De Gouden Leeuw

Jan Smuldersstraat 24 5512 AZ Vessem Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Gouden Leeuw

• Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Connie N.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Wij hebben geweldig lekker gegeten bij de Gouden Leeuw, heerlijke diamanthaas gerookt op de barbecue, unieke smaak. Kabeljauwfilet, pasta gamba, varkenshaas, malse spareribs uit de green egg, lekkere aardappeltjes, bedje van gewokte groenten, iedereen was unaniem tevreden. En een sfeervolle inrichting erbij. Sinds 1 mei is er een nieuwe eigenaar en kok, dit is te merken, ga zo door!
Frank1967II .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Met stip de slechtste horeca-ervaring sinds jaren. Met 10 mensen gegeten en een samenvatting van de minpunten:
- enorm lang wachten tussen de gangen (> 1uur)
- kinderhoofdgerecht serveren bij het voorgerecht van de volwassenen is niet gelukt
- 1 hoofdgerecht vergeten (is ook niet meer gekomen)
- de wijn kwam toen het hoofdgerecht op was
- nagenoeg alle gerechten lauw (inclusief de frieten)
- 2x ossenhaas à EUR 27,50: gevraagd "rare", gekregen "medium"
- geen dressing op de salades
- kinderijsje serveren bij het hoofdgerecht van de volwassenen is niet gelukt ("erg druk in de keuken")
- bedrijfsleiding laat zich niet zien; de jonge serveerster kan niet omgaan met de klachten
- fles huiswijn ter compensatie gekregen (na het hoofdgerecht), maar wij zijn vertrokken en hebben dessert en koffie elders genuttigd.

Ambiance is verder redelijk, maar verder moet er een hoop gebeuren om dit restaurant naar een enigszins aanvaardbaar niveau te tillen. De prijzen zijn bovendien best behoorlijk.

Minkmans .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Het eten was verrukkelijk, fijntjes, verrassend en zeer smaakvol! Heerlijk wild zwijn als eerste voorgerecht en houtduif als tweede voorgerecht... Beiden op subtiele wijze klaargemaakt en prachtig geserveerd. Als hoofdgerecht kozen we zeebaars en ook die was helemaal naar onze smaak. Een toetje met appel en druif als smakelijke afronding. We hebben genoten!
Sterre2012 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
Goede dag,
Afgelopen zaterdag genoten van een diner bij dit restaurant.
we zijn hier met 2 personen gestrand en werden goed verwelkomt.
we zagen dat het er erg druk was dus waren bang dat we geen tafel in het restaurant zouden kunnen krijgen, maar we hadden geluk nog een tweetje was vrij op de bank) die overigens lekker zat).
begonnen met een lekker apperatief bestaande uit prosecco met limonchello en verse munt.
wij beiden gekozen voor 3 gangen ala-carte 35 euro. beide verschillende gerechten gekozen hier komen ze voor jullie.
Carpaccio zo als mijn vrouw hem nog nooit heeft geproeft heerlijk met een mousse van oude kaas en gelei van poftomaatjes. ik ging voor de paling echt heerlijk huisgerookt wat je zag rook en proefde hierbij coquille en kreeft en appel.Als hoofdgerecht had mijn vrouw de tongfilet met tartaar van tonijn en een noot achtige boter. ik zelf had de tournado met extra ganzenlever en een saus van milestone. dessert kaas aan tafel uit te kiezen geweldige presentatie en gast gericht want je kunt immers je eigen kazen kiezen. mijn vrouw ging voor het taartje van rood fruit met allerlei leuke kleine dingetjes erbij.
samen hadden we gekozen voor het wijnarregement ook hier niks op aan te merken.
al met al een gezellige, lekkere en leuke ervaring in vessem.
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2014
"Door het uitpersen van uw sinaasappel ben ik vergeten wat meneer wilde drinken", dan kom ik zo terug met de krieltjes (meer dan twee dingen kan hij dus niet dragen? En dan hoort er natuurlijk nog brood bij de salade, dan kom ik die ook nog even brengen. nee het was duidelijk een leerbedrijf, en er moet nog heel wat bijgeleerd worden. Jammer dan ook dat ik geen volwassene heb gezien om de mannen te begeleiden. Hij deed erg zijn best, dat wel, maar wist duidelijk niet waar hij mee bezig was. Verder was er ook een mals stukje aan mijn biefstuk te bekennen, kleinstukje in het midden, en we kregen de koffie gratis omdat er geen kaas op de salade zat. Al met al een vijf en een half (door het compensatie aanbod van de jongeman en dan vooral de manier waarop hij het bracht).
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2014
Op vakantie in De Brabantse Kempen reden we al fietsend langs een mooi gelegen hotel- restaurant aan een rustige kruising in Vessem. De zaak nodigde uit om er de lunch te gebruiken, en dus stapten we af om op het terras op een van de loungebanken neer te strijken. Eerst maar een goeie koffie met huisgemaakt gebak, appeltaart erbij. Speciale koffieboon, uitstekende koffie. Appelgebak op temperatuur en zeer smaakvol. Huisgemaakt, dat proef je.
Lekker gemaakt, schoven we later een tafeltje op, om goed te kunnen genieten van een lunch. De uitgebreide kaart, onder het motto: duurzaam & dichtbij, biedt ons drieën veelbelovende gerechten. Kiezen hieruit was dan ook een opgave. Uiteindelijk namen we twee mooie salades: de salade "Van Diessen", met gerookte kip uit Diessen en Kriekenbierdressing, en de Ceasar salade met gebakken kip, ansjovis, knoflookdressing en oude kaas. De gerookte kip bestond uit zeer fraaie royale plakken bleekwitte kip, waarvan de doorrookte geur me weldadig de neus prikkelde. Hmm, heerlijk. Het Kriekenbier kon niet van ver komen, aangezien het hotel niet voor niets ook Brouwerij heet. Ook de kip uit de Ceasar salade was erg goed, doorbakken, goudkleurig en zeer lekker. Onze kleine man smikkelde intussen van zijn huisgemaakte tomatensoep, die viel bij hem in de smaak. We dronken er een uitstekend glas Chardonnay bij, en sloten de lunch af met een tweetal desserts, ook huisgemaakt. De 'Old School Dame Blanche', wat betekende dat de warme chocolade over het vanille-ijs huisgemaakt, en dus uit echte, gesmolten chocolade bestond. En dat proef je. En 'Oma's Weckdessert', gemaakt van vers fruit, ingemaakt in een ouderwets weckpotje. Jammer, het geheel was beslist lekker, maar afbreuk eraan deed de temperatuur: die was te laag, waardoor het fruit aan smaak inboette. Iets te laat uit de koeling gehaald. Desalniettemin hebben we op dit lunchadresje zeer zitten genieten. Ook door de locatie, op een mooi punt in het stadje, aan de goede zitjes op het terras en niet in het minst door de prima bediening, zeer gastvrij, vriendelijk, vlot en lettend op details. Jonge mensen, die weten hoe ze een gast gast kunnen laten voelen. We zouden hier een volgende keer binnen gaan zitten en dineren, het interieur van het restaurant-hotel is sfeervol, intiem modern ingericht, met mooi opgedekte tafels in het restaurantgedeelte.
We betaalden voor drie personen koffie, gebak, lunch, wijn en dessert nog geen 80 euro. Dat is het zeker waard.
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2014
Ook wij kwamen met een Groupon voor het vijf gangen menu en waren onder de indruk van de kwaliteit van de gerechten. Heel erg lekker. In combinatie met een heerlijke en zeer betaalbare fles Doppio vino rosso Ripassato, de uitstekende bediening en een mooie sfeervolle inrichting kan ik dit restaurant van harte aanbevelen.
Kees B.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
Een Groupon bracht ons naar dit restaurant.
Het menu betrof een 5 gangen Brouwerij menu. Een verrassing, ik kan niet anders zeggen.
Een combinatie van bier en gerechten maakte ons nieuwsgierig. Een nieuwsgierigheid, waarvan niemand spijt hoeft te hebben. Het is mij duidelijk, behalve verstand van bier, heeft dit restaurant ook een uitstekende keuken.
Het voorgerecht was een duo-coquille met gelei van cider. Heerlijk
De soep was verse asperge soep met Hollandse garnaaltjes.
Dit gerechtje smaakte mij wat minder omdat de soep een hele specifieke smaak had.
Het tussengerecht betrof een op de huid gebakken eendenborstfilet met marshmallow van kriekenbier. Opnieuw heerlijk van smaak, het vlees was rosé en boterzacht.
Het hoofdgerecht betrof huisgerookte en graangevoerde entrecote met saus van Beerze Bold 10.5 Tripel Hop en seizoensgroenten. Ik kreeg wat argwaan bij de aanduiding "graangevoerde entrecote". Deze argwaan smolt snel weg bij het proeven van het gerecht. Een heerlijk gerechtje.
Tot slot het dessert, een verrukkelijk ijsje, dat wordt omschreven als "structuren van drop/munt met mousse en Mongozo banaanbier en yoghurtijs."

Het menu werd omlijst met een proeverij van verschillende bieren (niet bij de Groupon inbegrepen). Deze proeverij was een een avontuur op zich. Ik had gekozen voor een proeverij met kleine glazen (5x). De combinatie van het bier en het gerecht vond ik prima, m.u.v. het dessert. Het dessert wordt gebruikelijk omlijst met een zoete dessertwijn. I.p.v. wijn had ik een variant in bier verwacht, dus een beetje zoet. Het tegendeel bleek het geval. Een heerlijk Belgisch kasteelbiertje met een wat bittere smaak.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
We kwamen een aanbieding tegen via Groupon en het leek ons leuk adres om eens mee af te wisselen. Eten bij een brouwerij. Het was een dinerbon maar mocht ook tijdens de lunch worden gebruikt, goede service!
Het weer was uitstekend en we besloten met de fiets gaan. Bij aankomst zagen we een karakteristiek gebouw. Een gedeelte met Franse kap dat geschakeld was aan de oude brouwerij waarnaast een lange ronde schoorsteen. Boven de ingang viel een gouden leeuw op. Het uitgebreide terras was opgesteld maar binnen zitten heeft voor ons de voorkeur. We mochten een plaatsje uitzoeken en dit werd er een aan het raam op het westen.
Binnen is het in verschillende ruimtes opgedeeld, centraal een ruimte die is ingericht in grand-café stijl met een grote bar. Links een restaurant gedeelte met open keuken. Rechts het restaurantgedeelte waar we hebben plaats genomen met veel ramen. De plafonds en vloer zijn van donker hout. Evenals de stoelen en tafels die zijn ingedekt met papieren placemats. Als decoratie staan er verschillende grote boeketten met amaryllissen. Aan de muur hangen oude zwart-wit foto's die verwijzen naar de geschiedenis van de brouwerij.

We startten met een Beerze bier de 5.5. Een licht geel bier met lichte smaak. Hierbij werden bruine sneetjes brood uitgeserveerd met kruidenboter en dunne plakjes droge worst.

Het voorgerecht is met coquille, gebakken, een carpaccio met een brunoise van rode biet, mayonaise van groene appel/citroen, espuma van citroen, gelei van cider en Brand Up 52 bier en een kletskop van kaas. Goede smaken die goed combineren en een prima eerste ronde, voor ons beide de topper van de middag.
De tweede gang is een pittige currysoep met Beerze tarwebier met hierin handgepelde grijze garnalen en afgewerkt met een gelei van rode biet. De soep is mooi hoog op smaak en de garnalen waren goed te proeven, de gelei gaf een verrassend accent.

Tijd voor een andere begeleider en het werd kriekenbier van Mystic. Het heeft iets weg van kersenlimonade met een pure kersensmaak. Uit de keuken een op de huid gebakken eendenborstfilet met blaadjes rucola, saffraan risotto en gelei van rode biet. Dit was voor mij de misser van de dag en hier kon het lekkere kriekenbier niets aan veranderen helaas.

Voor het hoofdgerecht schakelden we over naar het paradepaardje van de Beerze bieren, de Bold 10.5 Tripel Hop. Duidelijk iets krachtiger dan de eerste, aangenaam fruitig en redelijk licht. Op het bord huisgerookte entrecote met saus van Beerze Bold, seizoensgroenten en ook hier mocht de bieten gelei niet ontbreken. Hoewel ik geen liefhebber ben van bief moet ik zeggen dat deze entrecote een prima cuisson had en een fijne smaak. Het garnituur was erg basic en aardig om mee af te wisselen. De saus was goed en het bier combineerde erg goed bij de entrecote. Het gebruikte vlees is van de Blonde d'Aquitaine die “om de hoek” rondloopt en graast aan de oevers van de rivier de Beerze.

Het dessert was leuk gepresenteerd in een klein weckpotje. Een pudding van drop en munt met hierop crumble van pistache, quenelle room en een tak munt. In de deksel een bolletje ijs van Mongozo Banaanbier met een schijfje gedroogde sinaasappel. Verder op het bord een blokje gekonfijte gember en een gelei van drop. Goede maar niet indrukwekkende smaken, een aardige afsluiter.

Bediening was vriendelijk, de gerechten werden goed uitgelegd en het liep allemaal soepel door. Prijs-kwaliteitsverhouding is zeer goed, menu kost 25,- en de bieren zijn 3,- per glas, de Bold 10,50/75cl.
Kortom een leuk adres om eens gerechten met bieren te combineren want buiten de zelf geproduceerde bieren zijn er nog volop andere bieren te verkrijgen. Neemt niet weg dat ze ook goede wijnen hebben voor bij de iets luxere a la carte gerechten. Wij hebben in ieder geval een leuke middag beleefd.
Mvdp .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2014
Afgelopen zondag hier een high tea gehad via groupon. High tea was erg uitgebreid en lekker! Bediening erg vriendelijk. Hele gezellige middag gehad. Wij komen hier zeker nog een keer terug.
Willemien K.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
De Gouden Leeuw is een mooi sfeervol restaurant in het centrum van het groene Vessem in de Kempen. Heerlijke binnentuin voor voorjaar/zomer. En gezellig terras aan voorzijde.
Bij de entree is een mooie bar, en een eetcafe achtig gedeelte. Ook voor feesten/partijen een zaal/ en kelder.
Een paar weken geleden het 3 gangen menu gegeten. Heerlijk verse vis gerecht met groente e.d. opgemaakt. Goede kwaliteit eten, niet al te duur. Proef eens een van de lekkere bieren. Beerze bier, eigen recept. De bediening is prettig. Een locatie om aan te raden.
Martijn T.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2013
Prima restaurant, we hadden een 7 gangen diner hier via Groupon. Heerlijke gerechten en ook normaal grote porties. Met name de kerriesoep hier is geweldig.
Een bijpassend bierarrangement met bieren deels uit eigen brouwerij maken het af.
Richard H.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2013
Heerlijk gegeten en genoten van de heerlijke streekproducten (met een verhaal). Het personeel was ook zeer gastvrij en had kennis van zaken. Het pand is sfeervol met een mooie tuin, restaurant en een ware bierkelder voor feesten en partijen. Het eigen bier (Beerze) maakt het restaurant helemaal af! Heerlijk en eerlijk eten tegen een eerlijke prijs.
Maikhel S.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
Op een zondagmiddag speciaal afgereden naar de Gouden leeuw voor een heerlijke lunch. Aangezien ik eerder al had genoten van het broodje met krab viel deze nu tegen. Met name de opmaak van het bord was minder ten opzichte van andere keren. Ook had ik niet de indruk dat er ditmaal met verse producten was gewerkt. Desondanks zou ik toch terugkomen naar deze locatie.