De Gaffel

Odoornerweg 1 7872 PA Valthe Nederland Kaart

Over restaurant De Gaffel

Het beste van eigen bodem

In de keuken van Restaurant De Gaffel werkt chef-kok Roderik Seubers zoveel mogelijk met biologische ingrediënten. De kaart is geïnspireerd op de seizoenen, je eet de verse oogst van de lokale Dorpstuin. Hier oogst het team van De Gaffel biologische groente en fruit. Ook het vlees krijgt bij De Gaffel extra aandacht. Roderick houdt zelf varkens, zodat hij ze een goed leven kan geven. De uitgebreide wijnkaart is een goede reden om een arrangement inclusief diner en overnachting te boeken.

Meer informatie over restaurant De Gaffel

Maandag & dinsdag gesloten
Woensdag t/m zaterdag vanaf 18:00
Zondag vanaf 12:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Duur
Wiebe H.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Goed eten, goede smaaksensaties, en goede bediening! De setting (in een eeuwenoude traditionele Saksische boerderij) draagt bij aan deze sfeer!
Marije C.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
4-gangendiner gehad. Als voorgerecht ossenwost. Heerlijk zacht en mooie smaken. Verrassend gerecht. Tussengerecht rode poon met pasta. Simpel maar elegant en heerlijke vis. Daarna ribeye. Lekker zacht, wel de venkel wat overheersend. Nagerecht appeltaart met ijs en chocolademousse. Lekker, maar wel wat minder origineel dan de andere gerechten. Al met al een heerlijke avond met super eten gehad. Fijne bediening, gezellig en spontaan, maar ook zeer correct. Gezellig interieur, zachte verlichting, kleinschalige opzet en niet te veel tafels. Aanrader.
Iris H.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Op zich prima gegeten. Hadden tijdens restaurantweek geboekt en uitgebreid met extra gang. De gerechtjes werden in razendsnel tempo geserveerd. Niet een heel erg verrassend menu. Het eten stond soms sneller dan er nieuw bestek lag. De dessertwijn kwam nadat het dessert al bijna op was. Wijnen passend bij de menu's echter een paar wijnen waren minder aantrekkelijk zonder eten. Na afloop het koffieservies bij de haard genuttigd. Een prima avond gehad. Volgende dag: Twee gemiste telefonische oproepen en een voicemail. Ze hadden een fout gemaakt, er bleek 1 gang te weinig in rekening te zijn gebracht, of we geld willen overmaken. Dat de rekening te laag zou zijn is ons gisteravond ook niet opgevallen - rekening is toch al stevig -. Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt. Wij natuurlijk teruggebeld. De serveerster praatte aan een stuk door. Wij moeten er maar voor zorgen dat zij het geld snel krijgen. Door de toon waarop ze sprak en hoe een sterrenrestaurant met een dergelijke fout om gaat en ons in wezen beschuldigd dat wij te weinig hebben betaald, vertelde mijn man het nog openstaande bedrag te verrekenen met de fooi die wij hadden gegeven. En toen werd ze geïrriteerd en ging daar ook nog eens over in discussie. Een leuk etentje voor mijn verjaardag werd mede door haar toon een flinke nakater. Excuses blijven vrijwel uit. Zo ga je niet met klanten om, of ze nu de volle mep daar betalen of via de restaurantweek hebben geboekt. Het is slordig van een dergelijk restaurant dat zij hun zaken niet meteen goed op orde hebben en klanten op deze manier achteraf te woord staan. Het is dat wij hebben teruggebeld en uiteindelijk gaan betalen maar door de gang van zaken betwijfelen of we hier nog een keer gaan eten.
Robert_de_Goede .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Tijdens de Drentse vierdaagse de gelegenheid genomen om bij De Gaffel te gaan eten. Wat een feest!

Een alleraardigst ontvangst door de gastvrouw. Het was een prachtige dag maar 's avonds koelde het wel wat af. Het was geen probleem om buiten te beginnen en eventueel binnen verder te gaan met het diner. Even door de kruidentuin gelopen en de Hongaarse varkens bewonderd. De kruiden en tzt de varkens zullen uiteindelijk op de borden eindigen.

Onze keuze viel op het drie gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement. Omdat mijn vrouw en ik niet zo van de desserts zijn mochten wij twee voorgerechten en een hoofdgerecht nemen.
Na wat overheerlijke amuses hebben we heerlijk gegeten van tonijn, tarbot en lam. Alles prima op smaak met verrassende ingrediënten. De wijnen waren perfect afgestemd op het eten.
Wat vooral opviel was dat de gastvrouw ons van onze dessert schroom af wilde helpen en toch een dessert voor ons heeft laten maken.

Kortom een echte aanrader voor wie echt authentiek verwent wil worden door een perfect koppel namelijk een uitstekende kok en charmante gastvrouw die beide hun vak verstaan!

Oja voor de boekhouders onder ons ook de prijs/kwaliteit verhouding is prima in orde.
Lekker1313 .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Met 4 gasten op een erg stille zondag avond hier voor het eerst gegeten. De ontvangt was hartelijk Wij lieten ons op advies van de gastvrouw verlijden tot een verrassings-menu met voor mij een wijn arrangement. Wij werden zeker verrast van de hoge kwaliteit en creatifiteit van de keuken, ook de gekozen wijn van het wijn arrangement waren voortreffelijk afgestemd op de gerechten. Wij hadden zeer fijne avond. En komen zeker terug. Jammer dat het zo rustig was deze avond daardoor was er weinig sfeer.
Emiel D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Heerlijk gegeten bij restaurant de Gaffel. Het ontvangst was leuk en anders omdat we konden kiezen meteen aan tafel te gaan zitten of eerst bij de haard een aperitief te drinken.

Vervolgens kregen we een aantal verfijnde amuses en daarbij werd er al meteen rekening gehouden met de dieet wensen die van te voren waren door gegeven.

Vervolgens werden we naar tafel begeleid en hebben we van een heerlijk 5 gangen diner genoten. Ook de wijn combinaties waren prima gekozen en werd met enthousiasme uitgelegd aan tafel.

Ook de sfeer in het restaurant was erg warm. Mooie gedekte tafels en een knusse gezellige omgeving.

Absoluut een aanrader om eens gezellig en uitgebreid te dineren !!
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Wij hebben met zijn vieren een 6 gangen diner besteld incl. een wijnarrangement met het idee lang te tafelen echter binnen anderhalf uur waren we toe aan het vijfde gerecht. Voor het 4e gerecht aangegeven dat we wat meer ruimte tussen de gerechten wilde dit kwam wel goed want de linquinie had tijd nodig maar ook dit gerecht kwam snel. Vervolgens na het 5e gerecht wederom aangegeven dat het wel heel erg snel ging antwoord terug tja dit is wat onze gasten willen daarnaast werd er aangegeven dat ze met het laatste gerecht rustig aan gingen doen en de vraag was op we nog een glas wijn wilden waarop wij aangaven dit wel lekker vonden bleek achteraf dat deze wijnen nog apart op de rekening werden gezet!!. Twee gerechten vonden wij niet echt smaakvol en de wijnen niet erg bijzonder.
Tjololo .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Mooie aangename locatie met zeker als blikvanger de grote open haard.
Eten zeer goed en verrassend. Het erbij genomen wijnarrangement goed passend maar €7,-/glas wel aan de dure kant.
Door wisselende bediening, drie verschillende personen, viel service ons tegen en niet behorend bij een restaurant met deze goede naam in de omgeving. Jammer maar voor ons wel storend omdat iedere keer er wel iets niet klopte (geen bestek/wijn te laat/brood niet aanvullen en als uitsmijter de rekening die niet klopt).
Gerda8 .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
Gisteravond prettig ontvangen en begeleid naar een tafel in de tuin achter. Met een heerlijk wijntje hebben we de mooie kaart bekeken en onze keuze voor het diner bepaald. Het eten was voortreffelijk en werd prima opgediend. B.v. De salade Riche, met kreeft, zwezerik en eendenlever was waanzinnig lekker. (de stukjes zwezerik: krokant van buiten en mooi zacht van binnen, precies zoals het moet zijn.) Iedereen was bijzonder vriendelijk en gastvrij. Aan de kleine details zoals servet netjes over de armleuning als je terugkomt bij je tafel, merk je de attente gastvrijheid van de bediening. Niet stijf maar stijlvol, keuken is eerlijk en puur, net als de mensen die er werken. Dit is nu echt een plek waar je graag nog een keer terugkomt. We zullen het zeker aanbevelen aan kennissen en vrienden. We hebben een prachtige avond gehad!
Carla H.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Ontvangst is prima, de heerlijke amuses genuttigd bij de prachtige openhaard. Fijn dat er weer een kaart is om te kiezen, jammer dat brood en groente apart wordt berekend. Heerlijk gegeten.
Fleurop R.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Wij hebben weer heerlijk bij jullie gegeten top
jullie blijven ons steeds weer verrassen
nergens kun je zo goed vegetarisch eten
jullie blijven voor mij nummer 1 , ga zo door top

Iris H.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Met zes personen hier gedineerd. Gezellige uitstraling, aan een mooie grote ronde tafel met strak linnen gezeten op zachte stoelen. Bediening is attent, luistert goed en speelt daar snel op in. Gekozen voor een vijf-gangen diner met bijpassend wijnarrangement (1 persoon 4-gangen). In mooi tempo geserveerd, prachtige en smaakvolle porties. Klassieke gerechten, wel wat op safe (dus geen hele bijzondere smaakcombinaties). Wijnen passen perfect bij het menu. Rode draad in het menu was rode biet. Enige waar iedereen wel even van opkeek was de amuse voor het voorgerecht welke uit een humus met rode biet bestond, waarvan de rode biet een sorbet bleek. Dit hadden wij bij de introductie wellicht niet goed gehoord waardoor enkele tafelgenoten even gevoelige tanden kregen. Super genoten, we komen zeker nog een keer terug.
Andrieskuil .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Op 28 februari waren we met z'n 4-en voor het eerst bij De Gaffel in Valthe.
Het 6 gangenmenu was van een gemiddeld niveau en het bijpassende wijnarrangement was zeer goed, echter met Euro.7,-- per glas aan de te prijzige kant.
Aan het eind werd de port in wijnglazen geserveerd, omdat er geen portglazen meer waren. Dit mag toch niet voorkomen in zo'n restaurant.
Door wisselende bediening liet men steken vallen, zoals het op verzoek niet bijschenken van de wijn en het onvolledig dekken van de tafel.
Een in maart gepland diner voor 10 personen is door ons afgezegd en ze zien ons hier niet meer terug.
Gerbrand12 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Per toeval hier terecht gekomen. Aangenaam verrast door eerst plaats te nemen bij het open haardvuur onder genot van een drankje en enkele amuses. Wij hadden een 4- gangen menu met als hoofdgerecht kwartel, heerlijk mals. Groot pluspunt vinden wij de bediening, de uitleg wat voor gerechten worden opgediend en natuurlijk heerlijk genoten van het eten en de sfeer.
Emuldernl34 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
Eerste kerstdag genoten van een voortreffelijk kerstdiner in De Gaffel. Sfeervol ingericht restaurant, ruim opgezette tafelsetting (veel privacy).
We genoten van een geweldig 7-gangendiner (en een aantal amuses) met bijpassend wijnarrangement, o.a. marbre van hert, tarbot, kreeft, konijn, Hereford rund en dessert.
Opmaak, smaak en bediening: voortreffelijk. Verhouding prijs/kwaliteit: uitstekend.
Wanneer wordt de 1ste ster uitgereikt?
HJBruinsSlot .
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Heerlijk restaurant om een hele avond in ongedwongen sfeer heerlijk met vrienden te tafelen.
Eerlijke smaken, mooie gerechten en vriendelijke service.
Je merkt aan alles dat je gastvrij ontvangen wordt.

Tot snel

Ieke47 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2014
Wij hebben een heerlijke avond gehad bij restaurant De Gaffel. Mocht u in de buurt zijn dan is een bezoek aan dit restaurant zeker de moeite waard.
De bediening, het eten en de ambiance zijn alle drie uitstekend.
Kortom genieten!!
J-R-NH .
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2014
Drie keer een negen, dan is er nog iets om naar uit te zien.... Maar 3 x 10 is ook goed.
Dit restaurant, de inrichting en zeer zeker ook de bediening verdient eigenlijk een Michelin ster. Er is de keuze tussen een 3 t/m 8 gangen diner. Wat ons betreft is dit een voortreffelijke formule. Ons 3 gangen diner wordt omgeven door 5 amuse/tussen gerechtjes, en zo heb je eigenlijk een 8 gangen diner voor de prijs van 3. Stuk voor stuk, en allemaal voortreffelijke heerlijke volle smaken.
Dit restaurant staat nu bij ons op de top-3 lijst van beste restaurants in Nederland die we tot nu toe bezocht hebben en met stip op nummer 1 voor prijs/kwaliteit verhouding. Omdat het 200 km bij ons vandaan ligt, gaan we zeker weer maar een weekendje terug naar Drenthe, al was het alleen maar om weer bij de Gafffel te dineren.
Lucullus_IX .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2014
Bij binnenkomst in een verbouwde boerenhoeve een functionele entourage met een open haard, waar een welkomstdrankje genuttigd werd. De geserveerde borrelhappen waren lekker en qua smaak elkaar aanvullend.
De bediening was professioneel en correct.
Het eten/drinken pretendeerde evenwel meer, dan het verdiende. Een "verrassingsmenu" lijkt heel wat, maar is eigenlijk een downgrading van een a la carte menu. Een constante kwaliteit elke dag weer van een gerecht a la carte is moeilijker te handhaven, dan een veredelde daghap uitserveren. Bovendien was een der gangen een vismoot in een vrij sterk smakende bouillon, waardoor de vissmaak volledig onderdrukt werd. Maar ja, u wordt waarschijnlijk met andere gerechten verrast dus deze informatie is bij de gekozen menustructuur (enkel 1-8 gangen verrassingsmenu's) nutteloos. Verder waren de gerechten vaak gericht om vele smaakwaarnemingen in één gerecht te verzamelen. Tussendoor werden nog amuses geserveerd. Erg arbeidsintensief, maar het deed mij de volgende dag verlangen naar een Bommeliaanse eenvoudige doch voedzame maaltijd zonder liflafjes. Positief was, dat je een half wijnarrangement kon kiezen: halfvolle glazen. De kwaliteit van de wijnen was wisselend, een goede Chardonnay met houttoets werd gevolgd door een Shiraz zonder enig karakter of afdronk. Het feit, dat er een karaf kraanwater op tafel kwam zorgt voor een afronding van de waardering naar boven.
Al met al een etablissement waar enerzijds aan de ingrediënten van de gerechten erg veel werk en aandacht wordt besteed, maar anderzijds vormt dit een overdaad, waardoor ik zeker niet te vaak in een dergelijk restaurant zou willen eten.
Liese V.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2014
Gisteravond erg lekker gegeten. Alle gerechten waren zeer smaakvol, vooral de beekridder en ree. En de wijnen maakten het nog completer. De bediening was met aandacht, vlot en attent.