De Eetkamer

Meer informatie over restaurant De Eetkamer

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Bourgondiër B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Leuk en gezellig restaurant. Heerlijk gegeten met bijpassende wijnen op advies van de gastvrouw. Het was er druk (vol restaurant) maar alles was van begin tot eind super. Vriendelijk personeel, mooie inrichting en natuurlijk lekkere gerechten. Wij komen zeker terug.
Frits N.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Met vriendin (beiden vegetarisch) op (drukke) zaterdagavond gaan eten bij de eetkamer. Teleurgesteld over de avond. De tuin is een aanrader om te zitten, maar vanwege de koude naar binnen gegaan waar het ontzettend warm, druk, en hectisch was.
We zaten tegen de kassa aan, waar de serveersters binnen onze gehoorafstand met elkaar deelde dat het een chaotische avond was.
Zo hebben wij het ook ervaren. Verkeerde voorgerecht gekregen, niet goed geinformeerd over het voor- en hoofdgerecht (als gevolg beide pasta), hoofdgerecht was niet op smaak, slechte ervaring met (wat leek op) de hoofdserveerster.
De amuse en de (verschillende) voorgerechten waren voortreffelijk!
Wick21 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Samen met een vriendin hier vanavond gegeten. Vanwege het lekkere weer hebben we in de binnentuin gezeten. We kregen een amuse van het huis. Vriendelijke benadering van het personeel. Eten is zeer goed van kwaliteit en geserveerd op warme borden. Mooie opmaak van het gerecht. Een bezoek aan De Eetkamer is zeker aan te bevelen. Ik kom er zeker nog eens terug.
Romy D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Heel uitgebreide lunch gehad met vrienden.
Aangenaam restaurant met open keuken. De inrichting is prima.
De service is meer dan goed, ik eet glutenvrij en dat was geen probleem, helaas geen frites die glutenvrij zijn want in dezelfde frituur als snacks, ook geen glutenvrij brood.
Men werkt met veel plezier mee aan een verrassing die mijn man en vrienden voor mij hadden. Dat zal niet elk restaurant zo doen.
Het eten en de wijn zijn meer dan goed, karaf gewoon kraanwater is geen probleem.
Geweldige tuin met tafels en stoelen om bij lekker weer te zitten en te eten.
De prijzen zijn goed in verhouding met de kwaliteit en er is veel keuze.
Voor mij was het de eerste keer in de Eetkamer, maar zeker niet de laatste keer!
CornelisMaria .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Top avond beleeft bij de Eetkamer. Heerlijke no-nonsense gerechten, een vleugje chic. Verzorgde bediening en interieur. We komen hier graag met familie eten.
Lvgeet .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Bijzonder smakelijk en goede service. Jammer dat we als water een Engelse fles water op tafel kregen tegen een te hoge prijs. Wat zou het mooi geweest zijn een leuke fles met het beste water wat er ter wereld te koop is, namelijk ons Nederlandse kraanwater. Reken dan een Euro voor die fles, zul je niemand horen.
Smarten .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Echt waar voor je geld. De eetkamer serveert niet één gerecht waarvan je denkt: dit kan ik zelf ook maken. De ingrediënten zijn vers. Vooral de visgerechten zijn erg bijzonder.
Antonisz D.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
De vernieuwde Eetkamer in Goirle.
Tja, persoonlijk vind ik dat de oude Eetkamer ook prima was, maar ik begrijp dat je om de zoveel tijd moet veranderen om de clientèle te behouden.
Ontvangst, bediening: zoals het was, bijna vertrouwd.
Het eten: naast het a la carte menu, een maandelijks wisselend jubileummenu bestaande uit 3 gangen voor een gereduceerd tarief waarbij, zoals je ook wel tegenkomt, op de grootte van de porties niet is bezuinigd.
Decor: prima sfeer waarbij je soms het gevoel krijgt bij familie/vrienden te eten, maar dat is waarschijnlijk de Brabantse gemoedelijkheid.
Was al top, blijft top!
Andrebakker .
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2015
Altijd lekker bij de Eetkamer, als voorgerecht had ik tonijn...bijzonder lekker! De gezelligheid vind ik persoonlijk iets minder door de kleine, dicht op elkaarstaande tafeltjes
Ralphvergeer .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Een kerstarrangement met keuzemenu. Carpaccio als voorgerecht, mooi opgemaakt op grote borden, een perfecte biefstuk als hoofdgerecht. Friet was Brabants lekker, zelf te zouten. Een kaasplankje toe, met precies genoeg exclusieve kaasjes. De wijnen, onder andere de viognier, waren prima. Bediening, ondanks de kerstdrukte, heel goed. De gerechten kwamen prima op tijd door, en dat terwijl we met zijn 16en waren.
Bart D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Lunch bij de Eetkamer, een goede salade met gamba's, brood en boter die goed op temperatuur was. Detailpuntje, dat laatste, maar het gaat zo vaak fout. Het was niet vol, maar toch al wat veel achtergrondgeluid, de muziek mag best zachter in deze langwerpige ruimte. Bediening was goed, dat de verplichte vraag of het gesmaakt had ontbrak was het enige minpunt.
Immaculatae .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
9 maanden geleden geweest en was toen absoluut niet enthousiast, maar soms moet je een restaurant een nieuwe kans geven.
De ontvangst was goed. Vanaf het begin tot het eind hebben we ons welkom gevoeld. De bediening was warm maar niet te. Zorgde wel ervoor dat de glazen niet leeg kwamen te staan en was steeds mooi op tijd met het weghalen van de lege borden en het brengen van het volgende gerecht.
De laatste keer dat we er waren maakte de keuken wel iets „vegetarisch”. Nu was er een aparte vegetarische kaart. Mijn tafelgenoten die vegetarisch is was enthousiast over deze kaart. Wel jammer dat deze niet te vinden is op de website.
Ik was vooral nieuwsgierig naar de gerechten die speciaal door de chef waren voorzien van een sterretje; zijn favorieten. Ik begon dan ook met
„Filet d’Anvers superfood salade 2.0 met mosterd vinaigrette en yoghurt” werd opgedient als een pallet vol met kleuren. Smaakte heerlijk.
2 van mijn tafelgenoten hadden
„Rundercarpaccio met rucola, pijnboompitjes en Parmezaanse kaas” waar ze zeer over te spreken waren.
Als hoofdgerecht
„Piepkuiken Tom Kha Kai met roerbakgroenten, gamba’s en pandanrijst”. Gezien de naam was ik enigszins bang dat ie (te) scherp zou zijn. Niets was minder waar. Heerlijk in balans met diverse smaken die langs kwamen in mijn mond.
Mijn tafelgenoten waren zeer te spreken over „op het vel gebakken Heilbot met champignons en zuurkool”.
Als dessert een
„Hazelnootcake met crème Suisse, peer, pruim en pistache-ijs” wat prima smaakte en koffie na.
Moet zeggen dat dit een prima revanche was voor het laatste bezoek.
Fam Vromans .
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2014
Komen regelmatig bij de eetkamer.
Altijd genieten van goed eten, alles lekker op smaak en goed verzorgd.
Aanrader voor een avond genieten
Eriksmidt .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Lekker geluncht bij de eetkamer. Heerlijk soepje en een vissalade gegeten. Bediening was goed. We zaten in de bankjes vooraan en is verder ook prima.
Johan R.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2014
Hier op een doordeweekse avond gedineerd. Het restaurant zat helemaal vol. Wat is dan het geheim? We weten het niet, een aardig restaurant, niet meer dan dat.
De sfeer is warm en huiselijk. De bediening is vriendelijk, verder niet speciaal.
De keuken is erg basic. Geen mooi opgemaakte borden. Hier geen schuim of een veeg van wortelcrème. Je krijgt gewoon wat je bestelt op je bord, niet meer dan dat.

Voor het voorgerecht was de keuze gevallen op Jamón de Trevélez. Het blijkt een bord met 100 gr. gesneden ham. Verder niets op het bord, geen aankleding. Kortom: het ziet er niet uit als een voorgerecht, maar eerder als een tapasschaaltje voor een tafel van 4 personen.
Voor het hoofdgerecht hebben we de Canadese kreeft gekozen. Fijn klaargemaakt (gekookt), voorgekraakt en opgediend met enkele plakjes tomaat en grote bladen sla in 2 kleuren. Een prima gerecht, alleen weer super basic.
Het dessert was de aankleding bij de koffie, genoemd de dessert friandise. Drie kleine desserthapjes, te verorberen bij de koffie. Prima, maar wel te duur voor het gebodene.
Paul C.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Eten bij de Eetkamer is een combinatie van goede kwaliteit, ongedwongen sfeer en goede service. De lunchkaart is compleet en voor elk wat wils. De laatste keer aten we onder andere de clubsandwich en een vis-twaalfuurtje. Enige kritiekpuntje is dat het de gast wel iets makkelijker gemaakt mag worden om op de calorieën te letten,..

Ik heb intussen twee keer gedineerd bij de Eetkamer, in de aparte ruimte voorin. Daar is de kwaliteit en de sfeer extra goed te noemen. Gastvrouw en kok geven je het gevoel bij hen ere-gast te zijn, en dat wil je uiteindelijk allemaal !

Wijndrinkers in mijn gezelschap roemen het aanbod op dit gebied. De prijzen vallen in het algemeen erg mee.
Dennis G.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2014
Gisteren gegeten in deze leuke ongedwongen zaak! Taartje van Crab vooraf en Piepkuiken Tom Kha Kai! Echt lekker, mooie tuin en dito bediening
Immaculatae .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2014
Geen vegetarische gerechten op de kaart.
Het eten was best aardig maar 2,5uur wachten voordat het hoofdgerecht eindelijk op tafel kwam.......bediening was aardig en deed hun best maar waren met te weinig.
In het begin stond de muziek veel te hard maar later werd die zachter gezet...

kortom net teveel dingen die een lekkere avond beduidend minder maakten
Gool .
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Wij aten met vieren bij De eetkamer, die zoals gebruikelijk weer volledig vol zat op deze zaterdagavond. De akoustiek laat dan overigens wel te wensen over door de langgerekte vorm van het restaurant en de dicht op elkaar geplaatste tafels. De voorgerechten (sissende garnalen, coquilles met lomo, paté en rillette van konijn) waren uitstekend, de hoofdgerechten (kalfsstaartstuk, coq au vin, fazant, hertenkalf) zijn zeer royaal qua portie, maar missen een mooie opmaak en meer bijpassende groentengerechten zouden niet misstaan. De wijnkaart is prima, maar het is minder als je een fles uit een ander jaar krijgt aangeboden dan op de kaart staat aangegeven. Minpuntje!
BinkL .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2013
Kaart mooi, goede keus, en wát we kozen was erg lekker! Kozen voor een huiswijn, die is ook lekker. Mensen van de bediening attent en vriendelijk, er werd een aangepaste portie geregeld voor mijn moeder, dit was alsnog niet weinig... heerlijk was het!
In de prachtige tuin gegeten, erg sfeervol!
Ben benieuwd hoe de sfeer binnen is als buiten zitten weer voorbij is...
Wij gaan zeker terug!