De Ebeling

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant De Ebeling

Dirk S.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Wat een leuke tent! Wij waren hier nog nooit geweest maar zullen zeker terugkomen. We waren op dinsdagavond en het zat helemaal vol en zag er erg druk uit. Daardoor was de sfeer erg goed. De bediening was heel beleefd en attent en wist ons bij alle vragen te helpen. Eten was ook goed, sappige burger gehad en de vis van de dag was ook erg lekker en stond snel op tafel. Als dessert hadden wij een Espresso martini en een Pornstar martini, allebei aanraders!!
Rogier D.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2018
Hele mooie zaak, altijd gezellig druk. Bediening lekker vlot en zeker de moeite waard om te avond te beginnen met een goeie maaltijd.
Natalie S.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2018
Tsja.... al aantal keer geweest om te borrelen en nu ook eten voorafgaand aan een concert met zes personen. Om 18.30 gereserveerd en meteen gezegd dat we rond 19.50 weg moesten. Duurt lang voordat drinken wordt opgenomen, veel slordigheden. Moeten twee keer vragen om menu, vijf waterglazen ipv zes, ober kent vis van de dag niet, etc. Uiteindelijk besteld. Vervolgens twee keer vragen waar ons eten blijft, uiteindelijk wordt het om 19.40 gebracht. Snel opgegeten. Eten was prima, hoewel bij de vis van de dag geen aardappeltjes oid worden geserveerd. Als compensatie zijn wat drankjes van de rekening gehaald. Dat is netjes opgelost, maar toch overheerst een wat katterig gevoel.
Daan F.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
De bediening was plezierig en oplettend. De koks daarentegen hebben hun vak minder onder de knie. Nou moet ik zeggen dat van een dusdanige kwalitatief zwakke steak ook moeilijk wat moois van te maken is.
a A.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Ik kom regelmatig in deze tent, waar je voor een prima prijs een prima burger kan krijgen. Ook het personeel is vriendelijk alhoewel niet altijd even alert.
Vandaag was dit echter anders.
De burger was rauw. Toen ik daar op wees werd ik aanvankelijk vriendelijk geholpen. Ik benadrukte nog dat rozé geen probleem is, maar rauw en gehakt (geen tartaar) een aardig risico vormt. Tot mijn verbazing werd exact deze burger met hap eruit 10 minuten later aan mij voorgeschoteld. En zoals enigszins verwacht volledig stuk gebakken, terwijl de instructie en opmerking duidelijk was.

Het opwarmen van teruggestuurd eten is echter een doodzonde en volstrekt onaanvaardbaar in welke keuken dan ook. Bovendien was in dit geval de oorspronkelijk gebruikte kaas ook nog eens 10 minuten meegebakken hetgeen een feest moet zijn voor liefhebbers van carcinogene stoffen. Die zijn echter op een hand te tellen. Ik vind dit echt volstrekt onbeschoft en bovendien onverantwoord. Het gaat hier om voedsel en daar dient zorgvuldig mee om te worden gegaan.

Weliswaar is er niet betaald voor deze burger, maar het feit dat dit de keuken uitgaat en kennelijk ook geserveerd wordt zegt mij over de keuken en de bewuste serveerster genoeg.
Het fatsoenlijk bakken van een burger is geen rocket science. Steek bij twijfel een thermometer in de burger en je weet exact of deze goed is of niet. Je hoeft dus absoluut niet een burger tot snot te bakken om het gebrek (rauw gehakt) op te lossen.

Voor mij was dit de laatste keer bij Ebeling. Indien de betrokken kok gewisseld is hoor ik het graag. Aanvankelijk was deze tent een aanrader, maar dit heb ik echt nog nooit meegemaakt.
Julia S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Hele leuke tent! Veel verschillende biertjes en lekker eten. Vriendelijk personeel en je wordt snel geholpen. Door de frisse uitstraling wordt fijn publiek aangetrokken. Aanrader!
Hanna B.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Wat een leuke tent! Afgelopen zondag hier een lekkere IPA van de tap gedronken en een overheerlijke oosterse plank gegeten! Er hing een hele gezellige sfeer en de bediening was zeer enthousiast! Zeker een aanrader dus!
Leo J.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Ik ben nu een aantal keren geweest bij de Ebeling op verschillende dagen. En ik moet zeggen dat ik groot fan ben geworden. Doordeweeks kan je boven verwachting lekker eten tegen een zeer schappelijke niet Amsterdamse prijs. Op de vrijdag kan je heerlijk de week afsluiten met een goede borrel. Qua eten is er voor ieder wat wils , een goede burger voor 10,50 inclusief frites van zuyd. Of confit de canard voor 17,50. En daarnaast ben ik ook nog erg enthousiast over de flammkuchen met pekingeend. Al met al heeft de Ebeling een vaste klant erbij.
Cgt B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Kom hier met grote regelmaat, perfecte plek voor een lekkere hap. Daarnaast zijn de drankjes(vooral de gin-tonics) ook erg lekker. Heb nu al weer zin in de zomermaanden op het terras!
robert V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
De eberling kende ik alleen als kroeg. Maar werd echt verrast toen ik de lekkerste flammkuchen van mijn leven proefde. Dat verwachtte ik niet van zo'n borreltent. Gezellig en lekker eten.
Irenee L.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Ik kwam binnen en niemand liep naar ons toe om ons te ontvangen. Vervolgens werden we ergens neergezet waar blijkbaar later een besloten feestje was, wat ons niet gemeld is. Bijna een uur gewacht op ons hoofdgerecht. Na het hoofdgerecht werden we weggestuurd maar kregen geen nieuw tafeltje. Wij wilde namelijk nog een dessert bestellen. Toen ik naar deze jongeman ging en hem aansprak, reageerde hij arrogant. Echt bijzonder slechte ervaring!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Het is weinig verheffend allemaal bij De Ebeling. Ik ging voor een soepje en een sandwich. Er stonden twee soepen op de kaart: een uiensoep en een dagsoep maar op de vraag wat de dagsoep was kwam een antwoord dat klonk alsof men er al heel lang überhaupt geen soepen meer serveert. Dan maar de clubsandwich met kip, bacon, tomaat, avocado en chips. Heel eenvoudig allemaal met getoast witbrood. De service was oké maar het decor was niet om over naar huis te schrijven.
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
We hebben er lunch gehad, dat beviel goed. Het eten was erg lekker, we hadden een broodje gepocheerd ei met geitenkaas en zalm, en een broodje kroket, vooral de eerste was heel erg lekker. De prijzen zijn ook helemaal niet heel erg hoog. Ze hebben ook een uitgebreide bierkaart.

Het meisje in de bediening was erg vriendelijk, maar ze stond in haar eentje voor een vol terras, dus iemand erbij zou geen overbodige luxe zijn. Je zit leuk aan de Overtoom, zeer geschikt voor mensen kijken.
jasperb12 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Wat een fijne zaak. De bediening is jong en zeer vriendelijk. De inrichting is modern en zeer smaakvol. We hadden een flammkuchen pulled pork als voorgerecht, deze was echt verrukkelijk, de bodem was flinterdun en lekker knapperig. Als hoofdgerecht kozen we de Ebelingburger, met kaas, spek en een gebakken eitje. Erg lekker! De verse friet erbij was ook erg lekker. De kabeljauw met parmaham en risotto was ook lekker. Enig minpuntje was dat het vrij lang duurde voordat het eten geserveerd werd, maar dit was niet heel gek gezien de drukte, zowel binnen als buiten op het terras. Wij komen zeker terug!
Henty V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Net gegeten bij de ebeling, geen aanrader! Wij kregen een flamkuchen die al de hele dag in de keuken had gelegen, ik kon er mee frisbeën. Daarnaast kregen we een kipburger die niet gaar was. Zonde. Meisje in de bediening was heel lief en behulpzaam, en het restaurant zelf zag er goed uit. Voor een biertje prima maar als je lekker wilt eten zou ik een paar deuren verder aankloppen!
steef-1987 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Heel gezellig en sfeervol eetcafé met vriendelijke bediening. Het eten is heerlijk, zeker gezien de prijs. De slibtongetjes zijn een absolute aanrader!
Dyami A.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Onlangs heb ik met een collega gegeten in Ebeling , een café-restaurant met prachtige industriële inrichting en een fijn terras op de Overtoom. Ondanks de grote drukte werden we professioneel en uiterst vriendelijk geholpen. Van de kabeljauw in Parmaham met risotto werden we heel blij en de prijs-kwaliteit verhouding was uitstekend. Zulk 'comfortfood' willen we altijd wel eten ! Wij komen zeker terug. Marieke en Rita
Maurice M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Hier op een woensdag met een aantal vrienden gegeten. Bediening is vriendelijk, en de zaak ziet er goed uit voor een eetcafe. De ene helft van ons bestelde de daghap, op de huid gebakken zalm met aardappelpuree. De andere helft nam het runderstoofpotje. De zalm was ietswat droog en de puree oogde en smaakte alsof hij uit een pakje kwam, erg jammer. Het runderstoofpotje viel eveneens tegen, had meer weg van een veredelde gehakt-saus met her en der een verdwaald stukje stoofvlees. Alle stoofpot-eters hebben later allemaal last van hun buik gekregen. Als wij hier terug komen, blijft het bij een biertje!
Arja75 .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Mooie zaak geworden zeer sfeervol ingericht. Altijd druk niet helemaal mijn publiek maar wel goed voor de zaak dat het zo druk is. Het is gewoon een goed eet café en voor ieder wat wils.
Padang .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Ik kom hier bijna elke maand, mooie ruimte, goede locatie, heerlijk eten en leuk personeel : ) De flamkuchen zijn goddelijk, net het als citroentoetje.