De Gelagkamer van Weesp

Meer informatie over restaurant De Gelagkamer van Weesp

Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 21:30
Robert H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Lekker gegeten in een gezellige, ontspannen omgeving tegen alleszins redelijke prijs. Bediening vriendelijk. We kregen extra aardappelen aangeboden bij een gerecht. De espresso werd per ongeluk kaal geleverd. Toen we er om vroegen werd het rechtgezet. We komen zeker nog eens terug.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Al begon het goed, mijn ervaringen bij de Gelagkamer lijken steeds slechter te worden.

Schreef ik eerder al over de schrijffouten in de menukaarten, nu was er inderdaad een andere kaart, waarop nog steeds dingen verkeerd geschreven stonden. Ik vind dat onbegrijpelijk.

Op de kaart stond dat er bij het voorgerecht brood of toast wordt geserveerd. Het bleek om brood te gaan, waarbij toast voor een bedrag bijbesteld kon worden. Dat vond ik vreemd, ik dacht dat het om een keuze ging.

Toen het voorgerecht (salade met kip en avocado) kwam lag er nog geen bestek op tafel. Ik moest erom vragen en het duurde even totdat gebracht werd. Een servet moest ik ook apart om vragen. In de salade leek een verdwaald stukje champignon te zitten. Geen ramp, maar wel een beetje onzorgvuldig.

Bij de dorade vroeg ik aan de man van de bediening hoe deze het beste gegeten kon geworden. Hij zei dat er een grote graat in het midden zat. Er bleken echter ook aan de de zijkanten verraderlijke losse graatjes te zitten, dus het was onverwacht oppassen geblazen. Dit had hij er echt bij mogen/moeten zeggen.

Ik heb het vermoeden dat het de kok is die (ook) in de bediening werkt en dat lijkt niet echt zijn ding te zijn. Ik zag ook bij een andere tafel dingen gebeuren waar ik mijn vraagtekens bij zet. Wat ik wel op prijs stelde is dat toen op verzoek de likeurkaart werd gebracht hij er met passie erover begon te vertellen.

Toen ik de rekening kreeg stond er “bistro menu”. Ik vroeg wat dat was en dat bleek de prijs voor het driegangen-menu, terwijl ik alleen een voor- en hoofdgerecht had gehad. Dat wordt kennelijk standaard gedaan. Het meisje van de bediening ging er nog eens naar kijken en mijn losse gerechten bleken samen inderdaad €1,25 goedkoper! Dat kun je echt niet maken.

Het eten was op zich goed, maar ik vrees dat dit voorlopig de laatste keer was dat mijn keuze op de Gelagkamer is gevallen.
Alex G.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Zaterdagavond 30 juli 2016: met zijn vieren gegeten in dit, voor ons nog onbekende, restaurant. Zeer vriendelijke bediening met ruime belangstelling voor de gasten. Restaurant is intiem en sfeervol ingericht. Het eten is uitstekend bereid, maar de grootte van de portie mag wat mij betreft iets groter. Gezien het totaalbeeld een echte aanrader. En het concept is uitnodigend: een drie-gangen keuzemenu van de kaart voor nog geen dertig euro!
WIJ gaan zeker nog eens terug!
P. C.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Een absolute aanrader midden in het mooie Weesp. Chique maar op een toegankelijke GASTVRIJE manier. Met 8 personen gegeten. Goede service, geen lange wachttijden tussen de gerechten. Prima prijs - kwaliteit verhouding. Er wordt midden in het restaurant gekookt. Kok met passie voor de zaak en zijn gerechten. Goede bediening! Top.
Ron En Sis .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Heerlijk gegeten, de sfeer is zeer gastvrij een echte aanrader. De mensen van de bediening hebben kennis van zaken, weten van de gerechten en de wijnen veel af. Het is er gezellig, de stoelen zitten lekker en ondanks dat er voldoende ruimte is, doet het niet groot aan. Je voelt je er thuis.
De entrecote die ik had, was de meest malse die ik ooit heb gegeten. Alle gerechten waren prima, niet de standaard hap gelukkig en heel goed op smaak. Dit was een fijne avond voor ons gezin en we gaan zeker terug.
A. D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Gezellig restaurant in de hoofdstraat van Weesp. Lekker eten, de kok staat midden in de zaak, erg leuk. Bediening netjes en klantvriendelijk. Goeie sfeer, met een Franse slag.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Acht maanden geleden heb ik met familie in de Gelagkamer gegeten en ik kreeg gisteren spontaan zin om er in mijn eentje naartoe te gaan. De bediening en ambiance zijn nog steeds erg goed.

Een aantal dingen van de kaart ontbreken. Er komt een nieuwe kaart aan, waarbij hopelijk kritisch naar de tekst gekeken wordt; "champignongs met uitenringen" in één omschrijving... De bediening is van deze verschrijvingen op de hoogte, die er vorige keer volgens mij ook al in zaten. Ik zie wel meer fouten in de tekst staan ("verassingen", te veel komma's). Wellicht is een makkelijk te vervangen menu een idee; actueel geprint op papier in een nette map bijvoorbeeld.

Net als vorige keer neem ik een voorgerecht met vis: de seafood salade. Het smaakt net als vorige keer een beetje vlak, maar is op zich wel lekker en misschien is het de bedoeling om het zelf op smaak te brengen met zout, peper en de citroen. De garnalen pel ik met de hand, wellicht is een bakje met water/citroen voor de vieze vingers handig? Het mandje brood van het huis is royaal.

Het hoofdgerecht is de ossenhaas met vrij veel champignons en wat spek, vrij goed. Ik realiseer me nu dat de uienringen er volgens mij niet bij zaten. Dat kan echt niet. De gefrituurde aardappel (volgens het menu gejast, maar de schil zit er nog aan?) en de groente zijn smakelijk, maar ook niet super bijzonder. Het komt wel allemaal een tikkeltje gewoner over dan de vorige keer. Sluipt de routine/gemakzucht erin? Van de dessertkaart ontbreekt ook weer iets. Het ziet er allemaal verleidelijk uit (vooral de keuze uit diverse likeuren), maar ik zit vol.

Ik betaal €41,25, inclusief een spa rood en een goed glas rode wijn, vrij schappelijk.

De Gelagkamer is nog steeds een goede plek, maar een lichte schop onder de jeweetwel om het allemaal naar een iets hoger plan te tillen kan geen kwaad. Bij deze.
Vredebest .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Voor onze vrienden een surprise avond aangeboden, alle medewerking van Martin van de Gelagkamer gekregen, onze vrienden zijn vegetarisch daarin is volledig meegedacht, vooral de entree een carpaccio van biet en courgette is bijzonder goed bevallen, en weet je waarom zo ver gaan zoeken terwijl we het in Weesp ook hebben, verder ter vermelding, goede en attente verzorging!
J R.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2015
Na een dagje buiten leek het ons leuk om nog wat in Weesp te gaan eten en we kwamen bij de Gelagkamer vanwege het aardige, kleine terras. Een plekje in de avondzon bleek lastig, dat kwam omdat voor sommige stoeptegels wel een drankvergunning is afgegeven en voor andere niet. Uiteindelijk bereikten we een compromis: biertje en stokbroodje in het zonnetje en voor- en hoofdgerecht in de schaduw. Het begon wat rommelig, het brood was lekker maar de boter keihard. Dit werd gelukkig meer dan goed gemaakt door de rest van de gerechten. Zowel de garnalencocktail als de rundercarpaccio waren gewoon goed. Ik had vervolgens de kalfslever gekozen en deze was precies goed gebakken, lekker gekruid en goed voorzien van spek en ui. Ook de gevulde portobello’s vielen in de smaak. Ook leuk: gefrituurde piepers! Tenslotte nog een bakje koffie met een echte Weesper mop. Die smaken in Weesp toch echt het lekkerst! Bediening kunnen we kort over zijn: gewoon goed. Al met al prima gegeten.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Zeer vriendelijke bediening en het eten is erg lekker. Werken alleen met verse producten en dat proef je. Wijnen zijn goed geprijsd en je krijgt iets bijzonders.
Willeke K.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2015
Koningsdag hier gegeten. De Ribeye was taai en heb hem teruggestuurd, was niet te eten. Commentaar van de kok was; de structuur van een entrecote hoort zo te zijn, pardon ik had een Ribeye besteld. Voor mijn gevoel moest ik te lang op mijn vervangende maaltijd wachten, waar uien en spek bij horen te zitten maar die zaten er niet bij. Had geen zin meer om er naar te vragen, ik dacht ach, dat komt wel goed, maar helaas, ik heb er wel voor betaald. Mijn tafelgenoten waren al klaar met eten, ik moest nog beginnen. Een gratis kopje koffie voor het ongemak zat er niet in. Jammer, heb veel goeds gehoord maar daar kan ik me niet in vinden.
JohanVoog .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Met 15 man diner genoten, en...werkelijk genoten. Gastvrij ontvangen en de tafel stond al ingedekt voor onze relatief grote groep. Onthaald met een Prosecco; lekker zuurtje en goed koel. We trapten af met vlees en vis maar daarmee doe ik het opgediende tekort voor lange, slanke schalen met heerlijkheden. Laten we eens beginnen met de visschotel vooraf: gamba's met een 'stevige bite', Hollandse garnalen, mosselen, kwarteleitjes...Mooie combinaties en zeer goed van smaak. Vleesschotel vooraf bevatte ondermeer dun uitgesneden (Parma?) ham, grove pate, carpaccio. Uiteraard voorzien van de nodige garnering, waaronder fijn zuur en geroosterde walnoten en bijgevoegd ook nog vers en -duidelijk- ambachtelijk brood en zelfbereide knoflookboter . De voorgerechten schiepen verwachtingen voor het hoofdgerecht en dat werd helemaal waargemaakt met een stevige sucade. Dit -voor mij- mooiste stukje van het rund werd opgediend met een zachte rode (ik denk wijn) saus en voorzien van de betere paddestoelen. Het uitzonderlijk fijne vlees was duidelijk met het grootste vakmanschap bereid en het mes gleed er met lichte druk doorheen. Ronduit zalig. E.e.a. werd opgediend met verse groenten (niet 'gaargekookt'!) en met aandacht bereide aardappelschijfjes in schil (niet vet!) met bijgeserveerd: goede mayonaise. Het grand-desert deed zijn naam eer aan: een bordje met zoete heerlijkheden als homemade citroenijs (heerlijk) in een chocoladebakje, plakje spekkoek, huisgemaakt slagroomsoesje, verse framboosjes en een plakje bavarois-achtige schuimmouse; dit noemen we geen toetje maar een toet! Tenslotte maakte een goede koffie verkeerd met petit four met onder andere een heel prettig op -bitterkoekje gelijkend koekje- voor mij het diner helemaal af. Soepele rode Languedoc dronk ik en met ieders wensen werd rekening gehouden. Groot compliment voor de gastheer, de kok annex gastheer en het bedienend personeel; hier wordt een mens blij van!
Bart-Beets .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Gisteravond gegeten in De Gelagkamer, bijzonder attente bediening, gevarieerde kaart met aantrekkelijke gerechten die de keuze eigenlijk best moeilijk maakt. De smaakbeleving voldeed ook volledig aan de verwachting. De wijnen zijn redelijk geprijsd met voldoende keuze. Met z'n tweeën gegeten, voorgerecht, hoofdgerecht, flesje wijn, koffie na, alles relaxed bij elkaar voor 100 euro. Aanrader.
Tom L.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
14 december, heerlijk gegeten voor het eerst bij de Gelagkamer van Weesp met 4 personen. Wij kozen voor het 3 gangen marktmenu ( 19,75) voorgerecht tartaar van zalm, hoofdgerecht: gebakken rundersukade met garnituur, nagerecht: warme huisgemaakte appelbol vergezelt met een heerlijke vriendelijk geprijsde fles rode bordeaux ( 19,75). Alle producten waren uitstekend van kwaliteit, vooral de gebakken rundersukade was excellent, ik hoorde van de chef, dat de sukade 4 weken was gerijpt in een speciale rijpingskast! Zo zacht als ossenhaas, maar dan met een vollere smaak. De bediening was perfect, er werd overal tekst en uitleg gegeven op professionele wijze. Het restaurant ziet er uit, zoals de naam zegt als een gelagkamer, zou voor mij wat strakker en moderner mogen zijn, maar dat is een kwestie van smaak. Wij gaan hier zeker terugkomen!
Caroladekker .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Heerlijk met z'n vieren in de Gelagkamer gedineerd. Wat fijn dat er eindelijk weer eens een restaurant is met goede service. De extra groente op tafel is voor mij een absoluut pluspunt. Fijn dat de smaak van het vlees behouden bleef door weinig saus!

Enig verbeter punt is de ambiance, maar dat is ook een kwestie van smaak.
rinke N.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2014
Gisteravond voor het eerst op aanraden van een collega hier met 2 personen gegeten. Beiden hadden we het 'marktmenu' voor 19,75 euro. Het klonk allemaal best lekker maar voor die prijs was mijn verwachting niet bijzonder hoog. Echter overtrof de kwaliteit onze verwachtingen...
Als voorgerecht een bijzonder lekkere rillettes de canard, als hoofdgerecht een wijn?zuurkoolstampotje met confit de canard en na een chocoladetaartje met kersen en slagroom. Alles was van zeer goede kwaliteit, enig minpuntje vond ik dat de slagroom in mijn ogen niet vers geklopt was maar uit een spuitbus was. Zelf vonden we het bijzonder jammer dat we de enige gasten waren. Dit restaurant verdient het namelijk om vol te zitten. Ik kom zeker terug :)
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2014
Gisteren met moeder en broer gegeten. Twee dagen ervoor binnengelopen met de vraag of er gereserveerd moest worden. Zeer vriendelijk te woord gestaan en ondanks dat reserveren niet erg noodzakelijk leek, door deze ontvangst besloten om de dag erop de reservering te maken. De ontvangst was prima (al raad ik de bediening aan om niet te zeggen: "drie persoontjes", maar personen). Eten en drinken allemaal prima in orde, vooral de varkenshaas was zeer goed. Bijbehorende groente en gefrituurde aardappelschijfjes met mayonaise ook prima. Vooraf een terrine van zalm, was lekker fris, al had er iets meer smaak aan mogen zitten. Toe ijs met butterscotch, was wellicht iets te veel voor ondergetekende. Kleine stukjes geproefd van de gebakken kalfslever, waar ik goede verhalen over had gehoord en die, ondanks dat het niet echt mijn ding is, goed smaakte. Wijnadvies was goed, evenals de ambiance, die de grens van truttigheid net niet overschrijdt. De uitbaters lijken na een tijd van afwezigheid in Weesp hun plek weer te hebben gevonden.
Aygo .
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2014
Zondag middag geluncht met vijf personen.
De bediening prima, geen poespas gewoon zoals hoort,heerlijk gegeten
caesar salade vooraf, hoofdgerecht ossenhaas met champignons , dessert ijs met aardbeien en slagroom. we hebben genoten ook van de heerlijke rose' die de ober Schonk.
kortom we komen zeker terug.
JohanVoog .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Lunch genoten: wit brood met 2 (kleine) huisgemaakte kroketjes. Net genoeg voor niet al te grote trek. Kroketjes lekker gekruid en prima garnituur. Voortreffelijk handgesneden (ambachtelijk) brood. Koffie verkeerd erbij. Goed advies bij wijnkeuze. Zaak ziet er netjes uit en de eigenaren brengen een gevoel van gastvrijheid over.
Meron T.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2014
Het was de aangenaamste verrassing van de week. Even snel wat lunchen met een collega. Wij kennen Weesp en De Gelagkamer was nieuw voor ons. Wat een bijzonder prettig restaurant met een sympathieke bediening. Lekker, creatief, zonder poespas en een prettige prijs. Komen zeker terug, maar dan voor een diner.