De Gouden Reael

Zandhoek 14 1013 KT Amsterdam Nederland Kaart
31-206233883

Over restaurant De Gouden Reael

Eten in een schilderachtig stukje Amsterdam

Een schitterend 17e eeuws pand. Een schilderachtig stukje Amsterdam, compleet met houten ophaalbrug. Aan sfeer ontbreekt het niet bij de Gouden Reael. Chef-kok Robert Peppelenbos en sommelier Jean Luc Etienne zoeken samen constant naar de ultieme combinatie van wijnen en spijsen. En dat lukt ze! Geniet van de lekkerste shared dining gerechten, zoals de côte de boeuf en de lamsschouder. Ook draaien de haantjes als vanouds op de rotisserie en kan men hier terecht voor de lekkerste vis. Geniet!

Meer informatie over restaurant De Gouden Reael

Gilaivy .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Ed C.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
6 gangen diner gehad met wijnarragement. Heerlijke gerechten met prima matchende wijnen: Dat maken we niet vaak mee. Daar gaan we nog eens heen!
Ruud N.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
We hadden sinds ons vorige bezoek gematigde verwachtingen, maar er bleek inmiddels al twee jaar een ander management inclusief nieuwe chef met de garde te zwaaien. En het is er stukken beter op geworden. Moderne fine-dining. Echt top. We gingen voor de 4-gangenlunch en die bestond uit vier heel aangename verrassingen. Vooral het eerste voorgerecht, vier (of vijf?} bereidingen van pompoen met een gewaagde dukkah, hoog op smaak en best scherp, beetje à la Ottolenghi, zal ik me lang heugen, vooral in combinatie met die typische witte wijn (vergeten, Duits dacht ik) die het aardige en deskundige meisje van de bediening voorstelde. De rest, tot en met het toetje, van hoog niveau. Mooie borden! De locatie was natuurlijk al top, aan een van de oudste havens van Amsterdam, op het oude Realeneiland, buiten de looproute van de massatoerist. Gezellige plek, top-eten, uitstekende bediening.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
De formule waarbij kleine gerechten worden aangeboden is plezierig voor mensen met een beperkte eetlust. De kwaliteit van het gebodene was prima en de aanbevolen wijn. een Chinon, was voortreffelijk.
JoBloggs .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Het eten was fantastisch - we kozen de proef menu. Ik heb bordjes liever - alles werd in een kommetje geserveerd. Het décor is rustiek; de sfeer heel ontspannen / informeel.
Vitisvinifera .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Dit was top. Waren al eerder geweest echter zagen we dat de kaart verandert was. Iets ander concept maar het eten is er alleen maar beter op geworden. We hebben het verrassingsmenu genomen van 5 gangen Als wijnliefhebbers hebben ze ook meer wijnen dan voorheen en eerlijk geprijsd, zeker de wat 'mooiere' wijnen en hebben hier dan ook royaal (mis-ge)bruik van gemaakt! De plek is wel echt geweldig en komen zeker terug. Service was gewoon goed. Dank!
Ooms.nittel .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk eten; vers en goed bereidde, spannende combinaties. Kom echter niet als je veel trek hebt. Na 3 "tussengerechten" (uiteindelijk niet groter als een voorgerecht) en een fors geprijsd kaasplankje zat ik nog niet vol. Ondanks de porties brood die we voor 4,50/mandje bijbesteld hadden.
Dank voor uw reactie. Fijn dat u zo genoten heeft van het eten. Voor gasten met veel trek adviseren wij 4 of vijf gerechten te kiezen. Wij zullen de grote van de gerechten nog eens goed bekijken.
Met vriendelijke groet
Team De Gouden Reael
Maaike D.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
De eendenlever en paling was verrukkelijk! En het dessert met de chocomousse en bloedsinaas. Maar ook de andere hapjes blijven ons bij. Lekkere wijnen ook en vriendelijke bediening in een aangenaam kader. Zeker een aanrader!

Dank voor deze aardige recensie.
Graag tot snel in De Gouden Reael.
Met vriendelijke groet'
Team De Gouden Reael
Melanie_V .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Heerlijk restaurant met een fijne service op een leuke locatie. Het 6-gangen menu met een proeverij aan gerechten is een aanrader. Van de gazpacho zou ik wel een emmer leeg kunnen eten, zo lekker!
TE .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Wij hebben hier recentelijk gegeten op een vrijdagavond. Het was de eerste keer sinds het nieuwe 'wijnconcept' en een nieuwe kaart (kleine gerechten die bij verschillende wijnen passen).

Het was heerlijk. Allereerst de wijnen: uitgebreide kaart met veel kwaliteit en een brede keuze in prijs. Ze hebben erg veel bijzondere wijnen op de kaart, met bijbehorend prijskaartje. Hoog, maar goedkoper dan ergens anders! Gelukkig ook voor de kleinere portomonee genoeg keuze en goede uitleg.

Dan het eten, wij hadden 3 van de kleine gerechtjes om te delen en daarna 1 lamsschouder van de rotisserie als hoofdgerecht. Kleine gerechten waren erg mooi gepresenteerd en erg goed op smaak. Het zacht gegaarde hoeve ei en de zeebaars waren fenomenaal. Lamsschouder ook heel mooi krokant en groot met lekkere seizoensgroenten erbij.

Verder uitmuntende service, erg netjes. Alleen het decor is een beetje saai voor zo'n historisch pand.

Eindconclusie: absolute aanrader zeker als je van wijn houdt!
Bartfock .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
Mooi en leuk Adams restaurant in een prachtige omgeving. Het eten viel wat tegen, purée was koud en de wijn had geen goede prijs/kwaliteit verhouding. De bediening/service was ronduit slecht, afstandelijk en onvriendelijk. Dit is niet acceptabel in een restaurant van dit kaliber.
Frank D.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2016
Bijzonder restaurant heerlijk gegeten met mooie wijnen erbij, Het hoeve ei in bouillon is een gerecht om te onthouden. De zwezerik met erbij de Spätburgunder een mooie wijn/spijs combinatie
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
De wijnen waren heerlijk en leuk (Duits!) en de vis van de dag was superlekker: roodbaars met aspergesstukjes, lamsoor en zeekraal en een beurre blanc. De kip was wat minder, begreep ik. De knapperige groente bij de kip was wel smullen. Toetjes: mwah. Als je geroosterde ananas bestelt en je krijgt een miniflieder ananas(eerlijkgezegd niet gezien; voor ik het wist, was dat deel al op) badend in een plens van ronduit goor dropijs (echt een flupje van dat ijs voor het grappige effect is meer dan genoeg!) dan valt dat toetje dus nogal tegen. Overdosis dropijs. Niet meer doen. Leg het accent op de ananas!
Arminius .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Favoriet zijn de geroosterde haantjes. Toch heb ik al een paar keer het haantje teruggestuurd omdat het niet gaar was. En de gare haantjes zijn niet lekker doorgeroosterd. Overigens hebben deze kuikens maar weinig vlees.
De zelfgemaakte frietjes - die je extra moet bijbestellen - zijn heerlijk. De zelfgemaakte mayonaise met oosterse specerijen is erg lekker.
De bediening is op z'n Hollands, maar stijgt ver boven het gemiddelde uit. De twee dames zijn buitengewoon vriendelijk, attent en gezellig.
Mhoefman1 .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Dit restaurant ligt op een historische toplocatie en zit in een oud prachtig pand.
De ontvangst en sfeer zijn hartelijk en informeel.
Het eten is verrassend en werkelijk verrukkelijk , met name de eendenlever met paling, een hemelse combi. Wijnen ook heerlijk en met goed advies van de mensen in de bediening. Kortom er wordt hier met liefde ingekocht ,gekookt., passie voor het vak. Een aanrader!
Scholboat .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Uitstekend gegeten. Ons was aangeraden om ieder 3 van de kleinere gerechten te kiezen en dat was een prima advies. Uitzicht is super, bediening gemoedelijk en het eten bijzonder.
ELLIS H.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2016
Hier recent met een grote groep gegeten. Omdat wij met een grote groep waren hadden wij keuze uit 2 hoofdgerechten (logisch) waarvan er 1 een vegetarische optie was op ons verzoek. Gelukkig had de dame (voor wie dit etentje georganiseerd was) gekozen voor het haantje als hoofdgerecht, wat ok was, maar het vegetarische hoofdgerecht was een aanfluiting. Ragout met 2 paddestoelen erin en een beetje pompoenhummus. Geen rijst, risotto of pasta erbij geserveerd, alleen dus de ragout waar je na 2 happen eigenlijk wel klaar bent met de smaak. Een aantal mensen hebben die avond nog een extra bitterbal moeten eten!
Verder waren er weinig andere gasten die donderdagavond. De bediening was ok maar wij dachten dat de ober de avond ervoor iets te diep in het glaasje had gekeken. Zelf melde hij dat hij verkouden was. Hopelijk is hij weer aan de beterende hand! Persoonlijk staat dit restaurant niet meer op mijn bezoekerslijstje! Ook erg jammer dat de kok niet meer de moeite heeft genomen om te reageren op mijn mail waarin ik ongeveer dezelfde feedback heb gegeven.