Meer informatie over restaurant De Firma

J V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
J V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Erg lekker gegeten en gedronken. We waren met een flinke groep (16), maar dat was geen enkel probleem. De bediening was vriendelijk en snel. Het eten en drinken was lekker en meer dan genoeg. Zeker aan te raden, bedankt!
k E.
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2017
Gisteren bij de firma wezen eten een 3 gangenmenu met 2 personen met een groupon bon, het was niet helemaal geweldig, duurde heel lang voor we wat kregen, dure wijn en fles water...er werd niet verteld wat we te eten kregen. Wij zijn makkelijke eters, het voorafje vonden wij wel lekker maar het hoofdgerecht vond ik erg simpel, bloemkool verbrand in plaats van geroosterd en vis en vlees een beetje karig, jammer! Nagerecht was wel lekker. wij waren hiervoor 60 euro kwijt ik zal hier nooit 100 euro voor hebben willen betalen.
Karin D.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Vandaag op 17 mei met een buitengewone hoge temperatuur een bezoek gebracht aan De Firma met Groupon. We hadden geluk, het was de eerste zomerse dag sinds lange tijd! Rond de 30 graden....en dat op mijn. Verjaardag! Heerlijk buiten kunne zitten met het uitzicht op de Waal. Super vriendelijke bediening en de High Tea kwam ook vrij snel. Ik moet zeggen, heerlijke gerechtjes en veel zelfgemaakt. Echt lekkere prosecco vol met krachtige bubbels, uiteraard moet je de draakjes apart betalen. Wij komen hier zeker nog terug. Maar nogmaals, we hadden het weer ook zeker mee! ????
pauline B.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2017
De Firma was echt mijn favoriete restaurant! Maar helaas heeft de verbouwing geen goed gedaan, de sfeer is weg en het is er koud (ondanks dat je haast op de schoot van je buurman zit). Ook zijn de tafeltjes veel te klein voor het concept. De aankleding is naar mijn mening niet gezellig, ik mis het donkere interieur.

We waren bij de opening en hebben gekozen voor het 4-gangen menu, dit viel erg tegen. Geen enkel gerecht was verrassend, het was naar mijn mening allemaal nogal simpel. Ook waren de porties gek, het ene gerecht was erg weinig terwijl de volgende gang juist een enorme portie was. Tot slot werden de toetjes nogal onflatteus op 1 groot bord gemikt. Kortom het eten was nogal een teleurstelling

Ook de bediening liet te wensen over, ze leken nog niet echt te weten wat er op de kaart stond. Ze leken er ook niet echt moeite voor te doen.. Dit kan uiteraard te maken hebben met het feit dat het de opening was. Echter zou je bij een opening juist alles top -top tot in de puntjes verzorgd verwachten.

Helaas, met pijn in mijn hart, moet ik concluderen dat mijn all-time favoriete restaurant niet meer boven aan mijn lijstje staat. Ik zal niet snel nog een keer terug gaan.
Tdbarten .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Lekkere smaken! Als veganist kun je hier goed terecht! Zelfgemaakte frisdranken zijn leuk en de wijnen zijn meer uitgebreid sinds de verbouwing :-)
Judith H.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Helaas moeten we ons in het rijtje voegen van de recensies hieronder: lange wachttijd voor het eten, te kleine tafeltjes zodat je kan meekletsen met de buren, maar bovenal: het eten wordt lauw opgediend. Erg zonde van het werk in de keuken. Ook wij komen hier niet snel terug helaas.
Janneke Z.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Wij kwamen voor een high tea via Groupon. Moesten vrij lang wachten tot de hapjes kwamen terwijl het niet heel druk leek, dus ik verwachtte inmiddels hapjes die vers uit de oven kwamen maar het viel eerlijk gezegd tegen.
Misschien is er een aangepaste high tea voor Groupon klanten. If so, geef dan - van te voren - een optie voor een luxe of gewone high tea, dan temper je de verwachtingen vast wat.
Voor 9,50 vond ik het prima, maar betaal je een tientje pp meer... dan kun je op andere plekken meer lekkers eten. Vruchtenscones (eerlijk is eerlijk, erg lekker!) 2 mini cupcakes en 3 soorten sandwiches (bij een meer 'gevulde' high tea zijn ze prima, brood was mwa)
Nieuwe look van het restaurant is leuk, stoeltjes waren niet heel comfi begreep ik van mijn tafelgenoten. Bank vond ik wel prima zitten.
a.b.pille .
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
we zijn hier terecht gekomen, omdat 1 van ons de Firma kende van voor de verbouwing, maar ze heeft moeten concluderen dat dit zeker geen verbetering betekende. Het interieur, zoals hierboven is inmiddels heel anders!
We kwamen vrij vroeg (17.45 uur). Er waren nog maar weinig gasten. Toch hebben wij 5 kwartier moeten wachten totdat de salades arriveerden. Zonder opscheplepels, waar we om moesten vragen. De smaak was overigens prima
Er was al verwarring ontstaan bij onze bestelling. Het was de bedoeling dat we allemaal hapjes konden delen, maar we gingen voor het 3 gangenmenu. Toen de bestelling werd opgenomen kregen we te horen dat we alle 4 !!! dezelfde salade dienden te kiezen, en idem dito voor het hoofdgerecht. Heel vreemd! Dit wilden we dan ook niet, na enige navraag bleek het mogelijk om met ons 4-en 2 salades te kiezen, en 2 hoofdgerechten. Dus als je met zijn 2-en gaat eten moet je per definitie hetzelfde eten, bij het hanteren van deze formule.
We kozen voor vis. Dat was zalm en zeebaars, zo werd ons verteld.
Wij dachten aan een stuk filet. Groot was dan ook onze verbazing toen, na weer 1 uur wachten, het hoofdgerecht arriveerde! Geen zalmmoten, maar een zalmforel, in de vorm van een hele vis in een koekenpan opgediend. Idem voor de zeebaars. (de jongeman die het opdiende haalde gemakshalve de 2 vissen door elkaar, maar een kniesoor die daar aanstoot aanneemt). Wederom zonder opscheplepels. Het mag voor zich spreken dat het fileren van de vis aan tafel niet echt makkelijk was, en we hadden ieder een schoteltje, als bord. Je kon het beetje vis dat er vanaf kwam niet combineren met de frites en de salade op je bord. De salade was lekker geweest, als er niet zo ontzettend ruim gestrooid was met komijnzaad, met het gevolg dat deze smaak heel erg overheerste. We hebben het beetje sla dat er was dan ook niet opgegeten. Verder was er 1 bordje frites voor ons 4-en en een vingerhoedje mayo.
De smaak van de vis was wel prima (alleen een beetje weinig). Gelukkig hadden we laat geluncht.
Als dessert kwam er 1 groot bord met van alles erop, dat je dan ook weer kon delen (wederom zonder opscheplepels). Het was ons veel liever geweest als we alle 4 een gewoon mooi opgemaakt dessert voor onszelf hadden gekregen. (hoe deel je een taai stukje merengue? en 1 bolletje chocolademousse?
De thee was wel prima (losse thee).
dit was het eten.
dan de entourage:
inmiddels was de zaak volgelopen en was het een kabaal van jewelste. Je kon elkaar amper meer verstaan (we hadden de pech omringd te zijn door 2 gezelschappen van 6 mensen en 1 van 8 mensen.
En je moet zitten op harde tuinbanken, die relatief laag zijn t.o.v. de hoogte van de tafel. Ik heb mijn jas maar gepakt om op te gaan zitten, bij gebrek aan kussens.
De wc is dan ook nog eens ongelukkig in een hoek verstopt.
De bediening was niet erg professioneel, maar wel vriendelijk.

Kortom: het was een hele ervaring, maar geen positieve. We zullen dan ook de Firma niet aanraden en er zeker niet meer gaan eten.
Wat wel een voordeel zou kunnen zijn, als je terecht kan met een Groupon, maar dat kon die avond niet, dus we hebben voor ongeveer
€ 40 p.p. gegeten. Te duur, voor wat je krijgt.
msgravekamp .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Afgelopen zaterdag genoten van een goede lunch: resp brood met gebakken ei en brood met garnalen. Goed van smaak, mooi geserveerd en goede porties. Prijsstelling wel wat onevenwichtig.
Zelfgemaakte ijsthee is goed van smaak, cappuccino lekker maar niet heel erg warm. Bediening vriendelijk en accuraat.
Marianne U.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2017
Het restaurant ziet er mooi uit, er zijn lichte kleuren gebruikt wat het ruimtelijk maak. Je kunt de gerechten met iedereen delen waardoor je van alles wat kunt proeven.
Alle gerechten die wij gegeten hebben smaakten voortreffelijk. De bediening is niet alleen vriendelijk maar ook scherp en attent. Wij zouden hier zowel prive als zakelijk nog graag eens gaan eten.
Patricia D.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Via Groupon een high tea gereserveerd. Het restaurant ziet er op het eerste gezicht mooi en fris uit. Er was buiten ons twee verder niemand in de zaak. Het viel ons gelijk op dat de tafeltjes en banken niet erg schoon waren. En de stoelen en banken zaten erg hard en voelden ijskoud aan. Met een jas of sjaal eronder was het nog redelijk te doen. De muziek stond te hard om gezellig met elkaar te kletsen en in de tijd dat we er waren kwam er ontzettende herrie uit de keuken. Wat voor herrie het precies was konden we niet thuis brengen. Dat was een beetje irritant. De high tea zelf was prima voor het geld wat wij ervoor betaald hadden. En de jongen van de bediening was erg vriendelijk.
nijmegenaar2 .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
De Firma is niet meer wat het geweest is, helaas. Verandering van menu, interieur en concept zijn gedurfd en naar mijn mening zeer goed uitgevoerd. Maar er wordt slecht gekookt! Vroeger was het een feest en verwennerij om hier te eten. Nu kan ik het zelf thuis beter. De kip oneetbaar zout, de broccoli niet gaar, de friet saai en smakeloos (ondanks kruidige beloftes op de menukaart) en ajo zonder knoflook. Bediening vriendelijk en begripvol, maar daar trek je dit niet mee recht. De hoge score op Iens is voor de oude Firma, maar die is niet meer van toepassing. Jammer!!
Rebbel K.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Toen we binnenkwamen was het net een kippenhok. Erg rumoerig. Je kon elkaar nauwelijks verstaan. De vorige inrichting was veel karakteristieker.
We hebben zeer schandalig haast 2 uur op ons eten moeten wachten.
De nieuwe kaart bood ook veel minder keuze dan voorheen en de porties zijn veel te groot.
Ook is er nauwelijks ruimte op de veel te kleine tafeltjes om al het eten op kwijt te kunnen.
Erg jammer dat de Firma zijn zo leuke vorige concept volledig de nek om heeft gedraaid.
Ik kom hier niet snel meer.
T F.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Heerlijk restaurant om heel de avond te eten, kletsen en drinken. Super keuken met veel keus aan specialiteiten.
Het zitconform is echt wel wat minder, de kei harden stoelen en banken maken het niet makkelijk om het heel de avond uit te houden. Tip je kunt je jas als kussen gebruiken!
Ruth K.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Voor het eerst in de nieuwe versie van De firma gegeten. Eten was lekker, niet bijzonder, wel gewoon goed. helaas wel enigszins koud. Lang wachten op bediening, na 20 min. werd ons gevraagd wat we wilden drinken, kaart werd weer 20 minuten later gebracht. 1,5 uur na binnenkomst kregen we ons eten. bediening wel vriendelijk! Doel van de Firma is uren shared dining, dat is op de oncomfortabele stoelen helaas niet mogelijk.
LindyJ .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
We hebben met 8 man een kleine 4 uur zitten eten en drinken. De bediening was attent en snel. We hebben heel veel gerechten geprobeerd, alles was lekker, in het bijzonder de salade met geroosterde watermeloen. We zaten op de benedenverdieping op een vrij rustige plek waar we elkaar goed konden verstaan. Een fijne avond, kortom, en met een rekening van 50 euro pp een prima prijs/kwaliteitverhouding.
Rosalie T.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Restaurant met een vrolijke inslag. Prima gegeten (kip met mosterd & en de zwaardvissteak). De bediening was soms traag.
Janneke V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
Perfecte ambiance, geweldige service en heerlijk eten! Tip voor de kaart: komt het potje geitenkaas met verse rauwe groenten nog terug? ;)
Walter F.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2017
Vandaag, 1 maart, in de nieuwe Firma geweest. Wij komen hier al jaren met veel plezier. Een trouwe klant die de Firma eigenlijk altijd aanbeveelt.
Wat een gigantische teleurstelling in de nieuwe entourage. Koud (letterlijk en figuurlijk) en onherkenbaar. De gehele ruimte mist warmte en de heerlijk hangplekken met fijne kussen zijn vervangen door koele en witte stoelen die als op een lange rij zonder creativiteit zijn neergezet. de kaart is veranderd en enkele hippe happen zijn verdwenen. Erg jammer. Natuurlijk moet je door de jaren mee gaan met trends en de tijd maar dit staat ver af van het geweldige concept. De inrichting is niet meer onderscheidend. De liefde heeft een deuk gekregen. We komen hier niet zo snel meer terug want in een straal van 500 meter zit te veel alternatieven.