Over het restaurant De Fortuna

Geweldige smaken bij De Fortuna

In de buurt van Amsterdam in het schilderachtige Zuiderzee-stadje Edam vind je het sfeervolle Fortuna. De chef kookt gerechten op ambachtelijke wijze en met de beste ingrediënten die de verschillende jaargetijden bieden. Laat het maar aan de bediening over om bij al dat lekkers de perfecte wijnmatch te schenken. Pure verwennerij!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Fortuna

Vanaf Amsterdam: buslijn 312, 314 en 316, Vanaf Purmerend: buslijn 110 en 312
  • : Gratis parkeren in de buurt.

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 21:30

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Bar , Duits gesproken , Engels gesproken , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Marjolein H.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Erg knus restaurant met fijne, attente en supervriendelijke bediening.
De heerlijke gerechten worden op zeer warme borden geserveerd en blijven daardoor lekker lang warm.
Jammer dat er weinig tot geen warme groenten en qua aardappeltjes alleen patat op tafel komt. Dit laatste wat aanpassen zou een grote verbetering kunnen betekenen..
Maar desondanks één van onze favoriete eetgelegenheden en met recht een plekje in onze top vijf.
Hopman J.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Wij hebben hier voor de eerste keer gegeten en gebruik gemaakt van de IENS/AH restaurantactie. Uitstekend ontvangen en we mochten gewoon uit de hele kaart bestellen. Eerst een amuse van het huis en daarna beiden een 3 gangenmenu genomen. Het eten was uitstekend bereid en van zeer goede kwaliteit. Verschillende verse groente erbij en fatsoenlijke porties. Alles was mooi opgemaakt en de huiswijn was erg lekker. Prijs/kwaliteit prima. Voor ons een restaurant waar we zeker nog vaak naar terug zullen keren. Een aanrader voor iedereen die in een gezellige sfeer goed wil dineren.
Kamilla K.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Chique maar knus ogend restaurant. Top locatie. Lekker eten. Ik had carpaccio ( die was heerlijk) en vis van de afslag, dat was in dit geval kabeljauw. Was ook lekker. Goed gegaard.
Alleen vrij koud. Wij hadden het echt koud maar mensen om ons heen deden ook hun sjaals om en vestjes aan.
Daardoor werd het iets minder ontspannen. Bediening netjes en correct. Maar mag iets minder stug wn relaxed. Maar zeker een aanrader.
wvdwerff .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Wij hielden niet van de geadviseerde bubbeltjes wijn, waarop wij een fantastische heerlijke fles wijn op tafel kregen (€19, 95) met een daarbij een prachtig historisch stukje geschiedenis over het ontstaan van de wijn met bijbehorend etiket. Een drie gangen menu met een heerlijke hertenbiefstuk en tournedos, beiden heerlijk mals. Vooraf een bijzondere mooi opgemaakte, heerlijke carpaccio, doch eerst een leuke en verrassende amuse op een chique aandoende gedekte tafel. Het toetje was een Grand Fortuna Menu, kleine porties van de gezamenlijke toetjes. Alles werd geserveerd met tekst en uitleg door vriendelijk personeel dat een goede aandacht aan ons wist te geven. Zeker voor herhaling vatbaar en willen dit ook eens in de zomer ervaren hoe het is om op het mooie terras te zitten. Het is een prachtige ambiance, zowel buiten dan wel binnen. Het was bijna volmaakt; de toiletten zijn via een trap bereikbaar; het parkeren is beperkt en moet in de omliggende straatjes worden gezocht. Het blijft een echte aanrader.
Elly03 Z.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Eten smaakte goed maar bediening was niet zoals we normaal gewend zijn. Gerechten werden zonder enthousiasme opgesomd en er werden dingen vergeten die er toch niet bleken te zijn. Tempo tussen de gerechten zat er flink in.
ingridpostma .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Heerlijk gegeten met de AH restaurantactie. Geweldig om hier een keus te mogen maken in a la carte of weekmenu. De bediening is vriendelijk en het eten is zeer smakelijk. De grote vd porties zijn voldoende. Wij komen heel graag in dit restaurant ook vanwege de gezellige huiskamersfeer.
Winnie Z.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
De Fortuna is één van mijn favoriete restaurants, kom er dan ook graag! Iedere keer klopt alles, de bediening is echt super, het eten heerlijk en de ambiance in ieder jaargetij mooi en apart! Ik verheug mij op de workshop die ik 6.2 daar mag volgen!
Elsi .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
We waren hier voor de tweede keer. Wederom heerlijk gegeten (AH-actie) en genoten van de goede wijn en sprookjesachtige ambiance in kerststijl. We komen graag terug!
Lisbeth V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Mijn man en ik hebben hier met de AH iens restaurantbon gegeten. We waren hier voor het eerst. Wat een leuk ingericht restaurant! Heel knus en gezellig. Het AH menu vonden we niet zo interessant dus met een kleine bijbetaling konden we van de kaart kiezen. Ik koos voor de gravard lax, en ik moest een beetje wennen aan dit voorgerecht. De entrecote als hoofdgerecht was erg lekker en we sloten af met een selectie van nagerechten. Erg lekker en erg machtig! De bediening was vriendelijk maar een beetje afstandelijk voor mijn gevoel. Misschien is 'zakelijk' een beter woord. In elk geval een leuk adres om in gedachten te houden voor een volgende keer.
Kitty S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Voor het tweede jaar met de AH bon naar de Fortuna in Edam geweest. Wat een fijne ontvangst, wat een heerlijke gerechten, wat een mooi wijn arrangement en wat een fijn personeel. Dik compliment aan de keukenbrigade en aan het bedienend personeel van de Fortuna. Wij komen snel nog een keer!
Ger V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het is jammer dat we nu pas dit restaurant hebben ontdekt. Een pareltje. Met fantastische originele gerechten. Persoonlijke aandacht en een uitgekiend prijstoegangelijk wijnarrangement individueel toegepast per gerecht.
Hartelijk dank voor uw positieve reactie. Daar zijn we erg blij mee! We hopen u spoedig weer te mogen verwelkomen!
pietmartie .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Plezierig dat we met de AH-restaurantactie konden kiezen uit zowel weekmenu als de à la carte gerechten (de prijs van het weekmenu werd van de rekening afgetrokken). Het eten was voortreffelijk, het wijnarrangement was goed en de bediening was plezierig. We hebben genoten.
Fijn dat u het zo naar uw zin heeft gehad. Graag tot ziens!
Xandra V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Verassende gerechten en erg lekker. Een restaurant met een warme ouderwetse uistraling en sfeer. Zeker waar voor je geld met de AH dinerbon. Echt geen geld.
Jeffrey O.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Heerlijk gegeten met het gezin. Er staat weer wild op het menu dus daarvan hebben we genoten. De kinderen gingen voor visgerechten en hen heb ik ook niet horen klagen. We komen zeker nog een keer terug.
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
gezellige avondje uit samen met een vriendin. vriendelijk , attent personeel; heerlijk wild gegeten, nu het wildseizoen is .
Francis L.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Een aanrader!
Wij hebben al vele restaurants die deelnemen aan de actie geprobeerd, de meesten in Amsterdam. Hier komen we de stad voor uit, dit is verreweg de beste tot nu toe. Amuse en borrelgarnituur van het huis vooraf. Heerlijke gerechten, volle Babera wijn en de friandise bij de koffie blijkt een schotel vol heerlijkheden te zijn. Daarbij mooie locatie, vriendelijke bediening en vrolijke koks in de keuken.
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
heerlijk gegeten. leuke bediening. genoeg groente etc mooi vlees. heerlijke wijnen. niks op aan te merken. en ja de inrichting ik vind het gezellig. alles is tegenwoordig al modern. Wij komen zeker terug!
Jeffrey O.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Wij zijn hier gaan eten met de AH restaurantactie. Het eten is van een uitstekende kwaliteit en smaakte verrukkelijk. We hebben de gerookte runderlende, de eend en de tournedos gegeten, niets op aan te merken. Het enige dat miste was de vraag of ik mijn tournedos rare, medium of well done had willen hebben. Uiteindelijk kreeg ik deze medium gebakken en smaakte hij prima. Bij een keuze had ik echter voor rare gegaan.

De sfeer is prima alleen is het restaurant vol gehangen met schilderijen en foto's. Dit geeft een wat rommelige indruk. Tevens is de verlichting wat teveel aanwezig, iets meer dimmen zou geen kwaad kunnen.

De service was in eerste instantie prima, na levering van het hoofdgerecht kregen wij echter de indruk dat het personeel zich wat minder om ons bekommerde. Hierdoor hebben ze de verkoop van een aantal drankjes misgelopen. Dat was onnodig in mijn optiek gezien er slechts nog vier gasten aanwezig waren (waaronder wij dus) en ongeveer evenveel personeel. Er was dus geen sprake van een te grote werkdruk om alles te kunnen bijbenen.

Al met al een positieve ervaring en het kan zo maar gebeuren dat we hier nogmaals op bezoek gaan.
Meindert V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
eten was voortreffelijk. Bij binnenkomst kregen we een schaaltje met olijven en nootjes. Voor het eten een heerlijke zalm amuse. Echter wij waren in de veronderstelling dat wij die nootjes en amuse van het huis kregen aangezien wij die niet besteld hadden. Bij het afrekenen kwamen wij erachter dat we voor de nootjes 3,50 moesten betalen en voor de amuse 1,50 per stuk. Bij elkaar 6,50. Nu gaat het ons niet om het geld. Maar we dit graag van te voren geweten. Voor iets betalen wat we niet besteld hadden houden we niet zo van. Bij een eventueel volgend bezoek zullen wij dan ook vriendelijk bedanken voor dit. Tip voor het restaurant geef aan dat men ervoor moet betalen. Scheelt denken wij een hoop scheve gezichten.
George60 .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Afgelopen vrijdag weer eens een bezoek gebracht aan ons vertrouwde restaurant. Gezellige ambiance en een plezierige, huiselijke sfeer. Als voorgerechten genoten we van de langoustine en de runderlende. Als hoofdgerechten deden we ons tegoed aan de gegrilde ribeye van weiderund en de gestoofde kalfsborst. Als toetje hadden we allebei het chocoladetaartje. Mooi opgemaakte borden en heerlijk gegeten! Bediening was vriendelijk en vlot. Een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding. Het was weer top. Graag tot ziens!