Over het restaurant De Expeditie

Een vernieuwend lunch- en eetcafé, of zoals ze het hier zelf graag noemen een happerij en tapperij. Er is een menukaart waar je kunt kiezen uit gerechten van over de hele wereld. Bijvoorbeeld een Zwitserse kaasfondue of voor de wat meer exotische gast een Egyptische gevulde paprika. Een culinaire expeditie midden in het centrum van Deventer. Klinkt spannend, maar voor een lekkere bak koffie met een goed stuk gebak kun je hier ook terecht!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Expeditie

Op loopafstand van het station

Openingstijden keuken
Maandag: 12:00 - 21:00 uur
Dinsdag & woensdag: 11:00 - 21:00 uur
Donderdag: 11:00 - 21:30 uur
Vrijdag & zaterdag: 10:00 - 21:30 uur
Zondag gesloten
Natafelen ? Geen probleem het restaurant sluit wanneer u naar huis gaat!

• MasterCard , Pin , Visa card , Waardebonnen en cheques voor restaurants
  • Af te huren , Bar , Doorlopende service , Duits gesproken , Engels gesproken , Huisdieren welkom , Nederlands Gesproken , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
9,1
9,3
Erg gunstig
Erg rustig
Ruud S.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Zeker voor die prijs uitstekend eten
Dominicus B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Gelegenheid prima voor vrienden, partner of familie. We hebben en werkelijk verrukkelijk 3 gangen verrassingsmenu genoten van de chef. Veel waar voor je geld.
Nico Bolscher, Duiven
Aaaa V.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Heerlijk gegeten voor een leuk prijsje.
Personeel is super gastvrij en er hangt een goede sfeer.
Nieuwe inrichting is echt heel mooi geworden.
Echte aanrader, wij komen zeker terug!
Dennis S.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
Zeer vriendelijk personeel, nieuwe gezellig interieur en super heerlijk eten voor een spotprijs. Wij zijn groot fan geworden!
Yrsa P.
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2017
Al meerdere keren bij de Expeditie gegeten voor lunch en diner. Altijd lekker eten voor een leuke prijs. Bediening is heel aardig en staat altijd voor je klaar. Echt een heel gezellig restaurant die ik aan iedereen kan aanraden!
Mascha R.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
Geweldig gegeten, ook zeer veel kennis over glutenvrije gerechten. We hebben ons buikje rond gegeten met al dat lekkers. Zeer vriendelijke bediening en ook zeer competent. Kleine prijzen voor werelds eten!
Maarten V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Met vrouw en zus daar voor het eerst gegeten, maar zeker niet voor het laatst! Broodje pulled pork heerlijk, aziatische tonijnsla verrukkelijk, oosterse varkenshaas excellent.
En wat een schat van een bediening! De volgende keer dineren en de wijn proeven, hmmm (denk ik)
Chef_86 V.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Een middag in het gezellige Deventer, bij aankomst vanaf het centrumgarage zagen we een leuk terras en besloten om hier te lunchen voor de middag. Leuk authentiek pand midden in de winkelstraat, naast hun heerlijke lunch/diner kaart en bom volle dranken kaart heb je ook de optie om zelf een broodje samen te stellen (Dit is zeker een aanrader). Buikjes vol tassen leeg dus daar moest wat aan gebeuren. Na het mooie centrum van Deventer te hebben gezien en niks anders lekkers op ons pas was gekomen
Besloten we terug te keren naar de expeditie, want tijdens de lunch hadden we hun diner kaart ook gezien.
De gastvrouw herkende ons nog van de middag, ik had het vis pannetje en me vriendin het 3gangen verrassings menu voor 17,50
Bom vol zaten we, overheerlijk gegeten en gedronken en heel gastvrij bediend.
John V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Heerlijk gegeten in de Expeditie, Deventer. Fijne en vriendelijke service in een mooie ambiance. De menukaart gaat ver voorbij een eetcafe. Dit is een fantastisch restaurant.
natalie K.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Ik ben zelf heel erg gek van hun surf en turf , varkenshaas met zalm .. je denkt misschien wat een gekke combi maar het is echt een topper ..
Ronald S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
Lekkere lunch, zelf samen te stellen (kiezen beleg). Ruimschoots beleg.
Ook broodje van de menukaart heel lekker.
Geweldig bakje koffie.
Aardige bediening,
AANRADER.
xImagine .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Toppertjes! Eten was heel erg lekker. Aankleding is nog wat kaal. Gezellig tentje! Pluspunt: je eigen broodjes en hamburgers samenstellen voor een prima prijs!
Daphne_Gabrielle .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Met man en kids gedineerd bij de Expeditie. Super avond gehad. Alles klopte. Aardige bediening, vers bereid eten, gevarieerde kaart, relaxt tempo. Niet te snel en niet te langzaam. Goede huiswijn. Het kan dus toch. Goed eten voor een zeer schappelijke prijs. Zonder opsmuk. Jammer daar ik er niet in de buurt woon;-)

Nog een plus punt: het is ook op maandag geopend. De winkels eromheen zijn al dicht maar daar wordt het restaurant zeker niet minder gezellig om.
Nevelpanter .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Samen met mijn oudste dochter Nora de heerlijke Catalaanse gamba's gegeten gebakken in sinaasappel- rozemarijnolie.
Ruime portie voor een zeer schappelijke prijs.
De bediening door de gastvrouw en eigenaresse was uitstekend; gemeend vriendelijk, beleefd en attent..
De aankleding verdient m.i. enige aandacht. Zou gezelliger kunnen.
Maar nogmaals, verder niets dan lof. Een eetcafe dat hopelijk door veel mensen ontdekt zal worden.
Jasper V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2015
Nog geen twee weken na de opening zijn wij hier komen eten. Bij binnenkomst kreeg ik het idee dat ik een afhaal restaurant binnenliep, maar gelukkig is de achterste helft van het pand een echt restaurant. Het rook er nog een beetje naar 'nieuw' dus dat geeft nog niet meteen sfeer, dat heeft tijd nodig. Een paar grote platen aan de muur en verder is het open en netjes.
De menukaart is inderdaad een ware expeditie die de hele wereld over gaat. Veel variatie en een ruim aanbod. 'De Expeditie' noemt zichzelf 'happerij en tapperij', beetje vreemd dat al het bier, inclusief de pils dan uit een flesje komt. Bij een tapperij zou ik iets anders verwachten. De kwaliteit van het eten vond ik verbazingwekkend goed! Echt lekker mals vlees en heerlijke vis. Bord zag er ook goed uit. Bijgerechten waren ook heerlijk. Evenals de nagerechten. De huisgemaakte limoncello tiramisu raadt ik iedereen aan!
Na afloop nog even nagepraat met de gastvrouw en kok, tevens eigenaar van deze zaak, samen hebben ze over de hele wereld ervaring opgedaan in de bediening en in de keuken. Al deze ervaring komt samen in dit leuke restaurant. Ik vind dit een restaurant met potentie om erg goed te worden. Aan de kwaliteit van het eten ligt het in elk geval, hopelijk kunnen ze dit vasthouden en groeien.