De Gekroonde Brasem

Donderdag 09:30 - 21:00
Vrijdag t/m Zondag 09:30 - 22:00

Coniglia H.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
De Gekroonde Brasem ligt mooi met uitzicht op de zachtjes dobberende bootjes op het Braasemer Meer, als je niet net hebt gezeild of gevaren krijg je er alsnog zin in.

Het eten is in orde, zij het echt qua porties gericht op de hongerige maag. Grote porties dus.
Mijn tafelgenoot wilde met mij de Bavette delen. Dat kon alleen als we het als voorgerecht wilden delen. Nu wilde mijn tafelgenoot het echter als hoofdgerecht. Nee dat kon niet. Na een tijd heen en weren met de eigenaar lukte het wel, maar dan moest ik het ook als hoofdgerecht eten omdat de portie aan een stuk werd gebakken. Nou vooruit dan maar. Het moet gezegd: het vlees was goed gebraden maar net iets te lang waardoor het wat droog was. Een andere tafelgenoot had de bavette als hele portie besteld, die bleek een stuk malser te zijn.

Enfin, vandaar de 7, het was zeker ruim voldoende dat wel maar niet bijzonder.
Desserts waren o.k. maar ook niet verrassend. Kortom: je kunt er goed eten, vooral veel maar verfrissend anders is de Gekroonde Brasem niet.
Anja V.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2015
Gisterenavond gegeten en zijn positief verrast door de bavette. een rundvleesproduct dat speciaal is bereid en daardoor boter mals is (echt een aanrader dus) de porties zijn niet afgeknepen maar behoorlijk ruim.bediening is erg vriendelijk en het restaurant ligt op een mooie lokatie aan de Brasem. In het najaar beloofde de eigenaar heerlijke varkenswangetjes te gaan serveren en daar gaan we zeker voor terug!
Thomas-do .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Met de Paasdagen hier een Paasmenu gegeten. Vooraf een Vitello Tonato. Niet slecht, maar ook niet echt om er voor terug te komen. Hoofdgerecht: Asperges met zalm. Zalm was OK. De asperges waren zeer zwak en waterig van smaak. Waarschijnlijk vooraf bijna gaar gekookt en op het laatste moment weer warm gemaakt. Jammer. Echt een misser.... De saus was veel te zuur. Kortom een zwakke prestatie. Het interieur deed een beetje rommelige aan. De toiletten stonken naar urine. Voor ons voorlopig een Brasem zonder kroon.
Annejon O.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2013
Naar aanleiding van goede recensies zijn we hier met een groep gaan eten. Prachtige locatie aan de plas. Voorgerecht: lekkere tomatensoep, mosselen matig en champignons goed. Wel een aparte combinatie . Het hoofdgerecht was smakeloos. Koud vlees (mixed grill) Geen smaak aan het vlees. ook geen warm sausje om het een beetje op te fleuren. Ook het toetje was niet lekker. de appeltaart leek niet versgebakken en de slagroom was ingezakt. Jammer, wij komen hier niet snel weer terug.
PvdMeer .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2012
Wij zijn hier laatst met een grote groep gaan steengrillen. Erg geslaagd. Op tafel kregen we zo'n 8 soorten vlees, gebakken aardappelen, patat en verschillende groenten, salade, 3 sauzen. vooraf ook nog een stokbroodje met kruidenboter. Leuke plek zo vlak bij de Brasem!