De Gouden Karper

Meer informatie over restaurant De Gouden Karper

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Josina D.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Tijdens onze vakantie op aanraden van een kennis hier gegeten. Als voorgerecht koos ik carpaccio met eendenlever krullen. Erg lekker! Mijn partner koos Visserslatijn. Ook lekker! Als hoofdgerecht koos mijn partner hazenbout. Het was immers wildweek en ik koos voor een schnitzel met chanpignons, uitjes en spek. Jammer, dat er geen saus bij zat. Dat zou de smaak ten goede zijn gekomen. Nu was het vrij droog. De griesmeelcreme met warme vruchten was daarentegen weer erg lekker.
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Het is al weer enige tijd geleden dat ik een recensie schreef over dit restaurant. De gouden karper is een klassiek restaurant met een uitstekende en gastvrije bediening. De kaart is traditioneel, de gerechten met zorg en uiterst smaakvol bereidt. De cordon bleu is geweldig en zo ook de zeetong. We komen hier graag en het voelt of je komst oprecht gewaardeerd wordt. Een pareltje in de Achterhoek en een baken van continuïteit in het komen en gaan van restaurants.
Erwin S.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Redelijke lunch! Niet erg uitbundig, maar wat er werd geserveerd was goed! Het afrekenen was een deceptie. De net gearriveerde ober moet kennelijk nog wat omgangsvormen eigen worden. Ik vroeg hem of ik kon betalen. Zonder begroeting noemde hij het bedrag en ik gaf hem €50,= Het bedrag wat ik moest betalen was €21,55. Hij legde het wisselgeld op tafel (een zuchtje wind en weg zijn mijn briefjes) ik legde nog €1,50 neer voor hem, waar hij overigens niets voor heeft hoeven doen; hij pakte het geld en draait zich zonder iets te zeggen weer om naar zijn collega. Demonstratief groette ik hem nog eens extra bij het vertrek; "lauw loene" zoals ze in De Achterhoek ook wel zeggen. Geen boe of ba; kennelijk was meneer niet te spreken over de fooi. Nou hoef je tegenwoordig niet meer te buigen als een knipmes, maar enig fatsoen zou hem niet misstaan. Wij gebruiken onze lunch voortaan wel ergens anders. Jammer!
Epictetus I.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
De Gouden Karper is een fenomeen in de Achterhoek en lang geleden heb ik hier ook al eens gegeten. Al eeuwenlang is het een herberg en sinds ongeveer een eeuw is het een familiebedrijf. Een prachtig oud pand. Binnen een ouderwetse 'eetzaal'. Voor jonger publiek zal het wat oubollig zijn, maar het heeft zijn charme. De bediening is vriendelijk, correct en gemoedelijk, je voelt je er thuis. Over het eten zou ik dan ook graag wat positiever willen zijn, maar dat viel me wat tegen. Erg traditioneel. Een hertenbiefstuk die niet bijzonder smaakte en ik vaak veel beter heb gegeten in goede restaurants. Nadien een dubbele espresso, die qua hoeveelheid en smaak leek op een niet zo goed gezet gewoon kopje koffie. Het voorgerecht, met diverse gerookte vissoorten, was wel weer erg smaakvol. Vanwege de authentieke sfeer, de goede service en goed gezelschap was het al met al een geslaagde avond.
Carel V.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Goed verzorgde (een beetje kleine) kamer met een zeer uitgebreid ontbijt. Zeer vriendelijk personeel en erg soepel in de omgang. wij hebben genoten van een goed verzorgd diner
(met veel groente). De gerechten waren met zorg bereid en dat kon je proeven. Als we in de buurt zijn komen we zeker terug.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Het is hier nog net als toen. Meestal nemen we op het terras een garnalenkroketje, zoals 45 jaar geleden. Laatst een mindere ervaring met een warme-geitenkaas-salade, de keuken beloofde revanche. Die kans kregen ze voor een lunch met 7 personen.
Klassieke gerechten, zoals je van de Krent mag verwachten. Een mooi gebakken zeetong, voor anderen heerlijke mosselen. Van de nagerechten gooide de nougatine parfait hoge ogen.
Men heeft zich gerevancheerd, we zien uit naar het wildseizoen in de Achterhoek.
Gerda H.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Eten, kippenlever met madeirasaus, redelijk, echter op de vraag heeft het gesmaakt. ...kritiek gegeven over het brood, dit werdt niet gewaardeerd. ...jammer
Edward M.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Het is bijna een traditie geworden: een keer per jaar komen we, gepland of ongepland even langs bij de Gouden Karper. Dit keer op de terugweg van een paar dagen zwerven door de Achterhoek, eigenlijk alleen voor de thee. We konden de verleiding van een wandeling in betoverend licht niet weerstaan, en dus werd het toch een vroege avondmaaltijd. Een ontluisterende ervaring met een Russich ei, daags ervoor in Groenlo, deed ons besluiten tot een herkansing in de Karper. Gelukkig, ze bestaan nog... van die klassieke gerechten die - passend bij deze klassieke omgeving - perfect worden uitgevoerd (op de wat papperige en smakeloze gerookte zalm na). Begeleid door een werkelijk uitstekende witte wijn van het huis kwam het helemaal goed, zeker na het voorgerecht: een prachtig taartje van kreeft, asperge en limoenmayonaise. De eer van de Achterhoek was voor ons gered!
Wat dit keer tegenviel was de bediening. Die was weliswaar correct, maar weinig hartelijk en geïnteresseerd, al varieerde dat wat met de (verschillende) personen die deze rol invulden. De interesse ging vooral naar elkaar uit.
Alles overziende is het meer dan waarschijnlijk dat ze ons hier volgend jaar weer terugzien, in dit etablissement waar de eeuwen stil lijken te hebben gestaan.
Lmeijer .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Heerlijke gerechten in een omgeving om te onthaasten.
Gezellige mensen in een decor waar je niets aan moet willen veranderen, zo is het goed en zo moet het blijven graag.
Hj T.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Gegeten bij de aardigste vrouw van Nederland; Rita De van der Schueren voor mijn dochters verjaardag. Wens van mijn kind om hier haar 24-ste verjaardag te vieren in een zaak waar mijn grootouders al kwamen. Voor deze belevenis is geen woord, maar vind het wel leuk, dat aan beide kanten, van geslacht tot geslacht, genoten wordt van zo'n mooi etablisement!
Rita en Elisabeth, het was weer fantastisch!
Pien1207 .
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2015
De nostalgische Gouden Karper, zucht. Jeugdsentiment. Ik kwam hier vroeger als klein meisje uit Limburg naartoe gereden met de kerst voor het verrukkelijke wild. Jaren later wonen we er vlakbij en nog steeds een toprestaurant. Gezelligheid boven alles, zeer goed eten en bijzonder aardige eigenaren. Ze zijn gebleven zoals ze waren, een topformule, en gaan niet mee met alle moderniteit maar blijven dicht bij zichzelf. Houden zo, zou ik zeggen ????????
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2015
Weer een avond heerlijk gegeten bij de Gouden Karper. Het restaurant is klassiek, met een ietwat oubollige uitstraling. Maar, het personeel is gastvrij en de kaart is keurig.
We begonnen met gebakken ganzenlever en een taartje van appel. Wat een feest!
De volgende gang bestond uit kalfsoester en kalfstong, een erg smakelijke combinatie. De fles Valpolicella Ripasso smaakte er heerlijk bij.
Het is een restaurant zonder al te veel poespas, een eerlijke kaart en hier eten is een ouderwets avondje uit.
P0mp0m .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2015
De Gouden Karper zit over het algemeen vol met een incrowd van oud geld die zich kennelijk goed thuis voelen in de oubollige atmosfeer. Behoor je niet tot de incrowd, dan word je nog net niet weggekeken, maar het scheelt niet veel. Het eten voldoet niet aan de door de prijzen gestelde verwachtingen. Voor dat geld kun je veel en veel beter eten.
Gert-Jan T.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2014
In leuk gezelschap en in een modern-klassieke "ambiance" heerlijk gegeten. In het najaar (natuurlijk) een mooie keuze uit genoeg wildgerechten. Attente, niet opdringerige bediening.
Mdevriesdoelman .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2014
Onder het mom: nostalgie, hebben we met 6 mensen een 1 daags Wildarrangement gedaan. Laat in de ochtend eerst koffie, daarna een lunch.Naar de kamers, even er tussenuit voor een wandeling. Heerlijke omgeving.
Koffie/thee in de grote zaal, Triominos gespeeld, een borrel genomen en daarna aan de dis. Wat een overheerlijk wild werd ons voorgeschoteld, de wijn (een Malbec) paste er bijzonder goed bij.
Ook het voorgerecht en dessert waren prima.
Het uitermate vriendelijke personeel was een verademing, de hele dag door. De kamers zagen er verzorgd uit en de bedden prima. Het ontbijt werd uitgeserveerd, geen buffet; was meer dan voldoende en lekker vers brood.
Een nadelig puntje: bij dit arrangement hoorde bij ontvangst een Bronckhorster Bockbiertje of een glaasje wijn van `t Heekenbroek, dit hebben we echter niet gekregen. Jammer.
Manon V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Het restaurant zat vol en wij trokken de gemiddelde leeftijd wel iets naar beneden ;-)
Het decor is erg klassiek, maar passend en verzorgd.
Ik ben gegaan voor het wildmenu. Lekker met een rode wijn. (Malbec) Het voorgerecht vond ik erg lekker: cannelloni van wild zwijn met dressing van balsamico. Als hoofdgerecht een proeverij; eend, konijnenboutje en hazenpeper. Dat laatste vond ik niet lekker. Dit alles geserveerd met zuurkool, rode kool, gebakken aardappeltjes, frietjes, appelcompote, zeer compleet. Als dessert kreeg ik panacotta met stoofperenmoes. De service.. uhm.. lag er een beetje aan wie er aan je tafel kwam. Over het algemeen goed, maar de gastvrijheid straalde er niet van af. Maar ach, we hebben allemaal wel es een mindere dag.
Ik heb een gezellige avond gehad met lekker eten en perfect gezelschap!
Peterproever .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2014
Gelegen in het hart van een pittoresk Achterhoeks dorp straalt de prachtige locatie en het statige gebouw precies uit wat je binnen kunt verwachten: eerlijke gerechten in een gezellige oud Hollandse omgeving.
De omgeving is verstild schitterend, de inrichting rustiek, de gerechten traditioneel en de bediening gastvrij en zorgzaam.
Verwacht hier geen design of andere moderniteiten, en ook geen laatste kooktrends; daar zijn andere etablissementen voor.

Bediening: hartelijk, gastvrij, correct en attent, zonder opdringerig te worden.
Eten: traditionele gerechten; onze cordon-bleu, varkenshaas, tournedos, voorgerechten en het uitgebreide garnituur waren van hoge kwaliteit; hetzelfde geldt voor de huiswijn.
Decor: rustiek en verzorgd.

Het prijsniveau is daarbij alleszins redelijk.

Hj T.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
De Gouden Karper is een heerlijk traditioneel hotel in een prachtige omgeving. Moeder en dochter geven je het "thuis"gevoel, ook als je ze niet kent. Goede keuken met vis van Jan van de Krent.
Degelijk, maar niet oubollig. Verzorgen maandelijks mailings voor nieuwe menu's en/of arrangementen. We wonen te dicht bij om er te slapen, maar anders...
Manmmm .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2014
Wat een prachtige ruimte waar je een heerlijke lunch kunt genieten, prima ! We aten een vegetarische lunch en een huzarensalade. Beiden ouderwets gemaakt , maar heerlijk. Klein puntje: gekookt ei bij huzarensalade had blauw randje, dat is niet nodig. Vriendelijke bediening
Barbara B.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2014
Vrijdag 11 juli j.l. weer eens bij de Gouden Karper in Hummelo gegeten.
Wij waren hier 37 jaar geleden, dus dat werd wel weer eens tijd!!!!!
Het was een absoluut nostalgische avond met fantastisch eten en een liefdevolle bediening.
Mijn echtgenoot koos voor de kalfslende met parmaham en ik voor de Gordon Bleu.
Super frietjes erbij met sla, eigengemaakte mayo en een schaaltje rabarber en..................... gebakken aardappeltjes!!!
Waar krijg je dat nog?
Als toetje namen we de combinatie der klassiekers.
En als afsluiting een kopje koffie met een handgemaakte bonbon in de vorm van een karper gevuld met Grand Marnier.
Klasse, Klasse!!!
Wat hebben we genoten.
We komen in oktober zeker nog eens genieten van jullie wildmenu.
Dank voor de geweldige avond.