De Eetkamer

Wagenaarstraat 13 4331 CX Middelburg Nederland Kaart

Over het restaurant De Eetkamer

Romantisch en idyllisch

Het restaurant voor een romantische avond. De sfeer is onvergetelijk. Artistiek opgemaakte Zeeuws-Franse gerechten en een warme ambiance te midden van de idyllische middeleeuwse straatjes van het oude Middelburg.

Restaurant de Eetkamer is de plek om indruk te maken op je dinergenoot.

Meer informatie over restaurant De Eetkamer

• : Gratis parkeren in de buurt & Valet parking

Dinsdag t/m Zaterdag
zondag gesloten

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
Ellen G.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Een heerlijke avond..
We hebben genoten.
Prachtig opgemaakte borden met heerlijke gerechten. Fijne uitleg aan de tafel. De tafels zijn prachtig gedekt.
Je voelt je echt welkom.
Een ideaal restaurant voor een romantische avond.
Wij komen hier zeker terug.
Marilyn V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Wij hebben heerlijk gegeten. Alles smaakte super vers en verfijnd. De kok heeft echt passie voor zijn vak en de bediening zeer professioneel en vriendelijk. Wij hebben een geweldige avond gehad.
Désiré G.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
We kozen het 5-gangendiner: een aanrader. Superlekker eten! Zeer vriendelijke en correcte bediening! Rustig en prachtig kader! Het was genieten, genieten, genieten, waarvoor heel veel dank!
Ineke T.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Een pareltje in Middelburg!
Zeer vriendelijk, leuke setting, uitstekende kok.
Het menu met aangepaste wijnen is een aanrader.
Kirsten F.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
Zeer kundige en vriendelijke bediening, heerlijke wijnen, gerechten die perfect op smaak zijn gebracht, fijne entourage en een prettige sfeer. Echt een aanrader!
André T.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2017
Hier staat iemand die kan koken! Mooie borden, geen getrut. Bediening was terughoudend en perfect. Mooie wijnkaart. Prijs aan de hoge kant maar goed in verhouding met de kwaliteit.
Wilbert M.
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2016
(H)Eerlijk eten.
Elisabeth V.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Lekkere maaltijd. Een beetje te veel liflafjes op het bord, het mag eenvoudiger (voor mij moet een aardappel geen champignonvorm hebben).
Proever2805 S.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
De eetkamer is een restaurant waar je goed kan eten en het heeft ook een goede reputatie. Zonder reservering zijn we binnen gelopen en er was gelukkig nog een tafeltje. Twee amuses vooraf en als voorgerecht hebben we het kwartet van garnalen genomen. Lekkere afzonderlijke hapjes van garnaal, maar niet echt een gerecht waar binding zit tussen de verschillende hapjes van garnaal. Het hoofdgerecht, rund met kalfszwezerik is een mooi gerecht en een echte aanrader. Als nagerecht een kaasplankje en een 'petit grand dessert'. Beiden vielen in de smaak. De kwaliteit van het eten is goed, maar toch vinden we de rekening aan de hoge kant.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Genoten van 3 gangen menu met smaakvol opgemaakte borden. Dessert was super. Wijnkaart wat beperkt, wel aardige wijnen tegen zeer beschaafde prijzen. Een iets uitgebreidere wijnkeuze met wat meer raffinement zou de zaak goed doen. De cava vooraf was tamelijk doorsnee. Espresso achteraf prima
Kortom: op het eten niets aan te merken; wijnkaart kan beter
Over het interieur: Gezellig alleen jammer van het systeemplafond in zo'n leuk monumentaal pandje. Dat doet een beetje afbreuk.
We komen zeker nog een keer.
De_hAEs .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2015
Na een lange tijd weer eens gegeten bij de Eetkamer. En hoe! Super service, heerlijk eten en een aangename ambiance.
Het 6 gangen menu met bijpassende wijnen was fantastisch! Met de amuses meegerekend eet je een menu waar men over nadenkt. Internationale smaken met rijke Zeeuwse ingredienten. Hand gepelde garnaaltjes worden afgewisseld met tonijn en soja, tarbot en Zeeuwse peen, Krokante zwezerik, staartstuk en Walcherse aardappels, kaas en een erg tof dessert. Acht kleine items op een spannend bord geserveerd!
Ook de wijnen die door de erg attente en betrokken gastvrouw, en heer geschonken worden laten het vakmanschap van dit restaurant zien.
westveer .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
klassieke Franse keuken met een vleugje moderniteit.Prima keuken.Attente bediening.
Wij hadden een vijfgangenmenu van 65 Euro,niet goedkoop,maar wel waar voor je geld.
Mooie wijnkaart,maar redelijk aan de prijs.
De duif uit de Anjou was bijzonder smakelijk.
Een verademing,dat je herkenbare ingrediënten op je bord ziet en proeft i.p.v al die veel te talrijke en kleine niet te definiëren ingredienten bij sommige sterrenrestaurants.
Misschien wel een schilderij,maar voor normale smaakpapillen niet te onderscheiden smaken.
Wij komen zeker terug
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Met 4 personen a la carte gegeten en gedronken, aangename ambiance in het hart van Middelburg. Attente en ontspannen gastvrouw en gastheer en prima gerechten, voorafgegaan door fijne amuses. Het Garnalenkwartet en de Tonijn/Kingcrab zijn aanraders evenals de Beef Wellington en de Tarbot. Klassieke kookkunst, gevarieerde smaken en keurig verzorgd. Huiswijn rood (Spaans) en wit (Zuid Afrikaans) evenals de Sancerre waren heerlijk!
Het Grand Dessert is ook echt grand dus alleen als je nog echt plaats hebt... de koffie/snoeperij is een goed alternatief. Kortom; een aanrader.
Albert H.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2012
Heerlijk gegeten maar prijs kwaliteit vonden wij onvoldoende. Teveel pretenties van het restaurant die we helaas niet waargemaakt zagen.
Weissman .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2012
Hoge beoordeling, maar terecht. Vriendelijke attente ontvangst door zowel gastheer als gastvrouw (hadden onthouden waarom we wat later konden zijn). Driegangenmenu gekozen en probleemloos alternatief geboden voor hoofdgerecht. Na de lekkere amuses heerlijk voorgerecht met zalm en capriccio van kreeft en langouste: een plaatje. Het Ibericovarken met verrassende sinaasappelmousse smolt op de tong en ook hier mooi geserveerd. Het dessert, een souffle van vruchten en kwark en een sabayon was een heerlijke afsluiting (hoewel de koffie met diverse zoetigheden de echte finish was). Ontspannen sfeer, sfeervolle zaak en een mooie prijs voor een prima menu.
lagolosa .
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
Misschien gek om te schrijven over wat langer geleden, maar we hadden een zeldzame avond te pakken. Wat het zeldzaam maakte? Heel veel kleine dingen:

Warme ontvangst, gastvrouw heeft een antenne voor een prettig gesprek en had een fijne tip voor een non-alcoholisch aperitief (want in verwachting): Crodino met vers geperst sinaasappelsap. Wat attent was dat!

Spartelverse vis geproefd, kundig bereid en voorzien van de perfecte wijn.

Een ruime, wat lagere tafel met stoelen op de juiste hoogte (zo vaak wordt daar niet over nagedacht, terwijl het zo veel doet).

Je helemaal gefeteerd voelen op een extreem rustige avond (er was nog slechts een andere tafel bevolkt).

Aan alles is aandacht besteed. En ook al was het interieur misschien niet onze smaak, het had wel toegevoegde waarde voor het gevoel echt uit eten te zijn.

Geen spijt dat we binnenstapten in een vrijwel lege Eetkamer. Deze mensen verstaan hun vak.