De Gouwe Groef

Westerstraat 98 1601 AM Enkhuizen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Gouwe Groef

Arjan1987 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Weer eens lekker tapas gegeten. Leuke huiselijke sfeer en aardige/nette bediening. Alles was lekker en er werd zeker niet te weinig geserveerd. Dit gaan we zeker nog eens doen
Brave H.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Heerlijk verse kabeljauw gegeten was echt super, wijntje is te duur voor de wijn..maar biertje was weer heerlijk..

Al met al ,prijs kwaliteit prima hoor.
EnkyTown .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2014
Een combinatie van geen zin hebben om te koken en een dagmenu van 17,50 bracht me naar de Gouwe Groef. En dat viel helemaal niet tegen. Oké, het decor is wat gedateerd - alhoewel, dat behangetje tussen de steunberen is weer helemaal hip, en smaken verschillen. Maar de lekker donkere champignonsoep was heerlijk en beslist niet uit blik. De kleine entrecote (op de kaart stond ca. 150 gr. maar volgens mij iets groter) was wat bleek en niet bijzonder, maar de frietjes waren lekker knapperig. De huisgemaakte BBQ-saus was ook prima. De sla was gewoon sla, zoals je die bij elke plate krijgt, met een schepje aardappelsalade erdoor. Het dessert? Doe er nog maar één! Een duo van chocolademousse en bitterkoekjesmousse met een flinke dot slagroom. Van mij had er best nog een scheut bitterkoekjeslikeur overheen gemogen, maar dat had het geheel natuurlijk weer duurder gemaakt. Al met al dus helemaal niet slecht voor 17,50.
TiMaR .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2013
Het tapasmenu viel ons erg tegen. Sommige gerechtjes leken zo uit de diepvries of (deels) uit een potje te komen. Zo hoort tapas niet te zijn. Het interieur ziet er gedateerd uit en oogt niet erg gezellig. De bediening was vriendelijk en de gerechten kwamen wel vlot op tafel.
Cokonijs .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
Afgelopen week voor een soepje gestopt bij de Gouwe Groef. Zeer attente bediening en grappig ingericht. De soep werd met brood geserveerd en hier begon het gruwelen. Het broodmandje was zo goor. Er zaten stukken etensresten tussen, niet alleen brood, die helemaal vet waren geworden. De soep smaakte overigens nergens naar. Het was dan weliswaar niet duur maar hygienisch was het zeker niet. Het lijkt me ook een kleine moeite een broodmandje schoon te maken na gebruik. Ik dacht hier iets van te zeggen, echter toen ik op dat moment de pin-automaat aangereikt kreeg om af te rekenen zat deze ook vol aangekoekt vet. Bah!!

Een leuke tent voor een drankje maar eten doe ik er nooit meer!
CEM .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2012
Onze verwachtingen waren niet zo hoog, want de tent ziet er wat gedateerd uit, de bediening was wel heel erg jong en buiten stond de kok, midden in de deuropening, te roken. Maar ik moet eerlijk zeggen, wij hebben hier prima gegeten. Vis alsmede mix grill en kindermenuutjes goed te eten en prima op smaak. Sausjes erbij, patatjes, groente en salade, mandje brood. Het was gewoon heel lekker. Ook het dessert was prima in orde. Leuk detail is dat ze hier een heuse bierkaart hebben, met speciaal bieren en kasteel bieren van een slijterij in de buurt. Hier zitten echte aanraders tussen als je van bier houdt. Slecht detail is de kok die telkens door het restaurant heen loopt met zijn pakje sigaretten om buiten te gaan staan roken. Zoiets zou niet moeten mogen.