De Florijn

Weijland 82 2415 BD Nieuwerbrug Nederland Kaart

Over restaurant De Florijn

Sfeervol restaurant met Bib Gourmand

In dit sfeervolle restaurant verwoorden Brenda en Michiel de Graaf hun passie voor koken. Ingrediënten worden ontleed in smaken, processen die zich in de pannen afspelen aangewend om voor sensatie in de mond te zorgen en spijzen met liefde bereid. Passie die je proeft en die in de huiselijke ambiance het best tot zijn recht komt.

Meer informatie over restaurant De Florijn

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 21:30

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Cees S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Uitstekend gegeten. Gerechten waren goed op smaak en de kern van elk gerecht werd uitstekend ondersteund met prima bereid garnituur, waardoor smaken elkaar versterkten. Bediening vriendelijk, ietwat stijfjes, maar attent en deskundig. Voor herhaling vatbaar.
Petra T.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk gegeten. We hebben gekozen voor het 5 gangen jubileum menu. Was een perfecte keuze. Elke gang was weer een verrassing die geweldig smaakte. Goede bediening, mooie setting. We hebben bij elkaar 5 uur zitten genieten. Echt een aanrader
Yvonne C.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
afgelopen weekend heerlijk gegeten met vrienden bij de Florijn. Verassingsmenu was heerlijk en verrassend. Ook de bijpassende wijnen waren goed gekozen. kortom ; een aanrader!
Alice T.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegeten! Prima bediening, goed verzorgd. Een aanrader!
Annemieke B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Leuk verrassingsmenu met byzondere combinaties. Het personeel was erg vriendelijk en ontspannen.
Een goed restaurant voor een avondje uit.
Jolanda M.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Het is altijd een feest om bij jullie te mogen eten, dank weer voor mooie en heerlijke gerechte.
Tot de volgende keer.
Fijne zondag, Jolanda Malipaard
Bernard O.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
goede prijs-kwaliteit verhouding. vriendelijke bediening, direct contact met de chef-kok. Geweldig hoe er met de dieetwensen werd omgegaan.
Arie D.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
beide gerechten waren prima/lekker. de bediening was keurig. Wij zaten buiten dat was wel veel lwaai vooral i.v.m mijn gehoorapparaten Wij hadden al meer gegeten bij Florijn
Gerardros .
De wijnen waren uitstekend en goed betaalbaar
Bediening was prima
Remko1973 .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
zondag 26 juni gegeten, het vijfgangen verrassingsmenu genomen, erg goed en lekker. En nu gratis fles bubbels.... Bediening correct, decor minder.
ALEXISVOORTHUIZEN .
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Met mijn vriendin en vrienden 5 gangen verrassingsmenu genomen
Erg lekker met goede smaken en mooi opgemaakt
De wijnen waren uitstekend en goed betaalbaar
Bediening was prima
Marieke S.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Wij kozen voor het jubileum menu van 5 gangen. Dit was een verrassingsmenu van de chef. Stuk voor stuk leuke en bijzondere gerechten, echt genieten! Omdat we voor het jubileum menu kozen, kregen we nog een fles bubbels mee.
Wij hebben een top avond gehad!
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Na een jaar weer terug....nu lekker vol! Op verzoek niet een klein 'tweetje' in een rij maar een tafeltje aan de rand van de zaak, rustig. Wordt het landelijk geen tijd dat restaurateurs stoppen om tweetallen weg te stoppen in een rij te kleine tafeltjes die 15 cm van elkaar staan? Natuurlijk is elke vierkante meter geld, maar het voelt zo onwelkom, niet Bourgondisch, zonder enige privacy....
Dat terzijde. De start is fijn met een prima champagne en goed brood met dikke aioli en boter. De kaart biedt voldoende keuze tussen menu en a la carte, en nu toevallig ook nog een menu ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan. De zwarte brigade bestaat uit de maitre/eigenaar en 5 of 6 jonge vrouwen met meer of minder horeca-ervaring. Dat maakt niks uit, ze zijn allemaal vlot, vriendelijk en behulpzaam.
We kiezen a la carte 4 gangen voor 46,50 pp. Aan de ene kant komt prima aspergesalade met speenbig en zeekraal. Fris genoeg voor een voorgerecht, lekker! Aan de andere kant polderhoen met dragon en vooral veel avocado in een mousselinevorm. Ook prima. Het door beide gekozen tweede gerecht bevalt het minst: de ' canneloni' van witte tonijn gevuld met parelcouscous en komkommerbereidingen is vlak. De tonijn is puur en redt het niet tegen de komkommerzuren. Jammer, want met een krachtiger tonijn of couscous zou de combi met komkommer erg fijn zijn.
De hoofdgerechten maken alles goed: enerzijds de beste sucade dit jaar gegeten, gestoofd in Bodegraafs bier ( brouwerij de Molen, check het) en ook een zalig stuk lende, net mals medium met een stamppot van seizoensgroente en jus van het rund. Dat wil ik elke week wel! Overzijde is lyrisch over gegrilde dorade en over de aspergerisotto. De geroosterde bospeen doet het er top bij.
De desserts zijn prima in orde, maar (na al zoveel smaken) ook ietwat obligaat. De parade is een grand dessert, erg lekker maar niet iets om speciaal voor te gaan. Er valt bij de desserts voor bijna ieder restaurant nog wat te winnen: hoe maak je ze even uitdagend als de voorgerechten?
Dan de wijnen. Gedurende het diner worden prima matchende, onbekende wijnen geschonken in alle maten die u wenst. Iedere gang deed mij weer fronsen: ook deze wijn was weer verrassend.....

De ambiance is casual. De Florijn zit niet in een karakteristiek pand, maar heeft wel een warme uitstraling binnen. Aardse tinten maken de dienst uit. De ligging is, voor wie niet in de buurt woont, ideaal: 3 minuten van de A12 van Utrecht naar Den Haag.... Ga het gewoon een keer proberen en je wordt niet teleurgesteld!
Parkerbeau .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Veel te weinig parkeergelegenheid. Bij navraag: gaat u maar ergens op straat staan.
Vooraf salade asperge. Op onze 3 borden: samen de schillen van 1 asperge, ieder 1 radijs, ieder 3 stukjes zeekraal en 3 piepkleine stukjes varkensvlees, en dat voor11,75 per bord! Schandalig.
Hoofdgerecht tamme eendeborst, was oke, 1 x biefstuk besteld, bleek draadjesvlees.
Kaas als dessert, was prima, veel keus!
Bij afruimen kreeg een van ons een vuil mes vanaf het bord op schoot, toen werd er alleen gezegd dat het voor de bediening lastig was, dat de messen topzwaar zijn, maar of er aan de kleding iets was, werd niet naar gevraagd.
We hebben witte huiswijn besteld, stond voor 17.00 euro op de kaart, maar op de rekening stond 22.00 euro. Niet netjes!
We waren teleurgesteld over het algemeen.
Fransluk .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
We (8 personen) kozen voor een 5-gangen verrassingsmenu, dat zonder meer uitstekend was, maar de porties waren verbazend klein. Het daarbij passend wijnarrangement sprak niet iedereen aan. Ongevraagd werden er regelmatig nieuwe flessen water (á € 4 !) op tafel gezet. Vanwege het 10-jarig bestaan kreeg je een fles wijn cadeau bij dit menu. Bij het afrekenen (€ 150,- per stel) kregen wij echter slechts 2 flessen ! Dan laat je je toch wel kennen als restauranteigenaar. Kortom lekker, maar weinig voor veel geld. Niet voor herhaling vatbaar.
RoCo2006 .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
We hebben met 7 personen bij de Florijn gegeten. Het is wat ons betreft een aanrader. De entourage is mooi. De bediening is vriendelijk en heeft een uitstekende timing. Precies wanneer het nodig was, waren ze aan tafel. En het eten is heerlijk. We hebben drie gangen heerlijk genoten.
Lilian L.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
Wij hebben echt heerlijk gegeten , in een woord zalig. de bediening was heel plezierig wisten waar ze het over hadden . was een gezellige smaakvolle avond mijn complimenten
Lilian Lenting
Dsbeheerbv .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
De Florijn: niet voor niets de winnaar van de Gouden Pollepel 2015!
Vanwege hun 10-jarig bestaan hadden ze een aangepast verrassingsmenu -5 gangen- en dat was voortreffelijk. Het hoofdgerecht bestond uit kwarteltjes, heerlijk klaargemaakt. Lof voor de eigenaresse, de kok!
De bediening is erg professioneel, de eigenaar werkte ook mee in het restaurant en daar kunnen collegae heel wat van leren. We waren hier met vrienden en hebben een leuke, gezellige en smaakvolle culinaire avond gehad.
Vanwege het jubileum kregen we na afloop als verrassing nog een fles Sekt mee.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Gereserveerd ivm de verwachte drukte, voor een vervroegd Valentijnsdiner, (allebei de kids op Valentijnsdag??) tot onze verrassing was t totaal niet druk, er was een mooie tafel klaargemaakt, helemaal in de Valentijnssfeer. Gekozen voor t Valentijnsmenu, 5 gangen. En wat hebben we genoten!! Van het glas bubbels met amuse tot het fantastische dessert!! In de watten gelegd, heerlijke wijn, en pure smaken geweldig gecombineerd! Het was top!! Samen met mijn lief genoten!
Lsonneveld .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Het eten was zowel qua bereiding als presentatie top. Daarnaast heb ik genoten van de bijpassende wijnen.
De service is goed. Voldoende aandacht maar niet overdreven. Goede uitleg.
Decor vinden we smaakvol en verzorgd.