De Gravin

Koninginneplein 2-4 3261 AZ Oud-Beijerland Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 30€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie.
Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

• Voorgerechten
    • Carpaccio Hollands rundvlees | truffel | oude brokkel kaas | kappertjes | geroosterde pijnboompitten | huisgemaakte kruidenolie | 11
      Lamspastrami Tomaat | bosui | Italiaanse olijven | focaccia | 9
      Gerookte paprikasoep Paprika | bosui | gepofte knoflook | tomaat | crème fraiche | 7
      Huisgerookte zalm Aspergesalade van dun gesneden asperge | huisgemaakte kruidenvinaigrette | 11
      Gekonfijte knoflook gamba’s Heerlijke kruidige couscous | vers desembrood| 11
  • Hoofdgerechten
    • Surf en turf Malse runderbiefstuk | verse gamba’s | beurre blanc van kreeft | 22
      Huisgemaakte saté van varkenshaas Zoetzure groenten | geroosterde kokos | emping | 17
      Vangst van de dag Dagvers van de afslag | van het seizoen | verantwoorde vis | saus van biologische witte wijn en roomboter | 23
      Warm gerookte zalm Huisgemaakte aardappelsalade | knapperige spekjes | groene asperges uit de Hoeksche Waard | 19
      Diamanthaas Saus van tijm- rozemarijn en knoflook | huisgemaakte aardappelkroketjes | 22
      Huisgemaakte kikkererwtenburger Uiencompôte | comté kaas | romige mayonaise van ras al hanout | 17
  • Nagerecht
    • Gekarameliseerde passievrucht bavarois Huisgemaakte fris fruitige tropische curd | 8
      Crème brûlée Fris frambozen sorbetijs | vers zomerfruit uit de regio | 8
      Amarena-kersencrumble cake Kersen | romig vanille ijs | mascarpone room | 8
      Lekkernijen voor bij de koffie Diverse huisgemaakte lekkernijen uit onze eigen patisserie voor bij uw koffie | 8
      Gezouten karamel lolly Romig vanille ijs | huisgemaakte witte chocolade-karamelsaus | 8

Over het restaurant De Gravin

In restaurant De Gravin staat puur genieten centraal. In de avond geniet u tijdens Albert Heijn restaurantactie van een heerlijk driegangenmenu. Dit menu kunt u zelf samenstellen naar aanleiding van de gerechten die op onze dinerkaart staan. Dit kan uiteraard ook in combinatie met ons wisselende maandmenu. Voor de lunch heeft u de keuze uit verschillende gerechten die op onze lunchkaart gepresenteerd staan.

Restaurant De Gravin is dé plek voor eigentijdse gezelligheid. Even een kop koffie drinken, lunchen, collega’s ontmoeten, gezellig borrelen of genieten van een heerlijk diner.

Geniet van vers en biologisch geteelde producten uit de Hoeksche Waard waarbij kwalitatieve ingrediënten en de culinaire twist van onze chef-kok zorgen voor spectaculaire gerechten.

Het restaurant ligt centraal gelegen in Oud-Beijerland en heeft een moderne uitstraling, een eigentijdse bar en een gezellig terras.

Wij hebben iedere maand een wisselend maandmenu met seizoens- en streekgebonden producten.

Glas champagne

9,1
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Eten was prima.
Met 5 mensen gegeten en iedereen (5 verschillende gerechten) was zeer tevreden.
Bediening vriendelijk.
Wat jammer dat er werd aangedrongen op gelijk ook al aangeven wat we wilden als nagerecht.
Tussen hoofdgerecht en nagerecht duurde wachten wel wat lang.
Decor binnen was wel aardig. Goede acoustiek (geen geluid/last van andere tafels). Omgeving (nieuwbouw aan ongezellig plein) minder en uit de loop.

corrie1948 .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
We kwamen bij de Gravin na een fijne fietstocht en hadden ons aangemeld met de actie van A.H.We hadden het zelf samengestelde 3 gangen diner en dat was prima geregeld.
De bediening was heel vriendelijk.En de locatie is heel gezellig.
Joke M.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2015
Gisteren heerlijk gegeten bij de Gravin. Vriendelijke ontvangst en goede bediening. Leuke kaart met goed afwisselende gerechten. De uitstraling aan de buitenzijde mag wel wat meer voor zich spreken, want wij dachten echt: Is dit het restaurant!! Binnen een veel betere sfeer gelukkig.
AANRADER, alle 4 waren we zeer positief!! Komen zeer zeker terug.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Dit weekend hebben we middels de AH restaurantactie (voor het eerst) bij de Gravin gegeten. Leuk dat ze hier aan mee doen, want qua locatie ligt dit restaurant niet echt op de looproute waardoor je er niet snel 'zomaar' zult belanden. Nog een pluspunt is dat het driegangenmenu zelf uit de kaart mocht worden samengesteld i.p.v. een vooraf bepaald menu door het restaurant zelf. Het eten was goed, zowel qua smaak als qua hoeveelheid. De inrichting is gemiddeld, niet heel spannend maar gewoon netjes en in orde. Het enige wat wij iets minder vonden was de bediening. Twee lieve, jonge meiden die dit verzorgden. Ze waren vrolijk en spontaan, daar is niets over zeggen. Helaas liet het tempo soms wat te wensen over. Er wordt bijvoorbeeld ook niet gevraagd of je nog iets wilt drinken, hier moet je zelf actie op ondernemen. Op zich natuurlijk geen probleem, maar hier is denk ik wel nog winst te behalen voor de Gravin. Het eten was verder echt goed, dus daar zullen we zeker nog wel eens voor terug komen.
Riet V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
Fijn dat je bij een 3 gangen menu uit alle gerechten van de kaart kan kiezen. Ook prettig dat de muziek echt achtergrond is zodat je een behoorlijk gesprek kunt voeren. DE witte huiswijn is goed en het eten prima.
Bordjeleeg ..
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Op zaterdag met tafelgenoot heerlijk gegeten bij De Gravin.
Inrichting van de zaak is strak, modern en ademt een huiskamerlijke en gezellige sfeer.
Het was rustig in de zaak, het personeel was vriendelijk, zeer gastvrij en kwam regelmatig vragen of alles naar wens was.
Het eten is ons zeer goed bevallen. We hebben ervan genoten.
Bijzonder is dat je bij het gerecht ruimschoots groenten worden geserveerd: stukjes bloemkool, rode bietjes, peultjes. Zeer tevreden over. Beide tafelgenoten hadden alle bordjes leeg en dat is een compliment aan de kok! Een echte aanrader om voor het eerst of opnieuw een bezoek te brengen. Ze hebben ook een terras waar het 's-zomers goed vertoeven is.

Leny R.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
Wij zijn 8 februari met 6 personen wezen eten.
Prima bevallen.
Aardig personeel, Goed eten.
Prima prijs kwaliteit verhouding.
Een echte aanrader
I. S.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
De Gravin is nog niet zo lang open dus was onze nieuwsgierigheid gewekt om eens langs te gaan. De menu kaart is weliswaar beperkt maar heeft voor ieder wat wils. Naast het maandmenu was er ook een aanbieding 3 gangen menu voor 35 euro, met vrije keus uit het menu. We besloten voor dit laatste te kiezen. Na de amuse namen we een Tartaar van rund, met gepocheerd kwartelei, truffelmayonaise en krokantje van filodeeg. Een keurig opgemaakt smakelijk gerecht. Voor het hoofdgerecht namen we enerzijds de gebakken Varkenshaasmedaillons in een saus van paddenstoelen en kalfsjus, spekjes en zacht gegaarde zuurkool. Het bord ging volledig leeg, de varkenshaas was gebakken zoals het hoort. Het andere hoofdgerecht de gebakken Hollandse Runderbiefstuk met jus van truffel en haricovert en katenspek kom de toets der kritiek ruimschoots doorstaan. Goed medium gebakken, de jus was heerlijk en de bij geserveerde groente was gaar. Als afsluiter hadden we gekozen voor Witte chocolade pannacotta met gelei van aardbeien en ijs van vanille. Zelden was een afsluiter zo geslaagd als dit dessert bij de Gravin. Onze nieuwsgierigheid is ruimschoots bevredigd, een diepe buiging voor de Gravin alsmede voor het (bedienend) personeel dat zijn uiterste best deed je een welkom gevoel te geven. Een restaurant dat een bezoek meer dan waard is,
Leo R.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
We hebben heerlijk gegeten. Het maandmenu was goed gekozen. Uiteraard asperges met zalm of beenham. Bediening was heel aardig. Alleen de sfeer was even wennen, jammer dat het niet drukker was. Deze zaak verdient beter.
ed K.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2013
Met collega's diner. Vriendelijke en correcte bediening. Ruime keuze vanaf kaart en een verrassingsmenu van 2 gangen. Hiervoor gekozen. Vooraf een mosterdsoep die perfect was en als hoofdgerecht zalm met garnituur. Frites portie was iets te klein maar kon zonder meer bijbestellen. Lekkere witte huiswijn. Zeer goede prijs/kwaliteitsverhouding. Zonder meer een aanrader.