Over het restaurant De Goedheyd

Midden in hartje Utrecht, op loopafstand van de Domtoren bevindt zich De Goedheyd. Maitre Jorn Klarenbeek verwelkomt u in ons sfeervolle restaurant dat garant staat voor culinaire kwaliteit. Onze keuken is Frans-internationaal georiënteerd met een klassiekmoderne twist. Onder leiding van chef Dustin Pardoen heeft ons team maar één doel: u in deze warme ambiance een avond te verrassen, te verwennen en te laten genieten.
Wij werken uitsluitend met mooie en eerlijke seizoensgebonden producten. Het keukenteam voegt aan deze ingrediënten sprankelende accenten toe.

Meer informatie over restaurant De Goedheyd

9,1

Jouw recensie over het restaurant De Goedheyd

Robert V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Het was gezellig met hele goede uitleg van de ober over de verschillende wijnen zonder daarbij opdringerig te zijn. Snel geholpen en uitstekend eten. Dessertkaart was wat beperkt maar ook daar kwam maatwerk om te hoek met een fraai resultaat. Echte aanrader dus, ga zo door!
Willemien H.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Wow wow wow. Enorme aanrader. Verrassingsmenu bizar lekker, mooi opgemaakt, prachtige smaakcombinaties perfecte bediening.
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Gisteravond hier gegeten, wat een leuke zaak. Persoonlijke bediening met heel veel kennis niet alleen over de wijn maar ook over het eten dit is bij andere zaken nog wel eens anders. Begonnen met een lekker glas cava gevolgd door 4 gangen met nog een soort Japans vlees gangetje tussendoor. Wat was dat vlees geweldig zeg wat een smaak. De rest van het menu was ook heerlijk goed in balans en zeer maar ook zeer smaakvol. Goeie wijnen met een zeer uitgebreide uitleg, ik heb begrepen dat ze gaan verbouwen dus we komen zeker terug voor het eten en de wijn maar zijn ook heel nieuwsgierig naar de nieuwe setting.
Hannah B.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Heerlijk eten en attente en kundige bediening!
Debby B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Heerlijke avond gehad! Fijn personeel en heerlijk eten.
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
persoonlijke service, culinaire hoogstandjes, warme sfeer
Christian B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Wat een prachtig restaurant, top service, erg goed gegeten. Gaan nu verbouwen. Ik hoop dat zij de cozy sfeer bewaren.
Stephan W.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
In het kader van mijn verjaardag, wil je toch wat bijzonders doen. Zodoende verleid door de hoge score op IENS uitgekomen bij De Goedheyd. Het is een gezellige ruimte, hoewel rumoerig storend soms. Wij kozen voor het vijfgangenverrassingsmenu inclusief bijbehorend wijnarrangement. Dat is een menu met een prijs van een kleine € 180 voor 2 personen, en op de een of andere manier maakt zo’n prijs buitengewoon scherp en wellicht ook wat te kritisch? Zeker als je hiervoor toch een ervaring hebt van >100 andere restaurantbezoeken, waaronder sterrezaken. Want wat betreft de kritiek, die is er volop. De prijs-kwaliteitverhouding is hier volledig uit de klauwen gelopen. Kijk, het ontbreken van een servet, geen amuses of een tochtige koude plek bij het raam kan altijd. Maar 1:00 uur wachten op een kleine voorgerecht en vervolgens nog 1:00 uur op het kleine gerecht daaropvolgend is buitenproportioneel. Daarbij werden de wijnen geschonken op het moment dat de gerechten nog niet waren geserveerd, met als gevolg dat bij de eerste drie gangen de wijnen reeds op waren voordat het eten er was. Daarbij moet worden gezegd dat op de tweede witte wijn na, de wijnen op geen enkele wijze een aanvulling waren op de gerechten. Sterker nog, deze waren van inferieure kwaliteit. De uitleg hierbij was op zijn zachtst gezegd merkwaardig: voor de prijs van bijna € 7 per glas konden alleen maar jonge wijnen worden geschonken (>2016; wat ons betreft vrijwel allemaal zonder karakter en de rode wijnen zelfs wrang in de mond). Dit toch terwijl je als gast het gevoel hebt dat je het duurste menu van de kaart hebt genomen, maar klaarblijkelijk moet je dan van tevoren aangeven dat je eigenlijk bij het wijnarrangement nog iets veel duurders wenst. Naar mijn idee is het echter goed mogelijk om een schitterende gerijpte wijn voor € 7 per bodem te kunnen schenken. Want riant waren de glazen zeker niet. Nu moet worden gezegd dat de gerechten zelf redelijk waren en de kok echt zijn best had gedaan. De lange wachttijd en de slechte wijnen echter maken dat dit menu zeer overprijst is. Tenslotte nadat reeds was afgerekend stond op de bon ook nog voor bijna € 6 water opgemerkt, terwijl er nadrukkelijk om kraanwater was gevraagd aan het begin (en het was ook lauwwarm kraanwater). Ik geloof dat de gastheer - vriendelijk genoeg dat zeker- zelf ook niet meer de moeite nam om dit nog te herstellen omdat hij wellicht doorhad dat het niet zo’n beste avond was wat hij ons had voorgeschoteld. Schuiling een prima zaak voor een eenvoudig hoofdgerecht, maar blijf om teleurstellingen te voorkomen weg bij de prijzen voor het verrassingsmenu, want die verrassing is voornamelijk onaangenaam.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Gezellig restaurant, huiselijk klassieke ingericht. Persoonlijke, opgewekte, vriendelijke en kundige bediening. Mooie gerechten, zowel qua opmaak als smaak. Kortom een aanrader
Martijn H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Gisteravond een verjaardag gevierd in De Goedheyd. We hebben gekozen voor het 5 gangen diner met bijpassend wijn-arrangement en wat extra hapjes / tussengerechtje. Zonder meer voortreffelijk. De smaken waren zeer goed en de combinaties verrassend en fraai op elkaar afgestemd. Dat geld ook voor de wijnen. Leuk aan tafel uitgelegd en een mooie opbouw van wat lichter naar complex.

De ambiance was prettig, informeel maar toch stijlvol en de bediening vriendelijk en compleet. Erg leuk om later op de avond de chefs even te kunnen zien en een woordje te wisselen over hun meesterwerkjes.

Dit is een aanrader, en kies gerust voor verrassingen, want hier weten ze als geen ander wat dat inhoudt. Chapeau!
Erik G.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2018
Zeer verfijnd verassingsmenu gegeten met heerlijk bijpassend wijnarrangement. Bediening is attent en alert. Leuke entourage. Stoelen zitten alleen niet zo comfortabel. Erg lekker gegeten, redelijk aan de prijs maar het was het waard! Kom graag nog eens terug.
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2018
Heerlijk gegeten, een restaurant om aan te raden!
jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Oke. Met 2 personen gegeten bij De Goedheyd. 450 euro is veel geld. Maar het was heerlijk. Gestart met 2 x kaviaar en wijn. Daarna 2 x wagyu hapje. Als hoofdgerecht 2 x wagyu steak. Als dessert 1 x kaas en 1 x chocoladetaart. Bij het eten een mooie fles Barolo. Bij het dessert 2 x een 12 jaar oude calvados. Super lekker. Alle gerechten zijn vootreffelijk. Michelinster waardig.
Charlotte R.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2018
Geweldige avond met overheerlijke gerechten, vanuit het 3-gangen verrassingsmenu. We komen zeker terug!
Rob S.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2018
In een uitermate plezierige sfeer, werd er een uitstekende invulling gegeven aan het begrip "goed gastheerschap ". De bediening : voortreffelijk. Desgevraagd door ons : deskundige toelichting op hetgeen geserveerd werd.
Guus V.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Mooie en gezellige locatie in het centrum, alle wensen werden vervuld en meerdere keren bevestigd door verschillende personeelsleden, het eten was heerlijk en verrassende combinaties. We hadden vooraf t verrassingsmenu besteld met als extra wens alleen vis.
Kgoris G.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2018
Chapeau!! Absolute aanrader. Zeker tot een volgende keer.
E. H.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Hebben een heerlijk 3 gangen menu gegeten. Smaken van de gerechten goed in balans. Friet (als extra bij te bestellen) doet ons inziens afbreuk aan de mooie smaken.
Merlijn V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2018
Goed eten, lekkere wijnen en een enthousiaste bediening!
Jessica W.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Heerlijk gegeten, voortreffelijke bediening, gewoon zoals je een avond om wat te vieren hoort te zijn. Aanrader!