De Gevangenpoort

9,2

Jouw recensie over het restaurant De Gevangenpoort

Fanny V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
Geweldig eten met enthousiaste gastvrouw. Ik lust geen wijn maar ze vertelde er met zoveel passie over dat je er trek in kreeg. Geweldige smaken in het eten en de wijnen pasten er perfect bij (volgens de rest)
Sparxx .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Op een ijskoude avond binnengewaaid bij dit bijzonder gelegen restaurant voor 3 gangen en een lekker wijntje. Prima ontvangst en een goede, kundige gastvrouw met zichtbaar veel plezier in haar werk. Kwaliteit van de gerechten en de wijnen echt erg goed. Voorgerecht zeer smaakvol, hetzij wel een beetje mager geportioneerd. Dat laatste geldt niet voor het hoofdgerecht (kalfslende) dat zowel heel erg lekker is, als ruim aanwezig op het bord. De kazen en een origineel desert wijntje maken het af. Geslaagd en voor herhaling vatbaar.
Aandachtspuntjes; het 'bob' wijn arrangement levert wel héle kleine beetjes wijn op, dat mag/moet echt net iets guller. Verder kan de inrichting wel echt een impulsje/stukje vernieuwing gebruiken. Niet heel moeilijk aangezien de kleine ruimte met schouw al veel charme heeft van zichzelf.
Sparxx .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
frans N.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
We hebben werkelijk heerlijk gegeten waarvoor de kok een groot compliment verdient. De gerechten werden weer erg mooi opgediend. Het is duidelijk dat alles met veel zorg en liefde wordt bereid. De bijpassende wijnen waren ook uitstekend. Wat opviel is dat de uitleg over de wijn bij een wijnarrangement deze keer erg snel ging. Het zou fijn zijn als dat iets minder gehaast zou gaan. Daarbij moet aangetekend worden dat het erg druk was. Dat kwam ook, is onze veronderstelling, tot uiting in de bediening door een van de jongere dames die niet heel veel enthousiasme aan de dag legde. Het zou aardig zijn geweest als de desbetreffende jongedame op een andere manier had duidelijk gemaakt dat het niet de bedoeling is dat het blikje met de lekkernijen dat voor iedere gast op tafel wordt neergezet bij een kopje koffie wordt meegenomen. Een lach op het gezicht doet ook wonderen. We hopen dat onze op- en aanmerkingen helpen om het niveau van de Gevangenpoort hoog te blijven houden.. We komen namelijk heel graag terug!
Henry V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
In een gezellige kleine ruimte met 6 personen genoten van de gerechten. Kleine kaart met streekproducten van het seizoen. Ga zeker nog een keer!
Robert Jan M.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Heerlijk gegeten en ons laten verrassen met een wijnarrangement. De persoonlijke bediening is gemoedelijk, de uitleg bij de wijnen heel informatief. Elk van de vijf gangen was verrukkelijk, mooie combinaties van ingrediënten die schitterend en kleurrijk samen komen oo het bord.
Renate G.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Fantastisch en gezellig gegeten
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Ontzettend lekker gegeten voor een alleszins redelijke prijs, heel vriendelijke bediening, mooie locatie. Met stip in onze top 3 van favoriete restaurants beland, we gaan hier zeer zeker vaker komen!
Huib K.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Heerlijk gegeten, vriendelijke en vlotte bediening.
Rolf B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
We hebben weer fantastisch gegeten en er zeer verassende wijnen bij gedronken ! De Gevangenpoort blijft een aanrader in Woudrichem .
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Alles heerlijk, zoals altijd in dit restaurant. Het wijnarrangement was ook buitengewoon goed, verrassende wijnen die naadloos passen bij de gerechten. Zonder enige twijfel een 10!!!
Gritteke B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Heerlijk gegeten bij de Gevangenpoort te Woudrichem. Wat een schitterende lokatie! De trap naar boven (en weer naar beneden) was een uitdaging, maar het eten, de ambiance en de service waren geweldig.
Wij hadden een drie-gangen-menu met als amuse een goede aspergesoep, als voorgerecht kalfsvlees, als hoofgerecht heerlijk zacht rundvlees omlijst met een fijne basilicum-saus en prima groenten. Het dessert was verrukkelijk met onder meer citroen-tijm-ijs en een mousse van witte chocolade. Het geheel werd begeleid door uitgekiende, heerlijke wijnen.
De service was op en top, tot het einde toe, toen speciaal voor ons de watertaxi nog werd gebeld. Dank! We komen heel graag terug.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Met de restaurantweek maar weer eens gaan eten in dit restaurant op een leuke plek.
De vorige keer was ik al razend enthousiast en dat is nu zeker niet minder. Wat een kwaliteit bieden ze keer op keer weer.

Het wijnarrangement was weer meer dan goed.. Goed verhaal erbij en wederom goed ontvangen. Dit blijf toch mijn favoriete restaurant dat ik via Iens heb leren kennen.

Mijn absolute tip voor 2016
wzeldenrust .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Op jacht naar Dokter Tinus kwamen we zomaar in deze zaak terecht.... Een feestje tussendoor bleek dat zeker, vooral als het regent en iedereen in Woudrichem dicht is op dinsdag ! Een verrukkelijk soepje en een prima zalmsalade als lunch. Lekker glaasje wijn en erg goede koffie toe. Een verrassend mooie zaak met een heel erg vriendelijke en competente gastvrouw !
Remco T.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Afgelopen zaterdag voortreffelijk gegeten bij de gevangenpoort. We zaten op de eerste (sfeervolle) verdieping van dit mooie kasteel. Na het eten hebben we nog op de tweede en derde verdieping (bistro) gekeken en ook hier niets dan sfeer. Als ik dan toch een klein puntje moet noemen dan zijn het de steile trappen maar dit hoort bij een monumentaal pand.
Dan nu het eten, dit was in een woord voortreffelijk. We hadden een 4-gangen menu met bijpassende wijnen. Het menu sluit perfect aan bij het seizoen en alles was even lekker en zag er prachtig uit. Het is duidelijk dat hier op hoog niveau gekookt wordt.
Ook is de kok niet bang voor gedurfde combinaties.. zoals coquilles met stoofvlees van kalf. (heerlijk!)
Ook de bediening was goed en vriendelijk. de glazen werden steeds netjes bijgevuld en de uitleg over de wijnen was ook prima.
Wij komen zeker nog eens terug!
Leendert T.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Heerlijk gegeten, geen grote kaart maar de verschillende gangen waren goed op elkaar afgestemd. Mooie presentatie van de gerechten, origineel!
Mooie plek jammer dat er niet veel zicht naar buiten is.
hvklaveren .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Heerlijk gegeten en prima bediening! Waren hier toevallig maar zeker voor herhaling vatbaar. Wij hadden het verrassingsmenu dat uit mooie gerechten bestond. Dat het wijnarrangement ook kan met halve glazen is fijn. Alles wordt soepel aangepast aan je wensen.
Ivlu .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Heerlijk gegeten. We hadden een zes gangenmenu met wijnarrangement. Wijnen goed op eten afgestemd en de bediening had veel kennis van de producten. Vind het wel wat klein, je zit echt op elkaars lip.
Edward D.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Wij hadden dit restaurant geboekt met vrienden tijdens de restaurantweek en we hadden gehoopt op een heerlijk avondje lekker eten, maar dat viel toch tegen.
De oorzaak van het tegenvallende gebeuren was het hoofdgerecht, want dat bestond uit speenvarkenfiletjes die niet onaardig smaakten, maar wij vonden met ons allen dat je deze niet tijdens een restaurantweek, waar je de keuze niet hebt, om dit te reserveren.
Voor- en nagerecht waren prima, vandaar de krappe zes beoordeling voor het eten.
Jammer nou!
RamonvD .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2015
Heerlijk gegeten in een ongedwongen sfeer. Vriendelijke bediening en ondanks een (gelukkig) niet ellenlange kaart, toch keuze genoeg met heerlijke gerechten. Gevestigd in een leuk stadje, voor een leuke wandeling vooraf of na afloop.