De Gouden Bock

Damplein 17 4331 GC Middelburg Nederland Kaart

Over restaurant De Gouden Bock

De Gouden Bock staat voor een kraakverse keuken waar alles zelfgemaakt wordt. Het eeuwenoude pand stamt uit de gloriedagen van Middelburg als handelsstad en ademt ambachtelijkheid. De chef is een perfectionist en dat zie je terug in de gerechten. Er zit een fijn terras bij waar je kunt neerploffen in de kussens. Binnen is het licht en hout en staan er verse bloemen op de tafel.

Meer informatie over restaurant De Gouden Bock

7,1
Voordelig
Mathieu M.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Onze tweede kennismaking met de Gouden Bock verdient alleen maar lof.
Na onze eerste teleurstellende ervaring en de daarop volgende vriendelijke en professionele reactie van de eigenaresse zijn we in gegaan op haar aanbod om nogmaals bij de gouden bock te komen lunchen.
Het was overheerlijk.
Geen enkel punt van kritiek.
Geen verklaring voor onze eerste ervaring maar nu was alles tip top in orde !!
Mathieu M.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Vanmiddag een lunch genuttigd ter ere van mijn verjaardag.

We hadden de gouden bock op internet gevonden en allebei zeiden we dat dit wel eens een goed restaurant zou kunnen zijn....... niets was minder waar.
Hier een opsomming :
* We komen binnen. Het tafeltje was net door andere mensen bezet geweest. Dit word niet schoon gemaakt (moesten we om vragen).
* De menukaarten worden zo op tafel gelegd zonder te vragen of we uberhaupt wat willen eten.
* Er word niet gevraagd of we wat willen drinken, ze lopen zo weg, we moeten er zelf om vragen.
* We bestellen onze gerechten. Twee belegde broodjes en een risotto met zeevruchten.
* Van het ene belegde broodje zijn de groenten zwaar aangebrand, alles smaakt dan ook naar het aangebrande.
* De risotto is geen risotto. Dit is gewoon harde rijst met een smaakje. De zeevruchten zijn uitgedroogd en de (ene) gamba smaakt vreemd. Ik heb nog nooit een gerecht laten staan bij een restaurant maar dit was toch echt de eerste keer.
* Na gevraagd te hebben om af te rekenen werd gevraagd of het gesmaakt had. Eerlijk antwoord gegeven dat het niet lekker was.
* We hebben de risotto niet hoeven betalen, dat is dan toch wel weer netjes.
* Nog een thee gedronken en zijn weg gegaan....... niet voor herhaling vatbaar.
Dit ook mede door het zeer slechte meubilair. Hier is niet lang op te zitten.
Maurits V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
Afgelopen woensdagavond genoten van een heerlijk 5-gangenverrassingsmenu! Een top nazomeravond op een fantastische plek en fijn terras, met mooie gebalanceerde gerechten en heerlijke bijpassende wijn. De bediening en toelichting bij de wijnen maakten de avond compleet. Zeker een aanrader, met uitstekende prijs-kwaliteit verhouding!
Marie-José R.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Wij hebben hier geluncht. Twee sneetjes bruin brood, veel bietensla blaadjes en filet americain. De filet was lekker en verrassend, wat volgens de beschrijving ook speciaal voor het restaurant wordt gemaakt, maar was wat karig. De vissalade was smaakvol en goed gevuld met een krabbenpoot, zure haring, kerrie-mosselen, inktvis en olijven op een bedje van groene bladsla. Het geserveerde brood was smaakvol met een knapperige korst. De wijn die we bestelde was smaakvol maar erg karig geschonken, onder de helft van het midden. De bediening deed hun werk maar mag wat vriendelijker zijn.
Madeleine62 M.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
De versheid overheerst in dit restaurant. Vandaar wellicht de beperkte kaart. Er stond geen rood vlees op de kaart, wel kalfsvlees, wat ik meer roze vind. Ook geen gevogelte. Wel veel vis, waaronder verse kreeft en oesters. Bij het aperitief kregen we lekker brood met boter, een broodstengel en een flintertje paté. Het voorgerecht dat we namen, met vis gevulde ravioli was erg lekker, wel was de kok wat karig met de saus. Daarna hadden we kalfsvlees met groente, waaronder een paar lekkere asperges. Met het vlees was niets mis, met de groente ook niet. Er zaten lekkere gebakken aardappelen bij. Het was op een doordeweekse avond en er waren niet veel gasten. De entourage is aardig, maar niet heel bijzonder. De prijzen zijn best aan de forse kant. De kwaliteit van het eten is prima, eerlijk eten, maar wel alles een beetje rechttoe rechtaan.
PSeten .
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
De Gouden Bock ligt op een mooie locatie midden in Middelburg. Het heeft wellicht potentieel maar moet daar dan wel aan gaan werken. We hadden bij onze reservering enkele dagen eerder duidelijk gevraagd of er rekening gehouden kon worden met onze dieetwensen. Meteen bij de starter ging het al fout en het personeel reageerde tamelijk stroef op ons verzoek om verandering. We kozen na uitvoerig overleg voor het 5 gangen verrassingsmenu en kregen de toezegging dat er in de keuken extra goed op het dieet gelet zou worden. Maar de soep was te zout en er was geen geschikt nagerecht, dus geen 5 gangen. Toch wel alles moeten betalen, dus slechte prijs/kwaliteit verhouding. We hadden dit restaurant speciaal uitgekozen om een mooie oudejaarsavond te vieren maar er is op geen enkele voor ons herkenbare wijze uitwerking aan dit thema gegeven. Een teleurstellende ervaring.
Lyanne R.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Het geheel klopt niet helemaal, hoewel de prijs kwaliteit verhouding van het vijfgangen menu goed te noemen is. De chef maakt lekkere groeten, visjes en haas klaar; het menu was goed in balans. Wat ik minder prettig vond was dat we het eerste uur op brood met boter mochten vertoeven, met als excuus dat de menu kaart niet eerder gebracht kon worden omdat deze bij andere gasten op tafel lagen. Het was druk voor het personeel werd gezegd en toen naar de eerste gang werd gevraagd of de volgende gangen aub wat sneller door mochten komen werd er meteen wat kortaf gezegd dat dat niet kon, want het was immers druk. Niet vaker voelde ik mij zo ongezien in een restaurant, maar blijkbaar werd er wel geluisterd en kwamen de vervolg gangen wat vlotter door zodat de terugreis naar de Randstad niet al te laat kon worden gestart. De verschillende dames van de bediening (4) waren kundig, maar het voelde niet warm. We hadden een mooie tafel aan het raam, meteen rechts bij binnenkomst; hier rook het de hele avond naar rioollucht (wisselend van sterkte). Het bankje is te hoog en te kort van zit om langer dan 30 minuten op te zitten, de plastic stoelen lenen zich ook niet erg voor een lange zit. Ik begrijp de wisselende beoordelingen; de zaak is (nog) niet van constante kwaliteit, maar heeft zeker potentie. Zoals gezegd, is de kwaliteit / prijs verhouding het waard het nog eens te proberen.
Dion R.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Gezellig restaurant om te lunchen. Relatief kleine menukaart, maar met interessante gerechten. De prijs is wat aan de hoge kant, maar dat komt denk ik door de producten die ze gebruiken, o.a. zeevruchten, zelf gemaakte filet americain, etc. Al aantal keer prima gegeten, aanraders zijn brood met zelfgemaakt filet americain en spaghetti putanesca.
WJoldersma .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Teleurstellend. Waarom een recensie? Omdat bij bedienend personeel niet juist is gereageerd op onze klacht: dit restaurant wás altijd een aanrader, wij dineerden hier geregeld (1 á 2x per jaar) als we voor zaken in Zeeland waren, helaas was het de laatste keer: de risotto zeevruchten is een aanfluiting, bord met rijst genoeg voor twee bouwvakkers, bij navraag bleek de krab "vergeten". ook de zgn plate-achtige manier van serveren is geen vooruitgang, ingrediënten daarentegen waren zeer smakelijk en consistent met wat wij van hen gewend zijn. Het feit dat je om een bordje voor de schelpen v/d mosselen moet vragen en er geen mogelijkheid is om je handen te reinigen ná demontage gamba (1 stuks) lijkt ons een punt van aandacht. Wij snappen dat de horeca het zwaar heeft -wie niet- maar ondanks vriendelijke bediening zou ik in dit type zaak kiezen voor personeel met wat meer kennis van zaken. Waarom een 6 voor decor: tijdens dineren begint -out of the blue- ineens het raam te klappen, verder keurige zaak met goed meubilair en prima toiletten.
Marten K.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2015
Wij hebben hier wederom perfect geluncht. Spaghetti Putanesca en de spaghetti met zeevrachten waren top! Complimenten aan de kok. De salade met geroosterde tonijn van onze overbuurvrouw op het terras zag er ook zeer verzorgd uit. Terras ligt op het zuiden aan de serene rustige Dam in Middelburg. Wij hebben hier ooit een keer ,s-avonds gegeten, was toen ook erg goed. Zeer vriendelijk personeel, ambiance binnen een beetje te koel.
Wat ons betreft toch een aanrader en zeker bij mooi weer voor de lunch.
Joost K.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Verassingsmenu 5 gangen gehad met als toevoeging een kaasplankje. Was erg lekker. Culinair, complimenten voor mooie opmaak van de borden. Goede service en goede bijpassende wijnen. Zeker aanrader!!!
PvdwN .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Alles is top bij de Gouden Bock: het eten, de wijn, de informele sfeer en het terras voor als het mooi weer is. Ik heb dit restaurant al aan veel mensen aanbevolen en krijg alleen maar positieve en enthousiaste reacties terug. Prima prijs-kwaliteit verhouding. Het 5 gangen verrassingsmenu is het sterke punt van chefkok Martijn en verveelt nooit door de streekproducten die gebruikt worden, aangevuld door heerlijke groente uit eigen tuin. Je krijgt vijf prachtige kleine gerechten met pure smaken die samen een mooie balans vormen. De bijpassende wijnen zijn van prima kwaliteit, niet alledaags en met verstand van zaken gekozen Het is altijd een plezier om hier te komen!
Lilian91 .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Tijdens een weekendje Middelburg hier gegeten en genoten van het verrassingsmenu. Wel een beetje twijfel, aangezien het cijfer op Iens niet geweldig is. Wij komen uit de randstad en gaan vaak uit eten, maar we zijn hier positief verrast! Iedere gang was erg lekker, goede garing, verrassend en mooi op smaak. Daarnaast ook erg lekkere wijnen naast de gerechten. Een stuk beter dan andere restaurants in de buurt met aanzienlijk hogere cijfers op Iens.
RuudvB .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2014
geluncht in dit restaurant. Er is me niet veel van bijgebleven. Ik had een focaccia met o.a Parmaham. Die smaakte we, maar de focaccia was nodeloos gebakken. De bediening was naar wens, alleen de man achter de bar deed alle moeite om na elk kopje koffie de koffieresten zo hard mogelijk uit zijn apparaat te slaan. Daar schrik je toch elke keer weer van.
Adri K.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Op het Damplein Middelburg zit de Gouden Bock, en die was ons aangeraden. Bij het bekijken van de kaart vielen ons de prijzen op. Poe, nogal prijzig, dat klopt ook voor de dranken. We bestelden dus maar het menu (5 gangen), want dat kwam dan nog het beste uit. Nou, geen verkeerde keuze, heerlijke zalmtartaar, goede risotto nero met inktvis, krokante bloedworst met witte boontjes, een mals stukje ree, en met bijbetaling een lekker kaasplankje. Uiterst vriendelijke bediening, in een verder vrij leeg restaurant op een vrijdagavond. Dat verbaasde ons wel.
Hanneman .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Middels kaartje via NS een High wine: 2 voor de prijs van 1. Heerlijk zomers weer en gelet op het mooie weer: het terras zat vol met High-winers..... 2 glazen witte wijn (die goed te noemen is) en een etagère met nootjes (15 stuks), erg kleine olijfjes (10 stuks), 6 kleine witte sandwiches (met ei, ei en kaas), 4 stukjes bruin stokbrood met pesto/humus en wat charcuterie (6 mini-lapjes totaal). De zalmsandwiches waren op, dus dubbel ei. Ik mag zeggen; maar goed dat het 2 voor de prijs van 1 was, want als ik de volle mep had moeten betalen voor deze etagère, dan voelde ik mij toch aardig..........Bediening correct. Geen zicht op de uitgebreide kaart. Mensen die 5 minuten later kwamen kregen de keuze uit wat bruin stokbrood met humus, want alles voor de High-wine was op. Geen verder alternatief werd aangeboden, wat mij ten zeerste verbaasde en niet echt getuigt van gastvrijheid......
Sarah B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2014
We hadden een Wine and Dine arrangement.
Je kreeg wat sandwiches, salami en wat ander gesneden vlees. Daarnaast kreeg je pesto, humus, tapanade, een paar sneetjes stokbrood en wat katjang pedisnoten.
Je kreeg wijn naar keuze, rood of wit.
Alles smaakte prima. De pesto leek vers bereid. Het was niet erg vullend maar het idee was origineel. We hadden ieder 2 glazen wijn.
Het interieur was mooi en verzorgd. De service ok. Toen er een vlieg in mijn wijnglas vloog, kreeg ik een nieuwe.
Ik denk dat we nog meer konden drinken dan alleen 2 wijntjes maar het was voldoende.
Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
De ambiance doet vermoeden dat t eten bijzonder en smaakvol en puur is. En dat is t ook. We hebben erg genoten van 't high wine arrangement, en daana sashimi en inktvissalade gegeten. Allemaal verrukkelijk
SyHellen .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2014
Heerlijk restaurant, werkt met echt verse producten. Wel iets prijziger maar zeker de moeite waard! Aanraders: kreeft!!! En de geitenkaassalade is een vaste waarde. Enige minpuntje: klein terras, en harde stoelen.
Benfruytier .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2014
Wij hebben hier heerlijk gegeten en gedronken. We waren gelokt door een aanbieding in het blad Spoor. Bij onze aankomst om 18.30 bleek dat deze aanbieding alleen gold tussen 15.00 en 18.00 uur. Dat was een een grote teleurstelling, zeker omdat in Spoor daar niet over gerept werd en zelfs gesproken werd over "de perfecte afsluiting van een dagje Middelburg". Gelukkig was de gastvrouw zo sportief om ons alsnog een tafeltje aanbood en de aanbieding gestand deed. En het was heerlijk. Maar lieve Spoor-lezers Let dus op: alleen tussen 15.00 en 18.00 uur.