de Eten&Drinken Beurs

Keizersgracht 6 1135 AZ Edam Nederland Kaart

Over restaurant de Eten&Drinken Beurs

Het kleurrijke middelpunt van Edam

Dit gezellige restaurant is vernoemd naar de nabijgelegen Beursbrug. Hier troffen Edammers elkaar om nieuwtjes uit te wisselen. Zie je het voor je? Jong en oud die elkaar treffen, lachen uitbundig samen of bieden elkaar een troostende schouder. Dit gebeurt nu in restaurant ‘De Beurs eten & drinken’ onder het genot van een lekker drankje en een heerlijke maaltijd. Zie je een leuk meubelstuk of mooi e accessoire in het eetcafé? Bijna alles wat je er ziet, is te koop!

Meer informatie over restaurant de Eten&Drinken Beurs

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Vrijdag 18:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 12:00 - 22:00

7,2
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Het is kaas en nachtmarkt in Edam als we besluiten bij De Beurs Eten & Drinken iets te gaan eten voordat we de nachtmarkt zullen bezoeken. We hebben geluk dat er nog plek is want het is erg druk.
De kaart is beperkt, maar er is voor ieders wat wils en om ons heen zien we diverse gerechten geserveerd worden die er smakelijk uitzien.
Wij kiezen voor de saté van Kippendij. Aan de kwaliteit van kip en de bereiding ervan is vaak veel te zeggen over een restaurant en de keuken. En dat is prima. Lekkere dij, mooi sappig nog en een lekkere saus erbij. De crème brûlée maakt het netjes af.
Voor persoonlijke aandacht is vandaag vanwege de drukte geen tijd en dat is jammer. We worden steeds door iemand anders bediend, overigens zonder dat de indruk ontstaat dat de jonge crew de controle kwijt is.
Over de inrichting valt te twisten. Onze smaak is het niet. Misschien onderdeel van het concept van dit eetcafé, maar het doet ons wat gedateerd en rommelig aan. Je moet er van houden.
Kortom, een maaltijd zonder veel franje, maar prima klaar gemaakt voor een gemiddelde prijs.
Dennis L.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Interieur ziet er leuk uit en geeft een knusse sfeer.
Menukaart is beperkt maar dat is niet erg als kwaliteit en variatie voorop staat.
Tafel was gereserveerd maar het eerste drankje en kaart krijgen ging in twee delen, door twee serveersters in 30min.
Navraag over gerechten zonder melk moest bij jonge serveerster 3 keer gedaan worden; kip bevat melk...?... Bleek de marinade. Voor meisje van 6 alleen ossenhaas (200gr) of pannetje mosselen. Later toch kipnuggets... pfff... En dat gezicht "moeilijke klanten". Klopt; uit eten met melkallergie bij o.a. een kind is lastig.
Gamba's waren goed. In de mosselen zat nog redelijk wat zand en waren wat flauw.
Nadat een oudere dame de serveersters instructie gaf werd alles wat strakker, georganiseerder.
Overall niet de beste ervaring en een die niet past bij de uitstraling, sfeer.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Wat een verrassing dit restaurant.
Waren in de veronderstelling in een eetcafe iets te nuttigen.
Het overtrof onze verwachtingen.
Overheerlijke aspergesoep en een goed stuk verse en goed bereide kabeljauw..
Oog voor detail en vriendelijke en opmerkzame bediening.
Vriendelijk bedankt voor deze recensie.
Altijd leuk
Susan581 .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Het belangrijkste ,het eten, was prima!
Pulled Pork gegeten, heerlijk.Ga zo door.
Service kan wat aandacht gebruiken: wel aardig genoeg maar wat zekerder optreden, komt jullie ten goede.
Nostalgisch prima,maar iets minder vol en wat frisser ogend is prettiger in mijn visie.
Succes!
Susan
EerIen .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Zaterdagavond 05-12-2015 hebben mijn man en ik werkelijk verrukkelijk gegeten in het sfeervolle restaurant de Beurs te Edam.
We deelden de heerlijke voorgerechten te weten, soesjes met fetakaas met daaroverheen appelstroop, hmmmm. En gerookte zalm met een zalige dressing, wow!
Het hoofdgerecht bestond voor mij uit een smakelijk biefstuk van het hert en voor mijn man een heerlijke tournedos. Wat een feest voor de smaakpapillen.
Er werd een prachtige rode wijn bij geserveerd, goed op temperatuur.
Debediening deed zijn uiterste best en je ogen komen tijd te kort om al het fraais te aanschouwen in het restaurant. Edwin, bedankt.
Wij zijn fan!
Bedankt voor jullie komst!
U bent van harte welkom als u weer in Edam verblijft.

Groeten
Milouensander .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2015
Hoe kan het zo positief zijn voor andere mensen? Rijden er net vandaan, even een hapje gedaan. Maar de chardonnay had al erg weinig smaak. Was wel zeer zuur. Bij navraag had de bediening echt geen idee, dronk alleen bier dus had geen idee of hoe de wijn smaakte. Dat was dat....Na voorgerechtjes de maaltijdsalade vis, €17.50, met o.a ijsbergsla en naar niets smakende MAÏS! Plakje zalm, 4 kleine gamba's en paar flinters surimi....nul dressing, dito smaak. En dan de geitenkaassalade....Wat deed die natte witte boterham onder de geitenkaas? En weer die smakeloze MAÏS! Zo jammer. Toch 83 euro kwijt, veel geld, weinig smaak. Ik ben benieuwd of dit ook geplaatst wordt....
Goedenavond,

Nooit leuk om dit soort recensies te ontvangen.
Als ik het zo lees lijkt het dat u met z'n 2en zat te eten, maar het was met z'n vieren .
Bij navraag aan de bediening is aangeboden de wijn te vervangen voor een ander glas, wat niet gewenst was.
Bij de kassa gaf u nog aan dat alles naar wens was, ik had liever gehoord dat het niet naar wens was op dat moment, hadden wij het uiteraard gecompenseerd.
Maakt ook niet uit en wil dit uiteraard met u oplossen.
Achteraf hadden de kinderen ook nog een dessert tegoed.
Kunt u eventueel deze recensie verwijderen, en mag ik u compenseren voor het ongemak ?
Bel mij aub voor een oplossing!

Met vr groet
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2015
Al weer een geweldige maaltijd genutigd bij de beurs Edam, ook mij colega's waren onder de indruk van de diversiteit aan gerechten en de magefieke bediening!!
Bedankt voor uw bezoek aan ons restaurant.
Het doet ons goed dit soort reacties te ontvangen.

Graag weer tot ziens in De Beurs

Elly K.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Afgelopen zaterdag hier gegeten, wat een ontzettend leuk restaurant, lekker eten, en wat waren we verrast door de bediening! Deze jongen heeft het helemaal in zich, die weet hoe je om moet gaan met je gasten. Top!
Dek .
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2015
Vandaag gebruik gemaakt van een lunchkaart die een vriendin van mij voor haar Moederdag als cadeau heeft gekregen. Omdat we toch in Edam waren gekeken naar Beurs. Dat was een prima keuze. De bediening was hartstikke leuk en het eten heerlijk. De gerechten werden leuk gepresenteerd! Nog even na gepraat met Edwin over de kaart omdat we er niet veel van snapten, hij gelukkig wel. Wij komen zeker een keer terug!
Bedankt voor jullie bezoek.
Ik zie jullie graag weer terug.

Wiveot .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
We hebben gisteren heerlijk gegeten bij De Beurs! Alle gerechten waren heerlijk en met zorg gemaakt, zoals kabeljauw en lamsvlees. De bediening was erg vriendelijk en open. De prijs-kwaliteitverhouding is heel goed. We komen graag terug!
Bedankt voor deze mooie recensie.
Het doet ons goed om dit soort reacties te mogen ontvangen.

We zien u graag terug in ons restaurant.

Tom V.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2014
Bediening was prima, niets op aan te merken, biefstuk zonder meer formed en klaargemaakt zoals gevraagd, kaasplankje daarentegen wad onder de maat: paar stukjes NL kaas, dat kan beter
Bedankt voor uw recensie op IENS.
Ons kaasplankje bestaat inderdaad uit voornamelijk Edammer kaas (3 soorten) en aangevuld met 1 soort Franse kaas, vijgenbrood, appelstroop en stokbrood.
Dit zullen we ook beter moeten vermelden op onze menukaart, of onze gasten de keus geven van de soorten die aanwezig zijn.

Reactie van proever:

Beste Edwin, dat lijkt me een goed idee.
Succes
Groet
Tom van der Weijden

anf 2e reactie van restaurant:

Inmiddels is ons kaasplankje aangepast.
We serveren 3 buitenlandse kaassoorten en twee Hollandse kaassoorten.
Aangevuld met appelstroop en vijgenbrood.

Als toeristen dit plankje bestellen geven we de keus of Hollandse, voornamelijk Edamse kaas of een mix.

Groeten
S0njaa .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2012
Bij de Beurs kan je heerlijk en rustig eten. De gastheer is zeer vriendelijk en alles is te koop. Het feit dat er altijd een amuse geserveerd wordt, kan ik ook zeer waarderen.