De Engel

Markt 26 3961 BC Wijk bij Duurstede Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Engel

Willem V.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Enigszins bij toeval bij de Engel terecht gekomen. 16.30 uur is enigszins moeilijk tijdstip. Echter geen probleem : "u kunt kiezen de lunch of dinerkaart". Wij konden beiden inzien. Wij kozen van de lunchkaart de maaltijdsalade "Royaal". Deze was niet alleen royaal maar ook kwalitatief uitstekend. Lekkere salade en rauwkost met een stukje gebakken vis, gamba', gerookte zalm een Serrano achtige ham, kalfsvlees en Utrechtse kaas. Behoorlijk wat brood met knoflook boter en goede olijf olie. Prettige service aangenaam terras. Kortom een uiterst prettige ervaring.
Marcel F.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
Prima kip saté gegeten. Royaal bord met 2 spiezen, kom met noodles en oosterse groenten, frites en salade. € 16,75 voor dit gerecht is goed in verhouding.
Jelle W.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Wij hebben hier geluncht op Hemelvaartsdag en waren daar zeer over te spreken. Mijn vrouw had een mix van streekgerechten en ik een heerlijke salade met diverse vissoorten. Allebei erg lekker en heel goed verzorgd. Mooi opgemaakt en smaakvol. Complimenten voor de keuken en de bediening op deze zonnige en dus drukke dag.
Lisavdh .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Vorige week weer heerlijk gegeten bij dit gezellige restaurant. De bediening was vriendelijk. Hield de drankjes goed in de gaten (lege glazen tijdig bijvullen). Het eten was goed. We zaten op het terras: mooiste en gezelligste plek van wijk bij Duurstede!! Zeker een plek om naar
Terug te komen!
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
gemengde gevoelens.
Pracht lokatie, nette en vlotte bediening, mooi verzorgde kaart, alles mooi opgediend. Er was overduidelijk veel ervaring opgedaan in het opnoemen van de wijnen, mag wel wat langzamer :-) Biervoorraad ook niets mis mee.
Vegetarische loempia is top! Zeewolf gewoon goed, sate vonden we geen van drieen geweldig, voorzichtig gezegd. Desserts waren dik in orde.
Ik kom er niet zo goed uit: het komt op mij over als een mengvorm van sjiek en eetcafe, maar is het geen van beiden. De prachtige kaart en t wijnaanbod zou ik eerder passend vinden bij een omgeving met gesteven tafelkleedjes. Het meubilair is meer richting eetcafe. Ik begreep dat de kaart kort geleden was veranderd, misschien is er nog een beetje gewenning of aanpassing nodig. Aan de personele inzet zal het niet liggen, die was prima, maar het was ook niet druk, dat wil wel helpen. Als ik terug zou komen zou dat meer voor t bier en de lokatie zijn dan voor t eten.
Eatgoodfood .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Prima plek om te eten. Wij hebben daar met 2 personen geluncht. Erg aardige bediening. Ondanks de drukte (het zat binnen een buiten hartstikke vol) werden we netjes op tijd geholpen. Wij namen een hamburger en garnalen kroketten. De hamburger was prima. De garnalen kroket echt heel lekker! Je kreeg er frietjes bij in een keramiek friet bakje, leuk! De wijnkaart was ook erg goed. Kortom: zeker voor herhaling vatbaar. Klein minpunt: het toilet was niet erg schoon. Het was erg druk, maar dan moet er wat vaker gecondoleerd worden.
Gert-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Even tussen de middag een lunch gebruiken in onze oude woonplaats. Koopzondag en andere cultuurevenementen maakten dat in de De Engel erg ( en te) druk was. Het restaurant was in twee delen gespitst voor zeg maar bistro eters/passanten en de luxere eters die gereserveerd hadden. Het eten was prima, geen hoogvliegers en de wijn was ook goed. De drukte maakte het dat het personeel alle zeilen moest bijzetten en zij en de keuken deden dat ook. Maar het maakte ook dat je niet even ontspannen en rustig kon eten. Desalnietemin komen we nog een keer terug.
Marliesvaillant .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Al jaren komen wij bij de Engel.
"Het gezicht" van de mooie markt in Wijk bij Duurstede.
Deze keer ook weer eens gegeten - Ik koos voor de Runderribeye met puree van peterseliewortel, gremolata en pompoen €21,50
Maar helaas.....wat een tegenvaller. Het kleine platte stukje vlees was niet weg te krijgen.
Het had van mij duurder mogen zijn maar dan wel graag een goede kwaliteit
De bedienende aardige jongeman zou het doorgeven. Verder geen commentaar.
Helaas verdween het gevoel ergens goed te gast zijn en mijn reactie is........wel gezellig maar mijn volgend bezoek daar is alleen voor een lekker biertje. Wel uit een flesje omdat mijn kameraad, die een speciaal biertje van de tap bestelde wel erg veel schuim in plaats van bier ontving voor € 5,50

Afs. Peter en Jan uit Amerongen en Meerkerk.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2015
Eerst glaasje witte huiswijn (Rueda) op het terras. De gereserveerde tafel voor ons zevenen bleek bij (na in de) ingang van de toiletten, niet een ideale plek voor een tafel in een restaurant, jammer.
Zowel de salades-als-hoofdgerecht, als de rib-eye (waarbij een mooi glas Rioja) smaakten best goed. En de toetjes scoorden hoog, met name het taartje van witte chocolade met spekkoek en kaneelijs. En een fantastisch kaasplateautje, kaas van de kaasboer om de hoek. Prima op rijpheid, mooi van smaak. Jammer van de er bij geserveerde noten-kruidenkoek, die was zo overheersend, duwde de mooie smaak van de kazen helemaal weg. Soms is meer minder.
JFVT .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Onze 2e tussenstop tijdens een Happen & Trappen fietstocht was bij dit restaurant. Het terras, gelegen in een gezellige winkelstraat, was door het lekkere weer goed bezet. Als onderdeel van ons arrangement konden we hier kiezen uit een aantal verschillende soepen. Deze verschenen samen met de bestelde drankjes al snel op tafel, begeleid door lekker brood met kruidenboter en olijfolie. Vooral de spinaziesoep (met stukjes groene asperge) is wat ons betreft een aanrader. Het personeel is vriendelijk en gaat zeer efficiënt te werk.
Wega .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2015
met een groep van 18 mensen daar op zondag 19 juli koffie gedrongen en later op de dag geborreld en gegeten. Alles prima verzorgd en van uitstekende kwaliteit.
SharonIens .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
TOP! Lekker gegeten, vriendelijk en spontaan personeel.
Heerst een erg goede sfeer.

Zeker een aanrader om een keer naar toe te gaan!
Gewoongezellig .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Aardige zaak voor een broodje en een kop koffie. Mooi terras in de zomer. Veel soorten bier op tap. Bediening mag er wat meer plezier in hebben maar is wel correct.
Thatch22 .
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Met vrienden hier gegeten, nadat we zelf hier al een keer waren gegeten, en dat was goed. Nu weer heerlijk gegeten, goede service.
Erik T.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2014
Ondanks de stortbuien zaten we (vrijwel) droog op het terras van De Engel, midden in het centrum van Wijk bij Duurstede. We aten een tomatensoep, een bruschetta met gedroogde ham, en een lunch uit de streek. De porties waren ruim. Het eten was prima, misschien niet super subtiel of verrassend, we vonden het lekker. Hartstikke leuk dat De Engel smakelijke streekproducten promoot.
De mensen van de bediening waren actief, vriendelijke en vrij alert.
Peter T.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2014
Als wij in Wijk bij Duurstede een hapje willen eten, dan is restaurant De Engel op de Markt één van onze favorieten. Het ligt op een mooie plek, midden in het centrum aan de markt. Grote platanen zorgen voor schaduw en sfeer op het terras, en dat terras nodigt uit om er te gaan zitten en te genieten van het uitzicht. Bovendien eten we er lekker.
Zo ook nu, met drie personen, op een zonnige dinsdagavond. Er was voor ons een plaatsje op het terras vrij, en we werden vrijwel meteen voorzien van een drankje. Verse jus voor mij, dat vers geperst wordt. Dan de hoofdgerechten. Ik had een ruime keus uit lekkere maaltijdsalades, die in grote of kleine portie konden worden besteld. Het werd de salade met forel, gemarineerde gamba's en gegrilde vis, een goed gevulde salade, royaal gevuld met verse vis. Heel smakelijk toebereid en opgediend in een diep bord. En het werd de varkenshaas met pesto, spinazie, geroosterde kerstomaat en geitenkaassaus, ook royaal van hoeveelheid, met een zeer mals stukje varkenshaas, mooi rosé van binnen en o zo verse spinazie eronder gedrapeerd. De kleine man genoot weer van zijn kipnuggets met patat, die deze keer knapperig, goudgeel van kleur en vooral goed van smaak waren. Erbij dronken wij een glas Chardonnay, die wijn was zeer goed te verdragen. Als sluitstuk nog een dessert van de kaart, ook hier viel voldoende te kiezen. We waren het unaniem met elkaar eens dat het de chocoladebrownie met vanillesaus en tiramisu-ijs moest worden. Het tiramisu-ijs lust onze kleine man niet, dus kan dat vervangen worden door vanille-ijs? Ja hoor, dat was geen probleem. En zo genoten wij van een machtige, lauwwarme en verrukkelijk smakende brownie. Een goeie combi, met de vanillesaus en tiramisu-ijs erbij! Klaar met eten sloegen we de koffie af.
We werden vriendelijk bediend, wel steeds weer door een ander gezicht, de een wat alerter dan de ander. Ook de eigenaar droeg zijn steentje bij. Beetje plichtmatig misschien, maar beter routineus dan helemaal niet.
We betaalden voor dranken, hoofd- en nagerecht voor drie personen 74 euro, zeer betaalbaar en het gebodene waard.
Alrik B.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
Lunch met 4 bij de engel op het terras midden in het mooie centrum van Wijk bij Duurstede. Een populaire plek, want het terras zat vol, gelukkig kwam er binnen een paar minuten een plekje vrij.
Een prima lunchkaart voorzien van diverse lunchgerechten en een ruime keus uit broodjes. Ook de zeer uitgebreide bierkaart is zeker bij mooi weer op het terras een compliment waard.

We kozen alle 4 voor een broodje met een drankje.
De bediening is correct en gaat goed om met dieetwensen. De broodjes waren prima, goed belegd en gepresenteerd.
Van mijn tafelgenoten hoorde ik tevreden geluiden, ik was zelf iets kritischer, ik had het rozemarijnbrood met vitello tonnato. De vitello tonnato was prima, het brood echter wat aan de droge kant.

Voor mijn gevoel net niet helemaal geslaagd of vers. Met daarbij de kanttekening dat ik zelf regelmatig brood bak, dus wellicht wat te kritisch ben.
Han E.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
We waren met vier. Klassiek aspergemenu met de chardonnay huiswijn. Asperges waren van zeer matige kwaliteit, iets te kort gekookt en lauwkoud. Geen succes. De bediening niet onvriendelijk, maar plichtmatig. De witte huiswijn (Chardonnay) hebben we wel eens beter gedronken. Wij gaan voortaan ergens anders heen voor de asperges.o
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2014
Fijne plek in dit prachtige historische stadje. Prima lunch. Overdadig Hollands. Niet verfijnd wel dik in orde. Bediening is zeer gastvrij en uiterst professioneel. Er was gereserveerd voor een gezelschap met rolstoeler en aan alles was reeds gedacht. Een unicum. De omeletten waren lekker en de caspaccio goed. Een echte aanrader!
Vegavisje .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2014
Fijn restaurant op een mooie plek in een mooi stadje. Overdadige lunch voor een groep met streekproducten, had van mij wel wat minder in hoeveelheid en wat meer in verfijning gemogen, maar absoluut smakelijk. Vriendelijke bediening, maar volstrekt niet flexibel. Deden heel moeilijk toen er toch 2 mensen extra aanschoven, terwijl we keurig inschikten. Deden moeilijk over het aantal vegetariërs en dat de kok dat precies had moeten weten, terwijl er vooral brood en kaas werd geserveerd. Je zou toch denken dat ze wat meer waardering en gastvrijheid zouden uitstralen voor een groep goede klanten. jammer, want dat bepaalt toch een beetje de sfeer.