Over het restaurant De Florijn

Sfeervol restaurant met Bib Gourmand

In dit sfeervolle restaurant verwoorden Brenda en Michiel de Graaf hun passie voor koken. Ingrediënten worden ontleed in smaken, processen die zich in de pannen afspelen aangewend om voor sensatie in de mond te zorgen en spijzen met liefde bereid. Passie die je proeft en die in de huiselijke ambiance het best tot zijn recht komt.

Meer informatie over restaurant De Florijn

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 21:30

Jouw recensie over het restaurant De Florijn

johan V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Geweldige ervaring. Mijn partner heeft een gluten en lactose allergie. Normaal is de reactie dan: 'moeilijk, moeilijk, moeilijk' maar de reactie van Brenda? 'Geen enkel probleem hoor. Wil je slagroom op je dessert?' Wát, ze heeft lactosevrije slagroom!!! Geweldig! Ook het hoofdgerecht was super. Heerlijk gegeten. Het was meer dan duidelijk dat Brenda haar gasten een smakelijke onvergetelijke maaltijd weet te bezorgen. Zoveel passie als daar uit spreekt!
Otto L.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2017
Wij hebben gevraagd of het verrassingsmenu vegetarisch kon en dat hebben we gekregen: spannend en fantastisch lekker! Geen standaard dingen of zaken die je zelf ook wel kunt doen.
piet D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Het smaak van het eten was goed , maar we hebben in dit restaurant wel eens lekkerder gegeten
Frits O.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2017
Michel en Brenda maken er weer een feestje van: geweldig menu verpakt in een reis van gerechten met uitstekende bijpassende wijn. Ik ben een tijdje niet geweest want: te druk en niet in de buurt, maar volgende keer rij ik graag even om: alles bijzonder smakelijk, bediening heel attent en vriendelijk. Topper!
Monica V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Heerlijk gegeten. Fantastische combinatie op het gelegenheidsmenu (vakantie memories), met een heerlijke wijn erbij. Ook de huiswijn was lekker. Weer inspiratie opgedaan voor de eigen hobbykeuken. En zoals altijd een warm en hartelijk ontvangst. Prijs-kwaliteit is hier heel dik in orde. Wij gaan graag uit eten en proberen regelmatig een nieuw restaurant, maar nergens is de bereiding van de gerechten van zo'n consistente kwaliteit en worden we telkens weer verrast met nieuwe combinaties die gewoon ontzettend lekker zijn. En dat voor een hele, hele nette prijs. Je ervaart hier liefde voor producten en het vak, kennis, ervaring en en top-gastvrijheid.
Henri V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Uitstekende avond gehad. Knap hoe ze altijd weer gerechten combineren met de wijnen. Dit keer een verrassingsmenu met daarin veel gerechten die Michiel & Brenda in de zomervakantie in het buitenland ontdekt hadden. Inclusief een zelf meegebrachte wijn uit Kroatië.
w.van.vreeswijk .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Het was een heel gezellig welkom. De eigenaars nemen even de tijd om met je te praten. Dit ervaren wij als heel positief. Mooie inrichting. Wij zaten achterin en dan vind ik het persoonlijk wat donker. Prachtig opgemaakte borden. Heerlijk vers eten. Keurige bediening. Een echte aanrader.
Hans en Dona H.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2017
Hartelijke ontvangst, aperitief op het terras in de zon.
Bestelling doorgegeven en in het restaurant gegeten, genoten van de zwezerik mat kalf als voorgerecht, als hoofdgerecht entrecote, 2 x zeebaars en lamshaas. Zoals we gewend zijn van de Florijn weer bijzonder goed klaargemaakt, mooi opgediend en adequaat uitleg gekregen.
Het blijft een verademing om hier te dineren!! Kwaliteit ten top!!
Renée B.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Heerlijk gegeten en prima bediening. Minpunt: fles kraanwater stond bij aankomst op tafel. Door de warmte (airco stond niet aan) 2 flessen met z'n 2-en leeggedronken naast het wijnarrangement. Tot onze verbazing EUR 4,50 per fles in rekening gebracht. Voor dat geld had ik graag keuze gehad om (bruisend) bronwater te nemen.
E. B.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2017
Uitstekend zowel het eten alsmede de bediening. Super vriendelijk.
Fred T.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Heerlijk eten, vlotte bediening. Konden ook mooi zaaltje apart krijgen met groter gezelschap wat erg prettig was ivm speeches
Corinavonk .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Heerlijk!
Zoals alle keren dat ik hier gegeten heb voor het verrassingsmenu gekozen. Dit was zeer gevarieerd en erg lekker.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Aangeraden door de chef het verrassingsmenu afgelopen week 02-06-2017:
1 persoon:Het verrassingsmenu; hiervan vielen van de 5 kleine gerechten er 2 heel erg tegen M.n. de soep met gerookte zalm was veel te zout en het gerecht met gerookte heilbot in combinatie met zeekraal en wilde rijst was ronduit smakeloos. De rijst was echt een misser. Taai en smakeloos. Het haalde het hele gerecht onderuit.
Bijzonder vriendelijk waren overigens de bediening en de chef i.v.m. dieet voor partner (4gerechten). Dit verdient echt een plus.
Het valt mij op dat verrassingsmenu's vaak tegenvallen, waar je ook komt. Dit is wat mij betreft echt de laatste keer geweest. Ik laat mij niet meer verleiden tot zo'n menu.
B. V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
In één(3) woord(en): PRIMA, PRIMA, PRIMA !!!!!!!!
SonjaIens .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
De voorgerechten waren heerlijk en zagen er mooi uit! De hoofd- en nagerechten vielen tegen, qua smaak en ook qua presentatie. Bij een restaurant met een Bib Gourmand hadden we meer verwacht. De bediening was in orde. Dit was onze eerste keer hier, in tegenstelling tot veel andere gasten (hoorden we om ons heen). We zullen niet meer teruggaan naar De Florijn.
kooijmania .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Als vanouds was het weer genieten van heerlijke smaakverrassingen. Telkens weer een aanleiding om terug te komen. De Florijn staat al jaren op ons menu en blijft daar zeker op staan. We komen terug.
yarisje .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Wát een aanrader! Bij de ingang al welkom geheten, mist heel vaak in restaurants, dus top! Zeer vriendelijke bediening, spontaan en zorgzaam. Heerlijke amuses, alle gerechten een plaatje om te zien! Biologisch eten uit de buurt, topkwaliteit. Grote kennis van de wijn, bij ieder glas een toelichting. Brenda kookt en bedient ook nog en door haar uitleg bij de gerechten smaakt het nog beter. Prijs kwaliteit verhouding prima.
Geen avondvullend programma, houden wij van, het loopt lekker door.
Kortom: meer dan prima, genoten!
Ijsbrand D.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Prijs / prestatie te duur, daarbij komt nog dat voor kraanwater € 9 wordt gerekend. Reden om niet snel meer te komen.
Karien T.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
De Florijn stelt nooit teleur. Heerlijk eten, gunstig geprijsd maandmenu en prettige bediening. Goede kennis van de wijn en de gerechten, altijd leuk als ze er iets over kunnen vertellen. Ondanks dat het restaurant helemaal vol zit is het niet rumoerig. Altijd leuk ook om Michiel en Brenda aan je tafel te hebben. Je voelt je gastvrij ontvangen en het eten is heerlijk.
Schaatser .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Het 6 gangen Heerlijk menu bleek een prima keus. Een bijbehorend wijnarrangement met 2 glazen ( ivm BOB) was aangenaam. Veel afwisseling. Na de vele (kleine) hapjes gingen we voldaan maar niet overloaded naar huis. Vlotte vriendelijke bediening. Een ster zou ons in de toekomst niet verbazen.
140 euro voor 2 personen is niet goedkoop, maar we hebben er een leuke culinaire avond voor terug gehad.