De Ebeling

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

Jouw recensie over het restaurant De Ebeling

Daan F.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
De bediening was plezierig en oplettend. De koks daarentegen hebben hun vak minder onder de knie. Nou moet ik zeggen dat van een dusdanige kwalitatief zwakke steak ook moeilijk wat moois van te maken is.
a A.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Ik kom regelmatig in deze tent, waar je voor een prima prijs een prima burger kan krijgen. Ook het personeel is vriendelijk alhoewel niet altijd even alert.
Vandaag was dit echter anders.
De burger was rauw. Toen ik daar op wees werd ik aanvankelijk vriendelijk geholpen. Ik benadrukte nog dat rozé geen probleem is, maar rauw en gehakt (geen tartaar) een aardig risico vormt. Tot mijn verbazing werd exact deze burger met hap eruit 10 minuten later aan mij voorgeschoteld. En zoals enigszins verwacht volledig stuk gebakken, terwijl de instructie en opmerking duidelijk was.

Het opwarmen van teruggestuurd eten is echter een doodzonde en volstrekt onaanvaardbaar in welke keuken dan ook. Bovendien was in dit geval de oorspronkelijk gebruikte kaas ook nog eens 10 minuten meegebakken hetgeen een feest moet zijn voor liefhebbers van carcinogene stoffen. Die zijn echter op een hand te tellen. Ik vind dit echt volstrekt onbeschoft en bovendien onverantwoord. Het gaat hier om voedsel en daar dient zorgvuldig mee om te worden gegaan.

Weliswaar is er niet betaald voor deze burger, maar het feit dat dit de keuken uitgaat en kennelijk ook geserveerd wordt zegt mij over de keuken en de bewuste serveerster genoeg.
Het fatsoenlijk bakken van een burger is geen rocket science. Steek bij twijfel een thermometer in de burger en je weet exact of deze goed is of niet. Je hoeft dus absoluut niet een burger tot snot te bakken om het gebrek (rauw gehakt) op te lossen.

Voor mij was dit de laatste keer bij Ebeling. Indien de betrokken kok gewisseld is hoor ik het graag. Aanvankelijk was deze tent een aanrader, maar dit heb ik echt nog nooit meegemaakt.
Julia S.
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2017
Hele leuke tent! Veel verschillende biertjes en lekker eten. Vriendelijk personeel en je wordt snel geholpen. Door de frisse uitstraling wordt fijn publiek aangetrokken. Aanrader!
Leo J.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Ik ben nu een aantal keren geweest bij de Ebeling op verschillende dagen. En ik moet zeggen dat ik groot fan ben geworden. Doordeweeks kan je boven verwachting lekker eten tegen een zeer schappelijke niet Amsterdamse prijs. Op de vrijdag kan je heerlijk de week afsluiten met een goede borrel. Qua eten is er voor ieder wat wils , een goede burger voor 10,50 inclusief frites van zuyd. Of confit de canard voor 17,50. En daarnaast ben ik ook nog erg enthousiast over de flammkuchen met pekingeend. Al met al heeft de Ebeling een vaste klant erbij.
Hanna B.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Wat een leuke tent! Afgelopen zondag hier een lekkere IPA van de tap gedronken en een overheerlijke oosterse plank gegeten! Er hing een hele gezellige sfeer en de bediening was zeer enthousiast! Zeker een aanrader dus!
Cgt B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Kom hier met grote regelmaat, perfecte plek voor een lekkere hap. Daarnaast zijn de drankjes(vooral de gin-tonics) ook erg lekker. Heb nu al weer zin in de zomermaanden op het terras!
robert V.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2016
De eberling kende ik alleen als kroeg. Maar werd echt verrast toen ik de lekkerste flammkuchen van mijn leven proefde. Dat verwachtte ik niet van zo'n borreltent. Gezellig en lekker eten.
Irenee L.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
Ik kwam binnen en niemand liep naar ons toe om ons te ontvangen. Vervolgens werden we ergens neergezet waar blijkbaar later een besloten feestje was, wat ons niet gemeld is. Bijna een uur gewacht op ons hoofdgerecht. Na het hoofdgerecht werden we weggestuurd maar kregen geen nieuw tafeltje. Wij wilde namelijk nog een dessert bestellen. Toen ik naar deze jongeman ging en hem aansprak, reageerde hij arrogant. Echt bijzonder slechte ervaring!
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Het is weinig verheffend allemaal bij De Ebeling. Ik ging voor een soepje en een sandwich. Er stonden twee soepen op de kaart: een uiensoep en een dagsoep maar op de vraag wat de dagsoep was kwam een antwoord dat klonk alsof men er al heel lang überhaupt geen soepen meer serveert. Dan maar de clubsandwich met kip, bacon, tomaat, avocado en chips. Heel eenvoudig allemaal met getoast witbrood. De service was oké maar het decor was niet om over naar huis te schrijven.
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
We hebben er lunch gehad, dat beviel goed. Het eten was erg lekker, we hadden een broodje gepocheerd ei met geitenkaas en zalm, en een broodje kroket, vooral de eerste was heel erg lekker. De prijzen zijn ook helemaal niet heel erg hoog. Ze hebben ook een uitgebreide bierkaart.

Het meisje in de bediening was erg vriendelijk, maar ze stond in haar eentje voor een vol terras, dus iemand erbij zou geen overbodige luxe zijn. Je zit leuk aan de Overtoom, zeer geschikt voor mensen kijken.
jasperb12 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Wat een fijne zaak. De bediening is jong en zeer vriendelijk. De inrichting is modern en zeer smaakvol. We hadden een flammkuchen pulled pork als voorgerecht, deze was echt verrukkelijk, de bodem was flinterdun en lekker knapperig. Als hoofdgerecht kozen we de Ebelingburger, met kaas, spek en een gebakken eitje. Erg lekker! De verse friet erbij was ook erg lekker. De kabeljauw met parmaham en risotto was ook lekker. Enig minpuntje was dat het vrij lang duurde voordat het eten geserveerd werd, maar dit was niet heel gek gezien de drukte, zowel binnen als buiten op het terras. Wij komen zeker terug!
Henty V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Net gegeten bij de ebeling, geen aanrader! Wij kregen een flamkuchen die al de hele dag in de keuken had gelegen, ik kon er mee frisbeën. Daarnaast kregen we een kipburger die niet gaar was. Zonde. Meisje in de bediening was heel lief en behulpzaam, en het restaurant zelf zag er goed uit. Voor een biertje prima maar als je lekker wilt eten zou ik een paar deuren verder aankloppen!
steef-1987 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Heel gezellig en sfeervol eetcafé met vriendelijke bediening. Het eten is heerlijk, zeker gezien de prijs. De slibtongetjes zijn een absolute aanrader!
Dyami A.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Onlangs heb ik met een collega gegeten in Ebeling , een café-restaurant met prachtige industriële inrichting en een fijn terras op de Overtoom. Ondanks de grote drukte werden we professioneel en uiterst vriendelijk geholpen. Van de kabeljauw in Parmaham met risotto werden we heel blij en de prijs-kwaliteit verhouding was uitstekend. Zulk 'comfortfood' willen we altijd wel eten ! Wij komen zeker terug. Marieke en Rita
Maurice M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Hier op een woensdag met een aantal vrienden gegeten. Bediening is vriendelijk, en de zaak ziet er goed uit voor een eetcafe. De ene helft van ons bestelde de daghap, op de huid gebakken zalm met aardappelpuree. De andere helft nam het runderstoofpotje. De zalm was ietswat droog en de puree oogde en smaakte alsof hij uit een pakje kwam, erg jammer. Het runderstoofpotje viel eveneens tegen, had meer weg van een veredelde gehakt-saus met her en der een verdwaald stukje stoofvlees. Alle stoofpot-eters hebben later allemaal last van hun buik gekregen. Als wij hier terug komen, blijft het bij een biertje!
Arja75 .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Mooie zaak geworden zeer sfeervol ingericht. Altijd druk niet helemaal mijn publiek maar wel goed voor de zaak dat het zo druk is. Het is gewoon een goed eet café en voor ieder wat wils.
Padang .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Ik kom hier bijna elke maand, mooie ruimte, goede locatie, heerlijk eten en leuk personeel : ) De flamkuchen zijn goddelijk, net het als citroentoetje.
Frits-de-Vos .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Wat een leuke tent, echt een aanrader.
Normaal ben ik niet van de reacties maar voor deze zaak maak ik graag een uitzondering. Een prachtig gerenoveerd bankgebouw met mooie belichting schept de nodige verwachting voor het eten, maar aan die verwachting wordt geweldig voldaan. Een leuke kaart die vaak wisselt en de gerechten smaken heerlijk. De burgers en de biefstuk zijn dan ook een van mijn favorieten.
Het personeel is zeer aardig en snel, wat de avond in mijn ogen helemaal compleet maakt.
Ik kom hier graag nog vaker terug!
everswine .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Gezellige tent waar veel leuke Amsterdammers elkaar ontmoeten. Ook voor mij als Limbo hebben ze heerlijke biertjes en hapjes. De sfeer is familair en het pand, een oud bankgebouw, is geweldig. De plek is erg handig als uitvalsbasis om de stad 's nachts onveilig te maken.
KeesAmsterdam88 .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015

De Ebeling is binnen korte tijd de vaste stek geworden van onze vriendenkring. We zijn hier bijna elk weekend te vinden! De burgers en steaks zijn van goede kwaliteit en niet duur. Ook met de planken krijg je een ruime hoeveelheid voor een goede prijs.

Naast het feit dat het binnen prachtig is, heeft het nu ook een fantastisch terras met verwarming waardoor het tot ' s avonds laat goed toeven is.

Er staan goede wijnen op de kaart en de ruime keus aan bieren op tap is erg fijn. Het personeel bestaat uit een goed op elkaar ingespeelde groep mensen die keihard werken om het je naar de zin te maken. We werden meteen herkend toen we er voor de tweede keer waren en dat maakte dat het al snel vanzelfsprekend was dat dit ons nieuwe vaste kroeg werd.

De Ebeling heeft veel vaste gasten en dit merk je overal aan de sfeer. Het is altijd gezellig en de goede service heeft daar zeker veel mee te maken. Voor toeristen zijn ze even vriendelijk, daar wordt het menu nog vertaald in het Engels!

De Ebeling is een aanwinst voor Amsterdam, maar stiekem hoop ik dat niet iedereen dat nog weet..