De Eetgelegenheid

Zondag 18:0

Jouw recensie over het restaurant De Eetgelegenheid

Lex E.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Heerlijk veganistisch kunnen eten. Het volledige menu was heerlijk gevarieerd en smaakvol. Mooie presentatie. Zeer vriendelijke bediening. Zelfs de hapjes bij binnenkomst waren geschikt voor veganisten. Mijn complimenten
jwmenger .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Wij hebben een 3-gangen menu à € 29,50 gekozen. Wij vonden het "minimalistisch" met een foute prijs/kwantiteit.
Hoewel wij geen grote eters zijn, vonden we het voorgerecht bestaande uit vier ultradunne reepjes serrano ham onvoldoende. Het hoofdgerecht met een halve forelfilet en twee in de lengte doorgesneden groene asperges, opgesierd met een in vier partjes gedeelde tomaat, volstrekt onder de maat (dat geldt beslist ook voor de ondermaatse halve vis)
Wij dachten dat het nagerecht dan wel een goedmakertje zou zijn, maar dat bleek een illusie:
Een zestal vruchtjes, waarvan de helft bestaande uit drie zwarte besjes, met 3 cc kwark, wat tomatensap uit een flesje en versierd met één bolletje ijs.
Wij vonden het teleurstellend en begrijpen de voorgaande zeer positieve reacties helemaal niet.
René V.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Heerlijk genoten van het vier gangen verrassingsmenu. Zelf ben ik vegetariër en kreeg een fantastisch aangepast menu, met hele verrassende gerechten. Het tussengerecht hadden we alle vier de gevulde pasta met Rypenaer en truffel. Behalve het lekker eten, verdient Nancy als gastvrouw een pluim! Zij maakte onze gezellige avond helemaal compleet.
Mart I.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Leuke lokatie om gezellig een hapje en drankje tegen een betaalbare prijs te gebruiken. De gastvrije en prettige bediening maakt een bezoek compleet.
Esther Z.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Heerlijk gegeten, fijne ambiance, goede service en het gevoel dat je als gast welkom bent.
Gekozen voor het menu de Bommelaar. Heel goede prijs kwaliteit verhouding.

CiskaD .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Heerlijk gegeten, gezellige ongedwongen sfeer. Bommels 3-gangen menu. Salade met rib-eye en pruimencompõte, verrassend zilt en zoet. Parelhoen van het hoofdgerecht was heerlijk mals, lekkere groentes en een zoetige saus. Dessert witte chocola met aardbeientaartje, vanille-ijs met chocoladesaus. Alles was heerlijk, pure smaken en zeker geen standaard gerechten. Vriendelijke bediening, de kok komt af en toe langs en maakt met iedereen een praatje. Je voelt je er op je gemak, gemoedelijke sfeer en de kwaliteit van het eten is echt wel wat meer als standaard. Een iets hoger prijssegment, maar dat hebben we er graag voor over. Tot de volgende keer!
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
We kwamen per toeval in dit restaurant terecht. De ontvangst was hartverwarmend. We voelden ons direct erg welkom. Er was prima voldaan aan ons verzoek om bij het raam te kunnen eten. Het eten was subliem. Zacht en zeer smaakvol. We kregen uitgebreide uitleg bij elk gerecht. Buiten dat het heerlijk was, was het ook een lust voor het oog. Alle lof. Verder werden we keurig herinnerd aan de parkeermeter. Je voelt hier nog de liefde voor het restaurantvak.
wim L.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2016
deze zaak zo'n drie jaar geleden na terugkeer vakantie bezocht met een onvergetelijke herinnering. Vandaag wederom. En opnieuw. Wat een instituut. Bestaat er geen mogelijkheid deze mensen levenslang subsidie te geven?
Carla D.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2015
Met 6 personen gegeten voorafgaand aan een wijnproeverij aan de overkant.
Gezien de korte tijd die beschikbaar was, werd hier rekening meegehouden.
Nette bediening, leuk restaurant
IlsV .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Het restaurant heeft een mooie ambiance, vriendelijke bediening met echt nog aandacht voor de klant en verder vooral genoten van de heerlijke gerechten en bijpassende wijnen. Het verassingsmenu is een echte aanrader. Wij gaan zeker nog een keer terug!
Andre D.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Leuk klein restaurant met prettige bediening, eten is van een goede kwaliteit, Prijsnivo iets hoger segment, kwamen hier langs bij einde van onze camper vakantie. Adres is het onthouden waard.
Christiaan B.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Op 28 juni hebben wij gedineerd bij de Eetgelegenheid. We werden hartelijk ontvangen in dit smalle, maar licht, sfeervol en met oog voor detail ingerichte restaurant. De bediening is vriendelijk en ter zake kundig. De meeste lof verdient echter de keuken. Wij hadden het driegangen verrassingsmenu, dus mag niet verklapt worden wat wij gegeten hebben ;-), maar het smaakte voortreffelijk. Bij iedere gang wordt een passende wijn geschonken.
Dit kleine maar zeer fijne restaurant in het mooie Zaltbommel is een absolute aanrader!
Jeroen M.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2015
Vriendelijk en gastvrij werden wij ontvangen en naar tafel gebracht. Wij kozen voor het 4 gangen verrassingsmenu. Dat was uitstekend! Alle gerechten waren met zorg klaargemaakt. Vooral de jus en sausjes sprongen er uit. Vooral de Spaanse Tempranillo Gran reserva wijn vonden we erg lekker. Het restaurant is warm en vriendelijk ingericht, met kunst aan de muur. We vertrokken zeer tevreden.
MCM87 .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2014
Heerlijk gegeten op een mooie nazomerdag. De menukaart is niet heel uitgebreid, maar wat erop staat is heel smaakvol! De gastvrijheid is op een huiselijke, doch correcte manier heel plezierig.
Jasperica !.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2014
Erg gezellig, huiselijk en gemoedelijk restaurant. Gewoon goed eten en een leuke gevarieerde kaart. Dit geldt ook zeker voor de wijnen: onalledaagse wijnkaart, leuk!
Erwin H.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2014
Om onze trouwdag te vieren met een dinertje, zijn we met onze volwassen dochters afgereisd naar Zaltbommel. We waren nieuwsgierig geworden door de recensies hier op de site en wilden graag zelf eens poolshoogte nemen.
We werden hartelijk ontvangen en de gastheer wist nog precies dat ik me bij het reserveren de gelegenheid van onze komt had laten ontvallen en feliciteerde ons met onze huwelijksverjaardag.
We kregen een fijne ronde tafel in het midden van de zaak. Een zaak die prettig licht is ingericht, leuke accenten heeft om naar te kijken (kunst aan de muur bijvoorbeeld) en waar het prettig voelt.
Na de gekozen drankjes de kaart en wat uitleg erbij voor de gerechten die de chef-eigenaar buiten de kaart voor die avond had bedacht. In overleg met de gastheer kozen drie van ons voor een menu van de chef, waarbij die zijn gang mocht gaan. De wat minder avontuurlijke dochter bestelde vanaf de kaart en werd daarbij deskundig geadviseerd door de gastheer.

Het werd een zeer gemoedelijke avond waarin we vooral culinair hebben genoten! Echt zalig gekookt! Mooie verse spullen, goed gegaard en fantasierijk gepresenteerd. En vooral belangrijk: prachtige smaken aan de gerechten.
Het door de gastheer gepresenteerde wijnarrangement paste uitstekend bij de gerechten en hij was steeds attent in bijschenken en zorgen voor voldoende kraanwater.
Na afloop nog geruime tijd met de chef-eigenaar gekletst en ontdekt dat hij in een paar van mijn lievelingszaken heeft gekookt, die uit mijn favorietenlijstje waren verdwenen nadat hij er was weg gegaan.
Dit was dus een uitstekende gelegenheid voor De Eetgelegenheid!
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2014
Vanwege goede recensies op de site hier vandaag terecht gekomen. Erg lekker gegeten (wilde eend en mijn vriendin had steak met stroganoffsaus welke goed smaakte maar niet direct naar stroganoffsaus). Dessert (rood fruit met witte chocolade) was ook erg lekker. De bediening vond ik erg correct en behulpzaam. Aandacht voor de klanten (en zijn wensen) en niet opdringerig. Het is geen entertainment zoals mensen in eerdere reviews schrijven. Maar daar ga ik persoonlijk ook niet voor naar een (goed) restaurant. Tenslotte de prijs kwaliteit verhouding vond ik ook goed. Het niet goedkoop maar men krijgt waar voor zijn geld (vind ik persoonlijk belangrijker dan voor een dubbeltje op de eerste rang).
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Wat een ontvangst ! Gereserveerd per telefoon en je komt er uren later aan en ze weten je voornaam nog .... top. Het eten is er geweldig maar vooral de bediening en het enthousiasme van de eigenaar maken de avond. Leuk de olijfolie in die mooie blikken. We zaten wat achteraf door de drukte in het voorste deel van de zaak maar verder een aanbeveling waard.
Anne S.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2013
Een klein terras, met uitzicht op de eeuwenoude Waterpoort. Dit geeft de Eetgelegenheid al een voorsprong. Een betrokken kok die zich onder de gasten begeeft en bediening met liefde voor en verstand van wijn. Het viergangen verrassingsmenu was uitstekend. Afwisselend en met leuke ingrediënten. Omdat het een verrassing moet blijven kan ik niet ingaan op hetgeen op tafel kwam, maar zet je schrap voor het dessert. Het was ons vijfde, maar zeker niet ons laatste bezoek. Een leuke afsluiting is op nog even over de naastgelegen Waalkade te lopen.
gourmet of gourmand? .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2012
Onderweg naar het zuiden hier neergestreken voor de lunch. Het pand is bijzonder smal en de inrichting niet opvallend. We vielen voor de carpaccio van het rund en daar hebben we geen spijt van. Heerlijk en zacht vlees, niet te veel, met wat sla, apart geserveerd. De pesto was wat aan de ruime kant qua hoeveelheid, de oude kaas voortreffelijk en de kraakverse sla was zoals ik hem graag wil, met niet te veel zuur. De bediening was bijzonder vriendelijk en we voelden ons er welkom. Opvallend positief vind ik, dat men ons na de maaltijd rustig de tijd gaf om de wijn op te drinken en dan pas te vragen of we koffie wilden. Een aanrader!