De Gevangenpoort

Meer informatie over restaurant De Gevangenpoort

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Rolf B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
We hebben weer fantastisch gegeten en er zeer verassende wijnen bij gedronken ! De Gevangenpoort blijft een aanrader in Woudrichem .
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Alles heerlijk, zoals altijd in dit restaurant. Het wijnarrangement was ook buitengewoon goed, verrassende wijnen die naadloos passen bij de gerechten. Zonder enige twijfel een 10!!!
Gritteke .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijk gegeten bij de Gevangenpoort te Woudrichem. Wat een schitterende lokatie! De trap naar boven (en weer naar beneden) was een uitdaging, maar het eten, de ambiance en de service waren geweldig.
Wij hadden een drie-gangen-menu met als amuse een goede aspergesoep, als voorgerecht kalfsvlees, als hoofgerecht heerlijk zacht rundvlees omlijst met een fijne basilicum-saus en prima groenten. Het dessert was verrukkelijk met onder meer citroen-tijm-ijs en een mousse van witte chocolade. Het geheel werd begeleid door uitgekiende, heerlijke wijnen.
De service was op en top, tot het einde toe, toen speciaal voor ons de watertaxi nog werd gebeld. Dank! We komen heel graag terug.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Met de restaurantweek maar weer eens gaan eten in dit restaurant op een leuke plek.
De vorige keer was ik al razend enthousiast en dat is nu zeker niet minder. Wat een kwaliteit bieden ze keer op keer weer.

Het wijnarrangement was weer meer dan goed.. Goed verhaal erbij en wederom goed ontvangen. Dit blijf toch mijn favoriete restaurant dat ik via Iens heb leren kennen.

Mijn absolute tip voor 2016
Wzeldenrust .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Op jacht naar Dokter Tinus kwamen we zomaar in deze zaak terecht.... Een feestje tussendoor bleek dat zeker, vooral als het regent en iedereen in Woudrichem dicht is op dinsdag ! Een verrukkelijk soepje en een prima zalmsalade als lunch. Lekker glaasje wijn en erg goede koffie toe. Een verrassend mooie zaak met een heel erg vriendelijke en competente gastvrouw !
Remco T.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Afgelopen zaterdag voortreffelijk gegeten bij de gevangenpoort. We zaten op de eerste (sfeervolle) verdieping van dit mooie kasteel. Na het eten hebben we nog op de tweede en derde verdieping (bistro) gekeken en ook hier niets dan sfeer. Als ik dan toch een klein puntje moet noemen dan zijn het de steile trappen maar dit hoort bij een monumentaal pand.
Dan nu het eten, dit was in een woord voortreffelijk. We hadden een 4-gangen menu met bijpassende wijnen. Het menu sluit perfect aan bij het seizoen en alles was even lekker en zag er prachtig uit. Het is duidelijk dat hier op hoog niveau gekookt wordt.
Ook is de kok niet bang voor gedurfde combinaties.. zoals coquilles met stoofvlees van kalf. (heerlijk!)
Ook de bediening was goed en vriendelijk. de glazen werden steeds netjes bijgevuld en de uitleg over de wijnen was ook prima.
Wij komen zeker nog eens terug!
Leendert T.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Heerlijk gegeten, geen grote kaart maar de verschillende gangen waren goed op elkaar afgestemd. Mooie presentatie van de gerechten, origineel!
Mooie plek jammer dat er niet veel zicht naar buiten is.
Hvklaveren .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Heerlijk gegeten en prima bediening! Waren hier toevallig maar zeker voor herhaling vatbaar. Wij hadden het verrassingsmenu dat uit mooie gerechten bestond. Dat het wijnarrangement ook kan met halve glazen is fijn. Alles wordt soepel aangepast aan je wensen.
Ivlu .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Heerlijk gegeten. We hadden een zes gangenmenu met wijnarrangement. Wijnen goed op eten afgestemd en de bediening had veel kennis van de producten. Vind het wel wat klein, je zit echt op elkaars lip.
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Een hernieuwde kennismaking met dit bijzondere restaurant. Bijzonder omdat het is gevestigd in een oude, kleine gevangenis gelegen nabij de rivier. Het restaurant is daarom klein maar wel erg sfeervol. De bediening is vriendelijk en attent. Tijd voor een praatje en goed op de hoogte van wat men serveert. Wij kozen ditmaal voor het 8-gangen menu, een compilatie van de complete kaart. En wat een feest was dat, de heerlijkste gerechten kwamen op tafel. Afwisselend vis en vlees in mooie combinaties met bijgerechten. Alle borden gingen schoon terug! Wij hebben slechts twee opmerkingen: 1. Bij een 8-gangen menu mogen ( wat ons betreft ) gerechten iets kleiner. Je zit na zo'n avondje heerlijk happen wel vol. 2. Waarom zijn wij niet eerder terug naar dit restaurant gegaan? Belofte aan de kok: Dit keer blijven we niet zo lang weg!
Beslist een aanrader!!!
Edward D.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Wij hadden dit restaurant geboekt met vrienden tijdens de restaurantweek en we hadden gehoopt op een heerlijk avondje lekker eten, maar dat viel toch tegen.
De oorzaak van het tegenvallende gebeuren was het hoofdgerecht, want dat bestond uit speenvarkenfiletjes die niet onaardig smaakten, maar wij vonden met ons allen dat je deze niet tijdens een restaurantweek, waar je de keuze niet hebt, om dit te reserveren.
Voor- en nagerecht waren prima, vandaar de krappe zes beoordeling voor het eten.
Jammer nou!
RamonvD .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Heerlijk gegeten in een ongedwongen sfeer. Vriendelijke bediening en ondanks een (gelukkig) niet ellenlange kaart, toch keuze genoeg met heerlijke gerechten. Gevestigd in een leuk stadje, voor een leuke wandeling vooraf of na afloop.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Beetje aparte ervaring gehad. We kwamen met een groep van 6 en kregen allereerst een menu aangeboden. Daarna de kaart krijgen, kostte echter nogal wat moeite. Verder hou ik niet zo van de aperitiefjes die worden aangeboden, maar wel 7,5 euro kosten voor beetje siroop met bruis. Plat water uit 0,5 liter flesjes van 3,75 per stuk. Wat is er mis met een karaf kraanwater? Eten was OK maar niet bijzonder. Pompoensoep werd goed gewaardeerd, heilbot wat minder, hert was goed, maar bijlagen wat karig. Er lijkt ook een trend te zijn om diverse bijlages als zalfjes op te dienen. Wat is er mis met bijv. een mooi stuk gegrilde aubergine i.p.v. zo'n zalfje? Huiswijnen zowel wit als rood waren prima. Locatie is geweldig! Kortom, goed restaurant, maar de huidige waardering op IENS vind ik veel te hoog.
HansterReegen .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Zeer pitoreske locatie, midden in het decor van de tv serie "dokter Deen".
In deze tot sfeervol restaurant omgebouwde voormalige gevangenpoort bevinden zich zelfs de oude cellencomplexen nog.
De gastvrouw is zeer gastvrij.. ziet ons (zakelijk gezelschap) ook eerder als gasten dan als klanten. Is zeer op de hoogte van de geschonken wijnen en de kok (haar echtgenoot?) heeft ons met verschillende proeverijen heerlijk verwend. Zeer smaakvol, niet overdadig, creatief. We stapten allen zeer voldaan van tafel en komen hier zeker nog vaker eten
Pieter L.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Eigenlijk een beetje ... boven verwachting! De kok is buitengewoon competent. De bediening vriendelijk en deskundige, zonder stijf te worden. Het decor is apart. Een beetje lastig is de trap naar boven, maar dat hoort nu eenmaal bij een kasteel. We komen graag terug!
Frans Z.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Het eten in het restaurant was top, de service prima en de locatie heel sfeervol en intiem. Zeker een aanrader en we komen een keer terug om de bistro te proberen.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2014
Gisteren een bezoek gebracht aan dit restaurant (restaurantweek).
Wat een goede ervaring, de locatie is natuurlijk perfect. Goed te combineren met een stadswandeling.

We zijn prima ontvangen door de gastvrouw die zeer veel weet over haar gerechten en de diverse dranken. Zeker geen zakelijke benadering, lekker informeel. De rest van de personeel meer dan prima.

Dan het eten, in een woord voortreffelijk. Heerlijke amuse , en we werden verrast door het verassingsmenu. Prima combinatie van vis en vlees. Uitstekend geserveerd (prima opmaak borden). Porties meer dan prima.

Hier de recensies uiteraard gelezen en we zijn het er mee eens. De gevangenpoort is een aanrader voor iedereen die van eten houdt.

Een dikke 9
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Voor de tweede maal een bezoek aan dit restaurant gebracht. En opnieuw hebben wij geen spijt hiervan, wat een geweldige, smaakvolle belevenis was dit weer. Dit keer kozen wij voor het 5-gangen menu van de chef met bijpassend wijnarrangement. Na een voortreffelijke amuse werd als voorgerecht Zwaardvis & Coquille geserveerd. Een mooie combinatie die bijzonder smakelijk was. Het tussengerecht was een kleine ( ? ) uitvoering van het hoofdgerecht Skrei. Wat een bijzondere combinatie was dit! De zuurkool ( bij vis? ) smaakte juist voortreffelijk, heerlijk. Het hoofdgerecht was de Parelhoender, ook weer bijzonder smaakvol en mooi gecombineerd met de bijgerechten. Daarna was het de beurt aan de kaas. 4 mooie kazen sierden ons bord, jammer dat de Calvadoscamamber niet iets rijper was, dan is deze nog lekkerder. Tenslotte een combinatie met witte chocolade, niet goed voor de lijn maar wel heerlijk om te eten. Het is weer een bijzondere smaakvolle avond geweest in dit restaurant. Voor iedereen een aanrader, wij komen zeker terug!
Lorrem .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2013
In het vestingstadje Woudrichem ligt dit karakteristieke restaurantje nadat je een paar traptreden omhoog bent "geklommen".... Zeer gastvrije ontvangst en heerlijk gegeten. Begonnen met een amuse, een mosterdsoepje met een lekker stukje vis. Als voorgerecht eendenlever met pata negra en als hoofdgerecht een supermalse ossenhaas in de jus met lekkere smakende groenten. Daarbij een heerlijke Cruz Conde waardoor het gewoon genieten was. Zeer vriendelijke bediening die de gerechten prima kon toelichten. Kortom zeer de moeite waard!!
Wendela W.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2013
Na hier in 2005 met de kerstdagen te zijn geweest en we een ontzettend goede ervaring hadden, was het pas in 2013, 7,5 jaar later dat we weer terug durfden te komen. Zou de Gevangenpoort nog net zo geweldig zijn als onze eerste ervaring hier, vroegen wij ons af. De herinnering bleek niet geïdealiseerd, de Gevangenpoort did it again. Ten eerste was het nog steeds een sfeervol restaurant. Het is niet goedkoop, maar je eet (en drinkt) er voortreffelijk dus het is de prijs waard. Zeker voor deze omgeving is het restaurant dus een aanwinst. Het enige minpuntje dat we zo'n 7,5 jaar later nog steeds ervoeren, was de enigszins hypercorrecte bediening. Men is absoluut vriendelijk en beleefd, het personeel weet hoe het hoort en het is absoluut prettig dat men de etiquette kent. Maar de regels van de serveerkunde worden hier wel iets te uitdrukkelijk toegepast, dat maakt het wat stijfjes en dat is jammer. Als ervaren restaurantgangers in deze categorie restaurants werden wij er zelfs een beetje giechelig van. Terwijl het natuurlijk uitstekend bedoeld is. De Gevangenpoort is geen bourgondische vreetschuur en dat moet het ook niet worden, maar iets meer ontspannen mag wel. Als je een wijnarrangement hebt gehad is het trappetje naar beneden misschien was griezelig, maar op de wat stijvige bediening na is er verder op de Gevangenpoort niets aan te merken. Een aanrader!