De Eetkamer

Schoolstraat 31 5801 BN Venray Nederland Kaart

Over restaurant De Eetkamer

De Eetkamer is ingericht in blauw en wit zoals de zee en het schuim. De Normandische / Bretonse keuken omschrijft zich als klassiek, ongecompliceerd met een no-nonsens mentaliteit en is vooral sterk in gerechten met vis en schaaldieren. De bediening weet een perfecte balans tussen correct en informeel te bereiken, versterkt door de Franse chansons op de achtergrond. Kijk uit naar het garnalenfeest en lobsterday!

Meer informatie over restaurant De Eetkamer

Maandag en Dinsdag 17:00 - 21:00
Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 17:00 - 21:00

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Boogschutter1812 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Leuk restaurant met een fantastische gastvrouw en een fantastische kok.
Dit was onze eerste keer bij 'De Eetkamer' wat overigens allang op ons verlanglijstje stond.
Buiten op het terras gegeten, gekozen voor een verrassingsmenu van zeven kleine gerechten, dit was een schot in de roos. Avondvullend tijd voor elkaar onder het genot van lekker eten en drinken, wat wil een mens nog meer? Het antwoord hierop is: Zeker nog een keer terug en dan kiezen voor Tête a tête.
Bart V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
gisteren avond weer heerlijk gegeten bij Eetkamer Cuisine de la Mer Venray.
Alsof je in Frankrijk bent. Heerlijke kreeft en goede wijn! aanrader. Dank Marion en Harold.
De Drie Musketiers M.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2014
Gisteren onverwacht zonder reservering bij dit restaurant geweest. Beetje moeilijk vinden in het voetgangersgebied van Venray. Uiterst vriendelijk ontvangen en naar een tafel aan het raam gebracht . Aperitief besteld Prosecco met (iets teveel )42 en de uitgebreide menu kaart bestudeert.
Gekozen werd voor een tableau van schelp en schaal dieren en aan de andere kant een in boter gebakken zeetong.
Prachtige schaal werd geserveerd met al het goeds uit de zee vers en lekker.
De Zeetong was prachtig hoewel iets aan de kleine kant.
Afgesloten met een ijsdessert met (erg veel) wodka en Calvados.
Een leuke en plezierige ervaring in een van de weinige visrestaurant in de omgeving
Keijzerbors .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2014
De Eetkamer is ons favoriete restaurant, prima Franse keuken, vooral sterk in vis en schaaldieren. Nog nooit een mislukt gerecht gezien. Bediening informeel en klantvriendelijk.
Camielc .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2014
Gebaseerd op de hoge recensies op Iens hier een keer gegeten. Eerlijk gezegd viel het me een beetje tegen en dan vooral het eten. Ik had de gegrilde zeetong als hoofdgerecht. Prima kwaliteit vis en goed bereid. Oftewel, de zeetong was prima gegrild, de paar groentes op het bord waren prima gekookt en er werden dikke frieten bij geserveerd. Allemaal prima alleen... is dit nu een gerecht? Nee, het waren hoogstens wat goed bereidde losse onderdelen. Dat kan iedereen zelf thuis ook koken en serveren. Wat ik miste was iets speciaals of iets dat dit tot een geheel gerecht zou maken. Jammer.
Als je ook naar de menukaart kijkt zie je weinig vernieuwende smaken of gerechten. Beurre blanc, mayonaise, kruidenboter, citroen, dat moeten de smaakmakers zijn bij de vis van de Eetkamer. Waarom niet eens een viscurry, vis omwikkeld met spek of een moderne variant uitproberen van de tong Picasso? Kortom, een beetje meer durf en vernieuwende smaken zou leuk zijn.
De bediening was overigens erg goed!
Jeanneke R.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2013
Vanavond genoten van een heerlijk kerstdiner bij De Eetkamer; een overheerlijk menu in een mooie ambiance en een gastvrij onthaal!
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
De Eetkamer valt nog het best te omschrijven als een wat uit de kluiten gegroeid huiskamer restaurant. We waren er in het verleden wel eens langs geweest en dat was goed bevallen. Dus deze keer maar weer eens aangewipt.

Aangenaam ingerichte zaak met een Frans/nautisch thema, subtiel en sfeervol. Vriendelijk en losse bediening. We waren beide vol verwachting.

Helaas werd die verwachting niet waargemaakt met het '15(?)' jarig bestaan menu. Een rommeltje op de borden, vis waarvan de smaak verknald werd door te veel pesto en de eend van mijn tafelgenoot was ook niet om over naar huis te schrijven. Jammer.

Wel prijzenswaardig is de aparte 'alcoholvrije' kaart maar voor de rest was er eigenlijk niet iets wat een positieve indruk maakte.
Ilbmr .
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2013
Tijdens het kreeftenfestival op het terras een avond lang genoten van steeds weer een nieuwe, verrassende gang met kreeft en bijpassend wijnarrangement. Ofschoon alle tafels binnen en buiten bezet waren en laatkomers teleurgesteld werden, was de bediening door Marion tot de puntjes verzorgd. De bisque was mijn favoriet, mijn tafelgenote vond gewoonweg alles met kreeft heerlijk. Voor herhaling vatbaar!
Martijn B.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2013
Vorige week voor de 2e keer gegeten in de Eetkamer en weer gekozen voor het menu de l'ocean.
We hebben weer heel erg genoten en gepeuzeld van de fruit de mer vooraf en het halve kreeftje als pièce.
De bediening is netjes en correct, maar mag wat alerter zijn op lege glazen.
Al met al hebben we weer een geslaagde ervaring met de Eetkamer en hebben een leuke avond gehad.
Tot ziens!
Ruud G.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2013
Met het gezin (dochters van 13 en 15) lekker gegeten. Coquilles met aspergesaus en de aspergesoep erg lekker, de halve kreeft, de entrecote en de lamsfilet heerlijk, samen met de frites en huisgemaakte mayonaise en de diverse groenten en salade af. Lekkere witte huiswijn erbij. Het triodessert na afloop (profiterolle met vanilleijs, chocolademousse en creme brulee) en de koffie met friandises maakte het helemaal af. Volgende keer proberen we de grote schaal fruits de mer.
Freek A.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2013
Als je van vis houdt is de Eetkamer de place to be. Het is alweer een hele tijd geleden dat we hebben gegeten in dit sfeervol restaurant. Hier vind je nog de knusse sfeer. De menukaart is zeer uitgebreid. Het is werkelijk lastig kiezen. We laten ons verrassen met het plateau dégustation. Gebracht werd een grote schaal rijkelijk gevuld met superverse hapjes uit de zee, vergezeld van uitgebreide uitleg van de gastvrouw. Dit smaakt fantastisch en voedt onze verwachtingen. Als hoofdgerecht kiezen we kreeft. Zowel de Thermidor als de kreeft in lookboter zijn erg goed op smaak en smaken echt! De Côtes de Gascogne vergezeld het geheel prima. Kortom; super gegeten in een goede ambiance. Als er dan toch iets genoemd moet worden: jammer dat het kaasplankje het nivo van de andere gerechten niet kan evenaren. Vandaar net geen 10. Hier komen we zeker terug!
PJ M.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2012
Werkelijk magistaal gegeten tijdens de "lunch" op eerste Kerstdag.Of het nu de amuse was (waar ook echt aandacht aan was besteed), of een van de andere gangen, of de zorgvuldig gekozen wijnen van het arrangement. Het was allemaal heerlijk.