De Gasterie

• : Parkeerplaats

Maandag t/m Zondag vanaf 15:00

FardouZ .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
We zijn al vaker in dit restaurant geweest. Nu hadden ze een nieuwe kaart, dus deze even uitgeprobeerd. Vooraf kregen we heerlijk verse stokbroodjes met kruidenboter. Daarna meloen met parmaham en een wel erg lekkere dressing er over. Hoofdgerecht dit keer voor de spare ribs gekozen. Lekker, maar vooral veel. Leuke bediening in ongedwongen ambiance. Komen zeker terug!
Oriole .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Leuk restaurant op mooie locatie. Heerlijke carpaccio en broodjes vooraf. Hoofdgerecht gamba's die erg lekker bereid waren, er werden bij het hoofdgerecht diverse bijlagen geserveerd. Heerlijke keuze uit nagerechten, al met al lekker gegeten. Bediening erg vriendelijk en kundig.
Mirason .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Gegeten bij de gasterie, ontvangst amuse en voorgerecht waren goed. Helaas was de entrecote bij iedereen (3) rauw, de bijgerechten waren matig. Aardappel te veel saus, stoofpeer hard. Na het hoofdgerecht zeker nog half uur drie kwartier gewacht op kaart nagerecht, met lege glazen. Voor ons zeker geen aanrader
Proeversutgrunn .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Laatst met een hele grote groep familieleden hier gegeten. We hadden de keuze uit een aantal gerechten.

Vooraf de carpaccio, deze bleek erg lekker of een terrine van zalm, welke ook aan te raden was. De mosterdsoep leek echter meer op mosterdsaus, zo dik.

Als hoofdgerecht keuze uit steak, welke goed gebakken en smaakvol was, de gebakken zalm was ook goed, maar de vegetarische variant was een groentewrap waar meer roomkaas in zat dan groente. De bijgerechten waren erg minimaal voor het grote gezelschap en men kwam pas na het eten vragen of we nog iets wilden bijbestellen.

De toetjes waren heerlijk.

Mooie locatie, het interieur is ook sfeervol. Het leek wel wat leeg omdat het zo groot was en voor een vrijdagavond zaten er maar weinig mensen (behalve wij).

De bediening was niet zo heel vlot en kwam wat onzeker over.

Voor een grote groep is dit restaurant wel een aanrader.
Elliane .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Mooi ingericht restaurant met een leuk terras erbij waar je heerlijk buiten kunt zitten. Carpaccio als voorgerecht was mooi opgediend. Hoofdgerecht de gamba's waren heerlijk. Leuk waren de bijgerechten, dat zie je niet vaak meer. Leuke vlotte bediening.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Met z'n vieren uit eten geweest, en online gereserveerd. Dat werkt blijkbaar heel goed.

Het eten was prima! Twee gasten aan tafel bestelden Filet Mignon met verschillende bereiding en kregen deze precies goed geserveerd.
De bediening was vanavond goed, duidelijk en lekker vlot. Er lijkt iets veranderd te zijn in de manier van aansturen, want de drankjes werden vlot opgenomen en gebracht. Ook bij het uitserveren van de gerechten werd gevraagd of men nog kon bijschenken. Heel netjes en attent!

Het enige minpunt is de kaart, we komen er vaker en dan gaat deze vervelen. Een uitdagend maandmenu of seizoensmenu zou niet misstaan.
Na ons bezoek is, via email, om een review gevraagd. Daarin hebben we dit aangegeven.

Dezelfde avond werd er aangegeven dat deze binnenkort vernieuwd is, dus we gaan snel weer eens proeven!
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
zeer leuke zaak om te eten of met je fam te gaan eten .eten smaakt goed kan beter , service was goed een glimlach kost niks doe daar wat mee decor zeer mooie zaak kommen zeker weer
Frans S.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Vlees was rauw en zeer taai. Groentes waren geheel doorgekookt. Niet te eten. Personeel hoorde het aan maar bood behalve verontschuldingen niets aan. Zeer slechte ervaring.
Food85 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Onlangs 2x recent bij de Gasterie gegeten. De eerste keer waren we met 4 man en vroegen we of we een kleine tafel aan mochten schuiven ivm een volle tafel. Gezien de drukte zou dit geen probleem moeten zijn, echter de zeer onvriendelijke houding van het personeel liet dit niet toe. Toen het eten geserveerd werd bleek dit voor een deel al bijna koud te zijn en vlees was taai. Al met al een zeer matige ervaring gehad. Gisteren toch een tweede kans gegeven en weer onattent personeel en was het gerecht van een van ons bijna koud. Dit wederom aangegeven en werd afgedaan met ' dat hebben we nog nooit eerder gehoord en vreemd dat het bij een van de twee is. Helaas werd er niks gedaan om het op te lossen. Het was niet erg druk maar even bij de tafel langs lopen om te vragen of alles naar wens is, was er niet bij. Het personeel kan nog wel wat tips gebruiken. Helaas zal het voor ons zeer waarschijnlijk hier wel bij blijven
Noor R.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Gisteravond gegeten bij de Gasterie met vrienden. Bediening was prima, voorgerechten ook, mijn vriendin had wraps die hard waren en haast niet te snijden en ik had filet mignon,waarvan eentje nog was door te komen maar de laatste was niet te snijden, waren allemaal zenen. Toen er door de serveerster werd gevraagd bij het afruimen van de tafel of alles gesmaakt had, lag mijn stuk vlees nog op mijn bord en plaatste ik de opmerking dat ik er niet met een mes doorheen kon komen en of ze dat aan de kok wilde doorgeven. Heb vervolgens geen excuus of gratis kopje koffie gehad en vond dat erg slecht....
Anita A.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Gisteravond met vrienden bij de Gasterie gegeten.
Eten prima, lekker en genoeg.
Minpunt: bij de saté staat het vingerkommetje met citroen erbij op je bord. Dat gaat erover, waardoor je brood doorweekt wordt. Een waterkommetje met citroen is geen eten, en hoort ook niet op je bord.
De bediening doet zijn best, maar kan nog wel een paar tips gebruiken.
Bij binnenkomst verwacht je een ontvangst, dat gebeurde niet, de mevrouw bleef achter de pc staan. Wij moesten zelf naar de balie om de reservering te bevestigen. Kleine moeite om even je gasten te verwelkomen, en dan naar de pc.
Verder moet je erg je best doen om de aandacht te vangen, als je iets wilt bestellen, en is de bediening nogal gekunsteld.
Gewoon jezelf blijven, vriendelijk en voorkomend dan kom je een heel eind.
Aandacht voor deze puntjes en wij komen gewoon weer terug!

Sannygr .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
We hebben hier gegeten met 6 volwassenen en 2 kinderen. We waren één van de eerste gasten om 16.30 uur. Alle tafels waren keurig gedekt en waren zo bleek later allemaal gereserveerd. De mensen stroomden binnen, tot de zaak helemaal vol was. Maar er was geen moment aan het personeel te merken dat het druk was. De bediening was vlot en zeer attent, zeker gezien de jeugdige leeftijd van de meeste bedienden. Het eten was lekker, veel keus en niet te ingewikkelde gerechten. Voor iedereen was er voldoende te kiezen, zowel voor onze gast van 96 als ook voor de kinderen. Alles was goed op smaak en zeker voldoende qua hoeveelheden. Geen hoogstaande keukenkunst, maar eerlijke en heerlijke gerechten voor een prima prijs. De sfeer in het restaurant was erg goed, gezellig donker met mooie lampjes en heerlijke stoelen. Kortom: zeker voor groepjes een aanrader, we komen er vast nog een keer terug.
NietsbovenGroningen .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Met een groep van rond de 8 personen hier gegeten. Vriendelijk ontvangen en correct naar de tafel gewezen. Ondanks de drukte werden nog even de puntjes op de i gezet bij onze tafel en werden we ingedekt. Vrij snel een drankje op tafel ondanks dat de hele zaak vol zat bijna. Genoten van de amuse, stokbroodmet tomatentapenade, wekte lekker de 'trek' op. Hierna gekozen voor de smikkelstok, de helft van de tafel ging voor de tournedos. De kipkluifjes die aangegeven werden met heeeel veel kip waren eigenlijk niet zo heel veel. De tournedos waren erg goed gebakken, gemarineerd en op smaak gebracht. Verrassende diverse bijgerechten, patat en aardappels bijv. en groeten en salade. Zonder probleem bij kunnen bestellen. De smikkelstok was erg leuk om te zien, een soort zwaard/spies vol met vlees die erg in de smaak vielen op een na. De marinade van de spareribs leek of uit een pakje te komen of voorgemarineerd te zijn en de kwaliteit van dat stukje vlees liet te wensen over. Tegen die tijd al zo vol dat ik me tegoed heb gedaan aan bijgerechten, want de sparerib kreeg ik gewoon niet weg. De bediening was correct en vriendelijk, maar waren eigenlijk met te weinig om voldoende aandacht aan iedereen te besteden. Naar aanleiding van de rekening, rond kan het best wel uit om als de zaak vol zit extra mensen in te zetten. De kwaliteit van de tournedos was goed verder. We zaten te vol voor het nagerecht dus genoten van een likeurtje. Leuk dat er koffieboontjes op een schaaltje bij de sambuca komen. Wel voor herhaling vatbaar op basis van de kwaliteit, qua snelheid mag het wel iets beter. Wij waren hier om half 7, om 7 u klaar voor het eten en gingen al met al om half 11 pas richting huis.
Mark Z.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
Vandaag met zijn viertjes gedineerd bij de Gasterie.

Bij binnenkomst om 17:45 uur een nog bijna lege zaak. Drankjes en bestelling (1 x kipsate, 1x schnitzel, 1x varkenshaas en een kindermenu) werden vlot opgenomen door de dame die als enigste in de zaak was voor de bediening.

Van de zaak een voorafje tomatentampenade met stokbrood. Best lekker.

De hoofdgerechten waren keurig verzorgd (ruime porties) met veel verschillend garnituur op het bord (meloen, haricoverts met spek, sinasappelschijfje en een gepofte aardappel. Bij de gerechten wordt los salade, groente, gebakken aardappels en frites op tafel gezet. Ook het bijbestellen van frites was geen enkel probleem.

Als toetje Creme Brulee voor 3 personen. Om je vingers bij af te likken.

Nog een lekker kopje koffie toe.

In veel recensies over dit restaurant lees ik over de slechte bediening. Geen last van gehad.

Al met al een lekker diner gegeten in een mooie zaak. De rekening vond ik qua prijs / kwaliteit verhouding helemaal kloppen.

Zouden wij hier nogmaals eten : Ja !

Lisette1973 .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2014
Met mijn vriend en dochter hier gegeten. Aardig eten maar niet heel bijzonder. Ik had een ossenhaas met stroganoff saus waarvan de saus smaakte naar een kant en klaar sausje. De bediening was gemaakt aardig maar daar hield het dan ook wel mee op. Kwamen niet vragen of alles naar wens was, wat toch heel normaal is.
W V.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2014
We werden vriendelijk ontvangen en op ons verzoek voor een plaats aan het raam werden we op een plaats gewezen naast een groot gezelschap. Dat gezelschap produceerde toch meer volume dan we dachten, de bediening zag dat en heeft ons een veel rustiger plekje gegeven; heel attent.
Het menu bevat een hele ruime keus aan gerechten en menukeuzes, wat verder niet uitgelegd wordt. Wij kozen voor een zelf samengesteld driegangenmenu.
Minpuntjes: de wijnkeuze per glas is zeer beperkt en de rode wijn die geserveerd wordt is nogal ‘dun’. De gevouwen servetten zijn van papier.

We openden met een amuse van tomatentapenade met brood: lekker. Daarna kozen we als knabbel vooraf een ‘allegaartje’(Mix van brusquetta, brood met kruidenboter, olijven en feta), een zeer ruime portie.
Op naar de voorgerechten: een carpaccio en een garnalencocktail. Allebei gewoon goed. Daarbij kregen we weer een mandje brood met kruidenboter. Voor ons hoefde dit niet meer, maar dat kan men de Gasterie niet aanrekenen.

Hoofdgerechten: een steak met champignons en een steak met mozzarella. Allebei niets op aan te merken en geserveerd met wederom zeer ruime porties groenten en salade.

Aan het toetje zijn we niet toegekomen omdat we simpelweg vol zaten. Het werd dus cappuccino en een glas cognac, waarvan jammer was dat er geen VSOP of XO besteld kon worden.

Het duurde even voordat we konden afrekenen, maar zagen dat de Gasterie erg redelijk geprijsd is.

Positieve punten: gezellige zaak, goede sfeer, goed opgemaakte borden waar het plezier vanaf straalt, heel redelijk eten en niet duur.

Wat me bij andere recensies opviel was de kritiek op de bediening. Die deel ik gedeeltelijk, maar de dames waren zeer vriendelijk en behulpzaam, maar het liep ze gewoon over de schoenen. Er is gewoon te weinig personeel. De dames lopen zich het vuur uit de sloffen, maar kunnen het niet aan. Serveerster erbij misschien? Plus wat meer uitleg over de menu’s en wat meer drankenkennis, dan ondervang je al een hoop.

Gaan wij hier naar terug.? Dat denk ik wel, maar wel op een rustige doordeweekse dag als het rustig is en we slaan de voorgerechten over omdat de porties zo groot zijn.
Spyco .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2014
Vanavond bij de Gasterie in Midlaren gegeten. 2de keer dat we hier hebben gegeten en was wederom goed! Eten heerlijk service gewoon prima. De porties waren wel aan de grote kant, er was dus geen eten te kort! Mooie lokatie in een mooie omgeving.
Hier kun je gewoon heerlijk eten!
N-kuiper .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2014
Alles wat uit de keuken kwam zag er goed en verzorgd uit. Het smaakte heerlijk. De bediening viel daarentegen erg tegen. Toen we binnenkwamen werd ons een tafel gewezen en de drankjes werden opgenomen. Het duurde lang voordat deze op tafel kwamen. Er werd ons geen menukaart gegeven, hier hebben na een tijdje zelf maar om gevraagd. Sorry, vergeten. Bij het overhandigen werd niets uitgelegd over de 3 of 4 gangen keuzes menu's. We kregen een amuse van het huis maar deze werd pas van tafel gehaald nadat we het voorgerecht ook op hadden. Er werd tussendoor niet gevraagd of alles goed ging/smaakte. Bij het afhalen van het hoofdgerecht werd ons niet gevraagd of we de ijskaart nog wilden zien. Ook dit duurde wederom een tijdje.
De hele avond diverse obers gehad en niemand legde even contact.
De uitstraling van het pand ziet er op het eerste gezicht goed en netjes uit. Maar al gauw vallen je de eerste bijzondere dingen op. De wc rol houder is afgebroken en boven de wc staan de wc-rollen opgestapeld. De metalen zeepdispenser is leeg en er is voor het gemak even een placticflesje naast gezet. Opzich geen probleem maar voor een restaurant wat luxe wil uitstralen (gastenhanddoekjes voor het afdrogen van je handen) doet dit afbreuk aan het imago.
Rens Z.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Na een aantal jaar , weer een keer bij de gasterie gegeten. En het was weer als vanouds. Het eten is prima, maar de service viel tegen.
Toen we binnen kwamen was het nog rustig, dus de eerste drankjes waren snel opgenomen en uitgeserveerd.
Het voorgerecht was goed, maar toen we het voorgerecht op hadden, kregen we binnen een minuut nadat de tafel was uitgehaald het hoofdgerecht al op tafel. We hebben aangegeven dat daar best wat meer tijd tussen had mogen zitten en de bediening zou het door geven aan de keuken. Even later kwam hij weer terug " ik heb het doorgegeven". Kun je dus niets mee.
Ook het hoofdgerecht was weer goed. Voor degene die eens iets anders willen, de kaasfondue is erg goed.
Als nagerecht een heerlijk ijsje besteld met 2 koffie erbij. Het ijs kwam, maar om de koffie moesten we na een aantal minuten om vragen. Sorry vergeten.
Bij het afrekenen nogmaals aangegeven dat het jammer was dat er geen tijd tussen voor en hoofdgerecht zat. Ja meneer, ik heb het doorgegeven. Aangegeven dat je als gast niets aan zo'n antwoord hebt. Maar er zat een grote groep van 19 personen meneer.

Jammer, met een beetje meer service en iets meer gastvrijheid/ vriendelijkheid naar de gast toe en iets minder vergeten zou het helemaal af zijn.
Erikdrenth .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
De Gasterie kan z'n eigen succes niet meer aan. Op de dag zelf om 14:00 een reservering gemaakt voor 20:00. Op die tijd gearriveerd, bleken alle tafels bezet. We moesten 'even' wachten, wat betekende dat we rond 20:30 aan konden schuiven. Netjes uitgelegd dat dit bij binnenkomst ook wel even gemeld had mogen worden, dan waren we naar een ander restaurant gegaan. Er kwam alleen begrip, geen geen excuses, en ook het in zo'n geval gebruikelijke drankje van het huis bleef achterwege. Het eten was prima, maar voor het betaalde bedrag (75 euro voor 2, drie gangen met drankjes) niet bijzonder. Alles samen een ondergemiddelde ervaring.