De Engel

Burgemeester Wallerweg 2 3991 DM Houten Nederland Kaart

Over restaurant De Engel

Hemelse creaties

Restaurant - Zalen “De Engel” is gevestigd in het gezellige “Oude Dorp” van Houten, in een sfeervol monumentaal pand uit 1802. Met een knusse bar, á la carte restaurant en diverse zalen (15-400 personen) heeft “De Engel” alle faciliteiten in huis voor een heerlijk diner, ongedwongen samenzijn, zakelijk evenement of spetterend feest.
De enthousiaste keukenbrigade staat voor u klaar om u te verwennen met verrassende creaties. Of u nu kiest voor de proeverij, à la carte dineren of een intiem diner, alles smaakt even hemels.

Meer informatie over restaurant De Engel

- Diner vanaf 16:00

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2016
Ook nu weer top gegeten met de keuze van een mooie kaart, super bediening die goed alles in de gaten hield maar niet opdringerig waren. Volgende weer.
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Heerlijk gegeten! Zeker een aanrader. Prijs en kwaliteit is goed. Sfeer is gezellig. Wij komen zeker terug. Ben benieuwd naar de nieuwe menu kaart.
Anita K.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Dineren in De Engel was voor mij al even geleden. En ik was blij verrast over de kwaliteit van het eten en de zeer servicegerichte instelling van het personeel. Ook de entourage heeft een enorme update gehad. alles bij elkaar voor mij een goede reden nog eensgezind terug te gaan.
Onno R.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2016
Mijn man vond de uitsmijter heerlijk,ik vond bij het broodje gezond iets te veel ham,maar heerlijk brood,
Tondebondt .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Lekker geluncht maar het was jammer dat we nogal wat last hadden van een rumoerig gezelschap wat waarschijnlijk een van de zalen van het restaurant had gehuurd voor een werkbespreking en ook zat te lunchen. Door de betrekkelijk kleine eetzaal kon je daar niet aan ontkomen ook niet door een andere tafel te kiezen.
Marleenjansen J.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Sfeervolle omgeving en erg lekker gegeten., attente bediening en gezellig gezelschap. Wat wil je nog meer op een zondagavond.
Remco W.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Inrichting erg kitsch. Kwaliteit en hoeveelheid van de gerechten aan de lage kant ten opzichte van de prijs. Bediening correct.
Remco W.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
De inrichting is erg kitsch. De prijs ligt aan de hoge kant voor de kwaliteit en hoeveelheid van de gerechten. Bediening is correct.
Josje L.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
We hadden gedacht om heerlijk mosselen te gaan eten maar die waren niet op voorraad het is de bedoeling dat je dat 2 dagen van tevoren aan geeft, jammer dat dit niet op de website vermeld wordt,we waren even teleurgesteld.
verder is het toch een prima avond geworden met een ander gerecht.
Arjan M.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Met collega's geluncht in de Engel. Lunchkaart is niet heel uitgebreid, maar de gerechten zijn prima. Bediening was ok niet opdringerig ondanks het feit dat het restaurant verder leeg was. Hierdoor kinderen wij rustig eten en hadden we alle ruimte om met elkaar te spreken.
Riaoostrom .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Ik had een zalmsalade die heerlijk was,goed gevuld en vers.
De bediening was was meer dan voldoende,en de ambiance was ook gezellig.
Kortom,het aanbevelen meer dan waard.
Rr.eman .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Eten : Lunch met vier personen. Twee keer salade met gerookte zalm kon niet geserveerd worden omdat er geen gerookte zalm was met potentiele leverancier AH letterlijk om de hoek ?? De Caesarsalade viel erg tegen door het volledig ontbreken van de juist caesar- specifieke smaakaccenten en door de veel te grote hompen/stukken sla. Een kommetje met knoflooksaus voor de smaak slaat nergens op. De twee Engel- uitsmijters waren smakelijk, doch veel te veel/overladen met spekjes en kreeg een van ons bruin in plaats van gevraagd witbrood . Twee daarbij bestelde rundvleeskroketten waren matig van smaak en weinig vlees daarin (prijs-kwaliteit verhouding laag!!)

Service Vriendelijke, goede en professionele bediening

Decor (buitenterras) : Goed, uitnodigende, comfortabele zitbanken met dito tafeltjes en stoelen
Hans K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Zoals vanouds weer goed gegeten en gedronken, het menu de Proeverij is een mooie combinatie en voldoet perfect aan de behoefte, het geheel was wel prijzig voor 4 personen.
GeertA .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Gezellig restaurant, wij konden heerlijk buiten zitten. Hadden een carpaccio die zeer goed was en hoofdgerecht was het geheim van de Engel. Lekkere vlees en visgerechten. Vooral de biefstuk was subliem. Afgesloten met een heerlijk dessert. Een absolute aanrader!
Michael1975 .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Locatie zag er sfeervol uit en de bediening was vriendelijk. Het eten was goed en smaakvol. De porties zijn groot genoeg.
Izabellap1 P.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Leuk gezeten op het terras. De bediening was heel goed, servicegericht, snel en behulpzaam. Het eten was ok, niet top maar gewoon goed. Lekker brood vooraf, goede huiswijn. Makkelijk parkeren voor fietsen en autos. Een leuke middag. Bedankt!
Houtense01 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Wij hadden een lunchbon van moment to gift box. Daar werd op een vervelende manier opgereageerd dat we een voucher hadden moet uitprinten. Maar daar is op de site van de bon niks over te lezen. Vervolgens krijgen we de lunchkaart met de mededeling dat we een broodje en een soepje mogen uitkiezen en dat dat ook bekend moest zijn... echter op de site staat dat het wordt samengesteld door de chef. Vervolgens krijgen we eerst de broodjes ipv de soep. Waarop geen excuses wordt gemaakt. Dan moeten we lang wachten op de drankjes die ze waren vergeten. Vervolgens geen zin meer in de soep na de maaltijd. Bij het afrekenen kon er nog geen drankje van de rekening worden gehaald. Was voor ons de eerste maar ook meteen de laatste keer daar eten.
Redevries1 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
De bediening was goed en de ambiance was prima. Helaas was het eten niet erg smakelijk. De keuze was ook nogal beperkt. Taaie, gortdroge maiskip met twee smakeloze gepofte paarse aardappelpartjes en wat kleffe spinazie. En ook van de saaie carpaccio vooraf (kaassnippers en teveel krulsla en te weinig dressing) werd ik al niet blij. Al met al onvoldoende voor de toch pittige prijs. Twee personen, voor-,hoofd- en nagerecht en vier drankjes voor 70 euro.
Gerverheul .
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2016
In het restaurant heerste een prettige sfeer.
De bediening was professioneel. Goede kennis van de gerechten en de juiste aandacht.
De kwaliteit en portionering van het eten was goed.
Van-riet .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
De service is echt top, heel vriendelijk, behulpzaam
Een heel gezellig restaurant en het eten is goed
Zeker een aanrader, prijs kwaliteit