De Engel

Burgemeester Wallerweg 2 3991 DM Houten Nederland Kaart

Over het restaurant De Engel

Hemelse creaties

Restaurant - Zalen “De Engel” is gevestigd in het gezellige “Oude Dorp” van Houten, in een sfeervol monumentaal pand uit 1802. Met een knusse bar, á la carte restaurant en diverse zalen (15-400 personen) heeft “De Engel” alle faciliteiten in huis voor een heerlijk diner, ongedwongen samenzijn, zakelijk evenement of spetterend feest.
De enthousiaste keukenbrigade staat voor u klaar om u te verwennen met verrassende creaties. Of u nu kiest voor de proeverij, à la carte dineren of een intiem diner, alles smaakt even hemels.

Meer informatie over restaurant De Engel

Maandag t/m Zaterdag vanaf 11:00
- Lunch vanaf 11:30
- Diner vanaf 16:00
Zondag vanaf 15:00
- Diner vanaf 16:00

• Af te huren , Airconditioning , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Caspar V.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Caroline Cavakosch L.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Sfeervol ingericht restaurant waar je heerlijk kunt eten en waar je nog ouderwets vriendelijk wordt ontvangen en geholpen.
Frits S.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2017
Dit restaurant bezocht met een Momento dinerbon. De aanbieding betrof een 3-gangen diner. Hiervoor was keuze uit een aantal voorgerechten en halve hoofdgerechten. Omdat wij niet zo in waren voor een dessert gekozen voor 2 halve hoofdgerechten en dat viel bepaald niet tegen. Sashimi van tonijn vooraf en hoofd eendenborst resp. Ravioli en Surf en turf. De presentatie is wel origineel en alles goed van smaak uiteraard wel in verhouding tot de prijs en ambiance. Lekkere open wijn, een karaf water en alles goed verzorgd. Gecombineerd met een nette en enthousiaste bediening voor ons een aanrader.
nwp V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Zowel de als medium bestelde tournedos als de eendenborst van mijn tafelgenoot werd niet voldoende warm geserveerd. Een euvel waar overigens meer Nederlandse restaurants onder gebukt gaan. Zelfs rosé gebakken vlees kan van binnen heet zijn, als het maar op de juiste wijze bereid wordt. Wie ooit in Frankrijk heeft gegeten, weet dat het kan. De saus bij de tournedos en de bijgerechten friet en salade waren redelijk, maar niet meer dan dat. Het dessert warme apfelstrudel werd lauw-koud geserveerd, moet minimaal lauw-warm zijn. Het was zeer rustig in het restaurant deze zondagavond. Aan de inrichting ligt het niet, bediening is vriendelijk. Geef de keuken een extra touch en het loopt weer vol. Voor de gerekende prijzen mag dit verwacht worden.
Guido B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2017
Prima plek om lekker te eten. Vooral de bediening was zeer vriendelijk. We werden netjes, snel en goed bediend. Ook de ontvangst was goed. Juist omdat er wat mis was gegaan met de reservering. We hebben lekker gegeten, waarbij vooral de hertenbiefstuk met rode portsaus heerlijk was! Kortom; een fijne avond uit eten.
kees M.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2016
Wij waren op een rustige avond, enkele tafeltjes bezet. Gekozen voor de proeverij, dus elk 3 gerechten naar keuze. Alles prima bereid, verse ingrediënten, smaken gewoon goed zonder echte sensatie. De rode biet risotto is een aanrader!. De bediening is erg vriendelijk, met charme en humor. Aanrader als het niet te ingewikkeld moet zijn. Weet niet wat de ambiance is als het restaurant helemaal vol zit..
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Ook nu weer top gegeten met de keuze van een mooie kaart, super bediening die goed alles in de gaten hield maar niet opdringerig waren. Volgende weer.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Heerlijk gegeten! Zeker een aanrader. Prijs en kwaliteit is goed. Sfeer is gezellig. Wij komen zeker terug. Ben benieuwd naar de nieuwe menu kaart.
Anita K.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Dineren in De Engel was voor mij al even geleden. En ik was blij verrast over de kwaliteit van het eten en de zeer servicegerichte instelling van het personeel. Ook de entourage heeft een enorme update gehad. alles bij elkaar voor mij een goede reden nog eensgezind terug te gaan.
Onno R.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Mijn man vond de uitsmijter heerlijk,ik vond bij het broodje gezond iets te veel ham,maar heerlijk brood,
tondebondt .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Lekker geluncht maar het was jammer dat we nogal wat last hadden van een rumoerig gezelschap wat waarschijnlijk een van de zalen van het restaurant had gehuurd voor een werkbespreking en ook zat te lunchen. Door de betrekkelijk kleine eetzaal kon je daar niet aan ontkomen ook niet door een andere tafel te kiezen.
Marleenjansen J.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Sfeervolle omgeving en erg lekker gegeten., attente bediening en gezellig gezelschap. Wat wil je nog meer op een zondagavond.
Remco W.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Inrichting erg kitsch. Kwaliteit en hoeveelheid van de gerechten aan de lage kant ten opzichte van de prijs. Bediening correct.
Remco W.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
De inrichting is erg kitsch. De prijs ligt aan de hoge kant voor de kwaliteit en hoeveelheid van de gerechten. Bediening is correct.
Josje L.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
We hadden gedacht om heerlijk mosselen te gaan eten maar die waren niet op voorraad het is de bedoeling dat je dat 2 dagen van tevoren aan geeft, jammer dat dit niet op de website vermeld wordt,we waren even teleurgesteld.
verder is het toch een prima avond geworden met een ander gerecht.
Arjan M.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Met collega's geluncht in de Engel. Lunchkaart is niet heel uitgebreid, maar de gerechten zijn prima. Bediening was ok niet opdringerig ondanks het feit dat het restaurant verder leeg was. Hierdoor kinderen wij rustig eten en hadden we alle ruimte om met elkaar te spreken.
riaoostrom .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Ik had een zalmsalade die heerlijk was,goed gevuld en vers.
De bediening was was meer dan voldoende,en de ambiance was ook gezellig.
Kortom,het aanbevelen meer dan waard.
rr.eman .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Eten : Lunch met vier personen. Twee keer salade met gerookte zalm kon niet geserveerd worden omdat er geen gerookte zalm was met potentiele leverancier AH letterlijk om de hoek ?? De Caesarsalade viel erg tegen door het volledig ontbreken van de juist caesar- specifieke smaakaccenten en door de veel te grote hompen/stukken sla. Een kommetje met knoflooksaus voor de smaak slaat nergens op. De twee Engel- uitsmijters waren smakelijk, doch veel te veel/overladen met spekjes en kreeg een van ons bruin in plaats van gevraagd witbrood . Twee daarbij bestelde rundvleeskroketten waren matig van smaak en weinig vlees daarin (prijs-kwaliteit verhouding laag!!)

Service Vriendelijke, goede en professionele bediening

Decor (buitenterras) : Goed, uitnodigende, comfortabele zitbanken met dito tafeltjes en stoelen
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Zoals vanouds weer goed gegeten en gedronken, het menu de Proeverij is een mooie combinatie en voldoet perfect aan de behoefte, het geheel was wel prijzig voor 4 personen.
GeertA .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Gezellig restaurant, wij konden heerlijk buiten zitten. Hadden een carpaccio die zeer goed was en hoofdgerecht was het geheim van de Engel. Lekkere vlees en visgerechten. Vooral de biefstuk was subliem. Afgesloten met een heerlijk dessert. Een absolute aanrader!