De Gouden Lelie

Rijksstraatweg 189 2024 DE Haarlem Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Gouden Lelie

Leo J S.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Zonder reservering na een lange dag even naar onze Chinees, iets wat we dus vaker gedaan hebben. Vooraf een loempia besteld, dat bleek wederom de beste die we ooit hebben gegeten. Helemaal krokant aan de buitenkant, lichte sojasaus eroverheen en wat sambal, de inhoud was zeer rijk te noemen, het vlees, de omelet, de groenten en taugé perfect geurend gekruid en knapperig. De gestoomde dim sum als tweede gang bleek een fantastische keuze, alles was vers gemaakt en authentiek Kantonees. Dat onder begeleiding van verse Chinese jasmijn thee. De kok kwam nog even tussendoor vragen of alles naar wens was, en dat was het zeker. Een aanrader waar ook wij vaker terug zullen keren.
Tom M.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2013
we waren hier jaren vaste klant, maar omdat de eigenaar niet genog koks heeft op dit moment staat zelf in de keuken!
dit is niet goed voor de zaak zijn vrouw verstaat je niet en de bediening is traag.
het eten zelf is minder als eerst niet knapperig ipv verse ananas komt het nu uit blik.
wok buffet staat een kok die alle talen spreekt behalve engels of nederlands hmmm..
we hadden een verassings menu genomen die de chef kok erg mooi heeft opgemaakt en persoonlijk elke keer bracht.
hij zij op het eind dat hij graag een goede kok wil hebben en zijn zaak weer beter wild laten worden.
na vele jaren succes geloof ik er in en wens hem hierbij veel geluk.
aan het eten ligt het niet je kan er lekker eten maar let wel op dat het erg druk is altijd dus reserveren is een must!
Lopen .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2013
Gisteren was ik jarig en na een heerlijke fietstocht zijn wij na 2 jaar weer eens gaan eten bij de Gouden Lelie.
Wat een afgang.Biefstuk met uiensaus dit was zo zoet dat mijn vingers er van kleefde.
Wij waren de enige in het restaurant en de bediening was nergens te vinden om aan te geven dat het mij niet smaakte.
Nadat wij klaar waren kwam de bediende om te vragen hoe het smaakte en ik aangaf dat ik eten te zoet vond.
Reactie: dit is het recept.
Hij gaf ons nog de kaart met nagerechten maar met deze opmerking hadden wij gegeten en gedronken.
Acschreurs .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2012
Wij (halen) al jaren eten bij dit restaurant, vanavond was echter de allerlaatste keer. Of de reguliere kok was met vakantie, of ze hebben een nieuwe kok, maar het eten was met recht: afschuwlijk!! De nasi/bami was klef en smaakte naar niets, pangsit zat in soort van keihard en uitgedroogd bladerdeeg (het leek wel oud) en de saus was te zuur. Kipsateh volledig uitgedroogd, satehsaus niet smakelijk en te dik. De sia sieuw smaakte naar, en dit geloof je niet: anijs! Blerk! Babi ketjap was taai en uitgedroogd. Totale kosten: € 40,- en (dit valt ons al jaren op) er kan bij zo'n bedrag nog niet een gratis plakje kroepoek (a 2,95 !!) af. Erg jammer, want we weten dat de eigenaar de sterren van de hemel kan koken!
Tot nooit meer ziens, Gouden Lelie!