Meer informatie over restaurant De Gouden Leeuw

Dinsdag t/m Zondag 10:00 - 23:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
7,1
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Wat een prachtige, sfeervolle en historische locatie zeg???? Ik wist niet dat er ooit een Nederlandse Paus is geweest en dus al zeker niet dat hij in het pand, waar nu de gouden leeuw haar restaurant uitbaat, heeft gewoond. Het lijkt alsof er sinds 1549 niks is veranderd. Het pand ademt historie en sfeer, prachtig! Maar goed, we kwamen voor het eten. Met 14 mensen is het voor een restaurant altijd lastig bedienen en gerechten gelijktijd te serveren, maar grotere groepen kunnen ze hier zeer goed aan. Het eten is van uitstekende kwaliteit en uitermate goed gevarieerd. Onze groep fijnproevers (groot en klein) hebben super gegeten! Ikzelf heb mij tegoed gedaan aan een piri piri gamba vooraf en een chateau briant als hoofdgerecht. Beetje mijn eigen surf en turf gecreëerd.... de piri piri wel bestellen met een glaasje water, want het gerecht is goed pittig. Je kan merken dat de kok weet op welke manier hij met kruiden moet spelen. Super lekker en wat een smaakexplosie in je mond, wouw!!! De ossenhaas van de chateau briant was decadent lekker. Kan vlees smelten op je tong? Ik zou zeggen, als je een keer in de buurt ben proef de sfeer en eet er nog lekker bij ook????
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Vandaag weer eens in de Gouden Leeuw gegeten.hoorden dat het van eigenaar veranderd was maar dat was op het eten en de vriendelijkheid niet te merken.We hadden vooraf een proeverij die erg lekker was mijn vrouw daarna een tonijn steak zag er goed uit en smaakte heerlijk vond zij.Zelf had ik een stoofpotje Paus ...... En die was heerlijk mals.Nog lekker van een kop goede koffie met een schaaltje lekkers genoten.Ondanks een nieuwe eigenaar blijft het voor ons een aanrader gaan zeker terug.
Jacqencoby .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
zonnige dag, goede temperatuur en op bezoek in goedereede. wat een sfeer hangt er in dit stadje. het terras van de gouden leeuw ademde sfeer en gastvrijheid uit. de bediening was uiterst correct er zeer vriendelijk. de oosterschelde kreeft die mijn vrouw had was uitmuntend en de prijs was zeer vriendelijk, in vergelijking met andere zaken. de sliptong was goed gebakken en de porties met friet en aardappelen waren ruim voldoende. al met al een top afsluiting van een heerlijke dag. wij komen graag weer snel richting goedereede.
Mwk81 M.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2016
Op aanraden met 4 personen onverwacht bij De Gouden Leeuw terecht gekomen. Echt voortreffelijk gegeten, leuke weet wat je eet verhalen gehoord. Kortom een echte aanrader!!!
Mojo79 J.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Weekendje weg aan zee, op aanraden van de eigenaar van ons huisje bij de Gouden Leeuw terecht gekomen. Zeer hartelijk werden we ontvangen ook al was het zonder reservering. De flamboyante eigenaar (?) spreekt met veel enthousiasme, passie en humor over de menukaart en de gerechten. Wij hebben er met heel veel plezier en heerlijk gegeten. Ook de prijs/kwaliteit verhouding van de gerechten vonden wij goed. Gezelschap van 4 personen.
Petervoosten .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Het was een heerlijke dag de plaatselijke markt stond voor de deur wat een gezellig sfeertje opriep.
De serveerster liep rond alsof er 200 man op het terras zaten maar er waren maar 3 tafeltjes bezet
na diverse malen geprobeerd contact te krijgen lukte het eindelijk gevraagd om de kaart en tevens een kopje koffie besteld na 30 minuten kwam deze pas en nog geen kaart na 45 minuten eindelijk de kaart gekregen.
Salade gamba pil pil besteld rare naam maar ja na ongeveer 30 minuten arriveerde de pil pil salade
zag er redelijk uit maar smaakte waardeloos gamba, s waren veel te gaar en smaakloos, de salade hadden een niet samenhangende smaak je proefde veel knoflook dan weer vuur door de piri piri kruiden mijn tong stond in brand daardoor werden mijn smaakpapillen verdoofd hierdoor bleef er een vette smaak achter die niet lekker was.
Heb de serveerster geattendeerd op deze ervaring zij zij zo is hij altijd en liep weg heb om de nota gevraagd en dit bedrijf verlaten met de intentie om hier niet meer terug te komen.
Ps. Ben 10 meter verder op een terras gaan zitten met een spa rood om mijn tong te blussen en te genieten van de super service bij dit bedrijf klein bedrijf met een super gastvrouw met veel aandacht voor haar gasten terras zat bomvol blijkbaar waren er meer gasten met een slechte ervaring
Gabrielle .
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Samen met vriendin hier gegeten. Ik had een wild trio. Vroeg om een medium hertenbiefstuk. Deze was doorbakken, droog. Kreeg een nieuwe. Het gerecht was smakeloos. Vriendin had vispannetje. Deze was redelijk. Erg weinig vis. De groenten was doorgekookt. (babyvoer) En de friet en aardappeltjes waren slap. Alleen de wijn, Ramón Bilbao Rioja uit 2011 was subliem.
Zal er niet snel meer gaan eten.
Jan_Net .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Vrij onverwacht een weekend in Goedereede, op aanraden van mensen uit de buurt in De Gouden Leeuw terecht gekomen. Dit bleek een juiste keus. De ontvangst was hartelijk en in een ongedwongen sfeer heerlijk gegeten. Dit restaurant is echt een aanbeveling waard.
Lupius .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Vanmiddag vol enthousiasme een plekje gevonden op het terras. Helaas was dit gevoel van korte duur. Er waren 3 meisjes in de bediening en het meisje wat in eerste instantie ons leek te gaan helpen was niet behulpzaam noch vriendelijk. Na vragen om de kaart werd deze zonder een woord zo ongeveer op tafel gegooid en bij nader vragen om te mogen bestellen werd simpelweg niet gereageerd. Na het te hebben geprobeerd bij een andere serveerster ging het allemaal stukken beter. De salades Stellendamse garnaaltjes en De Gouden Leeuw waren ok, maar wel wat saai en eenvoudig. Met maar twee eetgelegenheden op dit mooie plekje in het dorp hadden wij hogere verwachtingen van De Gouden Leeuw, welke in de omgeving altijd bekend heeft gestaan als goed visrestaurant. Misschien hadden we pech, maar we gingen toch teleurgesteld weg.
Yvonenhans .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Als je 15 euro durft te vragen voor een vega gerecht wat bestaat uit groente wat als garnituur geeft bij hoofdgerecht krijg en wat gebakken aardappels dan snap je het niet.
Was altijd positief maar dit is een dieptepunt....
Beste Yvon en Hans,
Bedankt voor jullie reactie.
Het was niet onze bedoeling 15 euro in rekening te brengen, dit is helaas misgelopen (wellicht door de drukte).
We willen jullie graag het geld terug overmaken. Zouden jullie contact met ons op willen nemen per email?
Ook kunnen jullie bij een volgend bezoek het geld terug krijgen als jullie de rekening mee nemen.
Wij hopen jullie een volgende keer weer te mogen ontvangen.
Groetjes Christoph en Donja
Shelly M.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Donderdag 30 juli met zn tweeen ontzettend lekker gegeten op het terras. We hadden het vleespotje, de uiensoep en carpaccio. Topservice, mooi terras en binnen erg mooie uitstraling. Aandachtspuntje misschien is dat de kaart op de site niet helemaal up to date was (maar goed, als dat alles is). Top!
ManonL .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Wij zijn hier in november toevallig binnengelopen en blijven eten...fantastisch. Tijdens dit bezoek zagen wij het kerstmenu en besloten te reserveren. Uiteindelijk met 4 personen hier 2e kerstdag gegeten. Wat was onze ervaring: je voelt je echt welkom, de ontvangst is vriendelijk, er is aandacht voor de gasten, het eten is heerlijk. Kortom...dit is zoals een feestelijke avond in goed gezelschap moet zijn, dit is ook de reden dat je terug blijft komen, ook op een sombere zaterdag eind februari. Zelfs in die rustige tijd staat het team van de Gouden Leeuw er: klaar voor haar gasten, met warmte en aandacht!!
Lout D.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Mosselen zoals mosselen horen te zijn. Subliem! In een prachtig oud pand, aan de oude haven, dat geschiedenis ademt en waar de enige Nederlandse Paus vanaf een schilderij over je schouder meekijkt. De frietjes kunnen nog wat lekkerder. Maar nogmaals: een negen voor de mosselen. Ik hoop dat ik het recept krijgt.
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Na familiebezoek in Zeeland tijdens de terugreis Goedereede aangedaan. Daar troffen we slechts een open restaurant met groot terras aan, de Gouden Leeuw. Er was nog een tweepersoonstafeltje vrij. Die stond wel erg dicht op een ander tafeltje, maar vooruit, we hadden trek. Die kleine houten tafeltjes en stoelen moeten wedijveren met de onderliggende kinderkopjes. Er liggen plaids voor mocht het toch te kil worden. Op deze fraaie zomeravond in zo'n rustige entourage eten is top. Uitzicht op fraaie oude pandjes en genieten van een heerlijke Chardonnay (huiswijn voor €4) en Westmalle met stokbrood met kruidenboter. Op mijn verzoek volgde er nog een mandje brood want ik verwachtte dat onze hoofdschotel voorlopig nog niet zou arriveren. Toen wij later aan de beurt waren konden we genieten van lamsrugfilet in een tijmsaus en de schotel van de dag, een super zachte tonijnsteak gelegen op een royaal bedje zeekraal. Daarbij gebakken krieltjes, frites en peultjes in aparte schaaltjes. Smullen. Als afsluiting een lekkere koffie met bonbon etc. De bediening was attent en vriendelijk, ondanks de drukte. We rekenden voor rond de €22 per hoofdgerecht af. Een goede prijs/kwaliteit verhouding. Dit was ons eerste bezoek aan Goedereede en dit restaurant en het zal niet de laatste keer zijn.
Pietzw66 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
de bediening gezellig goed je kon een gesprek aan gaan gezellig binnen gegeten ziet er gezellig oud uit en dat staat ons wel aan het eten was goed heeft goed gesmaakt eten was warm ik kan moeilijk gamba breken maar de kok was er toe bereid dat te doen zo doend kon ik ff zeggen dat eten goed was de kaatmossel ( ijs ) zag er goed uit en was lekker niets mis mee
Sandra G.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2014
Van de week drie maal bij de Gouden Leeuw gegeten . Het was voortreffelijk in alle opzichten .
Een aanrader zijn de mosselen met gamba's , maar ook het vleespotje was lekker ! We komen hier zeer terug .Groeten Sandra Geelen
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2014
Hebben gisteren 22 juni 2014 onze 35 jarige trouwdag gevierd met een overheerlijk zeebanket.Was erg gezellig de bediening top en de kok uitstekend gaan zeker op korte termijn nog eens terug.Nogmaals een dikke pluim.Jan en Ineke Mosterd uit Barendrecht.
wow! dat is de beste recensie die wij oit hebben gekregen. bedankt

Reactie van proever:

Geen dank, we hebben echt genoten en de cijfers zijn niet uit de lucht gegrepen wij vonden ze allebei dik verdiend.

anf 2e reactie van restaurant:

Tom S.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Buiten op het terras genoten van het mooie weer, het fraaie uitzicht en de lunchgerechten.
De bediening is doelmatig en vriendelijk.
De gerechten zijn fijn van smaak en duidelijk geheel zelf gemaakt.
Het smaakt eens wat anders als helaas in vele andere restaurants die veel halfgereed of kant en klare producten bij de groothandel halen.
Sssssandra .
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2014
Afgelopen zondag tijdens onze tourtocht op het terras aanbeland in Goedereede, heerlijk op het bankje in het zonnetje gezeten waar mijn man en ik iets fris hebben gedronken en lekkere hapjes (bitterballen, nacho's met cheddarcheese en pepers, etc.) hebben gegeten, goede snelle service en zeer vriendelijke bediening!
J.W. W.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2013
Met een gezelschap van 15 personen gegeten in de Pausenkamer in Hotel De Gouden Leeuw te Goedereede. Een pand uit 1480. De Pausenkamer is een verwijzing naar de pastoor uit Goedereede, die uiteindelijk in Rome de eerste en enige Nederlandse paus is geworden: Adrianus (1522-1523).

Ondanks de flinke groep toch een vrije keuze uit een vlees- (= wild) menu of een vismenu: voorgerecht: fazantenbouillon of een garnalen bisque; hoofdgerecht: hertenbiefstuk met cantharellen en rode-portsaus of gebakken kabeljauw met brunoise van groente en een heerlijke saus; dessert: trio van chocolade of creme brulee en ter afsluiting koffie of thee. Bij alle gerechten werd een passende wijn geschonken.

De bediening is attent en adequaat, ondanks dat vanuit de keuken een aantal trappetjes naar de tweede etage moet worden gelopen.

Het restaurant was geheel gevuld, hetgeen een zichtbaar teken is van de kwaliteit, die in De Gouden Leeuw wordt geboden. Een aanrader voor hen die nog niet eerder hebben gegeten bij De Gouden Leeuw. Voor ons voor herhaling vatbaar.