De Gasterie

7,2

Jouw recensie over het restaurant De Gasterie

janeva .
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Door het meubilair en de inrichting zit het een beetje tussen een grandcafé en een restaurant in. Er zijn wat aandachtspunten voor 3 categorieën te weten 1.het eten 2. de bediening 3.de inrichting. 1.Wij gingen voor het 3-gangen menu. Ons voorgerecht was de huis-gemarineerde zalm. Uitstekende zalm, prima van smaak, op de juiste temperatuur en voorzien van frisse bijlagen al vonden wij de hoeveelheid zalm wel wat aan de zuinige kant. Ons hoofdgerecht bestond uit gegrilde ossenhaas, champignons en oesterzwammen in rode wijnsaus. Het vlees was precies goed gebakken. De bijlagen kunnen wel wat upgrading gebruiken. Broccoli, worteltjes en bloemkool waren bedekt met de bekende bloemkoolsaus met nootmuskaat. Ouderwets, de groentes komen zonder zo’n sausje veel beter tot hun recht. Weg saus dus. De haricots verts waren omwikkeld met ontbijtspek, jammer zonder spek zijn ze puur en veel lekkerder. De gebakken aardappeltjes waren voorzien van uienringen en de verrukkelijke frieten waren helaas voorzien frietkruiden. Tip aan de keuken: minder is meer! Ons nagerecht bestond uit ijs met aardbeien, helaas waren de stukjes aardbeien zo goed als bevroren. Kouder dan het ijs en daardoor ook zonder enige smaak. Foutje. 2. De bediening was uitermate vriendelijk maar liet toch enkele steken vallen. Wij moesten de ober volgen naar het gereserveerde tafeltje (ver weg) zonder ons te wijzen op een verstopte garderobe, onze jassen bleven dus op de stoelrugleuning. Terwijl onze gevulde wijnglazen na het voorgerecht ècht leeg waren is ons ook bij het uitserveren of afruimen nooit gevraagd of we nog iets wilden drinken. De gevraagde fles kraanwater hebben we dus maar opgebruikt. Bij het bestellen van de ossenhaas werd ons niet gevraagd hoe deze gebakken moest worden, dat hebben we zelf maar aangegeven. Bij het afrekenen hebben we de bevroren aardbeien aangekaart, daar werden keurig excuses voor aangeboden, helaas was er een andere serveerster die zich er mee bemoeide en zei dat waarschijnlijk de koeling verkeerd stond. Als klant hebben wij natuurlijk niets aan zo’n boodschap. 3. De inrichting. Helaas een forse onvoldoende. In de eerste plaats veel te donker, een matig te lezen menukaart en de donkerbruine/zwarte vloer daarvan hoop je maar-bij een wandeling naar de toiletten- dat die geen onverwachts op- of afstapje heeft. Niet te zien en gelukkig ook niet aanwezig. De akoestiek is bijzonder slecht (een verschrikkelijk kabaal) maar dat is ook een beetje de schuld van de uitbater want alles wat geluid kan dempen ontbreekt. Gordijnen, tafellinnen, vloerkleden, isolatie onder de tafeltjes noem maar op: niks! Maar de grootste bron van ergernis waren de kuipstoeltjes. De armleuningen van de kuipjes zijn te hoog en kunnen niet onder de tafel geschoven worden. Daardoor kun je geen gebruik maken van de rugleuning (tenzij je fors gebouwd bent) en zit je dus met kromme rug (zeker 15 cm loze ruimte tussen rug en rugleuning) aan tafel. Uiterst oncomfortabel. De dunne papieren witte servetten (trof je vaak aan bij de Chinees horen hier natuurlijk niet thuis. Tot slot nog een extra aandachtspunt: de aanwezige (niet zichtbaar voor begeleiders) kinderspeeltafels bevinden zich in het halletje naar de toiletten en urinoirs, tussen de in en uitlopende plassers. We hebben meegemaakt dat spelende kinderen (NIET HIER) nieuwgierig de urinoirs bezochten. Weghalen dus.
tthh .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Tops: Voldoende eten. Variatie in gerechten. Prijs /kwaliteit verhouding is goed. Ruime keus aan aardappelgerechten. Gepofte aardappel, patat en gebakken aardappelen.
Tips:Er is te weinig licht. Menukaart niet goed te lezen en kon niet goed zien wat ik op mijn bord had. Er werden op verzoek kaarsen bijgezet. De gerechten bevatten wat mij betreft te veel saus.Saus bij het hoofdgerecht, crème fraiche bij de gepofte aardappel en saus over de groenten. Bij het hoofdgerecht zou ik een volgende keer de saus apart bestellen.

Gepofte aardappel, patat en gebakken aardappelen.
Martin D.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2017
Heerlijk gegeten, sfeervolle ambiance, hartelijke en behulpzame staf. Een aanrader!

2 minpuntjes:
1) Inrichting is iets te 'bruin', voroal bij binennkomst is het lastig je te orienteren over wara je wilt/kunt zitten.
2) Toilet garnituur slecht: closetrolhouder ontbreekt, reserve closetrolhouder zit los, borstelhouder is afgebroken, wc deuren beschadigd; kortom, daar mag wel wat onderhoud gepleegd worden!
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Fantastisch gegeten. Leuke entourage, vlotte en vriendelijke bediening. Grote porties, mooi opgemaakt. Kortom: SUBLIEM, een échte aanrader!!
Lorance W.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2017
Mijn man en ik komen hier geregeld, de service verschilt maar is over het algemeen prima (niet goed maar prima). Het eten is altijd goed alleen veeeeel te veel. Wat ik zonde vind aangezien het weg gegooid wordt, maar nogmaals altijd goed! Wel een aantal keer mee gemaakt dat we geen drankje meer hadden en dat de gastheer hier ook niet op bedacht was, ik vind dat zonde want voor mij is de gastvrijheid binnen een horecazaak érg belangrijk.
Chantal H.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Gereserveerd om eerste kerstdag heerlijk te gaan dineren bij de Gasterie in Midlaren. Tot dat ik twee dagen van te voren een boos telefoontje krijg vanuit dit restaurant met de boodschap dat wij niet meer welkom zijn als we niet heel gauw onze menukeuze doorgeven.. Waar wij echter niks van af wisten. Met een vervelend gevoel komen wij dan ook eerste kerstdag aan bij het restaurant. Netjes op tijd aanwezig, helaas moeten wij eerst nog een dik half uur wachten met onze jas aan staand tussen alle al dinerende gasten. Vervolgens na veel vragen konden we uiteindelijk aan een ongedekte tafel plaatsnemen. Op het moment dat het voorgerecht op tafel komt ligt er echter nog steeds geen bestek of servet. Tussen het voorgerecht en hoofdgerecht hebben we dik anderhalf uur moeten wachten waarna het eten ook nog is heel erg tegen viel, wederom zonder bestek. Zo te horen waren we niet de enige.. vooral de manager met baard was erg onfatsoenlijk. Het meisje wat ons bediende daarentegen was echt de topper van de avond.
FardouZ .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
We zijn al vaker in dit restaurant geweest. Nu hadden ze een nieuwe kaart, dus deze even uitgeprobeerd. Vooraf kregen we heerlijk verse stokbroodjes met kruidenboter. Daarna meloen met parmaham en een wel erg lekkere dressing er over. Hoofdgerecht dit keer voor de spare ribs gekozen. Lekker, maar vooral veel. Leuke bediening in ongedwongen ambiance. Komen zeker terug!
Oriole .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Leuk restaurant op mooie locatie. Heerlijke carpaccio en broodjes vooraf. Hoofdgerecht gamba's die erg lekker bereid waren, er werden bij het hoofdgerecht diverse bijlagen geserveerd. Heerlijke keuze uit nagerechten, al met al lekker gegeten. Bediening erg vriendelijk en kundig.
Mirason .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Gegeten bij de gasterie, ontvangst amuse en voorgerecht waren goed. Helaas was de entrecote bij iedereen (3) rauw, de bijgerechten waren matig. Aardappel te veel saus, stoofpeer hard. Na het hoofdgerecht zeker nog half uur drie kwartier gewacht op kaart nagerecht, met lege glazen. Voor ons zeker geen aanrader
J D.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2016
Laatst met een hele grote groep familieleden hier gegeten. We hadden de keuze uit een aantal gerechten.

Vooraf de carpaccio, deze bleek erg lekker of een terrine van zalm, welke ook aan te raden was. De mosterdsoep leek echter meer op mosterdsaus, zo dik.

Als hoofdgerecht keuze uit steak, welke goed gebakken en smaakvol was, de gebakken zalm was ook goed, maar de vegetarische variant was een groentewrap waar meer roomkaas in zat dan groente. De bijgerechten waren erg minimaal voor het grote gezelschap en men kwam pas na het eten vragen of we nog iets wilden bijbestellen.

De toetjes waren heerlijk.

Mooie locatie, het interieur is ook sfeervol. Het leek wel wat leeg omdat het zo groot was en voor een vrijdagavond zaten er maar weinig mensen (behalve wij).

De bediening was niet zo heel vlot en kwam wat onzeker over.

Voor een grote groep is dit restaurant wel een aanrader.
Elliane .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Mooi ingericht restaurant met een leuk terras erbij waar je heerlijk buiten kunt zitten. Carpaccio als voorgerecht was mooi opgediend. Hoofdgerecht de gamba's waren heerlijk. Leuk waren de bijgerechten, dat zie je niet vaak meer. Leuke vlotte bediening.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Met z'n vieren uit eten geweest, en online gereserveerd. Dat werkt blijkbaar heel goed.

Het eten was prima! Twee gasten aan tafel bestelden Filet Mignon met verschillende bereiding en kregen deze precies goed geserveerd.
De bediening was vanavond goed, duidelijk en lekker vlot. Er lijkt iets veranderd te zijn in de manier van aansturen, want de drankjes werden vlot opgenomen en gebracht. Ook bij het uitserveren van de gerechten werd gevraagd of men nog kon bijschenken. Heel netjes en attent!

Het enige minpunt is de kaart, we komen er vaker en dan gaat deze vervelen. Een uitdagend maandmenu of seizoensmenu zou niet misstaan.
Na ons bezoek is, via email, om een review gevraagd. Daarin hebben we dit aangegeven.

Dezelfde avond werd er aangegeven dat deze binnenkort vernieuwd is, dus we gaan snel weer eens proeven!
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
zeer leuke zaak om te eten of met je fam te gaan eten .eten smaakt goed kan beter , service was goed een glimlach kost niks doe daar wat mee decor zeer mooie zaak kommen zeker weer
Frans S.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Vlees was rauw en zeer taai. Groentes waren geheel doorgekookt. Niet te eten. Personeel hoorde het aan maar bood behalve verontschuldingen niets aan. Zeer slechte ervaring.
Food85 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Onlangs 2x recent bij de Gasterie gegeten. De eerste keer waren we met 4 man en vroegen we of we een kleine tafel aan mochten schuiven ivm een volle tafel. Gezien de drukte zou dit geen probleem moeten zijn, echter de zeer onvriendelijke houding van het personeel liet dit niet toe. Toen het eten geserveerd werd bleek dit voor een deel al bijna koud te zijn en vlees was taai. Al met al een zeer matige ervaring gehad. Gisteren toch een tweede kans gegeven en weer onattent personeel en was het gerecht van een van ons bijna koud. Dit wederom aangegeven en werd afgedaan met ' dat hebben we nog nooit eerder gehoord en vreemd dat het bij een van de twee is. Helaas werd er niks gedaan om het op te lossen. Het was niet erg druk maar even bij de tafel langs lopen om te vragen of alles naar wens is, was er niet bij. Het personeel kan nog wel wat tips gebruiken. Helaas zal het voor ons zeer waarschijnlijk hier wel bij blijven
Noor R.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Gisteravond gegeten bij de Gasterie met vrienden. Bediening was prima, voorgerechten ook, mijn vriendin had wraps die hard waren en haast niet te snijden en ik had filet mignon,waarvan eentje nog was door te komen maar de laatste was niet te snijden, waren allemaal zenen. Toen er door de serveerster werd gevraagd bij het afruimen van de tafel of alles gesmaakt had, lag mijn stuk vlees nog op mijn bord en plaatste ik de opmerking dat ik er niet met een mes doorheen kon komen en of ze dat aan de kok wilde doorgeven. Heb vervolgens geen excuus of gratis kopje koffie gehad en vond dat erg slecht....
Anita A.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Gisteravond met vrienden bij de Gasterie gegeten.
Eten prima, lekker en genoeg.
Minpunt: bij de saté staat het vingerkommetje met citroen erbij op je bord. Dat gaat erover, waardoor je brood doorweekt wordt. Een waterkommetje met citroen is geen eten, en hoort ook niet op je bord.
De bediening doet zijn best, maar kan nog wel een paar tips gebruiken.
Bij binnenkomst verwacht je een ontvangst, dat gebeurde niet, de mevrouw bleef achter de pc staan. Wij moesten zelf naar de balie om de reservering te bevestigen. Kleine moeite om even je gasten te verwelkomen, en dan naar de pc.
Verder moet je erg je best doen om de aandacht te vangen, als je iets wilt bestellen, en is de bediening nogal gekunsteld.
Gewoon jezelf blijven, vriendelijk en voorkomend dan kom je een heel eind.
Aandacht voor deze puntjes en wij komen gewoon weer terug!

Sandra W.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
We hebben hier gegeten met 6 volwassenen en 2 kinderen. We waren één van de eerste gasten om 16.30 uur. Alle tafels waren keurig gedekt en waren zo bleek later allemaal gereserveerd. De mensen stroomden binnen, tot de zaak helemaal vol was. Maar er was geen moment aan het personeel te merken dat het druk was. De bediening was vlot en zeer attent, zeker gezien de jeugdige leeftijd van de meeste bedienden. Het eten was lekker, veel keus en niet te ingewikkelde gerechten. Voor iedereen was er voldoende te kiezen, zowel voor onze gast van 96 als ook voor de kinderen. Alles was goed op smaak en zeker voldoende qua hoeveelheden. Geen hoogstaande keukenkunst, maar eerlijke en heerlijke gerechten voor een prima prijs. De sfeer in het restaurant was erg goed, gezellig donker met mooie lampjes en heerlijke stoelen. Kortom: zeker voor groepjes een aanrader, we komen er vast nog een keer terug.
NietsbovenGroningen .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
Met een groep van rond de 8 personen hier gegeten. Vriendelijk ontvangen en correct naar de tafel gewezen. Ondanks de drukte werden nog even de puntjes op de i gezet bij onze tafel en werden we ingedekt. Vrij snel een drankje op tafel ondanks dat de hele zaak vol zat bijna. Genoten van de amuse, stokbroodmet tomatentapenade, wekte lekker de 'trek' op. Hierna gekozen voor de smikkelstok, de helft van de tafel ging voor de tournedos. De kipkluifjes die aangegeven werden met heeeel veel kip waren eigenlijk niet zo heel veel. De tournedos waren erg goed gebakken, gemarineerd en op smaak gebracht. Verrassende diverse bijgerechten, patat en aardappels bijv. en groeten en salade. Zonder probleem bij kunnen bestellen. De smikkelstok was erg leuk om te zien, een soort zwaard/spies vol met vlees die erg in de smaak vielen op een na. De marinade van de spareribs leek of uit een pakje te komen of voorgemarineerd te zijn en de kwaliteit van dat stukje vlees liet te wensen over. Tegen die tijd al zo vol dat ik me tegoed heb gedaan aan bijgerechten, want de sparerib kreeg ik gewoon niet weg. De bediening was correct en vriendelijk, maar waren eigenlijk met te weinig om voldoende aandacht aan iedereen te besteden. Naar aanleiding van de rekening, rond kan het best wel uit om als de zaak vol zit extra mensen in te zetten. De kwaliteit van de tournedos was goed verder. We zaten te vol voor het nagerecht dus genoten van een likeurtje. Leuk dat er koffieboontjes op een schaaltje bij de sambuca komen. Wel voor herhaling vatbaar op basis van de kwaliteit, qua snelheid mag het wel iets beter. Wij waren hier om half 7, om 7 u klaar voor het eten en gingen al met al om half 11 pas richting huis.
Mark Z.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2014
Vandaag met zijn viertjes gedineerd bij de Gasterie.

Bij binnenkomst om 17:45 uur een nog bijna lege zaak. Drankjes en bestelling (1 x kipsate, 1x schnitzel, 1x varkenshaas en een kindermenu) werden vlot opgenomen door de dame die als enigste in de zaak was voor de bediening.

Van de zaak een voorafje tomatentampenade met stokbrood. Best lekker.

De hoofdgerechten waren keurig verzorgd (ruime porties) met veel verschillend garnituur op het bord (meloen, haricoverts met spek, sinasappelschijfje en een gepofte aardappel. Bij de gerechten wordt los salade, groente, gebakken aardappels en frites op tafel gezet. Ook het bijbestellen van frites was geen enkel probleem.

Als toetje Creme Brulee voor 3 personen. Om je vingers bij af te likken.

Nog een lekker kopje koffie toe.

In veel recensies over dit restaurant lees ik over de slechte bediening. Geen last van gehad.

Al met al een lekker diner gegeten in een mooie zaak. De rekening vond ik qua prijs / kwaliteit verhouding helemaal kloppen.

Zouden wij hier nogmaals eten : Ja !