De Engelbewaarder

Vrijdag en Zaterdag 10:00 - 03:00

• Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Zxcvbnm .
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
De Engelbewaarder is voor mij al tijden een favoriete plek vanwege de geweldige jazz-sessie op zondagmiddag. Vandaag voor het eerst er blijven eten en dat viel niet tegen. De bieren zijn prima. Het voorgerecht was makreel, was ik niet kapot van, maar slecht was het niet te noemen. Het kwam wat later omdat per ongeluk eerst iets anders was gebracht. Het hoofdgerecht, de wilde zwijn met o.a. linzen was echt heerlijk. De sfeer is gezellig.
Joris B.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Alles wat een eetcafé moet zijn, maar met uitzonderlijke keuken. Fijne plek, lieve mensen, heerlijk eten. Ondanks de ligging in het centrum, geen toeristentent. Veel mensen uit de buurt. Bijzondere bieren ook.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Een erg leuk eetcafé met een spontane en leuke bediening. Ook nog eens op een mooie plek als je bijvoorbeeld aansluitend naar de Kleine Komedie wil. De huiswijn is zeer redelijk en je krijgt lekker brood vooraf. De biefstuk uitstekend gebakken, zoals we gevraagd hadden, dus heerlijk, daarbij prima friet en een simpele salade. Een plek om terug te komen!
TomOtt .
  • Datum van je bezoek: 18 mei 2016
Zeer leuk eetcafé bij de Nieuwmarkt. Een ongedwongen sfeer, goede en adequate bediening en ook nog eens lekker eten. Biefstuk was iets wat rauw voor een medium, echter zeer fijn gegeten en zeker voor een doordeweekse dag een aanrader!
Mario V.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Wat een prima eetcafe is dit! Decor krijgt van mij een 10. Op het terras in de zon is dit een oase van rust in een heel druk stadsdeel. Hamburger was van grote klasse. Heerlijke galapenjos peper gecombineerd met zoetzure tomatensaus en mooi gebakken zelfgemaakte burger. Diverse topbieren op de tap verkrijgbaar. De jongens en meiden van de bediening zo vriendelijk en ontspannen maar wel zeer alert. We komen snel weer terug.
Marcod44 D.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Ontzettend lekker gezeten en gegeten! Als toerist in eigen stad een ontzettend toffe locatie omdat t net uit de (toeristen)loop is. Bediening vriendelijk, rustig en behulpzaam. Kleine foutjes worden met welgemeende excuses hersteld; dit tot tevredenheid van de klant (ik was getuige van een misverstand aan een andere tafel). De 'hete kip' erg lekker en bijna een maaltijd! Vooral de verse kruiden maakten het geheel top. Disgenoot die de 'hamburger' nam was ook daarover zeer tevreden. Geen prefabburgertje maar een gemeende burger van goed vlees. De begeleidende frietjes waren in vers frituurvet gebakken. Ook de biertjes (steenbrugge blond) en de espresso waren van goede kwaliteit. Aanrader dit!!!
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Al decennia lang gaan we uit eten in Amsterdam en hebben we nog nooit bij de Engelbewaarder gegeten. Maar goed in die omissie is nu ook voorzien. Eenvoudige maar zeer smaakvolle voorgerechten (worst en wortelsoep). Als hoofdgerechten hadden we hamburger (viel iets tegen) en everzwijn (uitstekend), Dit in combinatie met uitstekend bier en goede wijn. Omdat het een eetcafé is zit je zeer dicht op elkaar en is het geluidsniveau zeer hoog. Daar moet je van houden dan wel tegen kunnen.
Lieneke B.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Het is altijd verleidelijk om een van de heerlijke vega of vis gerechten te nemen maar nu eens voor de dagschotel gegaan.
Prima boerenkool met overheerlijke worst voor een heel klein prijsje.
Dick Dimitri K.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2015
eten was in een woord top. we hadden gebakken harder filet met vongole . mooie bieren en goeden wijnen. het was een beetje achterstallig onderhoud, maar dat had wel zijn charme. snelle en vlotte bedinging.
Berthe R.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2015
Gisteren hier voor het eerst kaasfondue gegeten. Was zeer goed, mooi brood erbij, salade. Wijn is hier goed en betaalbaar en mijn vriend nam een paar fijne tapbiertjes waar hij zeer tevreden over was.
Bediening is attent, vriendelijk, zorgzaam en ondanks de drukte best snel. Water wordt steeds aangevuld. Fijn!
De ambiance is studentikoos, artistiek, beetje rommelig maar wel gezellig. Het was er vrij druk maar achterin vindt blijkbaar iedereen zijn plek wel, soms aan een gedeelde tafel.
Het enige bezwaar kwam van onze tafelburen, die de geur van onze kaasfondue niet erg konden waarderen.
Top tent voor een zeer goede prijs. We`ll be back!
Astrid W.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2015
Met 12 vrienden hier gegeten:kaasfondue, biefstuk, gebakken dorade, dagschotel, hamburger. Kwam allemaal min of meer tegelijkertijd. Het hele gezelschap had lekker gegeten - en gedronken. De wijn was goed en vriendelijk geprijsd, de bediening - volgens mij deed het meisje het in haar eentje - was vlot en typisch Amsterdams lik op stuk. Het gezelschap kon dat wel waarderen. De toetjes waren lekker en we gingen met een voldaan gevoel en elk slechts 30 euro lichter naar huis.
Lieneke B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2015
Ik wil graag een lans breken voor deze fijn plek .
Afgelopen 2 maanden 3 x bij de Engelbewaarder gegeten en hoe!
Eerste keer een heerlijk bereide vis door Ruben, weet niet meer hoe en welke (maar was verrukkelijk, daarbij aangetekend dat ze die middag/avond uren zonder stroom hadden gezeten en toch de draad perfect op wisten te pikken vind ik vermeldenswaardig. De 2e keer een heel erg smakelijke linzen (dag) schotel met heerlijke worstjes.
Gisteren een overheerlijke vegetarische pastilla gegeten die ik wel perfect kan noemen. Hele mooie krokante lagen met een aangename afwisselend zachte en al dente groenten gevuld en een heerlijke salade. Tafelgenoten hadden eend dan wel beef curry met een originele topping en salade die er mooi uitzag, goed rook en bij iedereen goed in de smaak viel.
Daarbij is de bediening in dit gezellige zeer gemêleerde eet-cafe super, ze lopen regelmatig langs, water is altijd gratis in ruime kannen op tafel. De diverse wijnen zijn altijd goed, sympathiek geprijsd (ook halve flessen) en bierkeuze van de tap oneindig....
Twee van de drie keer overigens achterin gezeten wat vroeger nogal lawaaiig kon zijn maar nu met twee goed gevulde boekenkasten tegen de wand veel rustiger is geworden en het staat ook gezellig.
SmakelijkEtentje .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2014
Heerlijk gegeten, zowel de eendenborst als de hamburger zijn aanraders.
De serveerster kwam keurig een aantal keer vragen of alles naar wens was. Niet overdreven.
Een dergelijke locatie aan de gracht heeft van zichzelf veel sfeer. Wij zaten achterin op de verhoging. Het was behoorlijk druk, dan ontstaat er veel geluid in een kleine ruimte, waardoor het soms moeilijker is elkaar te verstaan.
Amster12 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2014
Een heerlijke relaxte kroeg aan de gracht, waar je ook prima kan lunchen en dineren. Als je een plekje aan het raam kan bemachtigen zit je fantastisch. Ook een fijn terras buiten aan de gracht. Enige nadeel is dat hier geen bediening is, je moet dus elke keer zelf naar binnen lopen, maar dat heb ik er wel voor over.
RoseAppleby .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
Ik wilde hier al lange tijd een keer eten omdat tijdens eerdere borrelbezoekjes de op de muur geschreven kaart me was opgevallen met gerechten die ik niet verwachte bij een bruine bier kroeg. Toen wij er een tafeltje opzochten op een zondagavond was er een bandje aan het spelen en was het niet meteen duidelijk of er uberhaupt wel eten te bestellen was. We zagen het wel bij een aantal mensen om ons heen, maar die leken bekenden van het personeel te zijn en de bediening negeerde ons tot we na ruim 20 minuten maar zelf aan de bar drankjes gingen bestellen en informeren en toen bleek dat de keuken open zou gaan na afloop van het bandje (rond 19:00).
Beetje valse start, maar ze waren verder wel vriendelijk. De kaart was vrij klein, maar alles wat erop stond sprak me aan. Mijn tafelgenoot had de entrecote met bearnaisesaus, een echte klassieker en naar behoren klaargemaakt. Een kwalitatief goed, groot stuk vlees en (wat in Nederland vaak nog lastig blijkt) hij was goed rood zoals besteld. De friet was Franse, persoonlijk houd ik meer van grote frieten, maar het was wel veel en goed gebakken. Ik had een vegetarisch gerecht, de citroenrisotto met Hollandse asperges en salade met groene asperges. Dit was een heel erg lekker en origineel gerecht. De risotto mocht van mij iets minder kazig omdat de citroensmaak nu iets wegviel, maar dat kan aan mijn persoonlijke smaak liggen. De frisse en knapperige groene aspergesalade combineerde erg goed met de zachte, romige smaak van de witte asperges en risotto. Ik had witte huiswijn, die niet bijzonder, maar prima te drinken was. Mijn tafelgenoot had de rode huiswijn, dat is echt geen aanrader, ze nam later een bruin biertje van de tap wat veel beter beviel. Ik kom hier zeker een keer terug, om nog meer van de lekkere gerechten die op de kaart stonden te proeven en de sfeer is zowieso altijd erg goed. Voor vega's is dit ook een aanrader omdat hier niet de standaard groente curry's/ratatouilles op de kaart staan, maar ze er echt werk van maken.
Mboersm .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2014
Vorige week heerlijk gegeten. Het eten was goed op smaak. Een onverwachtse traktatie in dit oude Amsterdamse cafe. Verukkelijk!
Jacqueline S.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2014
Gisteravond sinds heel lange tijd weer gegeten bij cafe De Engelbewaarder, en wat een fijne verrassing: het eten was veel beter dan je verwacht van een eetcafe! Ik at de arangi van rode biet, mooi opgemaakt en heel smakelijk! Complimenten voor de jonge kok Ruben Bunder.
Toon V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Prima service, uitstekend bereide maaltijden en prettig "losse" bediening. We waren hier op zaterdagavond met vijf personen binnengevallen (zonder reservering). Spontaan werden twee tafeltjes aan elkaar geschoven, zodra ze beschikbaar waren gekomen. We kozen voor enkel een hoofdgerecht. De eendenborst, entrecote en "nage van rode bietjes plus nog wat groentes" waren allen prima klaargemaakt en smaakten erg lekker. De choco-salami die alsnog als dessert werd gekozen viel ook in de smaak.
De prijs/kwaliteit verhouding is een dikke 10 waard!
Michiel .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2013
De Engelbewaarder is een gezellig eetcafé nabij de Nieuwmarkt. Het ziet er knus uit. We moesten bijna een half uur wachten op onze tafel. Niet zo netjes, maar we kregen wat drankjes van het huis. Het eten is okee, maar niet bijzonder. Maar goed, je zit dan ook in een eetcafé en niet in een 'Michelin-restaurant'. Alhoewel je dat niet zeker weet als je alleen op de kaart zou afgaan. Je moet ècht verstand hebben van eten (ingrediënten) en al je talen perfect spreken. Want wij kwamen er niet uit. De dame die ons bediende overigens ook niet. Bediening in het algemeen was onoplettend, niet echt vriendelijk en behulpzaam en had dus ook niet veel verstand van dat wat er op de kaart stond. Overigens één kaart voor vier personen die op de tafel gekwakt werd, wat enigszins irritant was. Ik had de entrecote en mijn tafelgenoten het kippetje en de eend. Best lekker, maar zeker niet bijzonder, zoals al eerder gezegd. De drankjes van het huis bleken overigens toch nog op de rekening te staan. Geen ramp, wel slordig. De Engelbewaarder vind ik een leuke tent om te borrelen, te kletsen, wat hapjes te nuttigen en te hangen, maar als restaurant sla ik 'm in het vervolg maar over.
Angelina K.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2013
Het eten is best goed maar wij waren met een hele grote groep (40 man) en dat is voor hier teveel. Eten niet warm uit de keuken en dat is jammer. Voor dessert maakt dat niet uit, en voorgerechten koud of soep is dat ook nog te doen maar hoofdgerecht is zonde.
Het is een gezellig cafe waar je kan eten, er zaten leuke dingen tussen en met paar man kan je er goed eten voor leuke prijs.