De Gildenborch

Raadhuisplein 1 3433 ZA Nieuwegein Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Gildenborch

Rien I.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
Voor de tweede maal hier gegeten en het was weer geweldig. Een prima concept dat drie gangen menu. Je krijgt voldoende en het is gewoon lekker. Vooral die frieten, echt zalig.
Nu nog beter weer en kom ik een keer op jullie terras aan het water eten.
Jorrit K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Heerlijk gegeten bij De Gildenborgh met zijn drietjes (twee volwassenen en een kleuter). Als hoofdgerecht hadden wij de Mixed Grill en de Jumbo Garnalen. Alles was goed bereid, en ook de geserveerde patat was heerlijk. Dat laatste klinkt simpel, maar goede patat is een groot goed en daar gaan restaurants nog wel eens de mist mee in: hier absoluut niet, complimenten. De individuele hoofdgerechten waren wel aardig aan de prijs (kipsaté voor 18 euro?), ze sturen duidelijk aan op het 3-gangen menu voor een aantrekkelijke prijs. Dat was het enige minpuntje, de kwaliteit was prima. Gastheer (volgens mij de eigenaar) en bediening waren in één woord fantastisch.
Ietje66 .
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2016
Met eetgroepje, 6 zusters, goed en gezellig gegeten bij Gildenborch! Was 2e keer!
Eten was prima zeker in vergelijk met prijs, bediening leuk en goed en decor zeer verzorgd!
Ruim 3 uur prima gezeten op goede bank en stoelen!
En dit allemaal in het gezellige pittoreske Vreeswijk!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Per uitnodiging voor een verjaardag. Lunch om 12.00u en door onvoorziene omstandigheden werd dit pas 15.00u Maar ook deze tijd bleek ook deze tijd niet haalbaar, en werd het 15.30 eer we aan tafel konden. Dat was nog niet het ergste, maar dat er gezegd werd dat men "extra vervelend is" als er gevraagd word hoe lang het nog duurt......
Gitteab .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
Restaurant ziet er goed uit, locatie goed, bediening goed, maar qua afspraken twijfelachtig en buitengewoon onvriendelijke en onbehulpzame "gastheer".
Tip: vraag altijd om een schriftelijke bevestiging om miscommunicatie te voorkomen.
Sjaan_3 .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
super gezellig gegeten! Heel erg verwend door de vriendelijke bediening in een heel mooi en gezellig ingericht restaurant. Volop aandacht voor de gasten en veel keus op de vernieuwde menukaart, er is voor iedereen keus genoeg. De zelf gemaakte friet was erg lekker en het was moeilijk kiezen welk dessert we wilden! Wij komen zeker terug!
John T.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Even geen zin om te koken en zochten een plek om simpel en betaalbaar te eten.
Voor het eerst naar de De Gildenborgh. 2x de uiensoep en 2 keer de kipsate genomen. Wat je er van mag verwachten als een professionele kok het klaarmaakt. Smaakvol, maar wat vlakjes, op de groene salade na die goed aangemaakt was. Ruime portie waar verder niets mis mee was.
De dame die bediende was allervriendelijkst en deed haar best om je welkom te laten voelen.
Maar wij telden op een hele zaterdagavond maar 12 gasten. Dan is de zaak wat kaal en mist het sfeer. Dat is zonde want dit soort restaurants kan Nieuwegein goed gebruiken, gewoon gezellig een hapje eten uit de "Nederlandse" keuken. Als ik zou weten dat de zaak voller zat, zou ik er sneller naar teruggaan.
Jeroen D.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Met zijn tweeën gegeten bij de Gildenborch. Als een van de weinige zaken open op maandag in Vreeswijk. Het voormalige Poelzicht is sinds 1 jaar in andere handen en de zaak is geheel veranderd. Vooraf stokbrood met kruidenboter (van het huis), als hoofdgerecht 1 x kipsaté en 1 x biefstuk. Beide goed bereid, lekker warm, smakelijk vlees met frites en mayo. Jus bij de biefstuk en voor beiden salade bij het hoofdgerecht. Heerlijk Warsteiner tapbier en voor de bob spa blauw. Gezellig interieur, comfortabele tafels en stoelen en vriendelijke bediening. We gaan zeker nog een keer terug.
Diana .
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
Vanavond gegeten bij Gildenborch. Een rustige avond in het restaurant dus alle ruimte voor aandacht voor de gast zou je denken. Helaas liet de bediening het volledig afweten. Het eten was super, er staat een goede kok in de keuken. Daar valt niets op aan te merken. Echter het brood met smeersel dat we bestelden om te delen als voorgerecht kregen we halverwege ons hoofdgerecht. Niet echt goed getimed door de jongeman die onze bestelling opname. Maar het toppunt was de bestelling van een kop thee, waarbij ik wel het glas met heet water kreeg maar vervolgens na een paar minuten zelf na de bar kon gaan voor een theezakje. De dame die me het water had gebracht was in geen velden of wegen meer te bekennen. Jammer voor het personeel in de keuken die het duidelijk wel begrepen heeft, het bedienend personeel lijkt niet goed te weten waar het mee bezig is.
Van-riet .
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2015
Vandaag 13 september wilden wij een hapje eten, het was niet druk een paar gasten nog op het terras en een paar gasten in het restaurant, we zaten tegenover de bar, waar 3 medewerkers druk met elkaar aan het praten waren. We hebben een tijdje gezeten, maar we werden totaal niet opgemerkt, dus zijn we na verloop van tijd maar vertrokken en hebben heerlijk gegeten bij een ander restaurant, waar we wel welkom waren.
Sarsina .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
We waren trouwe bezoekers van de voorganger Poelzicht. Toen de Gildenborch net geopend was zijn we wat wezen drinken. Zelf hadden we niets te klagen maar we zagen dat veel klanten niet opgemerkt werden en dat velen het terras verlieten omdat ze niet bediend werden. Enfin, na lange tijd , vandaag dus, weer geprobeerd en voor ons begon het weer goed. We werden snel bediend en dachten dat het nu geregeld was. Ander personeel leek de zaak te klaren. Maar toen bleek weer dat nieuwe klanten over het hoofd werden gezien. Het personeel was druk met opruimen van tafeltjes en bordjes "gereserveerd" te plaatsen maar zag gewoon de nieuwe klanten niet met als gevolg dat we weer een gezelschap van 6 personen uiteindelijk zagen vertrekken. Zelfs het opsteken van een vinger van een stel dat al 20 minuten geduldig had afgewacht werd over het hoofd gezien en toen ze uiteindelijk een koffie en een jus d'orange kregen was het weer tien minuten verder. Nogmaals, wij hadden zelf niets te klagen, maar als het bedrijf zo doorgaat zullen ze weinig klanten overhouden, ondanks de ligging en de kwaliteit.

Antonia en Ton Wamsteeker
Lopik
wampieton@me.com
Wimvanvoren .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Bij deze een update. We zijn vandaag, op uitnodiging en kosten van de eigenaar, weer bij Gildenborgh wezen gegeten. Dit keer een prima ervaring. De Gildenborgh heeft er nu weer een enthousiaste supporter bijgekregen.
Wimvanvoren .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Gisteravond (vrijdagavond) om 20:00 gereserveerd. Blijkbaar is dit dag/tijdstip wat het restaurant niet goed uitkomt. De bovenzaal was verhuurt voor een feest en de organisatie voor dit feest was blijkbaar belangrijk dan de gasten in het restaurant. Na eerste drankje moesten we 15min wachten op de kaart, welke we zelf maar gevraagd hebben. Ondanks dat het erg rustig was in het restaurant duurde het 45 minuten voordat we het hoofdgerecht kregen. Op het dessert hebben we zeker 50-60 minuten moeten wachten. Door de open keuken konden we zien dat de keuken erg druk was met schoonmaken van de keuken en met het feest. Op zo'n manier doen ze zeker NIET aan klantenbinding.

Bij deze wil ik even een aanvulling geven op mijn vorige recensie.
We hebben al een snelle reactie gekregen van de eigenaar. Hij vind het heel vervelend zoals het gelopen is en heeft ons uitgenodigd om binnenkort, voor zijn kosten, weer te komen eten. We gaan graag op zijn aanbod voor een positieve ervaring