Over restaurant De Dyck

Pure gerechten met groenten van De Dyck!

Bij De Dyck ligt de focus op regionale en seizoensgebonden producten. Ze verbouwen zelf groenten op een eigen akker en vullen dat aan met producten uit de nabije omgeving. De gerechten zijn inventief en inspirerend. Aanrader voor jong en oud!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Dyck

Maandag t/m Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag

Josefien_Wouda .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2016
Vanwege de verjaardag van twee vrienden mogen genieten van een diner in 7 kleine hapjes. Een feest dat kaas-worst-nootjes-niveau overstijgt. Bijzonder concept. Van soep tot dessert verrukkelijk. Vanwege slechte weer niet buiten kunnen zitten, maar de tuin oogde zeer uitnodigend. De Dyck ligt verscholen achter een dijk en is echt een plek die je via-via moet kennen, maar wanneer je eenmaal hebt mogen genieten van de kookkunsten dan kom je zeker terug. Daarnaast is personeel erg vriendelijk. Altijd weer fijn. Hier draait horeca ook om: gastvrijheid !
DEROXA J.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
3 negens, het zouden net zo goed 3 tienen kunnen zijn maar misschien kan het nog beter.... Ik betwijfel alleen waar ik heen moet. Prachtige locatie in de polder midden in het groene hart, sfeervol restaurant in deze omgetoverde boerderij, mooie tafelverdeling, perfecte temperatuur, goede verlichting en rustige achtergrondmuziek. Zeer professionele brigade en prachtige opgemaakte gerechten die stuk voor stuk een ware sensatie zijn. Een heerlijke en betaalbare fles Merlot als huiswijn, prima glutenvrij geroosterd brood.... werkelijk een aanrader. Uit eten gaan is zeker een grote hobby van ons en wij rijden daarvoor zo nodig het land door, dit klasse restaurant bevindt zich op 20 minuten rijden van mijn huis, ik schaam me diep dat dit de eerste keer was, maar zeker niet de laatste.
Jan W K.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
In het kader van de Alphense restaurant week een goede gelegenheid om kennis te maken met De Dyck, wel dat is zeer goed uitgepakt, in dit geval heeft de De Dyck uitgepakt op een niveau dat Ik niet vaak tegenkom, 3 gangen verrassings menu, Ik ga hier niet verklappen wat dat inhield, maar er werd terdege rekening gehouden met individuele wensen en voorkeuren, en toen werd het genieten, den ganse avond, ondanks een volle bak liet de brigade geen enkele steek vallen en wat er uit de keuken komt, daar kan Ik alleen maar blij van worden, ~~ Chapeau~~
DinekeVerveen .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
Vrijdagavond ontzettend lekker gegeten bij De Dyck in Woubrugge. Een modern maar sfeervol restaurant met grote raampartijen waardoor je uitkijkt op een mooi verlichte en gedecoreerde stal.

Hier eten is een feestje. Verrassende pure gerechten. Een ware smaaksensatie. Bij ieder gerecht kregen we prachtige wijnen geserveerd met uitleg door vriendelijke serveersters. Echt een aanrader!
Brigittenvoorde .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Met een gezelschap van drie personen gegeten en van begin tot eind genoten. Vanaf de leuke en lekkere amuse tot en met het dessert was het echt een feestje. Heerlijk eten en prachtige opmaak van de borden. Hele vriendelijke bediening en in deze tijd met de kerstversiering was het een erg gezellige knusse sfeer en toch chique en stijlvol. Helemaal geen probleem om het driegangen menu aan te passen. Over eten, service en decor niets negatiefs te melden dan alleen dat er meer gasten zouden moeten zitten; je gunt namelijk iedereen zo'n heerlijk avondje voor een prima prijs.
Temarvelde .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Gisterenavond 13-12-2015 heerlijk gegeten bij de Dyck.
Ons gezelschap bestond uit 4 personen en we kregen een fijne ronde tafel toegewezen op een mooie rustige plek in het restaurant.
Door de grote glazenwand waan je je in de schuur van de boerderij die nu in deze tijd in kerstsfeer was gebracht.
De bediening was vrolijk en gezellig met verstand van zaken.
We hebben ons laten verrassen door chef Anner Sluijter en het was geweldig!
Leuke amuse, zeer hoge kwaliteit qua ingrediënten en smaak, en een plaatje op de het bord alle vier de gangen!
Complimenten voor de gehele brigade!
De enige reden dat ik geen 3 tienen heb ingevuld, is omdat een van ons gezelschap de stoelen niet zo fijn vond zitten. Maar hij was daarin wel de enige.
Gewoon een top avond gehad en we komen zeker terug!
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Wat een verwennerij in dit leuk ingerichte restaurant. Wij hadden alle drie voor het viergangenmenu gekozen en één van ons nam de vegetarische variant daarvan. Omdat er voornamelijk ingrediënten van eigen land gebruikt worden was dit menu zonder uitzondering het meest verrassend van de laatste tijd. Origineel, verfijnd, prima en heerlijk. Perfect uitgebalanceerd allemaal, de smaakvolle groenten met de kruiden en dat alles ook nog prachtig opgemaakt een lust voor het oog en strelend voor de tong. Voor de zalm vooraf, de makreel van het tussengerecht en de scholfilet van het hoofdgerecht gold precies hetzelfde, erg lekker. Ik kan moeilijk tot in detail omschrijven wat er allemaal op je bord ligt, want dan had ik pen en papier nodig, maar geloof me, het is goed toeven bij De Dijck. Omdat de prijs kwaliteit verhouding ook nog eens prima in orde is, samen met de vriendelijk bediening, is dit restaurant een bezoek meer dan waard.
David B.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
“Een fijnproever éét z’n voedsel niet – hij vertedert het.”
Zo’n uitspraak geldt zeker voor ons tijdens ons diner bij dit bijzondere gastronomische restaurant. We zijn met z’n drieën; ik word getrakteerd en mijn omnivore gastheren kiezen om samen met mij ook vegetarisch te eten.

Meteen vallen de rustige locatie (het is een grote voormalige boerderij, volledig verbouwd en elegant gerenoveerd van binnen), de ruime entree en restaurant op, samen met de warme welkomst van een van de netjes in strakke bedrijfskleding geklede jonge (en wat later bleek, bijzonder bekwame) serveersters.

Het is een interessante ervaring om ergens te zijn zónder kaart, waar we van een 3-gangenmenu genieten dat die dag gecreëerd wordt met o.a. de beste actuele lokale streekproducten en de opbrengst van de eigen moestuin.

Alles getuigt van aandacht voor detail: de ruimte tussen de tafels, de aankleding van de tafels, de perfecte verlichting, de linnen servetten, de attente bediening... zelfs de toiletruimtes zijn perfect ingericht.
En, héél zeldzaam: zelfs de achtergrondmuziek was zacht en sfeervol, perfect afgestemd op dit restaurant en droeg zeker bij aan de totale positieve ervaring.

En het eten is een ware ontdekkingstocht van nieuwe smaakcombinaties, een traktatie voor zowel het oog als de tong. De opmaak is even creatief als de verwerking van de vele verschillende ingrediënten. We hebben gesmuld!
Ik waardeer het dat de chef zelf kwam afscheid van ons nemen bij vertrek.

Als gast en zonder kaart kon ik aanvankelijk niets zeggen over de prijs noch prijs/kwaliteitverhouding. Later, bij het schrijven van de recensie, liet mijn gastheer me weten dat het bezoek ongeveer €35 per couvert heeft gekost, wat ik als schappelijk beschouw voor onze gastronomische ervaring. Al met al is een bezoek aan dit restaurant zeker de moeite waard, vooral voor degenen die er de tijd voor nemen.

Een klein minpunt: een comfortabeler stoel met armleuningen zou meer in lijn zijn met de totale ambiance.
Arco123 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Bij toeval terechtgekomen op deze locatie. Zeer aangenaam verrast over kwaliteit van het eten. Prachtige opgemaakte borden. Prijs kwaliteit verhouding uitstekend. Positief advies: we hebben buiten gegeten aan "kale" tafels, wellicht dat een klein wit linnen lopertje nog een betere uitstraling geeft.
Cordula R.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Heerlijk gegeten in de tuin (Lactosevrij en vegetarisch, ook dat kan De Dyck dus uitstekend), topavond, voor herhaling vatbaar!
Lideke .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Afgelopen zondag -Iens diner deal- bij De Dyck in Rijnwaterwoude gegeten. We waren prettig verrast door de hoge kwaliteit en ook de prachtige 'looks' van het eten. It's art on a plate! Ook de ligging, lekker landelijk, is leuk. Alleen het interieur is hier en daar wel voor verbetering vatbaar, maar ik snap dat je niet alles tegelijk helemaal perfect kunt hebben. Hier komen we zeker nog eens terug. Lideke, Leiderdorp
Plevmolen .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Leuke locatie midden in het groene hart. Vriendelijke mensen, goed eten, heel decoratief en smakelijk. Leuk die tractor in het zicht van het restaurant en de lounge daarnaast.
Han E.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Hartelijke ontvangst, net zoals de bediening gedurende de maaltijd bleef. De porties zijn klein, maar smakelijk. Mooie wijnen. De lokatie is nogal excentrisch, m.a.w. je moet er wel echt willen zijn. Onderaan de dijk met weids uitzicht over de polder. Maakt gebruik van locale inheemse producten. Ambiance is wat kaal.
Norbert C.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2015
Het afgelegen restaurant De Dyck aangedaan met vier collega's. Ligt daar tussen de weilanden aan een dijk dus. De ambiance straalt enige pretenties uit en deze heeft de kok ook waargemaakt. Ik ging voor het driegangenmenu waarbij ik tegen betaling van een supplement kon wisselen van hoofdgerecht. De anderen namen het viergangenmenu, waarbij een tussengerecht als extra werd geserveerd. Van alle gerechten werden bij het opdienen nogmaals keurig alle ingrediënten opgesomd, wat verklapte dat het zeker geen James Oliver stijl van koken is, maar vrij complex, of in ieder geval met veel componenten bereid. Vooraf een op bieten gebaseerde amuse in best wel een groot glas, voor een amuse. Prachtig opgemaakt met allerlei lekkers op de bietenpasta met bijvoorbeeld flinters rauwe ui. Heerlijk. Het voorgerecht bevatte coquilles (slechts 2, tikkie haut cuisine dus), en wederom beeldig beeldig gegarneerd èn erg lekker. Het tussengerecht met inktvis ging aan mij neus voorbij maar zag er ook fraai uit en de tafelgenoten hadden het in en mum van tijd op. Wellicht ook doordat men de tijd neemt voordat het volgende gerecht wordt geserveerd. Het is nogal subjectief om aan te geven of dit nu te lang duurde of niet, maar voor een restaurant als dit met een ambitieuze keuken, is het prima. Het hoofdgerecht werd een Griet in plaats van de Lamslende en de vis werd gelukkig vrij naturel geserveerd en was heerlijk mals en weer mooi gearrangeerd op het bord. Het toetje, pardon, dessert, het wordt saai, ook erg smaakvol, te ingewikkeld om uit te leggen, maar bevatte in ieder geval chocola.
De kok kwam nog even informeren, zoals het heurt in de betere restaurants, hoe het allemaal bevallen was en op onze vragen nam hij uitgebreid de tijd om hierop te antwoorden. Attent. Koffie werd vergezeld van een lollie omhult met chocola, amandelkoekje en witte chocola. Af.
Ik zou dit restaurant wel in het hogere segment kunnen plaatsten.
De reden dat ik het decor laag heb beoordeeld is dat ikzelf niet zo van strak en modern houd en nog belangrijker dat de temperatuur net even te laag was waardoor je niet comfortabel zit. En dat is echt een minpunt.
PaulaenFerry .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2014
Het was onze eerste keer eten bij de Dyck en we deden mee aan de restaurantweek. Dat hebben we niet gemerkt. De kok had een verrassingsmenu voor ons en elke gang was ook echt een verrassing! Het was culinair eten met producten passend bij het seizoen en vers. Dit kon je proeven. We kregen ook meer gangen dan op de menukaart stonden voor deze week. De bediening was vriendelijk en behulpzaam. Er werd goed rekening gehouden met een persoon die bepaalde producten niet mocht. De sfeer is heel bijzonder omdat je enerzijds midden in het platteland bent op een boerderij maar anderzijds is het ook heel modern en strak ingericht. Wij hebben genoten en komen zeker nog eens terug! Veel restaurants kunnen een voorbeeld nemen aan De Dyck!
NReitsma .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Wij hebben hier voortreffelijk gegeten. De chef en zijn brigade hebben de kennis en kunde vanuit een sterrenzaak. Het is daardoor een ongelooflijke verrassing dat het eten zo'n hoog niveau heeft. Wij hebben gekozen voor een 5-gangen verrassingsmenu maar incl. een flinke amuse en koffie compleet kan je spreken over een 7-gangen menu. Laat je op de internetsite niet miseiden doordat men ook praat over een evenementen locatie. Dat er ruimte is voor zakelijke bijeenkomsten en feesten en partijen is een feit maar dat is blijkbaar goed te combineren met een restaurant van hoge kwaliteit. Wel even bellen of reserveren want ik heb ook mensen zien komen en gelijk weer zien gaan omdat het vol was. Men wil het restaurant blijkbaar niet volstoppen ( en terecht) waardoor het erg aangenaam vertoeven is.
Andrew T.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2014
We hebben hier geregeld geweldig goed gegeten. Het eten is exceptioneel goed (de kaart wisselt regelmatig en is altijd van top kwaliteit met verse ingrediënten uit eigen tuin). Echt een heel leuk restaurant. Prachtige locatie (je kunt ook erg leuk buiten zitten). Je krijgt persoonlijke aandacht van het personeel waaronder de chef. Erg goed! Zo maak je het tegenwoordig niet vaak meer mee. Ook de prijs kwaliteit verhouding is top. Wij eten hier erg graag en kunnen dit restaurant aan iedereen aanbevelen!
Gijs N.
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
Dit was ons derde bezoek aan de Dyck. Kortweg, het eten was voortreffelijk. De mousse van de grote garnalen was lekker, het stukje rundvlees was voortreffelijk gebakken, een zeer goede smaak, een mooie rode wijnsaus en een heerlijk dessert met lekkere contrasterende smaken. Helemaal goed en lekker, we hebben gesmuld. Toch vallen er wat kanttekeningen te plaatsen. De bediening is erg vriendelijk maar slecht geïnformeerd over de samenstelling van de gerechten. Op drie vragen over de samenstelling werd even zo vaak de keuken geraadpleegd. We hadden gereserveerd via restaurantweek. Toen we afrekenden werd de volle mep voor een driegangenmenu diner afgerekend. We reclameerden en kregen geld terug. Bij thuiskomst echter bleek dat men het restaurantweek diner had afgerekend (27,50 Euro i.p.v. 22,50 Euro per couvert voor de lunch). Dat mogen ze de volgende keer -we gaan zeker terug- goedmaken! Dit is een aanbeveling aan het restaurant: goed bedoelt amateurisme past niet. Instrueer het personeel op een zodanige manier dat men weet wat er geserveerd wordt en dat men alert is op de afrekening.
Boek .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2014
De visie van De Dyck sprak ons aan: vriendschap tussen agrarisch en culinair; mooie gerechten bereid met seizoensgebonden producten van eigen land en uit de streek.
De ligging van het restaurant is bijzonder. De inrichting van de verbouwde bollenschuur is smaakvol en modern. We konden heerlijk buiten zitten op het terras met een mooi uitzicht op de polder terwijl de boerenzwaluwen boven onze hoofden cirkelden. De sfeer van het restaurant ademt zorg en aandacht uit.

De bediening was goed, ze hadden kennis van zaken. Toen we 5 gangen van de kaart wilden bestellen liet de vrouw zich een iets minder professioneel ‘wow’ ontvallen. Ze vroeg vervolgens of we niet toch liever gebruik wilden maken van het 5 gangen verrassingsmenu. Dat wilden we niet. Later begrepen we de vraag. Om ons heen werd in een vlot tempo niets anders dan het door de chef samengestelde menu uitgeserveerd. Wij moesten op iedere gang iets langer wachten.

Er is veel positiefs te melden over de gerechten. Het brood is heerlijk vers, de gazpacho die we als amuse kregen was goed van smaak (maar net iets te koud van temperatuur). Positief en duurzaam: er werd direct een karaf water bij de maaltijd geserveerd zonder dat we daarom hoefden te vragen en deze werd later ook weer zonder vragen aangevuld. De gerechten zagen er stuk voor stuk prachtig uit. Mooi opgemaakte borden.
Er zijn nog wel een aantal verbeterpunten. De smaken mogen beter op elkaar worden afgestemd. Veel gerechten of delen ervan waren te zout. De gemarineerde tonijn was juist weer iets te flauw en viel weg tegen het iets te zoute schuim. De octopus was te gaar. De vegetarische gerechten waren goed van smaak maar zeker niet verrassend: een salade, couscous met noten en pasta met champignonvulling en truffel.
Het kaasplankje was goed van smaak en temperatuur. Het vijgenbrood was heerlijk. Het zoete dessert miste wat ons betreft ook net weer de juiste afstemming van smaken. De zure creme was iets te overheersend, de chocola niet zoet genoeg en te compact. De kruimels onder het ijs misten de krokante textuur en de zoute smaak die het contrast moet maken met het zoete en romige van het ijs. De brownies smaakten niet vers. De merengue was daarentegen heerlijk knapperig.

De verhouding tussen de prijs en de kwaliteit viel ons niet helemaal tegen. Het restaurant heeft duidelijk potentie, de chef is jong genoeg om zich verder te kunnen ontwikkelen. We komen over een tijdje graag nog eens terug bij De Dyck om te zien of de puntjes op de y staan.
Jacinta N.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Een restaurant op een unieke locatie. Het eten komt van het land en uit de omgeving en wordt voortreffelijk bereid. Het eten is echt heerlijk en verrassend. We komen graag en de volgende reservering is alweer gemaakt. Een aanrader!