De Gezelligheid

Meer informatie over restaurant De Gezelligheid

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag 11:00 - 21:30
Zaterdag en Zondag 12:00 - 21:30

• Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Lang
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Twee jaar geleden waren we hier al eens met ons 8-en geweest voor een zgn. spiegelmenu dat toen zeer in de smaak viel. Dat er eens een recensie tussen zit die beneden N.A.P. scoort, kan altijd gebeuren. Maar zoiets weerhield ons niet om hier nogmaals aan te schuiven maar nu met 11 mensen. Dat is en blijft altijd een hele toer voor een brigade omdat het verder ook nog vol zat.

We kregen een lange tafel bij de entree toegewezen en dat viel tegen doordat er een constante tocht was ondanks de gordijnen voor de steeds open en dicht gaande deur. De opname van de dranken ging vlot evenals de menukeuze. We hadden gekozen voor het voor- en nagerecht van het spiegelmenu maar het hoofdgerecht was een individuele zaak.

De doorlooptijd van de gangen viel tegen, dat had vlotter gekund. Maar wat er dan op de spiegelplateaus wordt uitgeserveerd, mag er zijn. Niet alleen een fraai plaatje maar ook qua textuur. Tussen de beide spiegels dan de hoofdgerechten (op een bedje van groenten) vielen ook bij iedereen in de smaak. Bijgerechten waren een kommetje frites en gebakken aardappelschijfjes met een miniportie mayo.

De bediening was over het algemeen in orde ondanks de volle bak in dit gezellige huis. De ambiance is aangenaam te noemen maar kies alleen geen tafel bij de deur! Het gemiddelde cijfer op Iens voor de keuken verdient wat ons betreft minimaal een 8 en zeker niet minder. Helaas was het de hele avond behoorlijk rumoerig door de vele gasten in groepsverband. Parkeren is hier aan de ventweg van Amersfoort naar Maarn overigens geen enkel probleem.
Stéfanie D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Heerlijk gegeten bij "De Gezelligheid". De bediening was super. Ik werd zelfs na afloop in m'n jas geholpen door een leuke jongeman. Het eten was ook voortreffelijk en de rosé smaakte bijzonder goed. De ambiance straalt ook letterlijk gezelligheid uit. Al met al een super avond gehad.
Leinwand .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Vanavond in de gezelligheid gegeten. Pompoensoep kwam direct uit was geel van kleur en smaakte nergens naar. Ook de consistentie was niet aantrekkelijk. Net een babyhapje. toen ik aangaf dat wij de soep niet zo lekker vonden kregen wij als antwoord: andere mensen vinden hem wel lekker (?).
Als hoofd gerecht hadden wij Japanse maaltijd salade. Zag er mooi uit. alleen erg veel vlees en weinig salade. Bovendien was het vlees heet. Eigenlijk leek het niet op een salade maar een vlees hoofd gerecht. Kortom het eten viel ons erg tegen. Bovendien zaten de rieten stoeltjes zonder kussentjes nogal hard. Het uitzicht was wel mooi en de drankjes waren prima. Voor eten niet voor herhaling vatbaar.
Suusy B.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Vanavond met zijn 5en gegeten, duurde wat lang tot de gerechten doorkwamen.. Bediening wat onervaren zo einde van het terrasseizoen. Bij het serveren van de drankjes wordt er gevraagd of de gast wel een nieuw glas wil. de onderzetter werd naar je toe gegooid omdat de ober zich geen houding wist te geven en wat onzeker was. Ook de verlichting was slecht geregeld zodat je de vis niet kon fileren. Als je dan om een ander tafeltje vraagt wordt er doodleuk gezegd dat ze geen tafeltje hebben met meer verlichting. Uiteindelijk Zijn we zelf verhuisd en was al stuk beter. De mixed grill was allemaal wat taai en droog. Ik ga er niet nogmaals heen. Erg jammer want het terras is erg leuk maar laten een hoop puntjes liggen.
Bert B.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Afgelopen zaterdag een diner gebruiken. Voorgerecht aspergesoep. Zeer smakelijk zonder bijsmaak. Vers en heerlijk. Hoofdgerecht asperges. Niet te zuinig en prima gedecoreerd. Goede kwaliteit en zeer smaakvol. Nagerecht heerlijke aarbeienmousse met verse aardbeien. Machtig maar niet te zoet. Heerlijk. Prijs kwaliteit is uitstekend. Bediening is attent en vlot. Vriendelijke en jong team.
HelenaJoselyn .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Gister gegeten bij de Gezelligheid voor het eerst en het is heel goed bevallen! We hadden het verrassingsmenu en ze hebben ons zeker verrast! Bedieningspersoneel was erg gastvrij en hielp ons met een goede wijnkeuze. Hier komen we zeker terug!
Pallas23 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Dit is echt een plek om je moeder mee naar toe te nemen en dat heb ik dan ook gedaan. De porties zijn ruim, maar wat ongeïnspireerd. Je kijkt uit op de Leusderheide (en op een drukke verkeersweg), maar de inrichting is nogal vlak en wat tuttig en de verlichting is ronduit slecht. Dat schept geen sfeer. er waren diverse grotere gezelschappen. Bediening is vlot, persoonlijke en vriendelijk. Als voorgerecht had ik carpaccio van kalfsvlees. Dat bleek uit een enorme berg plakjes vleeswaar te bestaan met daaronder salade (?). Mijn moeder was erg blij met haar beignet champignons met remouladesaus, een maaltijd op zich. De hoofdgerechten: in een van de sliptongetjes trof mijn moeder kuit aan. Dat is een absolute faux pas. Temeer daar a. de bediening dit niet begreep en b. de kok dit dus niet gezien had en c. het restaurant er verder niets mee deed in de vorm van een kop koffie aanbieden of zo. Zelf had ik een hoofdgerecht van een duo van gepocheerde kabeljauw en zeebaars, een nogal saai gerecht. Het garnituur was oubollig, plukjes gekookte groenten, slappe frites en ´gebakken aardappelen´ die uit gefrituurde aardappelpuree bleek te staan (diepvrieszak grootverpakking). Het deed allemaal erg denken aan Alberts Corner uit de jaren zeventig. Maar mijn moeder vond het top! En we hadden ook zeker een leuke avond.
Edwin N.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Afgelopen weekend ons jaarlijkse bestuurs-uitje afgesloten met een heerlijke avond bij De Gezelligheid. Het restaurant doet wat ons betreft zeker haar naam eer aan, want gezellig was het zeker.

Ons gezelschap bestond uit 8 personen en we besloten voor de proeverij te gaan. Het voorgerecht was verbluffend, twee grote spiegels vol heerlijke gerechten. Het was jammer dat het hoofdgerecht door dit spektakel niet helemaal de verwachting waar kon maken, maar het nagerecht was dan weer van eenzelfde kwaliteit. Al met al een heerlijke avond gehad, zeker voor herhaling vatbaar.
Louis1948 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
We hebben dit restaurant 2 keer bezocht voor een lunch. De ontvangst is bijzonder goed. Je krijgt alle aandacht en goed advies. Kortom je voelt je hier echt te gast. De lunch was erg smaakvol en ruim voldoende. Aan te bevelen zijn de uiensoep, het 12 uurtje en de kippenlevertjes. Allemaal even lekker. Mooi uitzicht naar de heide en de accommodatie ziet er bijzonder goed uit. Echt een aanrader!
Ygs Y.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Op een zonnige dag lekker op terras gegeten. Mosselen en een saté. Eten was prima. Niets spectaculairs. Toch met zijn 2-en 65 euro kwijt. Dus niet heel goedkoop.
Leinwand .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Vanmiddag hebben wij met 3 personen gegeten bij de Gezelligheid. Het restaurant ziet er van binnen en van buiten prachtig en sfeervol uit. Mooi terras met uitzicht op de hei. Ook de bediening liet niets te wensen over.
Twee personen hadden een prachtig gerecht: kippenlevertjes en een uitsmijter. Zag er mooi en vers uit. Goede prijs kwaliteitsverhouding. De derde persoon had een vegetarisch gerecht en daarvan klopte de prijs kwaliteitsverhouding niet. Het was een groene salade met asperges, waarvan op de menu kaart stond dat deze gemarineerd zou zijn, maar die marinade viel niet kunnen ontdekken. De tomaten zouden gepoft zijn maar die waren rauw. Er zat een wat scherpe balsamico dressing over, die waarschijnlijk als marinade bedoeld zou zijn. Verder een gepocheerd eitje. Het was het duurste gerecht: 16 euro 75 van het gezelschap en dat is echt te veel voor wat je ervoor krijgt en nog niet eens conform de kaart geserveerd. Jammer. Kan veel beter en in ieder geval fantasierijker. Zeker voor dat bedrag! Ook de rest van de kaart zou wat fantasievoller kunnen. Het is een prachtig restaurant op een mooie locatie, fijne bediening: ik zou wat hoger inzetten met het menu!
Roland V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Prima gegeten, sliptongetjes en eendeborst, alleen jammer dat men geen Kir kon serveren. De crème Cassis was .... op! Dames en heren, voorraad op peil houden!
Peter M.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Een heerlijk lunchadres. Lekkere witte wijn, heerlijke huisgemaakte tonijnsalade. De uitsmijter is ook echt heerlijk, met lekker boerenbrood. Als de zon schijnt kun je op het gezellige terras zitten. Ook een heerlijk adres om te pleisteren als je gaat fietsen.
Anita A.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2014
Wat n slechte service. Carpaccio was totaal uit balans door zure dressing en zure zongedroogde tomaatjes. Stom stom stom, als n braaf meisje opgegeten, en aan hele attente bediening toch meer eerlijk toegegeven dat het eigenlijk niet lekker was. Begripvolle reactie, en ze beloofde een oplossing/tegemoetkoming.
Maar wat blijkt aan het einde van de avond, niks geen oplossing. Mocht niet van haar manager, omdat ik het opgegeten had.
Slechte actie 'de gezelligheid', wat kost nou een kopje koffie aanbieden van het huis om een tevreden klant te houden? En we wilde niet nigmaals klagen, dus hebben we bij het hoofdgerecht ons mond gehouden, zeetong van 30 euro ongelofelijk zout en totaal,z'n geld niet waard.
Hier komen wij echt niet terug!
Boduvin .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Recent bij De gezelligheid gegeten. De bediening is zeer vriendelijk, maar vooral door het wat oudere personeel. De jongere bediening is correct. We hebben buiten gezeten en het decor van het restaurant en de omgeving is prachtig. Het eten is gemiddeld. Ik had bouillabaisse die iets meer smaak nodig had en waarvan de grotere stukken vis droog waren. Het hoofdgerecht was de grill schotel. Helaas waren de kipfilet en varkenshaas ook hier erg droog. De ossenhaas daarentegen was precies goed. De garnituur was niet op smaak gebracht. De drie huisgemaakte sausen, cocktail, kerrie en knoflook waren dat wat het was. Een sorbet met fruit als afsluiting. De prijs kwaliteit verhouding ligt hem niet zozeer in het eten dan wel in de bediening. Die is erg goed en de wachttijd uitstekend. Het maakt niet uit wie een recensie schrijft, het blijft altijd een persoonlijke smaak en een moment opname. Men moet het vooral zelf ervaren. Dat is bij De Gezelligheid misschien wel de moeite waard.
Berry .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Algemeen: Geluncht bij dit restaurant. Het was best warm en we besloten om buiten te zitten. Het buiten zitten was niet echt een aangename ervaring. Er waren veel wespen, vooral bij de bomen. Er hingen wel wespenvangers maar die waren blijkbaar niet echt effectief. Halverwege onze lunch zijn we naar binnen verhuisd.
Eten: Het eten vonden we smaakvol en met zorg bereidt. Diverse smaken kwamen op het bord. De balans mag soms wat beter, de geitenkaas was een beetje veel voor het betreffende broodje. De boerenomelet was goed gevuld maar mag van mij iets 'smeuiger', was een klein beetje aan de droge kant.
Service: De service was ruim voldoende. Ik hou van wat interactie en die was er niet heel erg veel. Het was vriendelijk en beleefd. Halverwege de lunch werd er wel even meegeholpen om ons naar binnen te verhuizen ivm wespen.
Decor: Het decor vind ik buiten een beetje kil aanvoelen. Gladde houten tafels met zwart/witte kleuren. Binnen was het iets gezelliger maar daar kan naar mijn smaak nog wel een verbetering plaatsvinden. Het zag er wel allemaal schoon uit.
Petra R.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2014
Een etentje met 30 collega’s. Dat is altijd een uitdaging voor een restaurant. We hadden gekozen voor het "Spiegelmenu". Als voorgerecht een keuze van diverse voorgerechten. Meloen met rauwe ham, tonijnsalade, carpaccio, gefrituurde champignons, en nog wat zaken. Voldoende keus voor iedereen en ook voldoende hoeveelheid.
Voor het hoofdgerecht hadden we (van tevoren) opgegeven wat we wilden hebben. Er was keuze uit zalm, kabeljauw, grillschotel of tournedos of vegatarisch. Ikzelf had gekozen voor de tournedos. Die werd opgediend met een garni van gebakken spekjes, champignons en gebakken uitjes. Bij mij aan tafel zaten mijn collega’s te smikkelen van meer tournedos, kabeljauw en de grillschotel. Aan de andere tafels werden de andere hoofdgerechten ook geserveerd. En ik zag iedereen smikkelen en smullen. Het hoofdgerecht werd opgediend met witlof met ham en gesmolten kaas en patatjes met diverse sausjes. Geen haute cuisine, maar goed bereid en voldoende.
Ook het dessert werd op een grote spiegel geserveerd met een variatie van ijs, taart en zoete gerechten. Dat is een prima oplossing voor een groot gezelschap.
Daarna hebben we nog koffie en thee gedronken met een gewoon roomboterkoekje en voor sommigen een alcoholische versnapering.
De bediening was attent en ondanks de grote groep zeer persoonlijk. We voelden ons zeer gastvrij ontvangen.
Het restaurant ligt aan de ventweg van een provinciale weg. In het onker is het even zoeken hoe op de ventweg te komen. Voldoende parkeergelegenheid en dat was voor ons een belangrijk kriteruim omdat we collega’s hebben die uit Zeeuws Vlaanderen en uit Friesland en Groningen komen. Dus Leusden is dan mooi centraal gelegen in NL.
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
Op tweede Kerstdag met 4 personen van een heerlijk brunch genoten. Het was de rit uit Loosdrecht waard.
Het voorgerecht aan tafel geserveerd, op spiegels een ruim gesorteerde keuze aan prima gerechten, carpaccio, zalm, pate, pasta en fricandeau. Daarna een buffet, smakelijk, maar niet al te veel keus. Zalm, beenham en kippedijen (met vel ?!) Vervolgens een prima ijs en chocolade dessert. Ruim gesorteerd, en heerlijk ijs.

De Gezelligheid is een mooie, sfeervolle zaak met uitstekende en deskundige bediening.

we gaan hier zeker binnenkort gewoon dineren.
Apetito .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Binnenkomen bij 'de Gezelligheid' is alsof de crisis niet bestaat. Gelukkig was nog een tafeltje vrij en dat hebben wij in geen tijden meegemaakt als wij een restaurant binnenkwamen. Tafeltje bij het raam met uitzicht over de Leusderheide. Frisee, vlotte en leuke bediening. Ondanks dat de zaak vol zat hadden wij voldoende aandacht en namen ze de tijd om de bestelling op te nemen. Wij kozen voor de chateaubriand, aan tafel klaargemaakt. Een waar spektakel in de voorbereiding compleet met flamberen. Het vlees was erg mals en de saus smaakvol, een aanrader! Heerlijk kopje espresso na en weer voldaan huiswaarts gegaan. We kennen de regio rondom Amersfoort goed maar voor ons is dit 'by far' het beste restaurant in de buurt!
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
Zoals het zo vaak gaat, word je getipt. Dan kijk je op Iens.nl, lees je de recensies en zie je mooie cijfers voorbijkomen. Dat was dus genoeg om hier eens te gaan tafelen. We waren met ons 4-en en kwamen in een stromende regen binnen. Gelijk opgevangen door de bediening, jassen en paraplu's aangenomen en een mooi plekje op een verhoging aan het raam. Een vlotte serveerster kwam met de menukaart en nam de drankjes op die kort erop op tafel stonden.

Mijn vrouw en ik gingen voor het op Iens nogal veelgeprezen "spiegelmenu", een selectie van de kok voor zowel voor-, hoofd- als nagerecht v/a 2 personen, uitgeserveerd op een spiegelplaat. Een heerlijk en royaal gerecht voor € 39,95 p.p. alleen kun je dat samen van-ze-lang-zal-ze-leven niet allemaal wegkrijgen. Onze vrienden namen een soep, daarna een smakelijke hertenbiefstuk en hielpen ons daarna met het dessert van de spiegel. Een mooie chardonnay erbij en de avond was geslaagd.

De Gezelligheid is de opvolger van de uitspanning "Bos & Heide" maar dan wel met een volwassen concept. Het ligt aan een ventweg langs de hoofdader van Leusden naar Maarn en heeft ruime parkeergelegenheid. Het interieur is up-to-date en er hing een goede sfeer. De bediening was vlot en attent, bovendien was de afstemming met de keuken prima. De rekening was normaal: € 165,00 voor 4 personen. Wat ons betreft een aanrader voor mensen die een goede keuken willen combineren met een warme ambiance en een gemakkelijke bereikbaarheid ook waarderen.