De Eetkamer

Lang

Jouw recensie over het restaurant De Eetkamer

SammieP .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Kwaliteit van gerechten is heel goed; mooi en zeer lekker van smaak.
Echter de kaart is aangepast; zowel qua opties als prijs wat geen vooruitgang voor de restaurant bezoeker is.
Waar voorheen een mandje brood, bakje friet of salade erbij hoorde moet nu alles apart besteld en betaald worden. Buiten de extra kosten komt dit totaal niet gastvrij over.
Tevens is het keuze menu een verrassingsmenu geworden.
Weliswaar iets goedkoper maar wat mij betreft ook geen vooruitgang. Jammer!
Paul H.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Op vrijdagavond met z'n vieren gekozen voor een drie gangenmenu. Kwaliteit van de gerechten is in orde, wat afbreuk deed aan het geheel is dat de bediening de bijbehorende frites vergeten was te brengen (met amper de mogelijkheid om even te seinen, met keek niet en hoorde niets). Nadat de hoofdmaaltijd vrijwel geheel genuttigd was bood men ter compensatie een extra bakje frites aan (sorry, dan voel je de situatie niet goed aan denk ik: fouten maken kan, maar herstel het dan op een adequate wijze bv bied een koffie aan oid.

Bij de desserts ging het helaas weer mis: de honing parfait (2x besteld) was nog bevroren.
Ondanks de fraai opgemaakt gerechten van prima kwaliteit kan ik voor het geheel helaas geen voldoende geven.

De inrichting is leuk en origineel, men mag nog wel wat doen aan het geluidsniveau (bv dempende plafondpanelen), het geheel is te rumoerig.
Bourgondiër B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Leuk en gezellig restaurant. Heerlijk gegeten met bijpassende wijnen op advies van de gastvrouw. Het was er druk (vol restaurant) maar alles was van begin tot eind super. Vriendelijk personeel, mooie inrichting en natuurlijk lekkere gerechten. Wij komen zeker terug.
Frits N.
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2016
Met vriendin (beiden vegetarisch) op (drukke) zaterdagavond gaan eten bij de eetkamer. Teleurgesteld over de avond. De tuin is een aanrader om te zitten, maar vanwege de koude naar binnen gegaan waar het ontzettend warm, druk, en hectisch was.
We zaten tegen de kassa aan, waar de serveersters binnen onze gehoorafstand met elkaar deelde dat het een chaotische avond was.
Zo hebben wij het ook ervaren. Verkeerde voorgerecht gekregen, niet goed geinformeerd over het voor- en hoofdgerecht (als gevolg beide pasta), hoofdgerecht was niet op smaak, slechte ervaring met (wat leek op) de hoofdserveerster.
De amuse en de (verschillende) voorgerechten waren voortreffelijk!
Wick21 .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Samen met een vriendin hier vanavond gegeten. Vanwege het lekkere weer hebben we in de binnentuin gezeten. We kregen een amuse van het huis. Vriendelijke benadering van het personeel. Eten is zeer goed van kwaliteit en geserveerd op warme borden. Mooie opmaak van het gerecht. Een bezoek aan De Eetkamer is zeker aan te bevelen. Ik kom er zeker nog eens terug.
CornelisMaria .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Top avond beleeft bij de Eetkamer. Heerlijke no-nonsense gerechten, een vleugje chic. Verzorgde bediening en interieur. We komen hier graag met familie eten.
lvgeet .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
Bijzonder smakelijk en goede service. Jammer dat we als water een Engelse fles water op tafel kregen tegen een te hoge prijs. Wat zou het mooi geweest zijn een leuke fles met het beste water wat er ter wereld te koop is, namelijk ons Nederlandse kraanwater. Reken dan een Euro voor die fles, zul je niemand horen.
Smarten .
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Echt waar voor je geld. De eetkamer serveert niet één gerecht waarvan je denkt: dit kan ik zelf ook maken. De ingrediënten zijn vers. Vooral de visgerechten zijn erg bijzonder.
- -.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2015
De vernieuwde Eetkamer in Goirle.
Tja, persoonlijk vind ik dat de oude Eetkamer ook prima was, maar ik begrijp dat je om de zoveel tijd moet veranderen om de clientèle te behouden.
Ontvangst, bediening: zoals het was, bijna vertrouwd.
Het eten: naast het a la carte menu, een maandelijks wisselend jubileummenu bestaande uit 3 gangen voor een gereduceerd tarief waarbij, zoals je ook wel tegenkomt, op de grootte van de porties niet is bezuinigd.
Decor: prima sfeer waarbij je soms het gevoel krijgt bij familie/vrienden te eten, maar dat is waarschijnlijk de Brabantse gemoedelijkheid.
Was al top, blijft top!
Ralph V.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Een kerstarrangement met keuzemenu. Carpaccio als voorgerecht, mooi opgemaakt op grote borden, een perfecte biefstuk als hoofdgerecht. Friet was Brabants lekker, zelf te zouten. Een kaasplankje toe, met precies genoeg exclusieve kaasjes. De wijnen, onder andere de viognier, waren prima. Bediening, ondanks de kerstdrukte, heel goed. De gerechten kwamen prima op tijd door, en dat terwijl we met zijn 16en waren.
bart D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2014
Lunch bij de Eetkamer, een goede salade met gamba's, brood en boter die goed op temperatuur was. Detailpuntje, dat laatste, maar het gaat zo vaak fout. Het was niet vol, maar toch al wat veel achtergrondgeluid, de muziek mag best zachter in deze langwerpige ruimte. Bediening was goed, dat de verplichte vraag of het gesmaakt had ontbrak was het enige minpunt.
Erik S.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2014
Lekker geluncht bij de eetkamer. Heerlijk soepje en een vissalade gegeten. Bediening was goed. We zaten in de bankjes vooraan en is verder ook prima.
Johan R.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2014
Hier op een doordeweekse avond gedineerd. Het restaurant zat helemaal vol. Wat is dan het geheim? We weten het niet, een aardig restaurant, niet meer dan dat.
De sfeer is warm en huiselijk. De bediening is vriendelijk, verder niet speciaal.
De keuken is erg basic. Geen mooi opgemaakte borden. Hier geen schuim of een veeg van wortelcrème. Je krijgt gewoon wat je bestelt op je bord, niet meer dan dat.

Voor het voorgerecht was de keuze gevallen op Jamón de Trevélez. Het blijkt een bord met 100 gr. gesneden ham. Verder niets op het bord, geen aankleding. Kortom: het ziet er niet uit als een voorgerecht, maar eerder als een tapasschaaltje voor een tafel van 4 personen.
Voor het hoofdgerecht hebben we de Canadese kreeft gekozen. Fijn klaargemaakt (gekookt), voorgekraakt en opgediend met enkele plakjes tomaat en grote bladen sla in 2 kleuren. Een prima gerecht, alleen weer super basic.
Het dessert was de aankleding bij de koffie, genoemd de dessert friandise. Drie kleine desserthapjes, te verorberen bij de koffie. Prima, maar wel te duur voor het gebodene.
Paul C.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Eten bij de Eetkamer is een combinatie van goede kwaliteit, ongedwongen sfeer en goede service. De lunchkaart is compleet en voor elk wat wils. De laatste keer aten we onder andere de clubsandwich en een vis-twaalfuurtje. Enige kritiekpuntje is dat het de gast wel iets makkelijker gemaakt mag worden om op de calorieën te letten,..

Ik heb intussen twee keer gedineerd bij de Eetkamer, in de aparte ruimte voorin. Daar is de kwaliteit en de sfeer extra goed te noemen. Gastvrouw en kok geven je het gevoel bij hen ere-gast te zijn, en dat wil je uiteindelijk allemaal !

Wijndrinkers in mijn gezelschap roemen het aanbod op dit gebied. De prijzen vallen in het algemeen erg mee.
Wim C.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Wij aten met vieren bij De eetkamer, die zoals gebruikelijk weer volledig vol zat op deze zaterdagavond. De akoustiek laat dan overigens wel te wensen over door de langgerekte vorm van het restaurant en de dicht op elkaar geplaatste tafels. De voorgerechten (sissende garnalen, coquilles met lomo, paté en rillette van konijn) waren uitstekend, de hoofdgerechten (kalfsstaartstuk, coq au vin, fazant, hertenkalf) zijn zeer royaal qua portie, maar missen een mooie opmaak en meer bijpassende groentengerechten zouden niet misstaan. De wijnkaart is prima, maar het is minder als je een fles uit een ander jaar krijgt aangeboden dan op de kaart staat aangegeven. Minpuntje!
BinkL .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2013
Kaart mooi, goede keus, en wát we kozen was erg lekker! Kozen voor een huiswijn, die is ook lekker. Mensen van de bediening attent en vriendelijk, er werd een aangepaste portie geregeld voor mijn moeder, dit was alsnog niet weinig... heerlijk was het!
In de prachtige tuin gegeten, erg sfeervol!
Ben benieuwd hoe de sfeer binnen is als buiten zitten weer voorbij is...
Wij gaan zeker terug!
sakko .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2013
In gezelschap met 4 volwassenen heerlijk gegeten, zowel het dagmenu als van de kaart. Met veel aandacht en zorg bereide en opgemaakte gerechten. Ruime hoeveelheden en de gangen steeds precies op tijd geserveerd. Overdekt buiten gezeten. Omdat we laat aan tafel gingen waren we de allerlaatste gasten die ervoor zorgden dat het personeel niet naar huis kon. Maar ook na de koffie werd slechts gevraagd of er nog wat geserveerd kon worden: "ook nog niet een vers karafje water?". Ontzettend fijne bediening maakte de avond hier compleet. Absolute aanrader.
Wim C.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2013
Waar vind je een restaurant dat op maandagavond open is en dan ook stampvol zit ? De Eetkamer is zo'n restaurant. Naast de kaart is er een regelmatig wisselend keuzemenu en een royaal aanbod "catch of the day". Wij kozen daaruit kabeljauwfilet met asperges, lamsoor, krieltjes en een aspergevelouté. Een flink stuk kabeljauw, mooi gebakken en de asperges, prima gegaard met voldoende "beet" en schuin gesneden in ongeveer 4 stukken.
Met een creme brulée als nagerecht hebben we hier prima gegeten op een doordeweekse maandagavond !
David O.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2012
na een poosje niet geweest te zijn hier, laatst toch weer eens komen eten. Dit restaurant was altijd kwaliteit voor een acceptabele prijs en dat is het gelukkig nog steeds. Smaakvolle gerechten en wijnen, keurige vlotte bediening. Ook het drie gangen menu is prima. Een heerlijke avond gehad.
Eveline V.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2012
Zalig gegeten in de tuin, personeel was bijzonder flexibel want het dreigde te gaan regenen en toen zijn we binnen gaan zitten en later weer buiten en uiteindelijk tijdens wat druppels onder een parasol aan een andere tafel. Dit was geen enkel probleem. Lekkere proseco, sissene garnalen zijn super, alleen kreeftje viel wat tegen. Mooie locatie, vooral de tuin.