De vriendelijke Maitre Jorn en Chef-kok Dustin zijn al 11 jaar bevriend en hebben bij diverse restaurants reeds samengewerkt. Met het openen van hun eigen restaurant konden zij eindelijk hun eigen culinaire hart volgen en hebben hier een mooi en intiem restaurant weten neer te zetten. Zo lief ook het bord met steunbetuigingen van vrienden en familie dat hier aan de muur hangt, dat maakt het plaatje compleet. Het restaurant is onlang compleet verbouwd en met de elegante uitstraling die het nu heeft, complementeert dit de prachtig opgemaakte gerechten die op je bord verschijnen. Ze zetten je met hun smaakcombinaties soms even aan het denken, maar het is genieten hoor.

Geschreven door Betina Drost-Oostveen van Bettyskitchen.nl
Fotografie door Jadis Schreuder van TheLemonKitchen.nl

INSIDER tip

Dit is tevens een van de weinige restaurants die een voorliefde voor Wagyu uitstraalt. Dat is natuurlijk een prachtig product en hoe leuk is het dat je hier dan laagdrempelig kennis mee kunt maken. Je kunt Wagyu toevoegen als extra tussengerecht of bijvoorbeeld een hoofdgerecht met Japanse Wagyu A5 (!) Entrecote bestellen.

Foto's van gerechten

Over het restaurant De Goedheyd

Midden in hartje Utrecht, op loopafstand van de Domtoren bevindt zich De Goedheyd. Maitre Jorn Klarenbeek verwelkomt u in ons sfeervolle restaurant dat garant staat voor culinaire kwaliteit. Onze keuken is Frans-internationaal georiënteerd met een klassiekmoderne twist. Onder leiding van chef Dustin Pardoen heeft ons team maar één doel: u in deze warme ambiance een avond te verrassen, te verwennen en te laten genieten.
Wij werken uitsluitend met mooie en eerlijke seizoensgebonden producten. Het keukenteam voegt aan deze ingrediënten sprankelende accenten toe.

Meer informatie over restaurant De Goedheyd

9,1

Jouw recensie over het restaurant De Goedheyd

Paul1957 .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2019
Uitstekende kwaliteit uit de keuken: de bezieling straalt van het bord af en de smaak explosies zijn voortreffelijk! De gastheren en dame hebben ook duidelijk kennis van zaken als een ware sommelier werden er leuke toelichtingen op de wijnen gegeven. Echt top!
Felix A.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2019
Met de deur in huis: Ik heb sinds jaren niet meer zo ontiegelijk lekker gegeten!

Bij de Goedheyd eet en drink je buitengewoon goed. De visie van de chef is duidelijk te proeven. Alles moet knallen! (Goed op smaak zijn). Sommige restaurants bouwen gangen op, van vlakke smaken in de eerste gang tot wat heftiger naar het hoofdgerecht toe (wat soms wat saai kan zijn),maar bij de Goedheyd is dat anders. Elk gerecht is perfect op smaak, elke hap is een nieuw avontuur en kloppen wat betreft variatie, temperatuur en mondgevoel. Heerlijke producten – zalm, langoustine, softshell, truffel, hert, lever, zwezerik etc noem maar op!!

De oberkelder die ons bediende was snel, vriendelijk en behulpzaam. Onmiddellijk is te merken dat hij een wijnliefhebber is door zijn korte pitch, voorkeur en ervaring met de wijn. Wijnen worden goed gekoeld geschonken en zijn precies op temperatuur als het gerecht arriveert (dit breekt de wachttijd “30 min op zaterdag” tussen de gangen wat overigens niet lang was)
Bij gang 3 vond ik de wijn minder goed bij het gerecht passen en voelde ik me vrij om dit te melden. De oberkelner stond meer dan open voor de opbouwende kritiek en er ontstond een positief gesprek.

Kortom, mijn vriendin en ik hebben een buitengewone fantastische culinaire avond gehad en ik bedank het hele team van De Goedheyd voor deze prachtige ervaring. Tot snel!
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2019
Heerlijk gegeten in prettige sfeer!
Sarah S.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2018
Vanavond een viergangen verrassingsmenu op. Was heerlijk met vriendelijke en professionele bediening.
Sven R.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2018
Met 6 personen een 5 gangen menu gegeten. De ruimte was wat krap, maar wel sfeervol. Het personeel was vlot en met gedetailleerde uitleg bij het eten en de wijnen. Eten zelf was verrassend en heerlijk. De wijnen sloten perfect aan
Felix A.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2018

Paul B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2018
Leuk, gezellig en sfeervol restaurant met goede service en lekker eten.
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Zeer goed gegeten, goede uitleg bij gerechten. Alleen jammer dat na de koffie de aandacht verslapt voor de tafel
Mauro P.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2018
Het ultieme restaurant voor de fijnproever!
Mensen die uit zijn op een avond gevuld met bijzonder goed gecombineerde smaken moeten gaan voor het verrassingsmenu. Samen met mijn vriendin hebben we het 5 gangen menu genomen met bijpassende wijn en we kregen bij elke ronde een bijzonder gerecht. Bijpassende wijnen waar bij iedere gang een uitleg werd gegeven waar deze vandaan kwam en waarom hij zo goed bij het gerecht past. Gegarandeerd een smaaksensatie per gerecht.

Wat betreft het personeel, de host is een super vriendelijke man die de passie voor zijn restaurant uitstraalt. De rest van het personeel gaat net zo goed mee en weten relevante informatie te geven zonder dat het te formeel aanvoelt.
Voor mijn komende speciale gelegenheden zal ik absoluut hier terugkomen!
Frans G.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Heerlijk gegeten, lekkere wijnen, kundige en vriendelijke bediening, gewoon leuke mensen! Topavond gehad, we kommen zeker terug! Frans en Cecilia
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2018
Verrassende smaken bij elkaar
en mooi gepresenteerd. Ik heb heerlijk gegeten.
Clara S.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Leuke sfeer!!
Martijn K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2018
Top gegeten, 4 gangen verrassingsmenu, 4x verrast worden door een waar smaakfestijn met prima wijnen, geserveerd door de kundige en gastvrije gastheer. Zeker een aanrader
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
Heerlijk gegeten! Verassingsmenu bestond uit mooie afwisselende gerechten van vis en vlees met heerlijke bijpassende wijnen. We hebben genoten!
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
Altijd uitstekend eten en service.
Knap om dit niveau vast te houden bij vaak vernieuwende menus.
Leen P.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Uitstekend restaurant met prima bediening en sfeer. Een echte aanrader
Henny J.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Gisteren met twee zakenrelaties echt heerlijk gegeten bij De Heerlijkheyd. Het is lang geleden dat ik zo lekker heb gegeten in een restaurant. Bovendien een “normale” kaart zonder veel te gezonde of te extreme ingrediënten, zoals je nu vaak ziet. Een aanrader!!!!
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2018
Als je van vlees houdt, zit je hier goed. Enorme hoeveelheid Chateaubriand, daar kun je dan ook nog foie gras of zwezerik bij bestellen, als je een heel beest op zou willen eten, mooi gegaard, dat wel, saus is niet bijzonder en de groente moet je met een vergrootglas zoeken. Dat is echt teleurstellend voor best een stevige prijs, zo’n € 65,- per persoon. Ga ik niet nog een keer doen.
Claudia K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
Echt heerlijk gegeten. Een vier gangen verassingmenu gehad en het was uitmuntend! Alleen de panna cotta van cornflakes melk was een beetje korrelig van textuur, maar in verhouding met de rest stelt dat niks voor. De bediening was zeer attent en had heel veel kennis over het eten en aanvullende wijnen. Het interieur was verzorgd, modern klassiek, een sfeervolle en fijne omgeving om te dineren. Dank jullie wel voor een heerlijke avond!
Tom O.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Wat hebben wij heerlijk gegeten!

Een fijn glas bubbels om mee te beginnen, met daarna een prachtig stukje witvis op het bord met een aardige wijn. Vervolgens een risotto met een lekkere boterige witte wijn, die perfect matchte met het gerecht.

Het stukje stoof (mals!!!) met een dunne carpaccio er omheen met een schuim van bieten en pastinaakmouse was geweldig en bijzonder lekker. Het laatste gerecht met een goed stukje vlees was ook weer zo fijn... de frietjes waren perfect maar een saaie toevoeging, maar met een zeer passende rode wijn!

De IJsselsteinse kaas op het plankje was een mooie afsluiter... al was de flakes plus popcorn een geweldige verhaal achter het zoete dessert.

Complimenten aan de chef en aan onze lieftallige bediening die goed voor ons heeft gezorgd. Dank!