Over restaurant De Goedheyd

Midden in hartje Utrecht, op loopafstand van de Domtoren bevindt zich De Goedheyd. Maitre Jorn Klarenbeek verwelkomt u in ons sfeervolle restaurant dat garant staat voor culinaire kwaliteit. Onze keuken is Frans-internationaal georiënteerd met een klassiekmoderne twist. Onder leiding van chef Dustin Pardoen heeft ons team maar één doel: u in deze warme ambiance een avond te verrassen, te verwennen en te laten genieten.

Wij werken uitsluitend met mooie en eerlijke seizoensgebonden producten. Het keukenteam voegt aan deze ingrediënten sprankelende accenten toe. Alle gerechten zijn hierdoor hoog op smaak en verrassend lekker.

Graag willen wij onze passie voor echt goed eten in een aangename stijlvolle sfeer met u als gast delen!

Meer informatie over restaurant De Goedheyd

Woensdag t/m Zaterdag 17:30 - 23:30
Zondag Gesloten

MvanLeent .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Ik ga dit restaurant toch echt een dikke negen gunnen. Mijn tafelgenote en ik kozen voor het verrassingsmenu, vier gangen, zij vis- en ik vleesgeöriënteerd. Alle gerechten waren fantastisch. Ik was bijzonder in m'n nopjes met de patrijs, die werd geserveerd tegen geringe meerprijs. De wijnkaart is goed, maar ik moet bekennen dat ik mijn eigen Silvaner Feuervogel 2011 van Keller had meegesleept, een witte wijn die past bij vlees én vis. Hier ga ik vaker komen!!
Andre H.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Een avondje Goedheyd is voor mij en mijn gezelschap altijd een avondje uit! Hier kom je om verwent te worden, zowel door de kwaliteit van het eten alsook de bediening en de gastheer. Naast het heerlijke eten worden er prachtige wijnen bij geserveerd. Ook al kom je hier vaker (zoals ik), het is elke keer weer een beleving en wordt nooit saai! Een echte aanrader dus!
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Zeer attente bediening.
Jermy K.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
vorige week vrijdag heb ik voor de zoveelste keer hier heerlijk gegeten... wat ik zo leuk en fijn vind, is dat de mensen hier de tijd voor je nemen!
wat ik ook erg belangrijk vind is dat alles lekker schoon is.. wij gaan voor klantvriendelijkheid en top koks met goudenlepels...
Sophie P.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Regelmatig heb ik goede berichten over dit restaurant gehoord. Toen ik mee werd gevraagd om hier te gaan eten hoefde ik dan ook niet lang na te denken. Met zijn vieren hebben we genoten van het 5 gangen verrassingsmenu met geweldig bijpassend wijnarrangement. Duidelijke en vooral erg leuke uitleg bij zowel de gerechten als de wijnen. Voor ons was dit echt een avondje 'uit', met een ongedwongen sfeer. Top!
Anoek R.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Laatst bij de goedheyd samen met mijn vriend wezen eten, en ik kan jullie 1 ding vertellen het was genieten!!
We werden bij binnenkomst al erg vriendelijk ontvangen, hebben eerst lekker een aperitief gedronken en kregen daarbij een klein hapje daarna zijn we voor het verrassingsmenu gegaan inclusief wijnarrangement. Alle gangen inclusief de wijn sloten perfect op elkaar aan, bij elk gerecht proefde je gewoon dat het met passie was gemaakt. Perfecte uitleg over de gerechten en de wijnen gehad. Al met al het was geweldig en zeker de moeite waard om nog een keer te gaan eten!!
jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Goed gegeten bij de Goedheyd. Let wel, voor meer dan 100 euro pp inclusief drinken mag je bepaalde verwachtingen koesteren.
Samengevat begon de maaltijd goed. Vriendelijke ontvangst en we waren vroeg dus konden we meteen beginnen.
Gekozen voor 5 gangen verrassingsmenu. Aangevuld met 1 fles rode en 1 fles witte wijn. Daarnaast 2 flessen plat water.
Start met charcuterie. Smakelijk, verschillende soorten vlees uit spanje en italie. Gevolgd door 2 gerechtjes met vis. Beide goed en zelfs af en toe verrassend van smaak. Het hoofdgerecht viel echter wat tegen. 2 kleine stukjes diamanthaas met wat groenten. De porties zijn niet groot, dus zelfs na het dessert ( lekker compositie met o.a. Verse mango) zaten wij niet vol. perfecte wijn, vriendelijke bediening. In totaal 2 uur voor 5 gangen is netjes. Toch had ik er meer van verwacht. De porties zijn zoals gezegd niet bepaald groot. Verder is het interieur niet op niveau. Standaard houten klassieke eetcafe stoeltjes. De tafels staan vrij dicht op elkaar wat de akoestiek niet ten goede komt op een drukke zaterdagavond. Gezien het voor Utrecht hogere segment durf ik de Goedheyd aan te bevelen bij bezoekers van buiten, maar er zijn zeker restaurants met een betere prijs/kwaliteitverhouding. Wellicht nog een keer terug en dan a la carte kiezen.
Ernest V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Ik heb daar vele malen met erg veel genoegen gegeten. Vorige week wist ik weer waarom. Ze weten je daar echt te verwennen in alle opzichten: ze zien je, ze serveren heerlijk eten, ze weten goed wat je daarbij kunt drinken en ze zijn erg gastvrij en gepast gezellig... Ernest
W Ilto N O.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Na Italiaans aan de Oudegracht op zaterdag bij dit restaurant wezen eten, op loopafstand van m'n huis. Reservering had ik in de ochtend gemaakt, toen er nog niemand was. Dus ingesproken, en keurig teruggebeld ter bevestiging.

Aangekomen om 20.00 was het al heel druk, en was onze tafel nog vrij. Voor de zekerheid werd gecontroleerd of wij ook echt voor die tafel hadden gereserveerd. We kregen een voorafje van de zaak, en bestelden voorgerechten en het hoofdgerecht.

Het voorgerecht was ganzenlever en tonijn, het hoofdgerecht zeebaars en het vegetarische gerecht. Allemaal top, en ook de bediening was super attent en super aardig.

Tot slot het dessert van de dag en een aardbeientoetje, waarbij het aarbeientoetje het lekkerst was. Absolute aanrader!
Deborah-Anne .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Afgelopen weekend weer De Goedheyd bezocht om iets van de nieuwe kaart te proeven. Als starter hadden we de Chefs Special - Pata Negra genomen en als hoofd de Gegrilde Runderhaas en als Nagerecht de Bavarois van yoghurt en blauwe bes. Ik ben zelf geen wijndrinker maar heb bij het nagerecht wel een glaasje Albore Classico Dolce Frizzante genomen, een zoete mousserende desserwijn uit Italië, zóóóóó lekker ......

Elke gang was weer een traktatie op zich en er was weer niets op aan te merken, al met al een zeer geslaagde avond !!
Pieter V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Gisteravond, na een jaar, weer fantastisch gegeten bij dit leuke restaurant!
Heerlijk buiten aan de lange tafel in het zonnetje, kregen we een prachtig gerechtje van vijgen ( uit de tuin van de moeder van de eigenaar!) met komkommersorbet, gel van vanille en blauwe kaas. Zalig!
Daarna rilette van Heek, met tartaar van gamba en avocadocreme, en als hoofdgerecht botermalse eendenborst met saus van foie gras. Hierbij werden heerlijke wijnen geschonken zoals een Albarino en Carmenere.
De service was heel ongedwongen, maar zeer scherp!
Heerlijk om deze leuke zaak weer ontdekt te hebben!!
Patricia R.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Al aan de telefoon tijdens het reserveren erg aardig contact. Bij binnenkomst mochten we een tafel uitzoeken en omdat er we vrij laat waren, mochten we ook als we wilden aan een vierpersoonstafel zitten. Aardig, vonden wij. Door de goede recensies op Iens, waren de verwachtingen al hoog, maar deze werden toch nog overtroffen! We namen allebei het verrassingsmenu en daar hadden we geen spijt van. het was fantastisch lekker, oogstrelend opgemaakt en hoewel niet goedkoop, zeker in verhouding wat betreft prijs/kwaliteit. Als ik dan toch een klein puntje mag noemen; de Gin-tonic (weliswaar met Hendricks gin) vond ik met 10,50 wel prijzig. Ondanks dat zou ik zo terug naar Utrecht rijden voor weer zo'n geweldige avond!
Sabine V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Fantastisch gegeten met zn vieren. Een absolute aanrader! Lijkt weer stapje omhoog te zijn gegaan in kwaliteit. Voorgerecht van foie gras op suikerbrood werd door 2 tafelgenoten bijzonder smakelijk bevonden. We gaan snel terug.
Josse R.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
we hebben, met drie dames, net vóór de keuken uitstekend gegeten. Het 4 gangen menu.
Elke gang, tot en met de marshmellows bij de koffie was uitstekend. De aanbevolen wijn heel erg lekker.
Bediening vriendelijk en attent.
Ik kom terug.
Elsemarieke1 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Helaas niet was mijn ervaring met de Goedheyd niet zo geweldig.
We kregen een tafel aangewezen die "in de loop"van het personeel stond. Gevolg daarvan was dat je niet echt rustig kon eten.
Gekozen voor het verrassing menu. In het voorgerecht,een klein stukje zalm,zaten graten.Aangegeven bij personeel, maar die is daar niet meer op terug gekomen.
Het eten smaakte goed,dat is zeker waar, maar kleine porties. We hadden beter voor de 4 gangen kunnen gaan..
Het kan zijn dat onze ervaring(4 personen) niet heel positief was, omdat er ook een grote groep aan het eten was, en het buiten op het terras ook vol zat ,waardoor het personeel het duidelijk erg druk had.

Homleo V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Wij werden ontvangen door een spontane jonge crew. Een plekje op het terras met dit zonnige weer leek ons een goede keus.
Bij een aperitiefje werd direct wat knabbeltjes geserveerd en konden we rustig de menukaart bekijken.
Onze keus viel op het 4 gangen verrassingsmenu.
Dit bleek een uitstekende keus te zijn.
De eerste gang was een stukje schelvis op frisse groente met een lekkere dressing. Ook het tussengerecht had diverse smaakstijlen; lekker.
Als hoofdgerecht werd een mooi bord geserveerd met lamsfilet op een bedje van o.a. snijbonen en groene boontjes. Wij namen hier een puntzak dikke frites bij. Uitstekend mals gegaard vlees dat onze smaakpupillen liet genieten.
Het dessert was aan het mooie weer aangepast met ijs en aardbeien.
De gerechten werden onder een losse vakkundige uitleg opgediend.
De geserveerden wijnen pasten perfect bij de smaken van de diverse gangen, goede temperatuur met een enthousiaste, leerzame uitleg.
Al met al een uitstekend geheel, sfeer gastvrijheid maar zeker genieten van spijs en drank.
Zeer aan te bevelen.

Al met al een geweldig
ChefWim .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Gisteren na anderhalf jaar weer eens bij De Goedheyd geweest. Wij vonden dit altijd al een fijn restaurant maar hadden gisteren echt het gevoel dat ze een stap omhoog hebben gemaakt. Erg lekkere kleine gerechten, we hadden het 5-gangen surprisemenu, met passende, niet zo voor de hand liggende, wijnen erbij.
Verschillende gerechten met o.a. schelvis, makreel en snoekbaars gecombineerd met verrassende garnituren. Kalfsucade met kalfsmuis, wat stukjes rundvlees en een lekker nagerecht. Kortom, een prima avond met een fijne bediening. Wij wachten geen anderhalf jaar om weer eens terug te komen!
Rosa M.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Als verrassing zijn we hier gaan eten, dat was tot in de puntjes voor ons geregeld. We kregen een heerlijke amuse en nog een tussengerecht. Daarna aten we vier gangen. Perfecte porties en zalige gerechten. Fantastische wijnen erbij. Helaas hadden we een beetje haast, de volgende keer blijven we langer zitten. Gauw weer!
Chris B.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Het was alweer een jaartje geleden dat ik in de Goedheyd was. Dit knusse restaurantje op loopafstand van de Dom ken ik als kwalitatief goed en met een hoog service-niveau. Zou het nog steeds zo goed zijn? De bediening is uitermate hartelijk en ons drinken wordt snel voorgeschoteld samen met een lekker warm broodje met olijfolie en zachte boter. Dit begin stemt mij al tevreden. Mijn voorgerecht is langzaam gegaarde wilde duivenborst. Twee mooie zachte stukjes vlees met zoveel kleine smaakvolle dingetjes erbij dat ik helemaal blij word. Superlekker. De keuken verzin er zoveel bij op je bord, dat je echt goed je best moet doen om alle lekkere smaken van de groentetjes, sausjes en crèmepjes te kunnen herkennen. Het hoofdgerecht is voor mij snoekbaars met Pata Negra. Witvis heeft volgens mij altijd een bite nodig, dus de pata negra doet hier uitstekend zijn werk. De subtiele witte wijn, Pripizio Grechetto, past wonderwel met de ingetogen smaak van de vis. Mijn tafelgenoten doen zich tegoed aan ribeye en hertenrug. Vlees is echt een specialiteit van dit restaurant en dat zie je en dat proef je. De porties dikke frieten zijn legendarisch lekker, al mag het van mij iets minder zout. De sfeer in het restaurant is gezellig, en ook al zat de tent vol, je hebt geen last van het geluid van anderen. Als toetje maakt de chef een grand dessert, inclusief een boodschap in chocoladeletters (we hebben jullie gemist!) en die gaat in zijn geheel op. Top! Ja, de Goedheyd is nog steeds zo goed. Eten is hier een feest en de bediening is correct, warm en hartelijk.