De Gouden Reael

Zandhoek 14 1013 KT Amsterdam Nederland Kaart
31-206233883

Over het restaurant De Gouden Reael

Eten in een schilderachtig stukje Amsterdam

Een schitterend 17e eeuws pand. Een schilderachtig stukje Amsterdam, compleet met houten ophaalbrug. Aan sfeer ontbreekt het niet bij de Gouden Reael. Chef-kok Robert Peppelenbos en sommelier Jean Luc Etienne zoeken samen constant naar de ultieme combinatie van wijnen en spijsen. En dat lukt ze! Geniet van de lekkerste shared dining gerechten, zoals de côte de boeuf en de lamsschouder. Ook draaien de haantjes als vanouds op de rotisserie en kan men hier terecht voor de lekkerste vis. Geniet!

Meer informatie over restaurant De Gouden Reael

Maandag t/m zondag 16:00 - 01:00
- Diner vanaf 17:00 - 23:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Eva L.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Goede prijs-kwaliteitverhouding. Lekkere en bijzondere gerechten. Vriendelijke spontane bediening. Ik kom graag vd derde keer terug binnenkort!
coenvanstraalen .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Een heerlijk kerstdiner gehad, begeleid met vooral Spaanse wijnen. Na een kleine amuse met los witlofblad, olijven, varkenslende en amandelen, begeleid met een Italiaanse Champagne die geen Champagne mag heten, genoten wij van het voorgerecht van pompoen, kastanje, roomkaas, dukkah en hazelnoot waarbij de één na laatste zorgde voor een fijne smaakervaring! Heerljk! Daarna een coquille met zeewier, groene asperges en pernod. Dat was het lekkerste gerecht van de avond. Hierbij dronken wij een strakfrisse Flower and the Bee met de weinig bekende druif, Treixadura. De iewat vettige jus bij de coquille ging goed samen met de fijne zuren van de wijn. Vervolgens een blokje buikspek met zuurkool en een mosterd-champagne-saus. Een ietwat stevige wijn uit Priorat, Gotes del Priorat, Syrah en Garnatxa, goed kruidig en mooi tegenwicht biedend aan de zuurkool. Deze wijn past wat mij betreft nog beter bij het volgende gerecht: hertenfilet, spruitjes, aardappel, bitterbal (maar dan in de vorm van een minikroket), truffel met laagje portsaus dat iets te zout overkomt. De roquefort in opmerkelijk opgeblazen vorm is smaakvol met stoofpeer, tonka en een reepje (gedroogd?) ontbijtkoek. De restjes Priorat glijden hierbij prima naar binnen. Het dessert van witte chocolade kokos, limoen en vanille is niet mijn ding. Ik hou niet van kokos. Kan de keuken niets aan doen. De niet overdreven zoete dessertwijn uit de Loire is retegoed. Mooi goudgeel voor zover ik kan zien in het lampenlicht. Smaak is zoet maar toch aan het einde een zuur. Fijn! Kleine aanpassingen voor puntjes op de i: alle messen echt scherp en zorg dat tafels niet wiebelen. Overall: Complimenten!
Carla L.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
We hebben genoten van een heerlijke kerstavond. De bediening was voortreffelijk. Alles werd goed uitgelegd en er werd zelfs gevraagd of we voldoende wachttijd was tussen de gerechten. Voor elke gerecht waren er aangepaste wijnen. Iedere wijn mocht eerst door ons geproefd worden alvorens hij ingeschonken werd. Kortom 25-12-2016 was voor ons super en zeker mede dank zij de Gouden Reaal. Een aanrader!
Eric B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Mooie knusse locatie in oud pand. Heerlijke wijnen (en voor Amsterdamse begrippen erg voordelig). Geen super hoge marges. Wijnen gedronken die erg verrassend waren. Eten was ook prima (5 gerechtjes genomen). Komen hier zeker terug (bijvoorbeeld voor vrijdag borrel met een top wijn). Want hier staan geweldige wijnen op de kaart uit topsegment.
Edith S.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Uitstekend eten(6 afwisselende overheerlijke gangen voor fijnproevers) ,prima wijnkaart ,snelle vriendelijke bediening op mooie locatie.
Goed bereikbaar met ov vanaf CS;bus 48 vertrekt vanaf voorplein CS.
Malou I.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Heerlijk gegeten, de service was perfect. We hebben genoten van het 6 gangen diner! De inrichting is modern maar wel knus.
berna V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Gezellig, sfeer vol en een erg vriendelijk bediening.
En..... genoten van van de heerlijke maaltijden.
Voor herhaling vatbaar.
Gilaivy .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Mooie locatie.De dames in de bediening waren zeer vriendelijk en het eten was van goede kwaliteit,niets op aan te merken
Ed C.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
6 gangen diner gehad met wijnarragement. Heerlijke gerechten met prima matchende wijnen: Dat maken we niet vaak mee. Daar gaan we nog eens heen!
Ruud N.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
We hadden sinds ons vorige bezoek gematigde verwachtingen, maar er bleek inmiddels al twee jaar een ander management inclusief nieuwe chef met de garde te zwaaien. En het is er stukken beter op geworden. Moderne fine-dining. Echt top. We gingen voor de 4-gangenlunch en die bestond uit vier heel aangename verrassingen. Vooral het eerste voorgerecht, vier (of vijf?} bereidingen van pompoen met een gewaagde dukkah, hoog op smaak en best scherp, beetje à la Ottolenghi, zal ik me lang heugen, vooral in combinatie met die typische witte wijn (vergeten, Duits dacht ik) die het aardige en deskundige meisje van de bediening voorstelde. De rest, tot en met het toetje, van hoog niveau. Mooie borden! De locatie was natuurlijk al top, aan een van de oudste havens van Amsterdam, op het oude Realeneiland, buiten de looproute van de massatoerist. Gezellige plek, top-eten, uitstekende bediening.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
De formule waarbij kleine gerechten worden aangeboden is plezierig voor mensen met een beperkte eetlust. De kwaliteit van het gebodene was prima en de aanbevolen wijn. een Chinon, was voortreffelijk.
JoBloggs .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Het eten was fantastisch - we kozen de proef menu. Ik heb bordjes liever - alles werd in een kommetje geserveerd. Het décor is rustiek; de sfeer heel ontspannen / informeel.
vitisvinifera .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Dit was top. Waren al eerder geweest echter zagen we dat de kaart verandert was. Iets ander concept maar het eten is er alleen maar beter op geworden. We hebben het verrassingsmenu genomen van 5 gangen Als wijnliefhebbers hebben ze ook meer wijnen dan voorheen en eerlijk geprijsd, zeker de wat 'mooiere' wijnen en hebben hier dan ook royaal (mis-ge)bruik van gemaakt! De plek is wel echt geweldig en komen zeker terug. Service was gewoon goed. Dank!
ooms.nittel .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk eten; vers en goed bereidde, spannende combinaties. Kom echter niet als je veel trek hebt. Na 3 "tussengerechten" (uiteindelijk niet groter als een voorgerecht) en een fors geprijsd kaasplankje zat ik nog niet vol. Ondanks de porties brood die we voor 4,50/mandje bijbesteld hadden.
Dank voor uw reactie. Fijn dat u zo genoten heeft van het eten. Voor gasten met veel trek adviseren wij 4 of vijf gerechten te kiezen. Wij zullen de grote van de gerechten nog eens goed bekijken.
Met vriendelijke groet
Team De Gouden Reael
Maaike D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
De eendenlever en paling was verrukkelijk! En het dessert met de chocomousse en bloedsinaas. Maar ook de andere hapjes blijven ons bij. Lekkere wijnen ook en vriendelijke bediening in een aangenaam kader. Zeker een aanrader!

Dank voor deze aardige recensie.
Graag tot snel in De Gouden Reael.
Met vriendelijke groet'
Team De Gouden Reael
Melanie_V .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Heerlijk restaurant met een fijne service op een leuke locatie. Het 6-gangen menu met een proeverij aan gerechten is een aanrader. Van de gazpacho zou ik wel een emmer leeg kunnen eten, zo lekker!
TE .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wij hebben hier recentelijk gegeten op een vrijdagavond. Het was de eerste keer sinds het nieuwe 'wijnconcept' en een nieuwe kaart (kleine gerechten die bij verschillende wijnen passen).

Het was heerlijk. Allereerst de wijnen: uitgebreide kaart met veel kwaliteit en een brede keuze in prijs. Ze hebben erg veel bijzondere wijnen op de kaart, met bijbehorend prijskaartje. Hoog, maar goedkoper dan ergens anders! Gelukkig ook voor de kleinere portomonee genoeg keuze en goede uitleg.

Dan het eten, wij hadden 3 van de kleine gerechtjes om te delen en daarna 1 lamsschouder van de rotisserie als hoofdgerecht. Kleine gerechten waren erg mooi gepresenteerd en erg goed op smaak. Het zacht gegaarde hoeve ei en de zeebaars waren fenomenaal. Lamsschouder ook heel mooi krokant en groot met lekkere seizoensgroenten erbij.

Verder uitmuntende service, erg netjes. Alleen het decor is een beetje saai voor zo'n historisch pand.

Eindconclusie: absolute aanrader zeker als je van wijn houdt!
bartfock .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Mooi en leuk Adams restaurant in een prachtige omgeving. Het eten viel wat tegen, purée was koud en de wijn had geen goede prijs/kwaliteit verhouding. De bediening/service was ronduit slecht, afstandelijk en onvriendelijk. Dit is niet acceptabel in een restaurant van dit kaliber.
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Bijzonder restaurant heerlijk gegeten met mooie wijnen erbij, Het hoeve ei in bouillon is een gerecht om te onthouden. De zwezerik met erbij de Spätburgunder een mooie wijn/spijs combinatie
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
De wijnen waren heerlijk en leuk (Duits!) en de vis van de dag was superlekker: roodbaars met aspergesstukjes, lamsoor en zeekraal en een beurre blanc. De kip was wat minder, begreep ik. De knapperige groente bij de kip was wel smullen. Toetjes: mwah. Als je geroosterde ananas bestelt en je krijgt een miniflieder ananas(eerlijkgezegd niet gezien; voor ik het wist, was dat deel al op) badend in een plens van ronduit goor dropijs (echt een flupje van dat ijs voor het grappige effect is meer dan genoeg!) dan valt dat toetje dus nogal tegen. Overdosis dropijs. Niet meer doen. Leg het accent op de ananas!