De Gaanderij

Nieuwstraat 32 2312 KC Leiden Nederland Kaart

Speciale deals

-20% op de Rekening

Beschikbaar op het gekozen tijdstip.

Over het restaurant De Gaanderij

Dineren in hartje centrum Leiden

Kom fijn dineren in de leukste studentenstad van Nederland! Het gezellige restaurant De Gaanderij bevindt zich in een oude koffiebranderij en hier kan je fijn dineren. In dertig jaar is De Gaanderij uitgegroeid tot één van de bekendste restaurants van Leiden. Ervaar hier de authentieke nostalgische Hollandse sfeer en proef de verse seizoenen- en streekproducten. Fan van spare-ribs? Kom dan langs op een zondag, want dan is het onbeperkt!

Meer informatie over restaurant De Gaanderij

• Pin , Visa

Jouw recensie over het restaurant De Gaanderij

Marijke S.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Voor reünie gedineerd bij restaurant De Gaanderij.
Erg gezellige omgeving, goede service, hoog aanpassingsvermogen, zeer prettige bediening. Eten was erg lekker.
Willemijn V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Vriendelijke bediening, uitstekend eten, gezellige avond gehad. Tafels staan wel wat dicht op elkaar. We hadden de pech vlakbij een zeer luidruchtig viertal te zitten. Op onze vraag wat zachter te praten werd vijandig gereageerd. Misschien niet te voorkomen?
Hans W.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Heerlijk ontspannen sfeertje en prima gegeten. lekker no-nonsens personeel dat ook nog heel vriendelijk is. De biefstuk en het visje van de markt zijn aanraders en dat geldt ook voor de koffie met drie lekkernijen.
M.C. K.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2018
Wij hebben alleen geborreld bij de Gaanderij. Bediening was niet heel vlot maar wel zeer vriendelijk. Drankjes en bittergarnituur waren prima. Het borrelplankje à 9,50 Euro was heel magertjes, echt te veel geld voor die paar plakjes worst, stukjes kaas en olijven.
Leo B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2018
De carpaccio was nog bevroren. Hiervan melding gemaakt en we kregen direct een ander bord met carpaccio op onze tafel met excuses. De bestelde koffie en cappuccino hoefden we niet te betalen. Prima service dus en de spareribs waren weer voortreffelijk. We komen zeker binnenkort weer terug.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2018
overheerlijke spare-ribs eten met mijn collega's uit diverse buitenlanden. Goed gezelschap, lekker eten, mooie omgeving, wat wil je nog meer? De spare-ribs waren goed gemarineerd. Dit is voor mij al 25 jaar een aanrader.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Lekker Hollands Menu gegeten met heerlijke Californische wijn. Bediening goed, heel vriendelijk en vlot. Goede ambiance. Goed gevolg gegeven aan speciale wensen (vlotte afhandeling ivm treintijden, vegetarisch menu). Uitstekende plek om naar toe te gaan met gasten die niet veel tijd hebben.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Bediening was matig en wachttijd was erg lang terwijl het niet heel druk was. We moesten erg lang wachten op brood met dip en we hebben ca 45 minuten gewacht op het hoofdgerecht. Om deze reden geen dessert genomen. Jammer. Sfeer en ambiance is goed. Maar volgende keer zoeken we een ander eetcafé op.
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Al vele jaren eten we hier jaarlijks in mei asperges. Helaas stonden ze dit jaar ineens niet meer op de kaart maar verrassing....voor ons werd speciaal een aspergegerecht gemaakt. Super! En lekker!
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Door de open deur naar buiten zaten we op de tocht. Eten en, bediening waren prima. Een restaurant om een keer terug te komen.
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
De Gaanderij is een gezellig knus restaurant met leuke gerechten en een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Helaas liep het begin van ons bezoek wat stroef. Ondanks dat er naast onze groep nog slechts een andere tafel bezet was, duurde het lang voordat we geholpen werden en vragen over het menu werden beantwoord. Een vraag over wat de huiswijn voor wijn was, moest nagezocht worden. De vraag of de vis van de dag (roodbaars) een filet was of hele vis, werd uiteindelijk helemaal niet meer beantwoord en moesten we een tweede keer vragen. Ik denk dat de dame die ons bediende nieuw was. Dus wellicht niet haar schuld maar gebeurt het inwerken niet zo goed? Uiteindelijk kwam er bediening bij en verliep de rest van de avond soepel en gezellig.
rick V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
spareribs blijven altijd goed bij de gaanderij. niet te veel poespas maar gewoon lekker en goed! een plekje waar we regelmatig komen
Anneke M.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Heerlijk eten, sfeervolle ambiance en goede bediening! Een heerlijke avond gehad in de Gaanderij. Zeker aan te bevelen!
Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Het was al weer enige jaren geleden dat we hier waren met ons gezin. De sfeer was goed, de ontvangst vriendelijk. We namen "samen 3 hoog achter" als voorgerecht. Dit was een mooie afwisseling van allerlei warme en koude hapjes. Helaas waren de gamba's niet helemaal gaar. De rest was prima.
De bediening was vriendelijk, maar niet heel vlot of attent wanneer we allemaal klaar waren met ons voorgerecht . Voor ons was het prima, omdat we geen haast hadden. De wijn was lekker, en pluspunt was dat ze uit zichzelf een karaf kraanwater serveerden toen mijn zoon om water vroeg.
De hoofdgerechten vielen wat tegen. Zowel de hamburger als de lamsfilet werden lauw/niet warm geserveerd. De smaak was ook niet bijzonder. De lamsfilet was niet mals, en aan de droge kant. De erbij geserveerde bulgur was wel lekker. De spareribs waren goed, maar dat is een oud en vast recept.
Ook de nagerechten waren niet bijzonder van smaak.
We komen graag terug voor de spareribs.
Derk-Jan B.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
het eten is erg zorgvuldig klaar gemaakt en men houdt goed rekening met allergieen.
Een restaurant was lang bestaat en een zeer wisselende kaart heeft. Goede wijnen geen dure maaltijden en leuke aardige bediening. De eigenaresse Ellis en haar man doen echt hun best... Ik heb er diverse malen gegeten en mijn verjaardag met 20 man er gegeten. Ik zeg doen voor een gezellig en lekker diner. Probeer bij de koffie ook hun kaneellikeur........mmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Jean Michel M.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Top restaurant we komen hier al jaren en kunnen het nog steeds van harte aanbevelen. en die spareribs en gambas biefstuk hmmmmmm...
en uistekende bediening!
Leo B.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Prima restaurant. Het enige was, dat we een ander nagerecht kregen dan dat we hadden gevraagd.
Gevraagd om 2 x dame blanche, maar we kregen een ander ijsje. Voor mij niet zo'n probleem, maar mijn zwager hield niet van de smaak ijs, die hij kreeg. Het werd wel goed opgelost door de bediening, want mijn zwager kreeg een gratis cappuccino van het huis aangeboden. Dus alle lof voor dit restaurant, ook als er een vergissing is.
Nick P.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Leuke sfeer met een verhaal in het oude pand. Het eten was lekker en de service was vriendelijk.
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Het voorgerecht van zalm met curry bevatte garnalen hoewel dit niet bij de beschrijving op de kaart stond. Toen ik de bediening zei dat ik geen garnalen eet en dit anders niet gekozen had was het antwoord " wij wisten het ook niet. We hebben het net pas ontdekt ". Dit kan alleen als je het niet zelf klaarmaakt maar het kant en klaar aangeleverd krijgt en alleen opwarmt.
De pepersaus bij de biefstuk van het hoofdgerecht had geen smaak, was veel te dun en leek verdacht veel op saus uit een pakje waar je alleen water aan toevoegt. Niet lekker! De biefstuk had medium rare moeten zijn maar was te doorbakken en niet mals. De rekening klopte niet. Al met al te duur voor zeer matig eten. Voor ons de eerste en de laatste keer.
Annette D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Lekker gegeten en wij hadden een supervriendelijk ober. Topper.