Over het restaurant De Gouden Reael

Eten in een schilderachtig stukje Amsterdam

Een schitterend 17e eeuws pand. Een schilderachtig stukje Amsterdam, compleet met houten ophaalbrug. Aan sfeer ontbreekt het niet bij de Gouden Reael. Chef-kok Robert Peppelenbos en sommelier Jean Luc Etienne zoeken samen constant naar de ultieme combinatie van wijnen en spijsen. En dat lukt ze! Geniet van de lekkerste shared dining gerechten, zoals de côte de boeuf en de lamsschouder. Ook draaien de haantjes als vanouds op de rotisserie en kan men hier terecht voor de lekkerste vis. Geniet!

Meer informatie over restaurant De Gouden Reael

Maandag t/m zondag 16:00 - 01:00
- Diner vanaf 17:00 - 23:00

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Gouden Reael

Adriaan R.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Deze avond was er veel te weinig personeel aanwezig en de wachttijd werd daarmee onacceptabel lang. Het personeel deed wat zij konden om de zaak in de hand te houden maar het was dweilen met de kraan open. Het eten was lekker maar 3 uur voor een voorgerecht en een hoofdgerecht is veel te lang.
Brieuc-Yves C.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Inspirerende sfeer, attent personeel, met zorg voorbereide gerechten (proef lamsbout!) begeleid door interessante wijnen. Dit op één van de prachtige historische Westelijke Eilanden in Amsterdam Centrum-West. Een aanrader.
Adriaan R.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Heerlijk eten met prettige bediening in een sfeervolle buurt
rik56 .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Omdat het restaurant verkocht gaat worden bemerkten we aan het personeel wel een wat gelaten houding, maar het eten en de ambiance was verder uitstekend.
Katy G.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2018
Echt een fantastische avond gehad! Bon via Groupon, waarbij ik zes gangen kreeg voor €30. De tijd tussen de gangen en de porties waren precies goed!
John D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Prachtige plek om heerlijk te genieten.
No nonsens en mooi eten, verassende wijnkaart.
Hilde B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2018
Via groupon met korting hier gegeten en zeer verrast!! Ik ga terugkomen!!!!

Vriendelijke bediening en gerechten waren zeer lekker en verrassend
els E.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Gastheren mogen de gasten iets meer warmer verwelkomen. Nu voelde het alsof het een gunst is dat men daar mag eten. Advies: heet gasten welkom als ze binnenkomen, pak jassen aan, zorg dat er een kaarsje op tafel staat..... t was erg donker. Verder heerlijk gegeten.
Jelle S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Heerlijk gegeten met goede service! Het 6 gangen menu was zeker een aanrader. Wij hebben gevraagd om een wijn arrangement, en kregen mooie bijpassende wijnen.
Annika W.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2017
Het eten was lekker (6-gangen diner) maar de service vond ik teleurstellend. Wij kregen geen warme welkom en werden geplaatst in een erg rumoerig kamertje. Gelukkig konden wij later naar een wat rustigere plek verplaatst worden. Er was maar 1 ober voor het hele restaurant.
Ik had 1 week vooraf mijn koeienmelk allergie doorgegeven en daar was helemaal geen rekening meegehouden voor het dessert. Dat vond ik jammer want het was ook nog eens mijn verjaardag. Gelukking konden wij wel een koffie en liquertje krijgen als goedmakertje. Het eten was lekker maar het rumoerigheid en service vond ik teleurstellend.
Gerard B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
6-gangen verrassingsmenu genoten. We konden gewoon kraanwater krijgen, wat ik een groot pluspunt vind. Vaak wordt daar moeilijk over gedaan. Hier gelukkig niet. Wijnarrangement erbij, ruim gevulde glazen in vergelijking met wat ik elders gewend ben. Lekkere wijnen. Prettige bediening. Heerlijk gegeten. Zeker een aanrader.
bas.lagerweij .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
In een huiskamersfeer van een prachtig oud grachtenpand, heerlijk gegeten. Super service en bediening. Ook met Groupon een heerlijke 6 gangen diner gehad! Hier komen wij terug!!
Mandy K.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Service was helemaal top! Geweldige bediening met persoonlijke aandacht. Eten was echt heel goed 6- gangen. Hele leuke avond gehad. Echt een aanrader!
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Al jaren een goed restaurant alhoewel het bijzondere qua kwaliteit eraf is.
De wijnkaart mag echt beter.
Xstreamer M.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Eten is erg goed. Sfeer ook. Maar het duurt gewoon te lang voordat je 't volgende gerecht krijgt. Bediening haalt de beleving naar beneden.
AngieB B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Een leuk, schattig restaurantje! Door de stijl en sfeer vergeet je bijna dat je in Amsterdam bent. Wij hebben heerlijk gegeten en gedronken. De gastheer is heel relaxt en heeft een goed gevoel voor humor. Ben je in Amsterdam en heb je even geen behoefte aan alle drukte, dan is dit echt ideaal! Het is zeker voor herhaling vatbaar.
Maaike S.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
op basis van de recensies hadden wij ons erop verheugd : echter wat een teleurstelling....een soort van Fawlty Towers : een koude ontvangst, bestelling (uit het hoofd) verkeerd opgenomen en daardoor kwam een hoofdgerecht veel te laat, gerechten over het algemeen te koud, wijnkaart zeer aan de prijs, de kelner valt zijn vrouwelijke collega meermaals lastig, en 200 (tweehonderd) Euro betaald voor vier personen. Al met al 1 van de slechtste ervaringen ooit in Amsterdam, dus nooit weer !
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
6 gangenmenu van groupon, leuke lekkere gerechtjes. ook aardige en goede bediening. als extra sint maarten liedjes van behoorlijk veel kindjes!!
Martijn G.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Lekker gegeten en leuk bij de open keuken gezien hoe de crew het eten voorbereid. Leuk sfeer, goede bediening. Helemaal top.
albocon B.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Prima Value For Money - verhouding. Een enkele gang van de zes was wat bescheiden geportioneerd. Echt bóvengemiddeld was de vriendelijke service van de bedienende dames.