De Gouden Karper

Hoofdstraat Winsum 5 9951 AA Winsum Nederland Kaart

Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant De Gouden Karper

Profiteer nu elke woensdag vanaf 17.00 tot 18.30 uur van korting op uw rekening. De minimale besteding is dan €29,50 per persoon.

Meer informatie over restaurant De Gouden Karper

station en bushalte op 5 min loopafstand
  • : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag t/m donderdag vanaf 10:00 - 22:00
Vrijdag en Zaterdag vanaf 10:00 - 00-00
Zondag vanaf 12:00 - 22:00 uur

Onne D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Heerlijk op het terras, onder een parasol. Perfect plekje om gezellig met een gezelschap te eten. Dikke voldoende. Komen hier beslist nog een x weer.
Alette D.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Hele mooie historische plek, zowel de locatie als van binnen. Mooi terras ook. Alles goed verzorgd en hartelijke bediening. Eten en wijn heel lekker en genoeg keus uit de bescheiden kaart.
j V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Vriendelijk ontvangst en prima eten, we komen terug
Marina V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
We werden erg vriendelijk ontvangen, heerlijk nog buiten op het terras gezeten.
We wilden dineren maar we vonden de prijs 29,50 voor twee gangen wel erg veel. toen Eetcafe kaart genomen en ach het was prima, kwaliteit echt goed maar ik vind voor een "eetcafe" de prijs aan de hoge kant.
En voor het diner gedeelte waar je apart kunt zitten toch te veel eetcafe gehalte voor een Diner.
Charl C.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Goed eten in een authentieke ambiance.
Menukaart is gevarieerd met een correcte prijs-kwaliteit verhouding. Proeverij voorgerecht een aanrader, waarbij de portabello's met met gorgonzola risotto echt verrukkelijk. Broodmand bevat doorsnee brood van de bakker; een zelfgebakken broodje was hier echt beter. Hoofdgerecht varkenshaas smaakvol maar niet heel mals en lauwwarm geserveerd, parelhoen heerlijk. Tiramisu was erg goed, op z'n Italiaans bereid. Bediening vlot, correct en vooral zeer vriendelijk.
We komen terug.
NicoTrudy B.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2017
Ik weet hierover niet zoveel te zeggen. Het eten was goed voor de prijs. Inrichting kan wel wat gebruiken. Maar alles bij elkaar was het ook niet slecht. Meer zo'n restaurant waar je bij weggaan denkt: ik heb gegeten, maar dat is het dan ook.
xavier S.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Heerlijk gegeten in gezellige ambiance
en bijzonder vriendelijke en service gerichte bediening. Wij konen graag terug !
Ad B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Wat een geweldige verrassing in Winsum. Na de eerste etappe van het Pieterpad zijn we (een vriendengroep van 6 jongvolwassen mannen van middelbare leeftijd) in De Gouden Karper beland om een lekker biertje te nuttigen. We werden aangenaam verrast door de enthousiaste bediening van Deborah en door de oude ambiance van de herberg. We hebben ons over laten halen om de volgende avond (na de 2e etappe van het Pieterpad) te gaan dineren. En daar hebben we geen spijt van gekregen. We zijn verwend met heerlijke gerechten die door de brigade van Marjan met liefde zijn klaargemaakt. Deborah schenkt heerlijke, door haar gekozen bijpassende wijnen. Dit is gastvrijheid zoals het in de horeca bedoeld is. We gaan zeker terugkomen.
Loesje06 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Bediening bij binnenkomst erg vriendelijk maar toen we weg gingen zeiden ze niks.
Dame van de bediening mag nog wel wat beter leren over de wijnen beetje jammer!!
Eten was wel goed .( wel lang gewacht op hoofdgerecht)
Dank voor uw recensie, we proberen te achterhalen welke bediening u heeft gehad en we gaan er dan ook vanuit dat u op Valentijnsdag bent geweest(zoals u aangeeft) en dat Liyu, onze 16 jarige topper u heeft geholpen. Ze is inderdaad in de leer en weet nog lang niet alles wat betreft de wijnen, maar ze doet meer dan haar uiterste best. We nodigen u graag uit om een culinaire proeverij te komen nuttigen, de wijnkeuze gaat Deborah voor u maken en deze wijn krijgt u dan ook van ons. Jammer dat u lang heeft moeten wachten, wellicht kwam dit door de grote groep die op de bovenverdieping was. Een gastvrije groet, Team Gouden Karper
mercvitofam_everts8 .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Heerlijke en eerlijke gerechten, die veelal uit de streek/omgeving komen.
Mooie opmaak en erg lekker. Ik kom zeker terug!
Elly K.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Hartelijk ontvangen, prima ambiance. Hier werken mensen met passie en liefde voor zowel het gerecht en de wijnen die zij presenteren. Dit wordt vervolgens enthousiast en met plezier naar de gast gebracht. Top!
Roel N.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Na een etappe Pieterpad hier terecht gekomen. Wat een verrassing! Klassieke gerechten op een manier klaar gemaakt waar de passie van de kok(kin) vanaf straalt. De bediening en een aangename rode wijn maken het feest compleet.
zut .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Heerlijk en relaxed gegeten. Leuke gemoedelijke en enthousiaste bediening. Vegetarische maaltijd en Irish koffie was heerlijk. Mooie inrichting en muziek.
Hebben een heerlijke avond gehad.
Rob_Mackaay .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Zal ik vertellen van de geweldige, persoonlijke bediening? Het plezier dat het personeel heeft in z'n werk? Gratis parkeren? Een prachtig pand dat 454 jaar geschiedenis heeft als herberg? Of het fijne, zonovergoten terras? Nee, we hebben het voornamelijk over het eten. Van de kaart: zonder meer goed, met eigen gemaakte aardappelschijfjes en (zo leek het mij althans) verse, huisgemaakte frites. Ik nam de dagschotel. Omdat die goedkoper is, maken de meeste restaurants zich daar maar wat van af. Zo niet De Gouden Karper. De schnitzel was heerlijk; het bord mooi opgemaakt. De toetjes zijn helemaal geweldig! Een kop goede koffie maakte het geheel af. Dus... ook al moet je er misschien wat voor omrijden: een bezoek aan De Gouden Karper is zeker een aantal extra kilometers waard.
bloembloem10 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Al diverse keren en in wisselend gezelschap of soms alleen in De Gouden Karper gegeten en telkens weer wordt ik positief verrast door de gastvrijheid, het heerlijke eten en de ambiance. Het wisselende menu is elke keer een verrassing en wanneer ik op het mooie en verzorgde terras zonder dat ik op de kaart gekeken heb om een salade vraag is deze voortreffelijk.
Kortom: De Gouden Karper voelt als een prettige herberg waar ik erg graag kom.
jenepaize .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
We hebben begin dit jaar hier gegeten met vijf dames. Het eten op zich smaakte prima. Maar als je met 5 dames 1 schaaltje groente krijgt en niet een salade erbij is dat erg magertjes. Toen de groente bijna op was hebben we nog een schaaltje besteld. We moesten toen wel erg lang wachten want het moest eerst nog gestoomd worden en toen we het kregen was het amper gaar.
De entourage was redelijk alleen de stoelen zaten niet echt lekker (oude stoelen maar nog nooit opnieuw gestoffeerd.
Omdat wij iets willen doen aan voedsel verspilling geven wij altijd kleine porties. Wel vertellen wij, om gelijk nieuwe te bestellen als dit te weinig blijkt. Ook wordt alles vers bereid en zijn onze groentes altijd beetgaar. Dit om de kwaliteit van onze biologische groentes te benadrukken. Blijkbaar hebben we dit niet goed gecommuniceerd, onze excuses daarvoor. De stoelen net als de rest van ons interieur, is gekozen voor de vintage look. We zijn tenslotte de oudste Herberg van Nederland. In onze optiek passen daar geen nieuwe stoelen bij.
Zjaquez F.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Aan het begin van het nieuwe jaar in de Gouden Karper gegeten. We kozen voor een a la carte met een voor- en nagerecht. De bonbon van zalm was prima, zonder spectaculair te zijn. De tonijn in het voorgerecht van mijn tafelgenoot was vervangen door zeewolf. Dat was tevens de dagvangst in haar hoofdgerecht. Dat was wat slordig, vond ook de ober die ons ontspannen en kundig bediende.

Mijn hoofdgerecht was een gegrilde varkenshaas met brie en chorizosaus, maar deze was taai en veel te droog. Gelukkig werd er op tijd gevraagd of alles naar wens was en werd dit direct teruggenomen. Jammer dat het toen minstens een kwartier duurde voordat ik verder kon eten. Deze uitvoering was beter, maar nog niet zoals een varkenshaas kan smaken. Jammer.
Het nagerecht was uitstekend (appel in bladerdeeg met kaneelijs) en twee lekkere bonbons bij de koffie.

De bediening, ook door de vrouwelijke collega, was uitstekend. Informeel en met enthousiasme. De keuken bleef daar een beetje bij achter, zeker gezien de stevige prijsstelling die meer spektakel doet verwachten. De entourage van de Gouden Karper kun je authentiek noemen, maar neigt ook naar vergane glorie. Al met al een wisselende ervaring en wat punten ter verbetering dus.
karen777 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Heerlijk gegeten met vier! Na binnenkomst en aanblik van de menu- en wijnkaart besloten we toch maar niet dezelfde avond terug te rijden naar huis in Noord Holland; echter we hadden nog geen slaapplek geregeld.. Gastvrouw Deborah is gedurende de avond - terwijl wij zaten te genieten van tarbot en wijnstoof- druk bezig geweest om ons in B&B's in Winsum en Feerwerd onder te brengen. Plus het vervoer geregeld. Klasse!!!
Hansje B.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Die avond hadden wij een concert geboekt en wilden graag vooraf weten of een 3 gangen verassingsmenu met vis geen probleem zou geven. Volgens de bediening niet. Al snel werden we verrast door een amuse van krabmousse met gerookte heilbot en kaviaar van vliegende vis. Het voorgerecht was een gebakken scholfilet op een bedje van groenten, zeekraal en zwarte tagliatelle. Daarnaast een saus van spinazie met groene mosterd en een witte wijnsaus. Het geheel was bijzonder smakelijk.
Het hoofdgerecht was een mooi gebakken stuk kabeljauw met dillesaus. Uiteraard ontbraken hier ook de nodige sausjes niet. De garnituur bestond uit een peultjessalade met met kaas, frietjes en huisgemaakte mayonaise. Ook dit gerecht was bijzonder smakelijk. Bij beide visschotels werd een stevige Chardonnay geschonken.
Het nagerecht hebben we (helaas) vanwege tijdgebrek niet geheel kunnen nuttigen.
We hebben genoten van het eten en ook van de bediening: deskundig en niet opdringerig. Kortom, een restaurant waar ik graag nog eens zal eten als we in de buurt zijn.
Gerben W.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
In een goede sfeer een prima maaltijd. Goed vegetarisch eten. Afgewogen menu.
Leuk de kennis van de huiswijn.
Locatie midden in het dorp.