De Grië Restaurant aan Zee (Hotel Paal 8)

Badweg 4 8881 HB Hoorn (Terschelling) Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Grië Restaurant aan Zee (Hotel Paal 8)

7,2
Parador .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Mijn man en ik zijn hier op 4 augustus gaan eten. In tegenstelling tot wat anderen soms zeggen, werden wij zeer vriendelijk geholpen. De jongeman die bediende was een beetje populair. Maar hij heeft ons goed geholpen bij de keuze van de wijn, mijn man vis en ik vegetarisch. Eenvoudige gerechten, maar goed klaargemaakt. Prijs was iets aan de hoge kant. Het uitzicht over de duinen met in de verte de Noordzee is geweldig.
Kdrkdr .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2016
We kwamen op de fiets aan bij dit hotel. Leuk dachten we, mooie plek. Wie weet een goede plek om eens een paar dagen heen te gaan. Een simpele lunch besteld. Dat viel echt tegen. Broodje gezond met slechte fabriekskaas en item ham. Nauwelijks boter. Op andere plekken op het eiland krijg je echt veel meer waar voor je geld. Echt jammer. Wellicht is de diner keuken beter, maar de lunch was zo teleurstellend dat we die niet gaan proberen. Ook het hotel niet. Jammer, het ligt prachtig aan zee en het terras zit comfortabel.
Roland S.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
We zaten in hotel Paal 8, het is nu nog voor het seizoen dus weinig bussen nog. Daarom gegeten in het restaurant bij het hotel en dat was zeker geen straf. Zelfs 2 dagen. Het personeel is zeer vriendelijk en bekwaam. Geeft goed advies en maakt je ook attent op het 3 gangen menu dat ten opzichten van de zelf kiezen natuurlijk een stuk goedkoper is. Eerste avond heeft 1 persoon aan de tafel dit ook gekozen. Was erg goed. Carpaccio van geschroeid hertenbiefboutstuk, Reeboutbiefstuk, Warme appelcarré. Voor de rest hebben we de 2 dagen daar Creme brulee van geitenkaas, Franse uiensoep, Tournedos, Heilbot, Eilandse kaasplankje en de Terschellinger koffie geprobeerd. Alles even goed. Perfecte kok. De inrichting is sfeervol modern te noemen.
Zou hier zeker nog een keer terug komen. 21+22 februari geweest.
Royx .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Gelunched hier. We mochten helaas niet aan het raam met zeezicht zitten, want dat was al voor het ontbijt (12.30u!!!). Dus maar aan de andere kant gezeten (waar de bediening continu dicht langs je tafel loopt).
Bediening niet heel vlot en wat stijfjes (zeer afstandelijk). Drinken prima, eten wat inspiratieloos. Moest helaas zelf vragen om het brood en boter bij de garnalen. duurde nog een paar minuten, helaas de boter keihard.
Peter Z.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Keuzemenu, diner voor 2. Ontvangst routinematig, niet erg persoonlijk. De bediening lijkt meer met de werkzaam heden dan met de gasten bezig. Carpaccio, zeebaars en creme brulee klassiek maar erg lekker.
Yvon08 .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Dit was de slechtste middag sinds tijden, ik zal u schetsen hoe er met de gasten wordt omgegaan.

Bij binnenkomst lopen er 2 jonge mannen die niet de moeite nemen om iets te zeggen of überhaupt de indruk te wekken dat ze zin hebben om ons aan te spreken, te bedienen, of als gast te ontvangen.

Een brengt uiteindelijk de kaart en op dat moment hadden we wellicht moeten besluiten om te gaan. Als er werkelijk zoveel desinteresse wordt uitgestraald dat is de middag eigenlijk al mislukt.

We bestellen 2 glazen wijn en 1 cola, De wijn wordt bij het glas aangereikt in plaats van, zoals het hoort, bij de voet. Ik vind vingers van een vreemde niet plezierig op mijn glas. Later werd ons duidelijk waarom, hij kan het niet. De 2 glazen jus d’orange die hij vervolgens een tafeltje verderop moest brengen ging zo over de gasten heen.

Collegiaal zou zijn als de andere medewerker te hulp schiet. Echter hij dook eerst weg achter de bar en vervolgens was hij druk met glazen poetsen.

Deze heren hebben het voor elkaar gekregen een sfeer te creëren die het mortuarium van nature heeft.
Het ontbreken van de muziek maakt de stemming tot ver onder nul.

Niemand heeft nog enig moeite om ons te vragen of we wellicht nog wat zouden willen drinken, hier ligt een gemiste kans qua verkoop.

Bij het afruimen van de tafel heb ik hem aangesproken op zijn verschrikkelijke houding, over zijn oncollegiale gedrag en tevens geadviseerd om een andere baan te zoeken als het werk werkelijk zo tegen staat.

Helaas is vragen om de rekening nog geen garantie dat iemand direct in actie komt. Bij het afrekenen bevestigde hij wederom dat het inderdaad wel waar is wat wij zeggen maar het stomme lachje erbij en helpt zeker niet mee.,

kortom een deseptie en een reden om zeker door te fietsen naar een betere plek!
Warda .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Paar keer geluncht bij Paal 8 oftewel De Grië, helaas ditmaal binnen vanwege het slechte weer.
We kwamen met name terug voor de prima vissoep, die lekker fris en vol smaakte; op vrijdag was de vulling van de soep helaas wat droog en - te- hard, maar de volgende dag weer ok.
Prima huisgemaakte rundvleeskroketten. Brood bevat naar mijn smaak teveel moutextract.
Salade was veel te koud (mn de tomaten) en nat (!) en leek - incl dressing- van de vorige dag te zijn overgebleven, alsof restjes bij elkaar waren geschraapt. De volgende dag maar geen salade besteld.
Hopelijk wordt in de toekomst met meer liefde aan de salades gewerkt, zou toch niet moeilijk moeten zijn...
Elmotx .
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2015
Op aanraden van vrienden gegeten bij het restaurant van hotel Paal 8. We verbleven elders op het eiland.

Vooraf gereserveerd en bij binnenkomst werden we direct vriendelijk ontvangen.

We werden naar tafel begeleid en kregen de kaart. Daarop zowel meer klassieke gerechten zoals entrecote als ook gerechten met een moderne twist.

Wijnkaart is uitgebreid en sluit goed aan bij de gerechten. Kwaliteit van de gerechten is top, hier wordt overduidelijk gewerkt met verse producten en een keuken brigade met kennis van zaken.

Misschien niet het meest bekende restaurant omdat het bij een hotel hoort maar qua kwaliteit zeker 1 van de betere op Terschelling !
Sanne S.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Bij de haard wel leuk. De rest is vrij strak en niet echt sfeervol.
Bij inzien menukaart geconstateerd dat er andere gerechten op staan als op hun website. Vervelend! Want juist gekozen voor dit restaurant door aanbod op website. Toen besteld, de ober kwam vertellen dat onze keuze er niet was. Met een vraag over een alternatief wist hij geen raad. Ik zei dat ik dat verveld vond, en graag iets zonder koemelk wilde. Op de kaart had ik dit gevonden, maar was er niet. Antwoord' dat had u eerder moeten zeggen'. Welgeteld waren we een half uur binnen. Ik vroeg wanneer dan? Kreeg geen antwoord en bestelde dan maar iets anders. De 'verse fruitsalade' van de kaart kwam volgens mij grotendeels uit blik. De quiche was veel te vet en smaakte ook niet. Er werd niet erg vriendelijk gevraagd of de stoel wat verder naar voren kon worden geplaatst, terwijl wij aan deze tafel werden gezet door de ober zelf, dat de stoelen te ver in het gangpad van de ober komen: daar kan de gast niks aan doen!
Na het hoofdgerecht vertrokken, toetje doen we wel thuis, nog geprobeerd uit te leggen aan de ober dat dit niet vriendelijk is hoe wij behandeld werden. Hier werd niet op ingegaan. Wel werd er herhaaldelijk gevraagd of wij wel betaald hadden!! Hoe grof!! De beste man had even moeten kijken op de tafe, alvorens ons te beschuldigen !!! Kortom; zeer slechte ervaring!!!! We kwamen hier altijd graag, nu nooit meer!
Tom75 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2014
De decor is niet fantastisch gezellig, maar ok. De bediening is voldoende. Het eten was goed, entrecote was goed, de gegrilde kogelbiefstuk zelfs beter. Prima restaurant als je toch in het hotel slaapt, maar mist authentieke sfeer en service.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2014
Het vlees leek uit de diepvries te komen en de keuze was niet echt vernieuwend. Op zich oke gegeten, maar de prijs staat absoluut niet in verhouding met de kwaliteit. Het restaurant zit aan de kant van de weg, terwijl er opties te over waren om dit boven in het hotel te doen zodat je over de zee kijkt! Veel onervaren medewerkers. Al met al net aan voldoende, maar niet voor herhaling vatbaar.
Roland B.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2013
Het grote voordeel is van dit restaurant is dat als je in het hotel verblijft (Hotel Paal 8) je niet ver hoeft te lopen. Het eten is wat gewoontjes, zeker gezien de prijs die wordt gevraagd. Er wordt volgens mij meer gekeken naar de gemiddelde hotelgast dan naar culinaire liefhebbers. Dat is hun goed recht, maar er lijkt meer gepretendeerd te worden. De bediening is niet altijd even attent. Er werd bij ons niet gevraagd of wij begeleidende wijnen bij het eten wilden. Daarentegen werd er wel gevraagd of er iets bij de koffie gedronken wilde worden (dat gebeurd niet vaak, plus puntje).
Carolien P.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2013
Natuurlijk smaakt alles lekker na 10 kilometer strandwandeling, maar dit was echt voortreffelijk! Vooraf coquilles in een heerlijke gecarameliseerde saus, de artisjokkenpuree was niet zo bijzonder, maar bevatte wel een lekker hartje. Het brood wat erbij geserveerd werd had een heerlijk korstje. Daarna gamba's, een flink bord vol met daarbij een salade met home-made croutons en gepelde tomaten, eenvoudig maar erg goed. Toe een schijf verse ananas geconfijt, met daarbij ijs en coulis. Voor de prijs kun je ergens anders met zijn 2en eten, maar dan krijg je niet zo'n fantastische maaltijd als hier. Zo lekker heb ik in jaren niet gegeten (sorry mam).
De bediening was erg vriendelijk en professioneel en ook vlug. De muziek die werd gedraaid was ook fijn: niet te hard en ik heb The Beatles voorbij horen komen ^^ Dikke aanrader!
Daniel-b .
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2013
Bij aankomst in een halfvol restaurant werd ons verzocht eerst maar even plaats te nemen in de lounge, met de mededeling dat wij anders niet de aandacht krijgen die wij verdienen. Na een half uurtje wachten nemen wij plaats aan onze tafel en kiezen voor het 3- gangen verassingsmenu met een wijnarrangement. Het verassingsmenu blijkt gewoon een middelmatig dagmenu, carpaccio, entrecote en bavarois. Er wordt niet eens gevraagd hoe wij de entrecote gebakken willen hebben. Het wijnarrangement wordt ingeschonken zonder enige kennis van zaken, maar wel 7,50 per glas vragen. De chef heeft overigens ons geen enkele aandacht gegeven, dus we hadden ook meteen aan tafel gekund. Veel pretenties die men absoluut niet waar kan maken.
Rombom .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2013
Tijdens onze vakantie hebben we dit restaurant bezocht. Bij binnenkomst viel ons meteen op dat het restaurant erg weinig sfeer heeft. We werden naar onze tafel gebracht en toen kregen we het menu te horen. Dat was niet bijster origineel. Vroeger was dit een toprestaurant maar om nu maar een entrecôte met friet en alledaagse groenten te serveren... Mijn partner kreeg vis maar met precies hetzelfde garnituur. Op zich was het goed klaargemaakt maar men had blijkbaar niet de moeite genomen om voor de Restaurantweek iets te bedenken waarmee de zaak iets van zichzelf laat zien. Het wijnarrangement kostte € 24 (3 glazen) en dat vind ik flink aan de prijs. De bediening schrok toen ik aan het eind zei dat ik eerst de dessertwijn had opgewarmd (die was koud geserveerd) maar dat was ook het enige moment dat er iets van emotie te merken was: de bediening was verder erg afstandelijk en maakte een liefdeloze indruk. Waar is de passie voor het koken? Van een restaurant met zo'n naam en prijs verwachten we meer, ook als het om een aanbieding gaat. Elders op Terschelling zijn wel betere restaurants te vinden.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2013
Omdat we rond een uur of half zes in het voortreffelijke hotel Paal 8 aan kwamen, hadden we niet zoveel zin meer om ergens buiten de deur te eten. Voor het restaurant moest gereserveerd worden en dat hebben we gedaan.
Het decor is zeer smaakvol met bijzondere lampen en een grote variatie aan zitmogelijkheden. De wanden in de populaire kleuren van nu geschilderd. Dat het cijfer niet hoger is geworden komt door de wijze waarop de tafels gedekt zijn. Placemats passen niet bij zo' n decor. Hier hoort tafellinnen, met echte servetten en mooi glaswerk!
Wij bestelden een romige bospaddenstoelensoep, goed van smaak en rijk gevuld. Van het menu konden we kiezen voor lamsbout. Ook dat was goed klaar gemaakt, maar de garnering was wat aan de magere kant. Wij vonden de prijzen wat hoog vergeleken met de geboden kwaliteit.
De bediening was ruim voldoende.
Dago B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2013
Wij hadden de auto meegenomen naar Terschelling, daarom konden wij s`avonds naar paal 8. Het ligt wat afgelegen. Heen gaat dan nog wel, maar terug op de fiets is minder.
Opnieuw heerlijk gegeten . We gingen voor dagmenu. Bombe van gerookte zalm met garnalen en de goed gegaarde parelhoen waren heerlijk. De wijnen zijn hier ook voortreffelijk. De bediening zoals het behoort. Het blijft een heel goed adres voor het diner.
Noggeenster .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2013
Moderne inrichting met schilderijen van duin en zee. Reserveren in noodzakelijk want velen weten dat het hier goed eten is. Lekkere zalm met aardappelsalade als voorgerecht, lam met knoflookmint als hoofdgerecht. Huisgemaakte frietjes en een salade die helaas direct uit de koelkast kwam. Pientere en adremme gastheren die voor een aangename sfeer zorgen. Met een wijnarrangement zit je bij Paal 8 goed. Mocht je wat afwijken van het verrassingsmenu dan hoort daar natuurlijk ook een andere goede wijn bij. Dat blijkt geen probleem. Het eten is erg goed en dat mag ook wel van een ex-sterren chef in de keuken. De prijs-prestatie is in een goede verhouding. Dus hebben we tijdens ons verblijf op het eiland ook een tweede keer gedineerd en ook geluncht. Dat doe je alleen wanneer het goed is.
Heske G.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2012
Zeer de moeite waard, mooi opgemaakte borden heerlijke smaken en betaalbaar. De brigade is enthousiast, maar mist een sommmelier. In eerste instantie kleine wijnkaart, blijkt er ook nog een uitgebreide te zijn. Wijnkennis ontbreekt echter. Bediening mist een chef, waardoor ze blijft hangen in de service. Kom zeker graag terug, mooie locatie, heerlijk gegeten.
Tirza Z.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2012
Prima restaurant. De menukaart is divers. De gerechten worden mooi gepresenteerd. Het 3 gangen menu is aantrekkelijk geprijsd. De bediening vriendelijk en alert. Ook de lunch is hier lekker. Kortom een prima locatie zo aan het strand.