De Gloepe

Meer informatie over restaurant De Gloepe

7,2
Duur
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten in werkelijk schitterende ambiance alles was prima netjes en goed.
Ook de uitleg van de gerechten en wijnen waren uitstekend
Zeker een aanrader

W. N.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
De kaart is wat pretentieus met bijbehorende prijzen. Maar het eten zelf viel erg tegen. De tomatensoep leek uit blik te komen, de vissoep was redelijk maar met diepvriesgarnalen, de olijven bij het aperitief waren zoet, de knoflooksaus smaakte naar Calvé (en ook hier veel te zoet). De bediening was vriendelijk en snel, maar ging samen met de keuken totaal de fout in met de desserts. Zonder overleg werd de cheesecake geserveerd met ananas omdat de aardbeien op waren, een kinderijsje werd vergeten, een ander dessert was niet compleet maar werd toch uitgeserveerd met de mededeling dat de keuken het bolletje ijs was vergeten. (waarom stuur je het dan niet direct terug naar de keuken, denk ik dan.) Echt, een restaurant dat dit eten serveert, mag zijn prijzen echt flink naar beneden aanpassen.
Jac. K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
wij zijn 3 dgn. geweest met 6 personen..hebben 3 ebikes gehuurd ,zij konden het verzorgen,wat denk je wat ze rekenen?10.50 per fiets meer ,als zij het doen..terwijl 100m.verder dhr.Slot de fietsen zelf verhuurd voor 17.00.euro dus pakken zij 10.50.per fiets...schandalig...de handdoeken zijn nat en stinken .!!!!!Eten zit bij het arrangement ,dan moet je iedere dag hetzelfde eten anders vragen steeds supplementen van 5.75.euro voor hoofdgerecht en supplementen voor voorgerecht en voor desserts..dus alles bij betalenAls je campari vraagt hebben ze vergeten te bestellen...ijsklontjes zijn er niet ...ook niet na 2 dagen...en zo kun je doorgaan.....Eens maar nooit meer ....het voelt als opgelicht worden...voor 6 personen tegelijk geboekt direkt bij het hotel...toch 3x boekingskosten per stel betalen á 17.95.euroWij hebben zoiets nog nooit meegemaakt...zeer slechte bediening met het ontbijt [aan tafel]moet overal om vragen koffie -thee-enz.vleeswaren -kaas- enz.vergeten....Een vreselijk hotel............nooit naar toe gaan..ze rekenen overal geld voor...wees op uw hoede....
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016

We hebben heerlijk gegeten in een werkelijk schitterende ambiance heerlijk echt verwennerij
Het personeel was alleraardigst vriendelijk en was zeer goed in de kennis en uitleg van de gerechten en wijnen
Het was weer.een Top avond

S K.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Overpriced en een enorme discrepantie tussen wat op de kaart staat en op het bord verschijnt. Drankjes worden dubbel afgerekend, kraanwater met citroen a 3,50 per liter, kindermenu voor volwassen prijs, enzovoort. Voelt inderdaad als een Gloepe, maar dan voor een gast in plaats van voor een eend.
Elmotx .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2016
Als gezelschap waren we getipt om na een familie gebeurtenis de Gloepe te bezoeken. Schot in de roos ! Prachtig terras in mooie omgeving en vooral de aandacht en service van de ober maakte dat het klopte. Eten was ook prima. Klein aandachtspunt , na het eten mag het servies sneller uitgehaald worden. We zaten nu redelijk lang met lege borden.
T.bijl .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
De eerste avond hebben we hoge verwachtingen, voorgerecht zalm was op zich lekker maar veel te veel, al een complete maaltijd. De mosseltjes gewoon, niets bijzonders. Hoofdgerecht kippendij was te doen allen geen kerrie geproefd en evenmin rozijnen, een slappe puree vergezelde het geheel. Mijn partner nam een biefstuk, medium gebakken. Was echter te doorbakken en daardoor taai. Toen hij daar iets van zei werd er gezegd "ja, dat kan voorkomen", de helft is dan ook niet opgegeten.
De tweede avond (toen met z'n vieren) was de soep goed te doen alleen de rilette van kabeljauw was niet te eten, vet van de saus en nauwelijks vis te vinden. De procureur was veel en veel te zout, nauwelijks groenten en een slap pureetje, de sukade stoofpot was redelijk maar ook hier nauwelijks groenten en een slap pureetje, de witvis was te eten maar niet echt wat je verwacht van een culinair gebeuren. Ook de volgende dag viel het behoorlijk tegen, het culinaite wordt absoluut niet waargemaakt en de kwaliteit/prijs is niet in verhouding. Wat ook storend is dat als je een arrangement boekt inclusief diner, je een kaart krijgt waarbij je bij de meeste gerechten moet bijbetalen, dat voelt als oplichterij want je krijgt bijna niets zonder bij te betalen. En dat je moet bij betalen voor een klein karafje kraanwater (met z'n vieren nauwelijks een glas) terwijl de wijn rijkelijk vloeit is helemaal het toppunt. Kortom voor ons de eerste en laatste keer met een katerig gevoel.
AatjeD .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Op 31-7 aten wij in restaurant De Gloepe een 3-gangen diner. Mijn man nam rundercarpaccio, een stoofpotje kippendij en als nagerecht cheesecake. Ik nam Spaanse uiensoep, het stoofpotje kippendij en panna cotta. De carpaccio smaakte goed maar zag er niet professioneel uit, volgegooid met van alle. De uiensoep was wel goed, maar ik zag en proefde er niets Spaans aan, het stoofpotje kippendij vonden wij meer een kom kippenragout met wat aardappelpuree eronder en zonder de kerrie die erdoor moest zitten. De cheesecake smaakte goed en de panna cotta was verstopt onder koekachtige dingen die er niet echt bij pasten en de panna cotta zelf was een erg stijf puddinkje. Alles was best te eten, maar wij vonden het 2-sterren eten voor 4-sterren prijzen. De prijs-kwaliteitverhouding klopte echt niet. Geen aanrader wat ons betreft.
Folkert F.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Bij de Gloepe in Diffelen is het niet altijd gniffelen. Het diner was zeer wisselend van kwaliteit.
De mosterd soep was goed , maar niets bijzonders. Niet iets eigens, behalve dan dat het werd opgediend in een weckpot. Dat wekt een verkeerde indruk en maakt mij niet blij. De drentse worst in de soep was goed, maar het is lekkerder als de stukjes worst kleiner waren geweest. De gebakken mossels in knoflook met tzatziki was goed, maar qua presentatie onder de maat met een berg verlepte sla onder de mossels. Trouwens opvallend, dat de mossels in waren gebakken, terwijl de tzatziki al bol staat van de knoflook. Dat vind ik een beetje dubbel op en dat is helemaal niet nodig. Als hoofdgerecht een stoofpotje van kippendijen met kerrie en rozijnen.
De dijen waren voortreffelijk, maar ik heb geen Kerrie geproefd en geen rozijn gezien. De garnituur bij het potje was nogal smakeloos en de daarnaast geserveerde rabarber flauw, terwijl de gebakken krieltjes veel te kort in de pan hadden gelegen om smakelijk te zijn.
De witvisfilet in kruidenkorst was goed; de kruidenkorst had wat pittiger kunnen zijn omdat aan witvis op zich weinig smaak te onderscheiden valt. Over de garnituur heb ik hiervoor al het nodige vermeld. Er is geen wijn kaart. derhalve moet men kiezen uit flessen en glazen op grond van de druif die je graag wil consumeren.
Omdat het diner vanwege het mooie weer buiten op het terras werd uitgeserveerd had het personeel het extra druk en daardoor ook weinig tijd voor de gasten. Op vragen werd op obligate manier ingegaan zonder daarbij de indruk te wekken echt in de gast geinteresseerd te zijn.
Ik vind het een prestatie om op de ongelijke vloer van het terras ( verschillende soorten tegels en stenen) het voor elkaar te krijgen dat de tafels en stoelen niet wiebelen. Daarentegen zijn de buiten stoelen ongeschikt om aan tafel ontspannen te kunnen eten. Te laag tov de tafel en de leuning te schuin naar achter, waardoor je als je met je rug tegen de leuning wil rusten je teveel achterover helt en daardoor de afstand tussen bord en mond te groot wordt en de kans op knoeien onevenredig wordt vergroot. Buig je voorover dan blijft de bovenkant van je broek achter de rugleuning steken. Dit is met een kussen niet verhelpen, want die valt ertussen uit op de grond.
De ambiance buiten is rommelig. Veel bordjes met teksten en daardoor zeer onoverzichtelijk.
Binnen is het veel intiemer en aangekleed met verschillende soorten snuisterijen en dat maakt
het geheel erg gezellig. Hierdoor wordt het cijfer voor décor opgekrikt.
Atelier H.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Een half pension arrangement bij De Gloepe (authentieke boerderij) is genieten. Geweldig uitgebreid ontbijt, aan tafel geserveerd. De 3 gangen diners, telkens weer verrassend. Met heerlijke amuses van de chef-kok. Goede service en als de gast wensen heeft, wordt hier gehoor aan gegeven. Decor erg smaak- en sfeervol. Tevreden gast!
Gponstein .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Zaterdagavond 28 mei hier gegeten vanwege onze trouwdag,mijn vrouw had de biefstuk en ik de eendeborstfilet,het was hartstikke druk maar dat was niet te merken,alles goed georganiseerd,prima service en het eten geweldig,dikke complimenten voor leiding en personeel
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Allereerst het decor. Ik denk dat over de inrichting zeker zeer diep is nagedacht, maar mijn smaak is dit niet. Te druk, te vol met als gevolg dat mooie ornamenten, zoals de lampen, niet tot hun recht kunnen komen. De bediening is attent maar wel wat betuttelend, ook wat oudere gasten kunnen nog steeds zelfstandig nadenken.Dan het eten. Met deze prijsstelling wek je verwachtingen. Soep in weckflessen is een ander niveau en komt, voor mij, niet smakelijk over. Ook vlees van het Vechtdalrund heeft een bepaalde gaarheid nodig om smakelijk te zijn, bijna rauw is niet smakelijk.Puree hierbij was smakeloos.
Al bij al heeft dit bedrijf, mijn verwachtingen niet geheel waar gemaakt. Jammer
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Heerlijk tweede kerstdag aangeschoven bij de kerstbrunch ,en we hebben weer genoten van het eten de gezelligheid en de Styling van deze prachtige oude boerderij.
Het personeel is altijd vriendelijk en gastvrij.
Nadat we een compliment hadden gegeven over de gezellige inrichting en de sfeer vertelde hij ons dat het in Januari het helemaal in een nieuw jasje wordt gestoken dat betekent dat we zeker nog een keertje terug komen om de nieuwe ambiance te aanschouwen (kan haast niet mooier we zijn dan ook zeer benieuwd )
Marije1984 .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Wat een topteam!!!! Het ontbijt is erg goed ruime keuze, vers en zelfgemaakt brood! En ook nog aan tafel uitgeserveerd Ipv een buffet. Het restaurant is erg smaakvol ingericht en wat hebben ze een goede keuken, mooie smaken veel vers en ruim voldoende qua porties! Ga zo Door allemaal!!! Jullie kunnen trots zijn!! Tot ziens!
Wilpeters .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Omdat wij hier toch logeerden het viergangen verrassingsmenu gekozen. Dat startte met een proeverij van een vijftal kleine gerechtjes waaronder heekfilet de minste was, gevolgd door een pittige bouillon op stoofvlees. Het hoofdgerecht bestond uit een trio, vis, kip en langzaam gegaarde sukade op een puree geserveerd met daarnaast gebakken aardappeltjes en koolsla. Het garnituur bestond verder uit onder meer spuitjes en sperzieboontjes. Erbij een Chablis gedronken. Het geheel was zeer smakelijk, werd goed op temperatuur geserveerd en in een redelijk tempo. De entourage met onder meer open haard, waar ook de amuse werd geserveerd, is wat je van een boerderijrestaurant mag verwachten, warm, romantisch en zeer aangenaam. De bediening was voorkomend, had voldoende aandacht voor de wensen van de gasten. De prijs/kwaliteitsverhouding is redelijk
Bart Jan M.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
Als er elven te geven zouden zijn, dan zou dit boerderij-restaurant-hotel, drie maal elf krijgen van ons. Het is raadzaam om hier te reserveren als je binnen wilt eten. Buiten eten behoort ook tot de mogelijkheden, maar dan moet het wel een fijne temperatuur zijn. Zoals in vele restaurants wordt er eerst gevraagd naar wat je wilt drinken, waarop wij dan zeggen : " we komen hier om te eten".
Als eerste krijg je dan de menu's met vlees en vis. Heb je dat boekwerk doorgebladerd en vraag je dan "Jullie hebben toch ook pannenkoeken", en dan krijg je de andere menukaart. Ook een 3 gangen menu!
Wij kozen voor mosterd soep, een pannenkoek met 2 extra's en vanille roomijs met dessertsaus. Voor de een was dat glutenvrij en de ander zonder zonder aanpassingen. Met name de glutenvrije mosterdsoep was uit de kunst!
Wij werden bediend door een alleraardigste ober, die de producten zo kon aanprijzen, dat je ging watertanden. Gezellig en klasse. Een ras-ober noemen we die! Men kon kiezen uit een 2-persoons, 3-persoons, 4-persoons, 5-perssons, 6-persoons tafel. Alles werd heel gezellig neergezet met daarnaast voldoende loopruimte. De toiletten waren enorm schoon en dat voor een boerderij. Kortom dit bedrijf zal in de toekomst sterren veroveren. We hopen wel dat ze dan betaalbaar blijven! !!
Herman D.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Het restaurant is wat decor en aankleding bijzonder aantrekkelijk. De bediening, de ambiance en de hygiëne zijn prima in orde. Het eten is helaas niet altijd van topkwaliteit (dat geldt bijvoorbeeld sommige sauzen en de kip aan een spies). Op vrijdag 28 augustus hebben we ( omdat er een feestelijke bruiloft was, waar we verder niet of nauwelijks overlast van ondervonden ) moeten eten in een kleine achterzaal. Dat was minder........
De bediening is ontzettend aardig, gastvrij en voorkomend. Helaas wordt er wel te zeer en te nadrukkelijk gevraagd of er nog wensen zijn op het gebied van een aperitief, drankjes / wijn en koffie. E.e.a. wordt te zeer aangeprezen. Het water op de tafel is ' gewoon' te duur. Hoewel we van een prima weekend hebben genoten blijft het idee hangen, dat de prijs-kwaliteit verhouding niet klopt.
Mylotte B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Bij het arrangement van 2 nachten was een 3-gangendiner inbegrepen. Brood met boter werd aangeboden, maar niet gratis. Als aperitiefje werden er wel wat olijfjes op tafel gezet.
Voorgerecht was een soepje. In ons geval een mosterdsoep, deze was rijk en vol van smaak.
Hoofdgerecht was heekfilet in een krokant jasje. Duidelijk bereidt naar de smaak van ouderen (overgroot deel van gasten was 65+). Vis had een goede quison, maar krokante jasje was vet. Eronder lag aardappelpuree, smaakloos en erg machtig. Garnituur was simpel en karig. Dessert mooi opgemaakt maar niet lekker.
Personeel is vriendelijk maar overdreven betuttelend. Oudere mensen zullen dit als prettig ervaren, jongeren zijn hier meestal niet van gediend. De inrichting is sfeervol, warm mede omdat het zich in een oude boerderij bevindt. Ik mistte muziek op de achtergrond.
Magda S.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
Wij hebben 3 nachten in het hotel gelogeerd,Het ontbijt was prima
en we hebben er 2 dagen gegeten
we hadden als voorgerecht paprikasoep en carpartio allebei heerlijk
hoofdgerecht de parelhoen en varkensmedallions waren heel lekker en mooi geserveerd
De bediening heel vriendelijk
Heleen D.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Mensen, wat een mooi terras. Helemaal met dezelfde kleuren en decoratieve voorwerpen restylet . Aan alles is gedacht, zelfs een soort plaid voor als je het koud krijgt... De bediening was dik in orde: aardig en super correct. Wij hadden een pannenkoekenmenu, met een lekker soepje vooraf, een heerlijke "grootmoeders" pannenkoek en een toetje op maat. Geen enorme bel maar een prachtig bord met twee bolletjes en toebehoren. Kortom, een aanrader! O ja, op de achtergrond is het gekwetter van allerlei leuke vogeltjes te horen.....