De Ertepeller

Slobbengorsweg 149 3351 Papendrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Ertepeller

Hoogwaardige cuisine met uitzicht

Mark en Arjan omschrijven hun restaurant als vernieuwend, stijlvol en toegankelijk. Deze jonge mannen hebben al behoorlijk wat ervaring en prijzen op hun naam staan. Dit is een hoogwaardige cuisine waar heerlijkheden als coquille, Anjou duif en ganzenlever op de kaart staan. Een chique decor en uitzicht over de rivieren past daar uitstekend bij. En die naam? Inwoners van Papendrecht werden vroeger Ertepellers genoemd omdat ze handel dreven in doperwten.

Glas champagne

9,3

Jouw recensie over het restaurant De Ertepeller

adri B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Heerlijk gegeten. Goede bediening die erop gebrand is dat je niets ontbreekt. Mooie wijnen die uitstekend combineren met de spijzen.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Uitstekende lunch. Heerljke gerechten. Mooie amuses en wijnen.
Benoit C.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Mooi gelegen restaurant aan het water, prima prijs-kwaliteit en vriendelijke bediening.
Lijnie R.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Wat een prachtige locatie, en nog veel belangrijker wat een prachtig eten. Het was heerlijk en verrassend, mooie combinaties van smaken. Heerlijke avond gehad, die zeker voor herhaling vatbaar is!
Patricia D.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Een geweldige beleving om hier te eten. Echt een avond uit. Voortreffelijke gerechten met heerlijke wijnen.
Een aanwinst voor de Drechtsteden.
Magda V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Heerlijk eten en heel vriendelijk personeel.Een aanrader!
Rob H.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Een topbeleving om hier te eten. Prachtig uitzicht, voortreffelijke gerechten met prachtige wijnen.

Mijn vrouw en ik zijn sinds de opening hier al een aantal keren komen eten. van ontvangst t/m vertrek wordt je helemaal in de watten gelegd. Half juli zijn we hier weer komen eten voor onze beider verjaardagen. We kozen voor het all-in ertepeller menu.

We begonnen met een drietal amuses die voor ons voorspelden dat dit een avond om niet te vergeten zou worden. Samen met het glaasje champagne zaten wij al heerlijk te genieten.

Vervolgens een aantal overheerlijke voorgerechten met hele mooi begeleidende wijnen. We vielen van de ene verbazing in de andere. Het was stil aan tafel tijdens het eten (en dat gebeurd bij ons niet vaak).

Vervolgens nog een amuse om het smaakpalet even te resetten. En toen het hoofdgerecht. Prachtige bereidingen van lam. Daar wordt ik heel gelukkig van. Perfect gegaard, goed op smaak.

Kon het dessert nog wel imponeren? Ja dus. Een bord met bloemetjes, daaroverheen een glazen schaal met daarop het dessert. Ook hier weer top smaken.

Afgesloten met een mooi kopje koffie en overheerlijke friandises.

Tijdens het gehele diner werd tafelwater netjes bijgehouden. Mooie broodjes tijdens de gerechten met een goede olijfolie en zeezout. Service was op en top in orde.

Als je ziet wat je voor de prijs van het all-in menu krijgt, dan kan ik niet anders zeggen dat de prijs-kwaliteit-kwantiteitsverhouding dik in orde is.

Conclusie: Absolute aanrader om te gaan eten, zelfs als je ervoor moet omrijden.
Janneke S.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Bij de Ertepeller is het eten een ervaring, een. beleving, een gastronomisch hoogstandje!
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Uitstekende kwaliteit, gewaagde, originele combinaties. Een mooie ambiance.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Op naar een ster !
Cor B.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Werkelijk heerlijk gegeten met bijzondere smaak combinaties. We hadden een 5 gangen menu, daarbij kregen we 4 amuses tussendoor. Daarbij hadden we een (Bob) wijnarrangement, deze pasten goed bij het eten. Dit alles werd geserveerd en enthousiast toegelicht door vriendelijk personeel. Eén puntje (maar geldt voor veel restaurants) omdat ik 2 gasten had vind ik het niet prettig (zelfs ongemakkelijk) als zij ook de prijzen krijgen te zien, ik vind dat zij moeten kunnen kiezen zonder dat zij zich bezwaard voelen. Dus een kaart zonder prijzen, en dan een aparte kaart voor de gastheer met de prijzen.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2017
Alleen een voorgerecht en hoofdgerecht genomen. Zijn relatief kleine porties. Er werdt vooraf niet gevraagd of er nog groente/salade enz. geserveerd moest worden. Voor deze prijs zou dat best wel moeten.
Joke D.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2017
Zeer verrassend. Elk gerecht was een plaatje om te zien.
Smaken erg goed, zeer fantasierijk en gedurfd op elkaar afgestemd.
Plezier, precisie en heel veel aandacht voor het vak en de client worden zo duidelijk gemaakt.
Leon V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Gisteren heerlijk gegeten bij D'Ertepeller. Mooie locatie aan het water, zeer vriendelijk personeel en een mooie strakke inrichting. De gerechten waren zeer mooi opgemaakt en een perfect smaakmelange. Zeer creatief , met perfecte uitstraling. Absoluut een aanrader als je wat luxer wil gaan eten en verdiend zeker een ster. Glazen wijn mogen iets voller. Prijs/kwaliteit is goed. Je krijgt echt waar voor je geld. Waren weer 4 top uurtjes in mijn leven. Belangrijk dat ze heerlijke stoelen hebben, want als je 4 uur dineert moet je wel lekker zitten. Op alle details is gelet, tot in toiletten. Ga hier zeker vaker eten en binnenkort hun Bistro proberen.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Een restaurant met de potentie van een ster, maar dan moeten een aantal zaken beter. Bij de voorgerechten grotere porties, de wijnkeus bij het hoofdgerecht was onder de maat (een mooie sappige (Zuid-Afrikaanse wijn past m.i. veel beter bij het voortreffelijke lamsgerecht), waar de andere wijnen voortreffelijk en verrassend waren. Voor €8,- per glas mogen de glazen ook echt wel voller geschonken worden, € 5,- voor een waterarrangement (!?). De broodservice hield halverwege op, terwijl dat juist zo prettig kan zijn bij wisseling van gang om de smaak in de mond te neutraliseren. De kok is kennelijk erg verliefd op rode biet, maar die nasmaak in een dessert, is niet mijn keuze. Dan krijg ik weer trek in een speklapje. De wijze waarop werd ingespeeld op het feit dat mijn vrouw niet van vis en schaaldieren houdt, verdient alle lof en het uitzicht over het water is top!
Valerie V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Mooi Paasmenu, zalig gegeten, plezierige bediening. Sfeer erg rustgevend. Porties goed zodat je telkens uitkijkt naar de volgende heerlijke gang van het menu.
Margriet B.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Al eerder in de bistro gegeten. Maar gisterenavond het restaurant uitgeprobeerd en we hebben een perfecte avond uit gehad. Van begin tot eind genoten van alle feestjes die op tafel voor bij kwamen. De oester, zeewier kroepoek en de gepofte sjalot als amuse waren gedurfde smaak sensaties, maar verrukkelijk! Vervolgens zes gangen, waarvan voor ons gang vier , de coquille - truffel- chanterellen ravioli echt de Topper was! De bij behorende wijnen sloten perfect aan!!
Volledig in de watten gelegd deze avond! Wij komen terug!
N K.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Hoofdgerechten vonden wij matig. 2 kleine stukjes wat droge kalfswang; gerecht zag er wel mooi uit. Over de vis van mijn man zat een ( te) dikke truffellaag, proefde daardoor de vis niet meer.
Valentin S.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Wat een juweel voor de hele regio is dit. Schrijf niet vaak een recensie maar dit is een asolute aanrader. De gerechten zijn complex, maar perfect gebalanceerd, met verrassend combinaties en ook heel erg mooi gepresenteerd. De begeleidende wijnen schijnen ook erg goed te zijn (volgens mijn tafelgenoot, drink zelf niet). De locatie is fantastisch, tafeltje bij het raam, met uitzicht op zonsondergang over Dordrecht en de Merwede. Nadat het duister is ingetreden gaat de lantaarnpaal buiten aan en verlicht het de keien straat en de kade, waardoor je, met Dordrecht op de achtergrond, het idee hebt dat je ergens aan de Seine van een diner geniet. Het interieur is ook bijzonder smaakvol ingericht, met attentie voor detail, tot aan de tabletime jazz muziek die op precies het juiste volume op de achtergrond voor extra sfeer zorgt.
De bediening is zeer attent, vriendelijk en bereid om een praatje te maken over de passie voor het eten, waarvoor je tenslotte bij de Ertepeller aan het juiste adres bent. En wil je iets informeler, dan kun je waarschijnlijk uitstekend terecht bij het Bistro, welk enkel door een glazen wand gescheiden is van het restaurant, of zomers plaats nemen op het terras aan de Merwede.
PeerkeF .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Een volle bistro op zondagavond.
In verband met een voorafgaande wijnproeverij was er naast de kaart een speciaal menu voor Eur 30,-- wat de keuze dit keer erg makkelijk maakte.
Als 'amuse' wat blaadjes witlof met truffelmayonaise, en diverse soorten lekker knapperig brood.
De witte en rode wijnen uit de proeverij gingen prima bij tonijn en lam, bij het chocoladedessert een 5 jaar oude Madeira.
Ook de gerechtjes waren dik in orde, boterzachte tonijn, smaakvolle bereidingen van lam en veel smaken en strucuurtjes in het dessert. Helaas waren de frietjes wel erg hard gebakken, maar dat was het enige minpuntje.
Vriendelijke en vlotte bediening, volop aandacht van chef en gastheer zonder dat dit opdringerig werd.
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Wij zijn hier gisteren voor het eerst geweest maar dat zal niet de laatste keer zijn. Ontzettend lekker gegeten, echt prachtige gerechten en een schitterende opmaak. Wij hebben een 6 gangen diner genomen en bij elke gang was er een wow beleving. De bediening is ook top, vriendelijk en vakkundig. De chef kwam ook aan tafel en ook de andere mede eigenaar. Deze jonge mensen verdienen elke dag een vol huis !