De Gouden Reael

Zandhoek 14 1013 KT Amsterdam Nederland Kaart
31-206233883

Over het restaurant De Gouden Reael

Eten in een schilderachtig stukje Amsterdam

Een schitterend 17e eeuws pand. Een schilderachtig stukje Amsterdam, compleet met houten ophaalbrug. Aan sfeer ontbreekt het niet bij de Gouden Reael. Chef-kok Robert Peppelenbos en sommelier Jean Luc Etienne zoeken samen constant naar de ultieme combinatie van wijnen en spijsen. En dat lukt ze! Geniet van de lekkerste shared dining gerechten, zoals de côte de boeuf en de lamsschouder. Ook draaien de haantjes als vanouds op de rotisserie en kan men hier terecht voor de lekkerste vis. Geniet!

Meer informatie over restaurant De Gouden Reael

Maandag t/m zondag 16:00 - 01:00
- Diner vanaf 17:00 - 23:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
geertje H.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Wat een leuke avond! Hartelijk welkom van de gastvrouw, duidelijke uitleg bij de gerechten, en heerlijke bijpassende wijnen.
Er wordt, 'zelfs' bij een Groupon deal, veel rekening gehouden met wensen en smaken (ook qua wijn!) en de porties zijn mijns inziens ook voor de grotere eter aan de forse kant.
Last but not least, prachtig pand.
Zeker een aanrader voor een etentje met vrienden, familie of eenieder op wie je een goede indruk wil maken
Wendy E.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Via de Groupon-deal het 6 gangen menu gegeven. Service was uitstekend en vlot, de wijnen waren heerlijk, alleen bleven de gerechten er wat bij achter. Had iets meer op smaak gekund, verder prima. Al met al een leuke ervaring!
Dirk K.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2017
Met z'n vieren gegeten. In één woord geweldig! Een zes gangen menu; ieder gerecht(je) van hoogstaande kwaliteit en een lust voor het oog. Bediening was professioneel, adequaat en erg vriendelijk. Wij hebben letterlijk een heerlijke avond gehad en erg genoten. Komen zeker nog eens terug en kunnen dit restaurant zeker bij iedereen van harte aanbevelen!
Alexandra S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijk personeel, gezellige inrichting, kortom: top!
joz2 .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
gezellige en goed verzorgde tent, lekker eten, heerlijke wijn, mooie plek, mooi uitzicht, leuk en vriendelijk personeel. een aanrader
AdrianaMaria .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Lekker gegeten met een voucher van Groupon. 6 kleine gangen. Veel variatie en creativiteit met goede, verse ingredienten. Er wordt van te voren rekening gehouden met allergieen of intoleranties. Vlotte bediening, aangename sfeer en een prachtig pand.
Sven T.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Super mooie plek in het centrum van Amsterdam. Erg goed gegeten, 6 gangen menu van de chef met mooie verassende gerechten en een goede portionering! Ondanks dat het volgens mij de rustigste zondag van het jaar was in de stad zaten wij erg gezellig dicht bij de keuken en was de service perfect! Aanrader!
commandeurp .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2017
We hadden via Groupon een 6 gangenmenu. De gerechten zagen er over het algemeen goed uit. Ze waren echter niet alle even spannend; ze waren te vlak van smaak. Ook de omvang van de gerechten was mager. Een iets bovengemiddelde eter verlaat het restaurant niet met een voldaan gevoel. De service was uitstekend en ook op de ambiance was niets aan te merken.
Eva L.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Goede prijs-kwaliteitverhouding. Lekkere en bijzondere gerechten. Vriendelijke spontane bediening. Ik kom graag vd derde keer terug binnenkort!
coenvanstraalen .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Een heerlijk kerstdiner gehad, begeleid met vooral Spaanse wijnen. Na een kleine amuse met los witlofblad, olijven, varkenslende en amandelen, begeleid met een Italiaanse Champagne die geen Champagne mag heten, genoten wij van het voorgerecht van pompoen, kastanje, roomkaas, dukkah en hazelnoot waarbij de één na laatste zorgde voor een fijne smaakervaring! Heerljk! Daarna een coquille met zeewier, groene asperges en pernod. Dat was het lekkerste gerecht van de avond. Hierbij dronken wij een strakfrisse Flower and the Bee met de weinig bekende druif, Treixadura. De iewat vettige jus bij de coquille ging goed samen met de fijne zuren van de wijn. Vervolgens een blokje buikspek met zuurkool en een mosterd-champagne-saus. Een ietwat stevige wijn uit Priorat, Gotes del Priorat, Syrah en Garnatxa, goed kruidig en mooi tegenwicht biedend aan de zuurkool. Deze wijn past wat mij betreft nog beter bij het volgende gerecht: hertenfilet, spruitjes, aardappel, bitterbal (maar dan in de vorm van een minikroket), truffel met laagje portsaus dat iets te zout overkomt. De roquefort in opmerkelijk opgeblazen vorm is smaakvol met stoofpeer, tonka en een reepje (gedroogd?) ontbijtkoek. De restjes Priorat glijden hierbij prima naar binnen. Het dessert van witte chocolade kokos, limoen en vanille is niet mijn ding. Ik hou niet van kokos. Kan de keuken niets aan doen. De niet overdreven zoete dessertwijn uit de Loire is retegoed. Mooi goudgeel voor zover ik kan zien in het lampenlicht. Smaak is zoet maar toch aan het einde een zuur. Fijn! Kleine aanpassingen voor puntjes op de i: alle messen echt scherp en zorg dat tafels niet wiebelen. Overall: Complimenten!
Carla L.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
We hebben genoten van een heerlijke kerstavond. De bediening was voortreffelijk. Alles werd goed uitgelegd en er werd zelfs gevraagd of we voldoende wachttijd was tussen de gerechten. Voor elke gerecht waren er aangepaste wijnen. Iedere wijn mocht eerst door ons geproefd worden alvorens hij ingeschonken werd. Kortom 25-12-2016 was voor ons super en zeker mede dank zij de Gouden Reaal. Een aanrader!
Eric B.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2016
Mooie knusse locatie in oud pand. Heerlijke wijnen (en voor Amsterdamse begrippen erg voordelig). Geen super hoge marges. Wijnen gedronken die erg verrassend waren. Eten was ook prima (5 gerechtjes genomen). Komen hier zeker terug (bijvoorbeeld voor vrijdag borrel met een top wijn). Want hier staan geweldige wijnen op de kaart uit topsegment.
Edith S.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Uitstekend eten(6 afwisselende overheerlijke gangen voor fijnproevers) ,prima wijnkaart ,snelle vriendelijke bediening op mooie locatie.
Goed bereikbaar met ov vanaf CS;bus 48 vertrekt vanaf voorplein CS.
Malou I.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Heerlijk gegeten, de service was perfect. We hebben genoten van het 6 gangen diner! De inrichting is modern maar wel knus.
berna V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Gezellig, sfeer vol en een erg vriendelijk bediening.
En..... genoten van van de heerlijke maaltijden.
Voor herhaling vatbaar.
Gilaivy .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Mooie locatie.De dames in de bediening waren zeer vriendelijk en het eten was van goede kwaliteit,niets op aan te merken
Ed C.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
6 gangen diner gehad met wijnarragement. Heerlijke gerechten met prima matchende wijnen: Dat maken we niet vaak mee. Daar gaan we nog eens heen!
Ruud N.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
We hadden sinds ons vorige bezoek gematigde verwachtingen, maar er bleek inmiddels al twee jaar een ander management inclusief nieuwe chef met de garde te zwaaien. En het is er stukken beter op geworden. Moderne fine-dining. Echt top. We gingen voor de 4-gangenlunch en die bestond uit vier heel aangename verrassingen. Vooral het eerste voorgerecht, vier (of vijf?} bereidingen van pompoen met een gewaagde dukkah, hoog op smaak en best scherp, beetje à la Ottolenghi, zal ik me lang heugen, vooral in combinatie met die typische witte wijn (vergeten, Duits dacht ik) die het aardige en deskundige meisje van de bediening voorstelde. De rest, tot en met het toetje, van hoog niveau. Mooie borden! De locatie was natuurlijk al top, aan een van de oudste havens van Amsterdam, op het oude Realeneiland, buiten de looproute van de massatoerist. Gezellige plek, top-eten, uitstekende bediening.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
De formule waarbij kleine gerechten worden aangeboden is plezierig voor mensen met een beperkte eetlust. De kwaliteit van het gebodene was prima en de aanbevolen wijn. een Chinon, was voortreffelijk.
JoBloggs .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Het eten was fantastisch - we kozen de proef menu. Ik heb bordjes liever - alles werd in een kommetje geserveerd. Het décor is rustiek; de sfeer heel ontspannen / informeel.