De Globe

Akerkhof 22 9711 JB Groningen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Globe

Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Keuze uit drie hoofdgerechten, waarvan een vega. Niks bijzonders, wel veel en prima eten voor weinig geld. Varkenshaas met gorgonzola, gebakken aardappels, broccoli. Prettige sfeer en ambiance, vriendelijk en vlot personeel.
Jw7466 .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2015
Vaak hier geweest voor een lunch of diner, en altijd een grote portie van een 'simpel' maar goed bereid gerecht. De prijs / kwaliteit verhouding is uitstekend, en de bediening uiterst vriendelijk en informeel. Soms duurt het een poosje voordat je wordt opgemerkt, maar dat wordt altijd door het enthousiasme van het personeel goed gemaakt.
Elisabeth77 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Eten was voor ons het niet het voornaamste doel. Vooral de ambiance van de globe is waar je voor gaat. Het personeel deed heel erg zijn best en er hing een ongedwongen sfeer. Het eten was voor de prijs zeker voldoende. Voor geschikt als je geniet van de opzet van het restaurant en snel iets wil eten.
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2014
Na al heel lang uit Groningen weg te zijn had ik een dagje Groningen met mijn vriendinnen gepland.De afspraak was dat we aan het eind van de dag in eterij de Globe zouden gaan eten. het menu had ik al uitgeprint. Alleen was de locatie niet duidelijk overgekomen en heb ik maar een telefoontje gepleegd. En daar hebben wij geen spijt van gehad, heerlijk gegeten en wat een vriendelijke bediening. Het was helemaal top! Wij komen zeker weer.
Josje B.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Ik ben hier nu twee keer geweest en vind het echt een goed begin van de avond. Lekker eten, erg betaalbaar (hoofdgerecht tussen de 7 en 8.50), grote porties en bediening die echt hun best doen en heerlijk informeel en vriendelijk zijn .Gister hier geweest met een grote groep, allemaal driegangen menu besteld, en dit ging helemaal goed. snel kregen we de verschillende gangen geserveerd, drankjes op tijd, vragen of we nog dingen misten etc. Monchou taart als toetje was heerlijk. Echte aanrader voor een ongedwongen avondje uit met het vriendelijkste personeel :-)
Janke S.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2013
Vandaag heb ik met een groepje bekenden (stamgasten) heerlijk gegeten. Ik nam het vegetarische menu: groenten met tempura; flensje gevuld met geitenkaas, honing en walnoten; aardappelkoekjes. Vooral het flensje was erg lekker.
Ook nam ik bij een kop koffie het toetje van de week: in de keuken zelf gemaakte, verrukkelijke citroenkwarktaart, met vruchten en slagroom geserveerd. Een ware tractatie.
De bediening is informeel (ze kennen ons) en zeer prettig in de omgang.
Het decor: huiskamerformule, ik houd het op een 9. Binnenkort zitten we weer buiten in de avondzon op het terras voor de zaak.
Janke S.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Vandaag heb ik met twee kinderen in de Globe gegeten: 2 kindermenu's en voor mezelf pasta met zalm en paksoy.
Een ongebruikelijke combi, ik ben niet zo dol op paksoy, maar de zalm vond ik erg lekker en goed bereid.
Ik ben één van de stamgasten, daarom ontmoet ik er vaak bekenden en heb er gezellige kletspratjes bij het eten.
Zo ook vanavond was het weer zeer gezellig.
De charme vind ik ook dat mensen die elkaar niet kennen wel bij elkaar aan tafel kunnen zitten en in gesprek raken: een huiskamerformule, uniek voor Groningen.
De bediening i.h.a. en vanavond ook weer: prettige mensen die erg hun best doen om het je echt naar de zin te maken.
De kinderen kregen leuke surprises; zij zijn vaker met me mee geweest en komen er graag.
Marlinde G.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2012
Enkele weken geleden op zaterdagavond hebben we hier met een aantal vrienden op het terras gegeten. Van belang is om te weten dat dit restaurant (of deze eeterie) wordt gerund door mensen met een zekere beperking. Hoewel het eten niet heel speciaal is, is het wel lekker en de porties zijn enorm. Het grote nadeel echter is de kneuterigheid van de bediening: mensen die vergeten dat je drinken hebt besteld, witbier dat 'ineens' op is. Stress wanneer je twee gangen tegelijk bestelt, en vervolgens horen dat ook een aantal van de nagerechten niet beschikbaar is. Hoe dan ook: de bediening is wel enorm vriendelijk en je merkt dat ze enorm hun best doen om het naar je zin te maken. Als je zin hebt om een goede portie lekker ongecompliceerd eten te krijgen en best bereid bent wat langer te wachten op je eten en je drankjes, dan zit je hier op het juiste adres. Het decor krijgt een 7, maar we hebben alleen buiten gezeten.