De Griek in Nuenen

Vincent van Goghstraat 86 5671 GZ Nuenen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Griek in Nuenen

Heerpeter .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Het stond al weer even op de agenda, uit eten met mijn broer en schoonzus.
Afgelopen zaterdag 26 september was het zo ver. We hadden met z'n viertjes om 7 uur afgesproken bij de Griek in Nuenen.
We werden verwelkomd in een niet al te grote zaak die er niet écht Grieks uitzag maar waar wel een hele goede sfeer hing. Dat voelde je gewoon bij binnenkomst.
Naast het gebruikelijke drankje, de Ouzo, kwam er eerst een heerlijke "amuse van het huis".
Toen werd ons de vrij goed gevarieerde kaart aangeboden. Mijn partner en ik hadden vrij vlug ons oog laten vallen op een 3-gangen menu waarvan we zowel het voor-, hoofd- en nagerecht zelf mochten invullen uit de keuzes (2) die ons geboden werden. Mijn schoonzus had ook vrij snel haar keuze gemaakt, alleen mijn broer zat een beetje te dubben. Hij wilde de visschotel, maar deze was voor 2 personen. De bediening even erbij geroepen en na haar vrolijke opmerking: "dan maken we toch een schotel voor 1 persoon" was het probleempje opgelost. Iedereen genoot zichtbaar vaan haar/zijn voor- en hoofdgerecht. Regelmatig werden we verrast met iemand uit de keuken of van de bediening met de vraag of alles naar wens was. Ze wilden vooral weten of er iets Niet naar wens was, want daar konden ze van leren. Toen kwam het nagerecht. Wij hadden gekozen voor het koffie/thee plaatje.
Het was écht een plaatje. Koffie naar wens, thee naar wens, likeurtje, brownie en ijsballetje met slagroom, dit alles gepresenteerd in een mooi houten dienbakje.
Het smaakte ook echt zoals het er uitzag, als een plaatje.
Om 10 uur stapten we op met een heerlijk voldaan gevoel.
Het was een echte Brabantse Griek, gezellig en gemoedelijk. Alles kan, niets moet.
Sfeer goed, eten toppie, prijs goed en dan maak je er geen punt van wanneer de serveerster voorlangs serveert voor je buurvrouw ipv achterlangs.
Het was een geweldige avond die vraagt om herhaling.

Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Mijn recensie is voornamelijk gebaseerd op het afhalen van een gerecht.
Dit heb ik nu een keer of drie gedaan.
Altijd souvlaki.
De kwaliteit en smaak vind ik prima! Heerlijk.
Pré: je krijgt een behóórlijke portie friet mee ;-)
Ook krijg je 10% korting op de afhaal maaltijden. Altijd fijn ;-)
De keer dat ik er met mijn 2 kinderen heb gegeten was het zélf ijs maken in de ijskeuken voor de kids natuurlijk het hoogtepunt van de avond. Erg leuk.
Zanita .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Wij hebben hier afgelopen vrijdag gegeten.

Bij binnenkomst werd ons een royale 4 persoonstafel toegewezen voor 2 personen. Al snel kregen wij een ouzo en de menukaart. Deze is niet bijzonder of speciaal maar dat is voor deze huis, tuin en keuken Griek niet erg.
We gingen deze avond voor de aanbieding, een driegangenmenu voor net geen 19 euro.
Voorgerecht waren keftedakia. Deze leken vooraf te zijn klaargemaakt en in de magneton opgewarmd. Balletjes warm lauw/warm en het schaaltje steenkoud.
Het hoofgerecht giros/bifteki/kipfilet werd geserveerd met 2 plakjes tomaat en komkommer en een glaasje met koolsalade en een kloddertje tzatziki. Een apart bakje friet was er ook bij.
Zelf hadden we nog extra tzatziki besteld. De giros was net als de bifteki wat aan de zoute kant, maar smaakte goed. De kip heb ik niet helemaal op, deze was nogal droog.
Het toetje was perfect, een bavaroise met slagroom. De bediening ging nogal rommelig (links, rechts geserveerd, of over tafel heen). Dit is misschien een aandachtspuntje, maar de benadering is in alle gevallen Brabants hartelijk.

Wat ons ook opviel dat, de eigenaresse van de zaak binnen 5 minuten goede vrienden is met binnengekomen kinderen. Deze lagereschoolkinderen werd belooft dat zij een ijsje mochten klaarmaken in de keuken omdat het herfstvakantie was. We hebben het grote aantal kleine kinderen (ruim 10) dan ook geen moment gehoord of er last van gehad.

Dit is voor mij een restaurant waar je voor een redelijk bedrag, redelijk goed kan eten, en waar je met kinderen zeker welkom bent.