De Florijn

Weijland 82 2415 BD Nieuwerbrug Nederland Kaart

Over het restaurant De Florijn

Sfeervol restaurant met Bib Gourmand

In dit sfeervolle restaurant verwoorden Brenda en Michiel de Graaf hun passie voor koken. Ingrediënten worden ontleed in smaken, processen die zich in de pannen afspelen aangewend om voor sensatie in de mond te zorgen en spijzen met liefde bereid. Passie die je proeft en die in de huiselijke ambiance het best tot zijn recht komt.

Meer informatie over restaurant De Florijn

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:30 - 21:30

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Schaatser .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Het 6 gangen Heerlijk menu bleek een prima keus. Een bijbehorend wijnarrangement met 2 glazen ( ivm BOB) was aangenaam. Veel afwisseling. Na de vele (kleine) hapjes gingen we voldaan maar niet overloaded naar huis. Vlotte vriendelijke bediening. Een ster zou ons in de toekomst niet verbazen.
140 euro voor 2 personen is niet goedkoop, maar we hebben er een leuke culinaire avond voor terug gehad.
eve E.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2017
Een prima ontvangst. Goede en prettige bediening. We hebben diverse gerechten genomen alleen waren heerlijk. Niet teveel of te weinig. Een goede bijpassende huiswijn. We hebben heerlijk bij kunnen praten in een rustige omgeving.
We zeker een keer terug.
Bas O.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Leuk restaurant met goed eten. De ontvangst is vriendelijk en gezellig. Het eten is ook prima, waarbij de gerechten ook nog best origineel zijn.
Ik vond het een verademing dat de tournedos niet met die eeuwige frieten werden geserveerd. Mijn tafelgenoot had de vegetarische optie, die met de gegrilde biet ook een stuk origineler was dan die eeuwige portobello die de meeste restaurants je voorzetten. Overigens, als tip, haal bij vegetariërs ook de prosciutto uit de amuse.

De prijzen zijn aan de hoge kant maar het eten is het wel waard.

Aangrenzend aan de eetkamer van het restaurant is een besloten zaal die de avond dat wij er waren was bezet door een groep zeer luidruchtige mannen. Dit was jammer en deed wel afbreuk aan de ambiance.
jeanetteblom1 .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Wederom heerlijk gegeten gekozen voor het verrassingsmenu dit keer. Voor herhaling vatbaar ben nu al benieuwd naar de volgende keer.
EvaS .
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Zeer sfeervolle en warme inrichting, stoelen zitten erg comfortabel.
Gekozen voor het 6 gangen verassingsmenu met bijpassend wijn arrangement. De gerechten van het menu bestonden uit seizoens gebonden ingrediënten. Bij meerdere gerechten zat een mousse van knolselderij. Lekker! Leuker zou dan wat meer variatie zijn wanneer je een bepaald ingrediënt steeds terug laat komen. Er werd goed rekening gehouden met dieetwensen (vegetarisch). De porties waren voldoende, zelfs ruim.
Bediening was zeer vriendelijk en toegankelijk. Aardige sommelier, die enthousiast uitleg geeft over de wijnen en later ook de kaas. Wijnen paste goed bij de gerechten en waren ook heerlijk.
Kortom leuke avond gehad, in een sfeervol restaurant met een prettige losse sfeer. Lekker gegeten!
P. K.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Heerlijk gegeten bij de Florijn.
Nicole H.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2017
Gezellige avond gehad met heerlijk eten. We hadden het verassing menu en we zijn heerlijk in de watten gelegd. zeer vriendelijke bediening en een leuke sfeer. We komen zeker terug
Dick K.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Heerlijk en ontspannen gedineerd. Verrassingsmenu van 5 gangen met wijnarrangement. Smaakvolle combinaties. Lekkere amuses, soort vegakroketjes. Kort gegrilde tonijn vooraf. Soepje van langoustines met garnaaltjes. Hertenbiefstukjes met kweepeer. Ijsdessert met maccarons. Jong, maar kundig personeel. Gastvrij en met gevoel voor humor. Topavond gehad.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2017
Wat een kwaliteit van het eten!
Wat een adequaat bedienend personeel!
Wat een mooie keuze uit menu's en a-la-carte dineren.
Wat een gezellig restaurant!
Wat een mooie wijnkaart!
Kortom: zeer de moeite waard om te bezoeken. Ook als je er wat verder voor moet rijden!
joke D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Heerlijk gegeten en vriendelijke bediening
RolandK .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Eerste Kerstdag, een groot gezelschap van 'alleseters', flexitariërs, vegetariërs en zelfs veganisten waar sommigen - tot mijn eigen verbazing - ook nog op het laatste moment van gedachten wisselden,... En De Florijn pakt alles weer moeiteloos op en levert ook (op die zware kerstavond) de meest fantastische gangen en wijnen...

Zelfs de zeer kritische veganisten onder ons zijn vol lof, nou, dan lever je als restaurant topwerk af!

Zoals geschreven, zijn alle gangen (en wijnen!) tijdens de kerstavond geweldig, maar boven die ene gang met portabello, gecarameliseerde kastanje, walnoten en geitenkaas dreigde ik zelfs een traantje van genot te laten.
Opnieuw klasse!
Bianca D.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Vanavond heerlijk wild gegeten in het sfeervol aangeklede restaurant voor de kerst. De prijs-kwaliteit blijft de Florijn vasthouden door de jaren heen. Knap hoor! De verschillende kleine porties van wild met bijpassende wijnen zijn een mooie afspiegeling van het wild in het Groene Hart van Nederland. Wij hebben een heerlijke avond gehad en kijken uit naar kerstavond. Een avond begeleidt door muziek! Wij zijn van de partij.
W. H.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2016
Heerlijk genoten van het 5-gangen verrassings menu. Mooi op elkaar afgestemd gerechten met heerlijk en goed bijpassende wijnen. De bediening was op de achtergrond en op de juiste momenten aanwezig. We hebben weer een heerlijk avond gehad en we komen zeker weer terug.
A. B.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Een avond in de Florijn is steeds een terugkerend genoegen. De wijnarrangementen zijn steeds verrassend, maar vooral bijpassend.
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Vanavond met vrouw en kinderen (dochter van 18 en zoon van 15 jaar) heerlijk gegeten bij De Florijn. We hebben allemaal heerlijk gegeten. Ook de kinderen, die veel gerechten normaal niet lusten. Het eten was zeer goed. Ontvangst en bediening was goed.
Een bezoek aan De Florijn: zeker een aanrader!
Cees S.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Uitstekend gegeten. Gerechten waren goed op smaak en de kern van elk gerecht werd uitstekend ondersteund met prima bereid garnituur, waardoor smaken elkaar versterkten. Bediening vriendelijk, ietwat stijfjes, maar attent en deskundig. Voor herhaling vatbaar.
Petra T.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Heerlijk gegeten. We hebben gekozen voor het 5 gangen jubileum menu. Was een perfecte keuze. Elke gang was weer een verrassing die geweldig smaakte. Goede bediening, mooie setting. We hebben bij elkaar 5 uur zitten genieten. Echt een aanrader
Yvonne C.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
afgelopen weekend heerlijk gegeten met vrienden bij de Florijn. Verassingsmenu was heerlijk en verrassend. Ook de bijpassende wijnen waren goed gekozen. kortom ; een aanrader!
Alice T.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heerlijk gegeten! Prima bediening, goed verzorgd. Een aanrader!
Annemieke B.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Leuk verrassingsmenu met byzondere combinaties. Het personeel was erg vriendelijk en ontspannen.
Een goed restaurant voor een avondje uit.