De Fortuna

Spuistraat 3 1135 AV Edam Nederland Kaart

Over het restaurant De Fortuna

Geweldige smaken bij De Fortuna

In de buurt van Amsterdam in het schilderachtige Zuiderzee-stadje Edam vind je het sfeervolle Fortuna. De chef kookt gerechten op ambachtelijke wijze en met de beste ingrediënten die de verschillende jaargetijden bieden. Laat het maar aan de bediening over om bij al dat lekkers de perfecte wijnmatch te schenken. Pure verwennerij!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Fortuna

Vanaf Amsterdam: buslijn 312, 314 en 316, Vanaf Purmerend: buslijn 110 en 312
  • : Gratis parkeren in de buurt.

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 21:30

9,1

Jouw recensie over het restaurant De Fortuna

Jack G.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Goede service. Het was een rustige zwoele avond. We konden de hele avond buiten in de tuin dineren. Top avond gehad.
Ellie M.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2018
Fortuna Edam, het is daar prachtig.
Marianne V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
Heerlijk gegeten in een sfeervol restaurant. Alles was erg verzorgd. Vriendelijk personeel. Leuk terras aan het water en voor de vaders t.g.v. vaderdag een attentie.
andrea V.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
We komen al jaren 1 of twee keer per jaar bij de Fortuna. Elke keer is het weer een feestje. Goede bediening en het eten is er heerlijk. Verrassende combinaties. Maar ook klassiekers staan er op de kaart.
Inga K.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Toevallig Edam bezocht, zoeken op Iens en hier gereserveerd. Menuprijs €36,00 voor drie gangen prijs/kwaliteit heel erg goed. De gerechten zijn van uitstekende kwaliteit en mooie ingrediënten. Helemaal top! We vonden alleen de (huis)wijnen een beetje vlakjes. Aardige en vlotte bediening. Een aanrader!
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2018
Sfeervol en rustig dineren aan het water
Caroline D.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2018
Omdat we de verleiding van het pittoreske pandje in Edam niet langer konden weerstaan zijn wij hier toch maar eens gaan dineren. En inderdaad, het decor is van het soort waar mensen de halve wereld voor rondreizen om het te aanschouwen. Voor wat er uit de keuken komt hoeft je dat zeker niet te doen. Wij kozen voor het weekmenu en waren niet onder de indruk van hetgeen wij voorgeschoteld kregen. Weinig verrassende smaken, vaak zelfs nauwelijks enige smaak. Het bijpassende wijnarrangement was in die zin bijpassend dat het ook gespeend was van enige kwaliteit of verrassing. Allemaal zeer matig hier. Verder dan het niveau van een 'tourist trap' komt het hier niet.
Hartelijk dank voor uw complimenten over ons interieur. Jammer dat onze gerechten u minder bekoorden. We schenken veel aandacht aan samenstelling en bereiding. We gebruiken de beste ingrediënten. In onze andere recensies kunt u lezen dat veruit de meeste gasten dit goed weten te waarderen, daarom weten we dat we goed bezig zijn.
Vreemd is uw lage honorering van onze service. Onze sommelier heeft veel aandacht aan uw tafel geschonken. Om een optimaal wijnarrangement voor u samen te stellen liet ze u van te voren verschillende wijnen proeven. Uw tafelgenoot was echter dolenthousiast.
We hopen u in de toekomst toch weer eens te mogen ontvangen, zodat we kunnen aantonen geen 'tourist trap' te zijn.
Anita E.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2018
Het etn was prima met leuke extra s. De bediening vriendelijk. Wel was onze reservering niet doorgegeven maar omdat wij de enige gasten waren gaf dit geen probleem.
Hartelijk dank voor uw mooie beoordeling! We hopen u spoedig weer eens te mogen ontvangen!
Thom D.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2018
L.s.,
na het debacle met Het Geheim van Edam, was dit een verademing. Geen liflafjes op je bord, maar gerechten die nog ruimte lieten voor méér. Bovendien was het gevarieerd en heel smakelijk (is natuurlijk subjectief; ieder heeft een eigen smaak). Maar wij, mijn man en vonden het heerlijk. We hebben maar meteen voor een vaste tafel gezorgd. Met dank voor de heel fijne bediening. Overigens was dit niet de eerste kee4 dat we hier aten..
Will (en Thom) de Jager, EDAM
Dank u wel. Heel plezierig om uw beoordeling te lezen. Graag tot een volgend keer!
Mariet B.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
We werden vriendelijk ontvangen. Er was ruime keus tussen vlees, vis en vegetarisch. Het eten was heerlijk. Kortom: een superfijne avond!
Dank je wel Mariet. Fijn dat jullie het zo naar je zin hebt gehad. Heel fijn om dit te lezen.
VEERMAN G.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Heerlijk gegeten met ons gezin, bestaande uit 6 personen. Gekozen voor een 4 gangenmenu, met per persoon verschillende gerechten, inclusief bijpassend wijnarrangement. Zowel het eten als de wijn waren heerlijk en van hoog niveau, evenals de ambiance en de bediening. Jammer was dat er naast ons een groot rumoerig gezelschap zat, waardoor we niet rustig met elkaar konden communiceren. Maar dat deed niets af aan de kwaliteit van de avond. Zeker voor herhaling vatbaar!
Hartelijk dank voor uw mooie recensie. We hopen u spoedig weer te mogen verwelkomen!
Met vriendelijke groet,
Familie Dekker.
Linda A.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2018
Smaaksensaties met een mooi wijn arrangement
Hartelijk dank en graag tot ziens!
Cor V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Gisteravond genoten van een voortreffelijk Kerstdiner. Heerlijke gerechten, prima wijn, vriendelijke en vlotte bediening. Heel fijn! Bedankt, Klaas.
Hartelijk dank voor jullie mooie reactie! Graag tot ziens en nog een goed nieuw jaar toegewenst!
Helma V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Heerlijk gegeten met erg aardige bediening!
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Jammer dat je voor het brood moet betalen.
Er wordt ook geen brood bij voorgerecht geserveerd.
Amuses waren heel goed.
Jack G.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Ik vond de prijs van een fles water wat hoog.
J D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Heerlijk gegeten en prima bediening en leuke sfeer
Sabina S.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Vriendelijke bediening. Oubollig ingericht, wat bij de zaak past, zij noemen het boutique, kan ook. Gekozen voor de hamburger. Smaakvol vlees van de plaatselijke slager, goed brood, zelfgemaakte piccalillysaus en tomatensaus (ik word er blij van) geserveerd met heerlijke frieten. Ik miste op de hamburger gebakken uienringen en een stuk tomaat. Verder top!
Patrick E.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
De ontvangst was vriendelijk. De plek is echt prachtig aan het water. Het wachten op het menu wel erg lang. De wijnen die werden aanbevolen waren inderdaad heerlijk. Ik heb een allergie voor wortels. Dus ik kon de aspergesoep niet nemen volgens de keuken. Vervolgens kreeg ik wel wortels bij de groenten. Ook de tournedos was niet gebakken zoals ik had aangegeven. Ik had wel een betere afhandeling verwacht.
Marjolein H.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Erg knus restaurant met fijne, attente en supervriendelijke bediening.
De heerlijke gerechten worden op zeer warme borden geserveerd en blijven daardoor lekker lang warm.
Jammer dat er weinig tot geen warme groenten en qua aardappeltjes alleen patat op tafel komt. Dit laatste wat aanpassen zou een grote verbetering kunnen betekenen..
Maar desondanks één van onze favoriete eetgelegenheden en met recht een plekje in onze top vijf.