DE GORDIAAN

Neringpassage 1 8224 JA Lelystad Nederland Kaart
31-320230958

Over het restaurant DE GORDIAAN

Betoverende verse vis

Laat je betoveren door de verse gerechten van De Gordiaan in Lelystad. De vis wordt s ‘middags gevangen en ligt s ‘avonds bij je op bord. Maak de avond compleet met een bezoek aan het magische Agoratheater voor een voorstelling.

Meer informatie over restaurant DE GORDIAAN

9,1

Jouw recensie over het restaurant DE GORDIAAN

Jozef T.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2017
Voor de zoveelste keer weer vandaag eens zitten tafelen.... subliem!!!!! Die Lars loopt geen uitdaging uit de weg! Wegwijs e inventief. Houd de pit erin! Ik(wij) blijven terugkomen.
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Deze week weer eens bij De Gordiaan gegeten. De gerechten zijn weer aangepast aan het seizoen: verschillende mooie wildgerechten staan er op het menu. Vooraf een heerlijke duo van wild bestaande uit een hamburgertje van hert op briochbrood en lichtgerookte wildzwijn met een mooie pompoencreme en gemarineerde champignons. De verschillende smaken vormen een ware smaaksensatie. Als hoofdgerecht een schitterend stukje herterugfilet, mooi rood gebakken. Precies zoals het hoort. Als afsluiting het chocolade nagerecht bestaande uit diverse chocolade bereidingen. Een mooie afsluiting van een heerlijk etentje. De kwaliteit van de gerechten gaat nog steeds vooruit. Ga zo door!
Tineke T.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Heerlijk gegeten in een gezellige omgeving. Zeer vriendelijk personeel. Voor herhaling vatbaar .
Moniek D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
We eten hier regelmatig en het is altijd lekker, voldoende en erg mooi opgemaakt. Bediening is ook goed, komen regelmatig langs en maken tijd voor een praatje.
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Heerlijk gegeten voor een nette prijs. Bediening en ontvangst vriendelijk en gastvrij. Komen zeker nog een keer terug
J P.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Voor de tweede maal aangeschoven...mijn hemel wat een culinair festijn verborgen in de lelijkste stad van Nederland. En wat een persoonlijke service! Mocht ik weer eens in Lelystad belanden (god verhoedde), dan moet ik hier eten!
Maud S.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten! We konden buiten zitten op het kleine maar heel gezellige terras. Na een lekker koud biertje kregen we de amuse van het huis. Een mooie zachte asperge room soep geserveerd in een mooi glaasje. Goed begin!
Ik heb zelf de tournedos met rode wijn saus besteld net als 1 van mijn tafelgenoten. Lekkere aardappelgratin erbij en spinazie.
De tournedos was heerlijk krokant aan de buitenkant en boterzacht van binnen. Smullen!
De andere tafelgenoot had polderhoen besteld. Daar zat een lekkere risotto bij en seizoensgroenten. Uiteraard even van elkaars gerecht geproefd en ook de polderhoen was heerlijk.

De bediening was zeer attent en vriendelijk. De kok Lars, kwam ook nog even aan tafel om te vragen of alles naar wens was: erg leuk!
Joliette D.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Wij vonden het erg duur geworden. Geen goede prijs-kwaliteitverhouding.
Mireille D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
goede ontvangst, gerechten werden wel snel geserveerd! prima gegeten!
IB I.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Vanavond hier gegeten. Doet een beetje aan als huiskamerrestaurant met open keuken.
Als voorgerecht hadden we de uiensoep en tarte tartin met geitenkaas. Het laatste was heerlijk, de soep niet bijzonder van smaak.
Als hoofdgerecht hadden we de zeebaars, die was flauw en teveel doorgebakken zodat er amper zacht 'vlees' was en door de aardappelpartjes en venkel geen enkele uitgesproken smaak erbij. Verder de hertenrug met rode kool, stoofpeertje en aardappelpuree; deze was heerlijk.
Als toetje hadden we beiden het chocoladetaartje met bloedsinasappelijs; erg lekker maar machtig.
Ik vond de grote van de porties vrij klein en dan een rekening van 100 euro vrij prijzig.
Ineke T.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heerlijk eten & informeel gezellig
Marjolijn N.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Gezellige en leuke ontvangst en bediening. Heerlijk eten!!
Sabine O.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Laatst voor de tweede keer bij De Gordiaan geweest en opnieuw voortreffelijk gegeten. Vooraf coquilles, hoofd hertenrug en na een kaasplankje, alles met bijpassende wijnen. Bediening doet er alles aan om haar gasten te laten genieten. Dit restaurant is een absolute aanrader!
T. T.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
We hebben beiden het maandmenu gekozen. Dat was heerlijk, met soms verrassende smaakcombinaties. Alle wijnen kon je ook per glas bestellen, een fijne service. We werden zeer gastvrij omtvangen en regelmatig gevraagd of alles naar wens was. Wij voelden ons welom en verwend.
Diana G.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Geweldig gegeten en goed ontvangen.
Ik wou de kreeft als voorgerecht en die was heerlijk met allerlei lekkere groente. Hetzelfde geldt voor de zeebaars met heerlijke venkel en en er werd zelfs crème brule geregeld voor me, blijer kan je me niet maken. Want ik ben gek op crème brulee. Deze was extreem lekker en er zat veel vanille in. Onze complimenten!
Ina W.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
We vonden het eten heerlijk.
Dat er met biologische producten uit de omgeving wordt gewerkt vinden wij een grote pluim waard.
De service was heel persoonlijk en plezierig.
Joëlla D.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Wat een gezellig restaurant is dit.
Goed eten fijne service. In de schatkist zitten veel diverse gerechten en allemaal dagvers! Mooie opmaak van borden en fijne wijnen.
Sylvia1963 .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Eten perfect, bediening perfect, entourage perfect, een restaurant waar met passie gewerkt wordt dus uiteten echt een genot is.
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Wij komen hier met enige regelmaat vanwege de overheerlijke verse vis die dit restaurant op zijn kaart heeft staan. Hoewel het wildseizoen net begonnen is en er ook al heerlijke wildgerechten (confit de canard, hazepeper etc) op de kaart staan, viel de keus voor het voorgerecht dit keer op pata-negra en het hoofgerecht op tarbot. Twee tafelgenoten gingen voor de gefileerde tarbot maar ik wilde de tarbot (van ruim 500 gram) liever zelf fileren. De tarbot was subliem gebakken. Niet zelden wordt vis veel te heet gebakken zodat de eiwitten kapot gebakken worden. Maar deze chef weet als geen ander hoe vis gebakken moet worden. Een heel mooi gerecht dus. Ook het nagerecht was weer fantastisch. Een mooie combinatie van vanille-ijs, witte chocolademousse met aardbeien. Er was duidelijk veel aandacht besteed aan de opmaak van dit gerecht! De kwaliteit van de gerechten gaat nog steeds omhoog zonder dat de prijzen mee omhoog gaan. De prijs/kwaliteitverhouding is echt prima! Daarnaast is de bediening ook erg attent en vriendelijk. Eén kleine opmerking: als de kwaliteit zo omhoog blijft gaan mag er wel iets aan de inrichting gebeuren. Die begint een klein beetje uit de toon te vallen.
Paulien V.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Hier kun je prima eten in ongedwongen sfeer. Coquilles en risotto waren allebei heerlijk. Helaas geen ruimte meer voor een nagerecht, die bewaren we tot de volgende keer.