De Egelantier

Dolderseweg 146 3734 BL Den Dolder Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Egelantier

Silvia Z.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
De Egelantier is een gezellig eetcafé. Op het overdekte terras is het leuk zitten en de warmtelampen zijn fijn. Wij hebben als voorgerecht zalm en carpachio gegeten. Beide heerlijk. Als hoofdgerecht asperges en een salade met geietenkaas. Ook deze vielen bij ons erg in de smaak. Een beetje veel saus soms (Tip : De saus los in een bakje). De bediening was vriendelijk maar maakte geen praatje en ook geen contact. Wij zouden hier terug komen!
Corarensen .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Hier eerst geborreld, daarna gegeten. Borrelhappen en eten precies zoals je het in een eetcafe mag verwachten: eenvoudig, maar lekker. Ik at de visschotel (rog, een heerlijke, stevige vis). De saté en de tournedos van de anderen waren ook heel smakelijk, zo hoorde ik. Bediening was uiterst vriendelijk.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Op aanraden van vrienden hier speciaal naar toe gegaan voor de Saté. En ik moet zeggen inderdaad de beste Saté die je bij een eetcafe kan vinden. Ze hebben een zeer uitgebreide kaart en aangename prijzen. We komen zeker terug als we in de buurt zijn.
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Gezellig eetcafe met "bruin café" uitstraling. Vriendelijke bediening en een gezellige ongedwongen sfeer. Tijdens de lunch zat het behoorlijk vol waarbij het opviel dat er blijkbaar nogal wat vaste gasten langskomen. Een uitstekende salade met rosbief en gorgonzola stak echt uit boven het gemiddelde en de uitsmijter rosbief was een uitdaging qua omvang maar uitstekend belegd en goed klaargemaakt. Prima koffie als afsluiting maakte de lunch af!
Tessaaaaaa .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Gezellige plek waar we zo af en toe gaan lunchen, zo ook gisteren. De kaart was enigszins aangepast, waardoor mijn tafelgenoot wat langer moest zoeken naar iets van zijn gading, maar hetgeen hij koos was net als mijn gerecht naar verwachting lekker. Wat opvalt aan de lunches van de Egelantier is dat er zorg gedragen wordt voor het uiterlijk. ook is het het enige restaurant waar ik mijn salade opeet, dit is namelijk altijd een heerlijk gerechtje op zich. Leuk restaurant.
L. V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Is het een kroeg? Grand Café? Restaurant? Nee meer van alles wat. No nonsens en ontspannen eten. Van erwtensoep tot tournedos. Eenvoudig maar eerlijk eten en dito beleving en bediening. Ideaal voor een doordeweekse dag en om relaxed een lekkere hap te halen met vrienden. Fijn dat er nog zulke plaatsen bestaan. Bedankt en tot snel...........
MSDT .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Op maandagavond even snel wat eten.

Dat kon prima bij De Egelantier. 2 keer dagschotel, 1x vlees en 1x vis. De vis was prima qua garing en smaak. De hoeveelheid was ook meer dan voldoende. Voor de hertenbiefstuk gold hetzelfde.

De bediening was vlot en vriendelijk. Het interieur is gedateerd maar zeker netjes. Kwestie van smaak, beetje bruine kroeg.

Een prima plek om na een drukke dag even te eten. Gaan we dan ook zeker vaker doen.
Gea D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Het was mooi weer, dus heerlijk buiten gegeten bij café Egelantier in den Dolder. Gekozen voor de saté van de haas (16 euro), vergezeld van frietjes en een biertje. All-time favour bij een eetcafé, zo ook hier. Mooie stukken varkenshaas, goed gegrild met een heerlijke satésaus. Frietjes hadden iets bruiner gemogen, maar al met al prima adresje om te onthouden. Ligt naast het spoor, dus buiten kan een beetje rumoerig zijn.

Alex P.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Deze hoge score heeft de Egelantier te danken aan het feit dat ze meer zijn dan een eetcafe.
Een prima kaart, mooi opgemaakte borden en lekkere gerechten. Een ongedwongen sfeer in een eetcafe waar je lekker op je gemak zit.
Larciano .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2014
Gisteravond hebben we hier voor het eerst gegeten. Vorig jaar waren we hier voor het eerst om wat te drinken en wat te "snacken" en dat was al goed bevallen. We hadden vooraf gereserveerd en dat is geel overbodige luxe want zelfs op een woensdagavond zit het vol. Een goed teken.
Vooraf wat olijven en verrukkelijk stokbrood met smeersels. De geitenkaas met pancetta voor mijn vrouw en de bospaddenstoelensoep voor mij waren verrukkelijk. Als hoofdgerecht had onze dochter vis van de dag (catch of the day) kabeljauw met hollandaisesaus die gelukkig in een schaaltje werd geserveerd ipv dat de vis er in drijft. Wij hadden de veel geroemde sate van de haas. Inderdaad heel lekker mals (nog iets rood van binnen) met patat en salade. Niet teveel patat, precies genoeg en lekker mayonaise. Alleen de groente bij de vis werd wat minder gewaardeerd (iets te lang gekookt) Toe een ijsje, thee en espresso. Espresso in nederland vind ik meestal verschrikkelijk maar hier is ie goed te doen (ook niet super). De bediening is vriendelijk en snel en dat laatste komt goed van pas want ze moeten met z'n tweeen een volle zaak bemannen. Voor het decor een 9 maar dat komt omdat het donkerbruine past bij de omgeving en de mensen die er komen. Het oude chic van Den Dolder en omstreken.Feitelijk is het volstrekt uit de tijd maar hier komen ze er mee weg. En dat er elke 5 minuten een trein langs komt razen? Ik ben een treinengek
Erm1 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Een lekker gezellig eettentje. Wij komen hier regelmatig en eten dan vaak saté. Dit met lekkere knapperige frieten en salade. De bediening is vriendelijk en ook jonge kinderen zijn van harte welkom (er is overigens geen speelgoed/ speelplek, wel een kinderstoel).
JanPloegmakers .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2014
Er kan altijd wel eens wat fout gaan, maar dit ? Ik kwam er graag en regelmatig eten, het was altijd prima en dat liet ik dan ook blijken middels een welgemeend compliment en de daarbij behorende fooi. Totdat ik de tournedos met garnalen bestelde, ik had er zin in.
Toen ik een stuk vak de biefstuk sneed om er twee happen van te nemen, was dat stuk doorbaken en gort droog. Kan gebeuren nietwaar ? De bediening was het er mee eens en nam het mee, na ongeveer 1 minuut werd de patat en de salade meegenomen met de mededeling dat de kok er het ook mee eens was, niet goed dus. Maar dat het glas rose wat ik besteld had van het huis was. Prima.
Na 5 minuten kwam er iemand naar me toe om me meerdere keren te vertellen "dat ze er met z'n allen goed van hadden gegeten en dat er helemaal niets mis was met de biefstuk" en dat ik voortaan de biefstuk maar anders moest aansnijden om te zien of het goed was !!
Niemand hoeft mij te vertellen hoe ik moet eten, toch?
En als klant zit je er al helemaal niet op te wachten door bedienend personeel de les gelezen te worden!
Na een tijdje kreeg ik een nieuwe tournedos, maar de lol was er wel een beetje af. Echter ik begon te eten in afwachting van de patat en de salade die maar niet wilde komen.
Nadat ik de biefstuk op had ben ik direct gaan afrekenen en vroeg of ik voor "straf" de patat en de salade niet meer had gekregen, waarop ik als antwoord kreeg, "je hebt het glas rose toch van ons gehad".
Jammer het was altijd goed en er kan best eens wat fout gaan, maar ik ga er niet meer heen, ik wil als klant absoluut niet zo behandeld worden, en geef mijn geld dan maar ergens anders uit.
Wilm6 .
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2014
Na een lange fietstocht neergestreken bij De Egelantier. Het was lekker weer, dus het terras zat al gezellig vol. Even wennen aan de vele treinen en bijbehorend geklingel van de overgang, maar verder een prima plek. De asperges waren voortreffelijk - zoals asperges moeten zijn. De sate was een beetje taai, maar verder ook erg lekker. De bediening was niet heel snel, mogelijk had dit te maken met de hoeveelheid gasten.
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2013
Handige plek om af te spreken, vlak naast het station en met voldoende gratis parkeerplaatsen voor de deur. Echt ouderwets eetcafé, waar wij bij voorkeur saté nemen, met kroepoek, atjar, sla, dikke frieten en een biertje. Kopje koffie toe, met lekkere chocolaadjes erbij. Vriendelijke, attente bediening die regelmatig komen vragen of alles naar wens is.
Jacobs74 V.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2013
Het is een gezellig plaatselijk eetcafé maar absoluut niet culinair. Wil je een 'simpele' hap en makkelijk eten dan is dit een prima plek om naar toe te gaan. De sfeer is goed zowel binnen als buiten de bediening is vriendelijke alleen het eten kan gewoon net iets beter.
Elizabeth72 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Gisteravond weer bij de Egelantier gegeten, ons favoriete eetcafé, het werd tijd om eens een recensie te plaatsen, want niets dan lof. Het eten is altijd heerlijk, al blijft de saté favoriet en met recht nergens anders zo lekker gegeten, ook prima wijn en heel prettige informele bediening, eerlijk en erg service gericht. Zonder te vragen krijg je bijvoorbeeld glazen water bij de wijn om maar wat te noemen. Prijs/kwaliteit is uitstekend, voor iedereen aan te raden, tenzij je meer van exotische gerechten houdt of van vele soorten wijn, maar dan is een eetcafé niet het juiste adres lijkt mij. We hebben gisteravond buiten gezeten, prima terras, maar ook binnen is het altijd goed toeven.
Jaco K.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2013
Echt een eetcafé oude stijl. Naast de standaard eetcafé gerechten zoals de biefstuk en sate, wordt ook geëxperimenteerd. Zo had mijn partner een geitenkaas salade met een bieten carpaccio. Creatief bedacht maar in de uitvoering iets minder. Zo zat er zoveel pesto op de carpaccio dat er biet meer geproefd kon worden.
Qua wijnen was het meer café dan eetcafé. 2 soorten wit, 2 soorten rood en een rosé. Het was fris dus kozen we beiden voor rood. Beide soorten waren het echt niet. Zuur, smakeloos en waarschijnlijk heel goedkoop.
Terug naar het eten. We hadden beiden de varkenshaas saté. Die was echt van goede kwaliteit. Qua bereiding op het randje. Een varkenshaas mag niet doorbakken zijn maar deze zat tegen rauw van binnen aan...
Voor prijs/kwaliteitsverhouding kan je hier uitstekend eten. Maar als je een wijnliefhebber bent, moet je echt iets anders drinken.
Kobo .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2013
Het decor oogt als een echt ouderwets cafe, erg sfeervol.
Toen ik daar 'savonds ging werken en dineren leek het qua niveau wel een restaurant.
De bediening was informeel en zeer attent. Vaak moet je de aandacht trekken, maar hier houden ze je drankjes zelf in de gaten.
Het koofdgerecht buiten de kaart was zeeduivel omwikkeld met spek , voortreffelijk gegaard en ook de afronding met een cognac was perfect.
De prijzen zijn laag en eigenlijk op cafe niveau.
Zeker voor herhaling vatbaar.

Fred
Feillu .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2013
Zit lekker dicht bij het station, echt een eetcafe. Als je binnenkomt heb je zo'n typische cafelucht hangen. Heerlijke omelet ham, kaas met beetje salade erbij gegeten voor de lunch. Bediening is alert, en het was lekker druk. Aanrader als je even lekker en eenvoudig wilt eten.