Meer informatie over restaurant De Firma

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Els R.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2017
Afgelopen zaterdag restaurant de Firma bezocht.
Vóór de verbouwing ben ik er drie maal geweest en was iedere keer erg enthousiast, dus de verwachtingen waren hoog gespannen.
Het eten viel tegen. We kozen voor 'Vier het leven', een selectie uit de kaart.
De borrelhapjes en voorgerechtjes waren redelijk.
Van het hoofdgerecht waren enkele onderdelen prima (runderbavette en risotto), maar de vis was saai en flauw, en de groenten nog bijna rauw en niet vers. De friet was ook flauw. en er staat geen zout en peper op tafel om bij te kunnen kruiden.
De bediening is heel erg vriendelijk, de wijn was goed, en we kregen een kan kraanwater, en dat konden we erg waarderen.
Willem N.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Voor het eerst na 'de verbouwing' gegeten, prima avond, kwaliteit eten en prijs goed in balans, vriendelijk personeel, logistiek valt er veel te verbeteren (zien je letterlijk niet zien en lang wachten op het bestelde eten, als het überhaupt is doorgegeven aan de keuken). Al met al goed gedaan Firma. Voor de verbouwing hadden wij namelijk slechte ervaringen.
Barbara G.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Eind mei in de Firma geweest, voor het eerst weer na maanden. Er was van alles veranderd, zo zagen we binnen. Zelf konden we buiten zitten ivm het mooie weer. De bank/stoelen buiten zijn echter niet om lang op te zitten (houten kont!), maar was wel nodig want het duurde eeuwen voordat een eerste en de volgende gangen kwamen.
Het personeel wist geen uitleg te geven bij de kaart, moest alles navragen, we kregen sommige gerechten niet, andere te laat. Het eten was ook flauw en simpel. Terwijl ik hier eerder superlekker gegeten heb. Ik schaamde me bijna dat ik mijn vrienden hiermee naar toe had genomen. Erg jammer, zo'n prachtige plek en dan een belabberde keuken en onwetend personeel...
Inge D.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
We waren hier met de Groupon-actie en we zouden een 4 gangen diner krijgen, maar na het hoofdgerecht kwamen we er achter dat ze de eerste gang waren vergeten. Op zich niet erg, het eten was heerlijk en porties ruim voldoende en het meisje dat bediende dacht goed mee. Wat in andere recensies ook al wordt geschreven: opvallend zijn de achterlijk lange wachttijden. De bediening reageert op zich snel, maar voordat het ook daadwerkelijk op tafel staat/geregeld is, duurt uren of het komt gewoon niet. Het was warm en we hadden een fles witte wijn, maar de wijnkoeler moet nog arriveren. Het geheel komt erg chaotisch over. We wilden graag aan de Waalkade zitten, maar het eerste tafeltje dat we aangeboden kregen, hebben we uitgeprobeerd en we zijn er weer vertrokken. Je zit zo dicht op de andere gasten dat je elkaar niet meer kunt verstaan en erg comfi zit de houten bank niet. De tweede tafel was prima, leuk om zo aan het water te zitten.
Het eten was lekker, vooral het lam is een aanrader. En hoewel we niet echt zoete toetjesmensen zijn, hebben we genoten van het dessert.
J V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Erg lekker gegeten en gedronken. We waren met een flinke groep (16), maar dat was geen enkel probleem. De bediening was vriendelijk en snel. Het eten en drinken was lekker en meer dan genoeg. Zeker aan te raden, bedankt!
J V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
k E.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Gisteren bij de firma wezen eten een 3 gangenmenu met 2 personen met een groupon bon, het was niet helemaal geweldig, duurde heel lang voor we wat kregen, dure wijn en fles water...er werd niet verteld wat we te eten kregen. Wij zijn makkelijke eters, het voorafje vonden wij wel lekker maar het hoofdgerecht vond ik erg simpel, bloemkool verbrand in plaats van geroosterd en vis en vlees een beetje karig, jammer! Nagerecht was wel lekker. wij waren hiervoor 60 euro kwijt ik zal hier nooit 100 euro voor hebben willen betalen.
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Vandaag op 17 mei met een buitengewone hoge temperatuur een bezoek gebracht aan De Firma met Groupon. We hadden geluk, het was de eerste zomerse dag sinds lange tijd! Rond de 30 graden....en dat op mijn. Verjaardag! Heerlijk buiten kunne zitten met het uitzicht op de Waal. Super vriendelijke bediening en de High Tea kwam ook vrij snel. Ik moet zeggen, heerlijke gerechtjes en veel zelfgemaakt. Echt lekkere prosecco vol met krachtige bubbels, uiteraard moet je de draakjes apart betalen. Wij komen hier zeker nog terug. Maar nogmaals, we hadden het weer ook zeker mee! ????
silviahilhorst .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
heel lekker gegeten bij De Firma
goede wijn
gezellige inrichting met lounge muziek
vriendelijk personeel die met je meedenkt waar je het beste de fietsen kunt plaatsen omdat wij onze sloten vergeten waren
er werd een tafeltje boven voor het raam gereserveerd zodat wij onze fietsen in de gaten konden houden
pauline B.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
De Firma was echt mijn favoriete restaurant! Maar helaas heeft de verbouwing geen goed gedaan, de sfeer is weg en het is er koud (ondanks dat je haast op de schoot van je buurman zit). Ook zijn de tafeltjes veel te klein voor het concept. De aankleding is naar mijn mening niet gezellig, ik mis het donkere interieur.

We waren bij de opening en hebben gekozen voor het 4-gangen menu, dit viel erg tegen. Geen enkel gerecht was verrassend, het was naar mijn mening allemaal nogal simpel. Ook waren de porties gek, het ene gerecht was erg weinig terwijl de volgende gang juist een enorme portie was. Tot slot werden de toetjes nogal onflatteus op 1 groot bord gemikt. Kortom het eten was nogal een teleurstelling

Ook de bediening liet te wensen over, ze leken nog niet echt te weten wat er op de kaart stond. Ze leken er ook niet echt moeite voor te doen.. Dit kan uiteraard te maken hebben met het feit dat het de opening was. Echter zou je bij een opening juist alles top -top tot in de puntjes verzorgd verwachten.

Helaas, met pijn in mijn hart, moet ik concluderen dat mijn all-time favoriete restaurant niet meer boven aan mijn lijstje staat. Ik zal niet snel nog een keer terug gaan.
Tdbarten .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Lekkere smaken! Als veganist kun je hier goed terecht! Zelfgemaakte frisdranken zijn leuk en de wijnen zijn meer uitgebreid sinds de verbouwing :-)
Judith H.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Helaas moeten we ons in het rijtje voegen van de recensies hieronder: lange wachttijd voor het eten, te kleine tafeltjes zodat je kan meekletsen met de buren, maar bovenal: het eten wordt lauw opgediend. Erg zonde van het werk in de keuken. Ook wij komen hier niet snel terug helaas.
Janneke Z.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Wij kwamen voor een high tea via Groupon. Moesten vrij lang wachten tot de hapjes kwamen terwijl het niet heel druk leek, dus ik verwachtte inmiddels hapjes die vers uit de oven kwamen maar het viel eerlijk gezegd tegen.
Misschien is er een aangepaste high tea voor Groupon klanten. If so, geef dan - van te voren - een optie voor een luxe of gewone high tea, dan temper je de verwachtingen vast wat.
Voor 9,50 vond ik het prima, maar betaal je een tientje pp meer... dan kun je op andere plekken meer lekkers eten. Vruchtenscones (eerlijk is eerlijk, erg lekker!) 2 mini cupcakes en 3 soorten sandwiches (bij een meer 'gevulde' high tea zijn ze prima, brood was mwa)
Nieuwe look van het restaurant is leuk, stoeltjes waren niet heel comfi begreep ik van mijn tafelgenoten. Bank vond ik wel prima zitten.
a.b.pille .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
we zijn hier terecht gekomen, omdat 1 van ons de Firma kende van voor de verbouwing, maar ze heeft moeten concluderen dat dit zeker geen verbetering betekende. Het interieur, zoals hierboven is inmiddels heel anders!
We kwamen vrij vroeg (17.45 uur). Er waren nog maar weinig gasten. Toch hebben wij 5 kwartier moeten wachten totdat de salades arriveerden. Zonder opscheplepels, waar we om moesten vragen. De smaak was overigens prima
Er was al verwarring ontstaan bij onze bestelling. Het was de bedoeling dat we allemaal hapjes konden delen, maar we gingen voor het 3 gangenmenu. Toen de bestelling werd opgenomen kregen we te horen dat we alle 4 !!! dezelfde salade dienden te kiezen, en idem dito voor het hoofdgerecht. Heel vreemd! Dit wilden we dan ook niet, na enige navraag bleek het mogelijk om met ons 4-en 2 salades te kiezen, en 2 hoofdgerechten. Dus als je met zijn 2-en gaat eten moet je per definitie hetzelfde eten, bij het hanteren van deze formule.
We kozen voor vis. Dat was zalm en zeebaars, zo werd ons verteld.
Wij dachten aan een stuk filet. Groot was dan ook onze verbazing toen, na weer 1 uur wachten, het hoofdgerecht arriveerde! Geen zalmmoten, maar een zalmforel, in de vorm van een hele vis in een koekenpan opgediend. Idem voor de zeebaars. (de jongeman die het opdiende haalde gemakshalve de 2 vissen door elkaar, maar een kniesoor die daar aanstoot aanneemt). Wederom zonder opscheplepels. Het mag voor zich spreken dat het fileren van de vis aan tafel niet echt makkelijk was, en we hadden ieder een schoteltje, als bord. Je kon het beetje vis dat er vanaf kwam niet combineren met de frites en de salade op je bord. De salade was lekker geweest, als er niet zo ontzettend ruim gestrooid was met komijnzaad, met het gevolg dat deze smaak heel erg overheerste. We hebben het beetje sla dat er was dan ook niet opgegeten. Verder was er 1 bordje frites voor ons 4-en en een vingerhoedje mayo.
De smaak van de vis was wel prima (alleen een beetje weinig). Gelukkig hadden we laat geluncht.
Als dessert kwam er 1 groot bord met van alles erop, dat je dan ook weer kon delen (wederom zonder opscheplepels). Het was ons veel liever geweest als we alle 4 een gewoon mooi opgemaakt dessert voor onszelf hadden gekregen. (hoe deel je een taai stukje merengue? en 1 bolletje chocolademousse?
De thee was wel prima (losse thee).
dit was het eten.
dan de entourage:
inmiddels was de zaak volgelopen en was het een kabaal van jewelste. Je kon elkaar amper meer verstaan (we hadden de pech omringd te zijn door 2 gezelschappen van 6 mensen en 1 van 8 mensen.
En je moet zitten op harde tuinbanken, die relatief laag zijn t.o.v. de hoogte van de tafel. Ik heb mijn jas maar gepakt om op te gaan zitten, bij gebrek aan kussens.
De wc is dan ook nog eens ongelukkig in een hoek verstopt.
De bediening was niet erg professioneel, maar wel vriendelijk.

Kortom: het was een hele ervaring, maar geen positieve. We zullen dan ook de Firma niet aanraden en er zeker niet meer gaan eten.
Wat wel een voordeel zou kunnen zijn, als je terecht kan met een Groupon, maar dat kon die avond niet, dus we hebben voor ongeveer
€ 40 p.p. gegeten. Te duur, voor wat je krijgt.
msgravekamp .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Afgelopen zaterdag genoten van een goede lunch: resp brood met gebakken ei en brood met garnalen. Goed van smaak, mooi geserveerd en goede porties. Prijsstelling wel wat onevenwichtig.
Zelfgemaakte ijsthee is goed van smaak, cappuccino lekker maar niet heel erg warm. Bediening vriendelijk en accuraat.
Marianne U.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Het restaurant ziet er mooi uit, er zijn lichte kleuren gebruikt wat het ruimtelijk maak. Je kunt de gerechten met iedereen delen waardoor je van alles wat kunt proeven.
Alle gerechten die wij gegeten hebben smaakten voortreffelijk. De bediening is niet alleen vriendelijk maar ook scherp en attent. Wij zouden hier zowel prive als zakelijk nog graag eens gaan eten.
Patricia D.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Via Groupon een high tea gereserveerd. Het restaurant ziet er op het eerste gezicht mooi en fris uit. Er was buiten ons twee verder niemand in de zaak. Het viel ons gelijk op dat de tafeltjes en banken niet erg schoon waren. En de stoelen en banken zaten erg hard en voelden ijskoud aan. Met een jas of sjaal eronder was het nog redelijk te doen. De muziek stond te hard om gezellig met elkaar te kletsen en in de tijd dat we er waren kwam er ontzettende herrie uit de keuken. Wat voor herrie het precies was konden we niet thuis brengen. Dat was een beetje irritant. De high tea zelf was prima voor het geld wat wij ervoor betaald hadden. En de jongen van de bediening was erg vriendelijk.
nijmegenaar2 .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
De Firma is niet meer wat het geweest is, helaas. Verandering van menu, interieur en concept zijn gedurfd en naar mijn mening zeer goed uitgevoerd. Maar er wordt slecht gekookt! Vroeger was het een feest en verwennerij om hier te eten. Nu kan ik het zelf thuis beter. De kip oneetbaar zout, de broccoli niet gaar, de friet saai en smakeloos (ondanks kruidige beloftes op de menukaart) en ajo zonder knoflook. Bediening vriendelijk en begripvol, maar daar trek je dit niet mee recht. De hoge score op Iens is voor de oude Firma, maar die is niet meer van toepassing. Jammer!!
Rebbel K.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Toen we binnenkwamen was het net een kippenhok. Erg rumoerig. Je kon elkaar nauwelijks verstaan. De vorige inrichting was veel karakteristieker.
We hebben zeer schandalig haast 2 uur op ons eten moeten wachten.
De nieuwe kaart bood ook veel minder keuze dan voorheen en de porties zijn veel te groot.
Ook is er nauwelijks ruimte op de veel te kleine tafeltjes om al het eten op kwijt te kunnen.
Erg jammer dat de Firma zijn zo leuke vorige concept volledig de nek om heeft gedraaid.
Ik kom hier niet snel meer.
T F.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Heerlijk restaurant om heel de avond te eten, kletsen en drinken. Super keuken met veel keus aan specialiteiten.
Het zitconform is echt wel wat minder, de kei harden stoelen en banken maken het niet makkelijk om het heel de avond uit te houden. Tip je kunt je jas als kussen gebruiken!