De Ebeling

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00
7,1
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Het is weinig verheffend allemaal bij De Ebeling. Ik ging voor een soepje en een sandwich. Er stonden twee soepen op de kaart: een uiensoep en een dagsoep maar op de vraag wat de dagsoep was kwam een antwoord dat klonk alsof men er al heel lang überhaupt geen soepen meer serveert. Dan maar de clubsandwich met kip, bacon, tomaat, avocado en chips. Heel eenvoudig allemaal met getoast witbrood. De service was oké maar het decor was niet om over naar huis te schrijven.
Floris K.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
We hebben er lunch gehad, dat beviel goed. Het eten was erg lekker, we hadden een broodje gepocheerd ei met geitenkaas en zalm, en een broodje kroket, vooral de eerste was heel erg lekker. De prijzen zijn ook helemaal niet heel erg hoog. Ze hebben ook een uitgebreide bierkaart.

Het meisje in de bediening was erg vriendelijk, maar ze stond in haar eentje voor een vol terras, dus iemand erbij zou geen overbodige luxe zijn. Je zit leuk aan de Overtoom, zeer geschikt voor mensen kijken.
Jasperb12 .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2016
Wat een fijne zaak. De bediening is jong en zeer vriendelijk. De inrichting is modern en zeer smaakvol. We hadden een flammkuchen pulled pork als voorgerecht, deze was echt verrukkelijk, de bodem was flinterdun en lekker knapperig. Als hoofdgerecht kozen we de Ebelingburger, met kaas, spek en een gebakken eitje. Erg lekker! De verse friet erbij was ook erg lekker. De kabeljauw met parmaham en risotto was ook lekker. Enig minpuntje was dat het vrij lang duurde voordat het eten geserveerd werd, maar dit was niet heel gek gezien de drukte, zowel binnen als buiten op het terras. Wij komen zeker terug!
Henty V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Net gegeten bij de ebeling, geen aanrader! Wij kregen een flamkuchen die al de hele dag in de keuken had gelegen, ik kon er mee frisbeën. Daarnaast kregen we een kipburger die niet gaar was. Zonde. Meisje in de bediening was heel lief en behulpzaam, en het restaurant zelf zag er goed uit. Voor een biertje prima maar als je lekker wilt eten zou ik een paar deuren verder aankloppen!
Steef-1987 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
Heel gezellig en sfeervol eetcafé met vriendelijke bediening. Het eten is heerlijk, zeker gezien de prijs. De slibtongetjes zijn een absolute aanrader!
She A.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Onlangs heb ik met een collega gegeten in Ebeling , een café-restaurant met prachtige industriële inrichting en een fijn terras op de Overtoom. Ondanks de grote drukte werden we professioneel en uiterst vriendelijk geholpen. Van de kabeljauw in Parmaham met risotto werden we heel blij en de prijs-kwaliteit verhouding was uitstekend. Zulk 'comfortfood' willen we altijd wel eten ! Wij komen zeker terug. Marieke en Rita
Maurice M.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
Hier op een woensdag met een aantal vrienden gegeten. Bediening is vriendelijk, en de zaak ziet er goed uit voor een eetcafe. De ene helft van ons bestelde de daghap, op de huid gebakken zalm met aardappelpuree. De andere helft nam het runderstoofpotje. De zalm was ietswat droog en de puree oogde en smaakte alsof hij uit een pakje kwam, erg jammer. Het runderstoofpotje viel eveneens tegen, had meer weg van een veredelde gehakt-saus met her en der een verdwaald stukje stoofvlees. Alle stoofpot-eters hebben later allemaal last van hun buik gekregen. Als wij hier terug komen, blijft het bij een biertje!
Arja75 .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Mooie zaak geworden zeer sfeervol ingericht. Altijd druk niet helemaal mijn publiek maar wel goed voor de zaak dat het zo druk is. Het is gewoon een goed eet café en voor ieder wat wils.
Padang .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Ik kom hier bijna elke maand, mooie ruimte, goede locatie, heerlijk eten en leuk personeel : ) De flamkuchen zijn goddelijk, net het als citroentoetje.
Frits-de-Vos .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Wat een leuke tent, echt een aanrader.
Normaal ben ik niet van de reacties maar voor deze zaak maak ik graag een uitzondering. Een prachtig gerenoveerd bankgebouw met mooie belichting schept de nodige verwachting voor het eten, maar aan die verwachting wordt geweldig voldaan. Een leuke kaart die vaak wisselt en de gerechten smaken heerlijk. De burgers en de biefstuk zijn dan ook een van mijn favorieten.
Het personeel is zeer aardig en snel, wat de avond in mijn ogen helemaal compleet maakt.
Ik kom hier graag nog vaker terug!
Everswine .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Gezellige tent waar veel leuke Amsterdammers elkaar ontmoeten. Ook voor mij als Limbo hebben ze heerlijke biertjes en hapjes. De sfeer is familair en het pand, een oud bankgebouw, is geweldig. De plek is erg handig als uitvalsbasis om de stad 's nachts onveilig te maken.
KeesAmsterdam88 .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015

De Ebeling is binnen korte tijd de vaste stek geworden van onze vriendenkring. We zijn hier bijna elk weekend te vinden! De burgers en steaks zijn van goede kwaliteit en niet duur. Ook met de planken krijg je een ruime hoeveelheid voor een goede prijs.

Naast het feit dat het binnen prachtig is, heeft het nu ook een fantastisch terras met verwarming waardoor het tot ' s avonds laat goed toeven is.

Er staan goede wijnen op de kaart en de ruime keus aan bieren op tap is erg fijn. Het personeel bestaat uit een goed op elkaar ingespeelde groep mensen die keihard werken om het je naar de zin te maken. We werden meteen herkend toen we er voor de tweede keer waren en dat maakte dat het al snel vanzelfsprekend was dat dit ons nieuwe vaste kroeg werd.

De Ebeling heeft veel vaste gasten en dit merk je overal aan de sfeer. Het is altijd gezellig en de goede service heeft daar zeker veel mee te maken. Voor toeristen zijn ze even vriendelijk, daar wordt het menu nog vertaald in het Engels!

De Ebeling is een aanwinst voor Amsterdam, maar stiekem hoop ik dat niet iedereen dat nog weet..
Jessica1985 .
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Wat een gezellige locatie om te borrelen of te eten!! Vooral de planken zijn erg goed. Je proeft echt het verschil in kwaliteit. Bij de Ebeling is het geen worst van de kweker, maar van de slager. Daar is duidelijk net even meer aandacht aan besteed. Ook met een groep erg leuk. Ruime tent, je staat gelukkig niet op en in elkaar. Super sfeer!!
Hans T.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
we besloten met 6 personen op 7-5-2015 in de middag een aantal plankjes te bestellen. Wat een dramatisch gebeuren zeg. De plankjes van 20 euro sloegen echt nergens op. Tijdens het serveren viel er een loempia op de grond. Serveerster zag het wel maar zei niks. We bestelden een plankje met oude kaas maar die oude kaas was nergens te vinden. Toen we de bediening er op wezen probeerden ze eerst de jonge kaas voor oude kaas te slijten. Uiteindelijk bleek er geen oude kaas meer te zijn! Ongeïnteresseerd en onbekwaam. eten gewoon slecht en zeker geen waar voor je geld. Hier gaan we nooit meer heen.
Ellesdebelles .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Van de week een super avondje gehad bij de Ebeling. Het is een gezellige kroeg waar je ook lekker wat kunt eten. Biefstuk was echt zalig en ook de pizza en burger vielen in goede smaak. Leuk publiek en door de vriendelijke bediening is de sfeer heel goed. Er is ook een groot terras waar het prima vertoeven is ook op de wat frissere dagen dankzij de parasols en de terrasverwarming. Echt een aanrader!!
Lindahoef .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Toptent! Lekker eten, vriendelijke bediening. Goed ontbijt en ook de flamkuchen en de loempia's zijn een aanrader. We komen hier zeker nog heel vaak terug.
Kosaric .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Laatst hier met een groep gegeten. Leuke gezellige tent. De service liet te wensen over. Slechte drankvoorziening, we zaten de helft van de avond met lege glazen. De bediening had geen aandacht voor ons maar was aan tafel wel vriendelijk. De burgers zagen er prima uit. De steak viel tegen. We mochten als groep ook maar één garing kiezen. Of iedereen medium of iedereen rare. Heel bizar! Verder kwamen de salades bij de steak 10 minuten nadat iedereen was uitgegeten. De ravioli was veel te gaar en erg flauw. Een gezellige tent voor een drankje maar ik eet er nooit meer.
Tirza-mooijman .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Met een groep vrienden hier een avond gezeten. Slechte service, er werd niet genoeg gelet op lege glazen. Erger was dat er in discussie werd gegaan toen één van ons aangaf dat de rode wijn te warm was en niet goed smaakte. Er werd niet direct een ander glas wijn aangeboden, daar moest letterlijk om gevraagd worden! Er moest herhaaldelijk gevraagd worden of bestellingen nog kwamen, een kaasplateau liet meer dan een half uur op zich wachten. Meer personeel op het terras zou geen overbodige luxe zijn. De bestelde pizza's waren, nadat ook hier lang op was gewacht, wel erg lekker.
Mieke P.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2015
Burgers bij de Ebeling zijn super! Kom er graag voor terug. Bediening was snel en de zaak ziet er super uit. Buiten heeft het terras een heerlijk zonnetje. Aanrader!
Thomas Maxwell .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2014
Uitstekende tussenstop tijdens onze avond uit in Amsterdam. De jongedames van de bediening waren efficient en effectief, en alom vriendelijk. De ambiance was hectisch; veel gasten, veel muziek, veel actie. Aan de bar was het overigens prima toeven; prachtig om te zien hoe alles reilde en zeilde door perfecte samenwerking van de dames van de bediening. De stroom borrelhappen die uit de keuken bleef komen was smaakvol en betaalbaar. Een prima pitt-stop, was ons betreft. Een volgende keer proberen we graag wat meer serieuze gerechten.