De Fortuna

Spuistraat 3 1135 AV Edam Nederland Kaart

Over het restaurant De Fortuna

Geweldige smaken bij De Fortuna

In de buurt van Amsterdam in het schilderachtige Zuiderzee-stadje Edam vind je het sfeervolle Fortuna. De chef kookt gerechten op ambachtelijke wijze en met de beste ingrediënten die de verschillende jaargetijden bieden. Laat het maar aan de bediening over om bij al dat lekkers de perfecte wijnmatch te schenken. Pure verwennerij!

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Fortuna

Vanaf Amsterdam: buslijn 312, 314 en 316, Vanaf Purmerend: buslijn 110 en 312
  • : Gratis parkeren in de buurt.

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant De Fortuna

Rob V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2017
Jammer dat je voor het brood moet betalen.
Er wordt ook geen brood bij voorgerecht geserveerd.
Amuses waren heel goed.
Jack G.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Ik vond de prijs van een fles water wat hoog.
J D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Heerlijk gegeten en prima bediening en leuke sfeer
Sabina S.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Vriendelijke bediening. Oubollig ingericht, wat bij de zaak past, zij noemen het boutique, kan ook. Gekozen voor de hamburger. Smaakvol vlees van de plaatselijke slager, goed brood, zelfgemaakte piccalillysaus en tomatensaus (ik word er blij van) geserveerd met heerlijke frieten. Ik miste op de hamburger gebakken uienringen en een stuk tomaat. Verder top!
Patrick E.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
De ontvangst was vriendelijk. De plek is echt prachtig aan het water. Het wachten op het menu wel erg lang. De wijnen die werden aanbevolen waren inderdaad heerlijk. Ik heb een allergie voor wortels. Dus ik kon de aspergesoep niet nemen volgens de keuken. Vervolgens kreeg ik wel wortels bij de groenten. Ook de tournedos was niet gebakken zoals ik had aangegeven. Ik had wel een betere afhandeling verwacht.
Marjolein H.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Erg knus restaurant met fijne, attente en supervriendelijke bediening.
De heerlijke gerechten worden op zeer warme borden geserveerd en blijven daardoor lekker lang warm.
Jammer dat er weinig tot geen warme groenten en qua aardappeltjes alleen patat op tafel komt. Dit laatste wat aanpassen zou een grote verbetering kunnen betekenen..
Maar desondanks één van onze favoriete eetgelegenheden en met recht een plekje in onze top vijf.
Hopman J.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Wij hebben hier voor de eerste keer gegeten en gebruik gemaakt van de IENS/AH restaurantactie. Uitstekend ontvangen en we mochten gewoon uit de hele kaart bestellen. Eerst een amuse van het huis en daarna beiden een 3 gangenmenu genomen. Het eten was uitstekend bereid en van zeer goede kwaliteit. Verschillende verse groente erbij en fatsoenlijke porties. Alles was mooi opgemaakt en de huiswijn was erg lekker. Prijs/kwaliteit prima. Voor ons een restaurant waar we zeker nog vaak naar terug zullen keren. Een aanrader voor iedereen die in een gezellige sfeer goed wil dineren.
Kamilla K.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Chique maar knus ogend restaurant. Top locatie. Lekker eten. Ik had carpaccio ( die was heerlijk) en vis van de afslag, dat was in dit geval kabeljauw. Was ook lekker. Goed gegaard.
Alleen vrij koud. Wij hadden het echt koud maar mensen om ons heen deden ook hun sjaals om en vestjes aan.
Daardoor werd het iets minder ontspannen. Bediening netjes en correct. Maar mag iets minder stug wn relaxed. Maar zeker een aanrader.
wvdwerff .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Wij hielden niet van de geadviseerde bubbeltjes wijn, waarop wij een fantastische heerlijke fles wijn op tafel kregen (€19, 95) met een daarbij een prachtig historisch stukje geschiedenis over het ontstaan van de wijn met bijbehorend etiket. Een drie gangen menu met een heerlijke hertenbiefstuk en tournedos, beiden heerlijk mals. Vooraf een bijzondere mooi opgemaakte, heerlijke carpaccio, doch eerst een leuke en verrassende amuse op een chique aandoende gedekte tafel. Het toetje was een Grand Fortuna Menu, kleine porties van de gezamenlijke toetjes. Alles werd geserveerd met tekst en uitleg door vriendelijk personeel dat een goede aandacht aan ons wist te geven. Zeker voor herhaling vatbaar en willen dit ook eens in de zomer ervaren hoe het is om op het mooie terras te zitten. Het is een prachtige ambiance, zowel buiten dan wel binnen. Het was bijna volmaakt; de toiletten zijn via een trap bereikbaar; het parkeren is beperkt en moet in de omliggende straatjes worden gezocht. Het blijft een echte aanrader.
Elly03 Z.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Eten smaakte goed maar bediening was niet zoals we normaal gewend zijn. Gerechten werden zonder enthousiasme opgesomd en er werden dingen vergeten die er toch niet bleken te zijn. Tempo tussen de gerechten zat er flink in.
ingrid P.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Heerlijk gegeten met de AH restaurantactie. Geweldig om hier een keus te mogen maken in a la carte of weekmenu. De bediening is vriendelijk en het eten is zeer smakelijk. De grote vd porties zijn voldoende. Wij komen heel graag in dit restaurant ook vanwege de gezellige huiskamersfeer.
Winnie Z.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
De Fortuna is één van mijn favoriete restaurants, kom er dan ook graag! Iedere keer klopt alles, de bediening is echt super, het eten heerlijk en de ambiance in ieder jaargetij mooi en apart! Ik verheug mij op de workshop die ik 6.2 daar mag volgen!
Elsi .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
We waren hier voor de tweede keer. Wederom heerlijk gegeten (AH-actie) en genoten van de goede wijn en sprookjesachtige ambiance in kerststijl. We komen graag terug!
Lisbeth V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Mijn man en ik hebben hier met de AH iens restaurantbon gegeten. We waren hier voor het eerst. Wat een leuk ingericht restaurant! Heel knus en gezellig. Het AH menu vonden we niet zo interessant dus met een kleine bijbetaling konden we van de kaart kiezen. Ik koos voor de gravard lax, en ik moest een beetje wennen aan dit voorgerecht. De entrecote als hoofdgerecht was erg lekker en we sloten af met een selectie van nagerechten. Erg lekker en erg machtig! De bediening was vriendelijk maar een beetje afstandelijk voor mijn gevoel. Misschien is 'zakelijk' een beter woord. In elk geval een leuk adres om in gedachten te houden voor een volgende keer.
Kitty S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Voor het tweede jaar met de AH bon naar de Fortuna in Edam geweest. Wat een fijne ontvangst, wat een heerlijke gerechten, wat een mooi wijn arrangement en wat een fijn personeel. Dik compliment aan de keukenbrigade en aan het bedienend personeel van de Fortuna. Wij komen snel nog een keer!
Ger V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het is jammer dat we nu pas dit restaurant hebben ontdekt. Een pareltje. Met fantastische originele gerechten. Persoonlijke aandacht en een uitgekiend prijstoegangelijk wijnarrangement individueel toegepast per gerecht.
Hartelijk dank voor uw positieve reactie. Daar zijn we erg blij mee! We hopen u spoedig weer te mogen verwelkomen!
pietmartie .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Plezierig dat we met de AH-restaurantactie konden kiezen uit zowel weekmenu als de à la carte gerechten (de prijs van het weekmenu werd van de rekening afgetrokken). Het eten was voortreffelijk, het wijnarrangement was goed en de bediening was plezierig. We hebben genoten.
Fijn dat u het zo naar uw zin heeft gehad. Graag tot ziens!
Xandra V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Verassende gerechten en erg lekker. Een restaurant met een warme ouderwetse uistraling en sfeer. Zeker waar voor je geld met de AH dinerbon. Echt geen geld.
Jeffrey O.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Heerlijk gegeten met het gezin. Er staat weer wild op het menu dus daarvan hebben we genoten. De kinderen gingen voor visgerechten en hen heb ik ook niet horen klagen. We komen zeker nog een keer terug.
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
gezellige avondje uit samen met een vriendin. vriendelijk , attent personeel; heerlijk wild gegeten, nu het wildseizoen is .