De Engelenbak

Meer informatie over restaurant De Engelenbak

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
VanRooijen83 V.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Onlangs hier geluncht en het beviel erg goed. Een zeer gezellig en knus restaurant. We komen hier zeker nog eens terug voor het diner.
Mikeenute .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Afgelopen maandag in de Engelenbak gegeten. Heerlijk gegeten. Vooraf de fazant en tataar van rund erg goed heerlijk het ei bij de rund. Hoofd, bavette en de eendeborst geserveerd met passende wijnen zeer goed. Dessert, ganache taart heerlijk met de gezouten karamel. Ben hier zeker niet voor het laatst geweest.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Al meerdere malen gegeten en nog nooit teleurgesteld. Hier wordt gekookt door mensen met smaak en lef. Ik hou van dit concept en laat me graag iedere keer verrassen. Ongedwongen sfeer, goed eten, prima prijs-kwaliteit verhouding. Heerlijk restaurantje in de binnenstad van Leiden.
Rvanson .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
De locatie verraadt het niet, maar het eten is bijzonder fijn. Gerechten met lef en smaak. Meer dan prima. 1 Ding: laat de frieten lekker in de keuken, helemaal niet nodig en past echt niet bij het niveau van koken. De inrichting van het restaurant is erg simpel, past eigenlijk niet bij de kwaliteiten van het eten. Maar als je daar door heen prikt is de Engelenbak een absolute aanrader, een topper in Leiden.
Tim0000 .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Leuk restaurantje midden in de stad.
Het is gezellig van binnen en de sfeer is goed.
We hadden een prima lunch de club sandwich
Is een topper!
De bediening was correct en ook wel in voor een praatje
We komen snel terug

David Z.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2016
Wat een heerlijk eten, drie gangen met een vlees plateau van hollandse afkomst vooraf. Helemaal top, goede laagdrempelige service met kennis van de wijn en spijzen. Echt een aanrader, eenvoudige entourage maar het is ook een kleine zaak. Gewoon knus, gezellig dineren en de kwaliteit voert de boventoon!
Wij komen zeker terug!
Jasper B.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
Echt heel lekker eten. Simpele kaart en producten van hoge kwaliteit. Kleine knus restaurant. Het enige feedback wat ik hier zou willen plaatsen is: er mag wel wat muziek gespeeld worden oid. je zit namelijk dicht op de tafels en hebt het gevoel dat iedereen met je gesprek meeluisterd. voor de rest echt super goed!!
KarinLeontine .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Erg prettig toeven hier. Vriendelijke, attente en oplettende bediening en een verrassende kaart. Mooi opgemaakte borden en heerlijk eten. Hier weten ze hoe het hoort. Het interieur is niet mijn smaak en mag er wat mij betreft ook wel jong en gedurfd uit zien. Dat zou beter passen. Zéker voor herhaling vatbaar als ik Leiden weer 'ns bezoek. Echt een toppertje!
Frans D.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Heel plezierig gegeten, prettig en attente bediening. Kleine maar verrassende kaart, mooi opgemaakt en erg lekker. Veel minder bekende ingrediënten waardoor het verrassend eten is. Alles werd lekker bevonden, goed en smaakvol vlees en kip. Goedkoop wijnarrangement mogelijk. Betaalbaar bovendien. Voor herhaling vatbaar.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Gisteren weer eens gegeten bij De Engelenbak in Leiden. Het is daar altijd prettig vertoeven, mede door de leuke en kundige bediening. Het eten is ook heerlijk. Goede prijs-kwaliteit verhouding en altijd een vers watertje op tafel. De gerechten zien er altijd feestelijk verzorgd uit. Hier staan mensen met zeer veel passie en plezier te koken, dat zie en dat proef je. Aanrader dus.
Abaware .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Prima eetgelegenheid. (v) Filet van hert met gedroogde paddenstoelen, een dressing van mosterd, geraspte kastanje en zeste van sinaasappel. (h) Bavette van rund met geglaceerde oerwortel en gebrande boter. (n) Peer gestoofd in vlierbessensap, yoghurtsorbet en een sabayon van donker bier. Allemaal even lekker en verzorgd gepresenteerd. Gezellige ambiance, alle tafels bezet maar lang wachten was niet aan de orde. Price is right.
Droz V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
We hebben het theatermenu genomen.

Vooraf koos ik het vleesplateau. Lekker en ook verrassend in de zin dat het een leuke mix van echt verschillende soorten vleeswaren was, waaronder worst van de lokale Leidse slager Van der Zon. Het hoofdgerecht was voor mij een Engelenburger (Palmesteyn rund). Echt een heel mooie en grote hamburger. Het broodje was naar mijn smaak iets te zoet en klef, maar dat was dan ook echt het enige minpuntje bij deze top burger met echt alles erop en eraan.

De bediening was vriendelijk en attent. Ze zorgden ervoor dat we keurig op tijd voor het theater weer buiten stonden.
Hot5 .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Wat een aangename verrassing om in deze brasserie een menukaart aan te treffen die in het "hoge segement" niet had misstaan. Met vier 4 personen hebben we kunnen genieten van o.a. Filet van hert met gedroogde paddestoelen, dressing van mosterd, geraspte kanstanjes en zeste van sinasappel. In oven gerookte zalm met tappenade van bietjes en appel, sorbet van bramen en een creme van dille. Als hoofdgerecht heekfiliet met Zeeuwse mosselen met een saus van wortel, knolselderij en chips van boerenkool of varkenshammetje gestoofd in bockbier met een soubise van uitjes en gebakken schorseneren. Ter afsluiting hebben we nog kunnen genieten van een uitstekend kaasplateau. Bij de gerechten dronken we een uitstekende Grune Veltliener en een mooie Borera. Complimenten aan de keukenbrigade en attente en vriendelijke bediening van de Engelenbak. En dan nog de onwaarschijnlijke prijsstelling voor dit 3-gangen menu van 29 euro. Een absolute aanrader voor liefhebbers van smakelijk eten.
Karinblommaard .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Heerlijke avond gehad bij de Engelenbak. De gerechtjes smaakten allemaal zeer goed, de borden waren mooi opgemaakt en zeker in verhouding met de prijs prima in orde. De wijnkaart is zeker voor zo'n keuken inspiratieloos en getuigd van weinig kennis, jammer. Ook de sfeer in het restaurant kan nog verbeterd worden want voor 30 euro voor 3 gangen mag je ook op dit gebied wel iets meer verwachten. Desalniettemin zeker een aanrader!
Sander M.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2015
De Engelenbak is een top aanwinst voor Leiden. De bavette van rund is het lekkerste stukje vlees dat ik in tijden heb gegeten. De kwaliteit van het eten is uitmuntend. Je kunt merken dat de twee koks van het restaurant een passie hebben voor koken. Maar ook de bediening en service is erg fijn en het interieur is smaakvol, relaxed en verzorgd. De Engelenbak is een restaurant waar kwaliteit en aandacht voor de gast voorop staat voor een hele nette prijs. Ik zal hier snel met liefde terugkeren.
Andre V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
We begonnen met een bijzondere amuse. Niet meteen iets wat je op deze plek verwacht (toch meer een eetcafe) en daarom juist een extra leuke verrassing.
Daarna de Engelenburger gekozen. Grote burger die prima smaakte. Met frites en salade erbij een lekker snel dinertje.
We waren er op een rustige avond. Bediening was vriendelijk en snel. Decor is niet heel bijzonder, maar al met al een adresje waar we vast nog wel eens terug komen.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2015
Gisterenavond vlak voor een voorstelling in de Leidse Schouwburg spontaan bij de Engelenbak neergestreken. We hebben echt heerlijk gegeten. Alles was goed, van voorgerecht t/m de koffie.
De gerechten waren met zorg bereid en zagen er leuk uit. Alleen het hamburger-broodje had wat mij betreft wat 'ambachtelijker' mogen zijn. De bediening was spontaan, heel vriendelijk en alert. Wat ons betreft komen we hier vaker, ook als het geen 'theaterdiner' hoeft te zijn.
Lentebriesje .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2015
Wij hebben gisteravond gegeten voor het eerst gegeten in de Engelenbak. Het restaurant heeft andere eigenaren en een nieuwe kok. Wij hadden het menu van de chef voor 29 euro. Het was van amuse tot en met dessert van grote klasse! In geen tijden meer zo lekker gegeten en dat voor die prijs. De bediening was vriendelijk en alert. De ambiance mooi en gezellig. Wij gaan zeker terugkomen!
Manon B.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Ook al woon ik al jaren in Leiden, hier was ik op de een of andere manier nog nooit geweest.
Aanrader! Helemaal als je naar het theater gaat.
Smakelijke wintersoep met mosterd.
Als hoofdgerecht kalfswangen, deze smolten op de tong.
Goede service en lekkere en voldoende gerechten en dranken om uit te kiezen.
Komen zeker een keer terug.
S R.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2015
Alles, echt alles was lekker. supergastvrije ontvangst, leuke inrichting, gezellige sfeer, en hele attente en aardige ontspannen bediening. De kok van de engelenbak is een groot talent. Het was verukkelijk van amuse tot dessert!