De Egelantier

Meer informatie over restaurant De Egelantier

Jouw recensie over het restaurant De Egelantier

D. R.
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2018
Heel vriendelijk ontvangen. Fijn tafeltje in een hoek, vervolgens snel bediend. De Caesar salad die als voorgerecht op de kaart stond werd zonder probleem een heerlijk, goed gevuld hoofdgerecht. Mee genietend van het bakje zalige frites die bij de goed smakende saté van mijn tafelgenote geserveerd werd, had ik zo een uitstekende maaltijd. Ook geen enkel probleem vormde de wens van mijn tafelgenote de koffie op het terras geserveerd te krijgen om zo te kunnen genieten van haar sigaretjes. Kortom, heerlijk gegeten, erg aardige mensen die er werken en mede daardoor een ontspannen avond gehad. Kom graag terug!
Bas J.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Op 2e pinksterdag hier gegeten. Ongevraagd populair gedrag van de ober. Beloofde ingrediënten werden niet geserveerd. Bij een opmerking daarover volgde geen excuus, laat staan een compensatie. Gratis kopje koffie was slim geweest.Dat is klantenbinding. Patat was 2 keer in het vet geweest. Slordig
Kevin D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Ik en gisteren wezen eten in de Egelantier. De prijzen voor een eetcafe liggen best hoog. Voor 2 broodjes (warm) met wat kruidenboter (niet smeerbaar maar hard) en tapenade die droog was en wat aiolie die van kleur niet vers in het schaaltje leek te zijn gedaan betaal je 4e. Vervolgens bestelde ik de spies van kippendij. 17.50. Klinkt heerlijk maar toen ik de eerste hap nam had ik gelijk spijt. De kippendij was gewoon gefrituurt. Voor mij is dit niet meer dan een ordinaire snackbarhap. Voor 17.50 kan je in een restaurant een heerlijk ander hoofdgerecht krijgen. De rode bietjes die erbij waren geserveerd waren wel goed op smaak gebracht. De bediening was niet echt vriendelijk maar ook niet onaangenaam. De ruimte was groot. Je kon ook buiten zitten. Dat is een pluspunt. Maar hier ga ik nooit meer heen. Een dikke afrader als je naar de kwaliteit van het eten kijkt. Eens maar nooit weer.
M E.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2017
Vrouwelijke personeel beneden de maat, gek aangekeken worden als je extra wilt pinnen... Roken (de barvrouw) terwijl je iets wilt bestellen. Het is geen wonder waarom niemand echt iets geeft om deze tent ondanks het gezellige interieur. Vervang het vrouwelijke personeel. CYA
Silvia Z.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
De Egelantier is een gezellig eetcafé. Op het overdekte terras is het leuk zitten en de warmtelampen zijn fijn. Wij hebben als voorgerecht zalm en carpachio gegeten. Beide heerlijk. Als hoofdgerecht asperges en een salade met geietenkaas. Ook deze vielen bij ons erg in de smaak. Een beetje veel saus soms (Tip : De saus los in een bakje). De bediening was vriendelijk maar maakte geen praatje en ook geen contact. Wij zouden hier terug komen!
Corarensen .
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2016
Hier eerst geborreld, daarna gegeten. Borrelhappen en eten precies zoals je het in een eetcafe mag verwachten: eenvoudig, maar lekker. Ik at de visschotel (rog, een heerlijke, stevige vis). De saté en de tournedos van de anderen waren ook heel smakelijk, zo hoorde ik. Bediening was uiterst vriendelijk.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Op aanraden van vrienden hier speciaal naar toe gegaan voor de Saté. En ik moet zeggen inderdaad de beste Saté die je bij een eetcafe kan vinden. Ze hebben een zeer uitgebreide kaart en aangename prijzen. We komen zeker terug als we in de buurt zijn.
Barbara V.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2016
Gezellig eetcafe met "bruin café" uitstraling. Vriendelijke bediening en een gezellige ongedwongen sfeer. Tijdens de lunch zat het behoorlijk vol waarbij het opviel dat er blijkbaar nogal wat vaste gasten langskomen. Een uitstekende salade met rosbief en gorgonzola stak echt uit boven het gemiddelde en de uitsmijter rosbief was een uitdaging qua omvang maar uitstekend belegd en goed klaargemaakt. Prima koffie als afsluiting maakte de lunch af!
L. V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Is het een kroeg? Grand Café? Restaurant? Nee meer van alles wat. No nonsens en ontspannen eten. Van erwtensoep tot tournedos. Eenvoudig maar eerlijk eten en dito beleving en bediening. Ideaal voor een doordeweekse dag en om relaxed een lekkere hap te halen met vrienden. Fijn dat er nog zulke plaatsen bestaan. Bedankt en tot snel...........
Gea D.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
Het was mooi weer, dus heerlijk buiten gegeten bij café Egelantier in den Dolder. Gekozen voor de saté van de haas (16 euro), vergezeld van frietjes en een biertje. All-time favour bij een eetcafé, zo ook hier. Mooie stukken varkenshaas, goed gegrild met een heerlijke satésaus. Frietjes hadden iets bruiner gemogen, maar al met al prima adresje om te onthouden. Ligt naast het spoor, dus buiten kan een beetje rumoerig zijn.

Alex P.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Deze hoge score heeft de Egelantier te danken aan het feit dat ze meer zijn dan een eetcafe.
Een prima kaart, mooi opgemaakte borden en lekkere gerechten. Een ongedwongen sfeer in een eetcafe waar je lekker op je gemak zit.
erm1 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Een lekker gezellig eettentje. Wij komen hier regelmatig en eten dan vaak saté. Dit met lekkere knapperige frieten en salade. De bediening is vriendelijk en ook jonge kinderen zijn van harte welkom (er is overigens geen speelgoed/ speelplek, wel een kinderstoel).
Wilma O.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2014
Na een lange fietstocht neergestreken bij De Egelantier. Het was lekker weer, dus het terras zat al gezellig vol. Even wennen aan de vele treinen en bijbehorend geklingel van de overgang, maar verder een prima plek. De asperges waren voortreffelijk - zoals asperges moeten zijn. De sate was een beetje taai, maar verder ook erg lekker. De bediening was niet heel snel, mogelijk had dit te maken met de hoeveelheid gasten.
Annelies K.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2013
Handige plek om af te spreken, vlak naast het station en met voldoende gratis parkeerplaatsen voor de deur. Echt ouderwets eetcafé, waar wij bij voorkeur saté nemen, met kroepoek, atjar, sla, dikke frieten en een biertje. Kopje koffie toe, met lekkere chocolaadjes erbij. Vriendelijke, attente bediening die regelmatig komen vragen of alles naar wens is.
elizabeth72 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Gisteravond weer bij de Egelantier gegeten, ons favoriete eetcafé, het werd tijd om eens een recensie te plaatsen, want niets dan lof. Het eten is altijd heerlijk, al blijft de saté favoriet en met recht nergens anders zo lekker gegeten, ook prima wijn en heel prettige informele bediening, eerlijk en erg service gericht. Zonder te vragen krijg je bijvoorbeeld glazen water bij de wijn om maar wat te noemen. Prijs/kwaliteit is uitstekend, voor iedereen aan te raden, tenzij je meer van exotische gerechten houdt of van vele soorten wijn, maar dan is een eetcafé niet het juiste adres lijkt mij. We hebben gisteravond buiten gezeten, prima terras, maar ook binnen is het altijd goed toeven.
Jaco K.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2013
Echt een eetcafé oude stijl. Naast de standaard eetcafé gerechten zoals de biefstuk en sate, wordt ook geëxperimenteerd. Zo had mijn partner een geitenkaas salade met een bieten carpaccio. Creatief bedacht maar in de uitvoering iets minder. Zo zat er zoveel pesto op de carpaccio dat er biet meer geproefd kon worden.
Qua wijnen was het meer café dan eetcafé. 2 soorten wit, 2 soorten rood en een rosé. Het was fris dus kozen we beiden voor rood. Beide soorten waren het echt niet. Zuur, smakeloos en waarschijnlijk heel goedkoop.
Terug naar het eten. We hadden beiden de varkenshaas saté. Die was echt van goede kwaliteit. Qua bereiding op het randje. Een varkenshaas mag niet doorbakken zijn maar deze zat tegen rauw van binnen aan...
Voor prijs/kwaliteitsverhouding kan je hier uitstekend eten. Maar als je een wijnliefhebber bent, moet je echt iets anders drinken.