de Gasterij

Grote Markt 29 4201 EB Gorinchem Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant de Gasterij

• : Parkeerplaats

Jouw recensie over het restaurant de Gasterij

Inge V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Vanmiddag na een fietstocht in d eomgevong van het prachtige Gorinchem neergestreken op het terras van de Gasterij. Een heerlijke plek in de zon kunnen bemachtigen. Schaduwliefhebber? Er staan voldoende parasols om de warmte en kracht van het zonnetje te ontlopen. Met de bedieining hebben wij het vanmiddag getroffen. Er lwam geregeld iemand langs om de gasten te bedienen. Voor de lunch onze keuze laten vallen op een zalmwrap en oosterse wrap. Goed gevuld en lekker. In het algemeen zijn de prijzen op de menukaart schappelijk.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Op maandag 27 maart hier gegeten ter gelegenheid van de verjaardag van onze dochter. We werden vriendelijk ontvangen en mochten een tafel kiezen. De bediening bleef heel de avond attent en vriendelijk. De keuze op de kaart was ruim voldoende. Alle mogelijkheden en combinaties waren mogelijk. Vooraf had ik de geitenkaassalade, was heerlijk, vooral de zoete peertjes. Als hoofdgerecht de pasta met champignons, alleen hadden er nog net meer krokante parmezaanse kaasstukjes doorheen gemogen. Als toetje had ik de doorgesneden donut met vruchten en ijs. Ook heerlijk. Ze serveerden verse jus, en deze was ook echt vers. Ik vond de consumpties allemaal vrij prijzig: wijn ruim vier euro, de verse jus (groot) ruimt vier euro, zo ook het speciaal bier.

Voor onze dochter was er een vuurkaars op haar toetje, ook weer heel attent.
Ferry K.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Gisteravond hier met een collega gegeten, de recensies waren goed.
Een biefstuk bereid met de green egg. Klonk goed echter het vlees was van een matige kwaliteit en slecht bereid. Een dure teleurstelling!
Komen hier niet meer terug.
Pollux15 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Zaterdagavond hier voor het eerst gegeten. Het is een redelijk klein restaurant, waarbij we in de gezellige serre zaten. Hier hingen heaters aan de muur, waardoor het erg aangenaam was. De bediening is erg vriendelijk en vlot. Kortom een veelbelovende entree !

Als welkom kregen we bij ons drankje een breekbrood met kruidenboter en aioli. Dit smaakte goed. In de tussentijd mochten we de kaart aanschouwen. De kaart was informatief, overzichtelijk en de keuze was reuze. Als voorafje had ik gekozen voor de geitenkaassalade. En jee, wat was die dankzij het krokante laagje lekker, maar ook de overige ingrediënten waren erg smaakvol. Eigenlijk zelden zo'n lekkere geitenkaassalade op. Wow !

Als hoofdgerecht had ik gekozen voor de steak van de greenegg grill. In het voorwoord van de menukaart was hier al aandacht aan besteed. En de steak was gewoon héérlijk ! Ook de andere tafelgenoten hebben gesmuld van de geserveerde gerechten. Als afsluiter een kop koffie en volkomen voldaan naar huis.

Dit restaurant is een echte aanrader ! Overigens zag het gehele marktplein er gezellig uit. Een avondje Gorinchem gaat er eigenlijk nu wel vaker in zitten !!
Rene M.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Plaatsgenomen op het terras op het plein. Op het plein, voor het restaurant en binnen was bijna alles bezet. Ondanks dat was het een vriendelijke bediening, die vlot acteert. De kaart is helemaal van deze tijd. Biologisch daar waar mogelijk, gerechten die calorie-arm zijn. Gegrilde vlees- en visproducten op een green egg. Zelfs vegetarische gerechten of indien mogelijk vegetarisch alternatief voor vlees. Aanrader!!
info871 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Heerlijk geluncht bij De Gasterij in Gorinchem.
De club sandwich is een aanrader. Daarnaast is de bediening erg prettig en klantgericht.
Anita G.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Goed gegeten een voorgerecht van carpaccio met eendenlever en een bonbon van zalm en garnaaltjes daarna mosselen en een zeetong niet het goedkoopste maar hij goed aan de maat en heerlijk gebakken. Service was gewoon goed en het decor wat wil je met 28 graden
Ineke_en_collegaas .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten, wij kozen de Green Egg steak voor hoofdgerecht, zelden zo'n lekker stuk vlees gegeten! Voor- en nagerechten waren ook lekker. De bediening deed zijn/haar best om het ons naar de zin te maken.
Aanrader!
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Heerlijk in de zon zitten eten. Een tosti besteld die opvallend groot en lekker was . Beding was attent en alles werd vlot uitgeseverd . Kortom een aangename middag .
Sentijn .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Geluncht op Koningsdag. Lekker druk maar toch vlot bediend op een prettige manier en in de serre heb je het idee toch een beetje buiten te zitten
Broodje warm vlees met satesaus is lekker maar dit werd overtroffen door de Vegaburger.
Voor de verstokte vleeseter, begin er niet aan want je loopt het risico dat je voorgoed verkocht bent. Bij de Vegaburger kan friet besteld worden maar voor een "normale" eter was de burger meer dan voldoende.
Ook lekkere speciaalbieren en prima cappuccino. Kortom, prima geluncht voor een normale prijs.
Marinke F.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
De serre van het restaurant is sfeervol en aan de bediening schort het niet. Het eten was echter ronduit teleurstellend. De voorgerechten waren de salade met brie en de salade met crispy kip. De salade brie was erg lekker, maar helaas was dit bij alle andere gerechten niet het geval. De crispy kip salade was erg zout en miste balans.
Als hoofdgerechten hadden wij een hamburger met angus beef en Fish and chips. Nu zijn beide gerechten natuurlijk niet mager, maar in dit geval droop het van het vet. Hierdoor was de burger sompig en ook het krokante laagje van de vis was verre van krokant en erg melig.
Tot slot hadden we het "seizoenstoetje" wat bestond uit een bolletje ijs een toefje slagroom en iets wat leek op een plat chocolade gebakje. Het gebakje was taai en smaakloos, het ijs was ook niet bijzonder en de smaken vormde ook geen geheel.
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Zelden zo slecht gegeten. Alle vlees totaal vernaggeld. Te bloederig en taai en zwart. De rest OK maar fantasieloos. Bediening doet haar best. Waarom probeert niemand in Gorinchem een fatsoenlijke menukaart uit?
Miro25 .
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Ik wilde graag op deze warme dag salade met glas kraanwater bestellen. Metgezel bestelde drankje plus ook een salade. Bediening gaf geen teken dat kraanwater niet werd geserveerd. Bij serveren kreeg ik alsnog flesje water dat ik weigerde, aangezien ik kraanwater had besteld en er niet werd aangegeven dat zij dit weigerden te doen. Toen werd onvriendelijk aan mij gevraag hoe ik dacht dat er anders omzet zou worden gedraaid. Naast deze onvriendelijke ober, was mijn salade Capresi niet veel bijzonders. Salade vis van metgezel was lekker. Kortom voor echte gastvrijheid en culinaire verrassingen niet hier naartoe gaan. Voor simpele lunch prima.
Hans-Peter W.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Op zaterdag lunchen met mooi weer dan moet je geen haast hebben.
Ze hebben een mooi systeem van bestellen maar het werkt nog niet optimaal.
Na 45 minuten op mijn krokketten met brood te hebben gewacht smaakte het geweldig, de tostie en capargio waren ook perfect.
Nu nog de keuken en bediening op orde.
Miriam K.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Onze trouwdag daar gegeten en je wordt gastvrij ontvangen in een sfeervol klein restaurant met verwarmt terras. Breek Brood met lekkere smeersel en steak en kabeljauw als hoofdgerecht en was erg lekker Warm en voldoende! Leuk opgemaakte borde . Komen snel weer terug.
Corinne K.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2015
Op zich ok gegeten bij dit restaurant. Vond 19 euro voor een stukje zalm echt veel te veel geld voor zo'n tentje. Ook de kabeljauw kostte zoveel. Niets bijzonders, overgewaardeerd, had echt een paar euro lager moeten kosten.
HappyEat .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Leuk om in de serre te zitten. Bediening traag en moesten zelf steeds vragen of we een drankje konden bestellen. Dat ben ik niet gewend in een restaurant. Broodje wat we namen wat lekker, alleen had ik er graag een scherper mes bij gehad zodat ik normaal kon snijden. Al met al viel de rekening erg mee voor hetgeen we hadden genoten :-) Nu nog wat gastvriendelijker worden en dan is het zeker een tent om af en toe eens naar terug te gaan.
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2014
Heerlijk eten bij de Gasterij. Leuk om het serremenu te nemen. Niet duur, keuzemogelijkheden per gang, en gewoon lekker!
Mathilde K.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Het was heerlijk weer, dus we konden gelukkig in het zonnetje op het terras zitten, op de sfeervolle Grote Markt. De menukaart bood ruime keuze aan (eenvoudige) lunchgerechten. Wij kozen de saté met patat en de vissalade. Allebei prima porties. De satésaus was helaas wat waterig, maar de kip en de patat smaakten verder wel goed. De vissalade bestond uit rauwkost, gerookte zalm, bolletjes tonijn die helaas uit een bakje kwamen, en drie sneden meergranenbrood. Het smaakte goed, maar was niet bijzonder. De bediening was vriendelijk maar we moesten lang wachten op ons eten, waarschijnlijk omdat het druk was. De prijs-kwaliteitverhouding van dit restaurant is in orde, maar verwacht geen bijzondere of originele gerechten.
Nicky V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Fijn gegeten samen met mijn vriend, ruime keuze op de kaart. Het zat ook heerlijk op het overdekte terras, terwijl het buiten erg fris was. Het eten smaakte goed en de bijgerechten die bij het hoofdgerecht werden geserveerd waren meer dan voldoende. Leuke tent om eens heerlijk te eten na een wandeling door Gorinchem.