De Gelegenheid

Meer informatie over restaurant De Gelegenheid

• Terras
Guzmo .
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
Op dinsdag avond met zijn vieren gegeten bij de gelegenheid in Roermond. Dit was voor ons de eerste keer bij dit restaurant. En wauw, wat was het eten lekker!

We zaten heerlijk buiten in de brugstraat. Als voorafje kregen we variant op de kletskop op een stokje. Een heerlijk koekje. Bij de gelegenheid is geen menu kaart aanwezig. Je krijgt dus altijd de aanbeveling van de chef op je bord.:-) Er zijn echter wel wat mogelijkheden. Je kunt aangeven wat je zeker niet lust en zelfs alleen vis of vlees is vaak mogelijk. Wij gingen voor een 4 gangen menu.

Allereerst kregen we een amuse. Een mouse van tomaat met basilicum olie en een bitterbal van risotto. Heerlijk! De eerste gang was een combinatie van makreel en octopus met zoetzure smaken en groenten en heerlijke sausjes. Absoluut super lekker. De tweede gang was een stukje kabeljauw met uitgebakken stukjes chorizo en een wilde gamba geserveerd (weet het niet meer zeker) gort en een lekker sausje. Weer erg lekker.

Als hoofdgerecht kregen we kalfslende met een heerlijke ossenjus en lekkere groenten en wat aardappel varianten. De kalfslende was belachelijk mals en de jus uitmuntend. Echt een super lekker gerecht. Tot slot hadden wij twee keer zoet en twee keer kaas. De kazen waren echt apart. Met als uitschieter de Oostenrijkse hooikaas en de beste truffel kaas van de wereld. Al met al 4 bijzonderen kazen en echt wel afwijkend van wat je normaal op je bordje krijgt.

Tel hierbij op de lekkere betaalbare wijnen en de prima bediening en je weet dat je hier zeker een keer moet gaan eten. Echte aanrader. Lang geleden dat we zo lekker hebben gegeten in een restaurant!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Van het weekend een verrassend (via Iens) diner hier gekregen. De gerechten waren top in een leuke knusse sfeer net buiten de winkelstraat. De Kok was enthousiast en kwam regelmatig informeren en over zijn kunst vertellen. Zeer goede verrassende gerechten. Absolute aanrader.

De dame in kwestie was vriendelijk maar moet uitkijken dat ze wel puur blijft tegenover haar gasten. Soms hadden we het idee dat het allemaal wel iets too much was tegenover de niet Limburgers.

Absolute aanrader om een keer te gaan eten en onze complimenten

S. H.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Tijdens een weekendje Roermond en omgeving beland in De Gelegenheid. Leuk straatje, mooie gevels en donker restaurant. Naar binnen en wat een ambiance. De kok/eigenaar legde kort en bondig uit waarom er geen kaart is. Alles vers en alles verrassing. Wat een giga smaakbeleving(en). En de uitleg ook top !!! Wij wonen in Den Haag, dus wel wat gewend, maar hier komen we terug als we in Roermond zijn en geven het als TIP mee aan iedereen die in de buurt van De Gelegenheid komt. TOP RESTAURANT !!!
Lucvanvaalen .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Zaterdag 16 januari een dag naar Roermond. Een mooie stad maar helaas werden we verwelkomd door een snijdend koude wind. Dit werd echter helemaal goed gemaakt door het warme welkom van Inge. Peter en Inge hebben een fantastisch restaurant neergezet. De grote en intieme sfeer van een huiskamerrestaurant maar met de allure van een 'chef's' restaurant. We hebben genoten van een 4-gangen verrassings menu met wijnarrangement. Een kaart hanteren ze niet wat resulteert in gegarandeerde versheid. En alles mooi gepresenteerd met gebalanceerde smaak en goede keus in begeleidende wijnen. Het voorgerecht had een paar nadrukkelijke smaken van o.a. lavas en biet maar deze prikkelde de smaakpapillen voor een mooi opgebouwd menu van vis naar vlees.
Wij zijn heel tevreden dat we van de Gelegenheid gebruik gemaakt hebben en Inge en Peter hebben ontmoet. Met beter weer gaan we zeker in de revanche met Roermond want alleen Inge en Peter met de Gelegenheid zijn de rit al waard.
Irmgard M.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Gisteren samen met mijn ouders en hun vrienden in het gezellige restaurant gegeten . Mijn vader is dement en daar was totaal geen begrip voor .....ik heb me nog nooit zo niet op mijn gemak gevoeld in een restaurant ! Het zal daar heerlijk vertoeven zijn als je als gast past in het gereel van de gastvrouw . Enige aanpassingen zijn niet mogelijk en we werden behandeld als zeer lastige klanten ... De gastvrouw had niet in de gaten dat ik kon verstaan hoe ze haar ongenoegen uitte in de keuken ....we voelden ons zeer on welkom ... Het eten was zeer apart , zag er prachtig uit en smaakte heerlijk . De sfeer had een enorme bijsmaak
Michael V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Twee weken geleden op een vrijdag onverwachts hier terecht gekomen. Zo een lief stel dat samen super gerechten maakt! De dame doet de service en zij weet precies wat service geven inhoudt! Oog voor gasten en service. D'r man doet de keuken en je krijgt gewoon wat de kaart voorschrijft maar het komt over als sterren niveau. Je mag wel aangeven wat je echt niet lust. Als we ooit weer in Roermond zijn gaan we zeker daar heen!
Con88 .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2015
Zondag bij toeval dit restaurant binnen gestapt. We werden van harte welkom geheten en gastvrouw Inge stelde zicht voorgesteld. Er was geen kaart maar een verrassingsmenu. We kozen voor het viergangenmenu. De heerlijkste gerechten kwamen voorbij. De amuse met onder andere een heerlijke tomatenmousse met basilicum-olie een marshmellow van Campari was voortreffelijk.
Het voorgerecht was een heerlijke mix van onder andere rivierkreeftstaartjes, couscous en wasabi-ijs een zalige combinatie. Het tussen gerecht was ook super en als hoofdgerecht kwam er een lams-rack en ook het nagerecht was super. Al met al een heerlijke avond gehad met veel persoonlijke aandacht van de gastvrouw en de kok. Als we weer eens en keer n Roermond zijn gaan we hier zeker weer eten.
Pvalkier .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2015
De gastvrouw bleek zeer attent. Ze voelde de sfeer in onze groep goed aan, daarom zorgde zij voor een gezellige en intieme sfeer, vooral ook omdat ze haar best deed om onze voornamen te onthouden. Als je een avond bent bediend door deze gastvrouw vraag ik mij weer af waarom er heden ten dage zo weining mensen zijn die deze kunst nog lijken te beheersen.

Wij hadden voor een vijf-gangenmenu gekozen.
De amuse met onder andere een heerlijke tomatenmousse met basilicum-olie kon wat mij betreft pima voor een zalmmousse doorgaan. Voortreffelijk.
Het voorgerecht was een heerlijke mix van albacor, rivierkreeftstaartjes, couscous en wasabi-ijs.
Daarna ook weer twee overheerlijke tussengerechten: 1. skrei, gamba in citroen-olie met risotto en spinaziesaus en 2. roodbaars en coquille met groen asperge een zeer smakelijke chorizo-jus.
Het hoofdgerecht was een mals stukje lam met onder andere een aromatische jus van salie.
Het nagerecht was net als alle voorgaande gerechten prachtig opgemaakt en combineerde heerlijk frisse smaken van verschillende rodebosvruchten, oreo crumble, jelly guave met rozemarijn ijs. De rode huiswijn was goed van smaak, maar niet echt een hoogvlieger.
De prijskwaliteitverhouding is zeer goed, als is het eten een klein beetje bovengemiddeld geprijsd. Zelf kan ik ietsjes grotere porties wel waarderen. Maar nogmaals het is het geld al meer dan waard zoals het is en het inlevende gastvrouwschap maakt het helemaal af.

Een absolute aanrader en zeker een restaurant om voor terug te komen.
Vegetariers kunnen hun dinerwensen beter vantevoren melden was mijn indruk.
Rosso B.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Op een zondagmiddag in Roermond verzeild geraakt met een klein gezelschap.
We lieten ons verrassen in dit kleine restaurant. Nadat de gastvrouw Inge ons er op wees dat er alleen een verrassingsmenu beschikbaar was en er voor onze dochter van 4 geen kindermenu beschikbaar was, besloten we er toch voor te gaan. Bijna 3 kwartier moesten we wachten op onze eerste drankje, omdat de bediening de tijd nam voor ieder tafel. Dit deed ons twijfelen over onze keuze vooral omdat onze dochter waarschijnlijk te laat naar bed zou gaan.
De rest van de avond was perfect! Heerlijke amuse, daarna een zwaardvis carpaccio die nog beter was dan ons eigen restaurant. Als tweede gang een risotto di mare en tot slot een mooi uitgebalanceerde hertenrugfilet. Dit alles zeer decoratief geserveerd.
Zelfs onze kleine meid had een leuke avond.
Enige minpunt is denk ik dat de toiletten op een drukke avond moeilijk bereikbaar kunnen zijn vanwege de beschikbare ruimte. Indien we weer in Roermond zijn komen we zeker hier weer eten.

Rizal
Steven V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2014
Met collega's gegeten in de Gelegenheid. Het concept van een volledig verrassingsmenu moet je liggen. Wij hadden geen bezwaar en ons werd een mooi gebalanceerd menu voorgeschoteld waarin seizoensgroenten asperge steeds terugkwam. De bediening is vriendelijk en erg persoonlijk door de gastvrouw en kok zelf. Hun benadering geeft een geborgen en direct gevoel zonder dat het intrusief wordt in het gesprek aan tafel. Het is een kleine gelegenheid waar je dus ook wat dichter bij elkaar zit, maar dit stoort niet. Stoelen zijn prettig en tafels ruim genoeg. Grote plus is ook breed georiënteerde wijnkaart waar wij een zeer goede sauvignon blanc uit Nieuw Zeeeland van dronken. Prijs kwaliteitverhouding is bijzonder goed in orde.
HLahaye .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Een paar weken hier een viergangenmenu gegeten.
Ontvangst door een mevrouw was alleraardigst, de gerechten uitstrekend.
Gaandeweg de avond werd de mevrouw wat minder aardig en ging zelfs de discussie aan waarom we de wel beloofde aardappeltjes bij het hoofdgerecht toch niet kregen (Bij een 4 gangen menu komen die er niet bij en als ik dat wel beloofd heb is dat een vergissing). Uiteindelijk nadat we klaar waren met ons hoofdgerecht kwamen de aardappeltjes dan toch nog (zonder verontschuldiging of zo).
Wat echter bijzonder irritant was dat de kok zich zeer nadrukkelijk bezig hield met een tafeltje met andere gasten en het ook nog presteerde om zonder een woord te zeggen een gerecht bij ons op tafel te zetten.
De absolute negatieve kant hier was dat dit viergangenmenu ook nog eens meer dan vier uur moest duren (om zeven uur binnen komen en meer dan vier uur later eindelijk kunnen vertrekken vertrekken is echt niet leuk meer .
Resumerend, goed geslaagde gerechten, niet een al te beste bediening en een martelgang om het zo lang te rekken.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2013
Wat een heerlijk diner hebben wij gegeten in dit restaurant. De gerechten waren heerlijk bereidt door de chef in dit restaurant en de producten proefden van hoge kwaliteit. Ook de presentatie zag er piekfijn uit. De gastvrouw, een echte warme en Limburgse vrouw, vertelde dat de producten altijd lokaal en vers gekocht worden.

We waren in Roermond voor een weekendje weg en zijn op de gok in de Gelegenheid gaan eten. Hier zijn we nog steeds dankbaar voor, want het eten was overheerlijk. Verwacht hier overigens geen standaard restaurant eten als een schnitzel, want dat zal het enige zijn dat ze hier niet serveren. Wat ons betreft verdient dit restaurant het om elke avond vol te zitten.

Ik kan me voorstellen dat de rust in dit restaurant het ook geschikt maakt voor zakelijke diners, maar daarvoor waren wij er niet. Hoe dan ook, een aanrader!
Nico A.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2013
Leuk klein restaurant met een goed service gericht team. Aan details is gedacht zoals de gastvrouw die zich netjes voorstelt en dat men uit zich zelf nog weet dat er sprake is van een allergie, zoals bij de reservering opgegeven. Een heerlijk 3 gangen menu met een mooi opgemaakte vispallet, lekkere en zeer malse lamskotelletjes (de chef legde uit dat het van de schouder was en daardoor veel malser) en een heerlijk toetje. Kortom een aantader. We komen niet veel in Roermond, maar als dat nog eens gebeurt, weet ik wel waar we gaan eten.
A F.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
Op een mooie zomer avond zaten we gezellig buiten ; bij het aperitief kregen we een kletskop lollie ;vervolgens verschenen er heerlijke amuses, daarna begon het smullen met risotto met gamba's , gevolgd door een lamsbout ( die bijna van het bot afviel). helaas was er voor een toetje geen ruimte meer, maar bij de thee kregen we nog allerlei lekkers; de gastheer verzorgde de bijpassende wijnen, die ook allemaal reuze lekker bleken. Kortom:Een heerlijke avond !
Celine N.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Het eten is hier echt fantastisch, elke keer opnieuw. De amuses zijn verrassend, de kaart gevarieerd. Vier verschillende amuses, voorafgegaan door een lolly van sesam en sambal. Als voorgerecht voor mij rode mul, mijn partner eendeborst. Hoofd: zeebaars en dorade. Na: abrikoosjes, chocolademousse en abrikozenparfait. Alles met zorg bereid, smaken goed in evenwicht, porties precies goed. Ook de wijnkaart is hier top.
Over de service zijn we normaliter zeer te spreken. Helaas was er gister een en ander niet in orde. De chef kuurde zijn chagrijn uit op de tweede kok, het meisje in de bediening werd bij elk foutje (beginnend?) neergehaald door de gastvrouw. Het was goed druk, zoals we dat gewend zijn in dit restaurant, maar de stressvolle situatie onder het personeel was voor ons sfeerbepalend, hoewel het personeel zijn best deed niets te laten merken.
We blijven hier terugkomen, maar waarschijnlijk in het vervolg niet meef op de drukke dagen.
Thea M.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2013
Omdat we de fooi tot onze schande waren vergeten, uit dankbaarheid dan maar een recensie. Wel een eerlijke, want over ons etentje in De Gelegenheid valt, hand op ons hart, niets slechts te zeggen.
De gastvrouw is van het soort dat je echt thuis wil laten voelen. Ze geeft zelfs advies over hoe iets te eten ('niet roeren, daar wordt de smaak heel anders van!'). De wijn was ook heerlijk.
De kok kwam het nagerecht brengen, dat was wel een charmante touch.
Het eten zag er schitterend uit, maar was ook zeker lekker! Misschien wat doorgeschoten met de schuimtechniek. Dat was vaak heel verrassend en heerlijk, maar tegen de tijd dat je het vierde schuimpje hebt gehad, is het wel weer even goed. Maar dat is een detail op een schitterende avond!
Mirjam S.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2013
Buiten ons waren er 2 andere gasten. De kok/eigenaar was daar nogal druk mee. We kregen eerst 2 amuses. Een kletskop met pepertjes en nog wat kleine hapjes, Erg lekker. Daarna 2x om de wijn moeten vragen omdat hij wederom druk was met de enige 2 andere gasten. We hadden als hoofdgerecht asperges. Deze waren dun maar heel lekker en op de klassieke manier geserveerd met aardappeltjes, ei en ham. Het restaurant is op zich heel gezellig maar er hangt geen sfeer. De kok/eigenaar is veel (te) aanwezig. Hij kan goed koken. Tip ga/blijf koken en laat het bedienen aan iemand anders over.
Han G.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2013
Gisteren i.h.k.v. secretaresse dag meer dan voortreffelijk gedineerd in dit kleine intieme restaurant in de Brugstraat in Roermond. De creatieve en zeer smakelijke hoogstandjes van de kok waren gewoon superbe: van voorgerechten tot nagerechten. Enige opmerking: wij waren de enige gasten en dat was eigenlijk enigszins tegenvallend. Komt dat misschien door de huidige tijd?
Maar, getroffen door de fijne kookkunst geldt: "Wij komen graag terug en bij mooi weer misschien opo het kleine maar uitnodigende terras!"
Alex R.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2013
Dit kleine intieme restaurant, ziet er erg verzorgd en sfeervol uit. Hier al meerdere malen geweest! De gastvrouw doet haar vak met passie en heeft juist voldoende aandacht voor alle gasten! Het eten is altijd een feest, niet teveel poespas en er is altijd wat buiten de kaart om! Zonder te reserveren ben je hier kansloos! Ook de keuze aan wijn is top, ze maken bijna alles voor je open! Het restaurant heeft 1 nadeel: geen terras!
Wilma G.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2012
Een heerlijke avond gehad bij de Gelegenheid. Het eten was uitstekend, met aandacht voor details. Een heerlijk Spaanse wijn en bij het dessert een zalig sherry. De bediening was zeer persoonlijk en heel gastvrij. Kortom, helemaal niets op aan te merken!