De Ertepeller

Slobbengorsweg 149 3351 Papendrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Ertepeller

Hoogwaardige cuisine met uitzicht

Mark en Arjan omschrijven hun restaurant als vernieuwend, stijlvol en toegankelijk. Deze jonge mannen hebben al behoorlijk wat ervaring en prijzen op hun naam staan. Dit is een hoogwaardige cuisine waar heerlijkheden als coquille, Anjou duif en ganzenlever op de kaart staan. Een chique decor en uitzicht over de rivieren past daar uitstekend bij. En die naam? Inwoners van Papendrecht werden vroeger Ertepellers genoemd omdat ze handel dreven in doperwten.

Glas champagne

9,2

Jouw recensie over het restaurant De Ertepeller

Rob V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Lekker gegeten. Gerechten missen op kleine onderdelen nog wat verfijning en harmonie. Bediening is jong, professioneel en trots op hun werk. Inrichting zeer smaakvol. Tijdens ons bezoek (lunch vrijdag) waren we de enige gasten. Dat voelt wat vreemd aan.
Marie-Jose N.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Zeer bijzondere smaaksensaties, prachtig opgemaakte borden. Voortreffelijk wijnarrangement. Topavondje uit!
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
prachtig restaurant, mooie gerechten en prettige bediening.
Andre en Jose V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Uiterst tevreden over het eten en de zeer vriendelijke bediening.
Locatie : Uitstekend
Han K.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2018
Mooi ingericht, prachtige lampen en ook nog kunst erbij. Eten was uitstekend, bediening idem. Top locatie met top uitzicht.
Robert B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2018
Wat een fantastische culinaire ervaring! Bij een prachtig uitzicht mogen genieten van het heerlijke 8-gangen menu met een geweldig bijpassend wijnarrangement. De sympathieke gastheer en een vriendelijke, kundige sommelier zorgen voor een complete ervaring. Hier komen we gegarandeerd nog een keer terug.
Joop V.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2018
Kwaliteit en creativiteit zeer goed
Johan E.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Wat een geweldige prestatie van het hele team, niets dan lof voor de keuken en se rekening. Verrassend goede wijn/spijs combinaties en een mooie zaak.volgens mij zeker een Michelin ster waardig, grote klasse.
Onno O.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
In een prettige omgeving hier op Valentijnsdag heerlijk gegeten. De bediening was erg goed, professioneel maar ook hele vriendelijk en gastvrij.. het eten was super en de bij passende wijn heerlijk net goede uitleg. Kortom een aanrader!
Mati V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Ik vond goed
Johan M.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Gisteren geweest. Ik heb gereserveerd en een digitale bevestiging gekregen. Toch ontstond er nogal wat verwarring toen we ons meldden, omdat er kennelijk twee zaken met twee systemen achter een voordeur zijn. Nadat we onze plek gekregen hadden verliep het verder goed. We hebben alle 3 een 4 gangenmenu genomen. De 4 amuses vooraf waren qua smaak wat eentonig, een overheersende belegen kaassmaak. Niet vies, maar zou doorbroken moeten worden door een ander ingrediënt. De bereidingen van ganzenlever (de anderen hadden de langoustine), de inktvis-kabeljauw combi, de eend met saus en toebehoren waren alle prima. Het dessert origineel en smakelijk. De friandises bij de koffie waren nog niet helemaal goed: op één na niet heel veel smaak. Hiet zit nog wel een verbeterpuntje. Met het bier ging het een keer mis, ik kreeg de 2e keer geen barleywine maar een IPA. Geen punt van gemaakt. Het personeel was nogal stijfjes. Onervaren ? Uiteraard had men de ingredientendeclaratie uit het hoofd geleerd en werd die keurig afgedraaid. daar stond de verrassende vraag "Wat is grappa?" van een serveerster tegenover. Tenslotte: de locatie biedt een mooi uitzicht op water en lichtjes, maar het is verder wel een desolate uithoek.
John V.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Op aanbeveling bezocht tijdens lunchuur. Weliswaar geen kleine kaart dwz beperkt aanbod. Dat wil niet zeggen, dat datgene dat als lunch kon worden besteld van verrassende kwalitieit was. Radijs in Thaise soep was heel spannend en goed. Bediening zeer, ik herhaal, zeer betrokken en behulpzaam. Ambience was ruim voldoende en prettig.
Carmen V.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Fantastisch gegeten en wat hangt er een fijne sfeer. Het personeel doet er alles aan om je een fijne avond te bezorgen.
adri B.
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2017
Heerlijk gegeten. Goede bediening die erop gebrand is dat je niets ontbreekt. Mooie wijnen die uitstekend combineren met de spijzen.
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Uitstekende lunch. Heerljke gerechten. Mooie amuses en wijnen.
Benoit C.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
Mooi gelegen restaurant aan het water, prima prijs-kwaliteit en vriendelijke bediening.
Lijnie R.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Wat een prachtige locatie, en nog veel belangrijker wat een prachtig eten. Het was heerlijk en verrassend, mooie combinaties van smaken. Heerlijke avond gehad, die zeker voor herhaling vatbaar is!
Patricia D.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Een geweldige beleving om hier te eten. Echt een avond uit. Voortreffelijke gerechten met heerlijke wijnen.
Een aanwinst voor de Drechtsteden.
Magda V.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Heerlijk eten en heel vriendelijk personeel.Een aanrader!
Rob H.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Een topbeleving om hier te eten. Prachtig uitzicht, voortreffelijke gerechten met prachtige wijnen.

Mijn vrouw en ik zijn sinds de opening hier al een aantal keren komen eten. van ontvangst t/m vertrek wordt je helemaal in de watten gelegd. Half juli zijn we hier weer komen eten voor onze beider verjaardagen. We kozen voor het all-in ertepeller menu.

We begonnen met een drietal amuses die voor ons voorspelden dat dit een avond om niet te vergeten zou worden. Samen met het glaasje champagne zaten wij al heerlijk te genieten.

Vervolgens een aantal overheerlijke voorgerechten met hele mooi begeleidende wijnen. We vielen van de ene verbazing in de andere. Het was stil aan tafel tijdens het eten (en dat gebeurd bij ons niet vaak).

Vervolgens nog een amuse om het smaakpalet even te resetten. En toen het hoofdgerecht. Prachtige bereidingen van lam. Daar wordt ik heel gelukkig van. Perfect gegaard, goed op smaak.

Kon het dessert nog wel imponeren? Ja dus. Een bord met bloemetjes, daaroverheen een glazen schaal met daarop het dessert. Ook hier weer top smaken.

Afgesloten met een mooi kopje koffie en overheerlijke friandises.

Tijdens het gehele diner werd tafelwater netjes bijgehouden. Mooie broodjes tijdens de gerechten met een goede olijfolie en zeezout. Service was op en top in orde.

Als je ziet wat je voor de prijs van het all-in menu krijgt, dan kan ik niet anders zeggen dat de prijs-kwaliteit-kwantiteitsverhouding dik in orde is.

Conclusie: Absolute aanrader om te gaan eten, zelfs als je ervoor moet omrijden.