De Flint

Coninckstraat 60 3811 WK Amersfoort Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Flint

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

• Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Len14 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Zaterdag voor een blind date theater weekend voorstelling gegeten in Trek. Wat een sfeer! Gastvrijheid staat hier hoog in het vaandel. Roland en zijn team zorgen dat je helemaal top verzorgt wordt. En dan nog als extraatje een heel mooi concert erbij vanuit een podium in de foyer. Echt een complete avond uit zo.
Antonia74 .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Wat een prachtige entourage... Het eten is heerlijk.....Mooi concept met de plank....Bediening keurig en super gastvrij.
Alles is mooi in balans.
Wat een heerlijke avond. Dit vraagt zeker naar meer....
Chiel B.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Gegeten voor 'Oeroeg' Lekkere theater-plank: keur aan smakelijke gerechtjes. Goede prijs-kwaliteit. En erg plezierige bediening (dank Roland!). Aanradertje dus om de voorstelling ontspannen te beginnen!
Tineke H.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Voorafgaand aan 'Een soort Hades' gegeten op de bovenste verdieping van De Flint, want het eigenlijke restaurant was verhuurd aan de Gemeente voor hun jaarlijkse kerstborrel. Improviseren dus, maar dat deed de aardige bediening goed. Bier wat niet boven was werd met de lift van beneden naar boven gestuurd, net als het eten. De tafeltjes stonden wat dicht op elkaar, maar ik mocht gerust even op de bank zitten met bier en brood, wachtend op mijn gezelschap voor die avond. Helaas konden we niet meer de 5 gerechtjes bestellen, want daarvoor waren we te laat. Dan maar van de kaart bestellen, hoewel erg weinig keus en bovendien nauwelijks aantrekkelijke gerechten. Hamburger, sliptong (die op was, dus werd zalm) en 2 keer flatbread. Dat laatste vind ik geen volwaardig gerecht, dus heb ik me als vegetarier toch maar aan de zalm gewaagd. Prima uitgevoerd, maar een stukje vis, met een salade van voornamelijk rode ui en zilverui en friet is m.i. geen 20 euro waard. Het aardige meisje van de bediening deed goed haar best, maar zou mij eigenlijk geen witte wijn moeten voorstellen als ik liever bier wil en ook geen advies geven over welk bier ik moet nemen als ze er geen verstand van heeft. Het zij haar vergeven, zoals gezegd, ze deed het leuk!
Jayvay .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
We hadden een voorstelling geboekt bij de Flint en kregen tijdens het reserveren de mogelijkheid om ook te reserveren voor het restaurant met de belofte:

"Wij zorgen ervoor dat u op ontspannen wijze kunt eten en toch op tijd in de zaal plaats neemt."

Helaas was niets minder waar: we hebben enorm lang moeten wachten op drankjes, het opnemen van de bestelling, de koude voorgerechten en de warme gerechten, dat we de laatste naar binnen moesten schrokken om nog op tijd in de zaal te kunnen zijn.

De naam van het restaurant is wel toepasselijk: "Trek", want je hebt dat eigenlijk de hele avond en je komt uiteindelijk met trek ook weer het theater uit. De prijs/kwaliteit verhouding is eigenlijk ook niet echt in balans: het eten is best lekker maar voor de prijs van E 25,- voor een voorgerecht en hoofdgerecht had ik meer verwacht (zowel in kwaliteit als kwantiteit).

Als je relaxed wilt eten voor een voorstelling in de Flint, dan zou ik dit restaurant niet aanraden.
Rogieraarlander01 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Super ontvangst! wat een gastvrijheid. Ondanks dat we zelf echt veel te laat kwamen door de gladheid, werd alles vlot geregeld. De kok kwam zelf aan tafel vertellen wat we allemaal zouden krijgen. Helemaal leuk. Het eten was vers en de prijs van 25 euro voor het eten echt niet duur! Leuk bediening!
Edithhvv .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2015
Zaterdagavond bij trek gegeten voorafgaand aan Veldhuis en Kemper. Vriendelijke bediening. Niet alles was vlekkeloos maar wel met de intentie om alles goed te willen doen. Dat is fijn!
Het eten is herkenbaar en goed van smaak. Ondanks dat er geen menukaart was hebben precies gekregen waar we zin in hadden. Leuk concept. Goede plek om heen te gaan voorafgaand aan je theater bezoek.
Hanshazebroek .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2015
Geweldige avond gehad bij de flint. Prachtig verbouwd. We zijn nu voor de tweede keer geweest. Het eten was vroeger teleurstellend, pretentieus en vooral veel te duur. Nu serveren ze kleine gerechten die je samen deelt. Echt verrassend en erg lekker. Mijn vrouw heeft een gluten allergie. Ondanks dat we dit waren vergeten te melden bij de reservering, was dit geen probleem. super vriendelijke bediening die echt zijn/haar best voor je doet. Uiteindelijk waren we ruim op tijd voor de voorstelling en werden we in de pauze ook weer herkend. Echte aandacht!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Het theaterrestaurant in de Flint heeft de prozaïsche naam Trek gekregen. Ach, what’s in a name. Je zit er prima. Bij de inrichting is sterk rekening gehouden met de akoestiek. En dat is ook nodig, want vlak voor een populaire voorstelling kan het er behoorlijk vol zitten.
Op de muur staat “pure smaken, inspiratie, verse producten” - dat belooft wat. Helaas valt het eindresultaat nogal tegen.
Er valt weinig te kiezen in dit restaurant, want er is geen menukaart. Het concept is namelijk vijf koude en vijf warme gerechtjes, waarbij vanzelfsprekend wel rekening wordt gehouden met dieetwensen. Wij krijgen onder meer salades met makreel, eendenborst en geitenkaas als voorgerecht. Runderstoof, een kwartelpoot, zalm, struisvogel met pastinaak en garnalen als warme gerechten, hoewel bijvoorbeeld de runderstoof koud is. Het smaakt allemaal een beetje eenvormig en vlak: er is geen enkele gerecht dat er echt uitspringt.
Hier blijkt het nadeel van dit restaurantconcept. Want doordat bijna iedereen voor het begin van de voorstelling klaar wil zijn, moet de keuken in korte tijd alles bereiden. Dat lukt uitsluitend als de tien gerechtjes van te voren klaargemaakt zijn, zodat ze alleen nog maar opgewarmd hoeven te worden. Wat de smaak duidelijk niet ten goede komt. Als wij restauranteigenaar waren dan namen we wat minder hooi op de vork: minder gerechten, maar wel vers bereid.
Trek bestaat nog geen half jaar, dus het is allemaal nog een beetje wennen. Aan de bediening zal het niet liggen, die is beleefd en enthousiast. Ook de rekening is heel schappelijk. Maar de keuken kan nog wel wat nieuwe inzichten gebruiken.
RitaenNico .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2014
Voorafgaande aan onze muziekvoorstelling die om 20.30uur begon hebben we gegeten in de Flint. We waren om 18.00uur conform advies aanwezig, het was toen nog heel rustig, maar helaas lukte het de bediening niet om het zo regelen dat we op tijd klaar waren. Het was haasten aan het eind met betalen en er was geen tijd voor koffie. Het was druk druk, alles zat vol dus dat kan de reden geweest zijn. De bediening was aardig. Het menu bestaat uit food plancking. Er is geen andere keuze en dat vonden we jammer achteraf gezien, want de plankjes kunnen ons niet echt bekoren. Food plancking wil zeggen dat zowel het voorgerecht als het hoofdgerecht bestaat uit een plank waar diversen kleine schaaltjes met gerechtjes opstaan. En iedereen krijgt dezelfde gerechtjes. Er was zowel een vis-, vlees als een vegetarisch schaaltje. Eerlijk gezegd smaakte het allemaal een beetje hetzelfde. Wat flauw, nietszeggend. Het dessert was prima maar na afloop hadden we eerlijk gezegd nog wel honger. Het huisgemaakte brood dat geserveerd werd was smakelijk en de prijs redelijk.