De Gelagkamer

Waalkade 59 6511 XP Nijmegen Nederland Kaart

Over restaurant De Gelagkamer

Terug naar de Middeleeuwen

Aan de Waal bij Nijmegen ga je terug in de tijd met het menu van restaurant ‘De Gelagkamer’. Met uitzicht op de Waalbrug, historische pakhuizen of het dorpje Lent aan de overkant van de rivier is het niet moeilijk om je even te ontspannen. De kaart brengt wel wat spanning op tafel met gerechten als Roversvlees, Heksenketel en Dronken Hendrik. Voor ruige ridders hoef je hier niet bang te zijn, de bediening is vriendelijk en gastvrij.

Halve fles mineraalwater

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
7,2
kees W.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Minimaal eens per jaar eten wij bij De Gelagkamer en dat al heel wat jaren. Het is een mooie kaart en het eten is van goede kwaliteit. Met de plaats moet je geluk hebben want niet alle plaatsen zijn aantrekkelijk. De bediening doet zijn best maar komt wat gehaast over soms. De zeer steile trap naar boven maakt het niet voor iedereen makkelijk toegankelijk. Wel iets om rekening mee te houden.
Megan V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gisteren met z'n tweeën bij de gelagkamer gegeten. Drie gangen menu gegeten en aan de smaak was helemaal niks te klagen, heerlijk gegeten!
Ondanks verhalen over een te lange wachttijd ging het allemaal vrij vlot, er prettig. Service was helaas wat onhanding en onzeker.
Esther A.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Vanavond bij de gelagkamer gegeten via een Social Deal actie. Gezelschap bestond uit 4 volwassenen en baby ruim 1 jaar.
Interieur viel ons wat tegen bij binnenkomst. Wat sober.
Gevraagd of een potje eten voor onze dochter kon worden warm gemaakt.
Na 10 min een vies potje terug en halve inhoud weg. Veel te lang in de magnetron geweest.
Uiteindelijk na een half uur zelf gevraagd of iemand de bestelling kon opnemen ivm de kleine meid die bij ons was.
Eten was heerlijk. Niets op aan te merken. Met smaak bereid.
Service echt slecht. Vroegen niet 1 keer of alles naar wens was. Wel iedere keer of we nog wat te drinken lusten.
5 verschillende gezichten aan tafel gezien.
Samenvatting: goed eten maar waardeloze service, erg jammer.
Anna K.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Eten was erg lekker! Het terras zat nog niet eens helemaal vol of ze waren ons bestelde stokbrood vooraf vergeten. Lang op het voorgerecht moeten wachten, daarna lang op het hoofdgerecht. Het dessert duurde ongeveer 35 minuten, terwijl er maar 1 iemand aan tafel een dessert had (2 bolletjes ijs). Jammer, want het eten is goed, maar er wordt niet gekeken naar lege glazen en het wachten duurde echt telang.
Rennie54 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Vriendelijke ontvangst. De bediening was attent, maar niet opdringerig. De sfeer onder het personeel onderling was merkbaar goed en echt collegiaal, iets wat mij echt opviel. Er werd ook hard doorgewerkt.
Wij waren met zijn tweeën. Mijn partner had als vooraf de antipasti, smaakte goed, maar slechts één plakje parmaham is wel wat karig. Zelf nam ik de zalmsalade met avocadocr?me, kan ik iedereen aanraden. Als hoofdgerecht hadden we de zuid-amerikaanse biefstuk, bij mij mooi medium, bij mijn partner helaas net iets te ver gegaard. De hoeveelheid groente was wat teleurstellend, slechts een klein bakje sla. Als nagerecht hadden we sorbetijs. Prima.
Ter afsluiting namen we cappuccino met een proeverij van (drie) likeurtjes. Jammer dat de Tia Maria op was, maar het werd netjes opgelost, wij konden zelf uitzoeken wat we daar voor in de plaats wilden hebben.
Kortom, een gezellige avond gehad in een prettige ambiance met eten dat bij mij lekker was, maar waar mijn tafelgenoot iets minder, maar toch redelijk, over te spreken was.
Marjanca .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Als detachering specialist eet ik veel uit en neem niet altijd de moeite om mijn mening te uiten over eetgelegenheden. Echter voor dit pareltje aan de Waal(kade) maak ik graag een uitzondering. Altijd goed eten, leuk personeel. De gastheer en vrouw zijn 2 op en top professionals met passie voor wat ze doen en een warm hart. Ik kom er te weinig maar als ik er ben is het altijd een fijne ervaring. Kortom Gelagkamer toptent
Prisca .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Het was alweer even geleden dat ik hier gegeten heb, maar ook nu weer aangenaam verrast door de prettige bediening, de sfeer en de heerlijke gerechten en dat voor een hele nette prijs. Zowel het voorgerecht als het hoofdgerecht en het dessert smaakte voortreffelijk en was met zorg bereid. De bedieing is vlot en vriendelijk vanaf binnenkomst tot vertrek. Ik kom hier zeker nog eens terug.
Bonnie H.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Met vier personen gezellig getafeld. De aankleding is gezellig, maar nog een beetje 'kaal' er mist een bepaalde warme uitstraling. Iedereen heeft genoten van het eten. Zowel vis, vlees als vegetarisch; alles op smaak (en grote porties). Bediening was vriendelijk, maar weinig oog voor lege glazen op tafel, moesten zelf meerdere keren om drankje vragen.
Fiona J.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Gisteren heb ik hier met 6 vrienden gegeten. De inrichting is oud-Nijmeegs, maar gezellig! Wij hebben in elk geval leuk gezeten. Het viel me op dat de prijs-kwaliteit-kwantiteit verhouding prima was! Ik kreeg een groot, mals stuk vlees als biefstuk als hoofdgerecht, erg lekker!!!! In verhouding vond ik het vrij veel vlees en wat minder groenten en salade, ik zou dat zelf graag anders zien. Maar er zijn ook juist weer mensen die veel van vlees houden. Het hardwerkende personeel bleef vriendelijk en enthousiast. Wij komen zeker weer een keer terug, bedankt!!!!
Alie Y.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Een vriendelijke serveerster die moeite deed om het ons naar de zin te maken. De accommodatie is schoon maar eenvoudig ( veel hout)
Als voorgerecht salade met gegrilde kip, doperwtjes, mais en een Amerikaanse dressing. Het was smakelijk, maar overwegend sla, slechts 4 stukjes kip en een paar doperwtjes en mais. Mijn disgenoot, genoot van een smakelijke ragout van wild met een lekker stuk geroosterd brood. Als hoofdgerecht een groot stuk zalm met een honingdressing, prima. Mijn disgenoot had gekozen voor het dagmenu, een spies met vlees van de schouder van een rund. Het dessert, kaneel ijs met gestoofde peertjes en slagroom. Één van de peertjes was nog niet voldoende gaar, jammer.
Al met al, prima om hier een keer gegeten te hebben, prijs kwaliteit redelijk, maar voor ons was het eenmalig.
Lauralikesfood .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Wij aten met vijf personen in dit restaurant. We hadden op de eerste verdieping een eigen hoekje, dat was erg leuk! Het eten was goed van smaak (ik at gebakken zalm met honing), maar wat ik jammer vond is dat er bij het serveren van het broodmandje vooraf geen rekening was gehouden met het aantal personen dat aan tafel zat. Dus 8 sneetjes brood op 5 personen.. (dan moet je alles klein snijden om het eerlijk te verdelen.. onhandig). Het was erg druk en daardoor kwamen de gerechten pas laat en miste ik het dessert (we waren er om 19.15 en ik moest de trein halen om 21.30) en had ik dorst toen ik weg ging, dat was jammer. Wel was de bediening zo aardig uit zichzelf een paar vazen te regelen om de bloemen in te zetten. Ik zou de Gelagkamer aanraden, maar je moet eigenlijk wel ruim de tijd hebben op vrijdagavond.
Kayleigh V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
14 januari voor de tweede keer bij de gelagkamer gegeten aangezien we het de eerste keer heel goed vonden.
We hadden nu een tafeltje wat meer in het midden maar dit maakte verder niet uit.
Als voorgerecht hadden we beiden de gamba's op toast, deze was heel lekker maar heel onhandig te eten. De toast verkruimelde en kon je dus niet snijden.
Als hoofdgerecht hadden we de zuid-amerikaanse biefstuk en de mixed grill.
De biefstuk was goed gebakken maar alsnog te taai (dit komt waarschijnlijk omdat het een groot lomp stuk vlees was) ook werden er champignons bij geserveerd maar dit was niet in de goede proportie. (te veel). En tevens was de kruidenboter al gesmolten voordat het eten kon beginnen.
De mixed grill was niks op aan te merken. Uiterst smaakvol en mals.
De service kwam soms wat onbeholpen over. Het leek alsof er geen onderlinge communicatie was.
Rob354 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Ik was aanwezig In deze grote groep mensen (32 personen) op eerste Kerstdag en wij hebben heerlijk gegeten. De bediening was zeer vriendelijk en omdat wij vooraf aan de reservering goed overleg hebben gehad met de bediening is alles netjes uitgeserveerd zelfs met zo'n grote groep. De porties waren ruim voldoende ook de drankjes (we hadden gekozen voor een drank arrangement) werden goed verzorgd. Wij komen zeker terug en het restaurant is echt een aanrader. De ligging is ook erg mooi met "uitzicht op de mooie Nijmeegse Waalbrug"
Sapidum .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
25 december met een grote groep bij de Gelagkamer gegeten. Ik zat aan het einde van de tafel. Tafel was te klein voor 3 personen, ik had een andere tafel gevraagd want naast mij stond een grote tafel, reeds gedekt voor 3 personen. Verzocht de tafels te 'switchen', het verzoek werd tot mijn ergenis geweigerd. De borden/schalen waren te groot voor de kleine tafel. Ons gezelschap bestond naast volwassenen ook uit 4 kinderen (5j t/m 10j), de kinderen hadden al honger/trek, ze kregen als laatste hun maaltijd (kinderen moesten lang wachten terwijl tussentijds bestellingen en drinken werden geserveerd. Ik vind het erg onnadenkend om de kinderen als laatste te serveren. Het eten was slecht, ik had (zowel voorgerecht als hoofdgerecht en nagerecht) slechts een kwart van gegeten. Als voorgerecht had ik ragout van wild, (het had geen smaak) met knoertharde brood/toast (voorzichtig zijn dat de tanden niet breken) en schnitzel als hoofdgerecht, het was net een oude schoenzool!
Hilde94 .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
De Gelagkamer is verhuisd en dat is een mooie gelegenheid om er opnieuw te eten. Een verbetering want nu met leuk terras en frissere, strakkere aankleding.
We maken gebruik van het studentenmenu (14,95 euro voor 3 gangen). Bij veel gerechten moet er iets worden bijbetaald, maar er blijft ook genoeg keuze over wil je dit niet. Het eten is erg lekker en prima porties. De bediening is vriendelijk maar komt wat onhandig over, misschien nog wat onwennig door de nieuwe locatie. Het is het geld zeker waard.
Wat jammer was, is dat bij het afrekenen bleek dat voor een karaf kraanwater 1,50 euro werd gerekend. Dit werd niet gemeld aan tafel en is een beetje buitenproportioneel. Dat er een klein bedrag voor wordt gevraagd, geen probleem, de karaf moet immers worden afgewassen. Maar op een karaf water hoeft geen euro te worden verdiend naar onze mening.
Jan10a .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2015
Op vrijdag 10 juli heropend na een ingrijpende verbouwing. Het is super mooi geworden. En zoals altijd heerlijk gegeten. Nog meer keuze dan vroeger uit biertjes uit de tap.
Proficiat met de nieuwe Gelagkamer.
M-falcon .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Gisteren avond hebben wij bij De Gelagkamer in Nijmegen aan de waalkade gegeten.
Onze bestelling was brood met tapas en als hoofdgerecht bestelden wij een Rovers gerecht.
Wij kregen gelijk het hoofdgerecht wat ook nog verkeerd was.
Wij hebben toen vermeld dat wij geen broodplankje hebben gekregen en het hoofdgerecht was niet wat wij hadden besteld.
Bij het hoofdgerecht werdt ook een klein bakje friet en sla op tafel gezet wat misschien genoeg was voor 1 persoon.
Wij hebben dit gemeld bij de serveerster dat we het verkeerde hoofdgerecht hebben gekregen en dat we ook geen broodplankje hebben gekregen.
Wij kregen toen allebei een drankje van het huis.
Daarna hadden wij nog een dessert besteld waar wij ruim 40 min op hebben moeten wachten.
Na 40 min heb ik om de rekening gevraagd.
Op de rekening stond ook dat wij een dessert ijsje hebben gehad ik heb toen gezegd dat wij het dessert niet hebben gekregen.
Haar antwoord hier op was dat ze er nu mee bezig was.
En dat we het als nog konden krijgen.
Ik heb hier op geantwoord dat ik na 40 minuten wachten geen dessert meer hoef.
Wat ik jullie als tip wil meegeven dat jullie een goede bedrijfsleider moeten neerzetten die de organisatie op orde brengt want dit was erg ongeorganiseerd.
Michel C.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Het eten was goed.
De bediening verstond haar vak, men bleef ondanks de drukte overzicht en snelheid houden.
Het uitzicht over de Waal was perfect.
Jolandathijs .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Het voorgerecht werd netjes uitgeserveerd en de hele tafel kreeg kreeg zijn eten ongeveer tegelijk. Aan onze tafel zaten zo'n 20 personen. Tijdens het hoofdgerecht werden er maar 2 schaaltjes friet en salade op de tafel gezet. Onvoldoende om iedereen van frietjes te voorzien. De extra friet en salade werd een half uur later gebracht. Iedereen had toen zijn hoofdgerecht al op.
Na het toetje kwam iemand langs om koffie en thee te noteren. Helaas werd onze koffie en thee niet gebracht. Dit aangegeven bij de serveerster, waarop we alleen een grote mond kregen dat ze langs waren geweest dus dat we pech hadden. Daarna is er niemand meer langs geweest om alsnog onze koffie en thee te brengen.
Conclusie: Het eten is goed, maar de bediening zeer slecht. Er zijn leukere, gezelligere en betere restaurants in nijmegen
Arno H.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2015
We hebben ons verbaasd over de vriendelijkheid van het personeel. Bij deze prijzen behoor je personeel te hebben dat echt gewoon heel vriendelijk is. Als je in deze tijden nog niet het beste personeel kan krijgen dan doe je iets niet goed. Zoveel mensen willen werken, kom op zeg. De tijd tussen het verkrijgen van een 1e drankje en je binnenkomst was 15 minuten. De tijd tussen het krijgen van het hoofdgerecht en het tijdstip van binnenkomst was 1,5 uur. Echt te lang. En we hadden daarvoor alleen een soep. We vonden beide het eten echter echt wel goed . Maar dat je dan met 2 mensen bijna de frites en de groente al tellende moet gaan verdelen, zegt ene hoop over de hoeveelheid. Verbazend. Ik heb me ook verbaasd dat het personeel niet aan je vraagt hoeveel tijd je graag zou willen hebben tussen voorgerecht en hoofdgerecht. We zijn dit ook anders gewend . Jammer, ook al was het eten goed en het uitzicht prachtig