De Gaanderij

Nieuwstraat 32 2312 KC Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant De Gaanderij

Dineren in hartje centrum Leiden

Kom fijn dineren in de leukste studentenstad van Nederland! Het gezellige restaurant De Gaanderij bevindt zich in een oude koffiebranderij en hier kan je fijn dineren. In dertig jaar is De Gaanderij uitgegroeid tot één van de bekendste restaurants van Leiden. Ervaar hier de authentieke nostalgische Hollandse sfeer en proef de verse seizoenen- en streekproducten. Fan van spare-ribs? Kom dan langs op een zondag, want dan is het onbeperkt!

Meer informatie over restaurant De Gaanderij

• MasterCard , Pin , Visa card

Jouw recensie over het restaurant De Gaanderij

Willemien M.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
We hebben heel lekker gegeten met 4 personen en met goede bediening.
Het AHmenu is voordelig geprijsd, al is de keuze beperkt.
Z M.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2017
Personeel was aardig maar erg onervaren. Wijnarrangement kwam pas na vragen en wanneer het eten al op was. Lang moeten wachten op hoofdgerecht. Geen uitleg bij wijnen, 'dit is een Rioja, geloof ik'. Verrassingsdessert bleef een verrassing, er kwam geen uitleg bij wat er voor mijn neus stond. Eten was lekker, personeel was erg onzeker en faalde goede service te bieden.
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Heerlijk gegeten bij de Gaanderij. We begonnen met een drankje op het terras en we werden vriendelijk geholpen. Toen bleek dat wij voor de restaurantactie kwamen werd naar ons gevoel de gastvrijheid een stuk minder. We kregen geen uitleg bij de gerechten en toen we om een passend wijntje vroegen werd het snel voor onze neus ingeschonken, zonder enige uitleg wat voor wijn het precies was. We hadden het gevoel dat we niet helemaal gewaardeerd werden als gasten. Buiten dit was het een gezellig uitziend restaurant met heerlijke gerechten.
Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Heerlijk gegeten! Erg afwisselend en smaakvol menu! Voorgerecht bestond uit 3 verschillende gerechten allemaal even lekker. En zo ook het nagerecht was heerlijk.
Cerianne V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Leuk voor de variatie, interessante, unieke gerechten, maar geen culinair hoogstandje. Heerlijke avond gehad, vriendelijke, vlotte service, maar kijken er naar uit ook andere restaurants in Leiden te proberen.
Masha W.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Samen met mijn man hier gegeten met de AH-restaurantactie. Hier waren we zeker tien jaar geleden voor het laatst geweest. De ontvangst was heel vriendelijk en een beetje informeel. Het restaurant zelf doet wat aan als een wat ouder café, maar wel gezellig.
Een leuk menu voor een leuke prijs. De gerechten waren smaakvol en we hebben lekker gegeten. Vooraf een proeverij van rivierkreeftjes, paprikasoepje en tartaar. De tartaar was heerlijk op smaak gebracht, de soep moest zelf wat gekruid worden en de kreeftjes waren lekker. Als hoofdgerecht biefstuk met seizoensgroente en friet. Er werd niet gevraagd hoe we de biefstuk wilden hebben, zelf ook niet aan gedacht en die kwam redelijk doorbakken aan tafel. Gelukkig niet droog, maar had net iets sappiger gekund. De seizoensgroente was wat magertjes, bestaande uit blokjes paprika in de licht pittige jus. Als dessert drie zoete 'bites' bestaande uit witte chocolademousse, vanillecreme met laagje aardbeien en een potje met een cremig iets met stukjes crunch, erg lekker. Voor deze prijs hebben we zeker lekker gegeten en komen waarschijnlijk nog wel eens terug om a la carte te kiezen.
Mirjam V.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
We kregen eerst de slechtste plekken aangewezen, terwijl het nog helemaal leeg was. Misschien omdat we met de AH zegelactie kwamen eten? Voelde me daardoor niet echt welkom. Het hoofdgerecht viel wat tegen, het toetje was heerlijk. Gezellige omgeving en fijne, rustige muziek.
Petra D.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2017
Een dagje Leiden werd voor mijn dochter en mij heel goed afgesloten met dit etentje! Aardig personeel en heerlijk gegeten, zeker een aanrader!
Anne R.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Heerlijk gegeten, verrassende en originele gerechten, waarbij vooral de proeverijen eruit springen in voor en nagerecht. Vlotte en vriendelijke bediening!
nonna020270 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2017
Heerlijk gegeten! Leuke ambiance. Ook het wijnarrangement was prima en een mooie prijs. Ook fijn dat je een karaf kraanwater kreeg (met munt).
sue S.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Lekker gegeten. Serveerster was aardig. Ze konden gerechten aanpassen i.v.m. een allergie, ook met de AH actie.
Het waren geen grote porties, maar door 3 gangen menu precies goed. Leuk terras. Toilet was alleen klein en donker bij de dames.
Marlieke E.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
We hebben hier gegeten via de AH actie, gerechten waren heerlijk en ook de bijpassende wijnen bevielen goed. Personeel was erg vriendelijk en goed op de hoogte van de allergenen. De wachttijd was soms wat lang, maar ze zaten dan ook helemaal vol.
yvettenijland .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
We hebben genoten van het "Allerhande menu" ( leuk verzonnen ) prima prijs/kwaliteitverhouding . We hebben er een heerlijke fles Rioja bijgenomen en een karaf water ( met munt )!
Een aanrader
Martin P.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Heerlijk gegeten. Bediening weet waar ze over praten bij de uitleg van de gangen. Veel zorg voor opmaak en presentatie..
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Gerechten uitstekend. Bediening niet attent. Serveerster was nagerecht vergeten. Ober een beetje sjagreinig. Tafel erg klein evenals de stoelen. Weinig ruimte.
janmaartenwit .
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
Lekker eten, goede en betaalbare wijn, prima bediening. Het voorafje wat bijzonder, met o.a. kreeftjes achter glas in mango stukjes. Hoofdgerecht uitstekende biefstuk, met huisgemaakt frites. Heerlijk yoghurttoetje.
Marjolein J.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Voor ALbert Heijn restaurantzegels-arrangement: prima samengesteld menu, goed op smaak. Volgende keer toch maar gewoon weer a la carte.
Elske M.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
Wij zijn heerlijk een avondje eropuit gegaan met de meiden. Via de AH- actie kwamen wij terecht bij de Gaanderij. We hebben ontzettend genoten op het terras buiten in de zon. De bediening was erg hartelijk en vriendelijk. De Gaanderij vond het geen probleem om het AH- menu wat aan te passen zodat mijn vriendin vegetarisch kon eten. De kwaliteit van het eten was erg goed. En we hadden een aangename verassing bij het afrekenen. Voor een prikkie hebben wij een hele fijne avond weg gehad. Dit was zeker niet de laatste keer dat wij bij de Gaanderij hebben gegeten!
Willem S.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Goed driegangenmenu met steeds keuzes uit verschillende mogelijkheden, vegetarisch of met vlees, bediening vriendelijk, gratis karaf water.
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Elk gerecht leek koriander te bevatten. Daar moet je van houden. Past niet helemaal bij de Franse keuken. Alles bij elkaar niet echt goed gegeten.