De Gaanderij

Nieuwstraat 32 2312 KC Leiden Nederland Kaart

Over het restaurant De Gaanderij

Dineren in hartje centrum Leiden

Kom fijn dineren in de leukste studentenstad van Nederland! Het gezellige restaurant De Gaanderij bevindt zich in een oude koffiebranderij en hier kan je fijn dineren. In dertig jaar is De Gaanderij uitgegroeid tot één van de bekendste restaurants van Leiden. Ervaar hier de authentieke nostalgische Hollandse sfeer en proef de verse seizoenen- en streekproducten. Fan van spare-ribs? Kom dan langs op een zondag, want dan is het onbeperkt!

Meer informatie over restaurant De Gaanderij

Robert V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
eten was goed. Hygiene bovenverdieping laat te wensen over. Mes begin van de avond in het looppad op de vloer. 3 uur later lag het er nog. Fles wijn bestelt. Zo op tafel gezet. Zonder de dop eraf te halen en de glazen te vullen.
18.30 uut tot 21.30 voor 3 gangetjes. 1 uur wachten per gang. Belachelijk.
Mette H.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Wij kwamen met een gezelschap van ruim 20 man eten bij de Gaanderij. Kregen een eigen zaaltje met een persoonlijke serveerster aangewezen. Van tevoren kregen we de mogelijkheid om een eigen menu samen te stellen in overleg met de eigenaresse. En daarnaast kwam zij regelmatig checken of alles naar wens was en dit was het zeker. Wij komen de volgende keer met een zelfde gezelschap zeker terug bij de Gaanderij.
Jer B.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
ik zit hier op dit moment te eten. na 2 uur heb ik allen een voorgerecht gehad en moest ik vragen om de fles wijn die ik had besteld.
Wordt vervolgd.
Isabelle R.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Ontzettend vriendelijk personeel. We kwamen met een dinerbon van de AH en kregen een heerlijk, goed geproportioneerd diner voorgeschoteld. Zeker voor herhaling vatbaar.
Yvonne S.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Ondanks drukte snel en goed geholpen.
Voorgerecht had wat royaler gekund. Hoofdgerecht biefstuk erg mals. Gevarieerd nagerecht met oa creme brulee, erg lekker.
Goede en snelle bediening, terwijl er nog een verjaardag en een trouwerij waren.
Michael V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2017
Gezellig en knus restaurant. Wel gehorig, in het bovenste gedeelte van het restaurant was een bijeenkomst waar kinderen bij waren, dit was soms best storend. Daarbij was het voorgerecht (zacht gegaarde Iberico) wat karig. Hoofd- en nagerecht waren prima. Kwalteit van de gerechten is goed. Bediening kan beter, soms lang moeten wachten en zelf moeten vragen om bijvoorbeeld wijn. Het was met de restaurantactie van AH dus voor nu was het prima.

Leuk restaurant, kwaliteit van het eten is goed, bediening verdient wat extra aandacht.
jokepaardekooper .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Goede attente gastheer! Leon Keekstra stond ons op te wachten bij de deur, erg attent.
Goed advies over eten en drinken. Tussendoor steeds v ragen of alles naar wens was.
Joost G.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Prima eten voor een bijpassende prijs. We bezochten dit restaurant in het kader van de Albert Heijn-actie en wellicht had het speciale menu iets uitgebreider gekund (bijvoorbeeld ook keuze uit een vis-hoofdgerecht).
s.renes .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2017
prima locatie, authentiek, gezellig druk. zowel voorgerecht als dessert bestaat uit drie gerechtjes
ook wijnarrangement was lekker
Teuny D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Ik woon al zo lang in Leiden en nog nooit in dit hartstikke leuke restaurantje geweest. Echt lekker, gezellig, gemoedelijk en de heerlijkste patatjes!
engelina56 .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Leuke ambiance. De per mail doorgegeven dieetwensen leverden in eerste instantie wat problemen op. De vegetariër kreeg kalfswang bij het voorgerecht! Geen vervangend gerechtje gekregen. Gelukkig lukte het uiteindelijk om het glutenvrije menu op orde te krijgen. Leuk om een proeverij als voor- en nagerecht te krijgen. De biefstuk, de frietjes en de hartige taart waren lekker. De stoelen en de ruimte om de tafel minder geschikt voor stevige personen. Bediening vrolijk en actief. Wachttijd tussen de gerechten was wat te lang.
patrick.poelman .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Ruime aandacht tot op detail van de bediening. Boven mag het iets sfeervoller worden ingericht m.i.

Patrick Poelman
Marloes N.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Om 19.00 aan tafel gegaan en om 23.20 kregen we het toetje. De bediening kwam te weinig langs de tafel (zeker gezien we met een groep waren) en het duurde steeds erg lang voordat we de gerechten kregen.
Diana W.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Bediening ging erg vreemd dat zijn wij niet gewend komen al jaren in de gaanderij maar de bediening was Altij erg goed maar nu ging het zo vreemd
Wietske H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Obers waren onwijs gezellig! Hebben ons bijzonders thee en koekjes laten proeven uit ander land. En leuke tips gegeven!!
h_trompert .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Gezellig restaurantje. Vriendelijke bediening.
Helaas stond er geen vis op het AH keuzemenu.
Toen er er naar vroeg kon ik toch een visgerecht krijgen.
Eet G.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Ik kom hier geregeld met vrienden. Het eten is iedere keer top! Niet alle bediening is even ervaren, maar altijd gastvrij!
Voor goed eten, net iets anders dan normaal, moet je hier zijn!
Willemien M.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
We hebben heel lekker gegeten met 4 personen en met goede bediening.
Het AHmenu is voordelig geprijsd, al is de keuze beperkt.