De Gevangenpoort

Dinsdag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
9,2

Jouw recensie over het restaurant De Gevangenpoort

Henry V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
In een gezellige kleine ruimte met 6 personen genoten van de gerechten. Kleine kaart met streekproducten van het seizoen. Ga zeker nog een keer!
Robert Jan M.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Heerlijk gegeten en ons laten verrassen met een wijnarrangement. De persoonlijke bediening is gemoedelijk, de uitleg bij de wijnen heel informatief. Elk van de vijf gangen was verrukkelijk, mooie combinaties van ingrediënten die schitterend en kleurrijk samen komen oo het bord.
Renate G.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Fantastisch en gezellig gegeten
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Ontzettend lekker gegeten voor een alleszins redelijke prijs, heel vriendelijke bediening, mooie locatie. Met stip in onze top 3 van favoriete restaurants beland, we gaan hier zeer zeker vaker komen!
Huib K.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke en vlotte bediening.
Rolf B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
We hebben weer fantastisch gegeten en er zeer verassende wijnen bij gedronken ! De Gevangenpoort blijft een aanrader in Woudrichem .
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Alles heerlijk, zoals altijd in dit restaurant. Het wijnarrangement was ook buitengewoon goed, verrassende wijnen die naadloos passen bij de gerechten. Zonder enige twijfel een 10!!!
Gritteke B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijk gegeten bij de Gevangenpoort te Woudrichem. Wat een schitterende lokatie! De trap naar boven (en weer naar beneden) was een uitdaging, maar het eten, de ambiance en de service waren geweldig.
Wij hadden een drie-gangen-menu met als amuse een goede aspergesoep, als voorgerecht kalfsvlees, als hoofgerecht heerlijk zacht rundvlees omlijst met een fijne basilicum-saus en prima groenten. Het dessert was verrukkelijk met onder meer citroen-tijm-ijs en een mousse van witte chocolade. Het geheel werd begeleid door uitgekiende, heerlijke wijnen.
De service was op en top, tot het einde toe, toen speciaal voor ons de watertaxi nog werd gebeld. Dank! We komen heel graag terug.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Met de restaurantweek maar weer eens gaan eten in dit restaurant op een leuke plek.
De vorige keer was ik al razend enthousiast en dat is nu zeker niet minder. Wat een kwaliteit bieden ze keer op keer weer.

Het wijnarrangement was weer meer dan goed.. Goed verhaal erbij en wederom goed ontvangen. Dit blijf toch mijn favoriete restaurant dat ik via Iens heb leren kennen.

Mijn absolute tip voor 2016
wzeldenrust .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Op jacht naar Dokter Tinus kwamen we zomaar in deze zaak terecht.... Een feestje tussendoor bleek dat zeker, vooral als het regent en iedereen in Woudrichem dicht is op dinsdag ! Een verrukkelijk soepje en een prima zalmsalade als lunch. Lekker glaasje wijn en erg goede koffie toe. Een verrassend mooie zaak met een heel erg vriendelijke en competente gastvrouw !
Remco T.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Afgelopen zaterdag voortreffelijk gegeten bij de gevangenpoort. We zaten op de eerste (sfeervolle) verdieping van dit mooie kasteel. Na het eten hebben we nog op de tweede en derde verdieping (bistro) gekeken en ook hier niets dan sfeer. Als ik dan toch een klein puntje moet noemen dan zijn het de steile trappen maar dit hoort bij een monumentaal pand.
Dan nu het eten, dit was in een woord voortreffelijk. We hadden een 4-gangen menu met bijpassende wijnen. Het menu sluit perfect aan bij het seizoen en alles was even lekker en zag er prachtig uit. Het is duidelijk dat hier op hoog niveau gekookt wordt.
Ook is de kok niet bang voor gedurfde combinaties.. zoals coquilles met stoofvlees van kalf. (heerlijk!)
Ook de bediening was goed en vriendelijk. de glazen werden steeds netjes bijgevuld en de uitleg over de wijnen was ook prima.
Wij komen zeker nog eens terug!
Leendert T.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Heerlijk gegeten, geen grote kaart maar de verschillende gangen waren goed op elkaar afgestemd. Mooie presentatie van de gerechten, origineel!
Mooie plek jammer dat er niet veel zicht naar buiten is.
hvklaveren .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Heerlijk gegeten en prima bediening! Waren hier toevallig maar zeker voor herhaling vatbaar. Wij hadden het verrassingsmenu dat uit mooie gerechten bestond. Dat het wijnarrangement ook kan met halve glazen is fijn. Alles wordt soepel aangepast aan je wensen.
Ivlu .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Heerlijk gegeten. We hadden een zes gangenmenu met wijnarrangement. Wijnen goed op eten afgestemd en de bediening had veel kennis van de producten. Vind het wel wat klein, je zit echt op elkaars lip.
Edward D.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Wij hadden dit restaurant geboekt met vrienden tijdens de restaurantweek en we hadden gehoopt op een heerlijk avondje lekker eten, maar dat viel toch tegen.
De oorzaak van het tegenvallende gebeuren was het hoofdgerecht, want dat bestond uit speenvarkenfiletjes die niet onaardig smaakten, maar wij vonden met ons allen dat je deze niet tijdens een restaurantweek, waar je de keuze niet hebt, om dit te reserveren.
Voor- en nagerecht waren prima, vandaar de krappe zes beoordeling voor het eten.
Jammer nou!
RamonvD .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Heerlijk gegeten in een ongedwongen sfeer. Vriendelijke bediening en ondanks een (gelukkig) niet ellenlange kaart, toch keuze genoeg met heerlijke gerechten. Gevestigd in een leuk stadje, voor een leuke wandeling vooraf of na afloop.
Peter B.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Beetje aparte ervaring gehad. We kwamen met een groep van 6 en kregen allereerst een menu aangeboden. Daarna de kaart krijgen, kostte echter nogal wat moeite. Verder hou ik niet zo van de aperitiefjes die worden aangeboden, maar wel 7,5 euro kosten voor beetje siroop met bruis. Plat water uit 0,5 liter flesjes van 3,75 per stuk. Wat is er mis met een karaf kraanwater? Eten was OK maar niet bijzonder. Pompoensoep werd goed gewaardeerd, heilbot wat minder, hert was goed, maar bijlagen wat karig. Er lijkt ook een trend te zijn om diverse bijlages als zalfjes op te dienen. Wat is er mis met bijv. een mooi stuk gegrilde aubergine i.p.v. zo'n zalfje? Huiswijnen zowel wit als rood waren prima. Locatie is geweldig! Kortom, goed restaurant, maar de huidige waardering op IENS vind ik veel te hoog.
HansterReegen .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2014
Zeer pitoreske locatie, midden in het decor van de tv serie "dokter Deen".
In deze tot sfeervol restaurant omgebouwde voormalige gevangenpoort bevinden zich zelfs de oude cellencomplexen nog.
De gastvrouw is zeer gastvrij.. ziet ons (zakelijk gezelschap) ook eerder als gasten dan als klanten. Is zeer op de hoogte van de geschonken wijnen en de kok (haar echtgenoot?) heeft ons met verschillende proeverijen heerlijk verwend. Zeer smaakvol, niet overdadig, creatief. We stapten allen zeer voldaan van tafel en komen hier zeker nog vaker eten
Pieter L.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
Eigenlijk een beetje ... boven verwachting! De kok is buitengewoon competent. De bediening vriendelijk en deskundige, zonder stijf te worden. Het decor is apart. Een beetje lastig is de trap naar boven, maar dat hoort nu eenmaal bij een kasteel. We komen graag terug!
Frans Z.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2014
Het eten in het restaurant was top, de service prima en de locatie heel sfeervol en intiem. Zeker een aanrader en we komen een keer terug om de bistro te proberen.