Over restaurant De Eetkamer van Scheveningen

Voor velen een favoriet

Op loopafstand van het strand vind je dit knusse restaurant. Je proeft dat hier met kennis wordt gekookt, maar ook met enorm veel passie. Elke hap klopt en als het einde in zicht komt wil je eigenlijk niet dat het ophoudt. Hier bewijzen ze dat goed Frans eten niet van ver hoeft te komen.

Meer informatie over restaurant De Eetkamer van Scheveningen

Decor8/10
Erg kort
Hans K. 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2016
Een juweeltje in Scheveningen.
Gejobo . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
De service is met 1 woord geweldig. Het personeel heeft duidelijk hart voor de zaak en de gasten en er is verstand van zaken. Er wordt uitgebreid uitgelegd wat er op je bord ligt. Je hebt echt het gevoel of alles speciaal voor jou gedaan wordt. De prijs/kwaliteit verhouding is super. Een hoofdgerecht is niet veel duurder dan elders, terwijl je beduidend meer waar voor je geld krijgt.
Olafkooij . 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Met 4 personen het Verrassingsmenu genoten. Maar dan 1x vegetarisch en 1x zonder vis/schaal-/schelpdieren en 2x 'normaal'. Het was allemaal zeer goed verzorgd en chapeau! voor de alternatieven binnen het Verrassingsmenu. Mooie bijpassende wijnen en een ontspannen professionele bediening.
J.W. W. Gastronoom (17 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Vanaf de ontvangst loopt alles prima. Eerst een heerlijke amuse op basis van geitenkaas, dan een keuze uit de, weliswaar beperkte maar toch voldoende keus biedende menukaart. De voorgerechten carpaccio van heilbot en eendenborst rouleau zijn zeer smakelijk en het opdienen op de borden is een plaatje. Wel zou de carpaccio van iets minder sausjes voorzien kunnen worden. Hoewel iedere saus past, is het geheel net iets teveel van het goede.
Voor de hoofdgerechten viel de keus op de dorade en de sucadesteak, andermaal fraai opgediend en behoorlijke porties. De bereiden en smaak waren prima, vis- en vleessmaken kwamen goed tot hun recht.
Ook de desserts waren dik in orde. Opvallend was dat moeiteloos de samenstelling van een dessertgerecht kon worden aangepast (en nog klopte ook). De keuken weet dus goed op dit soort wensen in te spelen.
Wij dronken de huiswijn bij het eten. Zonder meer goed van smaak en een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.
Lof voor de bediening. Ontspannen, vriendelijk en behulpzaam.
Dit restaurant is echt een absolute topper voor met aandacht bereid eten, originele smaken en presentaties tegen een alleszins aanvaardbare prijs. Houden zo!
D1ed . Bourgondiër (3 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Gezellige bruine kroegsetting, verder niet erg bijzonder. Het eten en met name de bediening steekt daar bij af, beter dan de ambiance doet vermoeden. Erg lekker en betaalbaar gegeten met zeer kundige bediening. Zeker een aanrader!
Manger1 . Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Gezellig gegeten, eten prima in orde, bediening zeer attent en vriendelijk. Een "vers" glas wijn ipv een van een fles "van gisteren": geen probleem. Goede prijs kwaliteit.
Sigrid W. Fijnproever (5 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Eetkamer van Scheveningen ligt iets verder van het strand maar is zeker de moeite van de wandeling waard. Lekker eten met een vriendelijke (no nonsens) bediening. Mooie gerechten qua smaak combinatie en opmaak. Goede wijn per glas met goed advies.
Margriet D. Gastronoom (12 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Nachtje Scheveningen en door de goede recensies op Iens bij dit restaurant terechtgekomen. En gelukkig maar! Allereerst al fijne vriendelijke bediening. We konden door prachtig weer buiten zitten, maar binnen zag het er ook erg gezellig uit. Wij kozen voor een verrassingsmenu. Wat een heerlijke smaken! Leuke, lekkere, verrassende gerechten, van zalige kalfswang tot eend, ook op mooi opgemaakte borden. En dat voor een zéér vriendelijke prijs. We moeten toch echt weer een keer terug naar Scheveningen!
Hallian . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Zeer goed eten met soms weinig groente. Zeer vriendelijk personeel maar trage service met soms slechte timing. Zeker aan te raden. Fantastische prijs kwaliteit verhouding.
Dagmar D. Gastronoom (15 recensies) 4,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Reservering ging vlot en degene die mij te woord staat, was vriendelijk.

Bij binnenkomst werden wij eerst naar een tafel verwezen in een kamer waar een vrijgezellenfeest gaande was. Niet echt een fijne ambiance om daar te gaan eten (in de herrie) met de familie. Later kregen wij een andere tafel aangewezen in een rustiger gedeelte van het restaurant.

Wij namen het verrassingsmenu van de chef kok.
Amuse was flauw, weinig smaak.
Het eten was matig. De verschillende smaken op één bord pasten niet goed bij elkaar. Bij elk gerecht stikte het van de crèmes. Zoveel, dat ik nog bijna niet zat te schuimbekken. Het werd onsmakelijk. Hoofdgerecht erg zout. Dit zoute zat bij mij op het vlees, maar bij de andere tafelgenoten op de aardappelwafeltjes.
Als echte desertfan vond ik het nagerecht gewoon niet lekker. De chocoladesmoes was dik en had geen chocoladesmaak. Na een klein hapje snel alles laten liggen van deze smerige smoes.

De wijn was prima, standaard.

Decor: op het eerste gezicht aardig, maar bij goed kijken, zag je dat er veel achterstallig onderhoud was en dat het erg in elkaar was geflanst qua kabels, muurtjes e.d..

Geen aanrader en de andere beoordelingen op Iens van dit restaurant geeft een verkeerd beeld. Wij gingen op de eerdere beoordelingen af, maar zijn teleurgesteld hierin.
Wij komen hier niet nog een keer.
Hans H. Gastronoom (85 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Wat een bijzonder goed restaurant is dit als het om het eten en de service gaat. De aandacht en de liefde voor de gerechten spat er vanaf. Je wordt bij iedere gang verrast door iets wat weer een aparte smaak aan de gerechten of de hapjes geeft. Het is allemaal heerlijk. Wij waren met zijn drieën en namen allemaal een vier gangen menu met verschillende wensen, en elk gerecht was prima. De bediening krijgt van mij ook een dikke negen, geweldig, je voelt je hier bijzonder welkom. Omdat de prijs kwaliteit verhouding ook nog zeer goed is, maakt alleen dit restaurant bezoek de reis naar Scheveningen al meer dan waard.
Lieke D. Fijnproever (6 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
De eetkamer van Scheveningen was een aangename verrassing. Je wordt vriendelijk ontvangen, het is een gezellig restaurant om te zien, maar met name het eten is erg lekker. Overduidelijk een creatieve kok die met goede producten erg lekkere dingen maakt. Echt het proberen waard en hele goede prijs/ kwaliteit verhouding.
Jasper G. Gastronoom (13 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Wat een aangename verrassing is dit restaurant! De cijfers spreken voor zich. Het eten: een dikke 9! Dit restaurant heeft een leuk à-la-carte menu, maar mijn date en ik gingen voor het 4-gangen verrassingsmenu. Naar ik mij heb laten vertellen, staan de gerechten die deel uitmaken van het verrassingsmenu, niet op de menukaart. En verandert de samenstelling van het verrassingsmenu iedere 6 weken. Er is een keuze uit een 4-gangen en 5-gangen verrassingsmenu. De 5-gangen verrassingsmenu ga ik over 6 weken weer eens proberen. Het 4-gangen verrassingsmenu smaakte iig erg goed. Bereiding en presentatie waren goed en de kwaliteit van de gekozen producten was prima. De service krijgt van mij een 10. Naast de vriendelijke en attente bediening, is dat cijfer ook gebaseerd op het telefoontje dat ik later kreeg omdat ze bij het nalopen van de rekening hadden geconstateerd dat er teveel in rekening was gebracht en dat wilden terugstorten (dat was mijzelf ontgaan). Het decor tenslotte doet stijlvol (niet te stijf) en warm aan. Verder nog 1 tip: parkeren in de directe omgeving kan voor max. 2 uur, ik zou de auto (mocht je met de auto komen) bij één van de parkeergarages in de buurt parkeren.
Hans V. Gastronoom (10 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Heerlijk! Een driegangen verrassingsmenu genomen, een aanrader. Voorgerecht bevatte vele technieken en was alleen al daardoor interessant: makreel, ijs, gel, schuim, een bouillon.
Het hoofdgerecht van magret de canard was royaal, prachtige smaken en een lust voor het oog. Als nagerecht hadden we beiden kaas genomen (met huisgemaakt vijgenbrood), maar toen ik de "gewone" desserts voorbij zag komen, had ik toch een beetje spijt van mijn kaas.
Suzanne D. Bourgondiër (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
De Eetkamer van Scheveningen is ons lievelingsrestaurant. Hier wordt met liefde gekookt. Ik zou iedereen aanraden om voor het verrassingsmenu te kiezen. Dan krijg je schilderijtjes op je bord. Niet alleen mooi om naar te kijken maar elke keer ook weer ontzettend lekker. En elke keer weer volledig anders. De bediening is enorm aardig en heeft niet alleen veel verstand van het eten dat wordg geseerveerd,maar ook van wijn. Ook een wijnarrangement erbij is daarom een aanrader. Ik vind eetkamer sterwaardig. Extra leuk is alleen dat de ambiance heel ongedwongen is. Kinderen kun je er bovendien ook nog eens probleemloos mee naar toe nemen. Tot slot gaan ze prima om met dieetwensen. Vegetarisch, zonder vis, glutenvrij, suikervrij....het maakt allemaal niet uit. Ze maken voor iedereen iets prachtigs en heerlijks!
Tobiasn . Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Michelin niveau koken. Verfijnde gerechten. Ontspannen sfeer. Vriendelijke bediening. We hebben een heerlijke avond gehad.
Dana C. Fijnproever (8 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2016
Heerlijk gegeten bij de Eetkamer van Scheveningen. Van te voren geïnformeerd of we ook met een groot aantal dieetwensen hier terecht konden en dat was geen probleem. Wij kozen voor een 3-gangen verassingsmenu en de kok wist ons, ondanks de beperkingen door o.a. een gluten- en lactoseallergie, te verassen met een explosie aan smaken. De amuse was een gazpacho van bleekselderij en komkommer. Vervolgens waren de gerechten door de dieetwensen van beide gasten verschillend. Het voorgerecht was een tartaar van makreel met citroenmayonaise en appelijs met wasabi en een dressing met onder andere gember. De details heb ik niet kunnen onthouden, maar dit was een perfecte combinatie van smaken. Vervolgens kregen we als hoofdgerecht verschillende bereidingen van zalm en coquilles geserveerd met een diversiteit aan groente. Het nagerecht was heel verassend. Verschillende verse bosvruchten, kokos, een 'glaasje' van framboos, amandelen en zelfgemaakt salmiakijs. Nu zijn wij beide geen fan van salmiak, maar de combinatie met de andere ingrediënten maakte dit tot een perfecte afsluiter van de avond.
Ook de bediening was vriendelijk en attent en gaf een duidelijke uitleg bij ieder gerecht. Ook waarin beide gerechten van elkaar verschilden en waarom.
De eetkamer van Scheveningen ademt een ontspannen sfeer uit waar je heerlijk kunt eten en je zeer welkom voelt. De prijs/kwaliteit verhouding is top. Wij komen hier zeker nog een keer terug.
Beer S. Fijnproever (9 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
Wat een verrassing was dit restaurant. Prima eten: verfijnd, verzorgd, mooi opgemaakt en beschaafde porties. Een enthousiaste jongeman bediende, gaf goede voorlichting en was ongekend zorgzaam. Een absolute aanrader.
Martsuus . 1e beoordeling (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Eindelijk een restaurant waar ze je echt het gevoel geven welkom te zijn. Het is niet nep, maar hartelijk en zonder poespas. Keuken is eigenlijk te goed voor de verplichte Hollandse friet...

Mjmolhoek . 1e beoordeling (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2016
Een van de redenen om bij dit voor ons onbekende restaurant te boeken was dat in de aankondiging aangegeven stond dat het qua geluid, "stil" was. Dat was inderdaad het geval. En tot onze grote verrassing was niet alleen het eten van grote kwaliteit, maar ook de service. We komen zeker terug.