De Gaanderij

Nieuwstraat 32 2312 KC Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant De Gaanderij

Dineren in hartje centrum Leiden

Kom fijn dineren in de leukste studentenstad van Nederland! Het gezellige restaurant De Gaanderij bevindt zich in een oude koffiebranderij en hier kan je fijn dineren. In dertig jaar is De Gaanderij uitgegroeid tot één van de bekendste restaurants van Leiden. Ervaar hier de authentieke nostalgische Hollandse sfeer en proef de verse seizoenen- en streekproducten. Fan van spare-ribs? Kom dan langs op een zondag, want dan is het onbeperkt!

Meer informatie over restaurant De Gaanderij

• Pin , Visa

Jouw recensie over het restaurant De Gaanderij

Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Al vele jaren eten we hier jaarlijks in mei asperges. Helaas stonden ze dit jaar ineens niet meer op de kaart maar verrassing....voor ons werd speciaal een aspergegerecht gemaakt. Super! En lekker!
Hans B.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Door de open deur naar buiten zaten we op de tocht. Eten en, bediening waren prima. Een restaurant om een keer terug te komen.
Ellen D.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2018
De Gaanderij is een gezellig knus restaurant met leuke gerechten en een goede prijs/kwaliteit verhouding.
Helaas liep het begin van ons bezoek wat stroef. Ondanks dat er naast onze groep nog slechts een andere tafel bezet was, duurde het lang voordat we geholpen werden en vragen over het menu werden beantwoord. Een vraag over wat de huiswijn voor wijn was, moest nagezocht worden. De vraag of de vis van de dag (roodbaars) een filet was of hele vis, werd uiteindelijk helemaal niet meer beantwoord en moesten we een tweede keer vragen. Ik denk dat de dame die ons bediende nieuw was. Dus wellicht niet haar schuld maar gebeurt het inwerken niet zo goed? Uiteindelijk kwam er bediening bij en verliep de rest van de avond soepel en gezellig.
rick V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
spareribs blijven altijd goed bij de gaanderij. niet te veel poespas maar gewoon lekker en goed! een plekje waar we regelmatig komen
Anneke M.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Heerlijk eten, sfeervolle ambiance en goede bediening! Een heerlijke avond gehad in de Gaanderij. Zeker aan te bevelen!
Jeroen W.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Het was al weer enige jaren geleden dat we hier waren met ons gezin. De sfeer was goed, de ontvangst vriendelijk. We namen "samen 3 hoog achter" als voorgerecht. Dit was een mooie afwisseling van allerlei warme en koude hapjes. Helaas waren de gamba's niet helemaal gaar. De rest was prima.
De bediening was vriendelijk, maar niet heel vlot of attent wanneer we allemaal klaar waren met ons voorgerecht . Voor ons was het prima, omdat we geen haast hadden. De wijn was lekker, en pluspunt was dat ze uit zichzelf een karaf kraanwater serveerden toen mijn zoon om water vroeg.
De hoofdgerechten vielen wat tegen. Zowel de hamburger als de lamsfilet werden lauw/niet warm geserveerd. De smaak was ook niet bijzonder. De lamsfilet was niet mals, en aan de droge kant. De erbij geserveerde bulgur was wel lekker. De spareribs waren goed, maar dat is een oud en vast recept.
Ook de nagerechten waren niet bijzonder van smaak.
We komen graag terug voor de spareribs.
Jean Michel M.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Top restaurant we komen hier al jaren en kunnen het nog steeds van harte aanbevelen. en die spareribs en gambas biefstuk hmmmmmm...
en uistekende bediening!
Derk-Jan B.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
het eten is erg zorgvuldig klaar gemaakt en men houdt goed rekening met allergieen.
Een restaurant was lang bestaat en een zeer wisselende kaart heeft. Goede wijnen geen dure maaltijden en leuke aardige bediening. De eigenaresse Ellis en haar man doen echt hun best... Ik heb er diverse malen gegeten en mijn verjaardag met 20 man er gegeten. Ik zeg doen voor een gezellig en lekker diner. Probeer bij de koffie ook hun kaneellikeur........mmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Leo B.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
Prima restaurant. Het enige was, dat we een ander nagerecht kregen dan dat we hadden gevraagd.
Gevraagd om 2 x dame blanche, maar we kregen een ander ijsje. Voor mij niet zo'n probleem, maar mijn zwager hield niet van de smaak ijs, die hij kreeg. Het werd wel goed opgelost door de bediening, want mijn zwager kreeg een gratis cappuccino van het huis aangeboden. Dus alle lof voor dit restaurant, ook als er een vergissing is.
Nick P.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2018
Leuke sfeer met een verhaal in het oude pand. Het eten was lekker en de service was vriendelijk.
Wendy K.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2018
Het voorgerecht van zalm met curry bevatte garnalen hoewel dit niet bij de beschrijving op de kaart stond. Toen ik de bediening zei dat ik geen garnalen eet en dit anders niet gekozen had was het antwoord " wij wisten het ook niet. We hebben het net pas ontdekt ". Dit kan alleen als je het niet zelf klaarmaakt maar het kant en klaar aangeleverd krijgt en alleen opwarmt.
De pepersaus bij de biefstuk van het hoofdgerecht had geen smaak, was veel te dun en leek verdacht veel op saus uit een pakje waar je alleen water aan toevoegt. Niet lekker! De biefstuk had medium rare moeten zijn maar was te doorbakken en niet mals. De rekening klopte niet. Al met al te duur voor zeer matig eten. Voor ons de eerste en de laatste keer.
Annette D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Lekker gegeten en wij hadden een supervriendelijk ober. Topper.
J. M G.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2018
Gezellige avond gehad en we hebben smakelijk gegeten.
Raar om daar een Thais gerecht te bestellen, maar het was heerlijk !
De spareribs trouwens ook!
Ernst Jan D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2018
Gezellige ongedwongen sfeer, vriendelijk personeel en prima eten. We komen zeker terug !
marcel S.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
kom hier al jaren, fijn niet pretentieus restaurant. Goede prijs kwaliteit verhouding, prettige sfeer.
A C V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Hier met IENS 50% korting vrije keuze uit de kaart. Voorgerechten: Bovino Zalmato heerlijk, misschien nog ietsje meer zalmmayonaise was lekker geweest, Ceviche van zwaardvis prima, misschien ietsje te veel citroensmaak. Hoofdgerechten: Vis van de dag heerlijk sappig, Cock au bock een heel haantje met lekkere bockbier smaak. Precies de juiste hoeveelheid knapperige groente erbij. Vriendelijke attente bediening.
Hans U.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2018
Voor de 2e keer binnen een week hier gegeten: was gewoon wéér goed...
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2018
Gezellig en bijzonder lekker eten. Goede prijs kwaliteit en heerlijke wijn. Vriendelijk personeel
Hans U.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Gewoon heeeeeeeeel goed, goede, leuke bediening en uitleg over eten
Bob H.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2018
Alles was gewoon perfect
Slakken als voorgerecht echt een aanrader.
Spareribs zijn de beste van Leiden net als de bediening!!

Ook zonder de iens deal is de prijs heel goed te doen!!

Alles perfect