De Gouden Karper

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Dinsdag t/m zondag vanaf 10:00

xavier S.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Heerlijk gegeten in gezellige ambiance
en bijzonder vriendelijke en service gerichte bediening. Wij konen graag terug !
Ad B.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Wat een geweldige verrassing in Winsum. Na de eerste etappe van het Pieterpad zijn we (een vriendengroep van 6 jongvolwassen mannen van middelbare leeftijd) in De Gouden Karper beland om een lekker biertje te nuttigen. We werden aangenaam verrast door de enthousiaste bediening van Deborah en door de oude ambiance van de herberg. We hebben ons over laten halen om de volgende avond (na de 2e etappe van het Pieterpad) te gaan dineren. En daar hebben we geen spijt van gekregen. We zijn verwend met heerlijke gerechten die door de brigade van Marjan met liefde zijn klaargemaakt. Deborah schenkt heerlijke, door haar gekozen bijpassende wijnen. Dit is gastvrijheid zoals het in de horeca bedoeld is. We gaan zeker terugkomen.
Loesje06 .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Bediening bij binnenkomst erg vriendelijk maar toen we weg gingen zeiden ze niks.
Dame van de bediening mag nog wel wat beter leren over de wijnen beetje jammer!!
Eten was wel goed .( wel lang gewacht op hoofdgerecht)
Dank voor uw recensie, we proberen te achterhalen welke bediening u heeft gehad en we gaan er dan ook vanuit dat u op Valentijnsdag bent geweest(zoals u aangeeft) en dat Liyu, onze 16 jarige topper u heeft geholpen. Ze is inderdaad in de leer en weet nog lang niet alles wat betreft de wijnen, maar ze doet meer dan haar uiterste best. We nodigen u graag uit om een culinaire proeverij te komen nuttigen, de wijnkeuze gaat Deborah voor u maken en deze wijn krijgt u dan ook van ons. Jammer dat u lang heeft moeten wachten, wellicht kwam dit door de grote groep die op de bovenverdieping was. Een gastvrije groet, Team Gouden Karper
mercvitofam_everts8 .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Heerlijke en eerlijke gerechten, die veelal uit de streek/omgeving komen.
Mooie opmaak en erg lekker. Ik kom zeker terug!
Elly K.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Hartelijk ontvangen, prima ambiance. Hier werken mensen met passie en liefde voor zowel het gerecht en de wijnen die zij presenteren. Dit wordt vervolgens enthousiast en met plezier naar de gast gebracht. Top!
Roel N.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Na een etappe Pieterpad hier terecht gekomen. Wat een verrassing! Klassieke gerechten op een manier klaar gemaakt waar de passie van de kok(kin) vanaf straalt. De bediening en een aangename rode wijn maken het feest compleet.
zut .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Heerlijk en relaxed gegeten. Leuke gemoedelijke en enthousiaste bediening. Vegetarische maaltijd en Irish koffie was heerlijk. Mooie inrichting en muziek.
Hebben een heerlijke avond gehad.
Rob_Mackaay .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Zal ik vertellen van de geweldige, persoonlijke bediening? Het plezier dat het personeel heeft in z'n werk? Gratis parkeren? Een prachtig pand dat 454 jaar geschiedenis heeft als herberg? Of het fijne, zonovergoten terras? Nee, we hebben het voornamelijk over het eten. Van de kaart: zonder meer goed, met eigen gemaakte aardappelschijfjes en (zo leek het mij althans) verse, huisgemaakte frites. Ik nam de dagschotel. Omdat die goedkoper is, maken de meeste restaurants zich daar maar wat van af. Zo niet De Gouden Karper. De schnitzel was heerlijk; het bord mooi opgemaakt. De toetjes zijn helemaal geweldig! Een kop goede koffie maakte het geheel af. Dus... ook al moet je er misschien wat voor omrijden: een bezoek aan De Gouden Karper is zeker een aantal extra kilometers waard.
bloembloem10 .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Al diverse keren en in wisselend gezelschap of soms alleen in De Gouden Karper gegeten en telkens weer wordt ik positief verrast door de gastvrijheid, het heerlijke eten en de ambiance. Het wisselende menu is elke keer een verrassing en wanneer ik op het mooie en verzorgde terras zonder dat ik op de kaart gekeken heb om een salade vraag is deze voortreffelijk.
Kortom: De Gouden Karper voelt als een prettige herberg waar ik erg graag kom.
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
vooraf, behalve Hilda, kregen op tijd het voorgerecht. Zij kreeg haar garnalen niet - waren ze ff vergeten. Verder kregen wij alles wel op tijd, Mijn varkenshaasfilet met tonijn was subliem. Mijn tafelgenoot toonde zich ook verheugd met /.
Als hoofdgerecht heb ik een entrecote van 180 gram en mijn tafelgenoot had een zwezerik met saus. Behalve Hilda. Zij wilde graag meer doorbakken. Dus terug.
Als nagerecht hadden tafelgenoot en ik kruidkoek met chocolademousse, kaneelijs (werd vanille-ijs), slagroom en een paar aardbeien. Alles top, behalve Hilda. Zij had een dubbele regel bedoelt, maar kwam bedrogen uit. Alles goed en wel. De serveerster (die ontzettend aardig was) heeft het niet geattendeerd en Hilda en Moeke hebben daar niet geacteerd. Henk had een Heerlijke Sorbet.
Al met al - ambiance, eten en sfeer waren goed! De toiletgroep is sinds mijn laatste bezoek nog niet verandert. Het saldo wordt samen met Hilda een 6.
jenepaize .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
We hebben begin dit jaar hier gegeten met vijf dames. Het eten op zich smaakte prima. Maar als je met 5 dames 1 schaaltje groente krijgt en niet een salade erbij is dat erg magertjes. Toen de groente bijna op was hebben we nog een schaaltje besteld. We moesten toen wel erg lang wachten want het moest eerst nog gestoomd worden en toen we het kregen was het amper gaar.
De entourage was redelijk alleen de stoelen zaten niet echt lekker (oude stoelen maar nog nooit opnieuw gestoffeerd.
Omdat wij iets willen doen aan voedsel verspilling geven wij altijd kleine porties. Wel vertellen wij, om gelijk nieuwe te bestellen als dit te weinig blijkt. Ook wordt alles vers bereid en zijn onze groentes altijd beetgaar. Dit om de kwaliteit van onze biologische groentes te benadrukken. Blijkbaar hebben we dit niet goed gecommuniceerd, onze excuses daarvoor. De stoelen net als de rest van ons interieur, is gekozen voor de vintage look. We zijn tenslotte de oudste Herberg van Nederland. In onze optiek passen daar geen nieuwe stoelen bij.
Zjaquez F.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Aan het begin van het nieuwe jaar in de Gouden Karper gegeten. We kozen voor een a la carte met een voor- en nagerecht. De bonbon van zalm was prima, zonder spectaculair te zijn. De tonijn in het voorgerecht van mijn tafelgenoot was vervangen door zeewolf. Dat was tevens de dagvangst in haar hoofdgerecht. Dat was wat slordig, vond ook de ober die ons ontspannen en kundig bediende.

Mijn hoofdgerecht was een gegrilde varkenshaas met brie en chorizosaus, maar deze was taai en veel te droog. Gelukkig werd er op tijd gevraagd of alles naar wens was en werd dit direct teruggenomen. Jammer dat het toen minstens een kwartier duurde voordat ik verder kon eten. Deze uitvoering was beter, maar nog niet zoals een varkenshaas kan smaken. Jammer.
Het nagerecht was uitstekend (appel in bladerdeeg met kaneelijs) en twee lekkere bonbons bij de koffie.

De bediening, ook door de vrouwelijke collega, was uitstekend. Informeel en met enthousiasme. De keuken bleef daar een beetje bij achter, zeker gezien de stevige prijsstelling die meer spektakel doet verwachten. De entourage van de Gouden Karper kun je authentiek noemen, maar neigt ook naar vergane glorie. Al met al een wisselende ervaring en wat punten ter verbetering dus.
karen777 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Heerlijk gegeten met vier! Na binnenkomst en aanblik van de menu- en wijnkaart besloten we toch maar niet dezelfde avond terug te rijden naar huis in Noord Holland; echter we hadden nog geen slaapplek geregeld.. Gastvrouw Deborah is gedurende de avond - terwijl wij zaten te genieten van tarbot en wijnstoof- druk bezig geweest om ons in B&B's in Winsum en Feerwerd onder te brengen. Plus het vervoer geregeld. Klasse!!!
Hansje B.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Die avond hadden wij een concert geboekt en wilden graag vooraf weten of een 3 gangen verassingsmenu met vis geen probleem zou geven. Volgens de bediening niet. Al snel werden we verrast door een amuse van krabmousse met gerookte heilbot en kaviaar van vliegende vis. Het voorgerecht was een gebakken scholfilet op een bedje van groenten, zeekraal en zwarte tagliatelle. Daarnaast een saus van spinazie met groene mosterd en een witte wijnsaus. Het geheel was bijzonder smakelijk.
Het hoofdgerecht was een mooi gebakken stuk kabeljauw met dillesaus. Uiteraard ontbraken hier ook de nodige sausjes niet. De garnituur bestond uit een peultjessalade met met kaas, frietjes en huisgemaakte mayonaise. Ook dit gerecht was bijzonder smakelijk. Bij beide visschotels werd een stevige Chardonnay geschonken.
Het nagerecht hebben we (helaas) vanwege tijdgebrek niet geheel kunnen nuttigen.
We hebben genoten van het eten en ook van de bediening: deskundig en niet opdringerig. Kortom, een restaurant waar ik graag nog eens zal eten als we in de buurt zijn.
Gerben W.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
In een goede sfeer een prima maaltijd. Goed vegetarisch eten. Afgewogen menu.
Leuk de kennis van de huiswijn.
Locatie midden in het dorp.
wzeldenrust .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
2x hier gegeten, 13 juni en 16 juni. Dat doe je niet als het niet lekker is...
Er kan heel veel, er gebeurt ook heel veel. Lekker eten, super wijn. Het leeft hier !
Bediening zeer geroutineerd en erg vriendelijk. Een topzaak in z'n soort en zo te zien wisten al heeeel veeeel mensen dat. Als we weer in de buurt zijn komen we gewoon opnieuw.
oosterpoorters .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Het is een bijzonder pand waarin dit restaurant gevestigd is. Binnen is de stijl ook al zeer authentiek maar het gaat licht de oubollige kant uit. Door de harde interieur afwerking met veel hout is akoestiek is niet optimaal . Daar tegenover staat dat de service echt goed is. Warme ontvangst door de gastvrouw die , ondanks de drukte , goed overzicht houdt en voor een ieder persoonlijke aandacht heeft.
De tournedos van het Drenths weiderund ( wat voor een rundvee ras dit ook mag zijn ) is voortreffelijk bereid en smaakt dito . Het mes zakte haast vanzelf door het malse vlees. De bijgerechten konden ons iets minder bekoren. De rekening tot slot was in verhouding tot hetgeen geboden werd..
Matthijs Zuidberg .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Op zaterdag met de familie gegeten bij restaurant de gouden karper in Winsum.
Wij zijn boven in het restaurant geweest en hebben genoten van een heerlijke 3-gangen mediterraans verrassingsmenu.
Heerlijk! En leuk opgediend!

Vooraf allerlei tapas-hapjes op een houten tableau; van 4-kazen op een bedje van tomaat uit de oven tot parmaham. 1 tableau per 6.
Als hoofd namen de meesten de mix grill. Deze werd opgediend in een terrine. Ook hier weer 1 terrine per 4-5 personen. Vlees was erg mals en de bijbehorende sausen top!
De heerlijke, gezellige eet-belevenis werd voorgezet bij het toetje. Ik ben er zelf niet van, maar de rest zat te smullen! Van ijs, tot verse meloen, ook dit weer opgediend op een tableau.
Voor bijpassende wijnen moesten we moeite doen (geen wijnkaart gezien), maar uiteindelijk vielen ook deze in de smaak.
Al met al, top avondje! Dank Gouden Karper.
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
Een week je in het noorden en dus Groningen (er gaat niets boven....) Vanuit onze B&B naar Winsum gereden voor eerst een lekker biertje en daarna een diner.
En dat is ons uitermate goed bevallen!
Een verukkelijk voorgerechtje met paling uit Zoutkamp met friszure rode bietensalade en een mouse van vis. Zalig! We hadden ook al d vis van de dag besteld; 1x de kabeljauw en 1x de grietfilet. Daar was ook het wijnadvies op gebaseerd, maar dat bestond uit twee goede kandidaten. Dus stelde de gastvrouw voor om ze allebei eerst te proeven en dan een keuze te maken. We kozen voor een voortreffelijke Chardonnay-Viognier combinatie die perfect bij beide gerechten paste.
Het garnituur bestond uit verse frieten gesneden uit de aardappel mét schil, een lekkere salade en een gerechtje van brood(rest) met kaas als hartige taart. Allemaal lekker.
De bediening is uiterst prettig, vakkundig en met een geïnteresseerd gesprekje.
Wij komen niet elke maand in Groningen, maar toch zeker één maal per jaar en verheugen ons nu al op ons volgende bezoek aan de Gouden Karper.
Kortom: aanrader!
Dayne .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
De Gouden Karper, recensie gelezen in de krant en aantal weken geleden. Ook wij hadden geluiden gehoord, Winsum zou een restaurant hebben met vriendelijke bediening, en authentieke locatie, sfeervol met een goede prijs kwaliteit. Nou, daar worden wij nieuwsgierig van. Meestal rijden we naar de stad vanuit Haren. Eerder gingen we graag naar Villa Sasso. afijn, prachtig pand inderdaad leuke uitstraling. Beneden achterin gezeten in een oude bedstee, fantastisch en zeer aangenaam vertoeven. Heerlijke wijn, Grenache, werd ons geadviseerd door de gastvrouw die met veel enthousiasme haar wijn kennis deelde met ons. Grappig genoeg kenden we elkaar van Villa Sasso. Wij kozen voor een Proeverij van voorafjes, lekker en een keer iets anders. Tevergeefs houdt mijn vrouw niet van rauw vlees, tartaar, dus deze nam ik voor lief. Er lagen nog 2 andere gerechten op welke zij kon nuttigen. Hoofd: ik had ganzeborst, Mijn vrouw coquilles, waren beide prima. Borden mogen warmer. Opmaak prima, hadden wij echter iets strakker verwacht in verhouding tot voorgerecht. Nagerecht; kaasplank wat eigenlijk niet op de kaart stond, maar toch werd gemaakt. Gecombineerd met Pedro XMinez, aanrader. Was een fijne avond, bedankt en tot een volgende keer.