De Gouden Reael

Zandhoek 14 1013 KT Amsterdam Nederland Kaart
31-206233883

Over het restaurant De Gouden Reael

Eten in een schilderachtig stukje Amsterdam

Een schitterend 17e eeuws pand. Een schilderachtig stukje Amsterdam, compleet met houten ophaalbrug. Aan sfeer ontbreekt het niet bij de Gouden Reael. Chef-kok Robert Peppelenbos en sommelier Jean Luc Etienne zoeken samen constant naar de ultieme combinatie van wijnen en spijsen. En dat lukt ze! Geniet van de lekkerste shared dining gerechten, zoals de côte de boeuf en de lamsschouder. Ook draaien de haantjes als vanouds op de rotisserie en kan men hier terecht voor de lekkerste vis. Geniet!

Meer informatie over restaurant De Gouden Reael

Maandag t/m zondag 16:00 - 01:00
- Diner vanaf 17:00 - 23:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Monique M.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Ontzettend lekker gegeten. We namen het chef's menu van 6 gangen met kleine gerechtjes. Zelfs dingen die ik normaal niet lekker vind, waren heerlijk bereid en vielen goed in de smaak. Bediening erg leuk en voorkomend. En een erg mooi oud pandje, heerlijk rustig midden in het centrum van A'dam. We heben een top avond gehad!
Ferry H.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
origineel en verfijnd 6 gangen menu op informele wijze geserveerd met een value for money passend wijn advies
gezellige en authentieke lokatie
Lenie V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Was wel lekker maar niet echt culinair We aten via groupon.Prima te doen
Was jammer dat je niet van de kaart mocht kiezen
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
We haddeb een plekje aan de open keuken waar we de chef in volle concentratie in aktie zagen... ondanks een enorme focus ook gewoon vriendelijke aandacht voor de gasten. Wat voorbij kwam; allemaal fantastische gerechten, zichtbaar zorgvuldig opgemaakt en met passie bereid.
We hebben genoten.
Een absolute aanrader voor een avondje romantisch dineren!
angeliquehijlkema .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Gezellig restaurant met een zeer leuke ontvangst. Aparte gerechtjes en lekkere wijn. Je moet wel goed ter been zijn want er zijn veel trapjes. Dat maakt het ook apart.
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Prachtige locatie. We mochten zelf een tafeltje uitzoeken en kozen voor een plek met mooi uitzicht op het IJ. De zes gangen van het Groupon menu werden, voorafgegaan door een amuse, vlot uitgeserveerd. De smaak van de gerechtjes was prima, maar de porties zijn niet al te groot. Met dieetwensen wordt rekening gehouden. De wijnkaart biedt een ruime keuze. Wij kozen voor een fles l'Orangerie uit 2013, een rode, volle en kruidige wijn. Vriendelijke bediening.
René D.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
een heerlijk 6 gangen diner met bijpassend wijntje, genoten, hier komen we zeker weer terug wanneer we weer in amsterdam zijn
geertje H.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Wat een leuke avond! Hartelijk welkom van de gastvrouw, duidelijke uitleg bij de gerechten, en heerlijke bijpassende wijnen.
Er wordt, 'zelfs' bij een Groupon deal, veel rekening gehouden met wensen en smaken (ook qua wijn!) en de porties zijn mijns inziens ook voor de grotere eter aan de forse kant.
Last but not least, prachtig pand.
Zeker een aanrader voor een etentje met vrienden, familie of eenieder op wie je een goede indruk wil maken
Wendy E.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Via de Groupon-deal het 6 gangen menu gegeven. Service was uitstekend en vlot, de wijnen waren heerlijk, alleen bleven de gerechten er wat bij achter. Had iets meer op smaak gekund, verder prima. Al met al een leuke ervaring!
Dirk K.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Met z'n vieren gegeten. In één woord geweldig! Een zes gangen menu; ieder gerecht(je) van hoogstaande kwaliteit en een lust voor het oog. Bediening was professioneel, adequaat en erg vriendelijk. Wij hebben letterlijk een heerlijke avond gehad en erg genoten. Komen zeker nog eens terug en kunnen dit restaurant zeker bij iedereen van harte aanbevelen!
Alexandra S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel, gezellige inrichting, kortom: top!
jos Z.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
gezellige en goed verzorgde tent, lekker eten, heerlijke wijn, mooie plek, mooi uitzicht, leuk en vriendelijk personeel. een aanrader
AdrianaMaria .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Lekker gegeten met een voucher van Groupon. 6 kleine gangen. Veel variatie en creativiteit met goede, verse ingredienten. Er wordt van te voren rekening gehouden met allergieen of intoleranties. Vlotte bediening, aangename sfeer en een prachtig pand.
Sven T.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Super mooie plek in het centrum van Amsterdam. Erg goed gegeten, 6 gangen menu van de chef met mooie verassende gerechten en een goede portionering! Ondanks dat het volgens mij de rustigste zondag van het jaar was in de stad zaten wij erg gezellig dicht bij de keuken en was de service perfect! Aanrader!
Peter C.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
We hadden via Groupon een 6 gangenmenu. De gerechten zagen er over het algemeen goed uit. Ze waren echter niet alle even spannend; ze waren te vlak van smaak. Ook de omvang van de gerechten was mager. Een iets bovengemiddelde eter verlaat het restaurant niet met een voldaan gevoel. De service was uitstekend en ook op de ambiance was niets aan te merken.
Eva L.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Goede prijs-kwaliteitverhouding. Lekkere en bijzondere gerechten. Vriendelijke spontane bediening. Ik kom graag vd derde keer terug binnenkort!
coenvanstraalen .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Een heerlijk kerstdiner gehad, begeleid met vooral Spaanse wijnen. Na een kleine amuse met los witlofblad, olijven, varkenslende en amandelen, begeleid met een Italiaanse Champagne die geen Champagne mag heten, genoten wij van het voorgerecht van pompoen, kastanje, roomkaas, dukkah en hazelnoot waarbij de één na laatste zorgde voor een fijne smaakervaring! Heerljk! Daarna een coquille met zeewier, groene asperges en pernod. Dat was het lekkerste gerecht van de avond. Hierbij dronken wij een strakfrisse Flower and the Bee met de weinig bekende druif, Treixadura. De iewat vettige jus bij de coquille ging goed samen met de fijne zuren van de wijn. Vervolgens een blokje buikspek met zuurkool en een mosterd-champagne-saus. Een ietwat stevige wijn uit Priorat, Gotes del Priorat, Syrah en Garnatxa, goed kruidig en mooi tegenwicht biedend aan de zuurkool. Deze wijn past wat mij betreft nog beter bij het volgende gerecht: hertenfilet, spruitjes, aardappel, bitterbal (maar dan in de vorm van een minikroket), truffel met laagje portsaus dat iets te zout overkomt. De roquefort in opmerkelijk opgeblazen vorm is smaakvol met stoofpeer, tonka en een reepje (gedroogd?) ontbijtkoek. De restjes Priorat glijden hierbij prima naar binnen. Het dessert van witte chocolade kokos, limoen en vanille is niet mijn ding. Ik hou niet van kokos. Kan de keuken niets aan doen. De niet overdreven zoete dessertwijn uit de Loire is retegoed. Mooi goudgeel voor zover ik kan zien in het lampenlicht. Smaak is zoet maar toch aan het einde een zuur. Fijn! Kleine aanpassingen voor puntjes op de i: alle messen echt scherp en zorg dat tafels niet wiebelen. Overall: Complimenten!
Carla L.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
We hebben genoten van een heerlijke kerstavond. De bediening was voortreffelijk. Alles werd goed uitgelegd en er werd zelfs gevraagd of we voldoende wachttijd was tussen de gerechten. Voor elke gerecht waren er aangepaste wijnen. Iedere wijn mocht eerst door ons geproefd worden alvorens hij ingeschonken werd. Kortom 25-12-2016 was voor ons super en zeker mede dank zij de Gouden Reaal. Een aanrader!
Eric B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Mooie knusse locatie in oud pand. Heerlijke wijnen (en voor Amsterdamse begrippen erg voordelig). Geen super hoge marges. Wijnen gedronken die erg verrassend waren. Eten was ook prima (5 gerechtjes genomen). Komen hier zeker terug (bijvoorbeeld voor vrijdag borrel met een top wijn). Want hier staan geweldige wijnen op de kaart uit topsegment.