Over het restaurant De Gouden Reael

Eten in een schilderachtig stukje Amsterdam

Een schitterend 17e eeuws pand. Een schilderachtig stukje Amsterdam, compleet met houten ophaalbrug. Aan sfeer ontbreekt het niet bij de Gouden Reael. Chef-kok Robert Peppelenbos en sommelier Jean Luc Etienne zoeken samen constant naar de ultieme combinatie van wijnen en spijsen. En dat lukt ze! Geniet van de lekkerste shared dining gerechten, zoals de côte de boeuf en de lamsschouder. Ook draaien de haantjes als vanouds op de rotisserie en kan men hier terecht voor de lekkerste vis. Geniet!

Meer informatie over restaurant De Gouden Reael

Maandag t/m zondag 16:00 - 01:00
- Diner vanaf 17:00 - 23:00

• MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Gouden Reael

Maria O.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Fijne ontvangst, goed gegeten.
Richard P.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Avondje uit eten in Amsterdam. Locatie waar je niet zo 1-2-3 zelf zult komen, maar door Groupon mogelijk gemaakt.
Goed ontvangst, lekker eten (6-gangen) en vriendelijke bediening. Leuke avond gehad en lekker gegeten.
Daphne V.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Heerlijk gegeten met Groupon, 6 gangenmenu! Mooie gerechten met verassende combinaties. Bediening erg vriendelijk en heeft veel kennis over de gerechten en de wijnen. Kom hier graag terug.
Norenlou L.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
heerlijk gegeten met groupon, 5 kleine zeer smakelijke gerechtjes, speciale keuken die je niet overal treft. in prettige embiance.
Myrthe J.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
We hebben hier vanavond gegeten, het is een super mooi restaurant. We hadden via groupon een 6 gangen diner. Bij de eerste gang zat rode biet wat ik niet graag in een restaurant eet. Als 3e gang hadden we gazpachio, jammer dat dit in het menu zat. Het was een soort bouilon wat niet vulde. Bij het hoofdgerecht zat een stukje vlees wat taai was. Dit vind ik jammer als je lekker uit eten bent. De wijnen waren erg lekker en de andere gangen ook. Toch hebben wij niet echt het gevoel dat we vol zitten, jammer na 6 gangen.
Caroline W.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Weer eens heerlijk gegeten, zelfs buiten kunnen zitten de hele avond. Kwaliteit van het eten zoals altijd erg goed en bijzonder vriendelijke bediening. Prijs-kwaliteit verhouding goed.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Maandagavond 14-08-2017 met mijn neef Jesse (17) heerlijk gegeten op het terras bij De Gouden Reael in de Zeeheldenbuurt (Amsterdam-West).

Speciaal voor mij heeft chefkok Robert Peppelenbos zes gangen vegan gekookt. En dat terwijl ik daar nog nooit ben geweest, ik met een fikse Groupon-korting kwam eten, mijn neef aan de appelsap ging en ik aanvankelijk alleen kraanwater wilde drinken (tot ik zwichtte voor een heerlijk glas rosé).

De woensdag daarvoor heb ik telefonisch gereserveerd met de vraag of mijn neef de zes gangen zonder vis kon krijgen (vis vindt hij 'vies') en ik zonder dierlijke producten (dus geen vlees, vis, eieren, kaas en room/melk). Dat laatste is bepaald niet vanzelfsprekend in een restaurant waar 'comfort food' wordt gekookt. De kok zou wel wat bedenken, maar of het zes gangen zouden worden, wist Maud van der Welle niet. Wel dus. En hoe.

Maud is een hartelijke gastvrouw, die ons eetritme goed in de gaten hield. Zonder haast en zonder onnodig lange wachttijden kregen wij de zes gangen opgediend. Wel bleek het af en toe verwarrend wat Jesse in zijn gerecht had en wat in mijn vegan-variant verwerkt was. Dat werd steeds snel opgehelderd, want de keuken was vlak achter onze terrasplek.

Chefkok Robert zag bij gang 5 dat mijn neef moeite had met het snijden van de kalfsbiefstuk. Net nadat ik Jesse had gezegd dat hij misschien een ander mes nodig had, voordat we het hoefden te vragen, kwam de kok met een ander mes en een messlijper al slijpend en lachend naar buiten. Tja, dan ben je wel een topper.

Op de terugweg ontdekten we dat de bushalte vlakbij de Silodam (bus 48) amper 3 minuten lopen is. En van daaruit slechts een paar haltes naar Amsterdam Centraal. Absoluut een aanrader, dit restaurant. Met een fijne sfeer binnen en ruim voldoende terrasplekken in de avondzon.
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Altijd prima. Beperkt assortiment maar hoge kwaliteit. Mooie wijnen, ook per glas.
Mariska H.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Een 6-gangen verrassingsmenu via Groupon. Alle gerechtjes waren lekker, maar niet allemaal even verrassend qua smaak. Eerste gerechtje met bietjes zag er heel mooi uit, gerechtje met zalm was lekker, maar niet bijzonder en de plakjes "schuim" wat taai, die bleven aan je tanden plakken. Het aardappelkoekje met een gepocheerd eitje vonden wij niet zo bijzonder en vooral de smaak van de "rösti" overheerste. De kabeljauw was erg lekker, hoewel de gnocchi iets te donker gebakken waren, de plakjes côte de boeuf waren wat taai. De artisjokbodem vonden wij niet zo lekker, maar dat is een kwestie van persoonlijke smaak. Hoogtepunt voor ons was de chocolademousse: die smolt op de tong! Voor 30,- p.p. hebben we prima gegeten, de normale prijs (47,50) vinden wij te hoog voor wat wij kregen. Bediening was prima, soms ietwat te familiair. Eerste gangen kwamen heel snel na elkaar, op de 5e moesten we opeens héél lang wachten, 6e kwam toen weer snel. Er werd overigens goed rekening gehouden met allergieën.
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Het is een leuke plek en een mooi terras. Het eten is OK, maar springt er niet uit. Met vol terras kunnen ze de drukte niet aan.
Esther Z.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Fantastisch eten met zeer veel zorg bereid. Goede sfeer op een prachtige locatie. Fijne bediening. Zeker aan te bevelen!
Karen M.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Hele mooi locatie. Heerlijke gerechten met bijpassende wijnen. Attente bediening. Kortom geweldig! Wij komen zeker terug.
Else P.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Heel leuk en gastvrij restaurant, heerlijke bijzondere gerechten en zeer vriendelijke bediening. Via Groupon gegeten en zeer de moeite waard.
Familie C.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Via een Groupon een 6 gangen verrassingsmenu gehad. het waren zes prachtige culinaire hoogstandjes. Geweldige bediening met goede wijntips. Heerlijk op het terras gezeten. Echt een aanrader.
ellyvangompel .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Het eten zag er verzorgd uit en werd netjes opgediend. Helaas ondanks dat alles klopten voor ons de combinaties net niet en viel de smaak net tegen. We bestelden nog 2 glazen wijn omdat onze fles op was .Ongevraagd kregen we de duurste wijn waardoor deze 2 glazen bijna net zo duur waren als de hele fles. Het brood wat we ongevraagd kregen werd ook in rekening gebracht. We voelden ons daardoor genomen...
Erna C.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Heerlijk gegeten op een hartstikke leuk plekje aan de Amsterdamse Zoutkeetsgracht.
Het was prachtig weer dus wij hebben lekker buiten kunnen zitten.
Gastheer en gastvrouw Top!
arjan V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Heerlijk gegeten! Op speciaal verzoek kregen we een proeverij van de kok van 5 gerechten. Mooie smaken, mooi opgemaakt, fijne geuren en bijpassende wijn.
Fijn terras ook, rustig, echt Amsterdams uitzicht op de gracht en met volop zon. Aanrader.
Richard C.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Really nice restaurant
Remy L.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Uitstekend gegeten.
We hadden een verrassing 's 6 gangendiner.
Het smaakte allemaal zeer goed.
Wijn is vriendelijk geprijsd en de bediening is attent en bekwam.
Zeker de moeite waard om daar te gaan eten...complimenten.
Leïla D.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Wat een fantastische service! Heel kundig, vriendelijk personeel en fijne keuken. Zowel portie-grootte als creativiteit qua gerechten.