De Gouden Bock

Damplein 17 4331 GC Middelburg Nederland Kaart

Over het restaurant De Gouden Bock

De Gouden Bock staat voor een kraakverse keuken waar alles zelfgemaakt wordt. Het eeuwenoude pand stamt uit de gloriedagen van Middelburg als handelsstad en ademt ambachtelijkheid. De chef is een perfectionist en dat zie je terug in de gerechten. Er zit een fijn terras bij waar je kunt neerploffen in de kussens. Binnen is het licht en hout en staan er verse bloemen op de tafel.

Meer informatie over restaurant De Gouden Bock

• Datum van je bezoek: 12 jan. 2018
Very nice
Arianne L.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2018
Het was een deceptie! Voor de 55e verjaardag van mijn echtgenoot met familie wezen eten. Wachttijd ongeveer een uur voordat het 1e gerecht geserveerd werd. Te lang naar mijn mening. Kwaliteit gewoontjes. Cote de boeuf veel te doorbakken, niet eens gevraagd welke gaarheid gewenst, en veel te duur. In mijn 2e gerecht een vlieg, dit aangegeven, wel excuses gekregen en werd ook niet in rekening gebracht. Een bijbesteld gerecht niet geserveerd, hier melding van gemaakt, hiervoor excuses gekregen. De koffie werd (hiervoor?) niet in rekening gebracht.
Serveersters deden hun best, maar hadden niet in de gaten, dat we regelmatig wenkten voor nog wat te drinken. Spruitjes waren nagenoeg rauw en het gebakken spek hierin, amper zichtbaar, laat staan te proeven.
Heel jammer allemaal.
Paul N.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Heerlijk gegeten onder een uitstekende ambiance ....goede gastvrouw en dito bediening
wvdschoor .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
Fantastische tweede kerst gehad.
Niet alleen door de gerechten, maar zeker ook
door de bijzonder goede bediening.
AAA+++
Marja V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Fantastisch restaurant. Mooi monumentaal pand, smaakvol ingericht. Goede bediening, heel vriendelijk. En dan de lunch met heerlijke verse producten, eigengemaakt brood, heerlijke eigengemaakte pate en smaakvolle zeeduivel. Wat een ontdekking in Middelburg!
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2017
Heerlijk gegeten
Sip M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Eten was echt lekker. En het concept met kleine gerechten is super. Het was erg druk en we kregen de indruk dat de keuken dit niet aan kon. We moesten te lang wachten op ons eten. Maar zodra de bediening dit doorkreeg hebben ze er alles aan gedaan om dit op te lossen. complimenten.
Martijn A.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
We verheugden ons erop hier te gaan eten, zeker nadat we de leuke sfeer gezien hadden, maar werden geweigerd omdat we ons hondje mee hadden genomen. Dit ondanks dat we op Trip Advisor hadden gezien dat huisdieren welkom zijn. We waren hier erg teleurgesteld over.
Aatj D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Leuke plek, goede sfeer en attente bediening. Smaakvolle lunch! Buitenruimte aan de krappe kant, maar begrijpelijk gezien de ligging aan de (rustige) weg.
Dennis B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Fantastisch goed gegeten. Alle gerechten hadden de juiste aandacht gehad en waren goed op culinair niveau. Echt een feestje en tevens een heerlijke rustige sfeer. Tevens ook de mogelijk om heerlijk buiten te eten. Fijne plek. De bedien zou nog wat professioneler kunnen door wat uitleg aan goed wijnadvies was er niet.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Hadden een wat hoger kwaliteitsniveau verwacht. Niets mis met de smaken maar de gerechten hebben geen wow-factor. Het zit vaak in kleine dingen; heerlijk brood vooraf maar dan wel met plastic botercupjes, wel olijfolie maar geen zout erbij. Kaasplateau zoals op de kaart staat: 2 stukken kaas, dan verwacht je nog wat fantasie in de vorm van een vruchtenpuree, vijgenbroodje o.i.d. maar het blijft bij een doorgesneden dadel en droge slablaadjes. Conclusie: je kan er lekker eten maar verwacht geen hoogstandjes.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Weer genoten van de kookkunst. Lekkere smaken, mooi opgemaakte borden. En keus genoeg in koude, lauwwarme en warme gerechten.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
lekker gegeten op een leuk terras
Gerbrand S.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Erg leuk ingericht restaurant. Je hebt de keuze tussen allemaal kleine gerechtjes die aantrekkelijk zijn geprijst. De gerechten komen snel en zijn erg lekker.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Lekker gegeten en gedronken. In het kader van het jubileum andere gerechten op de kaart en aangepaste porties, verrassende gerechten gezien. Omdat we even moesten wachten, kregen we een extra gang als service. Reden dat we moesten wachten: er moest nog even wat uitgebeend worden. Dus nog meer service: niet zeggen vanuit de keuken " we hebben het gerecht niet meer", maar het even regelen ondanks dat het restaurant best vol zat.
anne T.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Heel lekker gegeten aan een faire prijs. De tijd tussen de verschillende gerechten zou ietsje langer kunnen zijn.
Maar overall, een aanrader.
Madelon V.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2016
We hebben hier heerlijk gegeten met oud en nieuw. Via internet geboekt en met een man die zelf chef is, blijft het spannend of het aan onze verwachtingen zou voldoen. Maar het bleek een goede keuze te zijn geweest. Een aanrader!
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
Het vijf-gangenmenu was verrassend samengesteld. Martijn weet altijd weer combinaties te maken die ik bij andere restaurants niet terugzie. Een kok zonder pretenties, maar wel weet hoe hij mensen kan verassen. De bijpassende wijnen waren goed gekozen door Michelle. Zeker een bezoek waard wanneer je in !iddelburg woont of in de provincie op vakantie bent.
Mathieu M.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Onze tweede kennismaking met de Gouden Bock verdient alleen maar lof.
Na onze eerste teleurstellende ervaring en de daarop volgende vriendelijke en professionele reactie van de eigenaresse zijn we in gegaan op haar aanbod om nogmaals bij de gouden bock te komen lunchen.
Het was overheerlijk.
Geen enkel punt van kritiek.
Geen verklaring voor onze eerste ervaring maar nu was alles tip top in orde !!
Mathieu M.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Vanmiddag een lunch genuttigd ter ere van mijn verjaardag.

We hadden de gouden bock op internet gevonden en allebei zeiden we dat dit wel eens een goed restaurant zou kunnen zijn....... niets was minder waar.
Hier een opsomming :
* We komen binnen. Het tafeltje was net door andere mensen bezet geweest. Dit word niet schoon gemaakt (moesten we om vragen).
* De menukaarten worden zo op tafel gelegd zonder te vragen of we uberhaupt wat willen eten.
* Er word niet gevraagd of we wat willen drinken, ze lopen zo weg, we moeten er zelf om vragen.
* We bestellen onze gerechten. Twee belegde broodjes en een risotto met zeevruchten.
* Van het ene belegde broodje zijn de groenten zwaar aangebrand, alles smaakt dan ook naar het aangebrande.
* De risotto is geen risotto. Dit is gewoon harde rijst met een smaakje. De zeevruchten zijn uitgedroogd en de (ene) gamba smaakt vreemd. Ik heb nog nooit een gerecht laten staan bij een restaurant maar dit was toch echt de eerste keer.
* Na gevraagd te hebben om af te rekenen werd gevraagd of het gesmaakt had. Eerlijk antwoord gegeven dat het niet lekker was.
* We hebben de risotto niet hoeven betalen, dat is dan toch wel weer netjes.
* Nog een thee gedronken en zijn weg gegaan....... niet voor herhaling vatbaar.
Dit ook mede door het zeer slechte meubilair. Hier is niet lang op te zitten.