De Florijn

Weijland 82 2415 BD Nieuwerbrug Nederland Kaart

Over het restaurant De Florijn

Sfeervol restaurant met Bib Gourmand

In dit sfeervolle restaurant verwoorden Brenda en Michiel de Graaf hun passie voor koken. Ingrediënten worden ontleed in smaken, processen die zich in de pannen afspelen aangewend om voor sensatie in de mond te zorgen en spijzen met liefde bereid. Passie die je proeft en die in de huiselijke ambiance het best tot zijn recht komt.

Meer informatie over restaurant De Florijn

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 21:30

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Corinavonk .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Heerlijk!
Zoals alle keren dat ik hier gegeten heb voor het verrassingsmenu gekozen. Dit was zeer gevarieerd en erg lekker.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Aangeraden door de chef het verrassingsmenu afgelopen week 02-06-2017:
1 persoon:Het verrassingsmenu; hiervan vielen van de 5 kleine gerechten er 2 heel erg tegen M.n. de soep met gerookte zalm was veel te zout en het gerecht met gerookte heilbot in combinatie met zeekraal en wilde rijst was ronduit smakeloos. De rijst was echt een misser. Taai en smakeloos. Het haalde het hele gerecht onderuit.
Bijzonder vriendelijk waren overigens de bediening en de chef i.v.m. dieet voor partner (4gerechten). Dit verdient echt een plus.
Het valt mij op dat verrassingsmenu's vaak tegenvallen, waar je ook komt. Dit is wat mij betreft echt de laatste keer geweest. Ik laat mij niet meer verleiden tot zo'n menu.
B. V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
In één(3) woord(en): PRIMA, PRIMA, PRIMA !!!!!!!!
SonjaIens .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
De voorgerechten waren heerlijk en zagen er mooi uit! De hoofd- en nagerechten vielen tegen, qua smaak en ook qua presentatie. Bij een restaurant met een Bib Gourmand hadden we meer verwacht. De bediening was in orde. Dit was onze eerste keer hier, in tegenstelling tot veel andere gasten (hoorden we om ons heen). We zullen niet meer teruggaan naar De Florijn.
kooijmania .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2017
Als vanouds was het weer genieten van heerlijke smaakverrassingen. Telkens weer een aanleiding om terug te komen. De Florijn staat al jaren op ons menu en blijft daar zeker op staan. We komen terug.
yarisje .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
Wát een aanrader! Bij de ingang al welkom geheten, mist heel vaak in restaurants, dus top! Zeer vriendelijke bediening, spontaan en zorgzaam. Heerlijke amuses, alle gerechten een plaatje om te zien! Biologisch eten uit de buurt, topkwaliteit. Grote kennis van de wijn, bij ieder glas een toelichting. Brenda kookt en bedient ook nog en door haar uitleg bij de gerechten smaakt het nog beter. Prijs kwaliteit verhouding prima.
Geen avondvullend programma, houden wij van, het loopt lekker door.
Kortom: meer dan prima, genoten!
Ijsbrand D.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2017
Prijs / prestatie te duur, daarbij komt nog dat voor kraanwater € 9 wordt gerekend. Reden om niet snel meer te komen.
Karien T.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
De Florijn stelt nooit teleur. Heerlijk eten, gunstig geprijsd maandmenu en prettige bediening. Goede kennis van de wijn en de gerechten, altijd leuk als ze er iets over kunnen vertellen. Ondanks dat het restaurant helemaal vol zit is het niet rumoerig. Altijd leuk ook om Michiel en Brenda aan je tafel te hebben. Je voelt je gastvrij ontvangen en het eten is heerlijk.
Schaatser .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Het 6 gangen Heerlijk menu bleek een prima keus. Een bijbehorend wijnarrangement met 2 glazen ( ivm BOB) was aangenaam. Veel afwisseling. Na de vele (kleine) hapjes gingen we voldaan maar niet overloaded naar huis. Vlotte vriendelijke bediening. Een ster zou ons in de toekomst niet verbazen.
140 euro voor 2 personen is niet goedkoop, maar we hebben er een leuke culinaire avond voor terug gehad.
eve E.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Een prima ontvangst. Goede en prettige bediening. We hebben diverse gerechten genomen alleen waren heerlijk. Niet teveel of te weinig. Een goede bijpassende huiswijn. We hebben heerlijk bij kunnen praten in een rustige omgeving.
We zeker een keer terug.
Bas O.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Leuk restaurant met goed eten. De ontvangst is vriendelijk en gezellig. Het eten is ook prima, waarbij de gerechten ook nog best origineel zijn.
Ik vond het een verademing dat de tournedos niet met die eeuwige frieten werden geserveerd. Mijn tafelgenoot had de vegetarische optie, die met de gegrilde biet ook een stuk origineler was dan die eeuwige portobello die de meeste restaurants je voorzetten. Overigens, als tip, haal bij vegetariërs ook de prosciutto uit de amuse.

De prijzen zijn aan de hoge kant maar het eten is het wel waard.

Aangrenzend aan de eetkamer van het restaurant is een besloten zaal die de avond dat wij er waren was bezet door een groep zeer luidruchtige mannen. Dit was jammer en deed wel afbreuk aan de ambiance.
jeanetteblom1 .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Wederom heerlijk gegeten gekozen voor het verrassingsmenu dit keer. Voor herhaling vatbaar ben nu al benieuwd naar de volgende keer.
EvaS .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Zeer sfeervolle en warme inrichting, stoelen zitten erg comfortabel.
Gekozen voor het 6 gangen verassingsmenu met bijpassend wijn arrangement. De gerechten van het menu bestonden uit seizoens gebonden ingrediënten. Bij meerdere gerechten zat een mousse van knolselderij. Lekker! Leuker zou dan wat meer variatie zijn wanneer je een bepaald ingrediënt steeds terug laat komen. Er werd goed rekening gehouden met dieetwensen (vegetarisch). De porties waren voldoende, zelfs ruim.
Bediening was zeer vriendelijk en toegankelijk. Aardige sommelier, die enthousiast uitleg geeft over de wijnen en later ook de kaas. Wijnen paste goed bij de gerechten en waren ook heerlijk.
Kortom leuke avond gehad, in een sfeervol restaurant met een prettige losse sfeer. Lekker gegeten!
P. K.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Heerlijk gegeten bij de Florijn.
Nicole H.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Gezellige avond gehad met heerlijk eten. We hadden het verassing menu en we zijn heerlijk in de watten gelegd. zeer vriendelijke bediening en een leuke sfeer. We komen zeker terug
Dick K.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijk en ontspannen gedineerd. Verrassingsmenu van 5 gangen met wijnarrangement. Smaakvolle combinaties. Lekkere amuses, soort vegakroketjes. Kort gegrilde tonijn vooraf. Soepje van langoustines met garnaaltjes. Hertenbiefstukjes met kweepeer. Ijsdessert met maccarons. Jong, maar kundig personeel. Gastvrij en met gevoel voor humor. Topavond gehad.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Wat een kwaliteit van het eten!
Wat een adequaat bedienend personeel!
Wat een mooie keuze uit menu's en a-la-carte dineren.
Wat een gezellig restaurant!
Wat een mooie wijnkaart!
Kortom: zeer de moeite waard om te bezoeken. Ook als je er wat verder voor moet rijden!
joke D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening
RolandK .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Eerste Kerstdag, een groot gezelschap van 'alleseters', flexitariërs, vegetariërs en zelfs veganisten waar sommigen - tot mijn eigen verbazing - ook nog op het laatste moment van gedachten wisselden,... En De Florijn pakt alles weer moeiteloos op en levert ook (op die zware kerstavond) de meest fantastische gangen en wijnen...

Zelfs de zeer kritische veganisten onder ons zijn vol lof, nou, dan lever je als restaurant topwerk af!

Zoals geschreven, zijn alle gangen (en wijnen!) tijdens de kerstavond geweldig, maar boven die ene gang met portabello, gecarameliseerde kastanje, walnoten en geitenkaas dreigde ik zelfs een traantje van genot te laten.
Opnieuw klasse!
Bianca D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Vanavond heerlijk wild gegeten in het sfeervol aangeklede restaurant voor de kerst. De prijs-kwaliteit blijft de Florijn vasthouden door de jaren heen. Knap hoor! De verschillende kleine porties van wild met bijpassende wijnen zijn een mooie afspiegeling van het wild in het Groene Hart van Nederland. Wij hebben een heerlijke avond gehad en kijken uit naar kerstavond. Een avond begeleidt door muziek! Wij zijn van de partij.