De Expeditie

Smedenstraat 9 7411 RA Deventer Nederland Kaart

Over restaurant De Expeditie

Werelds genieten voor een aangename prijs.
Bij de expeditie kunt u terecht voor lekkere koffies met gebak, een heerlijke lunch en diner van een kaart met invloeden van over de hele wereld.
Wij serveren specialiteiten zoals Zwitserse kaasfondue, de Egyptisch gevulde paprika (vegatarisch) maar ook de saté v/d haas, de sappigste burgers en de overheerlijke maaltijdsalades.
Ook kunt u uw broodje of burger zelf samenstellen tijdens de lunch.
Kwaliteit en gastvrijheid staan voorop!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Expeditie

Op loopafstand van het station

Maandag: 12:00 - 21:00 uur.
Dinsdag & Woensdag: 11:00 - 21:00 uur.
Donderdag: 11:00 - 21:30 uur.
Vrijdag & Zaterdag: 10:00 - 21:30 uur.
Zondag: Gesloten.

• Mastercard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Duits gesproken , Engels gesproken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Mascha R.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Met vrouw en zus daar voor het eerst gegeten, maar zeker niet voor het laatst! Broodje pulled pork heerlijk, aziatische tonijnsla verrukkelijk, oosterse varkenshaas excellent.
En wat een schat van een bediening! De volgende keer dineren en de wijn proeven, hmmm (denk ik)
Chef_86 .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Een middag in het gezellige Deventer, bij aankomst vanaf het centrumgarage zagen we een leuk terras en besloten om hier te lunchen voor de middag. Leuk authentiek pand midden in de winkelstraat, naast hun heerlijke lunch/diner kaart en bom volle dranken kaart heb je ook de optie om zelf een broodje samen te stellen (Dit is zeker een aanrader). Buikjes vol tassen leeg dus daar moest wat aan gebeuren. Na het mooie centrum van Deventer te hebben gezien en niks anders lekkers op ons pas was gekomen
Besloten we terug te keren naar de expeditie, want tijdens de lunch hadden we hun diner kaart ook gezien.
De gastvrouw herkende ons nog van de middag, ik had het vis pannetje en me vriendin het 3gangen verrassings menu voor 17,50
Bom vol zaten we, overheerlijk gegeten en gedronken en heel gastvrij bediend.
John V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Heerlijk gegeten in de Expeditie, Deventer. Fijne en vriendelijke service in een mooie ambiance. De menukaart gaat ver voorbij een eetcafe. Dit is een fantastisch restaurant.
Natalie K.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Ik ben zelf heel erg gek van hun surf en turf , varkenshaas met zalm .. je denkt misschien wat een gekke combi maar het is echt een topper ..
F. L.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2015
Een echte verrassing! Een jong stel, net begonnen en een schot in de roos. Hij kookt: heerlijk gegeten en een kaart die uitnodigt gauw terug te komen. Zij: de gastvrouw die een echte gastvrouw is. Een aanrader.
Ronald S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
Lekkere lunch, zelf samen te stellen (kiezen beleg). Ruimschoots beleg.
Ook broodje van de menukaart heel lekker.
Geweldig bakje koffie.
Aardige bediening,
AANRADER.
XImagine .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Toppertjes! Eten was heel erg lekker. Aankleding is nog wat kaal. Gezellig tentje! Pluspunt: je eigen broodjes en hamburgers samenstellen voor een prima prijs!
Daphne_Gabrielle .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Met man en kids gedineerd bij de Expeditie. Super avond gehad. Alles klopte. Aardige bediening, vers bereid eten, gevarieerde kaart, relaxt tempo. Niet te snel en niet te langzaam. Goede huiswijn. Het kan dus toch. Goed eten voor een zeer schappelijke prijs. Zonder opsmuk. Jammer daar ik er niet in de buurt woon;-)

Nog een plus punt: het is ook op maandag geopend. De winkels eromheen zijn al dicht maar daar wordt het restaurant zeker niet minder gezellig om.
Nevelpanter .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Samen met mijn oudste dochter Nora de heerlijke Catalaanse gamba's gegeten gebakken in sinaasappel- rozemarijnolie.
Ruime portie voor een zeer schappelijke prijs.
De bediening door de gastvrouw en eigenaresse was uitstekend; gemeend vriendelijk, beleefd en attent..
De aankleding verdient m.i. enige aandacht. Zou gezelliger kunnen.
Maar nogmaals, verder niets dan lof. Een eetcafe dat hopelijk door veel mensen ontdekt zal worden.
Carla & Feike V.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Leuke zaak, waar je gezellig wat kunt drinken, en ook nog heerlijk kunt eten. Zeer gevarieerde kaart, en zodoende voor elk wat wils.
Een zaak, waar je nog service, met een gemeende glimlach krijgt.
Jasper V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Nog geen twee weken na de opening zijn wij hier komen eten. Bij binnenkomst kreeg ik het idee dat ik een afhaal restaurant binnenliep, maar gelukkig is de achterste helft van het pand een echt restaurant. Het rook er nog een beetje naar 'nieuw' dus dat geeft nog niet meteen sfeer, dat heeft tijd nodig. Een paar grote platen aan de muur en verder is het open en netjes.
De menukaart is inderdaad een ware expeditie die de hele wereld over gaat. Veel variatie en een ruim aanbod. 'De Expeditie' noemt zichzelf 'happerij en tapperij', beetje vreemd dat al het bier, inclusief de pils dan uit een flesje komt. Bij een tapperij zou ik iets anders verwachten. De kwaliteit van het eten vond ik verbazingwekkend goed! Echt lekker mals vlees en heerlijke vis. Bord zag er ook goed uit. Bijgerechten waren ook heerlijk. Evenals de nagerechten. De huisgemaakte limoncello tiramisu raadt ik iedereen aan!
Na afloop nog even nagepraat met de gastvrouw en kok, tevens eigenaar van deze zaak, samen hebben ze over de hele wereld ervaring opgedaan in de bediening en in de keuken. Al deze ervaring komt samen in dit leuke restaurant. Ik vind dit een restaurant met potentie om erg goed te worden. Aan de kwaliteit van het eten ligt het in elk geval, hopelijk kunnen ze dit vasthouden en groeien.