De Gevangentoren

Boulevard de Ruyter 1A 4381 KA Vlissingen Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Gevangentoren

Suzie Q.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
In mijn eentje bij de Gevangentoren gegeten. Bij de reservering doorgegeven dat ik alleen was, daar is prima rekening mee gehouden. Mooi tafeltje, voor één persoon gedekt, met de stoel richting de Westerschelde. Helemaal goed.
Ik had zin in kreeft, dus ik wilde geen voorgerecht. Als pré-amuse was er een heldere gazpacho, dat smaakte goed met dat warme weer. Vervolgens werd mijn nog ongebruikte bordje voor de amuse weggehaald, want die kreeg ik niet. Andere gasten kregen naast een amuse nog een broodje aangeboden, ik ook niet. Kom op zeg, wat is dat voor ongepaste Zeeuwse zuinigheid! Ik neem verdorie het duurste hoofdgerecht, dan ga je toch niet beknibbelen op een amuse.
De kreeft was zalig, met een lekker garnituur met aardappel, zeekraal, wortel en nog wat groenten. Tijdens het bestellen werd me gevraagd of ik er ook friet bij wilde. Helaas wist de dame van de bediening me niet vertellen of er ook iets van aardappel in het garnituur geserveerd werd, waardoor ik maar 'ja' heb gezegd. Die friet bleek dus totaal overbodig en ik begrijp niet goed waarom er in de betere restaurants steeds vaker wordt gevraagd of je friet bij het eten wilt.
Conclusie; heerlijke kreeft, prachtig uitzicht. Als de bediening wat meer denkt vanuit het perspectief van de klant wordt het nóg leuker.
Polleke17 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
De menu kaart ziet er TE simpel uit. De keuze zou wat groter mogen zijn. Wat je krijgt, smaakt en ziet er beter uit, dan wordt beschreven op de menukaart. Tussen het voorgerecht en hoofdgerecht krijg je amuzes. Borden zijn mooi opgemaakt met leuk bestek en apart servies. De bediening legt precies uit wat ze je voorschotelen en kunnen dit vloeiend in Nederland, Duits, Engels, etc.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
De boulevard van Vlissingen is vreselijk lelijk, als je naar het noorden kijkt, en ongelooflijk mooi met uitzicht op de Westerschelde en de schepen die vlak langs varen. Wij waren nooit erg onder de indruk van de horeca, en namen plaats op het terras rondom de kleine oude gevangentoren. Bitterballen en een biertje, kunnen we ook wat eten? Nee niet op het terras, Hm. Toch de menukaart gevraagd en omdat die er intrigerend uitzag, gingen we naar binnen voor het diner met uitzicht.
We kregen grootstedelijke kwaliteit. Alle gerechten worden heel mooi opgediend, maar niet frunnikerig, en de smaken zijn fantastisch. Zeer creatieve en lekkere doperwtjessoep, steak tartaar die zich kan meten met de beste, makreel, vegetarische risotto, we hebben gesmuld. Hoe lang zit u hier al? Jaren dus...
Weer een vooroordeel kwijt, op naar Vlissingen.
Sandra T.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Het was een heerlijk avondje uit met vrienden! Enorme service! Niet opdringerig maar echt service verlenend. Het eten was echt heerlijk, en genieten. Ik heb dingen gegeten en lekker gevonden die ik nooit zomaar zou bestellen! De amuses! Kortom wij hebben genoten!
Jannie198 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Toch weer een keer gaan eten bij de Gevangentoren.
We zijn deze keer gegaan voor een menu.
Vooraf gravad lax, daarna een oosterse kippenbouillon moet zeggen die vonden we minder, het was in tegenstelling tot de rest van het menu veel, veel te veel bouillon die je dan moet oplepelen met een lepel die op een schoenlepel lijkt????.
Hoofdgerecht een kalfsentrecote mooi stukje vlees, goed gegaard, alleen wel erg weinig als hoofdgerecht. Dan maar frietjes erbij besteld, staan wel apart op de rekening , dessert was iets met chocolade was lekker.
Ze schenken wel erg lekkere wijntjes.
Bediening was deze keer Matig.
Ze hebben nieuwe lampen Stoot je in ieder geval je hoofd niet meer.
Oreel .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
In november voor de eerste keer voor lunch in de gevangentoren gegeten met 4 personen. Wij konden van de grote kaart bestellen en de gerechten waren voor ons allen van grote klasse en wat ons betreft ster waardig derhalve een goede reden om terug te gaan. Ook gisteren voor diner was de ontvangst en bediening prima in orde. De voorgerechten (1xgarnalen en 1x krab met oester) waren weer een ware combinatie van smaak explosies, fantastisch. De vooraf besteld verse kreeften waren prima bereid en de keuze van de ruim gesorteerde kaasplank was perfect.
Een perfecte lokatie met goede en vriendelijke bediening waar zelfs in het laag seizoen geen consessies gedaan worden aan de kwaliteit in de keuken en het vakmanschap straalt eraf. Zeker voor herhaling vatbaar en een aanrader in Vlissingen
Ikbenyes .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Laatste keer weer heerlijk gegeten bij de Gevangentoren. Wij zijn beide vegetariër en bij binnenkomst stond er een amuse klaar met vlees, maar die werd snel vervangen door een prachtige en lekkere vegetarische variant. Wij zaten er in de week van de Heerlijk 10-daagse en hadden een 4 gangen menu, bestaande uit onder andere een heerlijke soep met kokosparels(?), een voorgerecht met vegetarische garnalen en een lekker kaasplankje. Service was snel genoeg, vriendelijk en had verstand van zaken. Nadat de laatste twee keer bij de Gevangentoren toch een beetje waren tegengevallen was het dit keer gelukkig weer erg goed.
Cecilia-M .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Voor de tweede keer hier gegeten. Vanavond volgens heerlijke 10-daagse formule. 4 gangen. Het was net als vorige keer, heerlijk. Veel verschillende smaken en structuren op het bord en prachtig opgemaakt. Aardige bediening, mooie plek. We komen zeker terug.
AnitaVermeer .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2016
In het kader van de Heerlijke-10-daagse gegeten bij De Gevangentoren. Bleek een goede keus. Mooi samengesteld menu, goede smaken, prachtig opgemaakte borden, kortom: zeer geslaagd ! De bediening is ongedwongen maar professioneel. Het uitzicht is in de avond beperkt, maar daar hadden we een paar dagen eerder tijdens de lunch al van genoten..... Voor herhaling vatbaar !
Dustin D.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Prachtig historisch gebouw met uitzicht over het water, erg bijzonder.
Personeel is erg vriendelijk en behulpzaam, lekker ongedwongen maar wel netjes.
Het menu bevat voor elke gang keuze uit vlees of vis, maar geen vegetarische opties. A la carte is er 1 vega voorgerecht en 2 vega hoofdgerechten, waarvan 1 met vegetarische kip. Het voorgerecht was verschillende bereidingen van biet (tartaar, gelei, mousse), maar daar zat dus volgens de bediening gelatine in. Lekker, maar niet super spannend.
Het hoofdgerecht zag er prachtig uit: truffel risotto met daarop kleine groentjes, een gecarameliseerde zilverui, truffelroomsaus, een plaatje op het bord. De kabeljauw van mijn disgenoot was al net zo mooi om te zien en smaakte ook voortreffelijk.
Voor echte vegetariërs absoluut geen aanrader, maar voor wie vlees en/of vis eet, is dit een pareltje aan de Zeeuwse kust.
DFKPlatteeuw .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
2e kerstdag, hebben wij weer aan mogen schuiven in de Gevangentoren. Vriendelijk ontvangen en heel grappig, wij hadden het zelfde tafeltje als van de zomer. Gekozen voor het 5 gangen kerst menu. Wij zijn niet zulke kaas liefhebbers namelijk. Alles maar dan ook alles was weer tot in de puntjes verzorgd. Het eten en alle amuses zijn van uitstekende kwaliteit. Niet alleen de smaak was fenomenaal maar ook de opmaak van de borden was geweldig. Echt een top team staat hier voor ons te werken. Wij hebben een top avond gehad. Hopelijk tot gauw! Groetjes Donata en Pascal
Wietske W.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
In de afgelopen weken ben ik twee keer in de Gevangentoren geweest. Een keer met familie en een keer voor een zakenlunch. Beide keren zijn me uitstekend bevallen. Met de familie (13 personen)hebben wij in de serre gezeten met een perfect zicht op de Westerschelde en de andere keer (12 personen) hebben wij boven gezeten zodat we wat meer privacy hadden. Wat een prachtige ruimte..
De bediening was erg kundig en bijzonder klantvriendelijk. Ik weet waar ik de volgende keer als ik in Vlissingen ben weer ga eten.
L. Oosthoek
Peter H.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Onze bedrijfsavond is door De Gevangentoren uitstekend verzorgd. Heerlijk gegeten en een uitstekende bediening. Zeker voor herhaling vatbaar!! Tevens kennis mogen maken met de nieuwe activiteit, een meer dan unieke hotelkamer.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Op een heerlijke zonnige dag hier geluncht na eerst lekker uitwaaiend over de totale boulevard te hebben gelopen. Was behoorlijk druk in de serre met uitzicht op de Westerschelde, maar gelukkig nog een tafeltje voor twee gevonden. Gevraagd of de broodjes redelijk makkelijk te eten waren of moeizame constructies, maar dat zou wel meevallen. Toch bleek het toch wel een bouwwerk, waar ik voor vreesde dus maar weer met man en macht aan de slag. Wel lekker "Broodje Gezond" overigens, maar toch. Volgende keer maar weer gewoon tosti of broodje kroket :)
Clorus .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Goede ontvangst, lekker eten, (de heerlijke 10 daagse 4 gangen menu) met heerlijke wijn en passende oplossing voor dieetwensen. Prima!
Jannie198 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Na een heerlijke wandeling over het strand, bedacht dat we hier wel eens konden gaan eten.
Als voorgerecht, allebei de carpaccio deze was zeer smakelijk, lekker vlees en iets dikker gesneden dan normale dunne plakjes.
Dat beloofd wat.
Helaas, de hoofdgerechten vielen tegen.
Ik had scholfilet, zat zo weinig smaak aan, alles zo vlak er zat geen uitdaging in.
Mijn man had de ossenhaas ,ze hadden niet gevraagd hoe hij hem gebakken wou hebben, maar gelukkig hij was goed gebakken, het was wel erg flauw, gelukkig maakte de bruinbier saus het iets beter deze was lekker,
Moet er wel bij zeggen de borden waren erg mooi opgemaakt.
Nu staat er wel zout op tafel maar dat is toch niet de bedoeling, ik denk dat het goed op smaak uit de keuken moet komen.
Als dessert een gerechtje met brie, het idee is heel leuk ,maar de uitvoering en smaak zeer matig, alles wederom zeer flauw, alleen het briefje was smaakvol.
Mijn man had drop met chocolade, mooi opgemaakt, verschillende structuren van mousse, krokantjes, mooi in evenwicht, maar helaas de verwachtte smaakexplosie bleef uit.
De bediening was prima en netjes.
Hierbij natuurlijk wel lekkere wijntjes.
Wij denken even na voor wij weer gaan.
Oh ja nog even iets over het decor, uitzicht prachtig, lampen verschrikkelijk je stoot steeds je hoofd eraan.
Fijneter .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Door lokale mensen op dit restaurant gewezen, uiteraard voor het uitzicht (ondanks de vieze ramen) maar het zou ook een van de betere restaurants in deze plaats zijn. Het eten is niet bijzonder en helaas ook niet op smaak. De kok lijkt zijn zoutpot kwijt te zijn en deze stond bij ons ook niet op tafel. De opmaak was niet stijlvol of met zorg uitgevoerd, de passie mist hier zijn slag. Het belachelijk grote stuk rogvleugel was erg droog en daardoor zelfs taai, niet lekker. Niet op zijn plaats dat je apart voor een schaaltje friet moet betalen. De kaasjes hadden geen opbouw en over het algemeen flauwe smaken. De bediening was redelijk, maar als dan een gerecht ineens door een andere collega op tafel gesmeten wordt en met een irritante stem de toelichting geeft dan hoop je dat die voortaan je tafel voorbij loopt. Als je naar de prijzen op de menukaart kijkt mag je wat verwachten, maar helaas is dit niet waargemaakt.
Gert R.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Het restaurant (de binnenring) was niet schoon, vuile vloer, beglazing was al lang niet meer schoongemaakt, de tafel en de (oude) stoelen vies en plakkerig.

Bediening is afgestompt.

De chardonnay voor € 4,50 (huiswijn) was waterig.

Houten bakje met brood wat oud smaakte. Daar hebben we 2x wat van gezegd, geen reactie meer op gehad.

De amuse iets (?) liggend op een vies stronkje, hebben we maar niet aangeraakt.

De hoofdschotel zeebaars, (€ 23,-) een stukje vis met wat grove stukjes wortel, broccoli en prei erop, geen aparte groentegarnituur en geen frites, het laatste kon je voor €3,50 erbij bestellen!

Jammer van de avond, hier komen we nooit meer!
Sylvia R.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Wat een prachtige locatie!!!
De gerechten waren met zeer veel aandacht en passie bereid en opgemaakt.
De bediening was vriendelijk en deskundig.
Een restaurant beleving in ons geheugen gegrift.
Een absolute aanrader!!!
DFKPlatteeuw .
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2015
Afgelopen zomer bij de gevangentoren gegeten, wij werden hartelijk ontvangen op deze schitterende locatie. Nette bediening, de dames waren enthousiast maar niet overdreven. Wat lekkere amuses gekregen voordat wij aan de voorgerechten gingen beginnen, dit is erg fijn zo heb je het gevoel dat er aan je gedacht word. Voorgerecht van kreeft en garnalen was erg mooi opgediend en ook erg goed van smaak. Hoofdgerecht eend, was iets te neutraal van smaak naar mijn zin ( even met de zout en peper molen aan de slag) maar de garing en smaak was perfect. Het Chocolade dessert was hemels! De wacht tijd tussen de gangen was precies goed! Niet te kort en niet te lang. De portie grote was ook perfect. Heerlijk om gewoon 3 gangen te kunnen eten zonder dat je het gevoel hebt dat je helemaal vol gepropt zit. Top! Tweede kerst dag zijn wij weer van de partij! Tot dan