De Gaanderij

Nieuwstraat 32 2312 KC Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant De Gaanderij

Dineren in hartje centrum Leiden

Kom fijn dineren in de leukste studentenstad van Nederland! Het gezellige restaurant De Gaanderij bevindt zich in een oude koffiebranderij en hier kan je fijn dineren. In dertig jaar is De Gaanderij uitgegroeid tot één van de bekendste restaurants van Leiden. Ervaar hier de authentieke nostalgische Hollandse sfeer en proef de verse seizoenen- en streekproducten. Fan van spare-ribs? Kom dan langs op een zondag, want dan is het onbeperkt!

Meer informatie over restaurant De Gaanderij

• MasterCard , Pin , Visa card
M.A. V.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Dani_vd_Burg .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Yes2014 V.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Hier gegeten met de AH actie. Hiervoor is een apart 3 gangen menuutje. Je kan kiezen uit 2 verschillende Voor- hoofd- en na gerechten. Wij hebben lekker gegeten. Het zijn vrij kleine porties. Voor ons net voldoende maar voor de grotere eter te karig. Wat wij wel miste was iets van salade bij het hoofdgerecht. Alleen een klein bakje met canneloni is echt wat weinig. Personeel is vriendelijk en er heerst een gezellige ongedwongen sfeer. Leuk restaurantje om een avondje uit eten te gaan.
Maikel D.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2017
Erg gezellig knus restaurant. Jammer dat we bij de AH actie maar een zeer beperkt menu krijgen. Dat geeft niet de indruk dat ze ons terug willen als gast in het restaurant. Verder was het personeel heel vriendelijk, maar was het duidelijk dat ze niet met genoeg personeel stonden.
Nicole M.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Het was een heel gezellig druk restaurant met een heel leuk, lekker verzorgd menu. Er was bij elke gang keuze tussen twee gerechten en ook met een dieet hielden ze zonder problemen rekening. We hebben genoten!
Teye .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
Bij de Gaanderij is het goed vertoeven, of je er nu wat drinkt, een lunch geniet of diner. Wij waren er al eens wezen lunchen: wat ook erg lekker was. Nu met de Albert Heijn actie. Voorgerecht een kleine proeverij met Iberico was zeer smakelijk, de bavette als hoofdgerecht ook erg lekker. en een lekker toetje.
Rnaat .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Het is lekker en gezellig eten bij de Gaanderij. Vanwege de drukte moesten we wel wat lang wachten op het voorgerecht, maar dit werd netjes opgelost. Vriendelijke en servicegerichte bediening, heerlijk eten en gezellige ambiance.
Karin P.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Heerlijk gegeten in fijne ambiance en met een prima service. Daarmee was het een fijn avondje uit.
We komen zeker nog eens terug.
Ramona H.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Heerlijk gezellig avondje uit gehad, alleen op het laatste wist ik niet meer hoe te zitten door de houten stoelen. Eten was erg lekker. Vooraf had ik visproeverijtje en mijn partner de pulled pork, daar heb ik ook even van mee gesmuld, die was echt heerlijk. Partner nam de bekende heerlijke spare ribs, vergezeld met mandje frietjes. Ik had zelf de kalkoen biefstuk vergezeld van chili yoghurt saus, dit was heerlijk en ben ik nog nergens anders op de kaart tegengekomen. Als dessert had mijn partner het chocolade taartje en ik de cheesecake wat op verzoek een ander bolletje ijs werd (dat in 1e instantie door de keuken niet goed was verwerkt). Op het einde van de avond kon de bediening het niet meer helemaal aan, dat merkten we ook vooral bij andere tafeltjes; drankjes die waren besteld kwamen niet aan, ons dessert was ernstig vertraagd (maar bediening kwam wel even excuses maken voor het lange wachten), met tafeltje van 4 zijn er 3 aan het eten en de 4e krijgt eten als de rest al bijna klaar is, onze rekening klopte niet maar werd netjes opgelost. Al met al, we komen hier weer terug, dan hopelijk met minder kinderziektes.
Marijke G.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Woensdagavond heerlijk gegeten bij de Gaanderij. We hebben genoten van een 3 gangen menu. De bediening is zeer vriendelijk en de sfeer is ontspannen. Absoluut een aanrader op een hele leuke locatie in Leiden!
Berry J.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Heerlijk gegeten met ons gezin! Spareribs waren heerlijk! Fijne bediening. Voor de kinderen een koksmuts om op te tekenen.
Mariëlle V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Al meerdere keren geweest en nooit teleurgesteld. Spare-ribs zijn een begrip en zeker een aanrader voor de vleeseters! De frieten zijn ook superlekker en vers en de bediening altijd even vriendelijk, zelfs als het ontzettend druk is. Veel tafeltjes zijn lekker knus, dus als je iemand bent die veel ruimte nodig hebt zou ik dat even aangeven bij het reserveren. Het is vaak druk dus reserveren in de weekenden is aan te raden.
keeslau .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Sinds kort zijn de Gaanderij en de Branderij in nieuwe handen dus hoog tijd om te testen. De Gaanderij in dit geval. De Branderij wordt momenteel verbouwd. Voorheen was de Branderij één van de mooiste cafe’s van Leiden, ik ben benieuwd hoe dat onder het stof vandaan gaat komen. De restaurants hebben een gerestaureerd/gedecoreerd interieur passend bij de historische Leidse binnenstad. Vanwege de omvang van ons gezelschap was er een beperkte keus in gerechten maar daaruit was best wat leuks te kiezen.

Vooraf heb ik een combinatie van Steak tartaar met appelkappertjes, radijs, cornichons, Amsterdamse uien en truffelmayonaise, Pompoensoep met zoete aardappel, kruidenolie, koriander en rode peper en als laatste een zalmbonbon gekozen. De pompoensoep is verassend pittig en smakelijk en de steak tartaar prima, begeleid door de juiste toevoegingen. De zalmbonbon vond ik het zesje in dit gezelschap.

Als hoofdgerecht koos ik de Waardse biefstuk. De malsheid van dit op de kaart geroemde duurzame vlees kan beter, de smaak was goed. De groentegerechten die er bij verschenen waren absoluut te karig. Alleen een bakje sla vind ik in ieder geval niet genoeg.

Als nagerecht heb ik het kaasplankje genomen met perenstroop. Ik miste wat brood er bij maar de kazen waren overvloedig, gevarieerd en smakelijk.

Concluderend is de kwaliteit beste wel goed en zal ik ook best nog wel eens terugkomen voor een diner als het niet al te ingewikkeld moet zijn.
Sjef D.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Altijd weer tot in de puntjes verzorgt.
Gastvrij en top bediening
Het eten en drinken is altijd weer een feest.
Bedankt
Patty Z.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Heerlijk gegeten bij de Gaanderij. Wij kozen voor de risotto en de tajine-schotel. Beide heel goed op smaak. We kregen er nog frites bij. Dit paste niet echt bij onze gerechten maar ze smaakten wel heel goed. Het eten overtrof onze verwachtingen, ik dacht dat het meer een steakhouse zou zijn maar aan de gerechten is echt aandacht besteed. De aankleding is landelijk en warm. Misschien wat gedateerd voor sommigen. Omdat het Valentijnsdag was werd er van ons een polaroidfoto gemaakt en kregen we koffie van het huis. Wij komen zeker nog een keer terug. Enig minpunt zijn de stoelen, deze zijn te hard om uren op te kunnen zitten.
Rob T.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2015
Het blijft toch een ontzettend gezellige bistro.
Prima gerechten. Zelf genoten van heerlijke Thaise mosselen, mijn vrouw van ook heerlijke winterkabeljauw en de kinderen smulden van de hier immer voortreffelijke spareribs. Het was zoals hier gewoonlijk weer gezellig druk.
De prijs/ kwaliteitverhouding klopt ook helemaal. Er is ook een 3 gangen maandmenu voor slechts Euro 22,50.
We rekenden met zijn viertjes Euro 100,0 af, incl. Tip.
Blijft een aanrader !
Marie-Christine G.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2014
De Gaanderij is architectonisch minder mooi dan de Branderij (waar het bij hoort volgens mij), maar wel gezelliger. Het is er een stuk rustiger. Het eten was heerlijk: vooraf wildkroketjes; heel apart. Het hoofdgerecht was een goed klaargemaakte vis. Er zaten coquilles bij, maar die waren vermalen tot een vaag prutje. Dat was eigenlijk het enige minpunt. De bediening was prima. We moesten bijtijds weg voor een concert, geen enkel probleem. Kortom, een prettig restaurant.
Arianne R.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2014
Vorige week heb ik hier met een grote groep gegeten. We kregen een tafel op de eerste verdieping, apart van de andere gasten, wat het wel gezellig maakte. De bediening was vriendelijk en ze onthielden goed wie welk gerecht had (met 18 personen lijkt me dat een hele klus).
Ik kan niet spreken over de ervaringen van de anderen (over het algemeen positief, geloof ik), maar mijn eten was goed.
Als voorgerecht had ik het paddenstoelenstoofpotje, geserveerd met een kaaswafeltje. Dit gerecht was lekker en goed gekruid; ik vond het alleen erg klein als je naar de gerechten van de anderen keek. Ik heb er wat brood bij gegeten.
Het hoofdgerecht voor mij was een truffelrisotto. Deze was ook lekker, hoewel de risotto niet helemaal een echte risotto was: het was wel erg kleverig. Ook proefde ik de truffel niet echt. Voor een zaak als deze was het echter prima.
Het dessert was erg lekker, hoewel zoet: ik koos voor Appelgeluk en bevatte veel verschillende onderdelen, waaronder dus appel, munt en marshmallows. Ik ben een zoetekauw, dus ik vond het heerlijk, maar ik snap het als mensen het te zoet vinden.
Johanneke V.
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Joechahei wat een heerlijke verrassing! Ik at samen met twee cursusgenoten het Maandmenu voor 25 euro p.p.: vooraf Wild Zwijn-salade met stevige stukken paddestoel, pompoen, artisjokken en wildzwijn ham , erg erg lekker met het zwijn precies goed op temperatuur. Daarbij ook lekker brood met boter. Het hoofdgerecht een hertenbiefstuk met stoofpeerjus op rode kool en heerlijke puree met ook superverse lekkere friet. En toe kastanje-ijs met kletskoppen; niet te zoet en erg lekker! Snotverdikkie, ècht lekker gegeten voor een uitstekende prijs!

De bediening was vriendelijk en kundig, de atmosfeer gezellig met zicht op een gezellig Leids straatje. Mij tafelgenote vond het wel wat donker. Daar had ik zelf wat minder last van.
Hottink .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Heerlijk gegeten! Klein foutje met het opnemen van de hoofdgerechten, maar werd binnen no time opgelost. Tournedos was erg goed, tafelgenoten hadden truffelrisotto, kalfsoester en kabeljauw (skrei) en vonden dit ook erg lekker. Toetjes (crème brulee, appelgebak en trifle) waren echt heerlijk! Lekkere wijnen bij het eten en vriendelijk personeel.