Over restaurant De Fortuna

Geweldige smaken bij De Fortuna

In de buurt van Amsterdam in het schilderachtige Zuiderzee-stadje Edam vind je het sfeervolle Fortuna. De chef kookt gerechten op ambachtelijke wijze en met de beste ingrediënten die de verschillende jaargetijden bieden. Laat het maar aan de bediening over om bij al dat lekkers de perfecte wijnmatch te schenken. Pure verwennerij!

Meer informatie over restaurant De Fortuna

Maandag t/m Zaterdag 18:00 - 21:30

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Kitty S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Ger V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Het is jammer dat we nu pas dit restaurant hebben ontdekt. Een pareltje. Met fantastische originele gerechten. Persoonlijke aandacht en een uitgekiend prijstoegangelijk wijnarrangement individueel toegepast per gerecht.
Hartelijk dank voor uw positieve reactie. Daar zijn we erg blij mee! We hopen u spoedig weer te mogen verwelkomen!
Pietmartie .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Plezierig dat we met de AH-restaurantactie konden kiezen uit zowel weekmenu als de à la carte gerechten (de prijs van het weekmenu werd van de rekening afgetrokken). Het eten was voortreffelijk, het wijnarrangement was goed en de bediening was plezierig. We hebben genoten.
Fijn dat u het zo naar uw zin heeft gehad. Graag tot ziens!
Xandra V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Verassende gerechten en erg lekker. Een restaurant met een warme ouderwetse uistraling en sfeer. Zeker waar voor je geld met de AH dinerbon. Echt geen geld.
Jeffrey O.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
Heerlijk gegeten met het gezin. Er staat weer wild op het menu dus daarvan hebben we genoten. De kinderen gingen voor visgerechten en hen heb ik ook niet horen klagen. We komen zeker nog een keer terug.
Ineke B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
gezellige avondje uit samen met een vriendin. vriendelijk , attent personeel; heerlijk wild gegeten, nu het wildseizoen is .
Francis L.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Een aanrader!
Wij hebben al vele restaurants die deelnemen aan de actie geprobeerd, de meesten in Amsterdam. Hier komen we de stad voor uit, dit is verreweg de beste tot nu toe. Amuse en borrelgarnituur van het huis vooraf. Heerlijke gerechten, volle Babera wijn en de friandise bij de koffie blijkt een schotel vol heerlijkheden te zijn. Daarbij mooie locatie, vriendelijke bediening en vrolijke koks in de keuken.
Anne L.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
heerlijk gegeten. leuke bediening. genoeg groente etc mooi vlees. heerlijke wijnen. niks op aan te merken. en ja de inrichting ik vind het gezellig. alles is tegenwoordig al modern. Wij komen zeker terug!
Jeffrey O.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2016
Wij zijn hier gaan eten met de AH restaurantactie. Het eten is van een uitstekende kwaliteit en smaakte verrukkelijk. We hebben de gerookte runderlende, de eend en de tournedos gegeten, niets op aan te merken. Het enige dat miste was de vraag of ik mijn tournedos rare, medium of well done had willen hebben. Uiteindelijk kreeg ik deze medium gebakken en smaakte hij prima. Bij een keuze had ik echter voor rare gegaan.

De sfeer is prima alleen is het restaurant vol gehangen met schilderijen en foto's. Dit geeft een wat rommelige indruk. Tevens is de verlichting wat teveel aanwezig, iets meer dimmen zou geen kwaad kunnen.

De service was in eerste instantie prima, na levering van het hoofdgerecht kregen wij echter de indruk dat het personeel zich wat minder om ons bekommerde. Hierdoor hebben ze de verkoop van een aantal drankjes misgelopen. Dat was onnodig in mijn optiek gezien er slechts nog vier gasten aanwezig waren (waaronder wij dus) en ongeveer evenveel personeel. Er was dus geen sprake van een te grote werkdruk om alles te kunnen bijbenen.

Al met al een positieve ervaring en het kan zo maar gebeuren dat we hier nogmaals op bezoek gaan.
Meindert V.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
eten was voortreffelijk. Bij binnenkomst kregen we een schaaltje met olijven en nootjes. Voor het eten een heerlijke zalm amuse. Echter wij waren in de veronderstelling dat wij die nootjes en amuse van het huis kregen aangezien wij die niet besteld hadden. Bij het afrekenen kwamen wij erachter dat we voor de nootjes 3,50 moesten betalen en voor de amuse 1,50 per stuk. Bij elkaar 6,50. Nu gaat het ons niet om het geld. Maar we dit graag van te voren geweten. Voor iets betalen wat we niet besteld hadden houden we niet zo van. Bij een eventueel volgend bezoek zullen wij dan ook vriendelijk bedanken voor dit. Tip voor het restaurant geef aan dat men ervoor moet betalen. Scheelt denken wij een hoop scheve gezichten.
George60 .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Afgelopen vrijdag weer eens een bezoek gebracht aan ons vertrouwde restaurant. Gezellige ambiance en een plezierige, huiselijke sfeer. Als voorgerechten genoten we van de langoustine en de runderlende. Als hoofdgerechten deden we ons tegoed aan de gegrilde ribeye van weiderund en de gestoofde kalfsborst. Als toetje hadden we allebei het chocoladetaartje. Mooi opgemaakte borden en heerlijk gegeten! Bediening was vriendelijk en vlot. Een zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding. Het was weer top. Graag tot ziens!
Frits K.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
Goed restaurant. Eerlijke keuken. Fijne, persoonlijke bediening; goede service; prettige ambiance. Leuke locatie. Ik kan dit restaurant aanbevelen. Er wordt van alles aan gedaan om het de gasten naar de zin te maken en daar slagen ze in. Aanrader.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2016
We hadden een vier gangen menu gekozen en aan het einde van de avond werd er € 31,50 in mindering gebracht. Het eten was heerlijk, goed verzorgd en vriendelijk personeel.
Resta .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Keuze was een speciaal menu (3 gangen) van de AH actie voor 4 personen..
Voor en nagerecht had een keuzemogelijkheid, hoofdgerecht niet.
Hoofdgerecht was schol met groente en gekookte aardappel.
Zeer smaakvol, evenals voor en nagerecht.
Service was vriendelijk en kennis van zaken.
Ambiance kon niet beter, prachtig weer dus op het terras, met de optie om binnen verder te gaan indien het te koud zou worden.
Brenda V.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Bij De Fortuna gegeten met AH restaurantactie. Eten was heerlijk. Wel lange wachttijd tussen de gerechten in. De inrichting was wat rommelig en ouderwets.
MoniquedeHaas .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Bij binnenkomst werden wij gastvrij ontvangen en werd ons een tafel aangewezen op het schitterende terras aan het water. De bediening vroeg wat wij wilden drinken en brachten gelijk met de drankjes de menukaart. In de tijd dat wij een keuze moesten maken uit alle heerlijke gerechten werd de amuse geserveerd. Hierbij werd rekening gehouden met het feit dat mijn man geen vis eet.
Als voorgerecht hadden wij de gekookte runderlende zeer fijn van smaak en ook de tartaar van gerookte zalm was een streling voor de tong.
Beiden hadden we de tournedos. Perfect medium gebakken en zeer goed van smaak.
Als dessert gegrilde abrikozen. parfait van witte chocolade. een gel van bramen en merengue.
Al met al een heerlijke culinaire ervaring in een mooie ambiance zowel buiten als binnen.
Wij komen zeker nog een keer terug.
Steven_mulder .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Om onze trouwdag te vieren gingen we een bezoekje aan Edam brengen met aansluitend een diner bij "De Fortuna" Wij hadden om 18.00 uur gereserveerd en we waren er ca. 17.50 uur. De ober bracht ons naar de tafel op het terras maar omdat er kermis was met veel lawaai vroegen we om een andere tafel. Dit was niet mogelijk. (klant is koning) Er werden door 2 medewerkers 2 verschillende verklaringen hiervoor gegeven. De ober vroeg of we iets wilden drinken maar wij wilden eerst de Menukaart zien. Ook dit was niet mogelijk! Pas om 18.00 uur
precies werd de kaart ter beschikking gesteld omdat "de kok dan pas wist welk vlees en welke vis er beschikbaar was". Dit is een erg rigide houding die niet past in een restaurant.
Nadat we de kaart die we om klokslag 18.00 uur kregen, bestudeerd hadden , bestelden wij als voorgerechten "Carpaccio van Hollands Rund"en "Haringtartaar met Opperdoezer Ronde"
Carpaccio was smakeloos en niet "aangekleed" de Haringtartaar...ach haring in blokjes en de bijbehorende Opperdoezer salade smakeloos en met grote stukken ongare aardappel. Wij melden dit laatste aan de ober en die nam het voor kennisgeving aan.
Het hoofdgerecht was "Parelhoen op een bedje van gemengde groenten met aardappelpuree". Wat kun je hier aan verknoeien? De hoen was gaar iets te droog en weinig gekruid en het bedje??? Twee worteltjes 15 doperwtjes 2 kleine stukjes bleekselderij en een dun laagje aardappelpuree. Voor de extra groenten of sla werd een bedrag in rekening gebracht. Verder nog een mandje met smakelijke friet+saus.
Als nagerecht kozen wij voor het " Kaasplateau" met een glaasje port en een "Pannacotta met Hansje in de Kelder" met een dessertwijn. De Pannacotta enz. bestond uit een aardbei mousse, chocolade ijs en een creme brulee, het enige wat echt lekker was was het chocolade ijs de rest vlak, zonder smaak. Het kaasplateau had ook wat pittiger gemogen met wat uiteenlopende smaken.
De bediening was wel vriendelijk maar met kwam niet vragen of alles in orde en voldoende
was, pas als er afgeruimd werd vroeg men of het gesmaakt had. Bovendien werd bij ons eerst een verkeerd nagerecht geserveerd wat natuurlijk later wel hersteld werd. Het was jammer dat onze feestelijke dag in een teleurstelling eindigde.
Mijnheer, mevrouw,
U zat op een wondermooi plekje aan het water. Dat heeft u dan ook gehonoreerd met het cijfer 9. Hartelijk dank daarvoor.
Het geluid van de Edammer kermis was overal op het terras even heftig. Daar hadden wij geen invloed op. Een andere tafel zou geen verschil hebben gemaakt.
U moest even wachten op de menukaart, omdat er bij het geven van de kaart een ‘verhaaltje’ hoort. We nemen dan de dagsoep, de vis van de afslag, het te serveren deel van het weiderund en het weekmenu met u door. Door de plotselinge drukte moesten we op het laatste moment wat praktische veranderingen hier in aanbrengen, waardoor u even moest wachten. Mijn excuses als dit op een wat ongelukkige wijze aan u werd meegedeeld.
Wij hebben die avond drieëntachtig gasten geserveerd en verder geen enkele wanklank of klacht vernomen. Iedereen was verder dik tevreden, zoals onder andere uit ons gastenboek en uit de fooien blijkt.
U beiden was echter minder te spreken over gerechten en bediening.
Wij weerspreken uw bevindingen niet, want u heeft het nu eenmaal zo ervaren.
Het spijt ons oprecht dat uw feestelijke avond daardoor een ander verloop heeft gekregen.
We hopen dat u ons in de toekomst toch weer eens een herkansing zult willen geven. Herinner ons dan even aan deze avond dan zullen we u op gepaste wijze tegemoetkomen. Graag tot ziens!
Sonja F.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
dank zij de Albert Heijn actie kennis gemaakt met jullie keuken , ik vond het heerlijk !!! voorgerecht Zalm met drop in een woord geweldig , hoofdgerecht tournedos met raapstelen stamp potje en spinazie , heerlijk en als nagerecht kaasplankje met een lekker glaasje port , heerlijk buiten gezeten aan het water , prachtige Ambiance , bediening goed kortom een vette 9 van mij !!!
Jan En Leny D.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Alle gerechten waren prima. we hebben van alles genoten zonder uitzondering.
De bediening was vriendelijk en correct.
Een aanrader waarbij je je voelt of je de enige gast bent.
Prima zouden daar zeker teruggaan als we in de buurt waren.
Niels.buster .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Het eten was heerlijk en het zag er heel mooi uit. Vooral de toetjes waren erg lekker. Personeel wat rommelig. Tafeltjes dicht op elkaar maar leuk decor met oude schilderijtjes.