De vriendelijke Maitre Jorn en Chef-kok Dustin zijn al 11 jaar bevriend en hebben bij diverse restaurants reeds samengewerkt. Met het openen van hun eigen restaurant konden zij eindelijk hun eigen culinaire hart volgen en hebben hier een mooi en intiem restaurant weten neer te zetten. Zo lief ook het bord met steunbetuigingen van vrienden en familie dat hier aan de muur hangt, dat maakt het plaatje compleet. Het restaurant is onlang compleet verbouwd en met de elegante uitstraling die het nu heeft, complementeert dit de prachtig opgemaakte gerechten die op je bord verschijnen. Ze zetten je met hun smaakcombinaties soms even aan het denken, maar het is genieten hoor.

Geschreven door Betina Drost-Oostveen van Bettyskitchen.nl
Fotografie door Jadis Schreuder van TheLemonKitchen.nl

INSIDER tip

Dit is tevens een van de weinige restaurants die een voorliefde voor Wagyu uitstraalt. Dat is natuurlijk een prachtig product en hoe leuk is het dat je hier dan laagdrempelig kennis mee kunt maken. Je kunt Wagyu toevoegen als extra tussengerecht of bijvoorbeeld een hoofdgerecht met Japanse Wagyu A5 (!) Entrecote bestellen.

Foto's van gerechten

Over het restaurant De Goedheyd

Midden in hartje Utrecht, op loopafstand van de Domtoren bevindt zich De Goedheyd. Maitre Jorn Klarenbeek verwelkomt u in ons sfeervolle restaurant dat garant staat voor culinaire kwaliteit. Onze keuken is Frans-internationaal georiënteerd met een klassiekmoderne twist. Onder leiding van chef Dustin Pardoen heeft ons team maar één doel: u in deze warme ambiance een avond te verrassen, te verwennen en te laten genieten.
Wij werken uitsluitend met mooie en eerlijke seizoensgebonden producten. Het keukenteam voegt aan deze ingrediënten sprankelende accenten toe.

Meer informatie over restaurant De Goedheyd

9,1

Jouw recensie over het restaurant De Goedheyd

Frans G.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Heerlijk gegeten, lekkere wijnen, kundige en vriendelijke bediening, gewoon leuke mensen! Topavond gehad, we kommen zeker terug! Frans en Cecilia
Danielle V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2018
Verrassende smaken bij elkaar
en mooi gepresenteerd. Ik heb heerlijk gegeten.
Clara S.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2018
Leuke sfeer!!
Martijn K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2018
Top gegeten, 4 gangen verrassingsmenu, 4x verrast worden door een waar smaakfestijn met prima wijnen, geserveerd door de kundige en gastvrije gastheer. Zeker een aanrader
Marcel V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
Heerlijk gegeten! Verassingsmenu bestond uit mooie afwisselende gerechten van vis en vlees met heerlijke bijpassende wijnen. We hebben genoten!
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
Altijd uitstekend eten en service.
Knap om dit niveau vast te houden bij vaak vernieuwende menus.
Leen P.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Uitstekend restaurant met prima bediening en sfeer. Een echte aanrader
Henny J.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2018
Gisteren met twee zakenrelaties echt heerlijk gegeten bij De Heerlijkheyd. Het is lang geleden dat ik zo lekker heb gegeten in een restaurant. Bovendien een “normale” kaart zonder veel te gezonde of te extreme ingrediënten, zoals je nu vaak ziet. Een aanrader!!!!
Bart S.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2018
Als je van vlees houdt, zit je hier goed. Enorme hoeveelheid Chateaubriand, daar kun je dan ook nog foie gras of zwezerik bij bestellen, als je een heel beest op zou willen eten, mooi gegaard, dat wel, saus is niet bijzonder en de groente moet je met een vergrootglas zoeken. Dat is echt teleurstellend voor best een stevige prijs, zo’n € 65,- per persoon. Ga ik niet nog een keer doen.
Claudia K.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2018
Echt heerlijk gegeten. Een vier gangen verassingmenu gehad en het was uitmuntend! Alleen de panna cotta van cornflakes melk was een beetje korrelig van textuur, maar in verhouding met de rest stelt dat niks voor. De bediening was zeer attent en had heel veel kennis over het eten en aanvullende wijnen. Het interieur was verzorgd, modern klassiek, een sfeervolle en fijne omgeving om te dineren. Dank jullie wel voor een heerlijke avond!
Tom O.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2018
Wat hebben wij heerlijk gegeten!

Een fijn glas bubbels om mee te beginnen, met daarna een prachtig stukje witvis op het bord met een aardige wijn. Vervolgens een risotto met een lekkere boterige witte wijn, die perfect matchte met het gerecht.

Het stukje stoof (mals!!!) met een dunne carpaccio er omheen met een schuim van bieten en pastinaakmouse was geweldig en bijzonder lekker. Het laatste gerecht met een goed stukje vlees was ook weer zo fijn... de frietjes waren perfect maar een saaie toevoeging, maar met een zeer passende rode wijn!

De IJsselsteinse kaas op het plankje was een mooie afsluiter... al was de flakes plus popcorn een geweldige verhaal achter het zoete dessert.

Complimenten aan de chef en aan onze lieftallige bediening die goed voor ons heeft gezorgd. Dank!
Eric F.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2018
Heerlijk eten en mooie uitleg bij de lekkere wijnen
Noud V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2018
Heerlijk gegeten. Niet goedkoop maar absoluut de moeite waard.
Raymond B.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2018
Wederom heerlijk gegeten. Eén van de betere restaurants in Utrecht. Goede service en kwaliteit.
Simone S.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2018
Wij hebben afgelopen vrijdag hier gegeten en gekozen voor het 4 gangen keuze menu met bijpassend wijn arrangement. Heerlijk gegeten, kleine kunstwerkjes op ons bord die ook nog eens goed smaakten. De bediening was vriendelijk en niet opdringerig, had verstand van wijnen . De ruimte was gezellig, echter wel een beetje rumoerig.
Floor B.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Gisteravond voor het eerst bij de Goedheyd gegeten. We hebben een hele gezellige avond gehad. Het eten was goed, gezellige sfeer en een hele nette bediening. Voor herhaling vatbaar!
Rik1 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2018
Weer eens bij De Goedheyd gegeten. Dit keer het 4 gangen verrassingsmenu met wijnarrangement. Dat beviel uitstekend. De gangen volgden elkaar wel een beetje snel op, zodat we aan moesten geven even rustig aan te doen. Heerlijk gegeten, prima ambiance en bediening.
Lilian J.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Super lekker gegeten! En echt hele aardige bediening. Absolute aanrader.
Maruseru V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2018
De menukaart en de recensies scheppen verwachtingen.
Amuseplankje met 4 soorten worst/ham en cornichons werd geserveerd met 2 fabriek maanzaadbolletjes en een schrapje roomboter. Dit deed de wenkbrauwen fronsen.
Voorgerech:t ‘Sashimi’ tonijn in sesamkorst & softshell krab prima bereid en zeer smakelijk.
Gepresenteerd op een diep bord / schaal wat helaas niet erg handig eet.
Hoofdgerecht: Een uitstekende ‘’Black Angus’ flat iron steak met zwezerik, mooi en lekker.
Mijn tafelgenoot ging voor de Japanse Wagyu A5 entrecote per 120 gram € 115,00
Ik houd van eenvoud maar dit was een beetje zielig op een kaal zwart bordje.
Het was smakelijk allemaal maar wel stevig aan de prijs voor 2 personen € 260,00
De bediening is vlot maar een beetje nonchalant.
Paulo S.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Alles super goed alleen vonden de doorloop van de verschillende gerechten erg traag... 3 gangen diner in 3 uur