Over restaurant De Goedheyd

Midden in hartje Utrecht, op loopafstand van de Domtoren bevindt zich De Goedheyd. Maitre Jorn Klarenbeek verwelkomt u in ons sfeervolle restaurant dat garant staat voor culinaire kwaliteit. Onze keuken is Frans-internationaal georiënteerd met een klassiekmoderne twist. Onder leiding van chef Dustin Pardoen heeft ons team maar één doel: u in deze warme ambiance een avond te verrassen, te verwennen en te laten genieten.

Wij werken uitsluitend met mooie en eerlijke seizoensgebonden producten. Het keukenteam voegt aan deze ingrediënten sprankelende accenten toe. Alle gerechten zijn hierdoor hoog op smaak en verrassend lekker.

Graag willen wij onze passie voor echt goed eten in een aangename stijlvolle sfeer met u als gast delen!

Meer informatie over restaurant De Goedheyd

Buslijn 2 uitstappen halte hamburgerstraat
  • Speciale voorwaarden om te komen
    GPS coördinaten: 52.08859, 5.11937

• Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
W Ilto N O. Meesterproever (16 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Na Italiaans aan de Oudegracht op zaterdag bij dit restaurant wezen eten, op loopafstand van m'n huis. Reservering had ik in de ochtend gemaakt, toen er nog niemand was. Dus ingesproken, en keurig teruggebeld ter bevestiging.

Aangekomen om 20.00 was het al heel druk, en was onze tafel nog vrij. Voor de zekerheid werd gecontroleerd of wij ook echt voor die tafel hadden gereserveerd. We kregen een voorafje van de zaak, en bestelden voorgerechten en het hoofdgerecht.

Het voorgerecht was ganzenlever en tonijn, het hoofdgerecht zeebaars en het vegetarische gerecht. Allemaal top, en ook de bediening was super attent en super aardig.

Tot slot het dessert van de dag en een aardbeientoetje, waarbij het aarbeientoetje het lekkerst was. Absolute aanrader!
Deborah-Anne . Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
- Recensie wordt momenteel bewerkt -
Pieteriens09 . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Gisteravond, na een jaar, weer fantastisch gegeten bij dit leuke restaurant!
Heerlijk buiten aan de lange tafel in het zonnetje, kregen we een prachtig gerechtje van vijgen ( uit de tuin van de moeder van de eigenaar!) met komkommersorbet, gel van vanille en blauwe kaas. Zalig!
Daarna rilette van Heek, met tartaar van gamba en avocadocreme, en als hoofdgerecht botermalse eendenborst met saus van foie gras. Hierbij werden heerlijke wijnen geschonken zoals een Albarino en Carmenere.
De service was heel ongedwongen, maar zeer scherp!
Heerlijk om deze leuke zaak weer ontdekt te hebben!!
Patricia R. Expertproever (8 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Al aan de telefoon tijdens het reserveren erg aardig contact. Bij binnenkomst mochten we een tafel uitzoeken en omdat er we vrij laat waren, mochten we ook als we wilden aan een vierpersoonstafel zitten. Aardig, vonden wij. Door de goede recensies op Iens, waren de verwachtingen al hoog, maar deze werden toch nog overtroffen! We namen allebei het verrassingsmenu en daar hadden we geen spijt van. het was fantastisch lekker, oogstrelend opgemaakt en hoewel niet goedkoop, zeker in verhouding wat betreft prijs/kwaliteit. Als ik dan toch een klein puntje mag noemen; de Gin-tonic (weliswaar met Hendricks gin) vond ik met 10,50 wel prijzig. Ondanks dat zou ik zo terug naar Utrecht rijden voor weer zo'n geweldige avond!
Sabine V. Fijnproever (3 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Fantastisch gegeten met zn vieren. Een absolute aanrader! Lijkt weer stapje omhoog te zijn gegaan in kwaliteit. Voorgerecht van foie gras op suikerbrood werd door 2 tafelgenoten bijzonder smakelijk bevonden. We gaan snel terug.
Josse R. Proever (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
we hebben, met drie dames, net vóór de keuken uitstekend gegeten. Het 4 gangen menu.
Elke gang, tot en met de marshmellows bij de koffie was uitstekend. De aanbevolen wijn heel erg lekker.
Bediening vriendelijk en attent.
Ik kom terug.
Elsemarieke1 . Expertproever (6 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Helaas niet was mijn ervaring met de Goedheyd niet zo geweldig.
We kregen een tafel aangewezen die "in de loop"van het personeel stond. Gevolg daarvan was dat je niet echt rustig kon eten.
Gekozen voor het verrassing menu. In het voorgerecht,een klein stukje zalm,zaten graten.Aangegeven bij personeel, maar die is daar niet meer op terug gekomen.
Het eten smaakte goed,dat is zeker waar, maar kleine porties. We hadden beter voor de 4 gangen kunnen gaan..
Het kan zijn dat onze ervaring(4 personen) niet heel positief was, omdat er ook een grote groep aan het eten was, en het buiten op het terras ook vol zat ,waardoor het personeel het duidelijk erg druk had.

Homleo . Meesterproever (29 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Wij werden ontvangen door een spontane jonge crew. Een plekje op het terras met dit zonnige weer leek ons een goede keus.
Bij een aperitiefje werd direct wat knabbeltjes geserveerd en konden we rustig de menukaart bekijken.
Onze keus viel op het 4 gangen verrassingsmenu.
Dit bleek een uitstekende keus te zijn.
De eerste gang was een stukje schelvis op frisse groente met een lekkere dressing. Ook het tussengerecht had diverse smaakstijlen; lekker.
Als hoofdgerecht werd een mooi bord geserveerd met lamsfilet op een bedje van o.a. snijbonen en groene boontjes. Wij namen hier een puntzak dikke frites bij. Uitstekend mals gegaard vlees dat onze smaakpupillen liet genieten.
Het dessert was aan het mooie weer aangepast met ijs en aardbeien.
De gerechten werden onder een losse vakkundige uitleg opgediend.
De geserveerden wijnen pasten perfect bij de smaken van de diverse gangen, goede temperatuur met een enthousiaste, leerzame uitleg.
Al met al een uitstekend geheel, sfeer gastvrijheid maar zeker genieten van spijs en drank.
Zeer aan te bevelen.

Al met al een geweldig
ChefWim . Meesterproever (34 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Gisteren na anderhalf jaar weer eens bij De Goedheyd geweest. Wij vonden dit altijd al een fijn restaurant maar hadden gisteren echt het gevoel dat ze een stap omhoog hebben gemaakt. Erg lekkere kleine gerechten, we hadden het 5-gangen surprisemenu, met passende, niet zo voor de hand liggende, wijnen erbij.
Verschillende gerechten met o.a. schelvis, makreel en snoekbaars gecombineerd met verrassende garnituren. Kalfsucade met kalfsmuis, wat stukjes rundvlees en een lekker nagerecht. Kortom, een prima avond met een fijne bediening. Wij wachten geen anderhalf jaar om weer eens terug te komen!
Rosa M. Expertproever (8 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Als verrassing zijn we hier gaan eten, dat was tot in de puntjes voor ons geregeld. We kregen een heerlijke amuse en nog een tussengerecht. Daarna aten we vier gangen. Perfecte porties en zalige gerechten. Fantastische wijnen erbij. Helaas hadden we een beetje haast, de volgende keer blijven we langer zitten. Gauw weer!
Chris B. Meesterproever (29 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Het was alweer een jaartje geleden dat ik in de Goedheyd was. Dit knusse restaurantje op loopafstand van de Dom ken ik als kwalitatief goed en met een hoog service-niveau. Zou het nog steeds zo goed zijn? De bediening is uitermate hartelijk en ons drinken wordt snel voorgeschoteld samen met een lekker warm broodje met olijfolie en zachte boter. Dit begin stemt mij al tevreden. Mijn voorgerecht is langzaam gegaarde wilde duivenborst. Twee mooie zachte stukjes vlees met zoveel kleine smaakvolle dingetjes erbij dat ik helemaal blij word. Superlekker. De keuken verzin er zoveel bij op je bord, dat je echt goed je best moet doen om alle lekkere smaken van de groentetjes, sausjes en crèmepjes te kunnen herkennen. Het hoofdgerecht is voor mij snoekbaars met Pata Negra. Witvis heeft volgens mij altijd een bite nodig, dus de pata negra doet hier uitstekend zijn werk. De subtiele witte wijn, Pripizio Grechetto, past wonderwel met de ingetogen smaak van de vis. Mijn tafelgenoten doen zich tegoed aan ribeye en hertenrug. Vlees is echt een specialiteit van dit restaurant en dat zie je en dat proef je. De porties dikke frieten zijn legendarisch lekker, al mag het van mij iets minder zout. De sfeer in het restaurant is gezellig, en ook al zat de tent vol, je hebt geen last van het geluid van anderen. Als toetje maakt de chef een grand dessert, inclusief een boodschap in chocoladeletters (we hebben jullie gemist!) en die gaat in zijn geheel op. Top! Ja, de Goedheyd is nog steeds zo goed. Eten is hier een feest en de bediening is correct, warm en hartelijk.
BvanderL . Fijnproever (2 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
De derde keer dat ik gegeten heb bij dit gezellige kleine restaurantje. M'n vriendin voor de eerste keer. Van begin tot eind heel leuk geholpen door de bediening. Gekozen voor het drie gangen verassing menu. We hadden niet echt zin in een dessert, dat was geen probleem, je kunt namelijk ook kiezen voor voor, tussen en hoofdgerecht. Het eten was qua smaken perfect in balans. Elk gerecht was verrassend in de combinaties van ingrediënten en heerlijk op smaak. De bijpassende wijnen waren een perfecte toevoeging op de smaken van de gerechten. Leuke uitleg bij wat er op het bord lag en een geweldige timing van de bediening. De drankjes en gerechten kwamen in een vloeiende beweging door! Porties waren heel mooi gedoseerd. We hebben nagedacht over wat er eventueel nog aan te merken was op onze avond, maar we kunnen echt niets bedenken. Hele dikke aanrader om hier lekker een keer te gaan eten!!
Bas H. Meesterproever (98 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
De Goedheyd zit in een mooi, centraal gelegen pand in het centrum van Utrecht. Het is klassiek ingericht, maar doet niet stijfjes aan. Eerder knus. Dat komt voor een deel ook door de bediening, die losjes, vriendelijk en attent de avond begeleidt. De Goedheyd heeft een hele aardige en gevarieerde wijnkaart. We kiezen er een Nebbiolo uit de Piemonte uit, die prima smaakt maar die we iets voller hadden verwacht. We beginnen de avond met een gebakken foie gras met Munsterkaas en gekarameliseerde appel: stevige smaken waardoor de foie gras zelf wel wat moeite heeft om overeind te blijven. De gegrilde hertenrug met wildjus is lekker vol van smaak. Het had wel wat warmer opgediend mogen worden en de spruitjes mogen wat ons betreft iets langer gekookt worden, maar verder een zeer degelijk gerecht. We eten er dikke frieten met truffelmayonnaise bij, waarbij de truffel meer dan aanwezig is. Hoogtepunt is het dessert: pannacotta van mango met witte chocolade.
David S. Fijnproever (2 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2015
Voortreffelijk gegeten bij dit restaurant in het centrum van Utrecht. De goedheyd is een klein maar sfeervol restaurantje dat zich onderscheidt met prachtige gerechten met heerlijke combinaties. Ik heb hier 1 van de beste voorgerechten gegeten die ik ooit gegeten heb en ook de rest van de gerechten waren uitstekend. Een absolute aanrader dus dit kleine sfeervolle restaurantje in hartje Utrecht.
Auke1978 . Proever (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Eten bij De Goedheyd is voor ons altijd een culinaire verrassing. Uit de kwaliteit van de gerechten en de keuze van de wijnen blijkt een enorme passie voor de gastronomie. Ook het bedienend personeel is kundig en bovendien oprecht gastvrij (vooral dat laatste aspect is bij veel restaurants nog steeds een groot probleem). Wat ons betreft één van de beste restaurants van Utrecht. We komen snel weer langs!
El M. Fijnproever (2 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
De zalm als voorgerecht en entrecote met foie als hoofdgerecht. De gerechten zijn erg volwassen en het klopt. Het is uitgebalanceerd in hoeveelheid en in smaak.

Er is duidelijk goed nagedacht over de gerechten.

De maitre heeft goede kennis van zaken en men krijgt een goede uitleg over de gerechten. De wijn bij het hoofdgerecht paste ook perfect.

Kortom een superfijne ervaring en we komen zeker terug!
PS73 . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
De Goedheyd is gewoon altijd goed.

De bediening is attent, ziet alles, is aanwezig maar alleen op het juiste moment. Het eten is echt heerlijk. Zowel a la carte word je verwend, maar ook de verrassingsmenus zijn altijd heel erg lekker en prachtig gedecoreerd op het bord. Het wijn arrangement is leuk en heerlijk en combineert altijd heel erg prima bij de gerechten.

Wij komen al jaren met enige regelmaat bij De Goedheyd en zijn altijd weer heel erg blij daar te zijn. Zeker ook na enkele uitstapjes naar andere nieuwe en bestaande restaurants in en om Utrecht. De Goedheyd blijft gewoon constant en goed. Je voelt je echt een welkome gast en verwend. Heerlijk dus om zo'n restaurant om de hoek te hebben. Tot de volgende keer dus weer.
Louis V. Expertproever (7 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
Heerlijk gegeten met een prima wijnarrangement. Goede kwaliteit voor zo'n € 80,00 per persoon incl. wijnen. Beter dan goed eigenlijk, vandaar de 9. De bediening was goed, allen werd er veel 'gerend' door de kleine volle zaak. Het is een mooi pandje, de stoelen zijn alleen aan vervanging toe.

Absoluut een aanrader, we komen zeker nog een keer terug!
Nicole T. Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Wij hebben vandaag een koffietafel gehad in dit fijne restaurant. Daar komen natuurlijk wat persoonlijke wensen bij kijken: muziek, mogelijkheid voor een bloemetje en wat foto's, champagne en heerlijke (!) kaviaar. Al ruim vantevoren werd er op een heel fijne wijze met ons meegedacht en we hebben de dag als zeer fijn en ongedwongen ervaren. Het eten was heerlijk, de bediening super (!), de aparte ruimte gezellig en de overall sfeer warm en gemoedelijk. Hier weten ze hoe het hoort en wanneer je als gastheer even zichtbaar mag en soms ook even onzichtbaar moet zijn. We hebben het een ontzettend fijn, warm en mooi afscheid gevonden dat we ons nog lang zullen herinneren. We komen zeker nog eens terug om te dineren!