Over het restaurant De Gouden Reael

Eten in een schilderachtig stukje Amsterdam

Een schitterend 17e eeuws pand. Een schilderachtig stukje Amsterdam, compleet met houten ophaalbrug. Aan sfeer ontbreekt het niet bij de Gouden Reael. Chef-kok Robert Peppelenbos en sommelier Jean Luc Etienne zoeken samen constant naar de ultieme combinatie van wijnen en spijsen. En dat lukt ze! Geniet van de lekkerste shared dining gerechten, zoals de côte de boeuf en de lamsschouder. Ook draaien de haantjes als vanouds op de rotisserie en kan men hier terecht voor de lekkerste vis. Geniet!

Meer informatie over restaurant De Gouden Reael

Carla V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Altijd prima. Beperkt assortiment maar hoge kwaliteit. Mooie wijnen, ook per glas.
Mariska H.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Een 6-gangen verrassingsmenu via Groupon. Alle gerechtjes waren lekker, maar niet allemaal even verrassend qua smaak. Eerste gerechtje met bietjes zag er heel mooi uit, gerechtje met zalm was lekker, maar niet bijzonder en de plakjes "schuim" wat taai, die bleven aan je tanden plakken. Het aardappelkoekje met een gepocheerd eitje vonden wij niet zo bijzonder en vooral de smaak van de "rösti" overheerste. De kabeljauw was erg lekker, hoewel de gnocchi iets te donker gebakken waren, de plakjes côte de boeuf waren wat taai. De artisjokbodem vonden wij niet zo lekker, maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak. Hoogtepunt voor ons was de chocolademousse: die smolt op de tong! Voor 30,- p.p. hebben we prima gegeten, de normale prijs (47,50) vinden wij te hoog voor wat wij kregen. Bediening was prima, soms ietwat te familiair. Eerste gangen kwamen heel snel na elkaar, op de 5e moesten we opeens héél lang wachten, 6e kwam toen weer snel. Er werd overigens goed rekening gehouden met allergieën.
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Het is een leuke plek en een mooi terras. Het eten is OK, maar springt er niet uit. Met vol terras kunnen ze de drukte niet aan.
Esther Z.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Fantastisch eten met zeer veel zorg bereid. Goede sfeer op een prachtige locatie. Fijne bediening. Zeker aan te bevelen!
Karen M.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Hele mooi locatie. Heerlijke gerechten met bijpassende wijnen. Attente bediening. Kortom geweldig! Wij komen zeker terug.
Else P.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Heel leuk en gastvrij restaurant, heerlijke bijzondere gerechten en zeer vriendelijke bediening. Via Groupon gegeten en zeer de moeite waard.
FamilieCornelisse .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Via een Groupon een 6 gangen verrassingsmenu gehad. het waren zes prachtige culinaire hoogstandjes. Geweldige bediening met goede wijntips. Heerlijk op het terras gezeten. Echt een aanrader.
ellyvangompel .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Het eten zag er verzorgd uit en werd netjes opgediend. Helaas ondanks dat alles klopten voor ons de combinaties net niet en viel de smaak net tegen. We bestelden nog 2 glazen wijn omdat onze fles op was .Ongevraagd kregen we de duurste wijn waardoor deze 2 glazen bijna net zo duur waren als de hele fles. Het brood wat we ongevraagd kregen werd ook in rekening gebracht. We voelden ons daardoor genomen...
Erna C.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Heerlijk gegeten op een hartstikke leuk plekje aan de Amsterdamse Zoutkeetsgracht.
Het was prachtig weer dus wij hebben lekker buiten kunnen zitten.
Gastheer en gastvrouw Top!
arjan V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Heerlijk gegeten! Op speciaal verzoek kregen we een proeverij van de kok van 5 gerechten. Mooie smaken, mooi opgemaakt, fijne geuren en bijpassende wijn.
Fijn terras ook, rustig, echt Amsterdams uitzicht op de gracht en met volop zon. Aanrader.
Richard C.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Really nice restaurant
Remy L.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Uitstekend gegeten.
We hadden een verrassing 's 6 gangendiner.
Het smaakte allemaal zeer goed.
Wijn is vriendelijk geprijsd en de bediening is attent en bekwam.
Zeker de moeite waard om daar te gaan eten...complimenten.
Leïla D.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Wat een fantastische service! Heel kundig, vriendelijk personeel en fijne keuken. Zowel portie-grootte als creativiteit qua gerechten.
Leïla D.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Fijne, hele kundige bediening. Mooie gerechten en verrassende smaakcombinaties. Mooie locatie, echt een aanrader! (Ga te voet, mooie buurt om een lekkere wandeling door te maken.)
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
In 1 woord ge-wel-dig! Met 10 meiden op zaterdag hier heerlijk gegeten. Prachtig 6-gangen menu met mooie wijnen. Ronduit top en de service en entourage maakten de avond een om nooit te vergeten. Nadien raakten we niet uitgesproken over de avond. Komen snel weer terug!
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
We hebben hier met 10 meiden ge-wel-dig gegeten! Het 6-gangen menu was prachtig en heerlijk en de wijnen perfect! De service en entourage maakten de avond helemaal af! Tot snel weer ziens :)!
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Met 10 meiden op zaterdag hier gegeten. In een woord ge-wel-dig! We hebben genoten van een prachtig en heerlijk 6-gangenmenu. Nadien raakten we niet uitgesproken over de kwaliteit van het eten! Niet te vergeten de goede service en entourage! Tot heel snel weer ziens!
Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Erg vriendelijk en behulpzaam personeel. We waren met Groupon en hebben een 6 gangen verrassingsdiner gehad. Eten was prima. Vroegen van te voren of er allergieen waren en daar werd rekening mee gehouden.
Lijanne D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Vriendelijke vlotte bediening en heerlijk gegeten! We kregen via groupon verschillende kleine gerechten. Verwachting overtroffen