Foto's van gerechten

Over het restaurant De Goedheyd

Midden in hartje Utrecht, op loopafstand van de Domtoren bevindt zich De Goedheyd. Maitre Jorn Klarenbeek verwelkomt u in ons sfeervolle restaurant dat garant staat voor culinaire kwaliteit. Onze keuken is Frans-internationaal georiënteerd met een klassiekmoderne twist. Onder leiding van chef Dustin Pardoen heeft ons team maar één doel: u in deze warme ambiance een avond te verrassen, te verwennen en te laten genieten.
Wij werken uitsluitend met mooie en eerlijke seizoensgebonden producten. Het keukenteam voegt aan deze ingrediënten sprankelende accenten toe.

Meer informatie over restaurant De Goedheyd

9,1

Jouw recensie over het restaurant De Goedheyd

Raymond B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Blijft 1 van de beste restaurants in Utrecht. Heerlijke gerechten met zeer goede wijnen waarover een heel goede uitleg wordt gegeven. Flexibel om hier en daar het menu aan te passen. Niet goedkoop maar zeer de moeite waard om zo nu en dan te gaan eten voor speciale gelegenheden.
Dick V.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
rode wijn met veel vlokken. jammer. 2 hm(erg lekker!)-momenten gehad bij het 5 gangen verrassingsmenu
Coert D.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Fijn weer terug geweest te zijn.
Deborah-Anne .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2018
Wederom met een paar vriendinnen naar het (inmiddels "vernieuwde") restaurantje aan de Hamburgerstraat geweest om weer eens een avondje lekker te gaan eten, maar ook om het nieuwe interieur te bewonderen. Het nieuwe interieur is prachtig en straalt warmte en klasse uit, het is nu een nog groter feest om daar te gaan eten. De gerechten waren weer als vanouds lekker, ik had de ‘Sashimi’ tonijn in sesamkorst & softshell krab als voorgerecht en ik moet zeggen, om je vingers bij af te likken! Als hoofdgerecht had ik de ‘’Black Angus’ flat iron steak en wat is dit toch een lekker stukje vlees. Het wijnadvies bij deze gerechten was ook perfect, ik weet niet meer welke wijn het was, maar het paste gewoon. Als "toetje" (ik weet dat je dit eigenlijk niet mag zeggen) heb ik ondanks dat ik eigenlijk al vol was, gekozen voor het kaasplateau met daarbij een klein glaasje Pedro Ximinez Nectar, één van mijn lievelingsdrankjes.

Al met al (weer) een avond om niet te vergeten en we zullen binnen afzienbare tijd absoluut weer die kant op gaan. Kortom een aanrader voor wie houdt van goed eten en drinken, fijne ambiance en leuke mensen .......
Jan Willem D.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
Super lekker gegeten met een prachtige variatie in verschillende culinaire smaak explosies. Ook over de bediening niets dan goeds, heel vriendelijk en niets is teveel. Voor ons, samen met goede vrienden een echt een avondje uit. Een aanrader!
S. R.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Echt heel lekker gegeten bij De Goedheyd. We werden hartelijk ontvangen en mochten zelf een tafel uitkiezen. De tafel was prachtig gedekt en er stond al wat lekkers om te proeven op tafel. Wij kozen vervolgens voor een verrassingsdiner en wij werden met recht verrast. Wat een heerlijke gerechten en het bord is prachtig opgemaakt. Tijdens het eten proef je de smaakexplosies in je mond, heerlijke combinaties.
We werden keurig bediend en de avond vloog voorbij.
Kortom een heerlijke ervaring in een prachtig restaurant.
Jessica J.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
De goedheyd blijft een mooie zaak, afgelopen zaterdag gegeten met vrienden onze 2de keer hier. Vorig jaar voor het eerst geweest, ze hebben het interieur veranderd en het ziet er super uit vooral de stoelen zijn echt een aanwinst. Ontvangst en bediening zoals het moet snel, netjes verstand van zaken en beleefd en vrolijk. Het eten is erg lekker en verrassend mooie smaken en alles in balans. Met andere woorden een aanrader
Ynge T.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Helaas niet de culinaire ervaring sie we hadden gehoopt. Het eten is prima maar smaak is vlak. Ze werken veel met gelletjes, schuimpjes etc die beperkte toegevoegde waarde hebben en jaren geleden al uit de ‘mode’ zijn geraakt. Bordopmaak soms iets te ‘gemaakt’ (bijv sashimi en softshell krab rechtop gezet aan de zijkant van een veels te grote kom). Ik las een review dat het Michelinwaardig is. Ga er alsjeblieft niet met die verwachting heen. Smaken zijn vlak en combinaties niet bijzonder. We hebben 1.45u moeten wachten op voorgerecht en qua smaak was er zelfs een hele negatieve uitschieter: bij de kreeftrisotto (wederom met schuimpjes) hebben ze de zeer vlakke risotto geprobeerd op te halen dmv een citrusolie/essence. Ik denk dat ze flink zijn uitgeschoten daarmee, citrussmaak was veel te sterk en chemisch. Garnituur fantasieloos of raar (komkommerbolletjes oid bij voorgerecht). Dessert weer allemaal schuimpjes en gelletjes. Pluspunten: vriendelijke bediening, kreeft was wel mals, aardige wijnen op fles en gezellig interieur. Prima voor hapje met vrienden, wel duur dan.
Thomas G.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
Uitstekend gegeten! Gerechten waren mooi opgemaakt, verrassende smaken en structuren. Bediening erg vriendelijk, voelde het tempo hoed aan en zorgden dat we een prima avond hebben gehad. Mooie zaak en zeker een aanrader.
KB W.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Ik zou graag twee punten minder willen geven aan alle andere restaurants en recensies die ik ooit geschreven heb want onze ervaring bij de Goedheyd is onovertroffen. Wat een mooie en verrassende smaken hebben we geproefd en een bepaald niveau service die je alleen in goede restaurants zoals Goedheyd ervaart. Toen ik aan mijn vriend vroeg hoe hij ons etentje bij Goedheyd heeft ervaren zei hij “je hebt eten, goed eten, heel goed eten, heel HEEL goed eten en de Goedheyd” en dat vond ik treffend samengevat.
  • +2
Henk T.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
lekker gegeten, met goede wijn. Wij komen terug!
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
Beperkt menu opgevangen door het meedenken van de maitre'd en de flexibele opstelling. Kreeft was niet aanwezig dus helaas geen kreeftenrisotto. Echter geen problem om een gerecht te maken van groenten met langostine. Foie gras mooi uitgevoerd. Nette plate setting. Goedkope wijn per glas maar extreem beperkt keuze. Eerste gerecht duurde meer dan een uur om uit te serveren en geen amuses / lekker brood. Prijs iets aan de hoge kant maar alles bij elkaar de moeite meer dan waard om naar toe te gaan zeker gezien maandelijks wisselende menu.
Robert V.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2018
Het was gezellig met hele goede uitleg van de ober over de verschillende wijnen zonder daarbij opdringerig te zijn. Snel geholpen en uitstekend eten. Dessertkaart was wat beperkt maar ook daar kwam maatwerk om te hoek met een fraai resultaat. Echte aanrader dus, ga zo door!
Willemien H.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2018
Wow wow wow. Enorme aanrader. Verrassingsmenu bizar lekker, mooi opgemaakt, prachtige smaakcombinaties perfecte bediening.
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2018
Gisteravond hier gegeten, wat een leuke zaak. Persoonlijke bediening met heel veel kennis niet alleen over de wijn maar ook over het eten dit is bij andere zaken nog wel eens anders. Begonnen met een lekker glas cava gevolgd door 4 gangen met nog een soort Japans vlees gangetje tussendoor. Wat was dat vlees geweldig zeg wat een smaak. De rest van het menu was ook heerlijk goed in balans en zeer maar ook zeer smaakvol. Goeie wijnen met een zeer uitgebreide uitleg, ik heb begrepen dat ze gaan verbouwen dus we komen zeker terug voor het eten en de wijn maar zijn ook heel nieuwsgierig naar de nieuwe setting.
Hannah B.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
Heerlijk eten en attente en kundige bediening!
Debby B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Heerlijke avond gehad! Fijn personeel en heerlijk eten.
Eric D.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
persoonlijke service, culinaire hoogstandjes, warme sfeer
Christian B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Wat een prachtig restaurant, top service, erg goed gegeten. Gaan nu verbouwen. Ik hoop dat zij de cozy sfeer bewaren.
Stephan W.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
In het kader van mijn verjaardag, wil je toch wat bijzonders doen. Zodoende verleid door de hoge score op IENS uitgekomen bij De Goedheyd. Het is een gezellige ruimte, hoewel rumoerig storend soms. Wij kozen voor het vijfgangenverrassingsmenu inclusief bijbehorend wijnarrangement. Dat is een menu met een prijs van een kleine € 180 voor 2 personen, en op de een of andere manier maakt zo’n prijs buitengewoon scherp en wellicht ook wat te kritisch? Zeker als je hiervoor toch een ervaring hebt van >100 andere restaurantbezoeken, waaronder sterrezaken. Want wat betreft de kritiek, die is er volop. De prijs-kwaliteitverhouding is hier volledig uit de klauwen gelopen. Kijk, het ontbreken van een servet, geen amuses of een tochtige koude plek bij het raam kan altijd. Maar 1:00 uur wachten op een kleine voorgerecht en vervolgens nog 1:00 uur op het kleine gerecht daaropvolgend is buitenproportioneel. Daarbij werden de wijnen geschonken op het moment dat de gerechten nog niet waren geserveerd, met als gevolg dat bij de eerste drie gangen de wijnen reeds op waren voordat het eten er was. Daarbij moet worden gezegd dat op de tweede witte wijn na, de wijnen op geen enkele wijze een aanvulling waren op de gerechten. Sterker nog, deze waren van inferieure kwaliteit. De uitleg hierbij was op zijn zachtst gezegd merkwaardig: voor de prijs van bijna € 7 per glas konden alleen maar jonge wijnen worden geschonken (>2016; wat ons betreft vrijwel allemaal zonder karakter en de rode wijnen zelfs wrang in de mond). Dit toch terwijl je als gast het gevoel hebt dat je het duurste menu van de kaart hebt genomen, maar klaarblijkelijk moet je dan van tevoren aangeven dat je eigenlijk bij het wijnarrangement nog iets veel duurders wenst. Naar mijn idee is het echter goed mogelijk om een schitterende gerijpte wijn voor € 7 per bodem te kunnen schenken. Want riant waren de glazen zeker niet. Nu moet worden gezegd dat de gerechten zelf redelijk waren en de kok echt zijn best had gedaan. De lange wachttijd en de slechte wijnen echter maken dat dit menu zeer overprijst is. Tenslotte nadat reeds was afgerekend stond op de bon ook nog voor bijna € 6 water opgemerkt, terwijl er nadrukkelijk om kraanwater was gevraagd aan het begin (en het was ook lauwwarm kraanwater). Ik geloof dat de gastheer - vriendelijk genoeg dat zeker- zelf ook niet meer de moeite nam om dit nog te herstellen omdat hij wellicht doorhad dat het niet zo’n beste avond was wat hij ons had voorgeschoteld. Schuiling een prima zaak voor een eenvoudig hoofdgerecht, maar blijf om teleurstellingen te voorkomen weg bij de prijzen voor het verrassingsmenu, want die verrassing is voornamelijk onaangenaam.