De Gloepe

7,2

Jouw recensie over het restaurant De Gloepe

Rena N.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Valt keer op keer tegen, met kinderen moet je hier al helemaal niet zijn. Prijzen veel te hoog voor het gebodene. Service kan veel beter, bediening ook. Ze zien zichzelf op een niveau waar ze nooit zullen komen.
Gerda G.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Ook wij zijn hier eens geweest met dinerkaart met de voorwaarde dat je een driegangenmenu nam. Dit uiteraard gedaan alleen mijn man vroeg om koffie i.p. v. ijs.
Dit was prima! Bij het afrekenen vertelden ze doodleuk dat de bon daarom niet meer geldig was en we gewoon moesten betalen.
Vanwege de koffie. Wij hadden van tevoren aan gegeven dat we de bon hadden maar zeiden niets toen we vroegen om koffie i.p.v ijs!
Heel flauw.
B.A. O.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
je zit er op een bijzonder leuke en mooie locatie, vandaag heerlijk in de zon op een gezellig terras. maar,
.... de bediening is nogal opdringerig, de kwaliteit van het bestelde, rond uit bedroevend slecht ! aspergesoep met heel veel lente ui en een stukje asperge, daarbij zwart verbrande toast. huisgemaakte gehaktballetjes.? Voor bij de borrel. Zijn keiharde gefrituurde kogels, in plaats van de gevraagde mosterd,kwam er chilisaus uit een flesje bij. schandalig! de medewerker die ik daarop aansprak nam eea mee en kwam enige tijd later terug met de mededeling dat er een nieuwe portie zou worden klaargemaakt in de oven zoals het volgens hem hoorde. Geen excuses niks.
dit is al onze derde slechte ervaring oprij. nu weten wij het zeker, wij komen hier nooooooit meer! dit bedrijf is geen aanrader maar een afrader!!!!!
jammer, jammer, jammer, want je zit er mooi op een gezellig terras.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2017
We zijn op zondagmiddag hier geweest voor het stampotbuffet werkelijk een aanrader ,keuze uit twee stamppotten een heerlijke bonenschotel ,ook kun je genieten van maar liefst drie soorten vlees pittige gehaktbal heerlijke speklapjes en malse kippenbouten
Het personeel was aller aardigst en behulpzaam in de sfeervolle boerderij ,kortom het was TOP
Sjaak H.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Hebben hier 2 nachten gelogeerd. In een woord geweldig. Prima kamer en heel bijzonder etagère ontbijt. Ruim voldoende en wat overbleef mocht je meenemen. Diner was ook prima. Personeel vriendelijk en behulpzaam. Wij komen zeker hier terug.
carina M.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2017
Het hotel is super, maar het restaurant maakt de pretenties niet waar. Wij hadden wat te vieren en kozen voor het 3 gangen proeverij-menu, a 44,50 pp. Dit menu sloeg echt nergens op. Een proeverij is een keur van gerechten van de kaart. Op de kaart stonden lekkere dingen: wildstoofpot, zeebaars, geconfijte eend, etc. Wij kregen twee bieflapjes, een klontje varkenshaas en een stukje gebakken zalm (allen niet op de kaart). Bij de voor- en nagerechten was het al niet anders. Het voorgerecht bestond uit een stuk makreel, een stukje paté, een ijskoude hartige petit four (waarschijnlijk garnituur bij een á la carte gerecht), zo uit de koelkast geplukt, en een stukje ijskoude rilette van eend (waarschijnlijk ook garnituur bij een ander gerecht). Het dessert bestond ook uit garnituur (stukje brownie, stukje cheesecake, bolletje karamelmousse, bolletje kaneelijs) van de desserts van de kaart. Dat is toch werkelijk geen proeverij! En dat voor die prijs! We hebben duidelijk de foute keus gemaakt in dit restaurant, want een simpel pannenkoekenmenu van 17,50 zag er bij onze buren prima uit. Wij voelden ons zwaar bekocht. De bediening is overigens zeer vriendelijk en de sfeer in het restaurant gemoedelijk en gezellig. Dat redde de avond.
k.atema001 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2016
3-daags arrangement incl diners geboekt! Enorme gastvrije ontvangst!
Ontbijt eenvoudig maar prima van kwaliteit en goed presentatie.
3-gangen keuzemenu had ruime keuzen doch wel met supplement bij betalen. Zeer grote porties, eigenlijk te groot! Kwaliteit is goed en er wordt meegedacht, zoals saus apart serveren. Bediening is heel attend en professioneel. De kerstdrukte heeft geen invloed op de service gehad. Decoraties restaurant overweldigend maar erg sfeervol! Gaan zeker nog eens langs!
wout K.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Hier met mijn vrouw gedineerd, een proeverij van diverse gerechten, wat een verrassing en wat goed kan men hier koken, het ene gerecht smaakte nog beter dan het andere, de bediening was bijzonder vlot en adviseert uitstekend als men afwijkende gerechten wil hebben, een heerlijke Chileense huis wijn erbij ronde het geheel af, Het decor was gezellig, linnen servetten kristallen glazen, een waar feestje om hier te eten
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
We hebben heerlijk gegeten in werkelijk schitterende ambiance alles was prima netjes en goed.
Ook de uitleg van de gerechten en wijnen waren uitstekend
Zeker een aanrader

W. N.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
De kaart is wat pretentieus met bijbehorende prijzen. Maar het eten zelf viel erg tegen. De tomatensoep leek uit blik te komen, de vissoep was redelijk maar met diepvriesgarnalen, de olijven bij het aperitief waren zoet, de knoflooksaus smaakte naar Calvé (en ook hier veel te zoet). De bediening was vriendelijk en snel, maar ging samen met de keuken totaal de fout in met de desserts. Zonder overleg werd de cheesecake geserveerd met ananas omdat de aardbeien op waren, een kinderijsje werd vergeten, een ander dessert was niet compleet maar werd toch uitgeserveerd met de mededeling dat de keuken het bolletje ijs was vergeten. (waarom stuur je het dan niet direct terug naar de keuken, denk ik dan.) Echt, een restaurant dat dit eten serveert, mag zijn prijzen echt flink naar beneden aanpassen.
Jac. K.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
wij zijn 3 dgn. geweest met 6 personen..hebben 3 ebikes gehuurd ,zij konden het verzorgen,wat denk je wat ze rekenen?10.50 per fiets meer ,als zij het doen..terwijl 100m.verder dhr.Slot de fietsen zelf verhuurd voor 17.00.euro dus pakken zij 10.50.per fiets...schandalig...de handdoeken zijn nat en stinken .!!!!!Eten zit bij het arrangement ,dan moet je iedere dag hetzelfde eten anders vragen steeds supplementen van 5.75.euro voor hoofdgerecht en supplementen voor voorgerecht en voor desserts..dus alles bij betalenAls je campari vraagt hebben ze vergeten te bestellen...ijsklontjes zijn er niet ...ook niet na 2 dagen...en zo kun je doorgaan.....Eens maar nooit meer ....het voelt als opgelicht worden...voor 6 personen tegelijk geboekt direkt bij het hotel...toch 3x boekingskosten per stel betalen á 17.95.euroWij hebben zoiets nog nooit meegemaakt...zeer slechte bediening met het ontbijt [aan tafel]moet overal om vragen koffie -thee-enz.vleeswaren -kaas- enz.vergeten....Een vreselijk hotel............nooit naar toe gaan..ze rekenen overal geld voor...wees op uw hoede....
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016

We hebben heerlijk gegeten in een werkelijk schitterende ambiance heerlijk echt verwennerij
Het personeel was alleraardigst vriendelijk en was zeer goed in de kennis en uitleg van de gerechten en wijnen
Het was weer.een Top avond

s K.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Overpriced en een enorme discrepantie tussen wat op de kaart staat en op het bord verschijnt. Drankjes worden dubbel afgerekend, kraanwater met citroen a 3,50 per liter, kindermenu voor volwassen prijs, enzovoort. Voelt inderdaad als een Gloepe, maar dan voor een gast in plaats van voor een eend.
t.bijl .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
De eerste avond hebben we hoge verwachtingen, voorgerecht zalm was op zich lekker maar veel te veel, al een complete maaltijd. De mosseltjes gewoon, niets bijzonders. Hoofdgerecht kippendij was te doen allen geen kerrie geproefd en evenmin rozijnen, een slappe puree vergezelde het geheel. Mijn partner nam een biefstuk, medium gebakken. Was echter te doorbakken en daardoor taai. Toen hij daar iets van zei werd er gezegd "ja, dat kan voorkomen", de helft is dan ook niet opgegeten.
De tweede avond (toen met z'n vieren) was de soep goed te doen alleen de rilette van kabeljauw was niet te eten, vet van de saus en nauwelijks vis te vinden. De procureur was veel en veel te zout, nauwelijks groenten en een slap pureetje, de sukade stoofpot was redelijk maar ook hier nauwelijks groenten en een slap pureetje, de witvis was te eten maar niet echt wat je verwacht van een culinair gebeuren. Ook de volgende dag viel het behoorlijk tegen, het culinaite wordt absoluut niet waargemaakt en de kwaliteit/prijs is niet in verhouding. Wat ook storend is dat als je een arrangement boekt inclusief diner, je een kaart krijgt waarbij je bij de meeste gerechten moet bijbetalen, dat voelt als oplichterij want je krijgt bijna niets zonder bij te betalen. En dat je moet bij betalen voor een klein karafje kraanwater (met z'n vieren nauwelijks een glas) terwijl de wijn rijkelijk vloeit is helemaal het toppunt. Kortom voor ons de eerste en laatste keer met een katerig gevoel.
AatjeD .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Op 31-7 aten wij in restaurant De Gloepe een 3-gangen diner. Mijn man nam rundercarpaccio, een stoofpotje kippendij en als nagerecht cheesecake. Ik nam Spaanse uiensoep, het stoofpotje kippendij en panna cotta. De carpaccio smaakte goed maar zag er niet professioneel uit, volgegooid met van alle. De uiensoep was wel goed, maar ik zag en proefde er niets Spaans aan, het stoofpotje kippendij vonden wij meer een kom kippenragout met wat aardappelpuree eronder en zonder de kerrie die erdoor moest zitten. De cheesecake smaakte goed en de panna cotta was verstopt onder koekachtige dingen die er niet echt bij pasten en de panna cotta zelf was een erg stijf puddinkje. Alles was best te eten, maar wij vonden het 2-sterren eten voor 4-sterren prijzen. De prijs-kwaliteitverhouding klopte echt niet. Geen aanrader wat ons betreft.
Folkert F.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Bij de Gloepe in Diffelen is het niet altijd gniffelen. Het diner was zeer wisselend van kwaliteit.
De mosterd soep was goed , maar niets bijzonders. Niet iets eigens, behalve dan dat het werd opgediend in een weckpot. Dat wekt een verkeerde indruk en maakt mij niet blij. De drentse worst in de soep was goed, maar het is lekkerder als de stukjes worst kleiner waren geweest. De gebakken mossels in knoflook met tzatziki was goed, maar qua presentatie onder de maat met een berg verlepte sla onder de mossels. Trouwens opvallend, dat de mossels in waren gebakken, terwijl de tzatziki al bol staat van de knoflook. Dat vind ik een beetje dubbel op en dat is helemaal niet nodig. Als hoofdgerecht een stoofpotje van kippendijen met kerrie en rozijnen.
De dijen waren voortreffelijk, maar ik heb geen Kerrie geproefd en geen rozijn gezien. De garnituur bij het potje was nogal smakeloos en de daarnaast geserveerde rabarber flauw, terwijl de gebakken krieltjes veel te kort in de pan hadden gelegen om smakelijk te zijn.
De witvisfilet in kruidenkorst was goed; de kruidenkorst had wat pittiger kunnen zijn omdat aan witvis op zich weinig smaak te onderscheiden valt. Over de garnituur heb ik hiervoor al het nodige vermeld. Er is geen wijn kaart. derhalve moet men kiezen uit flessen en glazen op grond van de druif die je graag wil consumeren.
Omdat het diner vanwege het mooie weer buiten op het terras werd uitgeserveerd had het personeel het extra druk en daardoor ook weinig tijd voor de gasten. Op vragen werd op obligate manier ingegaan zonder daarbij de indruk te wekken echt in de gast geinteresseerd te zijn.
Ik vind het een prestatie om op de ongelijke vloer van het terras ( verschillende soorten tegels en stenen) het voor elkaar te krijgen dat de tafels en stoelen niet wiebelen. Daarentegen zijn de buiten stoelen ongeschikt om aan tafel ontspannen te kunnen eten. Te laag tov de tafel en de leuning te schuin naar achter, waardoor je als je met je rug tegen de leuning wil rusten je teveel achterover helt en daardoor de afstand tussen bord en mond te groot wordt en de kans op knoeien onevenredig wordt vergroot. Buig je voorover dan blijft de bovenkant van je broek achter de rugleuning steken. Dit is met een kussen niet verhelpen, want die valt ertussen uit op de grond.
De ambiance buiten is rommelig. Veel bordjes met teksten en daardoor zeer onoverzichtelijk.
Binnen is het veel intiemer en aangekleed met verschillende soorten snuisterijen en dat maakt
het geheel erg gezellig. Hierdoor wordt het cijfer voor décor opgekrikt.
Atelier H.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Een half pension arrangement bij De Gloepe (authentieke boerderij) is genieten. Geweldig uitgebreid ontbijt, aan tafel geserveerd. De 3 gangen diners, telkens weer verrassend. Met heerlijke amuses van de chef-kok. Goede service en als de gast wensen heeft, wordt hier gehoor aan gegeven. Decor erg smaak- en sfeervol. Tevreden gast!
Gerard P.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Zaterdagavond 28 mei hier gegeten vanwege onze trouwdag,mijn vrouw had de biefstuk en ik de eendeborstfilet,het was hartstikke druk maar dat was niet te merken,alles goed georganiseerd,prima service en het eten geweldig,dikke complimenten voor leiding en personeel
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Allereerst het decor. Ik denk dat over de inrichting zeker zeer diep is nagedacht, maar mijn smaak is dit niet. Te druk, te vol met als gevolg dat mooie ornamenten, zoals de lampen, niet tot hun recht kunnen komen. De bediening is attent maar wel wat betuttelend, ook wat oudere gasten kunnen nog steeds zelfstandig nadenken.Dan het eten. Met deze prijsstelling wek je verwachtingen. Soep in weckflessen is een ander niveau en komt, voor mij, niet smakelijk over. Ook vlees van het Vechtdalrund heeft een bepaalde gaarheid nodig om smakelijk te zijn, bijna rauw is niet smakelijk.Puree hierbij was smakeloos.
Al bij al heeft dit bedrijf, mijn verwachtingen niet geheel waar gemaakt. Jammer
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Heerlijk tweede kerstdag aangeschoven bij de kerstbrunch ,en we hebben weer genoten van het eten de gezelligheid en de Styling van deze prachtige oude boerderij.
Het personeel is altijd vriendelijk en gastvrij.
Nadat we een compliment hadden gegeven over de gezellige inrichting en de sfeer vertelde hij ons dat het in Januari het helemaal in een nieuw jasje wordt gestoken dat betekent dat we zeker nog een keertje terug komen om de nieuwe ambiance te aanschouwen (kan haast niet mooier we zijn dan ook zeer benieuwd )