De Gravin van Vorden

AdBoxtel .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Jaap S.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
We hebben 2 nachten in de Gravin van Vorden gelogeerd en de eerste avond gedineerd. Het hotel is kleinschalig en is ons prima bevallen. Uiterst vriendelijke mensen. Leuke kamer, prima ontbijt. Het is de wildtijd, de Gravin heeft het nodige wild op de kaart (maar ook niet wild-gerechten). Ik koos voor zelfgemaakte wildpaté en voor hertenbiefstuk en sukade. Het smaakte prima. Al met al een absolute aanrader.
Callista .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Heerlijk weekend gehad bij de Gravin van Vorden! Ontvangst met bokbier en rillette bij de open haard, 's avonds een uitstekend wildmenu met bijpassende goede wijn. Fijne kamer en prima ontbijt. Gastvrijheid en prijs uitstekend!
Anton M.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Een warm welkom me bokbier en wildrilette in een gezellige setting. Het wildmenu was overheerlijk. Het hoofdgerecht met kastanjepuree geserveerd en niet met de cantharellen zoals op de kaart stond en het ijs bevatte een aantal kristallen.
Beide dames van de bediening waren erg vriendelijk, één ook opmerkzaam. Antwoord op de vragen die wij stelden over de wijn, het brood en de kaasplank konden niet of niet direct beantwoord worden wat je wel zou mogen verwachten.
De hotelkamer vonden wij maar matig, een badkamer waar alles in gepropt was. De bedden gaven in ieder geval de gewenste nachtrust.
Het ontbijt, zij het aan de eenvoudige kant, was goed verzorgd. Overheerlijk brood en vers geperste jus d'orange kan ik zeker waarderen.
Karel M.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Wild eten moet je in de Achterhoek. Jaarlijks doe ik dat met mijn broer en zus en partners. Zeer gastvrije ontvangst door een ontspanne eigenaresse. We hadden het " wild arrangement". Een consumptie (in mijn geval een Bronckhorster bockbiertje, heerlijk!) bij binnenkomst omlijst met een amuse van wildrillette en een stukje wildpaté. Dat gaf hoop voor het vier-gangen diner. Dat laatste was meer dan uitstekend! We hadden alle verschillende keuzes, zodoende konden we proeven van elkaar. Allemaal perfect. Ik had zelf wild-charcuterie, prima bereidt en vol van smaak. Als hoofdgerecht had ik wildzwijnfilet en worstje met pastinaak, puree en rode kool. Ook deze gang was voortreffelijk. Onze gastvrouw hield alles, zonder opdringerig te zijn, prima bij. Dit is absoluut een aanrader. Na afloop ons te ruste gelegd in een keurig verzorgde kamer en de volgende ochtend genoten van een uitgebreid ontbijtbuffet.
Arjan M.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2015
Op zoek voor een overnachtingsplek door familieomstandigheden via booking.com in de Gravin terechtgekomen. Vanaf binnenkomst tot vertrek een erg warm gevoel over de ontvangst, de verzorging, het eten, het ontbijt. Helaas erg weinig tijd gehad om uitgebreid van de keuken te kunnen genieten, de kaart zag er erg goed uit, de gerechten waren overheerlijk. Ook het ontbijt was erg goed verzorgd. Een plek om op een ander moment met een ander gevoel nog eens terug te komen,
Lilo519 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2015
Een weekend doorgebracht in restaurant én hotel de Gravin van Vorden ,eenmaal ingecheckt, na een zeer welkom voelende ontvangst, meteen bij de open haard genoten van een (h)eerlijke Franse lunch een kruidige, smeuïge, kortom zeer smaakvolle, huisgemaakte boeren paté en een klassieke , gegratineerde uiensoep met zeer goed ambachtelijk brood en een goed glas Grüner Veltliner, goede wijnkaart , diverse wijnen per glas.
Na een lange wandeling, s'avonds genoten in het goed verzorgde restaurant, wit linnen op tafel .
De menukaart biedt veel keuze , zowel in voor- als hoofd en nagerechten ,volledig op Franse leest geschoeid.
Als voorgerecht koos ik de coquilles St Jacques met nouilly prat saus, werkelijk heerlijk, goed geroosterd nog zacht en sappig van binnen, met een romige, heel licht, zoete saus en met een plukje fris,pittige waterkers als contrast ,precies goed.
Het hoofdgerecht ,confit de canard met choucroute kon niet Franser, vrijwel van het bot vallende eend en heel zachte maar toch kruidige zuurkool en goed gekookte aardappeltjes erbij.
Het dessert, een a la minute geklopte sabayon ,nog lauwwarm ,met marsala en muscat en daarin verse vijgen, zou ik wel dagelijks kunnen eten en zie je helaas te weinig op de kaart in Nederland.
Daarom al een reden om snel terug te keren naar dit restaurant , waar je, je echt even in Frankrijk waant.
Olav U.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Wij zijn zelf grote wildliefhebbers en we hebben echt heerlijk gegeten. De wildrillettes en de -paté waren voortreffelijk. De salade met de perfect gebraden duivenborst was overheerlijk. Wildbouillon: lekker! Wildzwijnstoof: uitstekend op smaak, smeuig en sappig. En het piece de resistance, Fazant Metternich was een ware traktatie. Het vlees subliem gebraden, met behoud van sappigheid en smaak (en dat kom je bij fazant niet vaak tegen), en als extra een krokant huidje eromheen. Garnituren helemaal in orde, borden mooi opgemaakt, erg lekkere wijn (verschillende huiswijnen geprobeerd) en bediening en entourage, tja, daar was ook al helemaal niks op aan te merken. Kortom, ze weten daar bij de Gravin van Vorden wat ze doen en de chef verdient een groot compliment. Daarom, zonder aarzeling en zonder te overdrijven 3 keer een 10.
Piet D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Samen met gezin en vrienden gegeten en gebruik gemaakt van het 4-gangen wildarrangement.
Prima gegeten en ook goede wijnen gedronken.
Porties waren goed van kwaliteit en kwantiteit.
Nu alleen nog de puntjes op de i bij de bediening: nooit met lege handen terug naar de keuken en vaker om je heen kijken in het restaurant of je een tafel kunt afruimen en/of een gast je nodig heeft.
Dus niet naar de grond kijken en je "oost-indisch doof" houden ! Wachttijden kunnen daardoor verkort worden en irritatie bij de gast(en) blijft dan achterwege. Nadat ik daar iets over gezegd had ging het stukken beter (nu een 7 anders ook een 8).
Ook voor kinderen kan er een menu samengesteld worden wanneer dat, in ons geval, van te voren gevraagd is.
Leuke sfeer in het restaurant en houd svp de hoogte van de temperatuur in de gaten anders kan het snel voor sommigen te warm worden.
We komen hier zeker nog een keer terug.
Jeroen E.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
De tijd heeft stilgestaan bij de Gravin van Vorden. Het hotel en restaurant ademt nog steeds de sfeer uit van vroegen; veel hout, steen en 'romantische' gordijntjes en stoelen. Wat mij betreft echt achterhaald.

Maar de gastvrijheid en de kwaliteit van het diner waren ouderwets goed! Helaas was de bediening onderbezet en ging daardoor niet alles helemaal perfect, de eigenaresse maakte een boel goed.

Het wildseizoen is net begonnen en natuurlijk lieten wij ons verleiden tot het wildmenu. Het voorgerecht was een salade met bosduif met krullen van eendenlever. Een klassiek en eerlijk gerecht, wellicht had de dressing wat minder overheersend kunnen zijn. Het hoofdgerecht was een combinatie van hertenbiefstuk en sucade. Gewoon lekker bereid en opgediend met de voorspelbare rode kool, knolselderij puree en het stoofpeertje. Het dessert was een eveneens klassieke bereiding van pere belle helene.

De wijnkaart was daarentegen spannend en uitdagend; waar vind je een Pinot Blanc Premier Cru uit Luxemburg op de kaart? Hier dus! Al met al met tevreden over de Gravin van Vorden. Als je gewoon lekker en vooral eerlijk wilt eten en niet te avontuurlijk bent ingesteld is dit een prima adres. De prijzen zijn overigens alleszins redelijk.

Nu maar hopen dat de eigenaren voor ons volgende bezoek wat kunnen investeren in een iets meer eigentijds decor!

Wim .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2014
We hadden het geluk met vieren in de tuin aan een tafel op het gras te kunnen genieten van mooie en echt lekkere gerechten. Samen met ons genoten nog 5 chique dames van deze zomerse ambiance en we waanden ons tussen de bewoners van Vorden's kastelen. Ik had als voorgerecht kalfmuis met bonencreme (!) en durfde hier ook de kalfslever te bestellen die voortreffelijk, net niet rood, was. We bestelden bij uitzondering een dessertwijn en dat was de spreekwoordelijke kers op de heerlijke moussetaartpunten (abrikozen/aardbeien?) , met bijpassende vruchten en ijs.
Hansvandesanden .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2014
ik heb vandaag voor de 8 ste maal bij de gravin van vorden gegeten altijd goed meestal aangenaam verassend vandaag was het echt wel geweldig asperges met zwezerik zeer goed gedaan krokante niet droge zwezerik met mooi gegaarde asperges en als grote verassing een knap gemaakte morilles saus een bijzondere combinatie
mijn gast had voor de viscombinatie van zalm en zeewolf gekozen zag er goed uit en was naar zijn zeggen erg mooi gegaard en uitstekend van smaak
zoals altijd een plezierige belevenis prima vriendelijke bediening in een voor de achterhoek verassend restaurant
hans van de sanden
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2013
Pas op! Overstekend wild vanuit de keuken naar het bord.
We hadden zin in Wild en dat ook in een prettige ambiance. Dus naar de Gravin in Vorden. Een voorproefje van hetgeen ons te wachten stond; Charcuterie van Wild (Pate van Haas, Hertenham, Copa en een prachtige salami, beide van Wild Zwijn). Niet zwaar en goed geproportioneert. Vervolgens voor mijn disgenoot de Hertenmedaillons met ook een Herte-estouffade! Zalig mals met een "bite", een garnituur van voortreffelijke, klassieke aardappelpuree, natuurlijk rode kool en licht geroerbakte spruiten. Voor mij de gestoofde Hazenbout. Zo delicaat hebben we die zelden geproefd! Met Pommes Duchesse en verder het garnituur, gelijk als bij de medaillons. Een ware virtuoos zwaait hier de Wildscepter!
Een prachtige "volle rode" (ge-recommandeerd door de Gravin zelf), was een sublieme tafelheer. Voor wie wil mag nog kiezen uit een ruim voorziene nagerechtenkaart (uiteraard aangepast aan het seizoen). Wild & Adel gaan goed samen in de Gravin van Vorden! Bravo...en het Wildseizoen is gelukkig nog niet voorbij! Wij komen hier graag terug. In welk seizoen dan ook!
Rwbergschenhoek .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2013
Deze week 2 maal overnacht en ook 2 maal gegeten in dit restaurant. Eerste avond was inbegrepen bij ons arrangement en was een drie gangen keuze menu. Vooraf bospaddenstoelensoep voor mijn tafeldame en een mooie variatie op vitello tonato voor mij. Heerlijk malse kalfslende!. Als hoofdgerecht een mooie visfilet combinatie. Prima bereiding op de huid, mooie garing. Goed garniteur met groene groenten en prima frieten. Toe een variatie op de tarte tatin. Al met al zo lekker dat we de tweede avond ook hier gegeten hebben. Ditmaal coquilles vooraf cq wild charcuterie en als hoofdgerechten hazenbout met klassiek wild garnituur en tongschar met wilde spinazie. Ook nu, prima (klassieke) bereidingen. Smakelijk en royale hoeveelheden. Voor wat de wijn betreft voor zowel wit als rood drie keuzes per glas naast een bescheiden kaart met wijn per fles. Bij binnenkomst direct een karaf water en lekker brood met boter bij de prijs inbegrepen. Bediening door de gastvrouw die goed voor de gasten zorgt! Kortom wat ons betreft een ware aanrader. Maar dat weten meer mensen want op maandag was er al een goede bezetting en op dinsdagavond zelfs bijna vol.
Emile- Jan E.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
Het decor doet wat oubollig aan, maar past wel goed in de Achterhoek. De kaart is leuk, met wat echte Franse klassiekers erop. Brood, boter en aioli zijn prima. knoflook soep is heerlijk en de Zuid Franse vissoep zoals hij moet zijn, beide hebben nog wel behoefte aan zout, maar dat kan je zelf oplossen met de zoutmolen die op tafel staat. Als extra hoofdgerecht zijn er nog coquilles, die goed zijn en waar een lekkere saus bij zit. Mosselen zijn goed en ruime portie, Eendenborst mooi rosé. Steak Tartaar op de klassieke wijze, lekker vlees goed gesneden. Het enige minpuntje zijn misschien de frieten, die zouden wat dikker mogen zijn en in een ruimere kom gepresenteerd worden, nu waren ze te slapjes en teveel in een kleine kom geperst. Helaas door grote porties geen plek meer voor dessert. Hoop dat dit restaurant het gaat redden en de klandizie snel gaat aantrekken. Aanwinst voor Vorden, waar niet zoveel is.
Greta V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
Na een dag Pieterpad lopen van Laren naar Vorden werden wij aangenaam verrast door de heerlijke mosterdsoep. Een romige maar stevige soep en een royale portie. Geserveerd met smakelijke stukken bruin en wit brood.
We besluiten gelijk te reserveren voor de volgende dag.
Vandaag weer gelopen, nu van Vorden naar Zelhem. Na een dag wandelen heb je natuurlijk gezonde trek. Maar wij zijn wel lekkere eters en vinden eten in een restaurant vaak tegenvallen. Het 3 gangen menu bij de Gravin van Vorden was voortreffelijk! Bij het drankje vooraf wordt 2 soorten brood geserveerd met een eigengemaakte aioli en boter. Het voorgerecht was een ruime portie salade Nicoise met tonijn, een gevuld ei met ansjovis en kappertjes met een pestosaus, olijven, tomaten. Het hoofdgerecht was zeewolf met een groentesaus van wortel, suggersnaps, venkel, sperziebonen. Klinkt veel maar was prima qua hoeveelheid. Daarnaast een broccolitaartje en een aardappelgratin. De salade en de frietjes werd apart geserveerd. Iedere hap was een smaaksensatie. Het dessert was een ode aan de aardbei: verse aardbeien, zelfgemaakt aardbei ijs in een kletskopschaaltje, en een aardbei bavarois met aardbei saus. De bediening was gezellig en attent.
Kortom een heerlijk avondje "uit eten".
Mir W.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2013
Restaurant is sinds kort weer open. Bediening vriendelijk. Als hoofgerecht de lamsschouder, die heerlijk was. Goed wijnadvies gekregen. Niets te klagen. Wij komen terug
Hond49 .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2013
mijn voorgerecht (salade met geitenkaas) was matig, de sla dreef in een te zure vinigraite. De gastvrouw reageerde "oh, ik zie het". Het hoofdgerecht: de eend was goed, de groenten waren goed echter de friet slecht naar mijn idee twee maal gebakken niet vers. De gastvrouw: "de aardappelen zijn eerst gepocheerd,( pocheren? ) misschien moeten we aan een ander soort aardappel denken.." Note van mij: bij hotelgasten aan een andere tafel zag ik duidelijk goed gekleurde friet. Nadat wij de opmerking gemaakt hadden opnieuw geen enkele geste van de gastvrouw om ons enigszins tevreden te stellen. We hebben afgerekend en ook toen nergens op teruggekomen! Voor ons geen reden om terug te komen. Ook een positieve reactie of een goede aanbeveling zal van ons niet komen. Jammer voor ons dorp.
EddoMK .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2013
Wij hadden gehoord dat het hotel net weer geopend was en ook een weer een restaurant had. Wij hadden voor het hotel gereserveerd en bij aankomst hadden ze voor ons al voor de zekerheid een tafel gereserveerd in het restaurant. Na ons opgeknapt te hebben op de mooie kamer en een borrel te hebben gedronken bij de open haard namen wij plaats in het restaurant. Je merkte dat de bediening af en toe nog een beetje aan het zoeken was; het restaurant zat nagenoeg vol. De ruimte was wat speels ingedeeld. Op tafel stond een kaarsje en een vaasje met nepbloemen. Na ons drankje kregen wij de menukaart: een Zuid Franse inslag met herkenbare moderne gerechten. Binnen acceptabele tijd krijgen wij een heerlijke blini met Ricotta en gerookte zalm en een Flammenkuche ook met gerookte zalm. De blini is een zeer ruime portie met een smeuïge combinatie. De Flammenkuche is een soort pizza en is dan ook geserveerd op een ronde houten plank. Als hoofdgerecht krijgen wij de geroosterde lamsschouder met gepofte knoflook. Wij mogen deze zelf aansnijden en halen daar twee ruime porties uit. In aparte schaaltjes lekker gebakken frites en zelfgemaakte mayonaise, een schaaltje met verse groente en een rauwkostsalade. Het vlees is zeer smaakvol en heeft een prima garing ondergaan. De zeer attente eigenaresse adviseert daar de juiste wijnen per glas bij aan. Er zijn meerdere wijnen per glas te bestellen. De chocoladetaart delen we, anders eten we echt te veel! De koffie met een digestief sluit een heerlijk avondje helemaal af. Dit was de rit vanuit Amsterdam meer dan waard. Wij komen zeker nog eens terug!