De Ertepeller

Slobbengorsweg 149 3351 Papendrecht Nederland Kaart

Over restaurant De Ertepeller

Hoogwaardige cuisine met uitzicht

Mark en Arjan omschrijven hun restaurant als vernieuwend, stijlvol en toegankelijk. Deze jonge mannen hebben al behoorlijk wat ervaring en prijzen op hun naam staan. Dit is een hoogwaardige cuisine waar heerlijkheden als coquille, Anjou duif en ganzenlever op de kaart staan. Een chique decor en uitzicht over de rivieren past daar uitstekend bij. En die naam? Inwoners van Papendrecht werden vroeger Ertepellers genoemd omdat ze handel dreven in doperwten.

Glas champagne

• Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Fantastisch!
Emmeke B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Heerlijk gegeten, verrassende combinaties, vriendelijke bediening. Top!
Het enige wat wij misten was iets meer kaars-of sfeerlicht/ bloemen o.i.d.
Denise J.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Geweldige locatie, geweldige ontvangst! Super lekker gegeten. De mooiste locatie van de regio.
De jonge eigenaren hebben een toprestaurant in de markt gezet.
Fred D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Een enorme aanwinst voor de Drechtsteden. De locatie is prachtig, de entourage erg aangenaam en het eten ronduit super. We hebben gegeten in de Bistro van d´Ertepeller en hebben genoten. Wat ons vooral bij blijft is de aandacht waarmee de gerechten zijn bereid en opgediend. De bediening vonden we aangenaam, al met al voor ons zeker voor herhaling vatbaar!
Peter_R_zonder_de_V .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
We hadden een tafel in het restaurant (er is namelijk ook een brasserie). Fantastische lokatie én ambiance. Het 5 gangen menu mét wijnarrangement was niet alleen heerlijk, maar ook nieuwe smaakcombi's geproefd! De steak tartaar was prima, maar iets uit balans in verhouding tot de rest van het menu. De wilde eend was heerlijk mals. Zo kom je hem niet vaak tegen. Het klapstuk van dit menu is toch wel de komkommer & aloë vera. Een werkelijk briljant toetje. Ja, idd toetje! Gaat dat proeven! Het restaurant is nog maar enkele maanden open, maar wat een niveau, nu al! Dit is zo'n restaurant waar liefhebbers een behoorlijke autorit voor willen maken. Ietsje meer balans in het menu én kleine details als valet parking, opvang van eventuele uitval in de bediening regelen en een ster ligt in het verschiet! Niet hierop wachten, want nu nog zeer betaalbaar in verhouding tot het gebodene! Tip: na bezoek toilet (ook een belevenis) een blik in de keuken gooien én de mooie wijnvoorraad checken.
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Wat een aanwinst voor Papendrecht. Een mooi restaurant met uitzicht op Dordrecht. Ik heb hier alweer een tijdje geleden gegeten maar de herinnering is me bijgebleven. Je hebt het bistro-gedeelte en het restaurant gedeelte. Wij kozen voor het bistro-gedeelte aangezien die gerechten ook aardig aan de prijs zijn. Wij kozen voor het 3-gangenmenu. Een leuk menu, voor ieder wat wils, er staan 'gewone' gerechten op het menu maar ook ingrediënten die minder vaak gebruikt worden. Toen ik een kijkje nam op het menu van de wijnbar liep ook het water me in de mond. Wat een leuke bites kan je bestellen! Ook de wijn was heerlijk. Ik kom hier graag weer.. Je betaalt iets meer dan een gemiddeld restaurant.. maar je eet hier dan ook veel beter dan gemiddeld!
Saam ..
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Vanuit het 'verre' Brabant dankzij familiebanden met zijn tweetjes in De Ertepeller neergestreken.
We hebben voor het 4 gangen menu gekozen en dat was van het begin tot het einde een culinair feest!
Daarbij dronken we een alcoholvrije (!!) Chardonnay uit Zweden en plat water.
Het dessert was ... tja, bizar lekker?? Of beter gezegd: mind fucking delicious!! Komkommer - Aloë Vera - Limoen – Hangop ...hoe krijg je het verzonnen?!?
Toiletten: schoon en zelfs een heerlijke handcrème om na het handen wassen gebruik van te maken.
De bediening is vriendelijk, attent, onderhoudend maar zeker niet opdringerig.
Kortom: een aanrader big time!
F. B.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Met twee personen dit nieuwe restaurant uitgekozen voor een avondje uit eten.
We kregen een tafel aan het raam met prachtig uitzicht op de rivier. Wat een mooie locatie. Gekozen voor het 6 gangen menu met 1 kleine wijziging in verband met voedsel intolerantie, dit was geen probleem. Daarbij een wijnarrangement .
Vooraf kwam er een mooi glas met zoete/ zoute zonnebloempitten (verrassend) en wat olijven. Biologisch desem brood van een locale bakker erbij. Voorafgaand aan het menu nog 2 amuses en tussendoor ook nog een keer. De gerechten zagen er allemaal mooi uit en smaakten prima, de bereidingen van het kalf waren een beetje aan de zoute kant. De begeleidende wijnen waren ook lekker alhoewel wij ze niet altijd goed bij de gerechten vonden passen, af en toe viel de smaak wat weg tegen het eten. Klein minpuntje dat er geen gewoon kraanwater verkrijgbaar is maar alleen flessen, zeker bij een wijnarrangement en bij een restaurant met deze prijsstelling zou dat best wel kunnen.
De bediening is attent, de toiletten en de weg er heen zijn een lust voor het oog, ook leuk dat je een kijkje in de keuken hebt. De kok komt zelf ook langs bij de tafels. Al met al een aanrader dit restaurant en een verrijking voor Papendrecht.
Wiebe V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
We waren uit eten met 6 man en alle verwachtingen zijn overtroffen. Er zit een enorm goede sfeer bij personeel en dat voel je direct als gast. Geweldige locatie en wat een mooi menu. We hebben het 5 gangen menu op met bijpassende wijn. Alle gerechten waren top, maar coquille met bijpassende chardonnay was waanzinnig. Ook de biet met roos als nagercht was zeer bijzonder. De carpaccio van Holsteiner moet gegeten hebben. Wat een gaaf gerecht. Ga zo door en komen zeker snel terug! Beste restaurant van de west Alblasserwaard.
SmulPapendrecht .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Eten bij de Ertepeller, dat nog maar kort bestaat, kan in het restaurant of de bistro. Wij kozen het restaurant vanwege de sfeer die we dachten te vinden, de tafels waren mooi gedekt maar het oogt allemaal wel wat zakelijk en koel. Bediening is vlot en enthousiast en je merkt dat ze er plezier in hebben. Wij kozen voor à la cart, vooraf zalm & kaviaar en de king crab. Zalm & kaviaar was goed maar een niet te grote portie. De king crab daarentegen viel tegen. Dit voorgerecht bestond uit 3 stukjes crab waarvan er één door poeder van prei was gehaald. Hierdoor was van de crab niets meer te proeven om dat de poeder veel te zout was. De overige stukjes waren zo klein dat ze bijna niet zichtbaar waren tussen de prei stukjes en overige bijlagen. € 22,- vonden we dan ook duur betaald. Hoofdgerechten waren kalf en tarbot. Het kalf was niet slecht al was de sukade wat stug en de entrecote had malser gekund. Tarbot was prima maar ook hier was de prijs van €39,- fors voor hetgeen geboden werd. Kaasplankje toe was prima met mooie kazen. Wij namen één plankje voor twee personen en dat was ruim voldoende. Tot slot nog koffie. Echter er wordt alleen Nespresso geschonken. Jammer dat de eigenaar de zakelijke afweging vertelde want je moet altijd voor kwaliteit gaan en die vonden wij als koffieliefhebber niet bij Nespresso. Overigens kostte de koffie €7,50 omdat er ook lekkernijen bij zaten die we niet hadden gevraagd. Koffie was genoeg geweest, bediening zou moeten vragen of een uitgebreide koffie gewenst is. Kortom een restaurant wat nog moet groeien, waar de bedoeling goed is maar de prijs kwaliteit verhouding niet. Het enthousiaste personeel maakt wel weer veel goed. De bistro gaan nog wel proberen.
Beste gast,
Wat ontzettend jammer dat u geen top gevoel overgehouden heeft aan uw bezoek aan de Ertepeller. Wij nemen uw opmerkingen ter harte en zullen er alles aan doen om dit in de toekomst te verbeteren. Wij zouden het fijn vinden hierover nog even met u van gedachten te wisselen. Wellicht wilt u contact met ons opnemen, wij zijn te bereiken op nummer 078-3032260.

Met gastvrije groet,

Arjan Kuipers
Prinseters .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Wij waren uitgenodigd voor een familielunch. Mijn schoonzus was 87 geworden en haar zoon had een lunch in de Ertepeller geregeld. Wat een verrassing!!!
Er ging een prachtige verrassingslunch aan ons voorbij, met heerlijke bijbehorende wijntjes. Het werd een heel geslaagde middag. Vooral ook omdat iedereen van de Ertepeler er echt alles aan deed om deze middag te laten slagen. Nou prima gelukt. De familie was onder de indruk. Wat een klasse. Iedereen van de Ertepeller bedankt!!! En mijn neef natuurlijk!
Robbert V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Een nieuw restaurant met jonge ondernemers, daar moest ik een kijkje nemen. Van alle kanten spat het enthousiasme er van af, alles maar dan ook alles ziet er geweldig uit, het decor, servies, de opgemaakte borden overal is over nagedacht dus grote complimenten voor de heren. De hele brigade wilt hier een fantastische avond maken en dat is gelukt. Zes heerlijke gangen op met mooie bijpassende wijnen. Volgende keer in de bistro want ook dit zag er leuk en gezellig uit!
Hobbykok71 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Met collega's uit dordrecht heel erg lekker gegeten in dit leuke restaurant in papendrecht, het was opnieuw ingericht volgens mij en de service was van een erg hoog niveau. We aten 4 gerechten waarvan de risotto met truffel! heel erg lekker was vooral met de zalige pinot noir, Mooi kaasplankje. Het was niet goedkoop maar wel heel goed. Bedankt
Leo P.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Op zaterdagavond 4 juni stond er voor ons een tafeltje voor twee gereserveerd in restaurant d'Ertepeller. Het was de opmaat naar een fantastische culinaire belevenis. Een opvallend goed lopende bediening verlengde op aangename wijze de ver bovengemiddelde prestaties van de keuken. Van de relatief kleine kaart was het tóch nog best moeilijk kiezen, zó aansprekend werden de aantrekkelijke gerechten beschreven. Wij hebben van een perfect klaargemaakte truffelrisotto en een verrukkelijk bereide rogvleugel genoten. Het smaakte tot op de laatste 'kruimel'. Om dan óók nog verrast te worden met een nagerecht van grote klasse, lijkt bijna te veel van het goede. Nou, dat geldt niet voor ons, ze zullen ons na deze fantastische eerste kennismaking nog vaak zien in deze absolute aanwinst voor onze regio. Een extra reden voor ons toekomstig recidivisme is voor ons overigens ook het culinair weerzien met onze vroegere keukenheld, de voormalige eigenaar van het niet meer bestaande De Hermitage in Ridderkerk, die nu zijn herkenbare klasse ten goede laat komen aan de eigenaren van d'Ertepeller. Rest me nog te vertellen dat de samenstellers van de wijnkaart een pluim verdienen en o o, wat wás die Chassagne Montrachet van Marc Morey afschuwelijk lekker!
Fredloos .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Vrijdag als "dank je wel" met een van onze Unit4 partners de lunch genuttigd. Drie gangen, alle drie top, de risotto met truffel, de rogvleugel, het dessert en de friandises bij de koffie allemaal top. De smaken verrassend en de opmaak geweldig. We komen zeker nog een terug en een aanrader voor iedereen die hier nog niet geweest is. De prijs/kwaliteit en hoeveelheid prima op elkaar afgestemd
Natasja K.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Restaurant De Ertepeller in Papendrecht is een mooi restaurant met een adembenemend uitzicht op het drierivierenpunt. We zijn vriendelijk ontvangen en hebben van een heerlijk 7 gangen diner genoten. Ik heb me laten verrassen, en al ben ik geen visliefhebber, vond ik alle geserveerde gerechten heerlijk. De opmaak van de gerechten was schitterend en in de juiste proporties. Uitschieters waren de Kingcrab en het Muesli dessert. De bijpassende wijnen maakten het helemaal af. Mijn complimenten aan deze twee jonge ondernemers. We hebben echt ontzettend genoten. Onze volgende reservering is al gemaakt .
Claire B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Afgelopen zaterdag heerlijk uiteten geweest. Wat een prachtig restaurant! Wij hadden 6 gangen genomen en werden van het begin tot het einde verrast. De opmaak van de borden en de smaken waren fantastisch! De carpaccio van Holsteiner was mijn persoonlijke favoriet samen met het muslie dessert! De bediening was erg enthausiast en de sommelier schonk heerlijke bijpassende wijnen. Een aanwinst voor de omgeving!
Ronald T.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
In het culinaire zwarte gat Papendrecht is een ster verrezen. In een grootstedelijk aandoend prachtig ingericht pand, verdeeld in restaurant en bistro/bar, zetelt De Ertepeller. Wij genoten hier vanavond van een prachtig 5 gangen menu met bijpassend wijnen, in mooi tempo uitgeserveerd, begeleid van heerlijke broodjes en amuses. Heerlijke smaken en combinaties, af en toe gewaagd, met bijpassende wijnen. Ik ga hier niet het menu herhalen, ga eens zelf proeven. Wat een aanwinst voor de regio, verder een pluim voor de bediening, attent, niet stijf. Mooi ingericht pand, luxe uitstraling, heerlijke stoelen, alles in orde hier. Wij komen snel terug!
Chantal P.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Eindelijk een mooi nieuw restaurant in Papendrecht. We hadden hier de laatste weken sinds de opening reeds veel over gehoord en de verwachtingen waren dus hoog! Deze zijn door de 2 jonge ondernemers met enthousiaste brigade meer dan waargemaakt! We werden vriendelijk ontvangen en voorgeleid naar de mooi opgedekte tafels met zeer comfortabele stoelen. Het uitzicht op het drierivierenpunt is echt prachtig. De Ertepeller is onderverdeeld in een mooi en hoogwaardig restaurant en een (zo te zien) drukbezochte en zeer gezellige Bistro & Wijnbar. Wij aten vanavond in het restaurant.
We zijn de avond begonnen met een prachtig glas Geoffroy Champagne (voor maar €9,50) waar een voortreffelijke paling amuse bij werd geserveerd in een martini-glas. Ook de snacks en bites op tafel waren heerlijk met de bubbels! Gekozen voor het 6-gangen all-in menu en nog even een blik geworpen in de zeer uitgebreide wijnkaart. Hier moeten we een en ander binnenkort maar is in de wijnbar van gaan bestellen, want de keuze was enorm! Uiteindelijk gekozen voor het wijnarrangement en mijn partner voor het bob-arrangement.
De gerechten die uit de keuken kwamen waren stuk voor stuk schitterend om te zien en een sensatie voor de smaakpupillen. De wijn-spijs combinaties waren zeer doordacht en perfect uitgevoerd.
Het gerecht met King Crab en Zalm & Kaviaar waren een zeer goede start van de avond, dit beloofd wat! De holsteiner carpaccio met verse zomertruffel was in combinatie met de Spatburgunder een perfect tussengerecht. Ook de rogvleugel en de drie bereidingen van Kalf waren subliem. Tussen de rog en de kalf zat nog een kleine verfrissende amuse voor het hoofdgerecht. Zeer bijzonder en een leuke toevoeging op de avond. Het signature gerecht van Chef Arjan Kuipers, zijn muesli dessert was een zeer bijzonder en fris dessert en wederom een prachtige combinatie met de 1990 Monbazillac!
De afsluitende friandises was een ware verwennerij en er zit ook een tweede kopje koffie inbegrepen bij het koffieservies.
Kortom: een culinair fantastische avond in een prachtige ambiance
Chef Arjan Kuipers is in mijn ogen een enorm creatief en aanstormend talent en het eten en de bediening was zeer zeker sterwaardig in mijn ogen! Wij komen hier zeker snel terug!
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Nog nooit de moeite genomen om op iens een recensie te schrijven maar omdat we al meer dan een week na praten over onze ervaring bij restaurant De Ertepeller in Papendrecht neem ik hier even de tijd voor.
We zijn vriendelijk ontvangen en hebben een heerlijk 7 gangen diner genoten in een prima tijdsbestek. Het ene gerecht was nog mooier dan de andere. De wijnen waren van hoog niveau en ook prima verzorgd.
We komen heel snel weer terug. Sterker nog 1 juli hebben we alweer gereserveerd.