De Gouden Reael

Zandhoek 14 1013 KT Amsterdam Nederland Kaart
31-206233883

Over het restaurant De Gouden Reael

Eten in een schilderachtig stukje Amsterdam

Een schitterend 17e eeuws pand. Een schilderachtig stukje Amsterdam, compleet met houten ophaalbrug. Aan sfeer ontbreekt het niet bij de Gouden Reael. Chef-kok Robert Peppelenbos en sommelier Jean Luc Etienne zoeken samen constant naar de ultieme combinatie van wijnen en spijsen. En dat lukt ze! Geniet van de lekkerste shared dining gerechten, zoals de côte de boeuf en de lamsschouder. Ook draaien de haantjes als vanouds op de rotisserie en kan men hier terecht voor de lekkerste vis. Geniet!

Meer informatie over restaurant De Gouden Reael

FamilieCornelisse .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
ellyvangompel .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Het eten zag er verzorgd uit en werd netjes opgediend. Helaas ondanks dat alles klopten voor ons de combinaties net niet en viel de smaak net tegen. We bestelden nog 2 glazen wijn omdat onze fles op was .Ongevraagd kregen we de duurste wijn waardoor deze 2 glazen bijna net zo duur waren als de hele fles. Het brood wat we ongevraagd kregen werd ook in rekening gebracht. We voelden ons daardoor genomen...
Erna C.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Heerlijk gegeten op een hartstikke leuk plekje aan de Amsterdamse Zoutkeetsgracht.
Het was prachtig weer dus wij hebben lekker buiten kunnen zitten.
Gastheer en gastvrouw Top!
arjan V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Heerlijk gegeten! Op speciaal verzoek kregen we een proeverij van de kok van 5 gerechten. Mooie smaken, mooi opgemaakt, fijne geuren en bijpassende wijn.
Fijn terras ook, rustig, echt Amsterdams uitzicht op de gracht en met volop zon. Aanrader.
Richard C.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Really nice restaurant
Remy L.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Uitstekend gegeten.
We hadden een verrassing 's 6 gangendiner.
Het smaakte allemaal zeer goed.
Wijn is vriendelijk geprijsd en de bediening is attent en bekwam.
Zeker de moeite waard om daar te gaan eten...complimenten.
Leïla D.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Wat een fantastische service! Heel kundig, vriendelijk personeel en fijne keuken. Zowel portie-grootte als creativiteit qua gerechten.
Leïla D.
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2017
Fijne, hele kundige bediening. Mooie gerechten en verrassende smaakcombinaties. Mooie locatie, echt een aanrader! (Ga te voet, mooie buurt om een lekkere wandeling door te maken.)
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
In 1 woord ge-wel-dig! Met 10 meiden op zaterdag hier heerlijk gegeten. Prachtig 6-gangen menu met mooie wijnen. Ronduit top en de service en entourage maakten de avond een om nooit te vergeten. Nadien raakten we niet uitgesproken over de avond. Komen snel weer terug!
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
We hebben hier met 10 meiden ge-wel-dig gegeten! Het 6-gangen menu was prachtig en heerlijk en de wijnen perfect! De service en entourage maakten de avond helemaal af! Tot snel weer ziens :)!
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Met 10 meiden op zaterdag hier gegeten. In een woord ge-wel-dig! We hebben genoten van een prachtig en heerlijk 6-gangenmenu. Nadien raakten we niet uitgesproken over de kwaliteit van het eten! Niet te vergeten de goede service en entourage! Tot heel snel weer ziens!
Wilma V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Erg vriendelijk en behulpzaam personeel. We waren met Groupon en hebben een 6 gangen verrassingsdiner gehad. Eten was prima. Vroegen van te voren of er allergieen waren en daar werd rekening mee gehouden.
Lijanne D.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Vriendelijke vlotte bediening en heerlijk gegeten! We kregen via groupon verschillende kleine gerechten. Verwachting overtroffen
Linda M.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Super gegeten! Heel afwisselend en veel bijzondere smaak combinaties.
Bij de koffie krijg je dan ook nog een bonbonlolly, heerlijk.
De bediening is heel vriendelijk en de uitleg van de gerechten echt heel uitgebreid dus we waren erg tevreden en komen zeker terug!
Monique M.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Ontzettend lekker gegeten. We namen het chef's menu van 6 gangen met kleine gerechtjes. Zelfs dingen die ik normaal niet lekker vind, waren heerlijk bereid en vielen goed in de smaak. Bediening erg leuk en voorkomend. En een erg mooi oud pandje, heerlijk rustig midden in het centrum van A'dam. We heben een top avond gehad!
Ferry H.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
origineel en verfijnd 6 gangen menu op informele wijze geserveerd met een value for money passend wijn advies
gezellige en authentieke lokatie
Lenie V.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Was wel lekker maar niet echt culinair We aten via groupon.Prima te doen
Was jammer dat je niet van de kaart mocht kiezen
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
We haddeb een plekje aan de open keuken waar we de chef in volle concentratie in aktie zagen... ondanks een enorme focus ook gewoon vriendelijke aandacht voor de gasten. Wat voorbij kwam; allemaal fantastische gerechten, zichtbaar zorgvuldig opgemaakt en met passie bereid.
We hebben genoten.
Een absolute aanrader voor een avondje romantisch dineren!
angeliquehijlkema .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Gezellig restaurant met een zeer leuke ontvangst. Aparte gerechtjes en lekkere wijn. Je moet wel goed ter been zijn want er zijn veel trapjes. Dat maakt het ook apart.
Derek-K .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Prachtige locatie. We mochten zelf een tafeltje uitzoeken en kozen voor een plek met mooi uitzicht op het IJ. De zes gangen van het Groupon menu werden, voorafgegaan door een amuse, vlot uitgeserveerd. De smaak van de gerechtjes was prima, maar de porties zijn niet al te groot. Met dieetwensen wordt rekening gehouden. De wijnkaart biedt een ruime keuze. Wij kozen voor een fles l'Orangerie uit 2013, een rode, volle en kruidige wijn. Vriendelijke bediening.