de Gasterij

Grote Markt 29 4201 EB Gorinchem Nederland Kaart

Over het restaurant de Gasterij

Prachtige gerechten van het Black Angus rund uit de Bigg Green EGG, dat vindt je bij restaurant De Gasterij in Gorinchem. Dit rund van Schotse afkomst staat op dit moment bekend als één van de betere soorten, dit wil je dus zeker komen proeven!

Neem plaats op het terras of binnen en geniet van het uitzicht op de altijd levendige Grote Markt. In de winter kun je genieten van de verwarmde serre, zo kun je toch nog lekker van het winterse zonnetje genieten.

Je kunt kiezen uit een verrukkelijk 3-gangen menu of uit de gevarieerde à la carte gerechten. Echte aanraders zijn de "proeverij van verse vis" en "MRI runderbiefstuk", dit zijn verrassende voorgerechten waarbij je meerde soorten vlees of vis krijgt.

Kom snel deze lekkere gerechten ontdekken en reserveer nu je tafel bij De Gasterij in Gorinchem!

Meer informatie over restaurant de Gasterij

• : Parkeerplaats

Jouw recensie over het restaurant de Gasterij

Guido en Joyce V.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2018
Zijn hier geweest voor de lunch. Personeel was vriendelijk. Hadden allebei een salade die erg lekker was. Zou hier zeker terugkomen.
trudyvanzijl .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2018
Ik had voor een groepje collega's het uitjevgeregeld en een all-in prijs afgesproken voor een menu en drankjes wat een hoop gereken en gedoe scherlt op de avond zelf. Dit liep geweldig. Drankes werden netjes bijgehouden.
Vind alleen de bediening wat opdringerig om heel snel terug te komen om te vragen om iets te drinken terwijl het glas nog niet leeg is. Dit laatste valt mij tegenwoordig toch nogal op want ik kom er zelf wel eens vaker om wat te drinken en dat irriteert soms behoorlijk.
Het eten was fantastisch!
Andre V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2018
Wij zaten in de serre tegen het raam op zich leuk maar er kwam veel kou van het raam .
We hadden antrecot flambe maar niets de vlammen waren uit voor het de tafel bereikte heb ik ook iets van gezegd . de friet kwam toen we het vlees bijna op hadden wel jammer , niet voor herhaling vatbaar .
Anja P.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Met acht personen heel lekker gegeten, actiemenu voor € 25. Was top. Ook heerlijke wijnen. Vriendelijk personeel. We hadden een mooi plekje achterin het restaurant. We komen zeker terug.
Debbie S.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2017
Heerlijk gegeten. Uitgebreide lunchkaart. Ook voor kinderen genoeg keus. Bediening is vriendelijk.
Prijs/kwaliteit is goed.
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
We hebben een zeer goed uitgebalanceerd Kerstdiner gebruikt omdat we na eerdere bezoeken al wisten dat dit een voortreffelijk goed restaurant is. we hebben alweer voor een volgend bezoek gereserveerd.
Toos R.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2017
We hebben tweede kerstdag met vijf personen genoten van een vijf gangen menu, daarnaast nog twee amuses.
Het team werkt zeer professioneel. Gerechten en wijnen waren heerlijk.
We waren eerste kerstdag ook uit eten geweest in een ander restaurant, dus automatisch ga je vergelijken.
De Gasterij won glansrijk. Een aantal gerechten net even iets lekkerder en als het dan ook nog voordeliger blijkt, is de keus niet moeilijk.
sjanie K.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Alleen in de serre is het een beetje fris als je bij het raam zit. Er was ons een plaats in restaurant beloofd maar helaas in de serre gezeten
Harry K.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
Niets aan te merken, nog aan mijn partner gevraagd maar ok zij vond het helemaal prima.
Gewoon erg goed, de bediening zowel als de gerechten.
Denise H.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Trap richting toilet en toiletten zelf iets minder schoon.
Gerrit V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2017
Wij komen al jaren bij de Gasterij in Gorinchem. Bij minder weer zitten we het liefst in de verwarmde serre, met uitzicht op het plein. Het uitgebreide 3-gangen menu heeft altijd wel iets wat ons bevalt. Deze keer heeft de Grand-grill ons heel goed gesmaakt!
Harry K.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
We waren met een flinke groep, alles verliep rustig, vriendelijk en vlot.
De bediening was prima, het eten was gewoon hartstikke goed.
Als er dan toch een aanmerking mag/moet zijn: de carpaccio had iets dunner gesneden gekund.
jaap H.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
De bediening is erg vriendelijk en je wordt snel geholpen. Ook het eten is van een hoog niveau, tegen een zeer vriendelijke prijs.
Wim T.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
kwaliteit eten prima, hoeveelheden toereikend, groente niet bijzonder, witte wijnen oke. Voorgerechten veel keus en dessertkaart is wat krap. Bediening plezierig en attent.
Mirjam En Cor V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2017
Voor een doorsnee gezinnetje veel te duur om daar te eten.(jammer dat jullie niet met kinderkortingen werken) op het eten was niks aan te merken.(erg goed maar we waren ruim boven de 100 euro kwijt)
Petro M.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
heerlijk gegeten,goed gebakken vlees zoals je hebt gevraagd,ruime keuze echt voor iedereen wel wat te kiezen.enig minpuntje de te kleine opscheplepels voor salade en frietjes.verder een heel leuk restaurant in het centrum van Gorinchem.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Vanmiddag na een fietstocht in d eomgevong van het prachtige Gorinchem neergestreken op het terras van de Gasterij. Een heerlijke plek in de zon kunnen bemachtigen. Schaduwliefhebber? Er staan voldoende parasols om de warmte en kracht van het zonnetje te ontlopen. Met de bedieining hebben wij het vanmiddag getroffen. Er lwam geregeld iemand langs om de gasten te bedienen. Voor de lunch onze keuze laten vallen op een zalmwrap en oosterse wrap. Goed gevuld en lekker. In het algemeen zijn de prijzen op de menukaart schappelijk.
Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Op maandag 27 maart hier gegeten ter gelegenheid van de verjaardag van onze dochter. We werden vriendelijk ontvangen en mochten een tafel kiezen. De bediening bleef heel de avond attent en vriendelijk. De keuze op de kaart was ruim voldoende. Alle mogelijkheden en combinaties waren mogelijk. Vooraf had ik de geitenkaassalade, was heerlijk, vooral de zoete peertjes. Als hoofdgerecht de pasta met champignons, alleen hadden er nog net meer krokante parmezaanse kaasstukjes doorheen gemogen. Als toetje had ik de doorgesneden donut met vruchten en ijs. Ook heerlijk. Ze serveerden verse jus, en deze was ook echt vers. Ik vond de consumpties allemaal vrij prijzig: wijn ruim vier euro, de verse jus (groot) ruimt vier euro, zo ook het speciaal bier.

Voor onze dochter was er een vuurkaars op haar toetje, ook weer heel attent.
Ferry K.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Gisteravond hier met een collega gegeten, de recensies waren goed.
Een biefstuk bereid met de green egg. Klonk goed echter het vlees was van een matige kwaliteit en slecht bereid. Een dure teleurstelling!
Komen hier niet meer terug.
Pollux15 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Zaterdagavond hier voor het eerst gegeten. Het is een redelijk klein restaurant, waarbij we in de gezellige serre zaten. Hier hingen heaters aan de muur, waardoor het erg aangenaam was. De bediening is erg vriendelijk en vlot. Kortom een veelbelovende entree !

Als welkom kregen we bij ons drankje een breekbrood met kruidenboter en aioli. Dit smaakte goed. In de tussentijd mochten we de kaart aanschouwen. De kaart was informatief, overzichtelijk en de keuze was reuze. Als voorafje had ik gekozen voor de geitenkaassalade. En jee, wat was die dankzij het krokante laagje lekker, maar ook de overige ingrediënten waren erg smaakvol. Eigenlijk zelden zo'n lekkere geitenkaassalade op. Wow !

Als hoofdgerecht had ik gekozen voor de steak van de greenegg grill. In het voorwoord van de menukaart was hier al aandacht aan besteed. En de steak was gewoon héérlijk ! Ook de andere tafelgenoten hebben gesmuld van de geserveerde gerechten. Als afsluiter een kop koffie en volkomen voldaan naar huis.

Dit restaurant is een echte aanrader ! Overigens zag het gehele marktplein er gezellig uit. Een avondje Gorinchem gaat er eigenlijk nu wel vaker in zitten !!