DE GORDIAAN

Neringpassage 1 8224 JA Lelystad Nederland Kaart
31-320230958

Over het restaurant DE GORDIAAN

Betoverende verse vis

Laat je betoveren door de verse gerechten van De Gordiaan in Lelystad. De vis wordt s ‘middags gevangen en ligt s ‘avonds bij je op bord. Maak de avond compleet met een bezoek aan het magische Agoratheater voor een voorstelling.

Meer informatie over restaurant DE GORDIAAN

9,1

Jouw recensie over het restaurant DE GORDIAAN

Hans B.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
Prima restaurant De Gordiaan Kitchen Bar in Lelystad.

Op woensdag 30 mei 2018 omstreeks 18:00 uur werden wij bij binnenkomst ontvangen door de gastvrouw en begeleidt naar een prima tafel voor twee personen.
Na plaats te hebben genomen konden wij in alle rust genieten in een prima sfeer om daarna een keuze te maken.
Gekozen voor een diner bestaande uit drie verrukkelijke gerechten zijnde voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht.
Mijn vrouw koos voor een witte wijn en ik voor een lekker biertje tijdens het diner en als afsluiting voor een prima kop koffie.
Wij hebben genoten van een heerlijk tongstrelend diner met toelichting van de gastvrouw bij het presenteren van de gerechten met een prima wijn en een goed biertje.
Prijstechnisch voldoet het geheel zeker aan de norm en een zeer vriendelijk kok en gastvrouw..
Wij komen zeker terug om wederom in dit genoeglijk restaurant te komen genieten.
Jasper P.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2018
Goed eten en een super leuke bediening. Eten zonder het gevoel dat je weg hoeft, ook niet als je later komt. Komen graag nog een keer terug.
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Heerlijk gegeten, boven verwachting.

Enige nadeel was dat we te weinig tijd hadden om drie gangen te eten, vanwege de theater voorstelling.

We komen nog een keer terug,
Arie Z.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Heerlijk gegeten, gezellige bediening, klasse kookwerk!
Marco T.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Heerlijke kleine kaart met smaakvolle gerechten. Kleine gezellig restaurant
Alie S.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2017
goede sfeer lekker eten, vriendelijk ontvangen.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2017
Op 5 december heerlijk gegeten. Hartelijk ontvangst door de eigenaar en een geweldige kok achter het fornuis. Vooraf warm breekbrood met kruidenboter, Iberico ham met peer/blaadjes witlof/blauwader kaasblokjes-pistaches/rucolamelanche en een kreeften duo met kreeftbitterballetje/kreeftsalade/kreeftbitterbal. Hierna Gebakken tong uit Urk en hertenbiefstuk met gefrituurde pastinaak, rode kool en wijnsaus onder begeleiding van een heerlijke Chileense rode wijn. Als nagerecht een chocoladedessert reep met mousse en bolletje ijs en een crème brulee. French coffee na. Wij waren de enigste gasten om te eten maar hebben genoten van het privé diner. Top restaurant !
Jozef T.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2017
Voor de zoveelste keer weer vandaag eens zitten tafelen.... subliem!!!!! Die Lars loopt geen uitdaging uit de weg! Wegwijs e inventief. Houd de pit erin! Ik(wij) blijven terugkomen.
Pieter K.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
Deze week weer eens bij De Gordiaan gegeten. De gerechten zijn weer aangepast aan het seizoen: verschillende mooie wildgerechten staan er op het menu. Vooraf een heerlijke duo van wild bestaande uit een hamburgertje van hert op briochbrood en lichtgerookte wildzwijn met een mooie pompoencreme en gemarineerde champignons. De verschillende smaken vormen een ware smaaksensatie. Als hoofdgerecht een schitterend stukje herterugfilet, mooi rood gebakken. Precies zoals het hoort. Als afsluiting het chocolade nagerecht bestaande uit diverse chocolade bereidingen. Een mooie afsluiting van een heerlijk etentje. De kwaliteit van de gerechten gaat nog steeds vooruit. Ga zo door!
Tineke T.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Heerlijk gegeten in een gezellige omgeving. Zeer vriendelijk personeel. Voor herhaling vatbaar .
Moniek D.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
We eten hier regelmatig en het is altijd lekker, voldoende en erg mooi opgemaakt. Bediening is ook goed, komen regelmatig langs en maken tijd voor een praatje.
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2017
Heerlijk gegeten voor een nette prijs. Bediening en ontvangst vriendelijk en gastvrij. Komen zeker nog een keer terug
J P.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Voor de tweede maal aangeschoven...mijn hemel wat een culinair festijn verborgen in de lelijkste stad van Nederland. En wat een persoonlijke service! Mocht ik weer eens in Lelystad belanden (god verhoedde), dan moet ik hier eten!
Maud S.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Afgelopen vrijdag heerlijk gegeten! We konden buiten zitten op het kleine maar heel gezellige terras. Na een lekker koud biertje kregen we de amuse van het huis. Een mooie zachte asperge room soep geserveerd in een mooi glaasje. Goed begin!
Ik heb zelf de tournedos met rode wijn saus besteld net als 1 van mijn tafelgenoten. Lekkere aardappelgratin erbij en spinazie.
De tournedos was heerlijk krokant aan de buitenkant en boterzacht van binnen. Smullen!
De andere tafelgenoot had polderhoen besteld. Daar zat een lekkere risotto bij en seizoensgroenten. Uiteraard even van elkaars gerecht geproefd en ook de polderhoen was heerlijk.

De bediening was zeer attent en vriendelijk. De kok Lars, kwam ook nog even aan tafel om te vragen of alles naar wens was: erg leuk!
Joliette D.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Wij vonden het erg duur geworden. Geen goede prijs-kwaliteitverhouding.
Mireille D.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
goede ontvangst, gerechten werden wel snel geserveerd! prima gegeten!
IB I.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Vanavond hier gegeten. Doet een beetje aan als huiskamerrestaurant met open keuken.
Als voorgerecht hadden we de uiensoep en tarte tartin met geitenkaas. Het laatste was heerlijk, de soep niet bijzonder van smaak.
Als hoofdgerecht hadden we de zeebaars, die was flauw en teveel doorgebakken zodat er amper zacht 'vlees' was en door de aardappelpartjes en venkel geen enkele uitgesproken smaak erbij. Verder de hertenrug met rode kool, stoofpeertje en aardappelpuree; deze was heerlijk.
Als toetje hadden we beiden het chocoladetaartje met bloedsinasappelijs; erg lekker maar machtig.
Ik vond de grote van de porties vrij klein en dan een rekening van 100 euro vrij prijzig.
Ineke T.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Heerlijk eten & informeel gezellig
Marjolijn N.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Gezellige en leuke ontvangst en bediening. Heerlijk eten!!
Sabine O.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Laatst voor de tweede keer bij De Gordiaan geweest en opnieuw voortreffelijk gegeten. Vooraf coquilles, hoofd hertenrug en na een kaasplankje, alles met bijpassende wijnen. Bediening doet er alles aan om haar gasten te laten genieten. Dit restaurant is een absolute aanrader!