DE GORDIAAN

Neringpassage 1 8224 JA Lelystad Nederland Kaart
31-320230958

Over het restaurant DE GORDIAAN

Betoverende verse vis

Laat je betoveren door de verse gerechten van De Gordiaan in Lelystad. De vis wordt s ‘middags gevangen en ligt s ‘avonds bij je op bord. Maak de avond compleet met een bezoek aan het magische Agoratheater voor een voorstelling.

Meer informatie over restaurant DE GORDIAAN

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag 17:00 - 22:00
Zondag Gesloten
Reserveren? www.de-gordiaan.nl

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
IB69 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Vanavond hier gegeten. Doet een beetje aan als huiskamerrestaurant met open keuken.
Als voorgerecht hadden we de uiensoep en tarte tartin met geitenkaas. Het laatste was heerlijk, de soep niet bijzonder van smaak.
Als hoofdgerecht hadden we de zeebaars, die was flauw en teveel doorgebakken zodat er amper zacht 'vlees' was en door de aardappelpartjes en venkel geen enkele uitgesproken smaak erbij. Verder de hertenrug met rode kool, stoofpeertje en aardappelpuree; deze was heerlijk.
Als toetje hadden we beiden het chocoladetaartje met bloedsinasappelijs; erg lekker maar machtig.
Ik vond de grote van de porties vrij klein en dan een rekening van 100 euro vrij prijzig.
Ineke T.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heerlijk eten & informeel gezellig
Marjolijn N.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Gezellige en leuke ontvangst en bediening. Heerlijk eten!!
Sabine O.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Laatst voor de tweede keer bij De Gordiaan geweest en opnieuw voortreffelijk gegeten. Vooraf coquilles, hoofd hertenrug en na een kaasplankje, alles met bijpassende wijnen. Bediening doet er alles aan om haar gasten te laten genieten. Dit restaurant is een absolute aanrader!
T. T.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
We hebben beiden het maandmenu gekozen. Dat was heerlijk, met soms verrassende smaakcombinaties. Alle wijnen kon je ook per glas bestellen, een fijne service. We werden zeer gastvrij omtvangen en regelmatig gevraagd of alles naar wens was. Wij voelden ons welom en verwend.
Diana G.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Geweldig gegeten en goed ontvangen.
Ik wou de kreeft als voorgerecht en die was heerlijk met allerlei lekkere groente. Hetzelfde geldt voor de zeebaars met heerlijke venkel en en er werd zelfs crème brule geregeld voor me, blijer kan je me niet maken. Want ik ben gek op crème brulee. Deze was extreem lekker en er zat veel vanille in. Onze complimenten!
Ina W.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
We vonden het eten heerlijk.
Dat er met biologische producten uit de omgeving wordt gewerkt vinden wij een grote pluim waard.
De service was heel persoonlijk en plezierig.
Joëlla D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Wat een gezellig restaurant is dit.
Goed eten fijne service. In de schatkist zitten veel diverse gerechten en allemaal dagvers! Mooie opmaak van borden en fijne wijnen.
Sylvia1963 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Eten perfect, bediening perfect, entourage perfect, een restaurant waar met passie gewerkt wordt dus uiteten echt een genot is.
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Wij komen hier met enige regelmaat vanwege de overheerlijke verse vis die dit restaurant op zijn kaart heeft staan. Hoewel het wildseizoen net begonnen is en er ook al heerlijke wildgerechten (confit de canard, hazepeper etc) op de kaart staan, viel de keus voor het voorgerecht dit keer op pata-negra en het hoofgerecht op tarbot. Twee tafelgenoten gingen voor de gefileerde tarbot maar ik wilde de tarbot (van ruim 500 gram) liever zelf fileren. De tarbot was subliem gebakken. Niet zelden wordt vis veel te heet gebakken zodat de eiwitten kapot gebakken worden. Maar deze chef weet als geen ander hoe vis gebakken moet worden. Een heel mooi gerecht dus. Ook het nagerecht was weer fantastisch. Een mooie combinatie van vanille-ijs, witte chocolademousse met aardbeien. Er was duidelijk veel aandacht besteed aan de opmaak van dit gerecht! De kwaliteit van de gerechten gaat nog steeds omhoog zonder dat de prijzen mee omhoog gaan. De prijs/kwaliteitverhouding is echt prima! Daarnaast is de bediening ook erg attent en vriendelijk. Eén kleine opmerking: als de kwaliteit zo omhoog blijft gaan mag er wel iets aan de inrichting gebeuren. Die begint een klein beetje uit de toon te vallen.
Paulien V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Hier kun je prima eten in ongedwongen sfeer. Coquilles en risotto waren allebei heerlijk. Helaas geen ruimte meer voor een nagerecht, die bewaren we tot de volgende keer.
Marion K.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Onze favoriete plek om relaxt te eten, en echt goed te eten! Lekkere wijn ook trouwens. We hadden een hemelse risotto kreeft en een jammie lamsrug. Vooraf coquilles, perfect klaargemaakt. Sympathieke tent
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Het was erg duur. Misschien een tip, geef de olijfjes en een stukje brood van het huis. Het stukje vlees was behoorlijk prijzig en de risotto ook. Begrijp ons niet verkeerd, het smaakte allemaal wel erg goed maar de portemonnee wil ook iets.
Sanna H.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Achter het Agoratheater, bij de entree van het Apollohotel, gaat de verrassing van Lelystad schuil. Eethuisje de Gordiaan is een sfeervol restaurantje met lekker terras. Dat het uitzicht niet zo mooi is, maakt niet uit. De echt vriendelijke mensen die er werken, maken dit meer dan goed. Daarbij is het eten erg lekker. Veel keuze en mooie combinaties. Wij aten ieder 2 voorgerechten (Tom Kha Kai soep, carpaccio, tortellini met krab en gamba's. Zalig! Wij komen zeker terug.
marjosfrawil .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Alles was lekker, wij hadden de gamba's en de coquilles als voorgerecht, beiden de lamsrack als hoofdgerecht en tenslotte de tiramisu en de cheesecake als dessert. Als we nog eens in Lelystad zijn is dit zeker voor herhaling vatbaar.
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Het mosselseizoen is ook bij Eethuisje de Gordiaan weer begonnen. En hoe! Wat een fantastische mosselen van superieure kwaliteit. Grote, boterzachte mosselen zoals we ze nog zelden gegeten hebben. Gewoon gekookt in de witte wijn en groenten. Dat blijft wat mij betreft toch de lekkerste manier om mosselen klaar te maken. Aangevuld met een beetje frites én een heerlijk glas witte wijn, maakte dat we een perfect diner hadden.
binavanderveen .
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Wat een schot in de roos, dit knusse restaurant! Heerlijk gegeten en hartelijk ontvangen. Alles is kraakvers, met oog voor detail. Een eetbare bloem bij de garnaaltjes vooraf, dat werk. De eigenaar haalt de veelal biologische ingredienten uit de omgeving. De zeebaars op een bedje van venkel met kriel aardappeltjes smaakte verrukkelijk. De -uiteraard huisgemaakte- tiramisu was ook om te smullen. We komen graag een keer weer, al is het alleen maar om de volgende keer ' de vis te laten zwemmen ' (er mag tijdelijk geen alcohol geschonken worden). Het siert Eethuisje de Gordiaan overigens dat ze hierover heel transparant communiceren. Wij waren op doorreis en qua ligging is het heel makkelijk bereikbaar.
Marion M.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Een restaurant waar met liefde wordt gekookt. Diverse voor-en hoofdgerechten gegeten, allemaal even verrukkelijk, bereid met verse producten en smaakvol opgediend. Het dessert met rabarber, vlierbloesem en hangop was verrassend heerlijk, de andere desserts overigens ook.
Vriendelijke en gastvrije bediening. Een absolute aanrader voor een avondje smakelijk dineren.
Johan P.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Eten was super. Helaas is de tapvergunning tijdelijk ingetrokken door de gemeente waardoor er geen alcohol werd geschonken. Dit werd trouwens vooraf keurig gemeld zowel op de email als bij binnenkomst.
Stefanvanderplas .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Heerlijk gegeten. Het voorgerecht met kleine, smaakvolle kroketjes, peer en ham was heerlijk. Daarna een malse tournedos en een vers gevangen griet als hoofdgerecht. Als afsluiting een lekker stukje cheesecake. Qua sfeer en bediening ben je echt een avond uit.