de Financiën

Kasteellaan 29 5175 BC Loon op Zand Nederland Kaart

Over het restaurant de Financiën

Midden in de bossen van Loon op Zand ligt het restaurant De Financiën. Bij De Financiën in kun je lunchen, brunchen, barbecueën, pannenkoeken eten of kinderfeestje geven. Er is dus voor iedereen wat wils!

De Financiën staat bekend om haar kindvriendelijke faciliteiten en heerlijke pannenkoeken. Een normale pannenkoek met poedersuiker en stroop of een Tilburgse "Witte gij ut", met meer dan 100 verschillende soorten pannenkoeken is niets te gek voor de koks.

Het restaurant heeft zelfs een mini golfbaan! Daarnaast ligt het restaurant maar 5 minuten van de Efteling. Wil je na een gezellig dagje uit genieten van een heerlijk diner, dan ben je bij De Financiën op de goede plek.

Reserveer bij het gezellig restaurant De Financiën in Loon op Zand en geniet met je familie of vrienden van de allerlekkerste pannenkoeken.

Meer informatie over restaurant de Financiën

Jouw recensie over het restaurant de Financiën

WSmuller .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
De pannenkoeken zijn erg lekker. De bediening is vriendelijk. We vinden de binnen speelplaats ook heel leuk voor de kinderen. Onze kinderen hebben ook buiten gespeeld, wat echt een mooie speeltuin is waar je heerlijk wat kunt drinken op banken op het gras. Ook de midgetgolfbaan ziet er aantrekkelijk uit. Minpunt: de muntjes voor de kindercadeautjes liggen op de pannenkoek in de suiker. Graag ernaast of in een zakje/bakje doen! Tip: Een krukje bij de wastafels in de toiletten zou fijn zijn voor de kinderen, dan kunnen ze er ook bij met handen wassen.
Maar wij vinden het doordat onze kinderen zo fijn kunnen spelen en de pannenkoeken goed smaken een echte aanrader en zullen hier vast vaker komen!
Carl V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
De financien is het beste pannekoeken restaurant van nederland ruime keuze deskundig personeel.
Ik had het idee dat ze overal over na hadden gedacht. Het gaf mij het gevoel of ik uit was en zij zorgden dat iedereen het naar zijn zin had en ik had zelfs vrij wifi.

Ik kan het iedereen aan raden.

Groeten Carl
HansVerloon .
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2014
Heerlijk gegeten. Mooi buffet met enorme keuze uit heerlijke gerechten! Wij hebben erg genoten van de gastvrijheid van de Financien.
Annet V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2014
schandalig hoe we hier behandeld zijn, 1e kerstdag, eten koud, halfgaar, toetjesbuffet hebben we maar overgeslagen, hebben uiteraard met de baas?? gesproken, en deed er 1 derde van de prijs af, onze kerst bedorven, een hoop geld kwijt (11 personen), en nog niets, terwijl we tussendoor al melding hadden gemaakt dat het vlees niet gaar was, lag het er de 2e ronde nog net zo bij, voor ons nooit meer
Trotamundos .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2014
Bijna een half jaar geleden bij de Financiën pannenkoeken gaan eten met een enthousiaste reactie van de kinderen: "dan krijgen we weer muntjes voor een cadeau".
Toen was er discussie over het feit, dat de kinderen een pannenkoek bestelde van de grote kaart en daarom geen muntjes kregen. Wij vonden het een rare gang van zaken dat je wel muntjes kreeg bij een grote kinderpannenkoek en niet bij een even grote en in de meeste gevallen duurdere pannenkoek van de grote kaart. Men deelde toen mede, dat de betrokken serveerster pas sinds kort bij het bedrijf werkte en dat zij een vergissing had gemaakt, want uiteraard werden er ook muntjes verstrekt bij een duurdere pannenkoek, aldus de eigenaar. Prima.
Vandaag weer naar de Financiën geweest en wat schetst mijn verbazing: deze keer wederom dezelfde discussie en de verklaring dat er wel 40 mensen bij hen werkten. Men deelde mede, er geen probleem mee te hebben om muntjes te geven, maar men verzocht om dat dan van tevoren even op te geven. Zou het dan toch een marge kwestie zijn, waarbij men er bij de ingrediënten al rekening mee houdt, dan er een cadeau wordt weggegeven?
Zou het niet eenvoudiger zijn om alle kinderen gewoon muntjes te geven, ongeacht welke pannenkoek ze bestellen?
De kwaliteit van de pannenkoeken is nog onveranderd goed, maar kinderen beslissen meestal niet op kwaliteit.
Hartelijk dank voor uw bezoek aan ons.
N.a.v. ons vorige gesprek is dit direct intern besproken. Afgesproken is dat aan lagere school kinderen ( 4-12 jr) voortaan standaard muntjes gegeven worden wanneer zij een volwassen pannenkoek bestellen. Voor oudere kinderen hebben we deze keuze niet gemaakt, omdat we merkten dat sommigen zich te oud voelden voor onze speelgoedkast en de muntjes lieten liggen. Echter is een leeftijdsinschatting moeilijk. Na uw opmerking zijn direct extra muntjes verstrekt.

Reactie van proever:

De discussie ging niet over het feit of de kinderen wel of geen lagere schoolleeftijd hadden (beiden zitten op de lagere school), maar over het feit, dat door hen geen kinderpannenkoek was besteld maar een volwassen pannenkoek en dat er daarom geen muntjes werden verstrekt.
Bovendien zou men dan niet de opmerking hoeven maken dat er een volgende keer van tevoren op muntjes geattendeerd moeten worden bij het bestellen van een volwassen pannenkoek. Want dat zou toch standaard zijn?

anf 2e reactie van restaurant:

Geachte Gast,
Het zou inderdaad inmiddels standaard dienen te zijn. We zullen dit opnemen met de dienstdoende serveerster. Echter wanneer u bij het bestellen aangeeft dat u toch graag muntjes wil voor de kinderen gaat het zeker niet meer fout bij u in de toekomst, waarschijnlijk hebben ze dit bedoelt. Uiteindelijk gaat het erom dat de kinderen met de muntjes iets leuks kunnen kopen en dat hebben ze kunnen doen.
Rob R.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2013
de soep en de pannenkoeken waren gewoon goed.
Niet goed en voor mij onvergeeflijk was dat er voor een beetje poedersuiker op de kinderpannenkoek 50 eurocent werd gerekend.
Schande!
We hebben er voor 140 euro ruim gegeten, het gaat mij om het principe, nooit meer hier.
Paul&Karin .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2013
Echte aanrader (bij droog weer) voor mensen met kinderen, supergrote buitenspeeltuin met voetbalveld, skelterbanen, midgetgolf, schommels, klimtoestellen etc. Lekkere pannekoeken, rest van de kaart (Schnitzels en dergelijke) is minder van kwaliteit (vandaar een 8), verder vriendelijke service, mooi terras, mooie locatie. Diverse keren met de kinderen (6 en 8 jaar) al geweest zowel met de auto als op de fiets. Binnenspeeltuin vonden ze ook leuk maar buiten is helemaal super. Aanrader.
Robert G.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2012
Met 6 volwassenen en 3 kleine kinderen pannekoeken gegeten. Op de kaart staan veel verschillende pannekoeken. Allen aan tafel hebben heerlijk gegeten en zaten na de pannekoek goed vol.

Op tafel stond een fles schenkstroop. Dat is goed. (Ik kom ook weleens pannekoekenrestaurants tegen waar een grote pot stroop met pollepel op tafel staat. Dat is toch minder hygiënisch.)

De ober was super attent en heel vriendelijk naar de gasten. Niets was te veel en alle wensen werden snel en correct uitgevoerd.

We zaten in de ruimte achterin de zaak, waar ook de klimtoestellen voor de kinderen stonden. Voor ons een perfecte plaats, zodat we onze doerakken in de gaten konden houden. Voor mensen zonder kinderen of die wat rustiger willen zitten is het eerste deel van het restaurant perfect.

De toiletten waren schoon. Helaas was er geen urinoir op kinderhoogte gemaakt. Iets wat ik wel op prijs zou stellen. Een pannekoekenrestaurant is toch een plek waar je voor het plezier van de kinderen naar toegaat.

Op de kinderpannekoeken lagen 5 muntjes die ingeleverd of gespaard kunnen worden om een kadootje uit te zoeken. De keuze voor jongens van 4 en 6 was wat beperkt.
Ik vond het niet zo fris dat de muntjes OP de pannekoek lagen. De muntjes worden toch door iedereen vastgepakt en in de mond gestoken (ook niet fris, maar je kan het niet tegenhouden) Wellicht gaan de muntjes ook mee de vaatwasser in.

Bij het restaurant was een grote gratis parkeerplaats. Daarnaast gelegen zag ik nog een grote speeltuin. Gezien het tijdstip hebben onze jongens deze speeltuin niet getest, maar het zag er wel leuk uit.