De Faam

Hamseweg 5 3828 AA Hoogland Nederland Kaart

Over het restaurant De Faam

Een plek om te genieten

Een plek waar gastvrijheid hoog in het vaandel staat, dat merk je al bij binnenkomst. De menukaart is gevuld met bekende gerechten waar iedereen dol op is. Pure smaken, gemaakt van de beste producten en met de grootste zorg bereid. Of je nou aanschuift voor een uitgebreide lunch of diner, de kwaliteit is altijd top. Genieten!

Meer informatie over restaurant De Faam

Bushalte voor de deur. U kiest stadsbus 2 (richting Nieuwland via Hoogland) Halte de Bik uitstappen.
  • Kom je met de auto?
    Komende vanaf de A1 Neem afslag 12-Bunschoten-Spakenburg naar N199 richting Amersfoort Kies onderaan de afslag richting Amersfoort via Bunschoterstraat/ N199 Ga rechtdoor over 2 rotondes, volg Bunschoterstraat Sla bij het eerste kruispunt met stopli

Maandag t/m Zaterdag

• Af te huren , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Mirjam S.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Wij werden gastvrij ontvangen en prima bediend aan onze tafel door Anouk en Patrick. Dank voor de gezellige avond, we komen zeker terug
Jeannette-hoogland52 .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Heerlijk gegeten! Met een uitstekende bediening. We zien niet vaak dat er zoveel service wordt verleend! Kortom het eten/bediening/ambiance was top en komen snel weer terug.
Cees V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
Ossenhaaspuntjes en frites erg smakelijk en heel goed gebakken met daarnaast een heel vriendelijke bediening.
Gewoon een heel fijn verblijf daar en kom zeker terug.
jacquelinekos1986 .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Heerlijk eten! Het menu is niet heel groot maar genoeg lekkers om uit te kiezen. Vlees is heerlijk! Toetjes Iden dito. Het personeel is vriendelijk.
Ina V.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2016
Lekker gegeten en super aardige bediening. Onze zoon was jarig maar op oefening in Duitsland voor zijn werk en ze hadden voor hem een speciaal toetje gemaakt zodat we er een foto van konden nemen.
Leuk meegedacht dus.
Tessa B.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Het had een leuk huiselijk gevoel! Bediening was erg aardig! Het eten was ook erg lekker! Dit is zeker een aanrader.....
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Heerlijk gegeten bij de Faam. Enthousiaste bediening en een prima prijs/kwaliteit verhouding bij alle gangen. Echt een aanrader.
Positiv O.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Met vrouw en dochter een heel eind uit de buurt, en volslagen onvoorbereid binnengegaan. Het is een soort dorpscafe waar je binnenkomt en links is het restaurantgedeelte. We werden vriendelijk ontvangen en er kwam direct een gratis fles water op tafel. Dat zie je niet zo vaak meer bij ons in het westen. De ambiance is gedateerd en de ruimte echoot nogal. Sommige (vaste?) gasten leken elkaar te kennen en gaven daar gezellig blijk van. Meer grand café dan restaurant zo leek het al gauw. Vrij vlot kwam een knapperig, vers gebakken bruin stikbroodje op tafel met goed broodmes. Een bakje boter met apart mes ontbrak niet. De kaart is eenvoudig doch geeft een redelijke keus tegen alleszins schappelijke prijzen. De wijnkaart hoort er zo op het oog niet echt bij. Wij namen een Sauvignon Blanc van het huis voor een huisprijsje. Niets bijzonders. Wij namen alleen elk een hoofdgerecht, resp. Grillburger, Vispakketje en Mixed Origins.
Prijzen lijken vrij laag maar er zat verder ook niets bij. Ook frites moet apart worden besteld en afgerekend.
De Grillburger was OK, de Mixed Origins smaakten vreemd alsof ze op stookolie waren gegrilld, en het vispakketje was een waterig rommeltje in aluminiumfolie.
Bij de Mixed Origins krijg je twee sauzen waarvan de witte een truffelsaus moet zijn (veel te zuur) en de bruin rode een soort "open houtvuur grillsaus". Achteraf denk ik dat op zich best goede vlees met deze laatste saus wordt ingesmeerd voordat het wordt gegrilld.
Pas bij het afrekenen werd gevraagd of "het allemaal had gesmaakt", nee dus.

Duizend excuses van de bediening, de wijn werd van de rekening afgehaald.
De smaak van de Mixed Origins kon niet zijn veroorzaakt door olie of kolen omdat in de keuken uitsluitend een elektrische vlakgrill wordt gebruikt, en het vispakketje is juist een van de favoriete gerechten zo was de verklaring.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
zoals boven vermeld
Eric W.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
De inrichting was wat donker en oubollig maar zag er goed verzorgd uit. De bediening was aardig en servicegericht. Het duurde alleen wel wat lang voor de drankjes uitgeserveerd werden terwijl het nou ook niet echt druk was. Het eten was bijzonder goed. De roast beef en de lamsburger waren zeer goed van smaak, het kaasplankje rijk gevuld met lekkere kaasjes en een compote.
Ik had eigenlijk nooit voor de Faam gekozen vanwege het ouderwetse imago, maar ik was verrast door het eten en ga er zeker vaker komen.
deblouw .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij De Faam. Vooral het feit dat ze er alles aan hadden gedaan om de (vele) voedselallergien van mijn vrouw te omzeilen en om te vormen tot prachtige gerechten voor haar. Top klasse en geweldige service! De kaart is niet al te ruim, maar daar staat dan ook tegenover dat alles heerlijk vers en fris bereid was. Omdat het heel warm was zaten we buiten. Dat was met een drukke straat met bushalte voor de deur niet de beste keuze, maar ja, binnen zitten was het ook niet! Heel tevreden huiswaarts gekeerd!
bregitenco .
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2016
Heerlijk gegeten. We hadden gevraagd om geen smaakversterkers te gebruiken. E621 , want dan slaap ik slecht. Helaas vanacht slecht geslapen dus.....
sjefdebelg .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Heerlijk, echt genoten, het eten was voortreffelijk.

Heel netjes ontvangen door het erg vriendelijke personeel, een heel charmant doch huiselijk sfeertje, klein voorafje van het huis (dat heel lekker was ), lekker rustig even in de kaart kunnen neuzen maar na de bestelling snel kunnen genieten van heerlijk eten een een verrukkelijk toetje. Complimenten voor de kok en de bediening. Zouden we het nog een keer doen? Zeker weten!
jvbhvb .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Gerechten mooi opgediend en uitstekend van smaak. Bediening vriendelijk en attent. Schoon en helder restaurant. Kortom uitstekend om te eten.
Mevrbrink .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
De faam is een keurig restaurant, bediening is attent en vriendelijk. Mijn dochter liet een vork vallen en zonder te vragen werd deze vervangen. Niet opdringerig maar bescheiden. Het eten was heerlijk. De kinderen hadden spare ribs en waren zeer enthousiast over de malsheid. Kortom een gezellige, lekkere avond gehad. Een aanrader!!
mgdraaijer .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Lekker gegeten, hadden beperkt de tijd ivm oppas, werd goed opgepakt. Verjaardag van mijn man ging niet onopgemerkt voorbij, attent! We hadden beide een biologische biefstuk, beide precies naar wens gebakken (1 iets verder dan de ander). Gezellige sfeer, kortom een aanrader.
Reinier K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
Bij De Faam wordt je vriendelijk ontvangen en is de sfeer prettig. De gangen waren prima verzorgd en we hebben genoten van het eten. Het decor is wat verouderd, maar is volgens de verwachtingen. Ik raad De Faam zeker aan!
Terence V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Gister heb ik met de familie gegeten bij café/restaurant de Faam in Hoogland. Tot mijn verbazing heb ik één woord nodig voor mijn beoordeling : TOP! Toch wil ik dit verder onderbouwen. Ten eerste zijn we bij aankomst zeer vriendelijk en gastvrij ontvangen. Je merkt dat de werknemers het naar hun zin hebben en dat werpt zijn vruchten af. Na binnenkomst zijn we geïnformeerd over de mogelijkheden en keuzes. Ook dit ging zeer vriendelijk zorgvuldig en met beleid. Vooral die jongeman zorgt ervoor dat er mensen terugkomen. Hij zorgt voor dat stukje service+ met zijn enthousiasme en kennis. Het eten was voortreffelijk. Meer hoef ik hier niet over kwijt. Mijn schoonzus is hoogzwanger en had een saté besteld. Zonder wat aan te geven werd zij netjes benaderd met de vermelding dat de saté vaak ietswat rare gebakken word en dat het verstandig is om dit wat langer te bakken. Nogmaals vind ik dit bijzonder omdat wij verder niks hebben aangegeven en het wel goed gesignaleerd word door de jongeman. Tenslotten was mijn vader jarig. Ook hier hebben wij geen melding van gemaakt. Bij het dessert kreeg hij een spetterende verassingen met sierwerk. Nu bleek dat ze wat hadden meegekregen bij het serveren en daar hebben zij automatisch op ingespeeld. Zoals je kan lezen ben ik een zeer tevreden klant en vind ik het schrijven van deze recensie meer dan waard. Dit is nou een goed voorbeeld van hoe het wel moet en daar kunnen vele restaurants van leren. Een echte 9+ klantbeleving !!!!
jhdevanderschueren .
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2016
De Faam ligt aan een redelijk drukke doorgaande weg in centrum Hoogland; gezellig op een (rustig) terras zitten in het spitsuur is er dus niet bij; binnen is meteen stuk rustiger en kun je prima eten voor een redelijke prijs in een gezellig, eenvoudig ingericht eetcafe-achtig restaurant. Kaart niet bijzonder uitgebreid, met smakelijke hoofd- en nagerechten. Voorgerechten en salades niet geprobeerd. Moeite waard om er een keer te gaan eten als je in de buurt woont of bent.
hiemk .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
We hebben op het terras gegeten. Dat was mogelijk vanwege het prachtige weer. Bediening was prima. We hebben iets raars meegemaakt. Dat vind ik jammer want de ambiance was gezellig. Mijn vrouw heeft een gerecht besteld uit de lijst met voorgerechten. Dit gerecht wilde ze krijgen tijdens het hoofdgerecht samen met mij. Dat ging prima. Wat ging dan niet goed? Achteraf bleek uit de rekening dat de prijs van haar gerecht was verhoogd et 5 euro omdat het als hoofdgerecht was opgediend. Dat is ons niet verteld en we vinden het ongewoon raar. We zagende prijsverhoging pas later toen we al thuis waren en daarom het Restaurant niet op aangesproken.
Geachte heer Mohan,
Allereerst excuses voor het misverstand/ onduidelijkheid.
Ik denk dat ik weet wat er is misgegaan. In het geval een gast een voorgerecht als hoofdgerecht wil bestellen, dan vragen wij altijd of de gast een hoofdgerecht portie wil. D.w.z. een grote portie in plaats van een voorgerecht portie. Daarbij vermelden wij ook altijd dat daar een meerprijs aan zit. Ik ben bang dat dit in uw geval is misgegaan en dat vind ik erg spijtig. Of het is niet duidelijk overgekomen, of het is niet duidelijk genoeg verteld. Neemt niet weg dat het vervelend is voor u dat u het gevoel heeft overgehouden dat u teveel betaald te heeft. Ik heb u zojuist via de mail mijn gegevens gestuurd, graag verzoek ik u mij uw bankrekeningnummer te sturen. Ik zal direct na ontvangst van uw gegevens een compensatie overmaken naar u.
Nogmaals excuses voor het ongemak en het misverstand.
Edo Kuipers