De Ertepeller

Slobbengorsweg 149 3351 Papendrecht Nederland Kaart

Over het restaurant De Ertepeller

Hoogwaardige cuisine met uitzicht

Mark en Arjan omschrijven hun restaurant als vernieuwend, stijlvol en toegankelijk. Deze jonge mannen hebben al behoorlijk wat ervaring en prijzen op hun naam staan. Dit is een hoogwaardige cuisine waar heerlijkheden als coquille, Anjou duif en ganzenlever op de kaart staan. Een chique decor en uitzicht over de rivieren past daar uitstekend bij. En die naam? Inwoners van Papendrecht werden vroeger Ertepellers genoemd omdat ze handel dreven in doperwten.

Glas champagne

9,2
9,3
Leon V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Gisteren heerlijk gegeten bij D'Ertepeller. Mooie locatie aan het water, zeer vriendelijk personeel en een mooie strakke inrichting. De gerechten waren zeer mooi opgemaakt en een perfect smaakmelange. Zeer creatief , met perfecte uitstraling. Absoluut een aanrader als je wat luxer wil gaan eten en verdiend zeker een ster. Glazen wijn mogen iets voller. Prijs/kwaliteit is goed. Je krijgt echt waar voor je geld. Waren weer 4 top uurtjes in mijn leven. Belangrijk dat ze heerlijke stoelen hebben, want als je 4 uur dineert moet je wel lekker zitten. Op alle details is gelet, tot in toiletten. Ga hier zeker vaker eten en binnenkort hun Bistro proberen.
PeerkeF .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Een restaurant met de potentie van een ster, maar dan moeten een aantal zaken beter. Bij de voorgerechten grotere porties, de wijnkeus bij het hoofdgerecht was onder de maat (een mooie sappige (Zuid-Afrikaanse wijn past m.i. veel beter bij het voortreffelijke lamsgerecht), waar de andere wijnen voortreffelijk en verrassend waren. Voor €8,- per glas mogen de glazen ook echt wel voller geschonken worden, € 5,- voor een waterarrangement (!?). De broodservice hield halverwege op, terwijl dat juist zo prettig kan zijn bij wisseling van gang om de smaak in de mond te neutraliseren. De kok is kennelijk erg verliefd op rode biet, maar die nasmaak in een dessert, is niet mijn keuze. Dan krijg ik weer trek in een speklapje. De wijze waarop werd ingespeeld op het feit dat mijn vrouw niet van vis en schaaldieren houdt, verdient alle lof en het uitzicht over het water is top!
Valerie V.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Mooi Paasmenu, zalig gegeten, plezierige bediening. Sfeer erg rustgevend. Porties goed zodat je telkens uitkijkt naar de volgende heerlijke gang van het menu.
Margriet B.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2017
Al eerder in de bistro gegeten. Maar gisterenavond het restaurant uitgeprobeerd en we hebben een perfecte avond uit gehad. Van begin tot eind genoten van alle feestjes die op tafel voor bij kwamen. De oester, zeewier kroepoek en de gepofte sjalot als amuse waren gedurfde smaak sensaties, maar verrukkelijk! Vervolgens zes gangen, waarvan voor ons gang vier , de coquille - truffel- chanterellen ravioli echt de Topper was! De bij behorende wijnen sloten perfect aan!!
Volledig in de watten gelegd deze avond! Wij komen terug!
N K.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Hoofdgerechten vonden wij matig. 2 kleine stukjes wat droge kalfswang; gerecht zag er wel mooi uit. Over de vis van mijn man zat een ( te) dikke truffellaag, proefde daardoor de vis niet meer.
Valentin S.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2017
Wat een juweel voor de hele regio is dit. Schrijf niet vaak een recensie maar dit is een asolute aanrader. De gerechten zijn complex, maar perfect gebalanceerd, met verrassend combinaties en ook heel erg mooi gepresenteerd. De begeleidende wijnen schijnen ook erg goed te zijn (volgens mijn tafelgenoot, drink zelf niet). De locatie is fantastisch, tafeltje bij het raam, met uitzicht op zonsondergang over Dordrecht en de Merwede. Nadat het duister is ingetreden gaat de lantaarnpaal buiten aan en verlicht het de keien straat en de kade, waardoor je, met Dordrecht op de achtergrond, het idee hebt dat je ergens aan de Seine van een diner geniet. Het interieur is ook bijzonder smaakvol ingericht, met attentie voor detail, tot aan de tabletime jazz muziek die op precies het juiste volume op de achtergrond voor extra sfeer zorgt.
De bediening is zeer attent, vriendelijk en bereid om een praatje te maken over de passie voor het eten, waarvoor je tenslotte bij de Ertepeller aan het juiste adres bent. En wil je iets informeler, dan kun je waarschijnlijk uitstekend terecht bij het Bistro, welk enkel door een glazen wand gescheiden is van het restaurant, of zomers plaats nemen op het terras aan de Merwede.
PeerkeF .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Henk M.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Wij zijn hier gisteren voor het eerst geweest maar dat zal niet de laatste keer zijn. Ontzettend lekker gegeten, echt prachtige gerechten en een schitterende opmaak. Wij hebben een 6 gangen diner genomen en bij elke gang was er een wow beleving. De bediening is ook top, vriendelijk en vakkundig. De chef kwam ook aan tafel en ook de andere mede eigenaar. Deze jonge mensen verdienen elke dag een vol huis !
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2017
Prachtig restaurant op een fraaie lokatie op een kruispunt van waterwegen en direct zicht op de 'skyline' van Dordrecht. De jonge, talentvolle chef maakt er een heel spannend avontuur van; verrassend, creatief, doldriest en zo nu en dan bijna tegen het randje. Maar bovenal: altijd lekker. Precies zoals we het graag zien. Ook de wijnkaart vertoont de nodige durf. Hier is iets zeer veelbelovends aan het ontstaan.
Edwin V.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2017
Geweldige ervaring; mooi interieur en een schitterend uitzicht over het drierivierenpunt en Dordrecht aan de overzijde. Maar ook op de tafel alles in orde. Heerlijke amuses, onder meer vers gebakken vis en een goede oester. Wij werder verrast met onder meer zalige huisgerookte paling (beste gerecht van de avond). Verder nog de langoustine's waarvan bij mij, als enige aan tafel, het darmkanaal niet verwijderd was. Het hert moest het klapstuk van de avond worden, maar dat is het ondanks de inspanningen van de brigade toch niet helemaal. Iets teveel zuur met de rode biet. De sucade wel erg goed gemaakt. Wijnen de hele avond super, goede bediening, niet te strak niet te losjes, gewoon zoals het hoort. Wachttijden tussen de gangen ook prima in orde. Hier neemt men de tijd voor je.
john R.
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2017
Gezellig restaurant, goede bediening en heeeeelijk gegeten. In alle rust kunnen genieten en praten zonder dat er haast werd gemaakt met vervolgende gerecht. Perfect!
Sandra B.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2017
Lekker gegeten alle gerechtjes veel aandacht aanbesteed heerlijke bijpassende wijnen personeel veel passie voor hun vak.hele leuke en lekkere avond gehad zaak ook met veel aandacht ingericht toiletten ook veel aandacht aanbesteed klinken vogeltjes erg leuk.
Kelly Z.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Heerlijk gegeten bij De Ertepeller. Goede bediening, gezellige sfeer. Een aanwinst voor Papendrecht! Een echte aanrader.
Micha H.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Als verwend pestventje ben ik niet snel meer onder de indruk van een gerecht. Maar dit is echt ????. Geroosterde Zeetong gereserveerd op macaroni en ganzenlever overladen met een schaafsel van herfst truffel????. Een ware smaak explosie en de perfecte balans tussen klassieke smaken en moderne kookkunst????????
Ramon W.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Fantastisch!
Emmeke B.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Heerlijk gegeten, verrassende combinaties, vriendelijke bediening. Top!
Het enige wat wij misten was iets meer kaars-of sfeerlicht/ bloemen o.i.d.
Denise J.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Geweldige locatie, geweldige ontvangst! Super lekker gegeten. De mooiste locatie van de regio.
De jonge eigenaren hebben een toprestaurant in de markt gezet.
Fred D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Een enorme aanwinst voor de Drechtsteden. De locatie is prachtig, de entourage erg aangenaam en het eten ronduit super. We hebben gegeten in de Bistro van d´Ertepeller en hebben genoten. Wat ons vooral bij blijft is de aandacht waarmee de gerechten zijn bereid en opgediend. De bediening vonden we aangenaam, al met al voor ons zeker voor herhaling vatbaar!
Peter_R_zonder_de_V .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
We hadden een tafel in het restaurant (er is namelijk ook een brasserie). Fantastische lokatie én ambiance. Het 5 gangen menu mét wijnarrangement was niet alleen heerlijk, maar ook nieuwe smaakcombi's geproefd! De steak tartaar was prima, maar iets uit balans in verhouding tot de rest van het menu. De wilde eend was heerlijk mals. Zo kom je hem niet vaak tegen. Het klapstuk van dit menu is toch wel de komkommer & aloë vera. Een werkelijk briljant toetje. Ja, idd toetje! Gaat dat proeven! Het restaurant is nog maar enkele maanden open, maar wat een niveau, nu al! Dit is zo'n restaurant waar liefhebbers een behoorlijke autorit voor willen maken. Ietsje meer balans in het menu én kleine details als valet parking, opvang van eventuele uitval in de bediening regelen en een ster ligt in het verschiet! Niet hierop wachten, want nu nog zeer betaalbaar in verhouding tot het gebodene! Tip: na bezoek toilet (ook een belevenis) een blik in de keuken gooien én de mooie wijnvoorraad checken.