De Gelaarsde Kat

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant De Gelaarsde Kat

Rob B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten en gedronken alles keurig verzorgt en op tijd de spareribs waren voortreffelijk en het vleesplankje ook bij bestelling stond alles binnen de 20 minuten op tafel prima service top en de prijs van wat we hadden genuttigd viel ons reuze mee goedkoper kan je niet eten we gaan hier nog wel een paar keer naar toe prima restaurant top.
selene .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
De druppel van slechte service. Bij binnenkomst moesten we even wachten, terwijl we hadden gereserveerd maar ok, dat kan. We kregen een prima tafeltje buiten op de vlonder. De eigenaar kwam even bij ons zitten en een flesje wijn werd gehaald. De kaart kregen we niet. We begonnen met de pistoletjes met de dip. De serveerster beloofde een mesje te brengen, echter die kwam niet. Hier hebben we later nog n keer om gevraagd en nog niet gekregen. Toen maar weer om de kaart gevraagd. Mijn vriend ging voor de mosselen en ik voor een vispotje. Het vispotje was ok, maar bij de mosselen werd brood beloofd die niet kwam. Ook de mayonaise die ik graag wilde bij de friet kwam maar niet. Het leed was geschied, toen we er over reclameerde kwam de eigenaar excuses aanbieden maar de friet was koud en ik had het wel gehad. we vroegen de rekening en die kwam ook niet. We zijn toen maar zelf naar voren gelopen om te betalen. De eigenaar verklaarde dat hij een serveerster tekort had maar voor mij was dit een eens maar nooit meer. Inmiddels heb ik zelfs het vertrouwen in "uit eten" verloren. Ben er klaar mee. Veel geld kwijt en niet eens alles gekregen wat we zouden hebben moeten hebben gehad. Jammer dat de Gelaarsde kat niet wat aanbood aan ons, de locatie is super maar daar houdt het dan ook mee op. Nooit meer.
A K.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Lange wachttijd, geen net ontvangst, ongeïnteresseerd personeel en slechte prijs kwaliteit verhouding. Is echt een vreetschuur.
Cees Jj S.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2017
met een groep van 20 hier gegeten.
geen haute cuisine, maar wel heel goed voor een redelijke prijs.
bediening attent en beleefd
Maar wel een beetje krappe plaatsen.
chelsea V.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
gister voor de 2e keer bij dit gezellige restaurant geweest.
vooraf een broodje met de beroemde dip (HEERLIJK!!)
het vlees word goed bereid en de sfeer is erg gezellig.
alle gerechten worden gereserveerd met komkommertjes in zuur en verse friet.
wel is het erg krap om beneden te eten vooral de tafeltjes voor 2 personen zijn net te klein.
Dit aangegeven bij de bediening en werd meteen een ander tafeltje geregeld (boven) erg gezellig zitten ook!
de bediening is erg vriendelijke en leggen alles goed uit.
voor een leuke prijs onwijs goed eten! zeker een aanrader wij komen hier volgende maand vast weer
klootwijk-bianca .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2016
Tweede kerstdag hier gegeten. Het was druk, wat logisch is, mensen stonden buiten te wachten. Bij binnenkomst kregen we gelijk de opmerking dat we "door moesten lopen", we hielden de boel op. Hartelijk welkom dus. De bediening leek het niet erg naar hun zin te hebben, op de gastheer na, die erg met zichzelf in zijn nopjes leek. De opmerking "doe je mobiel eens weg, je bent niet gezellig zo" viel erg verkeerd toen ik mijn telefoon controleerde, ik ben niemand verantwoording schuldig (en ik ben zelf juist ANTI mobiel in een restaurant, alleen soms MOET Je door privé omstandigheden bereikbaar zijn). Ivm voedingsallergie ruim vooraf contact gehad via mail, was allemaal prima geregeld. Tot gisteravond: niemand wist ervan. Resultaat: geen dessert. En als reactie op mijn mail daarvoor: Jammer dat het mis is gelopen, zal de drukte wel zijn geweest. Geen excuses of wat dan ook.
Broodje vooraf: een schaaltje met pistoletjes en dip. Heerlijk. Maar geen schaaltje om op te snijden, dus beetje knullig op je servetje plakjes van snijden. Kip in ananassaus was erg pittig, terwijl je dit juist zoet verwacht. De trio van sate: ook de sate saus was te pittig. De zoete spareribs waren niet zoet, zat bijna geen marinade aan. Ze waren wel heel mals. De patat was bij serveren al koud.
Eens. Nooit meer.
Jacqueline B.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Onlangs gereserveerd en gevraagd om een tafel op een rustige plaats ivm gehoorproblemen. Wij gingen op een dinsdagavond eten en er was nog niemand in het restaurant toen wij kwamen. De tafel die wij toegewezen kregen stond precies onder de geluidsbox, waarop wij vroegen om een andere tafel of de muziek wat zachter. Om een lang verhaal kort te maken; iedere keer werd de muziek weer harder gezet en even zo vaak vroegen wij weer of het wat zachter kon. Toen wij na het (lekkere) eten vertrokken meldde de ober dat nou eenmaal gebruikelijk was om hard muziek te draaien in hun restaurant. Jammer dat ze ons dit niet gemeld hadden toen we reserveerden. Ondanks het lekkere eten een nare bijsmaak van dit restaurant.
Ton H.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2016
Wij komen vaak in de bistro de gelaarsde kat en elke keer is het voortreffelijk zowel de bediening als de gerechten waren uitstekend. Onze vrienden vinden het reuze fijn en gezellig als wij daar een tafel bestellen of het nou 4 of 14 man is het blijft voor ons een hele gezellige en goede kwaliteit van het geheel.
Ton H.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Susanne D.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Met mijn kinderen ,(2 x ruim 2 meter), en schoondochter , ook een lange dame, werden we (na reserveren)aan een piepklein tafeltje gezet. Niemand kon zij benen kwijt, en we konden ook de stoelen niet een beetje naar achter schuiven, want dan hadden we bij de buren op tafel gezeten.
De jongens wilden spareribs eten, en wij (de dames) gingen voor een satégerecht.
Ongeveer een uur nadat het eten was uitgeserveerd, lukte het de jongens om nog een sparerib te bestellen.
De serveerster drong eropaan dat ze een halve bestelden.
Toen ik vertelde dat die spareribs echt wel op zouden komen,
en we geen zin hadden om weer een uur te wachten, reageerde ze met de opmerking: Ja maar, het is niet de bedoeling dat u er ook van eet.
Erg onprofessioneell! Veel gedoe ook weer met afrekenen.
Nooit meer wat mij betreft!
Susanne D.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Met mijn kinderen ,(2 x ruim 2 meter, en schoondochter , ook een lange dame, werden we (na reserveren)aan een piepklein tafeltje gezet. Niemand kon zij benen kwijt, en we konden ook de stoelen niet een beetje naar achter schuiven, want dan hadden we bij de buren op tafel gezeten.
De serveerster drong eropaan dat ze een halve bestelden.
Toen ik vertelde dat die spareribs echt wel op zouden komen,
Erg onprofessioneell! Veel gedoe ook weer met afrekenen.
Nooit meer wat mij betreft!
Gemmie W.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Al vaker voorgenomen om daar niet meer te eten. Toch maar weer eens geprobeerd. Had een palet van vlees. Biefstuk en saté waren prima. Alleen het stukje sparerib was ronduit vies. Er zat totaal geen smaak aan. De eigenaar vertelde dat het waarschijnlijk niet goed ingekookt was. Hier kon ik het mee doen. Geen excuus of kopje koffie. Slechte service. Nu dus echt de laatste keer.
DEROXA J.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Dit is een zeer prima bistro in Alphen. Altijd volle bak, wanneer je er ook komt. Wij gingen met zijn vijf personen, drie volwassenen en twee kinderen, en dan is dit een geweldige optie. De Spare ribs zijn werkelijk nergens lekkerder en ook de sate is inmiddels beroemd. Altijd een drukte van belang en zoals mijn voorganger al zegt, een zeer aanwezige gastheer.... Friet uiteraard ook prima en de huiswijn is ook goed te doen. Jammer dat het recept en hoeveelheid komkommer salade is veranderd maar verder is het zeker de moeite om hier eens binnen te stappen. De hele entourage is ook best grappig om eens goed te bekijken. Zo 1 of 2 keer per jaar eten we hier even iets, en dat is genoeg.
Robbert V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
17 maart hebben wij hier met een groep van 7 personen gegeten. We hebben gekozen voor het broodje dip vooraf en voor gerechten van de €10,- kaart.

Het eten is ok, maar meer dan dat ook niet. Zelf had ik het stoofpotje en dat was klein, maar wel lekker. De overige personen gingen voor mixed grill of de kipspiezen. Bij de kipspiezen kreeg je erg veel saté, maar redelijk weinig kip. Ook bij de mixed grill viel de hoeveelheid vlees tegen en een beetje komkommer draagt daar natuurlijk niet veel aan bij.

De service was wel goed, de frites en mayo en knoflooksaus bij de gerechten waren onbeperkt. Met wat jongere tafelgenoten doet dat het erg goed.

Het decor, tsja...Je moet er van houden. Het is net of je een sprookje binnenstapt. Druk, maar niet ongezellig. Verder blijft de baas een vrolijke maar zeer aanwezige man. Ik kan het wel waarderen, sommige tafelgenoten wat minder.

Wat mij betreft is dit restaurant geen aanrader. Ondanks dat je voor €10,- hier kunt eten, vind ik de gerechten qua smaak en hoeveelheid maar een zuinige voldoende scoren. Met z'n 2en zou ik hier niet snel (nog) een keer gaan eten.
Valentijn S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Met een groep van 6 personen gegeten waarbij we voor de befaamde brood (1 wit bolletje per persoon) met dip (1 schaaltje dip) gingen en een hoofdgerecht. De porties waren ruim, smaakvol, maar kaal: Grand Grilled Mix = 6 stukken vlees met gesneden komkommer voor €23,50. Friet in een kommetje ernaast voor 2 personen met mayonaise in plastic bakje. Ik snap dat dit een bistro is, dus ik mocht geen hoge verwachtingen hebben, maar de prijs/kwaliteit klopt dan niet bij dit bistro-achtig eten. De gamba's van de Surf & Turf waren lauw bij twee tafelgenoten.
De muziek stond keihard (Best of 1992-cd + Gordon + Paul de Leeuw + Ruth Jacott), maar gelukkig zette de bediening deze zachter na 2x vragen. Een ober zingt alle liedjes mee, terwijl hij rondloopt door de zaak.
De bediening is zakelijk, werkt hard in de volle zaak met heel veel tafeltjes, maar niet klantgericht. Zodoende ontstond een drempel om feedback te geven, want je denkt al snel "Ze hebben het zo druk, ik zal maar niks extra's vragen of feedback geven".
Decor is sprookjesachtig alsof je in de Efteling zit en de menukaart is met allerlei sprookjesverwijzingen als namen: hier is veel creatieve aandacht aan besteedt door de restauranteigenaar.
Esther L.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Tot twee keer aan toe werd er door de host gehint dat mijn disgenoot en ik n intieme relatie zouden hebben. Ik was uit eten met een goede vriend van mijn zoon om de mogelijkheden voor hem als zzp er te bespreken. Ongewenst en ongepaste opmerking. Kwinkslag terug wordt minder goed opgepakt.
Eten: eerlijk, smakelijk. Service: uitstekend door de dame in de enorme drukte. Soepel op elkaar ingespeeld team met een hoog werktempo. Taakdifferentiatie werpt hier zeer duidelijk positieve vruchten af. Dringen bij binnenkomst: misschien meer mensen inzetten bij tafelbegeleiding. Jas bij je houden is beter dan de bomvolle kapstok. Laagdrempelig restaurant met eerlijk goed eten, geen hoogstandjes. Wel een uitstekende plek om met verschillende mensen toch een prima etentje te hebben: vool elk wat wils.
Fleurtje12 .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Een gezellig meiden avondje gehad bij de gelaarsde kat. We begonnen met een stokbroodje met een lekkere dip. Hierna namen we alle 5 een voorgerecht wat erg goed was. Helaas vielen de hoofdgerechten een beetje tegen. Volgende keer kiezen we toch voor de spareribs aangezien ze hier om bekend staan. Verder een leuke avond gehad en goede koffie gedronken!!
ZoeterWeer .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Zaterdag 9 januari op uitnodiging met familie hier wezen eten. Bij binnenkomst was het erg druk maar werden vrij snel daarna al geholpen en naar de tafel gebracht.

De inrichting is gezellig, wij zaten achterin de zaak, trappetje naar beneden tegen de serre aan. Van de drukt was hier weinig meer te merken. Wij bestelden het befaamde broodje dip die de ergste trek eventjes wegnam.

De bediening was vlot, gastvrij, drankjes werden goed opgenomen en binnen redelijke tijd bezorgd.

Zelf koos ik voor de Hollandse garnalencocktail die rijkelijk was voorzien van Hollandse garnaaltjes met een voldoende portie cognacsaus. Zeer smakelijk.

Het hoofdgerecht bestond uit "het vleespalet" een mix van biefstuk medaillons, sate en een halve spare rib. Het vlees was goed gebakken (medium) alleen de smaak van de overvloedig gebruikte kruidenboter kwam steeds erg sterk naar boven.

We sloten af met een kop koffie, zoetigheid laat ik meestal links liggen en wordt mij vaak al te snel te machtig.

Al met al hier prima vertoefd, de benamingen voor de gerechten op de kaart zijn origineel maar zeker in een gezelschap, en na enige drankjes later, in een melige bui, leidt dit tot allerlei woordspelingen en zinsconstructies tijdens bestellen.

Zo te horen waren ze hieraan wel gewend, wij waren al lang niet meer origineel; onze serveerster kon er gelukkig smakelijk om lachen!
Nettie G.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
De spareribs werden aangeprezen en die waren zeker heerlijk! We zaten daar met een gezelschap van 15 man en iedereen had het naar zijn zin, alleen was de hoeveelheid eten niet voor iedereen genoeg, behalve voor degenen die onbeperkt spareribs hadden. Als men met een grote groep is en afgesproken heeft dat men ieder voor zich betaald, is het handig om ook van te voren af te spreken wie het brood met de befaamde Gelaarsde Kat dip betaald, dan kan men er heerlijk eten!
Karin M.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Ik vind het een gezellig restaurant waar ik al jaren graag ga eten...
Ook mensen met een kleine portomonee kunnen hier lekker eten, er is nl een 10 euro kaart met heerlijke gerechten.
Als voorafje nemen wij altijd het heerlijke broodje gelaarsde kat dip, die dip kan je tegenwoordig ook in de alphense supermarkten kopen!
Als je geluk hebt zit je in de serre, gezellig bij het raam met uitzicht op de oude rijn.
Bediening is altijd vriendelijk, ook al is het erg druk.
Zelfs op doordeweekse dagen is het handig om te reserveren om een teleurstelling te voorkomen.
Enige min puntje vind ik dat sinds een half jaartje de portie frieten bij het gerecht is gehalveerd, je kan dan weliswaar extra frieten bij bestellen maar mijn ervaring is dat deze na 20 minuten of helemaal niet gebracht worden, beetje jammer.
De sfeer in dit restaurant is erg gezellig en sfeervol.