De Ertepeller

Slobbengorsweg 149 3351 Papendrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Ertepeller

Hoogwaardige cuisine met uitzicht

Mark en Arjan omschrijven hun restaurant als vernieuwend, stijlvol en toegankelijk. Deze jonge mannen hebben al behoorlijk wat ervaring en prijzen op hun naam staan. Dit is een hoogwaardige cuisine waar heerlijkheden als coquille, Anjou duif en ganzenlever op de kaart staan. Een chique decor en uitzicht over de rivieren past daar uitstekend bij. En die naam? Inwoners van Papendrecht werden vroeger Ertepellers genoemd omdat ze handel dreven in doperwten.

Glas champagne

9,4
9,2
Nella K.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Hoofdgerechten vonden wij matig. 2 kleine stukjes wat droge kalfswang; gerecht zag er wel mooi uit. Over de vis van mijn man zat een ( te) dikke truffellaag, proefde daardoor de vis niet meer.
Valentin S.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Wat een juweel voor de hele regio is dit. Schrijf niet vaak een recensie maar dit is een asolute aanrader. De gerechten zijn complex, maar perfect gebalanceerd, met verrassend combinaties en ook heel erg mooi gepresenteerd. De begeleidende wijnen schijnen ook erg goed te zijn (volgens mijn tafelgenoot, drink zelf niet). De locatie is fantastisch, tafeltje bij het raam, met uitzicht op zonsondergang over Dordrecht en de Merwede. Nadat het duister is ingetreden gaat de lantaarnpaal buiten aan en verlicht het de keien straat en de kade, waardoor je, met Dordrecht op de achtergrond, het idee hebt dat je ergens aan de Seine van een diner geniet. Het interieur is ook bijzonder smaakvol ingericht, met attentie voor detail, tot aan de tabletime jazz muziek die op precies het juiste volume op de achtergrond voor extra sfeer zorgt.
De bediening is zeer attent, vriendelijk en bereid om een praatje te maken over de passie voor het eten, waarvoor je tenslotte bij de Ertepeller aan het juiste adres bent. En wil je iets informeler, dan kun je waarschijnlijk uitstekend terecht bij het Bistro, welk enkel door een glazen wand gescheiden is van het restaurant, of zomers plaats nemen op het terras aan de Merwede.
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Wij zijn hier gisteren voor het eerst geweest maar dat zal niet de laatste keer zijn. Ontzettend lekker gegeten, echt prachtige gerechten en een schitterende opmaak. Wij hebben een 6 gangen diner genomen en bij elke gang was er een wow beleving. De bediening is ook top, vriendelijk en vakkundig. De chef kwam ook aan tafel en ook de andere mede eigenaar. Deze jonge mensen verdienen elke dag een vol huis !
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Prachtig restaurant op een fraaie lokatie op een kruispunt van waterwegen en direct zicht op de 'skyline' van Dordrecht. De jonge, talentvolle chef maakt er een heel spannend avontuur van; verrassend, creatief, doldriest en zo nu en dan bijna tegen het randje. Maar bovenal: altijd lekker. Precies zoals we het graag zien. Ook de wijnkaart vertoont de nodige durf. Hier is iets zeer veelbelovends aan het ontstaan.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Geweldige ervaring; mooi interieur en een schitterend uitzicht over het drierivierenpunt en Dordrecht aan de overzijde. Maar ook op de tafel alles in orde. Heerlijke amuses, onder meer vers gebakken vis en een goede oester. Wij werder verrast met onder meer zalige huisgerookte paling (beste gerecht van de avond). Verder nog de langoustine's waarvan bij mij, als enige aan tafel, het darmkanaal niet verwijderd was. Het hert moest het klapstuk van de avond worden, maar dat is het ondanks de inspanningen van de brigade toch niet helemaal. Iets teveel zuur met de rode biet. De sucade wel erg goed gemaakt. Wijnen de hele avond super, goede bediening, niet te strak niet te losjes, gewoon zoals het hoort. Wachttijden tussen de gangen ook prima in orde. Hier neemt men de tijd voor je.
john R.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Gezellig restaurant, goede bediening en heeeeelijk gegeten. In alle rust kunnen genieten en praten zonder dat er haast werd gemaakt met vervolgende gerecht. Perfect!
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Lekker gegeten alle gerechtjes veel aandacht aanbesteed heerlijke bijpassende wijnen personeel veel passie voor hun vak.hele leuke en lekkere avond gehad zaak ook met veel aandacht ingericht toiletten ook veel aandacht aanbesteed klinken vogeltjes erg leuk.
Kelly Z.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Heerlijk gegeten bij De Ertepeller. Goede bediening, gezellige sfeer. Een aanwinst voor Papendrecht! Een echte aanrader.
Micha H.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Als verwend pestventje ben ik niet snel meer onder de indruk van een gerecht. Maar dit is echt ????. Geroosterde Zeetong gereserveerd op macaroni en ganzenlever overladen met een schaafsel van herfst truffel????. Een ware smaak explosie en de perfecte balans tussen klassieke smaken en moderne kookkunst????????
Ramon W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Fantastisch!
Emmeke B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Heerlijk gegeten, verrassende combinaties, vriendelijke bediening. Top!
Het enige wat wij misten was iets meer kaars-of sfeerlicht/ bloemen o.i.d.
Denise J.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Geweldige locatie, geweldige ontvangst! Super lekker gegeten. De mooiste locatie van de regio.
De jonge eigenaren hebben een toprestaurant in de markt gezet.
Fred D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Een enorme aanwinst voor de Drechtsteden. De locatie is prachtig, de entourage erg aangenaam en het eten ronduit super. We hebben gegeten in de Bistro van d´Ertepeller en hebben genoten. Wat ons vooral bij blijft is de aandacht waarmee de gerechten zijn bereid en opgediend. De bediening vonden we aangenaam, al met al voor ons zeker voor herhaling vatbaar!
Peter_R_zonder_de_V .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
We hadden een tafel in het restaurant (er is namelijk ook een brasserie). Fantastische lokatie én ambiance. Het 5 gangen menu mét wijnarrangement was niet alleen heerlijk, maar ook nieuwe smaakcombi's geproefd! De steak tartaar was prima, maar iets uit balans in verhouding tot de rest van het menu. De wilde eend was heerlijk mals. Zo kom je hem niet vaak tegen. Het klapstuk van dit menu is toch wel de komkommer & aloë vera. Een werkelijk briljant toetje. Ja, idd toetje! Gaat dat proeven! Het restaurant is nog maar enkele maanden open, maar wat een niveau, nu al! Dit is zo'n restaurant waar liefhebbers een behoorlijke autorit voor willen maken. Ietsje meer balans in het menu én kleine details als valet parking, opvang van eventuele uitval in de bediening regelen en een ster ligt in het verschiet! Niet hierop wachten, want nu nog zeer betaalbaar in verhouding tot het gebodene! Tip: na bezoek toilet (ook een belevenis) een blik in de keuken gooien én de mooie wijnvoorraad checken.
Kirsten V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2016
Wat een aanwinst voor Papendrecht. Een mooi restaurant met uitzicht op Dordrecht. Ik heb hier alweer een tijdje geleden gegeten maar de herinnering is me bijgebleven. Je hebt het bistro-gedeelte en het restaurant gedeelte. Wij kozen voor het bistro-gedeelte aangezien die gerechten ook aardig aan de prijs zijn. Wij kozen voor het 3-gangenmenu. Een leuk menu, voor ieder wat wils, er staan 'gewone' gerechten op het menu maar ook ingrediënten die minder vaak gebruikt worden. Toen ik een kijkje nam op het menu van de wijnbar liep ook het water me in de mond. Wat een leuke bites kan je bestellen! Ook de wijn was heerlijk. Ik kom hier graag weer.. Je betaalt iets meer dan een gemiddeld restaurant.. maar je eet hier dan ook veel beter dan gemiddeld!
Saam ..
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Vanuit het 'verre' Brabant dankzij familiebanden met zijn tweetjes in De Ertepeller neergestreken.
We hebben voor het 4 gangen menu gekozen en dat was van het begin tot het einde een culinair feest!
Daarbij dronken we een alcoholvrije (!!) Chardonnay uit Zweden en plat water.
Het dessert was ... tja, bizar lekker?? Of beter gezegd: mind fucking delicious!! Komkommer - Aloë Vera - Limoen – Hangop ...hoe krijg je het verzonnen?!?
Toiletten: schoon en zelfs een heerlijke handcrème om na het handen wassen gebruik van te maken.
De bediening is vriendelijk, attent, onderhoudend maar zeker niet opdringerig.
Kortom: een aanrader big time!
F. B.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Met twee personen dit nieuwe restaurant uitgekozen voor een avondje uit eten.
We kregen een tafel aan het raam met prachtig uitzicht op de rivier. Wat een mooie locatie. Gekozen voor het 6 gangen menu met 1 kleine wijziging in verband met voedsel intolerantie, dit was geen probleem. Daarbij een wijnarrangement .
Vooraf kwam er een mooi glas met zoete/ zoute zonnebloempitten (verrassend) en wat olijven. Biologisch desem brood van een locale bakker erbij. Voorafgaand aan het menu nog 2 amuses en tussendoor ook nog een keer. De gerechten zagen er allemaal mooi uit en smaakten prima, de bereidingen van het kalf waren een beetje aan de zoute kant. De begeleidende wijnen waren ook lekker alhoewel wij ze niet altijd goed bij de gerechten vonden passen, af en toe viel de smaak wat weg tegen het eten. Klein minpuntje dat er geen gewoon kraanwater verkrijgbaar is maar alleen flessen, zeker bij een wijnarrangement en bij een restaurant met deze prijsstelling zou dat best wel kunnen.
De bediening is attent, de toiletten en de weg er heen zijn een lust voor het oog, ook leuk dat je een kijkje in de keuken hebt. De kok komt zelf ook langs bij de tafels. Al met al een aanrader dit restaurant en een verrijking voor Papendrecht.
Wiebe V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
We waren uit eten met 6 man en alle verwachtingen zijn overtroffen. Er zit een enorm goede sfeer bij personeel en dat voel je direct als gast. Geweldige locatie en wat een mooi menu. We hebben het 5 gangen menu op met bijpassende wijn. Alle gerechten waren top, maar coquille met bijpassende chardonnay was waanzinnig. Ook de biet met roos als nagercht was zeer bijzonder. De carpaccio van Holsteiner moet gegeten hebben. Wat een gaaf gerecht. Ga zo door en komen zeker snel terug! Beste restaurant van de west Alblasserwaard.
SmulPapendrecht .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Eten bij de Ertepeller, dat nog maar kort bestaat, kan in het restaurant of de bistro. Wij kozen het restaurant vanwege de sfeer die we dachten te vinden, de tafels waren mooi gedekt maar het oogt allemaal wel wat zakelijk en koel. Bediening is vlot en enthousiast en je merkt dat ze er plezier in hebben. Wij kozen voor à la cart, vooraf zalm & kaviaar en de king crab. Zalm & kaviaar was goed maar een niet te grote portie. De king crab daarentegen viel tegen. Dit voorgerecht bestond uit 3 stukjes crab waarvan er één door poeder van prei was gehaald. Hierdoor was van de crab niets meer te proeven om dat de poeder veel te zout was. De overige stukjes waren zo klein dat ze bijna niet zichtbaar waren tussen de prei stukjes en overige bijlagen. € 22,- vonden we dan ook duur betaald. Hoofdgerechten waren kalf en tarbot. Het kalf was niet slecht al was de sukade wat stug en de entrecote had malser gekund. Tarbot was prima maar ook hier was de prijs van €39,- fors voor hetgeen geboden werd. Kaasplankje toe was prima met mooie kazen. Wij namen één plankje voor twee personen en dat was ruim voldoende. Tot slot nog koffie. Echter er wordt alleen Nespresso geschonken. Jammer dat de eigenaar de zakelijke afweging vertelde want je moet altijd voor kwaliteit gaan en die vonden wij als koffieliefhebber niet bij Nespresso. Overigens kostte de koffie €7,50 omdat er ook lekkernijen bij zaten die we niet hadden gevraagd. Koffie was genoeg geweest, bediening zou moeten vragen of een uitgebreide koffie gewenst is. Kortom een restaurant wat nog moet groeien, waar de bedoeling goed is maar de prijs kwaliteit verhouding niet. Het enthousiaste personeel maakt wel weer veel goed. De bistro gaan nog wel proberen.
Beste gast,
Wat ontzettend jammer dat u geen top gevoel overgehouden heeft aan uw bezoek aan de Ertepeller. Wij nemen uw opmerkingen ter harte en zullen er alles aan doen om dit in de toekomst te verbeteren. Wij zouden het fijn vinden hierover nog even met u van gedachten te wisselen. Wellicht wilt u contact met ons opnemen, wij zijn te bereiken op nummer 078-3032260.

Met gastvrije groet,

Arjan Kuipers
Prinseters .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Wij waren uitgenodigd voor een familielunch. Mijn schoonzus was 87 geworden en haar zoon had een lunch in de Ertepeller geregeld. Wat een verrassing!!!
Er ging een prachtige verrassingslunch aan ons voorbij, met heerlijke bijbehorende wijntjes. Het werd een heel geslaagde middag. Vooral ook omdat iedereen van de Ertepeler er echt alles aan deed om deze middag te laten slagen. Nou prima gelukt. De familie was onder de indruk. Wat een klasse. Iedereen van de Ertepeller bedankt!!! En mijn neef natuurlijk!