Over het restaurant De Gouden Reael

Eten in een schilderachtig stukje Amsterdam

Een schitterend 17e eeuws pand. Een schilderachtig stukje Amsterdam, compleet met houten ophaalbrug. Aan sfeer ontbreekt het niet bij de Gouden Reael. Chef-kok Robert Peppelenbos en sommelier Jean Luc Etienne zoeken samen constant naar de ultieme combinatie van wijnen en spijsen. En dat lukt ze! Geniet van de lekkerste shared dining gerechten, zoals de côte de boeuf en de lamsschouder. Ook draaien de haantjes als vanouds op de rotisserie en kan men hier terecht voor de lekkerste vis. Geniet!

Meer informatie over restaurant De Gouden Reael

Maandag t/m zondag 16:00 - 01:00
- Diner vanaf 17:00 - 23:00

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Gouden Reael

Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
6-gangen verrassingsmenu genoten. We konden gewoon kraanwater krijgen, wat ik een groot pluspunt vind. Vaak wordt daar moeilijk over gedaan. Hier gelukkig niet. Wijnarrangement erbij, ruim gevulde glazen in vergelijking met wat ik elders gewend ben. Lekkere wijnen. Prettige bediening. Heerlijk gegeten. Zeker een aanrader.
bas.lagerweij .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
In een huiskamersfeer van een prachtig oud grachtenpand, heerlijk gegeten. Super service en bediening. Ook met Groupon een heerlijke 6 gangen diner gehad! Hier komen wij terug!!
Mandy K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Service was helemaal top! Geweldige bediening met persoonlijke aandacht. Eten was echt heel goed 6- gangen. Hele leuke avond gehad. Echt een aanrader!
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Al jaren een goed restaurant alhoewel het bijzondere qua kwaliteit eraf is.
De wijnkaart mag echt beter.
Xstreamer M.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Eten is erg goed. Sfeer ook. Maar het duurt gewoon te lang voordat je 't volgende gerecht krijgt. Bediening haalt de beleving naar beneden.
AngieB .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Een leuk, schattig restaurantje! Door de stijl en sfeer vergeet je bijna dat je in Amsterdam bent. Wij hebben heerlijk gegeten en gedronken. De gastheer is heel relaxt en heeft een goed gevoel voor humor. Ben je in Amsterdam en heb je even geen behoefte aan alle drukte, dan is dit echt ideaal! Het is zeker voor herhaling vatbaar.
Maaike S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
op basis van de recensies hadden wij ons erop verheugd : echter wat een teleurstelling....een soort van Fawlty Towers : een koude ontvangst, bestelling (uit het hoofd) verkeerd opgenomen en daardoor kwam een hoofdgerecht veel te laat, gerechten over het algemeen te koud, wijnkaart zeer aan de prijs, de kelner valt zijn vrouwelijke collega meermaals lastig, en 200 (tweehonderd) Euro betaald voor vier personen. Al met al 1 van de slechtste ervaringen ooit in Amsterdam, dus nooit weer !
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
6 gangenmenu van groupon, leuke lekkere gerechtjes. ook aardige en goede bediening. als extra sint maarten liedjes van behoorlijk veel kindjes!!
Martijn G.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Lekker gegeten en leuk bij de open keuken gezien hoe de crew het eten voorbereid. Leuk sfeer, goede bediening. Helemaal top.
albocon B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Prima Value For Money - verhouding. Een enkele gang van de zes was wat bescheiden geportioneerd. Echt bóvengemiddeld was de vriendelijke service van de bedienende dames.
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2017
Prachtig oud Amsterdams pand, zeer gunstig gelegen tov openbaar vervoer (parkeren in Noord en met het pontje over). Eten uitstekend, kleine mooie plaatjes op het bord, verfijnd. Bediening prima; vriendelijk en alert. Zeer aan te bevelen.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2017
matig. Kreeg na afloop buikklachten. Vermoedelijk van voorafje van biet en bitterballen met geitenkaas. Hoofdgerecht kip was droog en hooguit zwakjes piri piri gekruid. Geen aanrader
Maria O.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Fijne ontvangst, goed gegeten.
Richard P.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Avondje uit eten in Amsterdam. Locatie waar je niet zo 1-2-3 zelf zult komen, maar door Groupon mogelijk gemaakt.
Goed ontvangst, lekker eten (6-gangen) en vriendelijke bediening. Leuke avond gehad en lekker gegeten.
Daphne V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Heerlijk gegeten met Groupon, 6 gangenmenu! Mooie gerechten met verassende combinaties. Bediening erg vriendelijk en heeft veel kennis over de gerechten en de wijnen. Kom hier graag terug.
Norenlou L.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
heerlijk gegeten met groupon, 5 kleine zeer smakelijke gerechtjes, speciale keuken die je niet overal treft. in prettige embiance.
Myrthe J.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
We hebben hier vanavond gegeten, het is een super mooi restaurant. We hadden via groupon een 6 gangen diner. Bij de eerste gang zat rode biet wat ik niet graag in een restaurant eet. Als 3e gang hadden we gazpachio, jammer dat dit in het menu zat. Het was een soort bouilon wat niet vulde. Bij het hoofdgerecht zat een stukje vlees wat taai was. Dit vind ik jammer als je lekker uit eten bent. De wijnen waren erg lekker en de andere gangen ook. Toch hebben wij niet echt het gevoel dat we vol zitten, jammer na 6 gangen.
Caroline W.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Weer eens heerlijk gegeten, zelfs buiten kunnen zitten de hele avond. Kwaliteit van het eten zoals altijd erg goed en bijzonder vriendelijke bediening. Prijs-kwaliteit verhouding goed.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Maandagavond 14-08-2017 met mijn neef Jesse (17) heerlijk gegeten op het terras bij De Gouden Reael in de Zeeheldenbuurt (Amsterdam-West).

Speciaal voor mij heeft chefkok Robert Peppelenbos zes gangen vegan gekookt. En dat terwijl ik daar nog nooit ben geweest, ik met een fikse Groupon-korting kwam eten, mijn neef aan de appelsap ging en ik aanvankelijk alleen kraanwater wilde drinken (tot ik zwichtte voor een heerlijk glas rosé).

De woensdag daarvoor heb ik telefonisch gereserveerd met de vraag of mijn neef de zes gangen zonder vis kon krijgen (vis vindt hij 'vies') en ik zonder dierlijke producten (dus geen vlees, vis, eieren, kaas en room/melk). Dat laatste is bepaald niet vanzelfsprekend in een restaurant waar 'comfort food' wordt gekookt. De kok zou wel wat bedenken, maar of het zes gangen zouden worden, wist Maud van der Welle niet. Wel dus. En hoe.

Maud is een hartelijke gastvrouw, die ons eetritme goed in de gaten hield. Zonder haast en zonder onnodig lange wachttijden kregen wij de zes gangen opgediend. Wel bleek het af en toe verwarrend wat Jesse in zijn gerecht had en wat in mijn vegan-variant verwerkt was. Dat werd steeds snel opgehelderd, want de keuken was vlak achter onze terrasplek.

Chefkok Robert zag bij gang 5 dat mijn neef moeite had met het snijden van de kalfsbiefstuk. Net nadat ik Jesse had gezegd dat hij misschien een ander mes nodig had, voordat we het hoefden te vragen, kwam de kok met een ander mes en een messlijper al slijpend en lachend naar buiten. Tja, dan ben je wel een topper.

Op de terugweg ontdekten we dat de bushalte vlakbij de Silodam (bus 48) amper 3 minuten lopen is. En van daaruit slechts een paar haltes naar Amsterdam Centraal. Absoluut een aanrader, dit restaurant. Met een fijne sfeer binnen en ruim voldoende terrasplekken in de avondzon.
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Altijd prima. Beperkt assortiment maar hoge kwaliteit. Mooie wijnen, ook per glas.