Over het restaurant De Gelagkamer

Terug naar de Middeleeuwen

Aan de Waal bij Nijmegen ga je terug in de tijd met het menu van restaurant ‘De Gelagkamer’. Met uitzicht op de Waalbrug, historische pakhuizen of het dorpje Lent aan de overkant van de rivier is het niet moeilijk om je even te ontspannen. De kaart brengt wel wat spanning op tafel met gerechten als Roversvlees, Heksenketel en Dronken Hendrik. Voor ruige ridders hoef je hier niet bang te zijn, de bediening is vriendelijk en gastvrij.

Halve fles mineraalwater

• Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
beetje verwaarloost!!
Marijke W.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Goed eten en een vriendelijke bediening
Frank Z.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Prima en gezellig getafeld in een ontsoannen sfeer
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Super lekker gegeten,niet lang hoeven wachten. Enige minpuntje was de hoeveelheid chocoladetaart voor de prijs.
mariette O.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Voorgerecht smakeloos
Hoofd gerecht droog vlees biefstuk en kipfilet maar ook in het stoofpotje zat wel liefst 1 stukje vlees .
Friet was in oud het gebakken.

Erg rumoerig in de zaak .. door slechte akoestiek.. natuurlijk mag er gepraat en gelachen worden.. maar deed gewoon pijn aan je oren .. ook stonden de tafels erg kort op elkaar
Nella D.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Goede bediening, alleen nog geen half glas rode wijn hier wat over gezegd maar dit was de schenkwijze.
Daarna biologische biefstuk, eerste stukje was goed daarna erg taai .
We konden een nieuwe krijgen maar vonden dit teveel.
Op het verzoek of wij een kopje koffie wilde dachten wij dat dit ter compensatie was voor de slechte biefstuk maar dit was niet zo stond gewoon op de rekening.
Toiletbezoek was geen pretje, er hing een vreselijke afvoerlucht.
Wij komen zeker niet terug.
Monique H.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2017
Heerlijk gegeten, leuke, attente bediening. Het is een gezellig etablissement. Geen haute cuisine, wel erg lekker. Prijs kwaliteit is prima.
Nina W.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2017
We hebben met een grote groep gegeten en we hebben zeker genoten. De limoencrumble was alleen niet heel bijzonder. De carpaccio had ook een wat grotere portie gemogen. Met al we gaan hier zeker nog heen
Mariëlle O.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Verrassend en heerlijk gegeten bij De Gelagkamer!
Het brood vooraf met kruidenboter, aioli en tapenade was al een genot, het hoofdgerecht was perfect bereid en precies genoeg. Ook de verse icetea is een aanrader.
Echt goede kwaliteit voor een mooie prijs...
Ron M.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Gezellig tafelen aan de Waal
Dennis D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Met z'n tweeën één klein bakje mayo bij de frietjes. Vraag je een 'extra' bakje (terwijl je er eigenlijk al 2 zou moeten krijgen), wordt er 50 cent extra gerekend. Vlees van de mixed grill was kurkdroog, veel te ver gebakken.. Bediening zette het dienblad bij ons op tafel en lege glazen werden niet meegenomen. Veel succes komende zomer, maar ons zie je niet meer terug.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Jammer dat het personeel niet wist dat wij gereserveerd hadden gelukkig konden we dit aantonen via berichtje van henzelf op de smartphone.
Ria W.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Niets op aan te merken heerlijk eten goede bediening gezellig zitten
kees W.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
een prima verhouding tussen prijs en kwaliteit. mooi verzorgd uitgeserveerd. ruime keuze. gefrituurde brie is een aanrader als voorgerecht en de biefstuk als hoofdgerecht kan ik aanbevelen.
logistiek loopt het allemaal niet echt lekker. het voorgerecht kwam vrijwel direct terwijl het hoofdgerecht echt te lang op zich liet wachten.
dit kan beter.
kees W.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Minimaal eens per jaar eten wij bij De Gelagkamer en dat al heel wat jaren. Het is een mooie kaart en het eten is van goede kwaliteit. Met de plaats moet je geluk hebben want niet alle plaatsen zijn aantrekkelijk. De bediening doet zijn best maar komt wat gehaast over soms. De zeer steile trap naar boven maakt het niet voor iedereen makkelijk toegankelijk. Wel iets om rekening mee te houden.
Megan V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Gisteren met z'n tweeën bij de gelagkamer gegeten. Drie gangen menu gegeten en aan de smaak was helemaal niks te klagen, heerlijk gegeten!
Ondanks verhalen over een te lange wachttijd ging het allemaal vrij vlot, er prettig. Service was helaas wat onhanding en onzeker.
Esther A.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Vanavond bij de gelagkamer gegeten via een Social Deal actie. Gezelschap bestond uit 4 volwassenen en baby ruim 1 jaar.
Interieur viel ons wat tegen bij binnenkomst. Wat sober.
Gevraagd of een potje eten voor onze dochter kon worden warm gemaakt.
Na 10 min een vies potje terug en halve inhoud weg. Veel te lang in de magnetron geweest.
Uiteindelijk na een half uur zelf gevraagd of iemand de bestelling kon opnemen ivm de kleine meid die bij ons was.
Eten was heerlijk. Niets op aan te merken. Met smaak bereid.
Service echt slecht. Vroegen niet 1 keer of alles naar wens was. Wel iedere keer of we nog wat te drinken lusten.
5 verschillende gezichten aan tafel gezien.
Samenvatting: goed eten maar waardeloze service, erg jammer.
Anna K.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Eten was erg lekker! Het terras zat nog niet eens helemaal vol of ze waren ons bestelde stokbrood vooraf vergeten. Lang op het voorgerecht moeten wachten, daarna lang op het hoofdgerecht. Het dessert duurde ongeveer 35 minuten, terwijl er maar 1 iemand aan tafel een dessert had (2 bolletjes ijs). Jammer, want het eten is goed, maar er wordt niet gekeken naar lege glazen en het wachten duurde echt telang.
Rennie54 .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Vriendelijke ontvangst. De bediening was attent, maar niet opdringerig. De sfeer onder het personeel onderling was merkbaar goed en echt collegiaal, iets wat mij echt opviel. Er werd ook hard doorgewerkt.
Wij waren met zijn tweeën. Mijn partner had als vooraf de antipasti, smaakte goed, maar slechts één plakje parmaham is wel wat karig. Zelf nam ik de zalmsalade met avocadocr?me, kan ik iedereen aanraden. Als hoofdgerecht hadden we de zuid-amerikaanse biefstuk, bij mij mooi medium, bij mijn partner helaas net iets te ver gegaard. De hoeveelheid groente was wat teleurstellend, slechts een klein bakje sla. Als nagerecht hadden we sorbetijs. Prima.
Ter afsluiting namen we cappuccino met een proeverij van (drie) likeurtjes. Jammer dat de Tia Maria op was, maar het werd netjes opgelost, wij konden zelf uitzoeken wat we daar voor in de plaats wilden hebben.
Kortom, een gezellige avond gehad in een prettige ambiance met eten dat bij mij lekker was, maar waar mijn tafelgenoot iets minder, maar toch redelijk, over te spreken was.
Marjanca .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Als detachering specialist eet ik veel uit en neem niet altijd de moeite om mijn mening te uiten over eetgelegenheden. Echter voor dit pareltje aan de Waal(kade) maak ik graag een uitzondering. Altijd goed eten, leuk personeel. De gastheer en vrouw zijn 2 op en top professionals met passie voor wat ze doen en een warm hart. Ik kom er te weinig maar als ik er ben is het altijd een fijne ervaring. Kortom Gelagkamer toptent